:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Gratulalok en is a vasarlashoz, jo dontes. szedd szet, nezd at es akkor sokaig jo lesz. sok tanacsot en sem tudok adni, de itt van egy klip a blokkomrol, talan erdekel.
http://www.youtube.com/watch?v=ym3PnPZ4a20
Igen, ha a biztosítólemez nincs rendesen ráhajtva, akkor meg tud lazulni. Egy más megoldással váltottam ki, ilyen gondom már nincs vele.
Vagy csak az anyacsavar van kilazulva. Az O-gyűrűről annyit, hogy ugyan kockásra kopott, de fordítva raktam vissza, mert nem volt kedvem 3 hetet várni az újra. Jó pár ezer km múltán is azt mondom, hogy teljesen jó, nem rángat, mint előtte tette.
Tanácsot nem tudok adni, de gratulálok az új vashoz!
A váltó előtéttengelyének axiális játékát kellene megmérni. Ehhez nem kell még a blokkot szétszedni, csak a kuplungkosarat leszedni. Az értéke 0-0,6mm között van. Ha nagyobb, akkor ki kell venni a km óra hajtást, majd a tűgörgős kosár zéger gyűrűjét. Ez alá kell egy megfelelő vastagságú alátétet tenni (illetve egy kicsit beljebb ütni a kosarat). Az alátét lehet egy régi zéger elköszörülve. Amennyiben ezután is szétold, akkor marad az előttem szóló javaslata.
Ha már a kuplung úgyis le lesz szedve, nézd meg utolsó lamella alatti nagy o-gyűrűt, a simára kopottat cserélni kell, emiatt rángathat. Meg ellenőrizd az acéllamellákat, nem deformálódtak-e.
Gratula, remélem hosszú ideig jársz majd vele!
A hibákról: valószínűleg legömbölyödtek a váltókerekek kapcsolókörmeinek élei, ezért "dobja ki", az, hogy visszaáll, a jó kapcsolómechanizmus eredménye, legjobb megoldás a csere, de ehhez sajna szét kell venni a blokkot.Esetleg lehet hézagolási gond is (oldalirányú), de ez a kevésbé valószínű, a kettő együtt is lehet egyébként, mint egyik a másiknak a következménye.Többet bontással lehetne megtudni.
Alkatrészt lényegében mindent lehet kapni.
üdv.: R
Sziasztok!
Pár napja boldog tulajdonosa lettem egy 638 Jawanak. Tanácsot kérnék töletek,hogy mik lehetnek az alábbi hibákra a megoldások:
1.indulásná rángat a kuplung
2.3 fokozatban nagy gázra szétkapcsol de ha visza engedem a gázt és kicsit adok akkor szépen megy ,tehát nem dobja ki.
Ja Miskolc környékén jó motoros boltot tudtok?
Jawa 250/559 felniket vennék tökélesetes állapotúakat vagy bármilyen megoldás érdekel!
Esetleg tudja vki h hol lehet küllőket kapni??
Üdv. az elvtársaknak.Ismét kérdeznék.Oldalkocsis 634-esen 6v 75w fesszabályzó van?Ha valakinek van fölös ilyen cucca,kíméletlenül megvenném.Más.Láttam pesten,és budán felváltva agy jawa-s futárt simson kipufogóval.Véleményem szerint jelen van a fórumon.Olasz a géped.
Tényleg lehet gyújtás is. Először böngészd végig a csatikat. Főleg a gyújtótekercsen szokott nagyon korrodeálódni. A sarut is, de a gyújtótekercs kivezetését is pucold meg. Ez utóbbi a a csavaron lévő domborított valami alatt van.
Szia, nézd végig a pipától a megszakítóig, hogy nincs-e szakadás, meg persze jó-e a megszakítóhézag és az előgyújtás. De lehet attól is, hogy nem elég dús neki a keverék (úszószint, levegőszabályozó csavar). Ha a gyújtás rendben, akkor próbálkozz ezzel. Ja még egy, az akkumulátor, nincs rendesen töltött állapotban, az is beleszólhat.
Ěrdekelne az oldalkocsi,mejik tipus és hol laksz,ha még megvan?
Szervusztok kollégák
Van egy kis problémám! A 634-esem hidegen egyhengeres. Melegen jár szépen mindkét henger, szép alapjárat van, de hidegen alacsony fordulaton nem jár az egyik henger. Szerintem gyujtás probléma. Gyári megszakítós gyujtásom van. Hol keressem a problémát első körben?
Hű... hol van ez a szeneskamra ? Imádok turkálni :)
még valami,indiai dugóval van valakinek tapasztalata(638)?
sziasztok!
a váltó tengelyeknek kb 3 mm oldalirányú játéka van,a kérdés az lenne hogy mennyire hézagoljam őket,egyébbként gyárilag nincs a végeken hézagolás?
oksa, bár rábillent 3 köbméter brikett, különben meg a fotógép is felszívódott valahol, de amint megtalálom, kattintok néhányat...
Szia Feco.
mennyit fogyaszt szazon?
:))
udv, Z
Hali!Van egy jawa emblémás nyakláncra való ezüstmedálom 12.5gramm nem érdekel valakit? Képet küldök,az árban megegyezünk.Üdv:Fecó
...csinálhatnál pár fényképet is róla, hátha van más érdekesség is benne.
Üdv,
Két sebességes Babetta blokkot keresek. Ha a dugattyú, henger, karbi, vagy a gyújtás része hiányzik, az nem probléma, a váltómű lenne a fontos és hogy átforduljon a főtengely. Aki ilyesmit rejteget magánál, kérem, hogy jelezze. Köszönöm.
megnézem az alvóládát, talán abban nyújtózik még néhány cucc...
Kár... igazából 1 db tengely kellett volna belőle, az is csak akkor, ha kéttengelyes indító-váltó mechanizmusa volt. Ilyen alkatrészeid nincsenek esetleg ?
Megszakítóvezérelt elektronikus gyújtás kapcsolást nem tudtok véletlenül 12V-os Jawara?
Láttátok hirdetve a képes motor lapon a perakot?.Felhívtam.90000 Ft-ért adta el..............Majd rosszul lettem.
354-es blokkod nincs véletlenül ?
Hi Tibi2T
legjobb tudomásom szerint a VAPE is tirisztoros gyújtós, a generátor nagyfesz tekercsét kösd rá (1 külön tekercs erősebb szigeteléssel, sokmenetes vékony dróttal) az adja a kondi töltéséhez szükséges pár száz Voltot
JAWA PERAK alkatrészeket keresek (hátsósárvédő,km óra) de bármi más is szóbajöhet .Köszi!!! 30 912 99 16
Hello Bandita, pont a lényeget hagytam ki, Vape gyújtásom van, az előgyújtásvezérlést amolyan "pluszpontként" tenném még a motorra.
Gondolom a megszakítós gyújtást akarod leváltani. Sajna olyan rendszerekben mint a Jawa elég körülményes megvalósítani azt amit egy lendkerékmágneses gyújtásnál mint a Simson meg a robeszok pofon egyszerű. Itt korrekt megoldás az , ha a 12V egyenből egy inverterrel állítják elő a kondi feltöltéséhez szükséges 2-300V-ot.
itt találsz egy régi Lada gyújtóáramkört, ebből láthatod az elvet:
http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=338
Ja és a jeladótekercsről sem szabad megfeledkezni, igaz az esetleg egyszerűbben megoldható
Ha már elektronikus gyújtás, akkor én inkább egy tranzisztoros megoldást javasolnék pl:
http://peti74.atw.hu/gyujtas/elektronika/elektronika.html
azt hiszem a szerző is e fórumot koptatja, és páran már meg is építették
Üdv mindenkinek! A segitségeteket szeretném kérni, gyújtásvezérlést épitenék a 638-asomba, minden szép és jó, de a cucc Simsonba, vagy robeszba lett tervezve, ezért nem tudok bekötni egy bemenetet, amin 200-300 Volt váltakozófeszültségnek kellene lennie ( Simson gyújtótekercse tudja ezt, eredetileg erre van kötve). A kérdésem, hogy hogyan lehetne a Jawa háromfázisú alternátorából 2-300 Volt váltófeszültséget nyerni a vezérlés számára? Előre is kösz!
szia bodnar,
kuldtem e-mailt.
udv
szia, nálam nyújtózik egy ilyen blokk, ha érdekel, mail-ben tudunk egyezkedni,
üdv
sorszám: 16534 (104825)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-11-28 19:33:56)
Tipikus üzemanyagmennyiség-probléma az egyik lehetséges ok.
Nagy fordulaton kicsivel több üza fogy az úszóházból, mint amennyi egységnyi idő alatt hozzáfolyik az ott lévő mennyiséghez.
Szerintem próbáld kicsavarni a benzincsapot, megtisztogatni a szűrőt, tank alját, esetleg a "benzinálló" gumitömítést jó alaposan megvizsgálni, mert a kisipari cuccokat nyúlós fekete masszává tudja oldani a benzin.
Olyan is lehet, hogy a tanksapka nagyon jól zár, de a levegőzője eldugul. Ekkor vákuum képződik a tankban, és nem tud kifolyni a keverék, vagy nem olyan intenzitással, mint a gyári ajánlás szerinti.
A helyedben én azt is megmérném, hogy egységnyi idő alatt mennyi üzemanyag folyik ki a csőből, ezt pedig összehasonlítanám azzal, hogy intenzív gyorsítás esetén a Jawa 100 km-re, azaz mondjuk 1,1 órára vetítve akár 15 liter üzemanyagot is fogyaszthat. Ez azt jelenti, hogy ha 1 óra alatt nem folyik át a csövön egy teljes tanknyi üza, akkor lehet hogy ilyen problémát okoz.
sorszám: 16533 (104820)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-11-28 14:28:48)
szevasztok,
keresek jawa 360-as blokkot. a csepptankos 350-es. koszi
Sziasztok! Van egy oldalkocsim eladö! Felujitásra szorul! Persze jawahoz valo! 10000ft! Ha érdekel valakit irjon! staufer5@gmail.com
Tán megkapta azt a hőterhelést, ami a gyertyaslusszhoz kell.....Simán lehet valami láthatatlan hajszálrepedés belül a porcelánban is....
sorszám: 16530 (104815)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-11-28 14:28:48)
Szia!
Igen, gyertyacsere már x+1-szer megtörtént. Nekem totál új gyertyával sem jó, igaz csak BRISK-et próbáltam bele eddig.
Itt 3-ban 5500-6000-ig is kipörög, viszont azon kéne elgondolkodni, hogy miért kezdett el rángatni 3-ban bő 1 perc után, amikor folyamatosan 5000-es ford. számon tartottam! És előtte miért nem?? Különös....
Hello, pár hete ugyanezt játszotta a 638-asom, először 100-110-nél szaggatott csak negyedikben, aztán pár km-rel később már 80-nál is. Igy jártam vele vagy 2 napig, max. 80, és szaggat. Másodikban 6500-ig is pörgött szaggatás nélkül, 3.ban már 4000-nél beszaggatott. Először üzemanyagellátási gondokra gyanakodtam, de miután ezt kizártam, kivettem a gyertyákat amiket tavasszal tettem be és már 9000km van bennük. Megtisztogattam őket és visszaraktam. Utána jó volt 1-2 hétig de néha már megint kezdi, már cserélnem kell a gyertyákat, gyenge a szikra, még Vapeval is, persze a kábelvégeken nem. Biztos, hogy már túl vagy a gyertyacserén, ezzel az egésszel csak arra akarok kilyukadni, hogy szinte biztosan valamilyen szikraprobléma. Javaslom, hogy a generátor környékén keresgélj, ha a gyújtáscsere nem segitett.
Hát talán mert az a leghasználhatóbb megoldás :D
Mellesleg kitámasztásos módszernél sem lenne szabad "benyomódni" a dugattyúnak.....Ottan valami nagyon el lett baszarintva....
Szia!
Tudtommal gyári dugók, mi nem cseréltük ki az biztos. (esetleg előző tulaj, de sztem előtte nem volt megbontva)
Amúgy miről tudom megállapítani, hogy gyári-e vagy sem? Az oldalakat L és P betű jelölte rajta, ha jól emlékszem, bár ez lehet a magyaron is így van....
nekem úgy jött le az anya hogy elvittem a blokkot egy gumishoz és sebességbe rakva légkulccsal "lekopogtatta" róla egy pillanat alatt lejött és nem sérült semmi
Háát.... Nekem ugyan 634 van, de gondolom ebből a szempontból hasonló. Nálam úgy rágyógyult az anya, hogy nem is tudtam letekerni, Pedig a végén már páros lábbal ugráltam a villáskulcson. Segítségül kellet hívmi egy 100 kilos , jókarban lévő embert. Akkor sajnos hittem egy magát szerelőnek hívó embernek, és a dugattyút támasztottam meg egy kemény műanyaggal, ami egy átalakított gyertyában volt. A dugattyú be is nyomódott legalább két tizedet. Azóta újra a tulsó oldalról támasztok a szekunder lánkeréknél egy megfelelő méretű imbusz kulccsal.A kulcs végét a blokk egy erősnek tűnő pontján támasztom meg. Eddig bírta mind a láckerék, mind blokk.
Hivatalosan le kellene szedni a primer lánckerékről a láncot, ez még siekerült is, aztán létzik egy célszerszám, ami a lánkerék fogaiba kapaszkodik, azzal kellene ellentartani.
sorszám: 16524 (104807)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-11-28 11:05:58)
Apropó Eladóvá vált a motorom ha érdekel valakit 1967-es 250/559-es 2009.08-ig műszakival napi használatban volt eddig felújítás óta 4500km-rel. Én sajnos márkahűtlenné váltam átpártolta oldalkocsis URAL-ra
Hi! Milyen dugók vannak benne? Mert nekem a 250-esem akkor művelte ugyanezt amikor kiváló minőségű kishazánkban gyártott dugók dolgoztak benne aztán az lett a megoldás hogy irány Brno és vetten sötétszürke gyárit. Érdekessége az volt hogy a magyar üresen nehezebb volt mint a gyári gyűrűkkel csapszeggel. Kicserélés után teljesen megszűnt a probléma megy most is mint a veszedelem.
Ha sebességbe rakod az már eléggé fogja sztem!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|