hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

furfarag
válasz erre | email2008-09-09 23:34:13
így igaz.
sorszám: 16020 (101022)
(előzmény: Matya, 2008-09-09 22:58:58)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-09-09 22:58:58
Tényleg dárga lett volna postával.....két kilóig levélként elmegy simán....ha elsőbbségivel adták volna fel neked ajánlva, sztem lett volna vagy 800Ft a költsége...nagyságredileg....És annyiért házhoz jön, nem neked kell utánarohangászni bontóba, amivel időd is megy el, meg benzined is....Tényleg nem érte volna meg!!! Furfarag jól jár vele sztem....
sorszám: 16019 (101020)
(előzmény: pepa, 2008-09-09 21:16:28)

 
 
furfarag
válasz erre | email2008-09-09 22:41:27
Akkor elkelt.Holnap hívlak.
sorszám: 16018 (101019)
(előzmény: ratbike, 2008-09-09 08:43:59)

 
 
pepa
válasz erre | email2008-09-09 21:16:28
Hello ratbike
Köszönöm a segítségedet de nekem egy kicsit messze van, a posta meg drágán szállít.
sorszám: 16017 (101015)
(előzmény: ratbike, 2008-09-09 08:43:59)

 
 
ratbike
válasz erre | email2008-09-09 08:43:59
halihó!
A számom 0620 242 08 17,ha kell postázom de nem tudom hogy mennyibe kerül a posta.
Vagy Hernádon átvehető.
Hali RAT
sorszám: 16016 (100994)
(előzmény: furfarag, 2008-09-08 23:06:16)

 
 
furfarag
válasz erre | email2008-09-08 23:06:16
Szia.Engem érdekelne,ha másnak nem kell.
sorszám: 16015 (100989)
(előzmény: ratbike, 2008-09-06 10:13:52)

 
 
Bandita
válasz erre | email2008-09-08 06:58:29
a 472.5-be a 6V-os MZ akksi passzol
sorszám: 16014 (100955)
(előzmény: Rudolph B, 2008-09-07 22:57:59)

 
 
ratbike
válasz erre | email2008-09-07 23:18:38
Helló!
Igen egy trabantban volt,én az oldalkocsis jáwához vettem,de el adtam a motort és nem lett rá szükségem.
Azért vettem mert volt egy szoló 350 es em,és azon trabi gyujtás volt és amig nállam volt a moci addig semmi baja nem volt.
De nem én szereltem be,én nem értek hozzá.
Ez áll egy alaplapból,van egy mágnes gyürü ,és egy fekete doboz,és még egy pár apróság.
Trafó az nincs meg azt nem vettem hozzá.
Helló.RAT
sorszám: 16013 (100950)
(előzmény: pepa, 2008-09-07 19:43:24)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-09-07 22:57:59
6V, 14 Ah, vagy több, a méretét a doboz adja, ugyanis az eredeti használati útmutatóban sincs akkudoboz-méret, nem is kell egyébként, leméred a helyet, mekkora fér be (hossz, szélesség, mélység), min. 14 Ah legyen.
Ja, és a moci egy CZ 472.5, ott olvashatod a váznyaktáblán, nem Jawa, azt hiszem, a Jawa-ba megint más méretű akku kell, mert más a tárolódoboz mérete.Szóval a hely adja a méretet, olyat kell keresni ami oda befér, még ha nem is pontosan olyan méret, hiszen eltelt 25-30 év közben...

üdv.: R

Ja, a szakirodalom rovatból vettem az akku adatait, amit te is megtalálsz bármikor, itt ezen az oldalon...
sorszám: 16012 (100949)
(előzmény: Deniel23, 2008-09-07 20:29:48)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-09-07 20:40:05
Mivel 6V-os, így fejből nem tudom pontosan megmondani. Ha jól emlékszem volt már erről szó nemrégiben ebben vagy elektronikás topikban. Mérd meg hogy mekkora a helye az akksinak, mi férne bele. Akku boltban is tudnak segíteni. Annyi rémlik, hogy 10Ah-snál nagyobb kell. Nincs itt egy 634-es kezelési a Szakirodalomban? ABban biztos benne lenne.
sorszám: 16011 (100941)
(előzmény: Deniel23, 2008-09-07 20:29:48)

 
 
Deniel23
válasz erre | email2008-09-07 20:29:48
Elméletileg ha letöltitek a rar. kiterjesztésű fájlt és kicsomagoljátok akkor jópár képet találtok a vasról, régi voltában. És arról kérdeztem, hogy milyen akksi való bele?
sorszám: 16010 (100937)
(előzmény: Powerarc, 2008-09-07 19:23:31)

 
 
pepa
válasz erre | email2008-09-07 19:43:24
Hali ratbike
Ez egy kiszerelt trabi gyujtás és még meg kell bütykölni, ha jól értem ?
sorszám: 16009 (100934)
(előzmény: ratbike, 2008-09-06 10:13:52)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-09-07 19:23:31
a .rar fájlt letöltve sem? :)
sorszám: 16008 (100929)
(előzmény: Matya, 2008-09-07 16:23:17)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-09-07 16:23:17
Nekem semmi nem jelent meg :)
sorszám: 16007 (100917)
(előzmény: Deniel23, 2008-09-07 16:13:26)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-09-07 16:23:00
Eladó a jeladó!! Ez JÓÓÓ!! Rímel :))
sorszám: 16006 (100916)
(előzmény: ratbike, 2008-09-07 15:47:54)

 
 
Deniel23
válasz erre | email2008-09-07 16:13:26
http://www.speedyshare.com/391401724.html

Ezen a képen láthatod a vasat, igaz régebbi állapotban, de így hátha könnyebb mintha vmit elírnék a nevében
sorszám: 16005 (100914)
(előzmény: Matya, 2008-09-06 16:23:53)

 
 
ratbike
válasz erre | email2008-09-07 15:47:54
Halihó!
Tök mindegy hogy irom le a lényegen nem változtat eladó a jeladó.
üdv RAT
sorszám: 16004 (100909)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-09-07 15:30:02
Na azt megnézném azért :D
sorszám: 16003 (100908)
(előzmény: R.A., 2008-09-07 13:43:38)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-09-07 13:43:38
Nem tirisztoros, hanem ti_l_isztoros :D
sorszám: 16002 (100904)
(előzmény: Matya, 2008-09-06 16:22:44)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-09-06 16:23:53
Helló!
Lenne egy új kérdésem.Melyik Jawaba?



:DDD
sorszám: 16001 (100880)
(előzmény: Deniel23, 2008-09-05 21:58:29)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-09-06 16:22:44
A trabié nem tirisztoros, mikor tanuljátok már meg? :) TRANZISZTOROS...nem ugyanaz...




ja... 16000!!!!!
sorszám: 16000 (100879)
(előzmény: ratbike, 2008-09-06 10:13:52)

 
 
ratbike
válasz erre | email2008-09-06 10:13:52
Sziasztok!
Eladó komplett trabant gyujtás tirisztoros de trafók nincsenek 3000ft
Én jáwához vettem de már nincs jáwám,és nincs rá szükségem.
0620 242 08 17
sorszám: 15999 (100872)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2008-09-06 09:39:07
Igen a rossz gyújtással kipróbáltam a másik hall-t is. Lehet ez kicsinálta. A végfoktranzisztorokra 1,5 V feszültség megy. Mind a kettőnél egyformán. Szikrát is ad mindkét henger egyformán, csak üzem közben kicsit rájön a szívatás. De most elrohangálok a trabiéval, ha lesz időm újra nekiesek a bogarászásnak.
Köszönöm a kimerírtő infókat.
sorszám: 15998 (100871)
(előzmény: Árpád, 2008-09-04 07:22:44)

 
 
Deniel23
válasz erre | email2008-09-05 21:58:29
Helló!
Lenne egy új kérdésem. Milyen akksit rakjak a Jawaba?
sorszám: 15997 (100863)

 
 
pepa
válasz erre | email2008-09-05 21:58:26
Sziasztok
Ma elegem lett a gyujtásomból és ezért szeretnék venni valakitől 6V-os JAWA-ra trabis gyujtást. Ha tud valaki az szóljon.
sorszám: 15996 (100862)

 
 
zeta.
válasz erre | email2008-09-05 17:18:24
Sziasztok eladnám 350-es 638-as jawa-mat csere miatt.Ha valakit érdekel nézze meg.
http://www.hasznaltmotor.hu/hasznaltmotor/hasznaltmotorok/120581/JAWA_638_.html
sorszám: 15995 (100852)

 
 
SimsonosZoli
válasz erre | email2008-09-04 23:02:06
Arpadnak teleszkop olaj temaban.

ma megneztem, az olajat amit legutobb raktam az elso lengescsillapitoba. 10W/30-as lengescsillapito olaj. motorba es robogoba, az van a dobozon, szoval azert vettem olyat.
sorszám: 15994 (100829)

 
 
motofan1
válasz erre | email2008-09-04 07:36:24
A Cetka és Jawa bármejike pászol,de kireszelheted fíber lapból is,kb 5 mm vastag a karbi szerint lerajzolod és a két papírt ugyanugy.Jó utat.
sorszám: 15993 (100788)
(előzmény: pocok, 2008-09-02 21:27:33)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-04 07:22:44
Hát a hal ajánlás lassan megy. Nincsenek tisztességes adatlapok hozzájuk. Én pedig régi hal nyomógombokból kiszedett halokat használok. Van még belőlük vagy húsz darab. No, ezeket nem kimondottan motorokhoz találták ki. De azért jó táppal úgynéz ki, elmennek.Amíg nem jöttem rá. hogy a TZben vissza kell fogni a tápfeszültségüket, mert a hivatalosat nem bírják a nagy meleg miatt, rendszeressen elszálltak. Pont úgy viselkedtek, mint a te jpbb hengered, aztán teljesen behaltak.Nálad valszeg nem ez lehet a hiba, hiszen ha jól emlékszem, hat voltod van. Jut eszembe: A halt mikor cserélted? A behalt eredetinél próbálkoztál a cserével hátha az a hiba, vagy az új kapcsolásnál? Ugyanis ha a rossz elektronika rákerült a hal kimenetére, akkor bármi lehetséges.
A vizsgálati eljárás a következő lenne:A kiszedett elektronika bemenetére valami halt kell rákötni. ezután mérni a tranzisztorokon a feszültséget úgy, hogy kap mágnest a hal, és úgy is hogy nem kap. A tranzisztorokon elvileg két féle feszültséget mérhetsz táp közelit, ha nem vezetnek, 1.5 nél kevesebbet, ha vezetnek. A bemeneti tranyók a leg érdekessebbek. Ha ezeken az előbb említett értékek helyett valami köztes állapotot mérsz, akkor a hal nem bírja meghajtani a bemenetet. A sorban a bemeneti után következő valamelyik tranyón mérsz rossszat, akkor vagy a tranyó nem megfelelő, vagy a bázisán lévő ellenállás, ellenállások. Persze ha jól néztem a kapcsolást, mert pontosan nem számoltam utánna.De elsőre így tűnik értelemszerűnek.Legalábbis nekem.
A másik megoldás, a tökéletes az lenne, ha a kedvencemet, a fetes megoldást építenéd meg. Kapcsrajz felrakása a netre még mindig nem megy nekem, de elég használható rajzok vannak fent, amikből ki lehet okoskodni a végső kapcsolást. Másik verzió, ha Pesten jársz összefutunk, lemérem a kapcsolásod, és a kezedbe nyomom a fetes rajzot. Ne félj, a söröket nem hajtom be, mivel vagy tíz éve nem ihatok egy csep alkoholt sem.:)
sorszám: 15992 (100785)
(előzmény: Jawa350speed, 2008-09-03 21:28:15)

 
 
SimsonosZoli
válasz erre | email2008-09-04 01:07:23
Szia Arpad,

biztos igazad van, de szerintem akkor sem kell tulcifrazni, mert olyan nagy kulonbseget akkor sem fogsz erezni ezekkel a motorokkal, de teljesen rad van bizva.a mennyiseg az 2dl, mint mar elozoleg is irtam.
balesetmentes utat.
sorszám: 15991 (100779)
(elözmény: SANYA350, 2008-09-02 08:00:07)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2008-09-03 21:28:15
Hali. Hal ic is volt cserélve. De lehet az is szívatós. Ki tudja. Majd kiderül. Milyen hal ic ajánlasz mert akkor csinálok egyet és kizárom azt a lehetőséget is.
Kösz a gyors és segítőkész válaszokat, már egy pár sört megérdemelnél ezért
.
sorszám: 15990 (100768)
(előzmény: Árpád, 2008-09-03 20:08:11)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-09-03 20:18:22
köszi, beugrok a molhoz...
különben ez mogul vagy mi valahonnan ismerősnek hat, másrészt magam is használtam a "rendes" blokkokba esso-t meg yamalube-ot, de úgy gondolom, ásványi olajjal is jól pöfög, inkább annál is maradtam, különben is sokat fut a gép, a kenőanyag pedig drága
sorszám: 15989 (100760)
(előzmény: Árpád, 2008-09-03 19:33:47)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-03 20:08:11
Ha jól értelek, volt egy ilyen kapcsolásod az eredeti tranyőkkal, ami megadta magát, méghozzá úgy, hogy az a henger ált le, amelyik most is szarakodik. Ezután építetted a mostani kettőt, ezek rosszalkodnak, a trani gyújtás pedig nem. Nos, a kór történet alapján a hall beteg.Ha jól olvastam, azt nem próbáltad még cserélni.Pedig gyanús a dolog, nagyon gyanús.A trabi hal úgy tudom faramuci jószág, nem olyan a kimenete, mint a többi hal icéé . Ez tud olyat csinálni, hogyha túl terheled a kimenetét, utánna nem hal meg teljesen, csak nem tud többé tisztességes jelet produkálni. A trabi elektrónika pedig lehet hogy jobban viseli . Azért gyanús a dolog, mert a mosogatás rövidzár szerű jelenséget okozhat az ic kimenetén.
sorszám: 15988 (100759)
(előzmény: Jawa350speed, 2008-09-03 19:47:50)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2008-09-03 19:47:50
Helló. Az elekrtonika amit építettem elejétől kezdve trabi hal ic vel üzemel. Amikor lemostam egy párszor utánna kezdett haldokolni a jobbos henger, utánna totál megadta magát. Ezután csináltam 2 db elektronikát is ,gondoltam az egyik jó lesz tartaléknak. Ebben már azok az alkatrészek vannak amit már előbb írtam, és a jobbos henger mind a kettővel kihagy, cseréltem hal ic is, dinamót is trafót is fel is cseréltem a két trafót. De ezután már feladtam és rádobtam a trabi elektronikát és ezzel tökéletes világítás alapjáraton féklámpa plusz index és még így sem hagy ki egyet sem. Lehet ha nem jövök rá mi szivat akkor hagyom rajta ezt. A dinamóm mz és elektronikus szabályzó van rajta.
sorszám: 15987 (100757)
(előzmény: Árpád, 2008-09-02 22:43:05)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-03 19:33:47
Egyszer próbáld megtudni a gyártótól, forgalmazótól, hogy amit neked símán 2T néven adnak el, hány W-nek felel meg. Meg fogsz döbbeni. A 2T-s olajok jelentős része 20W-s.Például most itt a szobámban egy cseh 2T olaj van. Ez van ráírva:20W-30 A leírás szerint benzinhez kell keverni. A neve mogul 2T
sorszám: 15986 (100756)
(előzmény: bodnár, 2008-09-03 19:13:30)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-09-03 19:13:30
érdekes, ilyesmit még nem hallottam...
nyilván a lepukkantabb motorokba én is töltöttem mindenfélét, trafóolajat, használt sütőolajat, meg hidraulika olajat, de azoknak tök mindegy volt
sorszám: 15985 (100754)
(előzmény: Árpád, 2008-09-02 21:14:00)

 
 
bossbu
válasz erre | email2008-09-03 19:09:33
köszönet Fiúk
sorszám: 15984 (100752)
(előzmény: Árpád, 2008-09-03 18:49:34)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-03 18:49:34
A hibát természetesen okozhatja kalapács hba, kondi is. A szivacs az szerintem filc, és az keni az excentert. Ha nem keni, pár száz kilométerenként lehet állítani.
Amit gyors segélyként ajánlani tudok, az az, hogy huzzátok le a kábeleket a gyújtótrafókről, a sarukat oucoljátok meg, nyomkodjátok összébb, hogy jobban érintkezzen. A sok időtök van, a gyújtó tekercs érintkező csavarjait is megpucolhatjátok. Persze ehhez le kell kapni a tankot. A csavarok alján van egy fém vakami. azt álltalában le lehet húzni a csavarról, és érdemes is, mert alatta vannak a trafó kivezetések, azok is baromira tudnak korródeálódni. Nem akarok túlozni, de ami időszakos gyújtás hibával mások 634 én találkoztam, annak a fele a gyújtótrafó környéki érintkezési hiba volt. A maradék félnek pedig jó része szar megszakító volt.
sorszám: 15983 (100751)
(előzmény: bossbu, 2008-09-03 18:31:40)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-09-03 18:45:43
Valahonnan szerezzen egy kis filcet és ragassza rá, a csupasz fém nem jó. A szikrázást még okozhatja a nem megfelelő, hibás kondi.
sorszám: 15982 (100750)
(előzmény: bossbu, 2008-09-03 18:31:40)

 
 
bossbu
válasz erre | email2008-09-03 18:31:40
sziasztok!4 van egy kis gyújtás hibája most egy túrán az egyik szocimocis(jawa 634) barátunknak, néha kihagy az egyik hengere és megnéztze a kalapácsokat ott meg szikrák vannak és lekopott az a kis szivacs ami az egyik kalapácsalján van és hozzáér a főtengelyhez. ez lehet gáz fiúk? Tibi2t vagy valaki segítsetek kérlek? köszüdv.
sorszám: 15981 (100749)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-02 22:43:05
Nézegetem a kapcsolást. Vagy én nem vagyok formában, vagy nem stimmel valami.Ez a kapcsolás csak a trabi mágnessel müxik. Ha te azzal próbáltad, akkor a gond még a következő lehet: Nem ismerem a trabi gyújtás kapcsrajzát, de előfordul, hogy a te hal ic-d azt le tudja húzni földre, a gyártottat viszont nem eléggé.Az lenne a jó, ha ki tudnád próbálni egy másik hallal is, legjobb lenne, ha a másik hal más tipusú lenne.
sorszám: 15980 (100715)
(előzmény: Jawa350speed, 2008-09-02 21:13:26)

 
 
pocok
válasz erre | email2008-09-02 21:27:33
Sziasztok.van egy kis problémám.a 175 cz hez keresek tőmitő bakelitot vagy gumit.a henger és a karburátor kőzé.nem e tud valaki.vagy netán ha esetleg egy másik motoré passzol hozzá az is megtené.üdv
sorszám: 15979 (100709)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-02 21:15:48
Érdekes probléma. Még egy kicsit agyalok rajta.
sorszám: 15978 (100706)
(előzmény: Jawa350speed, 2008-09-02 21:13:26)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-02 21:14:00
Nem. 20W-s olat töltök a benzinhez. Nekem bejött. Egyébbként némelyik 2t olajra is a 20W van írva.
sorszám: 15977 (100705)
(előzmény: bodnár, 2008-09-02 19:01:56)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2008-09-02 21:13:26
Helló. Megnéztem minden a helyén van az ellenállások is lábfelcserélés nem történt. Más hibát nem találok mert trabi 12 v os gyújtással nincs probléma semmi. Ha nem tudok rájönni mi szívat akkor marad a 12 v-os rajta, amíg jó az aksi és a töltésem is rendben akkor nem fog kihagyni.
sorszám: 15976 (100704)
(elözmény: SANYA350, 2008-09-01 19:41:43)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-09-02 19:01:56
mármint 20-asra kevert üzemanyagot 2t-vel... amikor "friss" a blokk, egy tartálynyi benzinhez keverek még 30 g ricinusolajat is, az magasabb hőmérsékleten ég el,
sorszám: 15975 (100696)
(előzmény: Árpád, 2008-09-02 18:08:20)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-09-02 18:47:16
a benzinbe is 20w-s olajat?... a simsonnak sem tett jót a shell helix... :D
sorszám: 15974 (100694)
(előzmény: Árpád, 2008-09-02 18:08:20)

 
 
SANYA350
válasz erre | email2008-09-02 18:17:36
Most beszéltem egy haverral neki URAL-ja van.Ő a 20w-t ajánlotta.
sorszám: 15973 (100692)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-02 18:08:20
Én a 20w-sel kacérkodom. Tizes van benne, és talán túl híg. Lassan már minden huszas lessz a gépben. A váltóban most cseréltem ki erre a negyvenest, egyelőre jóbban műxik egy picivel. A benzinhez is huszast adok. Ha bejön a telóba is, legalább csak egyféle olajat kell használnom.:)
sorszám: 15972 (100689)
(előzmény: bodnár, 2008-09-02 17:59:00)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-09-02 17:59:00
ja, ezer félét lehet kapni villaolajból meg lengéscsillapítóolajból max 1500 huf fél liter (10w-s, meg 20w-s), aztán az elég egy komplett cserére, és bele van kalkulálva a kézremegés, töltés közben tüsszentés stb.
sorszám: 15971 (100686)
(elözmény: SANYA350, 2008-09-02 17:15:51)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu