hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

erdeifeco
válasz erre | email2008-09-28 21:34:51
Hali! A fényszóró maradt a régi,a helyzetjelző,a féklámpa,a villogók pedig ledes panelokat kaptak izzók helyett.A féklámpában pl kb 40 led,a villogóban kb 30 led van.Nem volt olcsó mulatság de remélem hosszú távon megéri.Most a műszereket akarom leddel világosítani,de ott panel nélkül.remélem jó lesz.A panelokat egyébként nem én csináltam,csak szabásmintát küldtem,és az alapján készítette egy úr . Telószámom van.11.5pénz volt az ára relével együtt.
sorszám: 16120 (101657)
(előzmény: Miklósbácsi, 2008-09-28 20:09:35)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2008-09-28 20:09:35
Ezek szerint elől-hátul ledes lámpáid vannak? Írnál erről bővebben? Engem nagyon érdekelne a téma. Én csak bajonet foglalatos ledekkel próbálkoztam még, de azok sajnos gyengusznak néztek ki, úgyhogy vissza is tettem a régi fajta izzókat.
sorszám: 16119 (101656)
(előzmény: erdeifeco, 2008-09-28 17:02:58)

 
 
erdeifeco
válasz erre | email2008-09-28 17:02:58
Üdv!felraktam a Jawára a ledes villanyt.Egész jó lett. A villogónál pedig eszméletlen sok áramot spórol.
sorszám: 16118 (101651)

 
 
Neonknight
válasz erre | email2008-09-25 21:32:04
Nyár óta ugyanezzel szopok.
A jobban szellőző tanksapka sokat segített (a régi Izs sapkával kilóméterenként leállt), de még ígyis néha megtorpan, lefullad a masina (Miskolc-Diósgyőr-odavissza 1szer kellett megállnom).
Benzint most kap, szikra van, 120kilós haverral nagyon erőtlen, ha csak egyedül megyek és épp nem akar fulladni akkor meg úgy gyorsul mint a szél...
Csak épp nem merek kimenni vele az országútra, mert mivan, ha akkor jön rá az ötperc amikor éppen 100-al előznék, vagy jönnek mögöttem ezerrel a követési távot be nem tartva...
sorszám: 16117 (101582)
(előzmény: lajos, 2008-09-24 21:08:08)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-09-25 10:06:12
Vagy a benzincsap a ludas, benne lévő gumibetét bedagadt és a furatain alig folyik a benzin. Vagy a szűrője van eltömődve, valamit a tanksapkánál nem tud szellőzni és vákuum keletkezik a tankban.
sorszám: 16116 (101576)
(előzmény: lajos, 2008-09-24 21:08:08)

 
 
SimsonosZoli
válasz erre | email2008-09-24 23:33:28
Szia Lajos,

hat eloszor is reszvetem, de kitartas, ma nekem is volt egy kis muszaki hibam, de szerencsere lelke van a gepemnek es hazavitt. Autopalyan kigyulladt a toltes vissza-jelzo lampa. szerencsere le tudtam menni az elso leallonal, persze vilagitast kikapcsoltam, nehogy elfogyjon az aram. megneztem a parkoloban, semmi latvanyos szakadas, kontakthiba. azert nem tetszett, mert abban remenykedtem hogy a hatralevo 20 km-ert kibirja. szerencsere kibirta, ugyhogy valamennyire toltenie kellett. otthon kiderul, hogy a kozepso kis doboz, a jobb oldalon, (nem tudom mi az) egyik veztekenek a forrasztasa engedett el. megforrasztottam es semmi gond szerencsere.
Azt tanacsolnam,nezz at minden elektromos kotest, mert oxidreteg miatt lehet hogy nem kap aramot, vagy ahogy az elottem szolok mondtak, benzinhiany. erdemes a benzincsapot, porlasztot atnezni.vagy esetleg nem kap levegot a benzintank, es a vakum visszatartja a benzint, vagy tul magas/alacsony a benzinszint a porlasztoban.
nekem ezek jutottak az eszembe.
remelem sikerrel jarsz.
Balesetmentes utat.
sorszám: 16115 (101575)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-09-24 22:12:46
Laci, amikor megáll, mi "fogy" el? Mi tűnik el láthatóan, próbálhatóan mérhetően?
A hidegindító használat arra utal, hogy talán üz.ellátási gond lehet...
Próbára féktisztítót szoktam használni üzemanyagnak, kevésbé durva, mint a hidegindító.
Találjuk ki, mi van!

üdv.: R
sorszám: 16114 (101574)
(előzmény: lajos, 2008-09-24 21:08:08)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-24 21:35:53
Jártam hasonlóan egy 634 el. Nálam a karburátorban a főfúvoka volt a hibás. A felújítás idejére levettem a karbit, de nem mostam át. Mire újra összeraktam a mocit, valami kirakódott a benziből a fúvókára, ami nem oldódott benzinben.Így alig kapott benzint szegény pára, állandóan leállt, főleg mivel az új gyűrűk is szorultak még néha kissé.Gondolom, egyértelmű volt a hibaelhárítás módja. A fúvóka megpucolása sűrű káromkodások közepette.
sorszám: 16113 (101573)
(előzmény: lajos, 2008-09-24 21:08:08)

 
 
lajos
válasz erre | email2008-09-24 21:15:52
Holnap küldök. Laci
sorszám: 16112 (101571)
(előzmény: wadember, 2008-09-24 15:09:35)

 
 
lajos
válasz erre | email2008-09-24 21:08:08
Kedves Motoros Társak!
Nem szoktam segítséget kérni mert megoldom a müszaki problémákat. Nem ez az első motor amit felújítok de még így nem jártam. JAWA 638-as felújítás után indult, udvarban néhány kör és irány a KPM. Út közben kb 5 km és 3 ízben leállt. Sikeresen újra indítva. Vizsga után okmány iroda egyszer állt meg. Nem kívánom folytatni megközelítően 15 km 8 megállás, tankolás után hazatolás 4 km. Azóta nem tudom beindítani. Szimeringek kicserélve (hibátlanok voltak), Trabi gyújtás le, megszakító fel, hengertalp tőmítés, szívócsonk újra zsírozva,porlasztó előtt új gumi, forgattyúsházból lecsapódott benzin eltávolítva. Indítási kisérlet kevés valamint sok levegővel, gyertyanyílásba benzin be, tolás nyelv lógásig, Egyedül a hideg indító segített de elfogyott és igen drága üzemanyagnak. Tr csere kábellal pipával, gyertyával hatástalan. Mielőtt ismét szétszedném megkérdem, valaki járt-e hasonlóan, kiderült-e a hiba?
Köszönettel: Laci(a sága CZ 477-tel)
sorszám: 16111 (101570)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-09-24 16:42:52
Nemhinném, hogy sokban különbözne a Velorex bekötésétől...Bár meg kéne nézni egy rajzot vagy startert hozzá....
sorszám: 16110 (101562)
(előzmény: wadember, 2008-09-24 15:09:35)

 
 
wadember
válasz erre | email2008-09-24 15:09:35
Sziasztok Tatran Dynaster bekötésről van rajza vkinek?
sorszám: 16109 (101560)

 
 
sasakovi
válasz erre | email2008-09-24 13:54:14
Szasztok lenne valakinek tatran 125-ös blokkról robbantott rajza? Légyszi küldje el: sanyesz19@freemail.hu
sorszám: 16108 (101559)

 
 
na763m
válasz erre | email2008-09-24 11:04:16
Sziasztok! Tudnátok abban segíteni, hogy Magyarországon, vagy Szlovákiában Komárom, Pozsony, Párkány környékén hol lehetne beszerezni 175-ös JAWA-hoz 1,85-18"-as új felnit?
sorszám: 16107 (101554)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-09-23 15:28:32
köszi, jó tudni...
sorszám: 16106 (101536)
(előzmény: Matya, 2008-09-22 23:41:17)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-23 15:15:34
Ha nem rendelkezel szlovák lakcímmel, szlovák munkahellyel, nem lehet a neveden szlovák forgalmival, rendszámmal rendelkező motor. Azaz nem az eredet vizsga lesz az első lépésed, janem a regisztráció. Esetleg még vám, vagy forgalmi adó is van rá. A gatyád ráfizeted, mert csak a 350 köbcentisek regisztrációs adójából vehetsz itthon egy 638ast. Ha valami drágább motorrol lenne szó, csak akkor érhetné meg esetleg a dolog.Persze ha van olyan rokonod kint, aki bejelent magához, az más kérdés.
sorszám: 16105 (101535)
(előzmény: -ricsi-, 2008-09-23 08:41:27)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-09-23 08:41:27
szevasztok...

mivel közel lakok a szlovák határhoz, lehet hogy tervezek egy szlovák 638-as vásárlását... szlovák rendszámú járműre ugyanúgy tudok biztosítást kötni itthon, vagy rögtön rendszámcsere?... eredetvizsgálatra idegen rendszámmal elvihető?...

sajnos nem vagyok tisztában az ilyen dolgokkal...

sorszám: 16104 (101526)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-09-22 23:41:17
Gumiápolásra meg a fagyálló a legjobb....
sorszám: 16103 (101521)
(előzmény: bodnár, 2008-09-22 18:14:32)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-09-22 22:55:38
Szerintem az 5 perc kevés, legalább üzemmelegre kell járatni. Az állás során a motorba - henger, forgattyúsház stb. - került levegőből kicsapódó vízpárának teljes egészében ki kell ürülnie.
sorszám: 16102 (101519)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-09-22 20:43:34)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2008-09-22 20:43:34
A tele tank az tényleg jó megoldás.Én viszont inkább azt javasolnám hogy a karbiban is hagyj nyugodtan benzint,és ha az akksit kiszerelted,akkor minden héten egy alkalommal tedd vissza,de kéthetente mindenképp,főleg ha vannnak rendes mínuszok,és indítsd el a motort.Hadd járja át a benzin a karburátort,és járasd a motort ne tovább csak 5 percig.Utána állítsd meg,akksi ki belőle,és kész.Két hét múlva ugyanígy.De ha egy hónapban egyszer csinálod meg akkor sincs gáz. a lényeg az,hogy ha netán a vizes a benzin,és a karbiban is van,akkor hidegben belefagy,ez szerintem -10 alatti fokoknál lehetséges.Addig nem hinném.Ha pedig hülyeséget mondtam vagy nem épp okos ötletet adtam akkor ne fogadd meg a tanácsot.
Én azt fogom csinálni,ha már nem akarok menni a motorral,hogy akksi ki,és a leírtak szerint egy egy olyna hétvégén amikor még a nap is sütni fog,akkor szépen elindítom néhány percre a masinát.aztán akksi ki.És pihi.Ne teleltesd a motort.Télen a legjobb bejáratni.Jó a hűtés,nem kell vele gyorsan menni,És ha túl melegedne,akkor is hamar visszahűl.Én télen járatnám be az új motort,nem 40 fokban.amikor még az aszfalz is megolvad.
Aztán pessze rád van bízva.
Gyuri.
sorszám: 16101 (101512)
(előzmény: kovi tibi, 2008-09-21 09:46:48)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-09-22 18:14:32
ja,
tartályt fullra nyomni, karbit lenullázni, akksit száraz-meleg helyre, (2-3 havonta lecsekkolni a kapacitást, aztán rátölteni vmit), pufót, levegőszűrőt ledugózni vmi olajos ronggyal, és ha kerekeket kiszereled, és úgy függesztve, sötét helyen tartod, akkor nem, de ha a gépen marad, akkor a tengelyeknél támaszd fel, ne a gumikon üljön a gép egész télen, és középállványra tedd. A műa+gumi és a fényezett-krómozott részekre fújhatsz még vmi szintetikus lötyit is.
sorszám: 16100 (101501)
(előzmény: kovi tibi, 2008-09-21 09:46:48)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-09-22 07:20:10
Matya, szerintem gyűjteni kellene a laccsolós szavakat... ld. 16098
sorszám: 16099 (101495)
(előzmény: Matya, 2008-09-17 13:03:47)

 
 
ede22
válasz erre | email2008-09-21 21:15:06
Jawa 634 tank,sztendel,blokközép,dekni,elsö kerék,váz(nincs papirja) új aksi(6és 12 voltos) eladó Kecskeméten van
06203364242
sorszám: 16098 (101482)

 
 
M Péter
válasz erre | email2008-09-21 20:13:33
Nem árt 1000 km után az olajat lecserélni. Szerelés közben elkerülhetetlen, hogy szennyeződés jusson a váltóba. Hidd el megéri olajat cserélni, borzalmas retek tud kijönni még egy precizen kipucolt blokkbol is. Ami szennyeződés távozik az olajjal, az már nem koptatja tovább az alkatrészeket.
sorszám: 16097 (101476)
(előzmény: kovi tibi, 2008-09-21 09:46:48)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-09-21 10:32:50
A tank legyen csurig feltöltve, a karbiban viszont ne maradjon semmi. Esetleg kiveheted az akksit és meleg helyen tartod, néha utántöltve.
sorszám: 16096 (101459)
(előzmény: kovi tibi, 2008-09-21 09:46:48)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-09-21 09:48:58
Olajat cserélni??? Hol, és minek?? A váltóban 15 ezer km-enként megfelel?? Csak ami fogy, azt töltsd utána....
sorszám: 16095 (101458)
(előzmény: kovi tibi, 2008-09-21 09:46:48)

 
 
kovi tibi
válasz erre | email2008-09-21 09:46:48
Sziasztok jawasok nekemis van egy 350/638-as jawam kérdezném töletek hogy bejáratós motornál mikor, hány levezetett kilóméter után szoktak olajat cserélni És a téliesitést hogyan szoktátok elvégezni A válaszokat előre is köszönöm további szép napot mindenkinek
sorszám: 16094 (101457)

 
 
zuimi001
válasz erre | email2008-09-19 16:39:52
Köszi szépen sokat segitettél,majd megiszunk vmit ha arra járok :-).

Ui: Vigyázzatok mert csúszik az út mert fellocsolták.
Üdvözlettel egy bolond Czetkás
sorszám: 16093 (101426)
(előzmény: Mahonee, 2008-09-17 21:07:05)

 
 
kacsa
válasz erre | email2008-09-18 22:11:30
Sziasztok.
Czetka 125-ös eladó. 1985-ös narncssárga, tűrhető állapotban, néhány kissebb hibával, de üzemképesen.
Papír nincs.Ár:50.000 Ft.
sorszám: 16092 (101394)

 
 
kacsa
válasz erre | email2008-09-18 22:09:08
Sziasztok.
Czetka 125-ös eladó. 1985-ös narncssárga, tűrhető állapotban, néhány kissebb hibával, de üzemképesen.
Papír nincs.Ár:50.000 Ft.
sorszám: 16091 (101393)

 
 
robibusz
válasz erre | email2008-09-18 21:49:39
Sziasztok!
Érdeklődni sszeretnék hogy van-e Valakinek Jawa 250 hez jó állapotú csepptankja rozsdátlan belsővel.
Segítségeteket köszönöm.
sorszám: 16090 (101392)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-09-18 21:40:40
És igazi üzletemberek... bementem egy apró alkatrészért (valami dekli volt), ott volt tőlem karnyújtásnyira. Mondom, megvenném - mire a válasz: nem lehet, mert az bontott, menjek ki a börzére két nap múlva, majd ott. Nab'meg...
sorszám: 16089 (101391)
(előzmény: Árpád, 2008-09-18 09:29:54)

 
 
Mahonee
válasz erre | email2008-09-18 15:33:50
Még egy bolt!
http://e-motorparts.addel.hu/
Már egyszer prezentáltam itt a fórumban azt hiszem. Jó tapasztalataim vannak velük, bár komolyabb tételt nem rendeltem még, csak gumi, műanyag alkatrészeket.
Neten megrendeli az ember és szólnak, hogy megjött a cucc; ki kell menni érte Budafokra, mert ott van a bolt.

Jóidőt, hátszelet!
sorszám: 16088 (101371)

 
 
profis
válasz erre | email2008-09-18 13:03:59
Jó a szám, köszi.
sorszám: 16087 (101367)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-18 11:24:01
Régebben ez volt, talán még jó:
06209769688
sorszám: 16086 (101366)
(előzmény: profis, 2008-09-18 10:00:55)

 
 
profis
válasz erre | email2008-09-18 10:00:55
Hali! A Peti számát tudja valaki? Engem is érdekelne Jawa alkatrész.
sorszám: 16085 (101363)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-18 09:29:54
Ja, ja. Kelemenék csak végszükségben, ha Petinél valami nincs, és nagyon nincs idő megvárni amíg meghozatja. Drágák, nem megbízható a minőség, a szakszerűségük is kérdéses.
sorszám: 16084 (101362)
(előzmény: Matya, 2008-09-17 23:43:02)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-09-17 23:43:02
Ebből a "Négy Kelemen" boltot ki is húzhatjuk a sorból :))) Legalábbis ha jót akarsz magadnak :))
sorszám: 16083 (101353)
(előzmény: Mahonee, 2008-09-17 21:07:05)

 
 
Mahonee
válasz erre | email2008-09-17 21:07:05
ZUIMI001 !!
A nyugatt környékén én csak egy boltot ismerek ahol "jawa-t"kapni, de az nem igazán mellette van!
A pontos cím: Zichy Jenő u. 30 Négy Kelemen Kft.
JA! meg mindjárt mellette a "Futár" Peti boltja is. Akkor kettőt tudok :D

Ha mégse erre gondoltál, le lehet hurrogni! :D
Széles utat, gumifákat!
sorszám: 16082 (101350)
(előzmény: zuimi001, 2008-09-17 19:26:06)

 
 
zuimi001
válasz erre | email2008-09-17 19:26:06
Szavasztok hej! Érdeklödni szeretnék, nem-e tudja valaki hogy a nyugati mellett van egy motoros bolt amelyben Jawa 350 alkatrészek kaphatók. Ezen bolt címe érdekelne. Elöre is köszönöm.
sorszám: 16081 (101346)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-09-17 17:14:36
Az "el" jelhez kösd a vezetéket... Szikrázik ?!? MONDOM, az "elhez" !!! Hát nem élted ???
sorszám: 16080 (101342)
(előzmény: Matya, 2008-09-17 13:03:47)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-09-17 13:03:47
"Foltisszima fingusz" :) "Dobjátok a padlóla le, de nagyon elősen" "Nincs se Lóbelt, se Ledfold!"
sorszám: 16079 (101340)
(előzmény: R.A., 2008-09-16 23:50:20)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-09-16 23:50:20
OK, akkor keresek klauzert :D
sorszám: 16078 (101333)
(előzmény: Matya, 2008-09-16 22:56:26)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-09-16 22:56:26
Hmmmm...hogy is fogalmazzak.....hogy megértsd.....megvan!!! Haggyábékibe'!! :DDD
sorszám: 16077 (101332)
(előzmény: R.A., 2008-09-16 22:06:24)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-09-16 22:32:17
A lánc elég hamar meg tud nyúlni, arra szoktam figyelni hogy alul ne érjen le. Egyébként látni a lánc nyomait a deklicsavar szemeinél. Alapjáraton csapódik is a lánc, annak van szép hangja, de menet közben már nem.:)
sorszám: 16076 (101331)
(előzmény: M Péter, 2008-09-16 22:05:14)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-09-16 22:06:24
Nem igaz, az enyém pl. kerreg :D

Az alkatrészbörzés (9332. hozzászólás) neked ment eredetileg... :)
sorszám: 16075 (101330)
(előzmény: Matya, 2008-09-16 20:56:47)

 
 
M Péter
válasz erre | email2008-09-16 22:05:14
Bocs, hülyeséget írtam, de gondolom rájöttél, hogy primerláncra gondoltam. Egyébként már nem zavar a ciripelés... beletörődtem. Néhány ezer kilóméter alatt megszoktam.
sorszám: 16074 (101329)
(előzmény: Powerarc, 2008-09-16 21:28:02)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-09-16 21:28:02
Majd a vezérműlánc hangja elnyomja.:)
Nem lesz vele gond, hajtsd csak nyugodtan.
sorszám: 16073 (101326)
(előzmény: M Péter, 2008-09-16 20:16:16)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-09-16 20:56:47
Szarni rá...ilyen az összes....
sorszám: 16072 (101323)
(előzmény: M Péter, 2008-09-16 20:16:16)

 
 
M Péter
válasz erre | email2008-09-16 20:16:16
Sziasztok

Érdeklődve figyelem a "ciripelős" eszmefuttatásokat, mert az én Jawam is ciripel, felújított főtengellyel, furt hengerrel, új dugóval, gyűrükkel, és vezérműlánccal. A teljesen új szűz koksz nélküli dugokkal is ciripelt a vas.
sorszám: 16071 (101318)
(elözmény: Neonknight, 2008-09-15 07:19:56)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu