:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Tényleg dárga lett volna postával.....két kilóig levélként elmegy simán....ha elsőbbségivel adták volna fel neked ajánlva, sztem lett volna vagy 800Ft a költsége...nagyságredileg....És annyiért házhoz jön, nem neked kell utánarohangászni bontóba, amivel időd is megy el, meg benzined is....Tényleg nem érte volna meg!!! Furfarag jól jár vele sztem....
Akkor elkelt.Holnap hívlak.
Hello ratbike
Köszönöm a segítségedet de nekem egy kicsit messze van, a posta meg drágán szállít.
halihó!
A számom 0620 242 08 17,ha kell postázom de nem tudom hogy mennyibe kerül a posta.
Vagy Hernádon átvehető.
Hali RAT
Szia.Engem érdekelne,ha másnak nem kell.
a 472.5-be a 6V-os MZ akksi passzol
Helló!
Igen egy trabantban volt,én az oldalkocsis jáwához vettem,de el adtam a motort és nem lett rá szükségem.
Azért vettem mert volt egy szoló 350 es em,és azon trabi gyujtás volt és amig nállam volt a moci addig semmi baja nem volt.
De nem én szereltem be,én nem értek hozzá.
Ez áll egy alaplapból,van egy mágnes gyürü ,és egy fekete doboz,és még egy pár apróság.
Trafó az nincs meg azt nem vettem hozzá.
Helló.RAT
6V, 14 Ah, vagy több, a méretét a doboz adja, ugyanis az eredeti használati útmutatóban sincs akkudoboz-méret, nem is kell egyébként, leméred a helyet, mekkora fér be (hossz, szélesség, mélység), min. 14 Ah legyen.
Ja, és a moci egy CZ 472.5, ott olvashatod a váznyaktáblán, nem Jawa, azt hiszem, a Jawa-ba megint más méretű akku kell, mert más a tárolódoboz mérete.Szóval a hely adja a méretet, olyat kell keresni ami oda befér, még ha nem is pontosan olyan méret, hiszen eltelt 25-30 év közben...
üdv.: R
Ja, a szakirodalom rovatból vettem az akku adatait, amit te is megtalálsz bármikor, itt ezen az oldalon...
Mivel 6V-os, így fejből nem tudom pontosan megmondani. Ha jól emlékszem volt már erről szó nemrégiben ebben vagy elektronikás topikban. Mérd meg hogy mekkora a helye az akksinak, mi férne bele. Akku boltban is tudnak segíteni. Annyi rémlik, hogy 10Ah-snál nagyobb kell. Nincs itt egy 634-es kezelési a Szakirodalomban? ABban biztos benne lenne.
Elméletileg ha letöltitek a rar. kiterjesztésű fájlt és kicsomagoljátok akkor jópár képet találtok a vasról, régi voltában. És arról kérdeztem, hogy milyen akksi való bele?
Hali ratbike
Ez egy kiszerelt trabi gyujtás és még meg kell bütykölni, ha jól értem ?
a .rar fájlt letöltve sem? :)
Nekem semmi nem jelent meg :)
Eladó a jeladó!! Ez JÓÓÓ!! Rímel :))
http://www.speedyshare.com/391401724.html
Ezen a képen láthatod a vasat, igaz régebbi állapotban, de így hátha könnyebb mintha vmit elírnék a nevében
Halihó!
Tök mindegy hogy irom le a lényegen nem változtat eladó a jeladó.
üdv RAT
Na azt megnézném azért :D
Nem tirisztoros, hanem ti_l_isztoros :D
Helló!
Lenne egy új kérdésem.Melyik Jawaba?
:DDD
A trabié nem tirisztoros, mikor tanuljátok már meg? :) TRANZISZTOROS...nem ugyanaz...
ja... 16000!!!!!
Sziasztok!
Eladó komplett trabant gyujtás tirisztoros de trafók nincsenek 3000ft
Én jáwához vettem de már nincs jáwám,és nincs rá szükségem.
0620 242 08 17
Igen a rossz gyújtással kipróbáltam a másik hall-t is. Lehet ez kicsinálta. A végfoktranzisztorokra 1,5 V feszültség megy. Mind a kettőnél egyformán. Szikrát is ad mindkét henger egyformán, csak üzem közben kicsit rájön a szívatás. De most elrohangálok a trabiéval, ha lesz időm újra nekiesek a bogarászásnak.
Köszönöm a kimerírtő infókat.
Helló!
Lenne egy új kérdésem. Milyen akksit rakjak a Jawaba?
Sziasztok
Ma elegem lett a gyujtásomból és ezért szeretnék venni valakitől 6V-os JAWA-ra trabis gyujtást. Ha tud valaki az szóljon.
Sziasztok eladnám 350-es 638-as jawa-mat csere miatt.Ha valakit érdekel nézze meg.
http://www.hasznaltmotor.hu/hasznaltmotor/hasznaltmotorok/120581/JAWA_638_.html
Arpadnak teleszkop olaj temaban.
ma megneztem, az olajat amit legutobb raktam az elso lengescsillapitoba. 10W/30-as lengescsillapito olaj. motorba es robogoba, az van a dobozon, szoval azert vettem olyat.
A Cetka és Jawa bármejike pászol,de kireszelheted fíber lapból is,kb 5 mm vastag a karbi szerint lerajzolod és a két papírt ugyanugy.Jó utat.
Hát a hal ajánlás lassan megy. Nincsenek tisztességes adatlapok hozzájuk. Én pedig régi hal nyomógombokból kiszedett halokat használok. Van még belőlük vagy húsz darab. No, ezeket nem kimondottan motorokhoz találták ki. De azért jó táppal úgynéz ki, elmennek.Amíg nem jöttem rá. hogy a TZben vissza kell fogni a tápfeszültségüket, mert a hivatalosat nem bírják a nagy meleg miatt, rendszeressen elszálltak. Pont úgy viselkedtek, mint a te jpbb hengered, aztán teljesen behaltak.Nálad valszeg nem ez lehet a hiba, hiszen ha jól emlékszem, hat voltod van. Jut eszembe: A halt mikor cserélted? A behalt eredetinél próbálkoztál a cserével hátha az a hiba, vagy az új kapcsolásnál? Ugyanis ha a rossz elektronika rákerült a hal kimenetére, akkor bármi lehetséges.
A vizsgálati eljárás a következő lenne:A kiszedett elektronika bemenetére valami halt kell rákötni. ezután mérni a tranzisztorokon a feszültséget úgy, hogy kap mágnest a hal, és úgy is hogy nem kap. A tranzisztorokon elvileg két féle feszültséget mérhetsz táp közelit, ha nem vezetnek, 1.5 nél kevesebbet, ha vezetnek. A bemeneti tranyók a leg érdekessebbek. Ha ezeken az előbb említett értékek helyett valami köztes állapotot mérsz, akkor a hal nem bírja meghajtani a bemenetet. A sorban a bemeneti után következő valamelyik tranyón mérsz rossszat, akkor vagy a tranyó nem megfelelő, vagy a bázisán lévő ellenállás, ellenállások. Persze ha jól néztem a kapcsolást, mert pontosan nem számoltam utánna.De elsőre így tűnik értelemszerűnek.Legalábbis nekem.
A másik megoldás, a tökéletes az lenne, ha a kedvencemet, a fetes megoldást építenéd meg. Kapcsrajz felrakása a netre még mindig nem megy nekem, de elég használható rajzok vannak fent, amikből ki lehet okoskodni a végső kapcsolást. Másik verzió, ha Pesten jársz összefutunk, lemérem a kapcsolásod, és a kezedbe nyomom a fetes rajzot. Ne félj, a söröket nem hajtom be, mivel vagy tíz éve nem ihatok egy csep alkoholt sem.:)
sorszám: 15992 (100785)
( előzmény: Jawa350speed, 2008-09-03 21:28:15)
Szia Arpad,
biztos igazad van, de szerintem akkor sem kell tulcifrazni, mert olyan nagy kulonbseget akkor sem fogsz erezni ezekkel a motorokkal, de teljesen rad van bizva.a mennyiseg az 2dl, mint mar elozoleg is irtam.
balesetmentes utat.
Hali. Hal ic is volt cserélve. De lehet az is szívatós. Ki tudja. Majd kiderül. Milyen hal ic ajánlasz mert akkor csinálok egyet és kizárom azt a lehetőséget is.
Kösz a gyors és segítőkész válaszokat, már egy pár sört megérdemelnél ezért
.
köszi, beugrok a molhoz...
különben ez mogul vagy mi valahonnan ismerősnek hat, másrészt magam is használtam a "rendes" blokkokba esso-t meg yamalube-ot, de úgy gondolom, ásványi olajjal is jól pöfög, inkább annál is maradtam, különben is sokat fut a gép, a kenőanyag pedig drága
Ha jól értelek, volt egy ilyen kapcsolásod az eredeti tranyőkkal, ami megadta magát, méghozzá úgy, hogy az a henger ált le, amelyik most is szarakodik. Ezután építetted a mostani kettőt, ezek rosszalkodnak, a trani gyújtás pedig nem. Nos, a kór történet alapján a hall beteg.Ha jól olvastam, azt nem próbáltad még cserélni.Pedig gyanús a dolog, nagyon gyanús.A trabi hal úgy tudom faramuci jószág, nem olyan a kimenete, mint a többi hal icéé . Ez tud olyat csinálni, hogyha túl terheled a kimenetét, utánna nem hal meg teljesen, csak nem tud többé tisztességes jelet produkálni. A trabi elektrónika pedig lehet hogy jobban viseli . Azért gyanús a dolog, mert a mosogatás rövidzár szerű jelenséget okozhat az ic kimenetén.
sorszám: 15988 (100759)
( előzmény: Jawa350speed, 2008-09-03 19:47:50)
Helló. Az elekrtonika amit építettem elejétől kezdve trabi hal ic vel üzemel. Amikor lemostam egy párszor utánna kezdett haldokolni a jobbos henger, utánna totál megadta magát. Ezután csináltam 2 db elektronikát is ,gondoltam az egyik jó lesz tartaléknak. Ebben már azok az alkatrészek vannak amit már előbb írtam, és a jobbos henger mind a kettővel kihagy, cseréltem hal ic is, dinamót is trafót is fel is cseréltem a két trafót. De ezután már feladtam és rádobtam a trabi elektronikát és ezzel tökéletes világítás alapjáraton féklámpa plusz index és még így sem hagy ki egyet sem. Lehet ha nem jövök rá mi szivat akkor hagyom rajta ezt. A dinamóm mz és elektronikus szabályzó van rajta.
Egyszer próbáld megtudni a gyártótól, forgalmazótól, hogy amit neked símán 2T néven adnak el, hány W-nek felel meg. Meg fogsz döbbeni. A 2T-s olajok jelentős része 20W-s.Például most itt a szobámban egy cseh 2T olaj van. Ez van ráírva:20W-30 A leírás szerint benzinhez kell keverni. A neve mogul 2T
érdekes, ilyesmit még nem hallottam...
nyilván a lepukkantabb motorokba én is töltöttem mindenfélét, trafóolajat, használt sütőolajat, meg hidraulika olajat, de azoknak tök mindegy volt
A hibát természetesen okozhatja kalapács hba, kondi is. A szivacs az szerintem filc, és az keni az excentert. Ha nem keni, pár száz kilométerenként lehet állítani.
Amit gyors segélyként ajánlani tudok, az az, hogy huzzátok le a kábeleket a gyújtótrafókről, a sarukat oucoljátok meg, nyomkodjátok összébb, hogy jobban érintkezzen. A sok időtök van, a gyújtó tekercs érintkező csavarjait is megpucolhatjátok. Persze ehhez le kell kapni a tankot. A csavarok alján van egy fém vakami. azt álltalában le lehet húzni a csavarról, és érdemes is, mert alatta vannak a trafó kivezetések, azok is baromira tudnak korródeálódni. Nem akarok túlozni, de ami időszakos gyújtás hibával mások 634 én találkoztam, annak a fele a gyújtótrafó környéki érintkezési hiba volt. A maradék félnek pedig jó része szar megszakító volt.
Valahonnan szerezzen egy kis filcet és ragassza rá, a csupasz fém nem jó. A szikrázást még okozhatja a nem megfelelő, hibás kondi.
sziasztok!4 van egy kis gyújtás hibája most egy túrán az egyik szocimocis(jawa 634) barátunknak, néha kihagy az egyik hengere és megnéztze a kalapácsokat ott meg szikrák vannak és lekopott az a kis szivacs ami az egyik kalapácsalján van és hozzáér a főtengelyhez. ez lehet gáz fiúk? Tibi2t vagy valaki segítsetek kérlek? köszüdv.
Nézegetem a kapcsolást. Vagy én nem vagyok formában, vagy nem stimmel valami.Ez a kapcsolás csak a trabi mágnessel müxik. Ha te azzal próbáltad, akkor a gond még a következő lehet: Nem ismerem a trabi gyújtás kapcsrajzát, de előfordul, hogy a te hal ic-d azt le tudja húzni földre, a gyártottat viszont nem eléggé.Az lenne a jó, ha ki tudnád próbálni egy másik hallal is, legjobb lenne, ha a másik hal más tipusú lenne.
sorszám: 15980 (100715)
( előzmény: Jawa350speed, 2008-09-02 21:13:26)
Sziasztok.van egy kis problémám.a 175 cz hez keresek tőmitő bakelitot vagy gumit.a henger és a karburátor kőzé.nem e tud valaki.vagy netán ha esetleg egy másik motoré passzol hozzá az is megtené.üdv
Érdekes probléma. Még egy kicsit agyalok rajta.
sorszám: 15978 (100706)
( előzmény: Jawa350speed, 2008-09-02 21:13:26)
Nem. 20W-s olat töltök a benzinhez. Nekem bejött. Egyébbként némelyik 2t olajra is a 20W van írva.
Helló. Megnéztem minden a helyén van az ellenállások is lábfelcserélés nem történt. Más hibát nem találok mert trabi 12 v os gyújtással nincs probléma semmi. Ha nem tudok rájönni mi szívat akkor marad a 12 v-os rajta, amíg jó az aksi és a töltésem is rendben akkor nem fog kihagyni.
mármint 20-asra kevert üzemanyagot 2t-vel... amikor "friss" a blokk, egy tartálynyi benzinhez keverek még 30 g ricinusolajat is, az magasabb hőmérsékleten ég el,
a benzinbe is 20w-s olajat?... a simsonnak sem tett jót a shell helix... :D
Most beszéltem egy haverral neki URAL-ja van.Ő a 20w-t ajánlotta.
Én a 20w-sel kacérkodom. Tizes van benne, és talán túl híg. Lassan már minden huszas lessz a gépben. A váltóban most cseréltem ki erre a negyvenest, egyelőre jóbban műxik egy picivel. A benzinhez is huszast adok. Ha bejön a telóba is, legalább csak egyféle olajat kell használnom.:)
ja, ezer félét lehet kapni villaolajból meg lengéscsillapítóolajból max 1500 huf fél liter (10w-s, meg 20w-s), aztán az elég egy komplett cserére, és bele van kalkulálva a kézremegés, töltés közben tüsszentés stb.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|