:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
ok,
jaigen, tömítéstech, vagy kazánszakbolt
Köszönöm a tippet Miklósbácsi. Igazából a jobb oldalt már megnéztem (beállítási problémára gyanakodva), de úgy tűnik, nem úszom meg a kuplung szétszerelését -pedig szerettem volna.
Köszi Bodnár,
Ma még megnézem egy tüzeléstechnikai boltban, meg megkérdezem a Volános haveromat, tud-e szerezni valamit rá.
Ha minden jól megy talán holnap összepászintjuk a cuccot.
Én a reteszelő mechanika szétesésére gondolnák inkább. Szedd le az olajos deklit, és a kuplungot. Akkor meglátod Powerarc által emlegetett rugót, ha az van eltörve, akkor szerencséd van. Azt viszonylag könnyen orvosolható. Ha a reteszelés ment szét akkor bonthatod a blokkot. Remélem Powerarcnak van igaza!
Szia!
Van két rugó, ami a kart középhelyzetben tartja, akár le- akár felkapcsolsz. Gyanúm szerint az alsó rugó törhetett el.
Sziasztok!
Segitséget kérek. 638-asom váltója furcsán viselkedik. Ugyanis 4-esből visszaváltáskor a váltókar "leesik" kb. az 1-es "alá". Mielőtt nekiesnék a szétszedésnek,kérdezem mi lehet a probléma? A kuplungbowdent 500 km-el ezelőtt cserélték ki.
ha végképp nincs tömítésed, ilyen töm.tech boltba lehet kapni többfélét, de vagy küldök neked ilyen azbesztes vackot...
Abban gyárilag is egy gumi o-gyűrű van tömítésnek....
Ha végképp nem találok semmit hozzá akkor megpróbálkozok a sörösdobozból vágott lemez + Loctite paszta használatával. 5920-as loctite szerintetek alkalmas lenne?
Sajnos nekem már az előző azbesztzsinóros tömítés is elhasználódott az egyik oldalon, és az kifújt. Egyébként Twinsport638-as könyöke és szivarvégű Czetka kipu van párosítva.
Először a generátor felőli oldalon nézném meg, hogy egyáltalán működik-e az automata, illetve, hogy a kinyomó pálca, meg a csapágy rendben van-e. Aztán esélyes, hogy a váltó felől is meg kell bontanod, csak akkor látod, hogy milyen állapotban vannak a lamellák stb.
Neonknight: nekem egyáltalán nincsen ott tömítés. A könyök szépen illeszkedik a dobba, nem mocskol és nem fúj ki sehol.
Srácok, hogyan szoktátok a kipufogó és a könyök találkozását tömíteni?
Miskolcon semmiféle tömítést nem kapok hozzá, legutóbb azbesztzsinórral tömítettük, de most azt se kaptam sehol.
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem a csodálatos 638-asommal kapcsolatban. Valamiért nem emel ki a kuplung (úgy tűnik, hogy egyáltalán) és elég kemény is. Azt szeretném kérdezni, hogy tudjátok mi okozhatja? Ha van tippetek mielőtt neki esek mint tót a vadkörtének, segítsetek.
Előre is köszönöm,
Popej
Üdv,
638-ashoz keresek kilométer órát. Akinek van elfekvőben, kérem, hogy jelezze és megállapodunk. Köszönöm!
Sziasztok !
kerdesem , hogy hol van-vannak Szlovakoknal motorosboltok ahol gyari alkatreszt tudnek beszerezni 350-es Jawamhoz . Elore is koszonom segitsegeteket !
Udv ; Bobe
blokkszerelgetésnél teszteld le a trisós fürdőt. egy üstbe vagy bográcsba nyomasd bele a blokkfeleket, motorfedelekt meg ilyeneket aztán tűz! néhány percnyi rotyogás után mintha az üzletben vennéd le a polcról: sem zsiradék, sem retek. miután megszáradt, kultúrált módon állhatsz neki az összeszerelésnek,
üdv
Nekem a brigéciol és a tescos tűzhely tisztító keveréke jött be, néha még egy kis finom homokot is kevertem hozzá. De az esetek tulnyomó részében elég a lötty homok nélkül.Nekem mindent leszedett.Csak általában lusta vagyok ilyesmire.:)
Az tény, hogy ilyen elektromágneses kütyükkel nagyon szuper felületet lehet kapni...
én a múltkor vásároltam vmi 5 liter chemsearch cuccott, asszem "aluclean" a neve, és rendkívűl hatékony ez is. a legnagyobb retket is pikk-pakk lenyomatja, savas bázisú, így egy kicsit reagál az anyaggal, de abszolút a hatás
Ha már tisztításnál vagytok:
Próbáltátok már az ultrahangos tisztítót ? Olyat csinál hogy csoda. Nekünk a cégnél van egy, sajna nagyon kicsi, a Schwalbém hengerfeje fér csak bele. Amikor a gépet felújítottam, gondoltam kipróbálom.
Nos úgy ahogy volt kormos égéstérrel beleraktam. Annyira kipucolta, hogy enni lehetett volna az égéstérből és a bordáknál is minden sarokból kiszedte a szutykot.
Szal ha valaki van olyan szerencsés hogy egy nagyobb ilyen tisztító van a közelében , próbálja ki. El fog csodálkozni az eredményen.
Egy kis benzines rongy, meg nagyon fonom csiszolopapir,1200-as, azt hiszem, meg egy kis kaparas pengevel.
Amugy nem volt tul koszos.
Hozza kellett nyulni a kuplunghoz is, mert letorott a zegert tarto karima, ami eleg fura dolog szerintem, meg ki kellett cserelni a kapcsolokormot, mert 4 helyett 3 fog volt rajta. Az osszes fotengelycsapagyat kicsereltem ujra, ha mer szetszedtem. azt hiszem ennyi. kb 45-50e-Ft ba volt az egesz, de azota mukodik rendesen. majus ota mentem vele majdnem 8000 km, szoval nem hullott szet. ja a fotengelyt gyorben Schwartzeknal csinaltattam.
ja es EZER HALA BOHUMIL250-NEK!!!
Mivel tisztítottad le ilyen szép fémtisztára a blokkfeleket?
sorszám: 16399 (103844)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-11-11 02:44:51)
Jóféle :) Köszi szépen! Csak a főtengelyt javítottad, vagy máshoz is hozzányúltál?
sorszám: 16398 (103841)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-11-11 02:44:51)
Udv Markatarsak, csinaltam egy osszeallitast blokkfelujitasrol, akit erdekel, nezzen bele. Koszi
http://www.youtube.com/watch?v=ym3PnPZ4a20
Én sajnos közvetlenűl nem tudok segíteni, de egy tippet tudok adni: vatera.hu Én is onnan szerezem be az alkatrészek 90%-át. Esetleg nézz ki veteránbörzékre. Infot a veteran.hu eseménynaptárban találsz. Sok sikert a keresgéléshez.
Sziasztok!
Nekem segítség kellene!Kaptam egy Jawa 559-est ami egyben van teljesen,de szeretném restaurálni és kellene hozzá alkatrész a blokkhoz,gyújtás,kuplung,egy első foncsor,meg egy krómozott oldaldekni a tank bal oldalára,esetleg jó állapotú kerék,első telók azt hiszem ennyi.Tud valaki segíteni???Az emil címem banus@freemail.hu előre is kössz mindenkinek.
Jawa Mustangba kellene km óra.
Keresek Czetka 150 Gt-hez alkatrészeket (gázszektor,kerekek..).Ha valaki rendelkezik ehhez a tipushoz alaktrésszel kérem jelezze!Cím: brezitom@vipmail.hu .Köszönöm!
Sziasztok!
A segítségeteket kérem, nemtúlságosan értek a motorokhoz még!
Kaptam egy Jawa Mustangot és felszeretném újítani! a probléma a következő : nincs SZIKrAAA!!!!! csak akkor van szikra ha az egyik saruról berúgás közben lehúzom a vezetéket! mit tegyek?! ha adsz vagy adtok e-mail címet akkor képet vagy akár videót is tudnék küldeni a járgányról!!! írjatok légyszi sziasztok! köszi
Csak röviden:Három diplomám van. Nem csak tanár vagyok, hanem üzemmérnök is, menedzser is. A seregben kiképeztek( nem egy vagy két hónap alatt ) gépjármű szerelőnek. tanultam statikát, dinamikát is, de még hegesztést is. Tehát valamelyest ismerem a különféle tartók számítását. Tudom hogy viselkedik egy zárt szelvény váz , főleg ha szarul van hegesztve.Bambi nem rakott helyre, csak nem akartam belemenni még hosszabb értelmetlen vitába.
Viszont egy dologhoz nem kell diploma: Meg lehet állapítani, hogy tapló vagy. A főiskola a kádári időkben sajnos nem képezett értelmiségieket. Ha valaki otthonról nem hozott kultúrát, vagy közben nem szedett fel önállóan, akkor bizony gyakran sikerült ilyen bunkóra, mint te.
Én tudom a választ. Az a bajod, hogy nincs normális, jól fizető melód. Nem használod ki a munkaerődet, ezért is van annyi időd, hogy állandóan itt írogass és beleszólj mindenbe, amihez nem értesz (keveset futott motor felismerése, ETZ váz stabilitása [még jó hogy ezt Bambi helyretette, velem képes lettél volna erről is napokig vitázni, ahogy Atilla az elektromosságról az ohm-törvény ismerete nélkül], stb.). Nekem utoljára a 80-as években, amikor főiskolás voltam, volt gond 2 szocimotor fenntartása. Ha mást nem, legalább valami rendes mellékállást keress (pl. bukásra álló butuskák korrepetálása, iskola takarítása [apám is tanár volt, ő nem szégyellte elvállalni]). Ha jól emlékszem, tanár vagy. Az a meggazdagodás szempontjából nem szerencsés, de azért vannak lehetőségeid. Jut eszembe, ha tudsz, gyere ki ma a szentmiklósi börzére, egyik ETZ-mmel megyek oda, megtanítalak a bontatlan blokk felismerésére. Ha kell, segítek benzinnel. Ma már nem nézek be ide, ezüst színű eredeti festésű (tudod, kopások egyes helyeken), bontatlan blokkos, csatos karbis, "e" matricás gépet keress. De lehet hogy egy gyári kék, szintén bontatlan másikkal megyek. Én: félhosszú haj, szakáll, bőrkabát, nagy sporttáska, öregedő motoros pofázmány.
létezett. És forgalmazták is Magyarországon
Íme : http://www.jawamania.info/tree/images.aspx?rootid=196750&nodeid=200775
Parancsolj:
http://www.ocskavas.hu/638_dugattyuk.jpg
http://www.ocskavas.hu/640_dugattyuk.jpg
Jawasemberek! Lehet hogy sok év után újra Jawa vásárlás előtt állok. Létezett olyan Czetka 250, amely már a "modern" szögletes tankos stb. de a blokk még a régi 250 gömbölyded blokkja és hengere?
Igen,érdekelnek az adatok.Fáradozásodat előre is köszönöm!
A másik pedig én :)
Nos, hivatalosan az alapmérethez négyféle, a túlméretekhez pedig lépcsőnként három-három illesztés tartozik. Ez nemcsak a korai modelleknél, hanem a 640-esnél is így van (bár ott az alkatrészjegyzék alapján alapmérethez csak egyféle rendelhető), mindenhol meg kell jelölni, hogy A, B vagy C jelűt szeretnél-e.
Ha pontosan érdekel, előkeresem a szervizkönyvet.
sorszám: 16383 (103587)
( elözmény: SimsonosZoli, 2008-11-06 19:02:03)
Szívesen!
sorszám: 16382 (103583)
( elözmény: SimsonosZoli, 2008-11-06 23:19:50)
Nem kissebbíteni akarom Zsolev tettének nagyságát, csak meg kell jegyeznem, mostanság én is ajándék motoron járkálok. Tavasszal kaptam a többiektől. Igazából azóta is ez a bajom. Ha az ember kap ajándékba egy motort, ráadásul az a motor még üzembiztosabb is, illik azzal járni. Csakhogy én ETZ-t kaptam, viszont a kedvencem a Jawa634, a régi motorom. Most gondban vagyok. A jawától egyenlőre nincs szivem megválni, az ETZt pedig csúnya dolog lenne eladni, elajándékozni.Az ETZ tökéletes állapotban van, a jawán lenne még pár javítani való apróság.Két motorra nincs pénzem. Egyre is alig. Kezd a két motor teljesen legatyásítani, ráadásul a jawa kihasználatlanul rohad a cimborám kertjében, mivel garázsom nincs. Mi a fenét lehet ilyenkor csinálni?!!!
Tudom, erre ti sem tudjátok a választ.:(
Csatlakozván a többi hozzászólóhoz, azt mondhatom, igen, nagyon emberi gesztus, manapság, amikor mindenki magának hajt (tisztelet a kivételeknek), tényleg nem gyakran történik ilyen.Pedig ilyen és hasonló dolgok fűznek össze bennünket, amire most, ebben a nehéz időkben szükség van.Mindenesetre, nyugodt lehetsz, Te megtetted, amit kellett, jól érezheted magad emiatt, bárki bármit is mond.
Bevallom, én is gondolkodtam, hogy írok, mert kb. ilyen helyzetben vagyok, de örülök, hogy jó helyre került a gép.Majd találok valamit, ahogy mondani szokták "majdnem anyagáron", aztán a többi már magától (magamtól) megy, nem nagyon ijedek meg semmitől.
Gratulálok, Zsolev, szép dolog volt!
A hangját pedig hallhatod, ha esetleg szocitúrákra ellátogatsz, van még sok Jawa a társaságban...
üdv.: R
Kedves Zsolev
Gratulálok a nemes gesztusért. Vannak még rendes emberek! Remélem egyszer egy guruláson találkozok az új tulajjal, és a motorjával. Ha nem is híres, de emlékezetes lett a vas.
Zsolev,
szep gesztus volt, le a kalappal, ritkasag szamba megy ez manapsag!!
udv Zoli
Zsolev,
szep gesztus volt, le a kalappal, ritkasag szamba megy ez manapsag!!
udv Zoli
Megértelek. Valahogy engem se visz rá a lélek, hogy megszabaduljak a Jawától, pedig különféle okok miatt az ETZ-t használom manapság.Április eleje óta áll a Jawa kihasználatlanul, nincs pénzem, helyem két motort tartani, mégse vagyok képes a jawát meghirdetni. Állandóan azon tépelődök, hogy a sok munka, ráfordítandó pénz ellenére mégis visszaülök rá.
Ajándék Jawa ügyében:
Köszönöm a sok levelet; végül egy gyulai srác lett a boldog nyertes, hétvégén már jön is érte. Friss házasként, kevés tőkével, friss jogsival nagyon megörült a lehetőségnek.
Számomra pedig véget ért egy boldog korszak; a Jawa stílusos, érzelmeket keltő motor, nagyon fog hiányozni a kipufogója dörgő hangja.
Soproni vagyok, Győrhöz annyi köt , hogy ott töltöttem a főiskolás éveimet. Az első munka amit velük csináltattam az jó 30 éve a CZ 175 Sport-om főtengely-felújítás plusz hengerfúrása volt, legutóbb meg a Schwalbém hengerét fúrattam ott mikor restauráltam a járgányt
sorszám: 16374 (103550)
( elözmény: SimsonosZoli, 2008-11-06 23:49:24)
Meg tobb dugattyu,
igaz, hogy jawahoz, de 4t, salak/jeg/dirt track motorhoz.
http://www.accralite.com/accralite/
meg tobb dugattyu, akit erdekel
http://www.classicandperformancecar.com/features/theknowledge/228273/pistons.html
meg egy kis dugattyu.
http://www.pjme.co.uk/pistonkits.shtml
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|