:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hali jawasok! Az volna a kérdésem, hogy 638-as bloknál hogy kell levenni a primer lánckereket rögzítõ anyát? Mit rögzítsek hova, hogy ne forogjon el a fotengely?
Köszi
Szia! Persze, hogy nincs harag, örülök neki, hogy írsz! Majd megvitatom ezeket a hibalehetőségeket faterral.
Még, ami eszembe jutott: Felújításkor beömlőknél csiszolgattunk, kicsit sorjás volt belül, szal simára lett csiszolva, gondolom ez nem befolyásolhat. (legalábbis remélem, mert ettől inkább javulást várna az ember)
üdv!
szóval az a helyzet,hogy szerintem kető dolog lehet a baj középpontja.Az egyik villamos eredetű lehet,ezt is leírom majd,vagy pedig a benzin-levegő keverék környékén kell keresni a hibát.Én talán a benzin-levegő keverékre gyanakodnék jobban.Ez mondjuk 60%.Ezt gondolom nem kell részletezni hogy mi hogy van.Úszószint,súber tű,fuvókák,stb.lehet légszűrő,és minden ami ehhez tartozik.
De ezt nem is részletezem,mert ezt tudod.
A másik dolog villamos eredetű lehet.Ez pedig olyan pl,hogy nincs megfelelő szikra,a magas fordulatszámon.És ezért rángat.Azért is rángathat,mert csak az egyik gyertya kap rendesen szikrát.
Ez ugye elvileg elekrtromos gyújtás mellett csak akkor lehetséges,ha szar az egyik gyertyád.Ha viszont mindeggyik jó,akkor körül kell nézni a feszültségszabályzó környékén,a generátor részén,és a relé környékén.A diódasor szerintem nem szólhat bele a dologba.Ha megszakító van ugye fennt akkor a kondenzátor szokott ilyen bajokat okozni,ha viszont elektromos gyújtással is próbálkoztál,akkor ez már nem lehet.Tovább:
A generátor mindkét esetben közbeszólhat,abban az esetben,ha van egy kis "rejtett hibája.Ez pedig olyan lehet,hogy az egyik szürke vezeték,ami megy a feszültség szabályozóhoz,épp nem érintkezik rendesen a generátornál,vagy azért mert el van oxidálódva,vagy mert megmelegedett és elengedte a forrasztás,de mégsincs töltésgond.A következő:A relé ami valójában a töltés relé,az is lehet az egyik okozó,ha az egyik fele el van feketedve.Továbbá van még egy dolog ami néhaközbeszólhat,és még nem említettem.
A gyújtóvezetékek.És a trafók.
Ezeket tedd át máshova,egymástól messzebb.Ez ugyanis okozhat olyan hibát,hogy áthúz a két vezeték egymás közt,és zavart okoz a szikraképzésben.Ettől járhat egyenetlenül még a motor.Az én részemről ennyit tudnék mondani.
Ha pedig valami oylat írtam volna ami hüyleség,vagy már biztosan megnézted,és nem az a baj,akkor elnézést kérek tőled,és mindenkitől.A felesleges vitákat szeretném elkerülni.Ha mégis az kerekedne belőle,akkor legközelebb megtartom a magam véleményét az ilyen hozzászolásokat olvasván.
ha pedig lenne valami fejlemény a dologban,akkor szívesen venném ha emailben írnád meg
(horgasz78@citromail.hu)-címre
sorszám: 16518 (104793)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-11-27 19:34:06)
Ja, azt még elfelejtettem írni, hogy ha elkezd rángatni, és erőlteti az ember, akkor még nagyobb mértékben rángat, és egyre lejjebb tolódik ford. számban az a tartomány, ahol elkezdi.
Hát, érdekes a helyzet, mert igazából csak 4. fokozatban csinálja, többiben szépen kipörög, DE:
Egy haverom mondta, hogy próbáljam ki azt, hogy pl. 3. fokozatban huzamosabb ideig hajtom magasabb ford. számon, hogy arra mit reagál a motor. Ezt ki is próbáltam, 5000-es ford. szám. 3. fokozat, olyan bő 1 perc után elkezdett rángatni ugyanúgy, mint 4.-ben szokott!
Ezt elég furának találtam, és úgygondoltam, hogy úszószint para lehet, ezen állítottunk akkor, de nem hozott megoldást!
Amúgy normál használatban semmi gond, szal 3-ban 6000-ig is kipörög.
Henger le volt már szedve, dugók is le voltak szedve, blokkot nem húztuk szét. Összes tűgörgő megvan.
Az a probléma, hogy nem tudjuk, hogy felújítás előtt csinálta-e ezt, mert akkor még nemigazán próbálgattuk a tetejét....
sorszám: 16516 (104791)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-11-27 18:47:55)
Ő, igen, ki lehetne ezt is próbálni, csak ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy másnak légszűrővel is jó, tehát ez alapvetően nem megoldás a problémára.
Sziasztok! keresek 632-es blokkot. Vagy legyen nagyon pusztulat amit fel kell ujitani vagy egy pöpec blokk is érdekelne. Pest és környék. kőszi!
Üdv!
olvasom a gondodat!
Én először egy kérdést tennék fel nekd,Aztán mondok valami talán okosat.Minden fokozatban eljátsz a motor hogy 4500 felett rángat,vagy csak 4. fokozatban?ez egy fontos kérdés,mert ha minden fokozatban eljátsza a gép ezt a játékot,akkor talán még főtengely gond is lehet,hogy nem jól van összerakva.
Ha volt egyáltalán szétszedve.De 6 V os rendszernél már hallottam hogy elmozdult a két sonka egymástól,és érdekesen járt a motor.
Tehát várom a választ.
sorszám: 16513 (104787)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-11-27 18:36:59)
Én szeretek kísérletezgetni, szóval biztosan kipróbálnám, hogy mit lép rá, ha kiveszem a levegőszűrőt a házból.
sorszám: 16512 (104786)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-11-27 18:36:59)
Hali, ezek már megtörténtek, nincs átfolyási probléma, kizárt dolog, hogy annyit megegyen, amennyi átfolyik!
Még előző karbinál állítottunk úszószintet, összes súber állást végigpróbáltuk. Ehhez a karbihoz nem nyúltam hozzá, nem is áll szándékomban, nem itt van a probléma, amúgy most középső állásban van a súber, de, mint mondottam haszontalan másikba áttenni, ugyanezt produkálná....
Már Majtényit is felhívtam telefonon, fater beszélt vele huzamosabb ideig, ő sem tudott mit mondani, mondta, hogy a főfúvókát meg lehetne fúrni, ezt előző karbival megjátszottuk, de eredménytelenül. A mostanit nem bántjuk, nem karbi para.
Lövésem sincs, hogy mi lehet az oka!
A tankszellőzőtől kezdve nézd végig az üzemanyagrendszert, csapot is, a benne lévő gumibetéttel együtt. Ha ott minden jó, akkor úszószint, főfúvóka, súber helyzete (melyik rovátkában van?).
sorszám: 16510 (104783)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-11-27 13:34:03)
Sziasztok!
Már régebben írtam, hogy 4. fokozat tetején nem tökéletes a Jaffám, be-berángat menet közben, igazából 4500-as ford. szám felett nemnagyon használható.
Mintha nem kapna elég benyát.
Gyújtás kizárva, megszakítóssal, elektronikussal ugyanez volt a hiba, karburátor kizárva, most vettem újat, nem vált be, jó mérges is vagyok rá, szimeringek nem lehetnek, 2-szer is cseréltük, mind2szer eredménytelenül.
Mi a franc baja lehet? Már annyit ráköltöttem, minden lehetséges dolgot megpróbáltunk mégsem jó a 4. teteje!
3.-ig semmi baj, ott még simán kipörög!
Valaki segítsen pls!
Bocs, félreértettem a grafitot:-) Nem, ez a rajz attól ért annyit, amennyit, mert eléggé 'spóroltam' a grafittal... (azért az A1-ből még kijön egy-két apró tömítés)
A zsírral semmi gond, mert zsírral (bár nem grafitos, hanem sima LZS) vettem le a mintát a rajzlapra, a bonyolult alak miatt, így elég szép lett.
Köszönöm a segítséget.
Nincs mit.:) Max vékonyan bekenheted gépzsírral is, de szárazon is jó, főleg ha sok rajta a grafit.:)))))))
Köszönöm, már nyugodtabb vagyok.
Igen, egy régi áthajtómű sikertelen rajzát áldoztam fel a szent célra /mondván, ha jobb anyagbol kell, akkoris könnyebb, mint a dekliről levenni az alakot/. (de legalább a tanárom is elégedett lenne, mert ez ennek a "mű"-nek legjobb felhasználási módja)
Műszaki rajzlap tökéletesen megfelel, ha valahol szét kell szedni, pl útközben is, nem lesz gond a visszaszerelésnél.
Köszönöm, ha lesz egy kis időm, rátolom tusírlapra. Kicsit gondolkodva én is erre jutottam, hogy a 3.5mm valószínűleg alsó érték, csak a fordításból ez kimaradt.
Azt szeretném még kérdezni, hogy (tömítés nélkül valamilyen szerelőpasztával volt illesztve a baloldali dekli) eredetileg milyen anyagú tömítés való bele? Most vágtam egyet papírból, de az az érzésem, hogy klingerit kellene oda igazából. Vagy visszategyem szerelőpasztával?
Köszönöm a segítséget.
Popej
Oldani kell annak így is...inkább vastagabb legyen picit a lamella, mint vékonyabb a határértéknél.. :)) Azt nézd meg, hogy a fémlamellák nincsenek-e elgörbülve...valami tusírpadra dobd fel őket.... Tudnillik ha meggörbül ,akkor rugóként működik, és nem kapcsol szét teljesen....
Sziasztok!
Szétszereltem a múltkor (2008-11-12 16:26:14) említett (638) kuplungomat. Azt tapasztaltam, hogy össze voltak tapadva a lamellák, de szépen letörölgettem őket és mivel mást nem tapastaltam, vissza szereltem. Viszont -ha már a kezemben volt- leméregettem a dörzslemezek vastagságát és azt kaptam, hogy 3.85-4.00mm körüli vastagságúak voltak a szerelési kézikönyv által említett 3.5mm-el szemben. (Ha parafa lenne, akkor arra gyanakodnék, hogy az idők során megdagadt, de mivel szintetikus nem tudom, hogy mi okozhatja) Az a kérdésem, hogy ez az öt lemezre összesen mintegy 2mm-es vastagságtöbblet okozhatja-e azt, hogy nem old szét a kuplung (bár most szárazon úgy tűnik, szétkapcsol). Valamint elég kemény is, tudom-e szabályozni a kosarat támasztó rugók kisebb mértékű meghúzásával esetleg kis méretű távtartó /1-2mm/ közbeiktatásával?
Köszönöm a segítséget! Popej
Persze, hogy rideg....egyébként nem kopik az olyan nagyon...
Köszi,de lehet az egyéb műanyag is,mert a bakelit elég rideg,meg hát kopik az acél lamella is csak kevésbé.
Ennél fontosabb,hogy a méret az helyes.
Nem "parafás"....bakelit!!! Van annk neve is :)) Vagy mondjuk "kopó lamella" :D
Hali fulton!
A 638-as "parafás" lamella a körmöknél mérve 147mm a sima része139mm. Az acél lamella 138mm átmérőjű.
Szia, nekem 634-es kuplung van bent, a 638-ban. a kulonbseg, hogy a 634-e az acel kosaras 3rugoval , a 638-e pedig aluminium, 5 rugoval.
Szia Fulton!
360-as:
Fémlamella: 126mm átmérőjű
Körmös parafázott lamella: 127mm, ill. 135mm, ha a körmöknél mérem (magyarul a körmök 4mm-re állnak ki a kerületből)
Úgy tudom, hogy a 634 ugyanez, de olyanom nem volt még. A 638 biztosan más, de az meg most nincs... :)
hu megtudjuk oldani postai utánvétellel vagy átutalással a dolgot az ár mondjuk h renben lenne csak a távolság ami aggaszt mert ha lemegyek érte akk ugyanott vagyok mintha ujat vennék
Szevasz Jawaszaki,
ez nagyon jonak hangzik, hogy csinalod?
Erdekelne.
koszi, Zoli
Mégegyszer kérem valaki le tudná mérni akármelyik jawa(360/634/638)kuplunglamella átmérőjét?Nagyon fontos lenne.Pesten a 4 kelemennél lehet 638-lamellát kapni?
8 000,- Ft-ért, és Újpesten vannak az alkatrészek.
Üdv!
Szerintem is jobb lehet mint az eredeti.
sorszám: 16489 (104496)
( előzmény: Jawa350speed, 2008-11-21 13:50:22)
Hello Z. A nagy faluba Pesten melozom. Az én gépem városba, ha nincs rommá kopva a henger meg a dugo 3.2 max 4 litert eszik. Igaz hogy nekem csunyán vissza van véve a föfuvoka 90 es van benne. Ezzel nem megy többet 100 nál de a városba böven elég.
sorszám: 16488 (104474)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-11-21 23:16:06)
hello
nem gond talán már lessz valami
köszi hogy megnézted :)
hello!
ok akk ha másképp nem megy ...
és mennyiért adnád ezeket ?
jah meg persze hogy juttatod el hozzám?
merről írsz ?
Szia Jawaszaki,
varosban futarkodsz, vagy varosok kozott? Gondolom kedvezobb fogyasztast szeretnel elerni a valtoztatastol.
Az lenne nekem is a celom, de ha az a tipusu porlaszto szerinted nem jo 2t-hez, akkor marad a Jikov. Amugy nem olyan rossz a Jikov, azt vettem eszre, hogy ha nem huzom neki, akkor 5 liter korul megall a foyasztas. ez olyan 95 koruli temponal ervenyes, de finom gyorsitasokkal. Kb 3000-nel valtok 2. fokozattol folfele.
udv Zoli
Hopp!Még egy kérés:Ha valakinél akadna szétbontott kuplung szükségem lenne a 634,meg 638 kuplunglamellák külső átmérőjére.Egy darabig nem jutok a masinához,így én nem tudom lemérni,az adatok egyébként saját perverz vágyaim kiteljesítésére szolgálnának,nem Jawa témában.Köszi a segítséget.
Ha jól fogalmazom, akkor lényegében csillapít, amikor zár a kuplung, az utolsó acéllamella ezen fekszik fel.
Köszi.Azt az o gyűrűt még nem néztem,hátha,egyébként már minden meg volt amit írtál.Az a gyűrű egyébként miért van ott?Remélem az a bibi.Köszi.
Rángatva fogás lehet az utolsó lamella alatti kemény, szögletes profilra kopott o-gyűrűtől. Nézd meg a kosár hornyait, ha kell reszelővel igazítsd meg, hogy ne legyen vállas, a lamella könnyen mozogjon benne. Nézd meg, hogy nem görbe-e valamelyik lamella. A kosár alatti persely nincs-e elkopva, vagy maga a kosár furata és emiatt lötyög. A nyomórugók rendben vannak?
Segítséget szeretnék kérni a Jawas elvtársaktól!Nos:adott egy 638-as gép,meg a kuplungja,ami zúg sistereg,búg,és rángatva kezd fogni.Többszöri szétkapás után sincs javulás,de igazából hibát sem találtam.Mi lehet?Tippek?
Bocsi még csak most néztem meg a képeket hát nem csoda hogy nem volt jo neked az ami a képeken van az négyütemü motorhoz valo. De azért köszönöm!
sorszám: 16479 (104435)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-11-21 00:51:56)
Üdv simsonos Z. Ezt nem igazán jo hir nekem mert nálam mindennapi használatban van a gép futár vagyok. Ezért is akartam lecserélni a gyárit hogy ideálisab legyen a porlasztás. Amit te raktál föl az miféle volt?
sorszám: 16478 (104433)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-11-21 00:51:56)
Hali.
Én a 12 v-os jawa kariját szereltem föl rá ami gyárilag 28 mm-es. Amikor blokkjavítás volt akkor kibővítettem a nyílást 28-ra. Előny , szerintem jobb:-) főleg nem kell a szívatáskor a benzinben pancsolni utánna.
Szevasz Jawaszaki,
en raktam fel egy mikunit, de nem sokat bibelodtem vele. beindult, de csak akkor ha a szivatot rahuztam, aztan leallt, szoval bibelodni kene vele, de arra nincs idom, mert napi hasznalatban van a gep. te min gondolkodsz? marmint porlaszto ugyben? mid van?
udv Zoli
Üdv Jawaszaki!
A 6 voltos 350-esek 26 mm -es porlasztóval szereltek.
Rakott már föl valaki jobb tipusu karbit 6v ra? mikuni. bing. Stb... Érdekelne a véleménye illetve a tippek. Köszi!
Tudja valaki hogy mekkora a 6v 350 karbi átméröje
jaigen,
nyilván úgy, szóval holnap elkészül a persely, aztán összepakolom, de rendesen, olyan vöröses árnyalatú bronzötvözetet vásároltam,
kíváncsi leszek a hangjára, mert 58,50-re lett igazítva a furat, és van új dugópár meg kompressziógyűrű és zárt csapszeg is
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|