:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
ui. Majd elfelejtettem, Nekem a mechanika (maga a motor hang) is hangosabbnak tűnik, mint benzinnel. A videón is hallatszik, amikor a hengereket kamcsizom.
Szia!
Tudom, hogy benya is van benne. :) Shell 2T (fehér flakonos) olajat használok!
Nálam jobban melegszik, ezt tapasztalom, sőt még jobban is füstöl, ami valszeg a még részben fennálló olajlerakódásból (leül az aljára egy része) adódhat....
Én ezt tapasztalom. :)
őő... Amúgy kb. 80% E85, 20% benya most az arány!
nanaá, hogy viccnek szántam, de frappáns csattanód van... klassz
sorszám: 16168 (101942)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-10-03 22:40:30)
Az E85 ben 15% benzin is van.
Milyen olajat használsz?
Szintetikus olajjal, nekem kis mennyiségű mézszerű csapadék gyűlt fel a víz zsákban 1 hét alatt. Ezt a benzin oldotta, az etanol nem de a motor kenését nem befolyásolta.
Más is próbálta, ásványi olajjal még ennyi probléma sem volt.
Én kipróbáltam a teljesítmény maximumot :) ráadásul rendszeresen, 10%-al nagyobb volt a végsebesség....és 30%-al nagyobb fogyasztás, viszont ózontiszta volt a kipufogógáz, semmi füst, semmi lerakódás.
A melegedést nem értem miért van neked. Nekem nem volt ilyen gondom. Elvileg alacsonyabbnak kellene lennie a motor hőmérsékletének, mivel az alkohol égéshője alacsonyabb mint a benziné. Ezért csendesebb a motor járása is, és ezért használják modell motorokhoz is, mert nem terheli annyira a szerkezetet mint a benzin, miközben nagyobb teljesítményt lehet kiszedni a motorból.
Persze a metanol még jobb, de az mérgező.
sorszám: 16167 (101941)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-10-03 23:47:48)
MZ TS150-el 2 hétig használtam az E85-öt 1/50-es keveréssel. Gyorsabb vele a gép sokkal lágyabb a hangja. Nem okoz semmi gondot, csak a hideg indítás nehezebb picit, de jó beállításokkal és gyújtással ez sem vészes.
Hát igazából nem néztem meg a kapcsolási rajzot, lehet h csak a trafóktól veszi el a koxot. Vagy kéne, hogy elvegye. Nekem közvetlen vezeték megy az akksihoz, tehát teljesen lekapcsol minden feszültséget. Persze, lehet, hogy ez az előző tulaj munkája, nem tudom. Csak érdekesség képen kérdeztem, nincs nagy jelentősége. Üdv.
sorszám: 16165 (101913)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-10-03 23:29:35)
Szia Magush!
Tisztában vagyok az E85 tulajdonságaival, így azzal is, hogy nem igazán oldja az olajat! (legalábbis amit én próbáztam) Először kannába lett öntve és ott bekeverve, de az olaj leült az aljára! Ezért ezt az olajat feloldottam valamennyi benyával, és úgy kevertem az E85-höz! Illetve még ezen felül is kapott valamennyi benyát a tankba, persze az is olajjal keverve, így csak javarészt E85 az üzemanyag!
A motort egyeltalán nem hajtom amióta E85 van benne, kímélő üzemmódban használom!! Jobban melegszik, ezt én is tapasztaltam, kb. így kímélve annyira mint benyával jól meghajtva!
Érdekességként: A motor járása egyenletesebb, folyamatosabbnak tűnik az egész, mint benyával, alacsony fordulaton talán nyomatékosabb is. Kicsit olyan feeling, mint ha kapott volna 1+ hengert! :)
A hangja mélyebb, öblösebb, a magasabb hangok eltűnnek, nem olyan érces. Menetközben a szívóhang is jobban érvényesül. (amit egyébként imádok)
Kicsit nehezebben indul....
Teljesítménycsúcsban nem tudom mit produkál a benyához képest, azt nem próbáztam ki, és ezután sem fogom!
Csak kipucolás céljából vettem, ha ez a 20 l elfogy visszaállok a benyára!
ui. Kösz a dícséretet, Te is nagymértékben hozzájárultál, hogy ilyen lett a gép! ;)
A vészleállító tökéletesen műxik, a motort leállítja, még ha a lámpák alapján nem is ezt gondolná az ember. Igazából nem tudtam, hogy ilyenkor a visszajelzőknek sem kéne égnie....
Majd elfelejtettem, a Jawa meg jobbkormanyos...
Ja, speci simoval, aminek 4 kereke van ugyhivjak, hogy auto...a Jawat meg itt vettem.
Szimóval mentél Angliába? Nem semmi...
sorszám: 16160 (101892)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-10-02 22:37:46)
Nagyon pöpec a masina, grat hozzá. Az E85-öt én erősen meggondolnám/szakemberrel véleményeztetném, mert szerintem elég veszélyes. Kétüteműről van szó, ahol az üzemanyagba kevert olaj keni a főtengelycsapágyakat, meg mindent, ugyanakkor az alkohol, ahogy te is írod, jó alaposan kipucolja a rendszert, leoldja az olajat. Nehogy a végén besüljön a mutatvány, mert nincs mi kenje...
sorszám: 16159 (101878)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-10-02 21:54:59)
Jóféle:) De h lehet az, hogy a vészleállító előtt is gyújtásra tudtad tenni, nincsen elkötve valami?
sorszám: 16158 (101877)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-10-02 21:54:59)
Mégegyszer köszi fiúk a sok jó tanácsot!
Most félreteszem,es alszom rá eggy párat.
sorszám: 16157 (101866)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-10-02 22:37:46)
Szevasz Sanyi,
szerintem jobban jarnal, ha magad csinalnad.Tobb oka is van. Ha muhelybe viszed akkor vagy el b*****k vagy nem. egy muhelyt nem ajanlottak itt a forumon,de nem mondom a nevet. gyorben a Damjanich utcabban van egy JÓ muhely, ahol en a fotengelyemet csinaltattam meg. Majus ota mentem vele kb 5000 km es semmi baja!! Schwartz es fiai a ceg.
szetszedes az nem tul bonyesz, osszerakni, meg szerintem ugy tudnad, hogy megkersz valakit a forumrol, hogy segitsen, szerintem biztosan segitenek.
szivesen segitenek en is, de angliaban lakom. ha megis el akarod vitetni valahova, akkor amit tudsz, azt szedjel le magad, pl, kuplunk, meg generator,dugattyuk, csavarok, sot, akar szet is szedheted magad, csak rakasd ossze.sokat fogsz megsporolni a munkadijon. Ha tudsz, akkor cserelj mindent, csapagyat, szimeringet, stb.
ezeket lehet aprankent is. gondolom ezt nem kell mondanom.Na, sok sikert, ne keseredj el ha egy kis nehezseggel talalkozol, megeri a faradsagot.
udv Zoli
És most beindítva is! (E85 a tankban)
http://www.youtube.com/watch?v=pIDw2Fh7QBM
Ide a fórumba közvetlenül nem tudsz, csak belinkelni.
A Zolival egyetértek, ezeket így kell megcsinálni, gyors, de pontos munkát igényel, kapkodás nélkül (nekem egy dugó szoknyája bánta, cserélhettem). A műhelyt alaposan nézd meg, mert akármilyen felszerelt lehet, ha nem lelkiismeretes szaki csinálja, tönkreteheti az egészet. Hogy Velencén van-e nem tudom, kérdezz körbe itt a fórumon is.
Köszi fiúk a sok jótanácsot! Én ezekre nem vállalkozom.Keresek a közelemben egy felszerelt mühelyt. Ja még kérdezem itt képet feltenni nem lehet?
sorszám: 16153 (101806)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-10-01 22:23:36)
Sanyi47,
blokk szetszedes ugyben szet kell nyomatni, vagyis egy lehuzato kell. Ne kalapalj semmikeppen !! Osszerakasnal a csapagyakat elobb tedd be melyhutobe jo par orara, aztan a blokkfeleket meg fel kell melegiteni kb 90-100 fokra.A fotengelyt is tedd be a melyhutobe, mert egy kicsit ossze fog zsugorodni a hidegtol, es akkor valoszinuleg be fog menni a helyere. ha esetleg megszorul berakas kozben, akkor kinyomatni megint, es vissza a hutobe meg a sutobe.
a jelszo az TURELEM, mert nem fog elsore sikerulni.ha szerencsed van, akkor szinte beleesik a fotengely a helyere. Sok sikert.
Szevasz Sanyi,
szerintem nem ismerjuk egymast szemelyesen. En gyori vagyok, Velencen meg kb tobb mint 10 eve nem voltam.
Én meg Győr, úgyhogy nem a szomszédban...
Nem tudom, hogy a te gépedhez van-e szerelési könyv, de amit leírtam a csapággyal kapcsolatban, igazából egy célszerszám kell, egy lehúzó. Nekem pl. egy 3 lábú csapágylehúzó volt erre a célra átalakítva (sajna eltört), de lehet gömbfejlehúzót is használni. A blokkszétszedés az más tészta, oda is célszerszám kell, az összerakáshoz meg melegíteni a házfeleket, nem egy sima menet. Örülök hogy az enyémet sikerült összerakni, igaz volt hozzá leírás mit hogy kell.
esetleg te válalsz ilyen munkát?
esetleg te válalsz ilyen munkát?
akkor ez tavaszra marad.van egy másik csunyácska 360-asom,amit most furattam meg,tizpercet ment amikor leégett a kábel köteg.félre tettem.késöbb megláttam ezt a hirdetést megtetszet megvettem,és ugyanott vagyok.
sorszám: 16145 (101741)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-10-01 11:40:43)
szia Zoli!ismerjük egymást személyesen?
sorszám: 16144 (101739)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-10-01 11:40:43)
Szevasz Sanyi,
Powerarcnak igaza van, az olaj lefolyik, plane 20 ev alatt, a valto olaj meg oregszik. Gondolom azt kicserelted. Szerintem szedd szet, es ugy nyugodt leszel. Nekem a motorom 8000 km ment 1990 ota, amikor megvettem kb egy eve. azota beleraktam majdnem annyit. Amikor meg szetszedtem, a dugattyucsapszeg rozsdanyomokkal volt tele ahol a gorgogk ultek rajta. (350/638 a gepem.)Arra akarok kilyukadni, hogy az ido vasfoga megeszi a dolgokat. Gondolj a szimeringekre. azok is oregszenek, stb. A hengerek lehuzasanal vogyazz, mert a tocsavarok lehet hogy rozsdasak ahogy ultek a helyukon. szoval amikor lehuzod, vigyazz, nehogy rozsda potyogjon a forgattyushazba.Na, nem szaporitom a szot, sok sikert, es varjuk a fejlemenyeket.
Udv
Ha sokat áll, az olaj lefolyik róla, kiszárad és ha nem száraz helyen van, elkaphatja a rozsda. Nem is igazából a váltóéval van a gond, hanem a főtengelycsapágyakkal. Esetleg lehet olyat csinálni, hogyha leveszed a kuplungdeklit, lehúzod a primert és kiveszed a szimeringet, megláthatod a csapágyat, legfőképp a futópályát. Ha nagyon kopott a csapágy, a főtengelyt kézzel megmozgatva lehet érezni a kotyogást, vagy precízebben meg lehet mérni egy mérőórával.
tényleg itt hogy mutatjátok meg a vizuális
dolgokat?
igen értem,csak arra gondolok,hogy a csapágyak olajban vannak.azokat nemtudja a rozsda zabálni.a váltóban az oil tiszta.
ilyen eredeti állapotú jawa nincs még eggy
képet feltennék,hogy lásd ha vagy az index
fórum,jawa 350-en
Először csak a hengereket húzd le, forgasd kézzel a főtengelyt és ellenőrizd mi okozza a hangot.
Ha a főtengely csapágyak szépen gördülnek nem lesz velük gond.
Ha akadoznak, nehezen forgatható, akkor jöhet a generál javítás.
huhh! emésztem!
sorszám: 16138 (101726)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-10-01 00:03:02)
Szia Sanyi,
nem akarlak elkeseriteni, DE...nekem egy darab csapagykosarat "kohogott" fel szegeny 350-em. Olyan hanglya volt, mintha lotyogott volna a hengerfej rosszul meghuzott csavarok miatt.szerencsere a haz elott 100 meterrel, de elotte mentem vele kb 70km-et. szerintem mielott mennel vele szedd szet a blokkot, csereltesd ki a fotengelycsapagyat az osszeset, a perselyt a csapszegnel, vagy tegyel be kosarat, ha tudsz venni megfelelo meretet, mert igy talan draganak hangzik, de ha maradando karosodast okozol a blokkban, az dragabb lesz mint a rendes felujitas, es akkor tudod, hogy jo. En ezt csinaltam. Mikozben meg szedtem szet, meg elojott nehany aprosag, pl, kuplung csere, kapcsolokorom, stb. Amugy meg biztonsagosabb is, mert ha beall a motor, lehet hogy talajmintat veszel, aztan elkezdenek majd ujjal mutogatni, hogy "bezzeg a motorosok...". Na jo ez csak vicc a vegere, DE...
balesetmentes utat,
Zoli
jajjj srácok egyre elkeseritőbeket mondtok.akkor most mitcsinájak mennyjek vele vagy szedjem szét,nem akarok fejre állni.
Az én vasam 10 évet állt mielőtt megvettem, be is rozsdált a csapágy rendesen. Persze beindult, ment is a motor, de egyszer egy berúgáskor fogta magát és beszorult, még jó hogy nem útközben.
nekem momentán hülyére rozsdált főtengelycsapágy is adott ilyen hangot.
Felújítás után normális ez a hang, vagy ahogy írta Wadember a rozsdásodástól is lehet, de max. 50km és teljesen el kell halkulnia. Ha nem akkor nézd meg mert lehet hogy a főtengely sonkái súrlódnak a blokkon.
Itt a ledes cikkben írt típusú ledeket érdemes venni, illetve már létezik annál is erősebb fényű én abból építettem.
Persze léteznek még erősebb ledek is amiből egy darab kitesz egy 20Wos izzót, de ezek elég drágák, és sokkal érzékenyebbek mint a normál 5mm-es.
Persze ha nem jó helyen veszi az ember, akkor rásózzák az 5évvel ezelőtti "nagyfényerejű" ledeket, ami harmatgyenge a mostaniakhoz képest.
www.lomex.hu -t javaslom, itt az alkatrészek katalógus lapjai is hozzáférhetőek, ezért nem zsákba LED-et vesztek :)
meg kell nézni kompresszió van e rendesen. de ajánlom hogy először tegyél bele óvatosan 50-60 kával 100-200 km-ert és utánna el tudod dönteni mennyire jól húz addig ne zaverd mert ha megrozsdásodtak a gyűrűk akkor úgysem fog menni ujra össze kell polírozódni a hengereknek. ja és télen soha ne indítsd be "csak pár percre" hogy járjon akkor inkább menyj vele két 3 km-ert mert a hideg hengeren lecsapódik az égéstermék vízpárája és az tud csak igazán kárt okozni.
Halihó!Fényképem nincs RÓla,de raszteros nyákon vannak panelba forrasztható ledek.A VILLOGÓRELÉ elektronikus,hozzáigazítva a megváltozott terheléshez.
elöször is köszönöm a válaszod!kicsit megnyugtattál,remélem elfogmúlni,vagy gyürüzzem meg? ez a motor 88óta nem ment szobába tartották,minden eredeti rajta,úgynézki ahogy elöször eladták a vasboltban,bocs hogy, untatlak de én repkedek.
Egyszer még lehet,h elkérem azt a telefonszámot. Nem csak, hogy hosszútávon, de egy esetleges töltés problémánál jelenthet nagyon sokat. Főleg az éjszaka közepén:) Képed nincsen ezekről a panelekről, vagy úgy enblock mindenről? Szívesen meglesném. Üdv!
kissé régen mehetett a gép és a gyűrűk ha pont úgy állt meg a motor hogy valamelyik (szívó, kipufogó, átömlő) nyílásnál szabadon voltak akkor kissé megrozsdásodtak és most kopik be egyébként a vékony hűtőbordák eszméletlenül jól vezetik és erősítik a hangokat. Először én is frászt kaptam az efféle surrogó hangtól de má megszoktam.
sziasztok! jawa csepptankos szakértőt kérdeznék.most vettem egy 350/360-ast,és erös sorrogó hang jön a hengerektöl.nem kopog,nem zörög jól megy,nagyon zavar.mi lehet az oka?
Üdv!Vagány gép!A tárcsaféket naon irigylem!:-(
sorszám: 16124 (101674)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-09-28 23:25:05)
Ledje válogatja. Én vettem tavaly ősszel és idén tavasszal olyan ledeket hogy 16 darab kiégeti a szemed.:) Most visszafogottab ellenállatokat raktam bele, de még így is fényesebb valamivel az eredetinél. A vicc az, hogy darabonként negyven forintba kerültek.:) Egy babetta hátsó lámpába tettem, pót féklámpa lenne, csak még nem döntöttem el, hogy hogyan aplikálom fel. Ugyanis ha a dobozra teszem, akkor nem látszik amikor rendesen fel van málházva a motorom. Ott a polifoamba csavart pokrócom szokott lenni.:) Valami mobil megoldás kell. Majd a következő szezonban.:)
Mocim:
http://www.youtube.com/watch?v=EManxvQqlNc
Én az MZ TS 150-re tettem ledes hátsólámpát. Nem bajonettes, saját építésű, mivel 6V-os kellet.
Úgy kalkuláltam hogy minden watt izzó teljesítményre 1 nagyfényerejű ledet raktam, aztán a biztonság kedviért felkerekítettem :) 32 db LED a féklámpának és 8db a helyzetjelzőnek valamint 4db a rendszámtábla világításnak.
Sokkal erősebb így a fénye mint bármelyik 12V-os izzós lámpatestnek.
Másik, hogy a ledek erősen irányított fényforrások, ezért nagyon nem mindegy hogy vannak elrendezve a lámpa búra alatt.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|