:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Szevasz Bandita,
orulok, hogy egyetertesz. gyori vagy?
Kösz a választ Bohumil250.
SimsonosZoli: Schwartz-ékkal nekem is jó tapasztalatom van rugalmasak, precízek
Uraim,
meg tobb dugasz matyi, akit erdekel.
http://www.poetonaptec.co.uk/default.htm
Jo estet Markatarsak,
dugattyu temaban bekapcsolodnek, itt van a megoldas a "magyar kisipari" dugattyura. http://www.wiseco.co.uk/
:)) gyorbe kell vinni furatni a schwartzekhoz, aztan jo lesz.
Matya!
Nem posta vitte a csomagot, hanem "ismerős", sőt lehet, hogy több kézen is átment a pakk. Sosem fog kiderülni, hogy ki nem mondott igazat.
lenne itt még vmi. valaki azt mesélte az egyik börzén, hogy bizony a gyári kipudobokat átszerkeszti supertrap (vagyis változtatható lamellaállású) dobbá, és mikor milyen kedve van, úgy tologatja a lamellákat. turbósra veszi, vagy kidörrentősre, vagy sima gyári hangolásúra. érdekes, az tény, nem is tudom, hogyan lehet ezt kivitelezni, milyen betétekkel stb. másrészt miként változik a blokk karaterisztikája, nyilván, egy ilyen rendszerű-szerkezetű 2t blokk rendkívűl érzékeny az öblítésre. mondjuk, volt is nála egy olyan hegesztmény, ami már-már a barmolás netovábbja: a kipucsőre hegesztett két dob, a dobok egymástól 15 fokos nyitásban álltak, tisztára, mint az egykori cb750 négydobos rendszere, kár, hogy nem volt nálam fotógép...
Üdv Bandita!
Az egyik hozzászóló én voltam.A Jawa 250-559-es henger és dugattyú illesztési hézaról írtam.Ennek a tipusnak az alapméretes hengereit és dugattyúit 3 osztályba sorolja.Az alapméretű hengereknél 0.08mm az illesztési hézag.A túlméretes dugattyúk 0.25 ,0.5 ,0.75mm-rel nagyobbak.Ezeknek a dugattyúknak az alaphoz képest nagyobb hézagot javasolnak.Az első túlméretesnek az alap 0.08+0.005 2.túlméret 0.08+0.006 3. 0.08+0.008 .A Jirzi Dockal féle javítási és kezelési könyből származnak az adatok.Csak a túlméretes dugattyúknál van eltérés az illesztésben,az alapnál egyforma.
Hali. Írtátok pár hsz-el ezelőtt hogy többféle illesztés létezik. Olyat már hallottam, hogy van különböző osztályú henger meg dugó az adott alap/túlméreten belül, de hogy az illesztési hézag is különböző lenne, ilyet most hallok először. Világosítsatok lécci fel miért van ez.
Más.
A dugó témához:
én is azért Csehországban újíttattam fel a hengereimet (360-as) mert nem akartam magyar dugót bele. Nekem csalódás volt , mert itthon megmértem és a kapott dugó 30 g-al nehezebb mint az eredeti. Ráz is 100 fölött rendesen :(. Anyagáról meg méretpontosságáról persze nem tudok nyilatkozni az lehet hogy jobb mint az itthoni, bár ezek után kételyeim vannak efelől.
Amúgy nektek mi volt a negatív tapasztalat a magyar dugókkal ?
Végülis van rá reális esély, hogy valaki pont azt a csomagot bontja ki útközben, és pont egy cseh jawa dugattyúpárra van szüksége és pont egy pár magyar dugattyú van nála, amit feltűnés nélkül ki tud cserélni a csomagban lévő gyárira :DDD
sorszám: 16362 (103512)
( előzmény: vandecastele, 2008-11-06 10:13:54)
Az enyémbe is cseh dugó van, de ez a szöveg tőle elég durva....
sorszám: 16361 (103510)
( előzmény: vandecastele, 2008-11-06 10:13:54)
No, megint egy szaki, akit kerülni kell ezek után.
sorszám: 16360 (103506)
( előzmény: vandecastele, 2008-11-06 10:13:54)
Sikerült beszélnem Jarovcéban Rudolf Wolf mesterrel, aki azt mondta, hogy csak cseh dugókkal dolgozik,magyar gyártmányú dugója nincs és nem is volt.
Arra, hogy hogy lehet az, hogy akkor mégis magyar dugóval jött vissza a henger, azt mondta, hogy akkor útközben valaki kicserélte.
szia,
hát igen, én is szeretném, ha a reményeimhez igazodna, bár a aki "javításra" leadta nálam, alapból tele van a bakancsa ezzel a motorral...
Hali bodnár!
Remélem sikerül rendbe rakni a gépet!
Köszi az infót,
találtam egy alapméretű, de hordós hengert, holnap bedobom furatni meg hónolni, aztán jöhet a finommegunkálás az éleknél, pénteken elkészül, meglátjuk, milyen lesz evvel
helló szakik, kevés időm volt ma ugyan a megbokrosodott masinával foglalkozni, a méricskélés is kimaradt sajna, de egy ilyen alapvizsgálat megvolt: a dugattyú - üresben, vagyis a kompressziógyűrűk nélkül (első lépcsős hengermegmunkálású, 0,25-tel) egészséges, surranó hanggal fut át a hengeren...
És ami kimaradt!
Köszönöm a segítő szándékot!
Egyet értek! Ezt ajánlottam Bodnárnak.
A illesztési értékeket Jiri Dockal Serizovani a opravy motocyklu Jawa címü könyvéből származnak,szintén alapméretes dugattyúra érvényes 3túlméretet (fúrás)javasol.A gyári túlméret 0.25mm-en ként növekszik,az illesztési hézag 0.05 0.06 0.08mm-rel növelve az alaphoz képest.Ezek alapján furattam a hengert,a csatornák éleit -ahogyan említed-átdolgoztam,nem volt gondom a motorral.
Valószínűleg itt a zajongás oka, mert az elterjedt szöveg az, hogy "három vagy négytizedre illesszük a dugattyút ?" Ilyenkor jön a hűbazz, mert...
...mert az illesztés többféle lehet:
A - 0,105 mm
B - 0,095 mm
C - 0,085 mm
D - 0,075 mm (csak alapméretes dugattyú esetén )
Ha frissen fúrt hengert veszel a kezedbe, az átömlők éles széleit finom polírpapírral érdemes átdolgozni. Ha jók az illesztések és rendesen megcsinálod ezt is, akkor a Matya által említett cicergést sem fogod hallani.
Már van ilyen, nem is olyan rég tette fel valaki...
Szívesen,remélem sikerül a javítás.
Jó, akkor állítsd elő, kérlek... A képeket meg majd töltsd fel a galériába:))
Ott ne is végezze, meg más hasonszőrű helyen.:) A vasnak az úton a helye, szépen pöfékelve.:)
köszi szépen, utána járok, és remélem, mégsem végzi a Dunamederben (vagy vmi jó mély helyen) ez a derék pöffencs...
igazából azt még nem mértem, de megteszem, ha nagyon gáz a mostani henger, kukázom, egy másikat meg furatok elsősre az új dugattyúhoz,(vmi kisipari termék lehet) köszönöm a szakmai segítséget,
A vadi új dugó sem garancia, attól még bólogathat. Jó lenne a hengert megmérni, illetve mennyi hézag van a dugó mellett. A kopott hengernek felül érezhetően válla van. Pontos értéket javítási kézikönyvben lehetne megkeresni.
és mekkora a hézag a dugattyú és a henger között? A gyári érték 0.08mm.
Nagy hézag esetén "harangozik" a dugattyú és az elég nagy hangot ad.
majd a metró közelébe süllyesztem, megszokhatták már a 35 éve csörömpölő szovjet szerelvények virnyákolását...
hát igen... korábban más blokkokban én nátronpapírt használtam hengertalp-tömítésként, ami max. egy fénymásolópapír magasságú, és soha sem tapasztaltam olyat, hogy a dugó a hengerfejbe ér. ez most sincs így, mer a dugattyú teteje is ép, Powerarc sejtelme a dugóbólintásról (most vadiúj dugattyú van benne, csakúgy, mint a csapszegpersely meg a csap+gyűrűk) elgondolkodtató, vannak más hengerek is, letesztelem vmelyikkel
Gondolod, hogy a halakat nem zavarja a kalapálás? :)
köszi lemérem. milyen eredmény az elfogadható? másrészt annyira bosszant ez blokk, ha nem sikerül zajmentessé tennem, bevágom a Dunába...
Könnyen lehet,hogy Powerarc diagnózisa a helyes.
Dehogy tudom!Csak egy feltételezés,ami lehet tévedés is.Látatlanban biztosat mondani nem szeretek.Azt viszont valóban ellenőriztem,hogy a dugattyú eléri -e a hengerfejet.Talptömítés nélkül sem éri el,legalább is gyári dugattyúval.Félreértést elkerülendő:nem vita ez csak vélemény csere.
Akkor jó lenne megmérni mekkora játéka van a dugónak a hengerben, tud az is hangot adni ahogy bólogat fel-le mozgás közben.
sajna a henger eléggé elhasználódott állapotban van, első lépcsős furattal, és a dugó fala is ép, nincsenek rajta sérülések...
Hát te tudod, de én 99.99999%-ra azt mondom, hogy nem az kalapál....a felömlőknél maximum ciceregni tud, de bele nem ütközik, az fix...
Szia,
úgy tapasztaltam, nincsgond a főtengellyel, simán fut, nem is kottyan a hajtórúd...
Ha végtelenül egyszerűen akarnék fogalmazni: meg a kis f..om :DDD Hogy szakadna már ki minden....Remekül működik a dolog, csak szól mint az állat, és a főtengelyt veri szét.... Egyébként meg : LÉTEZIK!! :) Mivel simán elő tudja bárki állítani a szitut :)
Az a baj, hogy eredetileg, Rezonátor csövekkel vettem a Jaffát, ami nagyon szar volt. Nem lehetett normális stabil alapjáratot belőni, állandóan folyt az olaj belőle, de legalább ronda is volt :)
Gondoltam, a "szivar" kipufogók, sokkal közelebb állnak az eredetihez, ezért cseréltem a rezókat erre (nem vettem ki semmit belőle). Az alapjárat sokkal jobb is lett.
Akkor majd meglátjuk, hogy viselkedik kiégetés és tömítés csere után.
:) És ez a szívóoldallal is hasonlóan van. Anno vettünk egy Puch MV 50 S-t (hasonlóan néz ki mint egy régi Komár), nem volt meg hozzá a légszűrőház, egy másikat próbáltam felaplikálni rá és bármilyen betéttel, szivaccsal próbálkoztam, igazán sohasem volt jó. Aztán sikerült hozzájutnom egy gyári házhoz és betéthez, a motort mintha kicserélték volna.
egyetértek. A gyáritól legfeljebb egy másik gyári beépítésével lehet eltérni, ha felmegy rá. PL az én hatharmincnégyesemen egy újjabb CZ kipuff van, tapasztalatom szerint ennyi modosítás még nem okoz észrevehető teljesítmény csökemnést
Tudomásom szerint nem volt gyárilag üveggyapot.A felfüggesztési pontokat kivéve formára ugyanaz, mint a 477-es kipufogója.Betét, azaz "furulya" van benne, amely a hátsó részen még dupla henger is.Van vagy 4-5 labirintus rajta.
Volt valamikor egy új 472 gépem, azt szédszedtem tisztításkor, csak a furulyák voltak benne.
üdv.: R
Azt a kiput nem ismerem, de a gyáriban is csak a furulya van, semmi gyapot. Minden kétüteműnél fontos a kipufogó ellenállása, olyan mint egy rezonátor tartály. A furulyák nemcsak a zajcsillapításban vesznek részt. Ha pl. kiveszel minden fojtást a kipufogóból, akkor nemcsak hangosabb lesz, hanem gyengébb!! is, mivel a beszívott keverék egy része lendületből átmegy a blokkon elégés nélkül. Lehet nem egész precíz amit leírtam, de kb. így van. Javasolnám a teljes gyári rendszer visszaállítását, persze ha nem tuningban gondolkodsz.:)
Köszi a választ Power!
Akkor megpróbálom sűríteni a keveréket.
Még egy kérdés:
Olyan Czetka kipufogók vannak fent ami olyan szivar formájú és a végét le lehet tekerni (a cső utólsó 20-30cm-e). Ebbe nekem most nincs semmi csak a furulya. Kéne bele üveggyapot is a furulya köré (eredetileg az ilyenben szokott lenni?)? Én már üresen vettem őket. Ez csak a hangon tompítana, vagy a teljesítményen, motor működésen is változtatna?
Üdv Matya!
Most ellenőriztem az egyik kiszerelt blokkon,hogy hengertalp tömítés nélkül sem éri el a dugattyú a hengerfejet.A fúrt motor csatornái eléggé élesek ahhoz hogy a gyűrűk és a dugattyú is kissé koccanjon rajta.A hengerfejnek ütköző dugattyú nyomait valószínűleg észrevette volna Bodnár,mert mint írta,le vette a hengert.
Nézd meg hogy a bal oldali gyertya lucskos-e ilyenkor, akkor gyanús lenne hogy gyújtáshiba. Viszont hasonló jelenség volt nekem, elektronikus gyújtás ellenére és a végeredmény az volt, hogy szegény volt a keverék. Nem is az úszószint állítása hozott eredményt, hanem a súbertű középállásból az alsóba tétele. Egyáltalán nem kormos a gyertya (225-ös), sőt a klasszikus színképe van, a motor jobban húz, sőt, magasabb fordulaton is mintha könnyebben forogna, érezné jól magát.
A véleményeteket kérném:
638-as twinsportom van, és a jobb oldali kipufogókönyök kb egy percnyi alapjárati melegítés után olyan forró, hogy nem lehet megérinteni, míg a bal oldali jóval kellemesebb tapintású.
A gyújtást szerintem jól beállítottam (előgyujtást és hézagot is). A hengerfejtömítést cseréltem mostanában, úgy tűnik nem fúj ki, gyertyákat és gyújtókondit is most cseréltem.
A jobb oldali kipu és könyök találkozásnál van egy kis kifújás (még nem tudtam tömítést kapni hozzá), ez okozhatja ezt a problémát? Ha nem ez akkor mi?
Lehet, hogy az egyik kipu jobban el van tömődve mint a másik és ki kéne égetni őket? Ez okozhat melegedést?
Van ötletetek?
Előre is köszi.
1987-es 350-638-amat odaajándékoznám márkaszerető, vékonypénzű motorosnak!
A gépet évek óta nem használom, de forgalomból nem vonattam ki (műszaki természetesen nincs rajta).
Megkímélt állapotú, én 8 éve egy békési bácsitól vettem, aki betegség miatt szintén csak a garázsban tárolta. Kb. 4 éve új gumikat kapott (még szőrösek), és kicseréltem pár elöregedő műanyag és gumi alkatrészt, vmint a bowdeneket, fékbetéteket, kuplungot, kormánycsapágyat. (Szlovákiában vettem cseh alkatrészeket hozzá)
A motoron a krómok nagyon szépek, a festés kicsit fakó (még eredeti).
A váltó és a motor jó állapotú, keveset futott a gép.
Tavasszal be akartam indítani, de a karbiból ömlött a benzin, nekem meg a mai napig nem volt időm kipucolni a karbit.
Ezért is adom el, mert ez a gép többet érdemel, mint hogy a garázs sarkában pusztuljon el évek alatt. Nincs kedvem eladni vkinek, aki alkatrésznek venné, vagy egykerekezni, esetleg malactápos zsákokat cipelni vagy pizzafutárkodni. Olyan motorszerető jelentkezőt várok, aki rendbetenné, átíratná, forgalomba helyezné, és megbecsülné ezt a motort. Cserébe odaadom ingyen. (csak annyit kérek, hogy időnként "meglátogathassam" az Öreglányt)
Ha vkit érdekel, mailben küldjön magáról és a "szándékairól" pár sort! (képet is tudok küldeni a gépről)
Én nem lennék ebben annyira biztos.Ha csak épp érinti, akkor kibírja valszeg. Csak szépen kalapál.Amúgy ha szétver valamit, és nem a dugót, akkor Szerintem először a hengerfejet kalapálja el vagy a sonkák mozdulnak el a főtengelyen. A tapasztalatom szerint elég gyenge a jawák főtengelye ahhoz, hogy először az menjen tönkre, és ne a csapágyházak.Majd el felejtkeztem a hatókarról. Az is előbb görbül el. Sőt, az még a dugónál is gyengébb ilyen szempontból, legalábbis véleményem szerint.
Amúgy én a résbe beleütköző gyűrűt se zárnám ki. Ha se a gyűrű, se a rés éle nincs letörve, bizony kalapálhat. Legalábbis egy álltalam fejújított jawa kalapált, amikor elintéztem a réseket, a gyűrűket, a jelenség megszünt. Persze ez lehetett a véletlen műve is, de nem hiszem.Bár az említett esetben a kalapálás melett volt még egy rettenetes nyöszörgő hang is.olyan hangja volt a jószágnak, mintha száz éves koporsókat újítottak volna fel nagyüzemileg a helyszinen. A szögek nyikorgó hangja kihúzáskor, kozben a másik koporsón már verték be az új szögeket.:))) Azt hiszem a dologban főleg az elcseszett profilu gyűrűk voltak a ludasok.Ami biztos, még egyszer leszögezem, az illető motor a rések és a gyűrűk letörése óta legalább tízezer kilométert ment, normális hang, hiba semmi. Persze lehet, hogy csak a csodálatos erőt kisugárzó kezem ráhelyezése segített.:))))
Vagy másodjára vastagabban tömítettem a talpat....
Már régebben is kitalálta valaki, hogy beleér neki a dugattyú a hengerfejbe, de látom, nincs új a nap alatt:)) Ilyen nem létezik. Ha így lenne, akkor pár másodpercen belül egész egyszerűen kiszakadna minden csapágyház a helyéről, akkora ütést kapna, vagy darabokban hullana szét a románlej-kiskanál-ajtókilincs-dugattyú:)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|