:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
A 0,4-es alatta van a képességeimnek, nagyjából a 0,6-os amit tudok esztergálni. Az alatt már más trükkök kellenek.
Ugyan ilyen kaliberem van. Szokták kritizálni, hogy 0,05 mm-es lépcsőjű fúvókasorral nem lehet pontosan beállitani egy karburátor, ami szerintem marhaság. Ami jobban zavar, hogy 0,45-tel kezdődik. A Jawa gyári fúvókák többnyire eléggé pontosan vannak legyártva, ami nem mondható el egyes japán karburátorok fúvókáiról.. Ha legyártanál 100 drb fúvókát (M6-ost), abból tegyél nekem félre vagy 20-at, max 0,40-est :D Mifelénk autósboltokban egyáltalán nincs már ilyesmi :-( Nálam, ha minden kötél szakad, beforrasztok egy 100-ast, és újrafúrom 50-re...
Nem tudtam, hogy hindu őseid is voltak. :D) Arra fele lehet ilyen méretű faragványokat látni. Félre téve a viccet, nagyon ügyes, gratulálok.
Igen, letört a hegye mert kézzel toltam, de a 0,65-ös mérő passzentosan bele illik. És a fotó ne tévesszen meg, túl kicsi hogy az éle rendesen látszódjon, de borotva éles.
"Fogok egy darab HSS anyagot és köszörülök magamnak olyat amilyet akarok. .." - tudom, hogy ügyes kezed és jó szemed van de nem vagyok biztos abban, hogy a gyakorlatban is sikerül ilyen méreteknél.
Fogok egy darab HSS anyagot és köszörülök magamnak olyat amilyet akarok.
Mivel csak 2-3mm hosszú kell, ez max. 1:5-ös arányú kilógás. Ez még kezelhető. NC-t azért említettem mert ilyen kis méretekben kézzel tuti eltörné az ember, de NC-vel tökéletesen precíz előtolással és kis fogásokkal meg lehet munkálni a sárgarezet. És ha egyszer sikerült, akkor azt akárhányszor meg tudja ismételni ugyan úgy.
Na igen az oroszoknak jó cuccaik vannak, én is gyakran vásárlok náluk, de akkor ezeket a finomságokat nem pakolta ki, majd rákérdezek.
Ezek szerint HSS fúrót csinálnak ilyen kicsiben? Mert karbid szerszámok kézzel tekerve biztosan eltörnének.
Nekem is van egy precíziós patronos befogó száram, ezekhez a mikro szerszámokhoz, de még nem sikerült megcsapágyaznom. Azzal már bátrabb lennék.
Dörzsárra meg sajnáltam a pénzt, elég drága egy sorozat és esztergával mindent meg tudtam oldani eddig.
Használni alkalmas, engem az érdekel, hogy hány mikron, az nem annyira.Emellett, a gyári fúvókák is meglepően pontatlanok, azaz, inkább úgy mondanám, hatalmas a méretszóródás.
A fúvókák többsége gyakran még csupa sorja is, ezeket ki szoktam takarítani, ez önmagában nagyobb különbséget ad, mint pár mikron a furatban.
Ja, és magamnak gyártom, mert egyszerűen nincs olyan méretű, amilyen kell.
üdv.: R
A leírt módszer az amatőr gyakorlatban tökéletesen működik, viszont előre meghatározott méret, századon belül, gyártására alkalmatlan.
Én is örülnék neki, mert mindenképpen egy jó tapasztalat és információ nekem is.Emellett sok 2T járt már a kezed közt, kiváncsi is vagyok, milyen lesz.
Most bontom tovább, a henger lényegében kész, a csapágyakat ki kell cserélnem, éppen kapóra jön a kiürített blokk, az utolsó símításokhoz.
Amúgy rendszámos, műszakis, azzal nincs gond, rajtam áll, mikor rakom össze.Mostanában több időm lesz erre, remélem.A 15/52-es új láncszett már megvan.Ha aktuális lesz, szólok időben.
üdv.: R
Van, lehet kapni, több helyen is.Szerszám- és csavarboltban vettem pár sorozatot, legutóbb pedig a piacon egy orosz (vagy ukrán) pasitól, erre sokszor járnak.
Fúrtam is vele, min. 0,45-öt pl., finoman kell csinálni nagyon, érzékeny dolog.Kis, 35 W-os, nagyfordulatú mikrocsiszolóba fogva, "nullás" tokmányba.
Később rájöttem, hogy mivel többnyire bővítésről van szó, nem teljes új lyuk fúrásáról, legbiztonságosabb módszer, hogy a fúrót fogom be a satuba és egyszerűen kézzel áttekerem rajta a fúvókát.Az igaz, gogy nem lesz századra pontos, de a műfajba belefér, sőt lehet finomítani, ha kell, pl. mikrodörzsárral.
üdv.: R
Arra azért kíváncsi lennék milyen módszerrel esztergálsz ki (NC-vel vagy nem az mindegy) egy D 1 mm-nél kisebb furatot, mutass már egy olyan eszterga kést amelyik egy ilyen furatban elfér. (A dörzsár az rendben.)
Kösz a felvilágosítást! Legközelebb utánajárok nálunk lehet e kapni. Külön pénzembe a pollini sem került mert igy is úgy is vettünk többfélét és ez "maradék" volt.
Igaz. Nem is fúrni, esztergálni gondoltam :)
Pontos méretre dörzsárazni szokták amúgy, de ha az átmérőhöz képest nem nagy a furathossz, akkor lehet esztergálni majd polírozni ilyen pontossággal.
Amúgy meg CNC-m van mielőtt az lesz a kifogásod, hogy nem lehet ilyet esztergálni ;-)
http://youtu.be/ekMtTW6uQe0
Nagy tévedés ha azt hiszed, hogy fúróval 0,01 mm-en belüli furatot lehet készíteni, nem ilyen egyszerű, nem véletlenül "drága" a fúvóka.
Egyébként rá lehetne állni ezek gyártására.
Anyagöltség 20forint.
A gép költségek saccra 100forint/darab.
A felszerszámozás és programozás ami drága, ezért minimum 100-at kéne gyártani egy egy alkatrészből.
A boltban 100forint egy fúvóka, szóval szabvány méreteket nem is érné meg gyártani, csak a spéci méreteket drágábban.
És neked van ilyen finomságú fúród?
Nekem van, de még nem mertem használni :)
A 485.1-est nagyon szivesen kipróbálnám valamikor, ha adsz rá lehetőséget, pláne, ha módositott lesz :)
Van egyszerűbb, olcsóbb megoldás.A Skoda 105/120 modellekben használt Jikov 32/32 DRS karburátorokban M6-os fúvókák vannak, pl. található 70-es, 98-as, 105-ös stb.Autósboltokban kapható és szabvány M6-os menetű, nem kell átvágni.Ha más méretű kell, tizedes fúróval vagy dörzsárral készíthető ebből az anyagokból.
Még valami: A benzin tűszelep ugyanaz a skoda karbiban, mint a Jikov 2928 CE -ben
(Jawa 638), cserélhető.A régi Skodák már kiveszőben vannak, de alkatrész még van hozzájuk olcsón.
jó munkát, üdv.: R
Így utólag én is kizárnám a 17 fogú kereket, de az a mérvadó, amit említesz, szabadon forog-e utolsó fokozatban.Mindenesetre 15 fogú kerekem van, azzal kezdek az átalakítás után.Találtam egy érdekes írást a CZ 455 motorjára vonatkozóan, az a címe hogy: "úprava motoru na visy víkon", nem biztos, hogy helyesen írtam le.Cseh nyelvű, de az ábrák és a méretek alapján nagyjából értem a dolgot.
Szóval, másnak is eszébe jutott kissé élénkebbé tenni ezt a motort.
Azért nem tudtam próbákat tenni korábban, mert a motor sehogyan sem akart menni, mint kiderült, C nullás csapágyakat tett valaki a főtengelyre, a hátsó lánckerékagy csapágya szorult, 75 Km/h felett csak erőlködött, ezért szétszedtem és átvizsgáltam.
Ja, igen, az új sorozat 1981-ben a régi CZ 455-ös motort örökölte, mert 250-esben nem volt újabb blokk.
Most, hogy szétszedtem, jól néz ki, sok mindenre képes ez a motor, csak fel kell készíteni rendesen.
Remélem még találkozunk és akkor kipróbálhatod, ha van kedved a CZ 4851-est is.Az angolok azt mondják rá, igazi klasszikus kétütemű.
üdv.: R
Szai!
Igazából ez pollini fúvóka. Valamikor tavaly vettem több darabot több méretben. A gyerek honta mx-éhez lettek véve mivel arra is 70-es hengerszettet vettünk és nem tudtuk melyikkel lesz majd jó. A menetemelkedésen kívül ugyanolyan mint a jawaé. Sűrűbb a menete ezt vágtam át hogy jó legyen a jawaba. A neten rendeltem de sajnos nem emlékszem melyik boltból :(
hol sikerült szert tenned 98-as fúvókára?
Na jó! Az egyformán húzzal azt akartam mondani hogy "dinamikusan" lehet vele motorozni. 1500 és 2000-es fordulaton is lehet vele sík úton gyorsítani. Nem úgy kell ezt érteni hogy leesel a motorról :)
De nem csak rezó van rajt hanem 150-es henger, a főtengely sonkából is le lett véve valamint a hengerfejből is. Plusz a gyári 95-ös helyett 125-ös főfúvóka van benn.
A jawanál is megoldódott a dolog :)
Kicseréltem a 100-as fúvókát 98-asra. Most teljesen jól megy a motor és mindkét hengernél őzbarna a gyertya.
Köszönöm a segítőknek a tippeket. A cinikusok meg... tudják mit! :))
Jó, hogy neked összejött egy 2T-nél, amiről a nyomatéksport motorok is csak álmodoznak.
http://www.wirehead.be/assets/bike/mt01_dyno_large.png
Ez a talicska 1700 alatt is hervad, de már 5200-nál leforog...
Aztán óvatosan a gázzal, mert egy ilyen vad motor könnyen ledob magáról!
Szabadalmaztasd a rezót, ilyet még a gyári se tud :D
Valószínűleg a 7-8 liter köszönhető a 19-es fogaskeréknek. Azzal "vígan túrázni" max az alföldön vagy a kis alföldön lehet. Nálunk a 10%-os emelkedő mindennapi jelenség. Így bár van 19-es fogaskerekem, de a növelt sűrítés tudatában sem raknám fel. Akkor látnák esélyt a 19-esre ha építenék egy (két) rezót a jawara mint hogy a kis Ts-emre is. 1500-6000-ig egyformán húz vele a motor.
"... Lehet azért számoltál ilyen extrém fogyasztást, mert rettentően csal lefelé a km órád."- hogy miért azt nem tudom de, hogy csal az órája az nem lehet hanem biztos. Az óra kihajtás a váltóhoz csatlakozik, az áttétele pedig 17-es kiskerékhez van számolva, az övén pedig 19-es van.
7-8 tényleg nagyon sok, tartós 100-nál max. 5,5L normális(a km-órám számlálója minusz 2-4%-ot csal a 4 coll-os gumi kopottságától függően), az enyémmel is meg lehet etetni 7-et 130km/h fölött. Tuningolt, fénykorában 17-es lánckerékkel szólóban leforogta a 6000-et. (638) 19-es lánckereket nem forogja le semmilyen 638, 5200-ra sem. Lehet azért számoltál ilyen extrém fogyasztást, mert rettentően csal lefelé a km órád.
keri,ráér,nem sürgős.csak rendezkedj nyugodtan,majdcsak előkerül váltókar tengely olajfolyására van valakinek ötlete?
"... vígan túráztam 100 körül. Mondjuk evett is vagy 7-8 litert olyankor, de menni ment."- véleményem szerint ott valami baj van a beállítással, nekem 100 körüli tempóban még nem fogyasztott 5-5,5 fölött, A "menni ment"-et nem tudom értelmezni, ha hosszabb nekifutással is mint terheletlenül de ki kell forogja (IV.-ben) az 5200-at, ha nem teszi akkor valami nem jól van beállítva, vagyis nem megy.
Nekem 19-es van fent és két személlyel, rommápakolva vígan túráztam 100 körül. Mondjuk evett is vagy 7-8 litert olyankor, de menni ment.
Nem tudom menyivel rövidebb a 634 primer mint a 638-é (ha egyáltalán van különbség) azt viszont tudom, hogy mindkét motor kb. 5200 ford/percnél adja a legnagyobb teljesítményt. A 634-en gyárilag 17-es kiskerék van a tuning után 18-ast tettem fel de így is kiforgatja magát a motor.
Nekem 2mm van levéve. Nem tudom kiforogná e a negyediket mert még járatós. De akkor neked elméletileg rövid primered van (634) ami azt jelenti hogy az én hosszúmmal (638) 17-es kisfogaskerék lenne?
Igen számít, nem tudom mennyi az a "kicsit", az enyémből 2,5 mm van levéve (1/12,5, 634) és kiforgatja a 18-as áttételt.
Rángatásnak semmi nyoma nem volt eddig. Nem tudom számít e ebben hogy a hengerfejekből egy kicsit levettünk a nagyobb sűrítés végett.
Annyira nem lett szegény. Ha végig olvasod figyelmesen kiderül hogy 100-as a főfúvóka 92-es helyett. Pont az volt a gond hogy sokat kap. Nem szeretném kiolvasztani a blokkot pláne hogy összesen 150km van benne :)
"A tűt lejjebb raktam a
biztosítólemezt legfelülre a
legfelső rovátkába de így még
lomhábbnak tűnik."
A benzin levegö arányát rossz irányba vitted.Felülröl lefele a harmadik vágásba tedd a zégert igy dûsabb keveréket kap a motor.
Ilyen melegben nem illik leszegényiteni a keveréket mert kiolvad a blokk :)
A te motorodhoz kizártnak tartom a gyárilag 17es lánckereket, a 485 teljesitmény-fordulatszám karakterisztikájához ez hosszú, legalábbis nagyon meglepődnék, ha leforogná a negyediket. 15 esetleg 16, de ugyis mindig az az ideális, ha az utolsó fokozatot éppen kiforogja teljesitménycsucsra. A cseh szöveg stimmel, vykon 13 koni- teljesitmény 13 lóerő, de a tiéd tényleg 13 kW, ennyivel erösebb az újabb. Igen, a kiegészitö fuvókára gondoltam, megszoktam, hogy részterhelésfúvókának hivom, mert részterhelésen van a legnagyob befolyása. A 250es 13 lovas régi blokkot próbáltam. Alacsony fordulatú, az újabb modellek közül a 175-ös CZ is gyorsabb nála. A 250est sajnos nem próbáltam.
A 18-assal nem rángat 50 km/h környékén?
Én is hasonló kérdéseken gondolkodom mostanában.A helyzet annyiban más, hogy a motor egy CZ 485.1 és ehhez a típushoz kevés irodalmat találok.Van a régebbi ilyenhez használati utasítás, onnan tudom, hogy a kislánckerék 15-ös, de hogy az újabbakon is annyi, erre nem találtam adatot.A láncgarnitúra feltételezhetően még gyári (13000 km), kopott, cserélni kell.Viszont az első lánckerék 17-es!Idetartozik, hogy a 485 primeráttétele rövidebb, mint a 638 sőt, szerintem a 634-től is.Komplikálja a dolgot, hogy a régi 485 13 lóerős ( a cseh szövegben azt írja vykon 13 k, ez azt jelenti?), az enyémen pedig a német nyelvű nyaktáblán egyértelműen 13 kW szerepel.Na most, milyen lánckereket válasszak?A hátsó megvan már, a standard 52 fogú, de előre szerintem sok a 17, összességében hosszúnak érzem az áttételt.
Még egy kérdés, ha nem terhellek nagyon, a "részterhelésfúvóka" alatt a kiegészítő fúvókát érted (általában 72-75 méretű), ami a 2828CE porlasztóban van, a főfúvóka előtt van?
Mivel erre a motorra (485.1) 638-as karburátort szeretnék ráhangolni, a főfúvókán majd el kell gondolkodnom, milyen is legyen, illetve, a kettő kombinációja adja majd meg (remélem) az eredményt, kiegészítő-, plusz főfúvóka.Abból indulok ki, hogy egy henger, 250 ccm, 24 Nm, 5-5500 fordulat.
Meglehetősen ritka típust fogtam ki, nincs valakinek ilyenről tapasztalata?
üdv.. R
Eredetileg minden szólónak eladott 638-nak 17-es kislánckereke volt, az oldalkocsisoknak 15-ös. Némelyik 634-es tipusnak volt 18-as. A 18-as nagyon jó túrára, utas nélkül főleg. Szerintem 92-es fúvókát neki és jó lesz. A 640-es A 100-as fúvóka a sokallás határán van, már nem egy 640-esben is cseréltem 92-esre, vagy kisebbre, úgy 50ezer km után durván sokat kap a keverőcső kopottsága miatt, sokszor a részterhelésfúvóka kisebbre cserélése a megoldás.
Köszönöm! Megint okosabb lettem :) Pont ezt nem értettem hogy korábban miért volt jó a gyertyaképem. Most hogy emlegeted az áttétel kérdését, rájöttem hogy a múltkor cseréltem ki a 17-es kislánckerekemet 18-asra. Úgy tudtam a szóló 638-asnak 18-as az oldalkocsisnak 15-ös a kislánckereke. Most akkor vagy hagyjam így a lánckereket és cseréljek fúvókát vagy hagyjam a 100-as fúvókát és a 17-es lánckereket tegyem fel?
Ha azt mondod, hogy 3000-ig lomha, akkor 100%,hogy hosszú áttétel.
Ha 17 fogas szekunder kislánckereked van és 638-as (hosszú) primered, (4200f/perc 100km/h-nál) akkor 92-es kell. A 100-as a rövid áttételű 640-esekhez való a plusz hűtés miatt.
Jóval kisebb előgyújtással próbálkoznék és több levegővel.
Na ma megnéztem mindent a motoron. A gyújtás mindkét hengernél 3mm. Fals levegő féktisztító befújása által nem észlelhető. Viszont. A karburátort ami rajt van újonnan vettem. Gyári cseh viszont ebben a főfúvóka nem 92-es hanem 100-as. Érdemes lenne kicserélni 92-esre?
Valaki korábban írta hogy újításként 95 majd 100-as fúvókákkal szerelték a 638-639-640-es jawakat. Nem tudom akinek van 638-asa az hogy viselkedik. Nekem alul úgy háromezerig nehezen veszi a lapot, elég lomha aztán indul meg. Ez változik a melléklevegő csavar tekergetésével. Jelenleg így sem egy hanem fél fordulatnyit van kitekerve, de így reagál legjobban a gázadásra. A tűt lejjebb raktam a biztosítólemezt legfelülre a legfelső rovátkába de így még lomhábbnak tűnik. Vagy kevésnek vagy soknak tűnik az üzemanyag.
Megnéztem, van alatta alátét. Van egy oldalkocsisba való komplett kuplungom is, ami egy lamellával nagyobb. Abban hosszabb a rugó és a perselyek is. Próbáltam összenyomni ebbe, de az már nem fér bele sajnos, kicsi a hely.
Először nézd meg, van-e a lamellákat rögzítő kutyacsontok alatt alátét.
Ha nincs, akkor azért csúszik meg, mert nem elég a rugóerő.
Tisztelt Jawa Guruk!
Abban kérném szíves segítségeteket, hogy a frissen összerakott CZ 472-em amin a 634-es blokk van, (ami egyébként a lehetőségeim szerint teljesen fel lett újítva), magasabb fordulaton valami miatt csúszni kezd a kuplung. Gyanakszom a kinyomótengely új utángyártott szigetelésére,mintha szorulna, vagy a sajnos kb. 15000-et futott lamellákra is. indulni simán lehet, de ahogy nő a motor fordulat megcsúszik. Mit kellene megnézni ill. cserélni?
Rengetegszer felmerül a kérdés, miért nem egyformák a gyertyák és miért füstöl jobban az egyik cső. Amikor már kiszűrtem mindenféle gyújtáspontatlanságot, falsot, kipufogóoldali fojtások, kompressziók egyformák, akkor döbbentem rá, hogy a hengerek nem voltak egyformák, de nagyon nem. Amióta igen, azóta a gyertyák is.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|