:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hali! A fényszóró maradt a régi,a helyzetjelző,a féklámpa,a villogók pedig ledes panelokat kaptak izzók helyett.A féklámpában pl kb 40 led,a villogóban kb 30 led van.Nem volt olcsó mulatság de remélem hosszú távon megéri.Most a műszereket akarom leddel világosítani,de ott panel nélkül.remélem jó lesz.A panelokat egyébként nem én csináltam,csak szabásmintát küldtem,és az alapján készítette egy úr . Telószámom van.11.5pénz volt az ára relével együtt.
Ezek szerint elől-hátul ledes lámpáid vannak? Írnál erről bővebben? Engem nagyon érdekelne a téma. Én csak bajonet foglalatos ledekkel próbálkoztam még, de azok sajnos gyengusznak néztek ki, úgyhogy vissza is tettem a régi fajta izzókat.
Üdv!felraktam a Jawára a ledes villanyt.Egész jó lett. A villogónál pedig eszméletlen sok áramot spórol.
Nyár óta ugyanezzel szopok.
A jobban szellőző tanksapka sokat segített (a régi Izs sapkával kilóméterenként leállt), de még ígyis néha megtorpan, lefullad a masina (Miskolc-Diósgyőr-odavissza 1szer kellett megállnom).
Benzint most kap, szikra van, 120kilós haverral nagyon erőtlen, ha csak egyedül megyek és épp nem akar fulladni akkor meg úgy gyorsul mint a szél...
Csak épp nem merek kimenni vele az országútra, mert mivan, ha akkor jön rá az ötperc amikor éppen 100-al előznék, vagy jönnek mögöttem ezerrel a követési távot be nem tartva...
Vagy a benzincsap a ludas, benne lévő gumibetét bedagadt és a furatain alig folyik a benzin. Vagy a szűrője van eltömődve, valamit a tanksapkánál nem tud szellőzni és vákuum keletkezik a tankban.
Szia Lajos,
hat eloszor is reszvetem, de kitartas, ma nekem is volt egy kis muszaki hibam, de szerencsere lelke van a gepemnek es hazavitt. Autopalyan kigyulladt a toltes vissza-jelzo lampa. szerencsere le tudtam menni az elso leallonal, persze vilagitast kikapcsoltam, nehogy elfogyjon az aram. megneztem a parkoloban, semmi latvanyos szakadas, kontakthiba. azert nem tetszett, mert abban remenykedtem hogy a hatralevo 20 km-ert kibirja. szerencsere kibirta, ugyhogy valamennyire toltenie kellett. otthon kiderul, hogy a kozepso kis doboz, a jobb oldalon, (nem tudom mi az) egyik veztekenek a forrasztasa engedett el. megforrasztottam es semmi gond szerencsere.
Azt tanacsolnam,nezz at minden elektromos kotest, mert oxidreteg miatt lehet hogy nem kap aramot, vagy ahogy az elottem szolok mondtak, benzinhiany. erdemes a benzincsapot, porlasztot atnezni.vagy esetleg nem kap levegot a benzintank, es a vakum visszatartja a benzint, vagy tul magas/alacsony a benzinszint a porlasztoban.
nekem ezek jutottak az eszembe.
remelem sikerrel jarsz.
Balesetmentes utat.
Laci, amikor megáll, mi "fogy" el? Mi tűnik el láthatóan, próbálhatóan mérhetően?
A hidegindító használat arra utal, hogy talán üz.ellátási gond lehet...
Próbára féktisztítót szoktam használni üzemanyagnak, kevésbé durva, mint a hidegindító.
Találjuk ki, mi van!
üdv.: R
Jártam hasonlóan egy 634 el. Nálam a karburátorban a főfúvoka volt a hibás. A felújítás idejére levettem a karbit, de nem mostam át. Mire újra összeraktam a mocit, valami kirakódott a benziből a fúvókára, ami nem oldódott benzinben.Így alig kapott benzint szegény pára, állandóan leállt, főleg mivel az új gyűrűk is szorultak még néha kissé.Gondolom, egyértelmű volt a hibaelhárítás módja. A fúvóka megpucolása sűrű káromkodások közepette.
Kedves Motoros Társak!
Nem szoktam segítséget kérni mert megoldom a müszaki problémákat. Nem ez az első motor amit felújítok de még így nem jártam. JAWA 638-as felújítás után indult, udvarban néhány kör és irány a KPM. Út közben kb 5 km és 3 ízben leállt. Sikeresen újra indítva. Vizsga után okmány iroda egyszer állt meg. Nem kívánom folytatni megközelítően 15 km 8 megállás, tankolás után hazatolás 4 km. Azóta nem tudom beindítani. Szimeringek kicserélve (hibátlanok voltak), Trabi gyújtás le, megszakító fel, hengertalp tőmítés, szívócsonk újra zsírozva,porlasztó előtt új gumi, forgattyúsházból lecsapódott benzin eltávolítva. Indítási kisérlet kevés valamint sok levegővel, gyertyanyílásba benzin be, tolás nyelv lógásig, Egyedül a hideg indító segített de elfogyott és igen drága üzemanyagnak. Tr csere kábellal pipával, gyertyával hatástalan. Mielőtt ismét szétszedném megkérdem, valaki járt-e hasonlóan, kiderült-e a hiba?
Köszönettel: Laci(a sága CZ 477-tel)
Nemhinném, hogy sokban különbözne a Velorex bekötésétől...Bár meg kéne nézni egy rajzot vagy startert hozzá....
Sziasztok Tatran Dynaster bekötésről van rajza vkinek?
Szasztok lenne valakinek tatran 125-ös blokkról robbantott rajza? Légyszi küldje el: sanyesz19@freemail.hu
Sziasztok! Tudnátok abban segíteni, hogy Magyarországon, vagy Szlovákiában Komárom, Pozsony, Párkány környékén hol lehetne beszerezni 175-ös JAWA-hoz 1,85-18"-as új felnit?
Ha nem rendelkezel szlovák lakcímmel, szlovák munkahellyel, nem lehet a neveden szlovák forgalmival, rendszámmal rendelkező motor. Azaz nem az eredet vizsga lesz az első lépésed, janem a regisztráció. Esetleg még vám, vagy forgalmi adó is van rá. A gatyád ráfizeted, mert csak a 350 köbcentisek regisztrációs adójából vehetsz itthon egy 638ast. Ha valami drágább motorrol lenne szó, csak akkor érhetné meg esetleg a dolog.Persze ha van olyan rokonod kint, aki bejelent magához, az más kérdés.
szevasztok...
mivel közel lakok a szlovák határhoz, lehet hogy tervezek egy szlovák 638-as vásárlását... szlovák rendszámú járműre ugyanúgy tudok biztosítást kötni itthon, vagy rögtön rendszámcsere?... eredetvizsgálatra idegen rendszámmal elvihető?...
sajnos nem vagyok tisztában az ilyen dolgokkal...
Gumiápolásra meg a fagyálló a legjobb....
Szerintem az 5 perc kevés, legalább üzemmelegre kell járatni. Az állás során a motorba - henger, forgattyúsház stb. - került levegőből kicsapódó vízpárának teljes egészében ki kell ürülnie.
sorszám: 16102 (101519)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-09-22 20:43:34)
A tele tank az tényleg jó megoldás.Én viszont inkább azt javasolnám hogy a karbiban is hagyj nyugodtan benzint,és ha az akksit kiszerelted,akkor minden héten egy alkalommal tedd vissza,de kéthetente mindenképp,főleg ha vannnak rendes mínuszok,és indítsd el a motort.Hadd járja át a benzin a karburátort,és járasd a motort ne tovább csak 5 percig.Utána állítsd meg,akksi ki belőle,és kész.Két hét múlva ugyanígy.De ha egy hónapban egyszer csinálod meg akkor sincs gáz. a lényeg az,hogy ha netán a vizes a benzin,és a karbiban is van,akkor hidegben belefagy,ez szerintem -10 alatti fokoknál lehetséges.Addig nem hinném.Ha pedig hülyeséget mondtam vagy nem épp okos ötletet adtam akkor ne fogadd meg a tanácsot.
Én azt fogom csinálni,ha már nem akarok menni a motorral,hogy akksi ki,és a leírtak szerint egy egy olyna hétvégén amikor még a nap is sütni fog,akkor szépen elindítom néhány percre a masinát.aztán akksi ki.És pihi.Ne teleltesd a motort.Télen a legjobb bejáratni.Jó a hűtés,nem kell vele gyorsan menni,És ha túl melegedne,akkor is hamar visszahűl.Én télen járatnám be az új motort,nem 40 fokban.amikor még az aszfalz is megolvad.
Aztán pessze rád van bízva.
Gyuri.
ja,
tartályt fullra nyomni, karbit lenullázni, akksit száraz-meleg helyre, (2-3 havonta lecsekkolni a kapacitást, aztán rátölteni vmit), pufót, levegőszűrőt ledugózni vmi olajos ronggyal, és ha kerekeket kiszereled, és úgy függesztve, sötét helyen tartod, akkor nem, de ha a gépen marad, akkor a tengelyeknél támaszd fel, ne a gumikon üljön a gép egész télen, és középállványra tedd. A műa+gumi és a fényezett-krómozott részekre fújhatsz még vmi szintetikus lötyit is.
Matya, szerintem gyűjteni kellene a laccsolós szavakat... ld. 16098
Jawa 634 tank,sztendel,blokközép,dekni,elsö kerék,váz(nincs papirja) új aksi(6és 12 voltos) eladó Kecskeméten van
06203364242
Nem árt 1000 km után az olajat lecserélni. Szerelés közben elkerülhetetlen, hogy szennyeződés jusson a váltóba. Hidd el megéri olajat cserélni, borzalmas retek tud kijönni még egy precizen kipucolt blokkbol is. Ami szennyeződés távozik az olajjal, az már nem koptatja tovább az alkatrészeket.
A tank legyen csurig feltöltve, a karbiban viszont ne maradjon semmi. Esetleg kiveheted az akksit és meleg helyen tartod, néha utántöltve.
Olajat cserélni??? Hol, és minek?? A váltóban 15 ezer km-enként megfelel?? Csak ami fogy, azt töltsd utána....
Sziasztok jawasok nekemis van egy 350/638-as jawam kérdezném töletek hogy bejáratós motornál mikor, hány levezetett kilóméter után szoktak olajat cserélni És a téliesitést hogyan szoktátok elvégezni A válaszokat előre is köszönöm további szép napot mindenkinek
Köszi szépen sokat segitettél,majd megiszunk vmit ha arra járok :-).
Ui: Vigyázzatok mert csúszik az út mert fellocsolták.
Üdvözlettel egy bolond Czetkás
Sziasztok.
Czetka 125-ös eladó. 1985-ös narncssárga, tűrhető állapotban, néhány kissebb hibával, de üzemképesen.
Papír nincs.Ár:50.000 Ft.
Sziasztok.
Czetka 125-ös eladó. 1985-ös narncssárga, tűrhető állapotban, néhány kissebb hibával, de üzemképesen.
Papír nincs.Ár:50.000 Ft.
Sziasztok!
Érdeklődni sszeretnék hogy van-e Valakinek Jawa 250 hez jó állapotú csepptankja rozsdátlan belsővel.
Segítségeteket köszönöm.
És igazi üzletemberek... bementem egy apró alkatrészért (valami dekli volt), ott volt tőlem karnyújtásnyira. Mondom, megvenném - mire a válasz: nem lehet, mert az bontott, menjek ki a börzére két nap múlva, majd ott. Nab'meg...
Még egy bolt!
http://e-motorparts.addel.hu/
Már egyszer prezentáltam itt a fórumban azt hiszem. Jó tapasztalataim vannak velük, bár komolyabb tételt nem rendeltem még, csak gumi, műanyag alkatrészeket.
Neten megrendeli az ember és szólnak, hogy megjött a cucc; ki kell menni érte Budafokra, mert ott van a bolt.
Jóidőt, hátszelet!
Régebben ez volt, talán még jó:
06209769688
Hali! A Peti számát tudja valaki? Engem is érdekelne Jawa alkatrész.
Ja, ja. Kelemenék csak végszükségben, ha Petinél valami nincs, és nagyon nincs idő megvárni amíg meghozatja. Drágák, nem megbízható a minőség, a szakszerűségük is kérdéses.
Ebből a "Négy Kelemen" boltot ki is húzhatjuk a sorból :))) Legalábbis ha jót akarsz magadnak :))
ZUIMI001 !!
A nyugatt környékén én csak egy boltot ismerek ahol "jawa-t"kapni, de az nem igazán mellette van!
A pontos cím: Zichy Jenő u. 30 Négy Kelemen Kft.
JA! meg mindjárt mellette a "Futár" Peti boltja is. Akkor kettőt tudok :D
Ha mégse erre gondoltál, le lehet hurrogni! :D
Széles utat, gumifákat!
Szavasztok hej! Érdeklödni szeretnék, nem-e tudja valaki hogy a nyugati mellett van egy motoros bolt amelyben Jawa 350 alkatrészek kaphatók. Ezen bolt címe érdekelne. Elöre is köszönöm.
Az "el" jelhez kösd a vezetéket... Szikrázik ?!? MONDOM, az "elhez" !!! Hát nem élted ???
"Foltisszima fingusz" :) "Dobjátok a padlóla le, de nagyon elősen" "Nincs se Lóbelt, se Ledfold!"
OK, akkor keresek klauzert :D
Hmmmm...hogy is fogalmazzak.....hogy megértsd.....megvan!!! Haggyábékibe'!! :DDD
A lánc elég hamar meg tud nyúlni, arra szoktam figyelni hogy alul ne érjen le. Egyébként látni a lánc nyomait a deklicsavar szemeinél. Alapjáraton csapódik is a lánc, annak van szép hangja, de menet közben már nem.:)
Nem igaz, az enyém pl. kerreg :D
Az alkatrészbörzés (9332. hozzászólás) neked ment eredetileg... :)
Bocs, hülyeséget írtam, de gondolom rájöttél, hogy primerláncra gondoltam. Egyébként már nem zavar a ciripelés... beletörődtem. Néhány ezer kilóméter alatt megszoktam.
Majd a vezérműlánc hangja elnyomja.:)
Nem lesz vele gond, hajtsd csak nyugodtan.
Szarni rá...ilyen az összes....
Sziasztok
Érdeklődve figyelem a "ciripelős" eszmefuttatásokat, mert az én Jawam is ciripel, felújított főtengellyel, furt hengerrel, új dugóval, gyűrükkel, és vezérműlánccal. A teljesen új szűz koksz nélküli dugokkal is ciripelt a vas.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|