:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Alkatrészbörze, 9332. hozzászólás :)
hát sajnos elég mesze vagyunk egmáshoz.de minden esetre kőszi a szakmai segétcséget.holnap leszámolom meg elintézem a tőbit.és ha érdekel a pontos adatokat majd elküldőm.kőszi mégecer. üdv
Budapesti vagyok. Határa vállogatja, mennyire van messze. Nagylak például az én sebességemmel vagy négy nap oda-vissza.:)
Nos, ha megy a menet számolás, akkor már csak meg kell mérned a huzalvastagságokat. Többször átgondolva is az jött ki nekem, hogy az új menetszám a régi duplája lesz, az átmérő az eredeti átmérő gyök ketted része.Igy a huzal keresztmetszete lesz fele az új esetben. Így elvileg az új tekercsek is ugyanakkora helyen fognak elférni, mint a régiek. Arra vigyázz, hogy az új feszültség kétszeres lesz, de a levehető áram a fele. Azaz a dinamó teljesítménye marad az eredeti.
Legalábbis többszöri végig gondolás után is erre az eredményre jutottam.
Szóval akkor már csak a menetek megszámolása marad neked, a tekercselőhöz vitel, és a költségek kifizetése. Én pedig elvagyok a 6 voltossal egyenlőre, ráérek tekercseltetni.
Itt a rossz idő :S:S
Motorozni kevésbé, szerelni annál jobban lehet egy fűtött garázsban :D:D
Egy kis segítség is elkél persze:
tud valaki eredeti 350-638 SZERSZÁMOK MÉRETEIVEL szolgálni??? Kapni már gondolom sehol nem lehet gyári készletet, és ha más nem lesz legyártjuk őket!
Köszi előre is: Mahonee
szerbusz.a leszámolás és a drót mérete megoldható.ugyan is van egy pót dinamóm.csak a tőbivel van egy kis gondom.én a határon tul lakom.max szegedig szoktam felmenni néha.te mere laksz?ha kőzel a határhoz akor az is megoldható.
Szia nincs meg a gyujtás,furfarag megvette.
Körbe nézek, és ha találok szólok.
Üdv RAT
Nem akarok túl sokat vitatkozni, de megjegyzem: Az égés sebessége mő a kompresszió növekedésével. Azaz a felső holtpont közelében gyorsabb. Tehát minél később gyújtod be a keveréket, annál hirtelenebb hatás éri a dugattyút.
A kopáson kívüli káros jelenségek: A motor erőssebben melegszik. A gyertya elég. Teljesítmény csökken.Ha neked jobban szereti a kis előgyűjtást, valószínüleg rosszul van a karbid beállítva. Esetleg a hengered, illetve a gyűrűk kopottak.Azt sem tartom kizártnak, hogy amit kopogásnak hallottál, az az egyenetlen gyújtás hangja volt.
Sziasztok!
Valaki ígért nekem telefon számot az abádszalóki túrán, jawa-hoz komplett ledes világítás, irányjelző, féklámpa.
Email címem karolyijozsef@mail.tvnet.hu
Üdv papa!
Jawa 350/634 1981-es.
34000 kilométerrel 65000Ft eladó
A hengertérben lévő benzin-levegő keverék égési sebessége sok jellemzőtől, körülménytől függ. Ha az égési sebesség emelkedik előbb kopogásos égés, majd öngyulladás lép fel. Utóbbinál a gyújtás kikapcsolása után is jár a motor. A kopogásos égésnél –hol még a gyújtószikra indítja az égést- már olyan égési sebesség jelentkezik, mely kalapácsütésszerűen terheli a dugattyút és rajta keresztül a forgattyús mechanizmus alkatrészeit (üveghang). A léghűtéses motoroknál könnyű előidézni kopogásos égést még 95 oktánszámú üzemanyaggal is. Kisebb előgyújtás védi a motort e káros jelenségtől (A tartósság javára). Nekem a JAWA 350/638-nál bevált a 2,5-2,7mm, halk üzem mellett két személlyel is jól ment a gép.
Hello!!
Meg van még a gyújtásod? Érdekelne!!
Hello!!
Meg van még a gyújtásod? Érdekelne!!
Valami nekem nem stimmel. Ln úgy tudom, hogy minél kissebb az előgyújtás, annál kobban kopog. Plussz szerintem az is igaz, hogy a kopogás az az öngyulladástól van. Azaz akkor jön létre, ha az előírtnál alacsonyabb oktánszámú benzint tankolunk. A szoci motorok 86-91 es benzinre lettek tervezve.Nem tartom valószínünek, hogy enél alacsonyabb oktánszámút tudna valaki is tankolni. Kopogás lehetne még túl kicsi előgyújtástól is, de nem vaéószínű. A p5 ös benzin a 91 esre tervezett hengerfej esetén nem szokott kopogni, már előtte jóval okoz egy sor problémát, amit észre vesz az ember.Szóval minél alacsonyabb oktán szám, annál nagyobb előgyújtás. Magassabb oktánszám esetén csak akkor van értelme az előgyújtás csökkentésének, ha a hengerfejből leszedünk, azaz növeljük a komressziőt. De a kompresszió csak akkor nővelhető, ha a henger és a dugattyúk újszerű állapotban vannak.
Az a 3 mm már megkívánhatja a 98 oktánszámú benzint is. Próbáld ki vele, de hosszútávon vedd vissza az előgyújtást 25-2,7 mm-re, s a motorod el fog halkulni.
Azért jó az üzemanyaggal való kísérletezés, mert a kopogásos égés elkerülésére lesz egy, a tapasztalat erejével támogatott gondolatmeneted, amit bármikor újra alkalmazhatsz.
Most nézem, hengert írtam dugattyú helyett.
Kösz a tanácsot Péter!
Most BRISK N15YC van benne amit többen is tanácsoltak több fórumon is.
Régebben más gyertya volt benne (már nem emlékszem milyen BRISK) azzal is "ciripelt", de mostanában mintha hangosabb lenne.
Egy haver mondta, hogy szerinte fel kéne fúratnom, de még ilyen mélységig nem mentem bele a motorszerelésbe.
Ehhez mit kell még cserélni a hengeren és gyűrűkön kívül?
Az előgyújtásom 3mm-re van állítva (a hézag 0,3mm).
Egyébként 1 személlyel (60kg vagyok) megy mint az állat (még a kb 60kilós barátnőmmel is jól megy a gép), jól gyorsul, de a multkor egy kb 100kilós haverral mentünk, és úgy már nagyon nem bírta a dombon felfelé menést. A srác azt mondta, hogy egy 350-esnek ennél sokkal erősebbnek kéne lennie (én nem tudom , ez az első motorom, ennyire leterhelve nem próbáltam még más gépet soha).
Jawa csepptankos 6V-os dinamó szinte új állapotban eladó 9900Ft-ért!Tel:20/3324081
Tudna nekem valaki szerezni bontóból xj550 yamahához kuplungkart illetve a hozzá tartozó konzolt (amin a tükör is van)? Cserébe adnék neki egy ETZ főfékhengert kiváló állapotban!
Ha valaki járna esetleg ilyen helyen, írjon kérem mailt!
üdv
A mechanikus kétoszlopos szabályzóról nagyon röviden. A kétoszlopos feszültség szabályzó egyérintkezős oszlopa az áram kapsoló, mely megfelelő feszültség (6,6 V) elérésekor összekapcsolja a dinamót az akkumulátorral és ha az indukált feszültség a fordulatszám csökkenésével leesik pl alapjáratkor, mikor az áram visszafelé folyik az akkumulátorból a dinamó felé szétkapcsolja a dinamót és az akkumulátort.
A kétérintkezős oszlop (két álló érintkező között mozog a fegyverzetre épített érintkező) a feszültség szabályzó. 6,9-7,2 V között kell tartani a feszültséget világítással. Állítása az oszlopon levő spirál rugó feszítésével, lazításával.
Megjegyzés: Alapjáraton ne várj "töltést" ! Egy jól beállított mechanikus szabályzó ér annyit mint az elektronikus főleg alacsonyabb fordulatszám tartományban. Az utóbbiban áteresztő dióda tölti be az áramkapcsoló szerepát amin kb 0,7 V esik.
Kösz most már képben vagyok.
Sziasztot!
Foglalkozik valaki Békéscsabán JAWA-val?CZ350-em van, jó lenne beszélni vkivel, aki ismeri ezeket a gépeket :-)
hejj hó!
nekem egy 472-es narancsvörös czetka jawa-m van, szügségem lennehozzá való légszűrőre /mint a TS-MZ-jé csak fele ojan hosszú/ félgömb alakú index búrákra, gyári prizmákra, gyári matricára, tank padra /fekete 3szög/
ja és ha valaki tudna segíteni az üres visszajelző vezetékének megtalálásában /blokkból :D/
vagy van elfekvő alkatrésze 472eshez az érdekelne
előre is köszi!
Marci'89
halló!
Van egy 350-es Jawam 34000 km-el,1982-es kiadással.ELADÓ. ideglenesen kivonva
szerelés miatt.
hűű hát köszönöm a részletes leírást, egyenlőre annyiban megoldódott aproblémám hogy kicseréltem az egész fesszabot és most jól tölt, 6,4-et alapjáraton villannyal együt. viszont attól még gondolkozok ezen az elektronikuson, sőt komplett 12Vosra alakításon is. de egyenlőre anyagi okok miatt csak tervben marad.
azért mégegyszer köszönöm!
helo
Mekem is mostanában az mz-m elkezdett ciripelni 4.ben 80után ha odahuztam neki.Megtudtam egy autószerelő könyből h az izzó koksz okozhat ilyet vagy alacsony hőértékű gyertya vagy nagy előgyujtás.Na én levettem a hengerfejet és lekotortam a dugóról a kokszot ami már helyenként majdnem 1mm vastag volt és teljesen tisztára kotortam a hengerfejet is azt ki is drótkeféztem meg a dugó tetejét is.Majd ezután a holtponton levő dugóról kompresszorral lefujtam a kokszot oldalról fujtam nem szemből ,nehogy a dugó mellé erősen befujjon valami apró koszt. igy nem kellett lehuzni a hengert.A dinamó végén nekem van egy 12 es fejű csavar arra kulcsot tettem és ugy tartottam a dugót h ne menjen le.Ezután kipróbáltam és megváltozott nagyon sokkal jobban megy nincs ciripelés legalábbis párszor próbáltam nem volt.Ha valakinek ez nem segit akkor nagyobb hőértékü gyertya kell,ha ez sem segit vegyen vissza az előgyújtásból.
Pesten, a Zichy utcában. Az utca az Arany János utcai metró megállóval szemben nyílik a túl oldalon. De vigyázni kell. Ha mész lefelé az utcában először a 4T Kelemen motoros bolt jön, az nem annyira hó. Pár házzal odébb van a Futár Peti.
Helló Árpád.Hol található meg a Futár Peti?Én is szívesen körülnéznék nála.
Sokat egyszerűsítene a számításon, ha ismernénk az eredeti menetszámot. Két járható út van.Vagy elárúlja nekünk valaki, vagy meg kell számolnunk. Ha nekünk kell megszámolni, akkor e nemes feladat alighanem rád hárul. Nekem ugyan van selejtezni való álló és forgórészem, de nincsenek idegem hozzá. Ebből az következik, hogy ha elfogadható távolságra laksz, akkor valahol összefutunk, odaadom a cuccot, és elárulom, hányszorosa lessz a új menetszám, a huzal vastagsága, adok pénzt, te szépen lebontod a tekercseket, megszámolod mennyit szedtél le, aztán elviszed áttekertetni az enylmet is, a tiedet is.
Persze csak akkor, ha valóban azonosak a dinamók, mint ahogy sejtem. Így legalább nekem is lesz 12 voltos dinamóm, ha elunnám a 6 voltost.
szia.hat elég sokat gondolkodtam rola.és ha volna kedved hozá.seretnélek megkérni a számitásra.ugyan is telyesen igazad volt.elmentem megkérdezni egy két mühelybe és azt a választ kaptam hogy ha megvan minden számitás akor gond nélkül megcsinálják.előre is kőszi.
De talán jobb is így, hogy nem ennyire egyszerű.:) Ha egyszerű lenne, sokan nézhetnének más szakma után.:))
Ha ez ilyen egyszerű lenne :))
Ja, az árat kihagytam. Én 2700 és 4500 között szoktam a megfelelő szabikat látni, helytől tipustól függően.Az eredeti jawa szabályzót , valami lengyel gyártmányt láttam eddig a legolcsóbban.
A Futár Petinél általában van. Bár a multkot érdekes módon mechanikus volt, de ez nagyon ritka eset.
Egyébbként kissebb átkötés után jó bele a ts é is, illetve a szintén át kötések után a 6voltos trabi is. TS, trabi szabályzó esetén Az állórész tekercsének azt a kivezetését amelyik a dinamó pluszára ment a vezérlésre kell kötni, amelyik eddig a vezérlésen volt, azt földre.Ennyi az átalakítás TS és trabant szabályzó esetén.Persze ilyenkor a töltés visszajelzést, az aksit úgy kell bekötni, ahogy a TS rajzon szerepel. Azaz bármilyen 6 voltos szabályzót berakhatsz egy kis ügyeskedéssel.
Ha épíreni akarod a szabályzót, a neten van tshez való szabályzó rajz, legfeljebb nem ezen a néven. Az átlagos 6 voltos szabályzók, pl az öreg BNW é is , a TS szabályzónak felelnek meg. Azaz az állórész tekercsének egyik kivezetését plusszra húzzák, a másik kivezetése az álló résznek földön van. Az eredeti jawa megoldás az, hogy az egyik kivezetés a dinamó plusszán van, a másik kivezetést huzza földre a szabályzó.
Illetve a nagyon régi javáknál van pozitív testelésű rendszer is, de az is átalakítható, csak az aksi bekötésénél kell odafigyelni.
Ha valamit nem értessz, vagy elírtam esetleg kihagytam volna, szólj, akkor átfogalmazom a dolgot újra.
Köszönöm a választ, ezeken végig fogok menni. Még annyit kérdeznék hogy hol és mennyiért lehet hozzájutni (vagy nekem kell készíteni?) elektronikus fesszabot? mert neten nem igen találtam semmit.
Üdv.Sikoly
Köszönöm a választ, ezeken végig fogok menni. Még annyit kérdeznék hogy hol és mennyiért lehet hozzájutni (vagy nekem kell készíteni?) elektronikus fesszabot? mert neten nem igen találtam semmit.
Üdv.Sikoly
Legtöbben már elektronikus fesszabot használunk. A mechanikusból pedig van legkevesebb kétféle.
Általában úgy lehet növelni a feszültséget, hogy a felső érintkezőt feljebb hajlítjuk.Esetleg a rugőt tartó fülej valamelyikét kell kijjebb hajlítani, hogy feszessebb legyen a rugó.De a tapasztalatom az, hogy idővel nem csökkeni, hanem növekedni szokott a feszültség, amire a mechanikus szabályoz. Tehát mielőtt a fesszabot piszkálnád ellenőrizz pár dolgot. Először is mérd meg, hogyha áthidalod a fesszabot, mekkora feszültséget ad le a dinamo.Ha úgy meg van a fesz, akkor maceráld a fesszabot. Ha nincs meg úgy se a feszültség, akkor először szénkeféket nézd meg, aztán nézd meg az aksit, nem vezet e át. Ha ezek se jönnek be, akkor menetzárlatos a forgó, vagy az állórész.
Hali!
Tényleg senki nem járatos a jawa töltésének beállításába?
most hallottam hogy a fesszabon a kétérintkezős oszlopon kell vmit állítgatni hogy hamarabb zárjon....
nem tud vki vmi konkrétummal szolgálni?
Üdv.
Ha nagyon elhatározod az áttekercselést, kiszámolom a dolgot. Nem minden tekercselő tudja kiszámolni, van amelyik ezért nem válalja. De csak akkor számolok, ha nagyon muszály, mert meglehetősen lusta vagyok.:)
Én mindenesetre inkább vásárolom a 6 voltos cuccokat Futár Petinél szokott minden lenni, ha arra járok, mindig feltöltöm a tartalékokat, így nem kell bóklásznom a városban 6 voltos cuccok után.
Üdv!
Van eladó Jawa 250/559 -es blokkom iá:7000ft
ati223@freemail.hu
Szia Knight!
Nekem is hasonló problémám van éppen, szóval én is szívesen veszek tanácsokat.
DE egy dolog kiderült már, primerlánc!! Nekem az biztos csörgött, mert dekni levétel után észrevettem hogy nagyon laza volt.Mivel feszíteni nem lehet cserélni kell: kb 1500 huf.
Szerintem ezt nézd meg először! A többit majd mások elmondják gondolom(majd én is fülelek)
Gumifákat!
kőszi a tanácsot.hát lehet hogy jől meggondolom a dolgot.csak tudod elég nehéz 6v cucot szereznem.szóval elég meggondolandó ez a dolog.még nem tudom mitévő legyek.de minden esetre kőszi az utbaigazitást.
Sziasztok.
638-as jaffám van és mostanában egyre hangosabban "ciripel" a motor.
Ezt mi okozhatja? Fel kéne fúratni és új dugattyúkat berakni?
Ja, szól mint az állat. Ráadásul szerencsés esetben a süket indiánokra tekintettel füstjelzést is kibocsályt.:)))
Hát a dudát nem 100%, hogy cserélni kell.
Nek neagyon sokáig 6V-os Izs duda volt a 638-asomon. Szólt mint állat :)
Át kell tekercseltetni az álló és a forgórészt 12 voltosra. A baj csak az, hogy kevés helyen vállalják. Drága is a dolog. Nem hiszem, hogy tízezernél kevesebb lessz a tekercselés. Utánna ehhez jön még hozzá az összes elektromos cucc cseréje, még a dudáé is.
Ha szerzel is negfelelő alternátor, azt us elég gányoltan lehet csak beletenni.
Jol gondold meg a dolgot, megéri e.
helo.szeretném a 175cz met egy picit megbüvőlni.6v ről 12re.nem e csinált már valaki ilyet?vagy tud e valaki ajálani egy olyan alternátort ami némi büvőlésel beférne a dinamó helyére.kőszi
Megszakítós gyújtásnál nálam fordult elő párszor, de volt már rá példa hogy az elektronikus gyújtásnál is. A végén kiderült, hogy szegény volt a keverék (nem fals szívás miatt). Nehezen indult be, a hangján is érezni lehetett hogy nem egyformán megy a két henger. De először tényleg érdemes apránként végignézni a gyújtást, talán a gyertyák is elárulják hol a bibi.
A jawáknál nem szokott egyformán viselkedni teljesen a két henger. erre már számos elmélet született, hogy miért is. De a legjobb, ha elfogadjuk, hogy ilyenek, és nem firtatjuk az okot.
Persze ha nagyon eltér a két henger, akkor már más a helyzet. A jobbos henger erőssebb melegedését okozhatja például a a főtengely szimering hibája . De okozhatja gyújtás eltérés is. Ugyanis a jawa kenőfolce elég szerencsétlen konstrukció. Ha rendesen be van olajozva, néha összekeni a hozzá közelebbi megszakítót. Ha pedig kevés rajta az olaj, akkor pedig a távolabbi megszakító talpa fog erőssen kopni. Azaz a két megszakító nem egyformán állítódik el az idők folyamán.De lehetséges egyébb gyújtás hiba. Trafó, kábel, pipa, gyertya.
Sziasztok !
638-as 12 V-os motoromon a jobb oldali kipufogo konyok elobb felmelegszik mint a masik inditasnal . Mi lehet ennek az oka ? Segitsegeteket kerem . Elore is koszonok minden hozzaszolast !
Hello!
Egy kis töltésprobléma jött elő a 6Vos 350-esemen. Egészen pontosan van töltésem, csak nem elég. Magasabb fordulaton is csak 5,95 V világítás nélkül, alacsonyabbon meg csak 4,5 V. Azt szeretném megkérdezni hogy hol lehet ezen változtatni hogy többet töltsön vissza?
a fesszabon az egyérintkezős oszlop rugóján lazítva nem történt változás.
a segítséget előre is köszi!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|