:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
KELLEMES KARACSONY ES BOLDOG UJ EVET KIVANOK MINDEN JAWA ES CZ TULAJDONOSNAK, RAJONGONAK, SZOCIMOTOROSNAK!!
Ja es balesetmentes Uj evet!!
udv, Zoli
A belsejébe való fontos dolgok mind megvannak, az nem gond, apróságok hiányoznak talán, de úgyis rengeteg változás lesz, ez sem számít.Egy 559-et javítottam régebben, amihez egy plusz motor belsejét kaptam alkatrésznek, onnan maradt fenn az anyag, de blokk az sajnos, nincs, ezért érdeklődöm.
A címem ismered, nem titok.
Köszönöm előre is, üdvözlettel.: R
P.S. Ja, ha kellenek 559 apróságok, van sok minden, cserébe szivesen adok érte, ami kell ée ami van.
Talán ez a legjobb kifejezés, én úgy is szoktam mondani, hogy ez az aktív pihenés számomra, ilyenkor lazítok, ha ilyesmit dolgozom.A kétütemű egy végtelen játék, bár most valami másra is gondolok, de ez csak elképzelés, egyelőre, ha lesz nyersanyagom, dolgozom rajta...
üdv.: R
Papíros nincs is.....De játszani megfelelnek.....
Ó, hát ez jó hír!
Megbeszéljük?
Olvastad, mire kell nekem, bővebben is elmondom, ha érdekel.
Azt hozzátenném, bár azt hiszem kiderült, Szegeden lakom ezidőtájt.
Ja, papír, meg ilyenek nem érdekes.
üdv.: R
Adjak kartert? Van bőven....
Köszi a válaszokat Srácok!
Mindenkinek kellemes ünnepeket, és olcsó benzinben gazadag új évet! :D
Szia Tornyi,
lattam a geped, erre kell a sarvedo meg a tank?
meg van mindegyik.
udv Zoli
A tételhez képest kissé messze van, de azért köszönöm a választ.
Valami hasonlót keresek magamnak (mondjuk, karácsonyra), nem restaurálok 559-et, most nem, másra kellene, nyersanyagnak, kisérleti célokra.Azért kerestem ilyet, mert eszemben sincs szétbontani egy járóképes darabot.Lényegében csak a blokk a fontos. Henger, dugó, fej, gyújtás, porlasztó nem érdekes...majd nézelődöm, hátha...
üdv.: R
Üdv
A gyújtás és a fedele hiányzik,a váltója kapcsolható,forog
Megerősíthetem, valóban közönséges, megszakítókkal is használt, eredeti gyújtótekercset kell továbbhasználni.
Vagy bármilyet, amelynek a primerkör ellenállása nem kisebb 2-3-5 Ohm-nál.A gyújtótekercsek, amelyek 1 és 1 Ohm alatt vannak, más gyújtásra valók, pl. CDI, általában kevés menetű de vastag huzalból tekert primerekhez illesztett gyújtások.
üdv.: R
Sziasztok !
Relative kultúrált állapotú velorex 562 oldalkocsit keresek. Ha tud valaki egyet dobjon meg egy emaillal: csnorbert@citromail.hu
Kösz!
üdv
Hali!
Csak az eredeti, megszakítós gyújtáshoz való trafót használj! Sajna most nem találom a linket, de azon kifejezetten tiltották a másfajta trafó használatát.
Jó helyen vannak ott, nem is látszanak.:-)))
Üdv Mindenkinek!
Trabi elekrtomos gyújtáshoz milyen gyújtótrafót kell venni? Elvileg ugye létezik elektronikus gyújtáshoz ill megszakítóshoz trafó.
Egy Trabis honlapon viszont azt olvastam, hogy a "fekete" doboz nem túl igényes, elmegy mindkettővel. Kinek milyen tapasztalata van etéren, mit tegyek bele? (Eddig két eredeti trabitrafóval ment, de elég csúnyácska a két "alupohár" a kormány alatt a vázra szíjjazva :D )
Bocs ha a téma volt már a fórumon, de nem volt lelki erőm átnyálazni mind a 16604 hozzászólást!
Jól jönne néha egy KERESŐ a régi hozzászólások könyebb megtalálása érdekében! Nem tudom lehet e ilyet behegeszteni a honlapba Moderátor kollégák!?
Gratulálok!
Vigyázz, le ne fagyj a motorról ebben a zimankóban!
Kész lettem a motorral vége. Beszereltem a kuplungba is a gumigyűrűt,nem értem mért de jó lett a kuplung. De a lényeg elmentem próbakörre erősebb, stabilabb,és jobban húz mint a 250 ETZ-m. Igaz a JAWA 20 Kw -os az ETZ pedig csak 15,5Kw a forgalmik szerit. A végét még nem probáltam ki viszont 100-zal a világból kimegy.Na abba hagyom, csak lekellet írnom ezeket.
Tud valaki olyan tekercselő műhelyt, ahol a félig áttekercselt Cz 485 dinamót megnéznék, esetleg megtekercselnék? Most félig nyúzott bakkecske, csak a forgórészt húzták át, 12 V de állitólag nagyon melegszik (gondolom az áram meg maradt, együtt dupla W, de nem vagyok villanymérnök, bocs ha badarságot beszélek). Van erről valakinek tapasztalata v. megoldása? Tekercseltessem át az állórészt is? A teljes csere előtt azért még kérdezek...
Szia ATI91!
Komplett a blokk? Működőképes? Csörög? Hol található?
Milyen messze van szegedtől?
üdv.: R
Üdv!
Van eladó Jawa 250/559 blokkom olcsón eladó.iá:5000ft. ati223@freemail.hu
Szervusz
Engem az elektromos fesszabályzó édekel. Milyen, hol lehet kapni, milyen trükkje van a bekötésének? Kicsit gyenge a töltésem, és szeretném kicsit megbízhatobbá tenni.
Hát sajnos ez az ár a motor duplája, bár biztosan megéri (mondjuk írtam direktben a cseheknek, kíváncsi leszek a közvetlen árra)... Viszont én is kaptam hasonló ötletet, az eredeti dinamó 45W, de a 634 Jawa dinamóból és a 485-as eredeti alaplapból össze lehet hozni a 75W 6 V rendszert egy megszakítóval, ez több mint 150% teljesítményt jelent.
Az is megbízható, ha 6V 75W eredeti dinadót szerelsz fel új szénkefékkel, és elektronikus feszültségszabályzóval.
A VAPE generátor+gyújtás egységét ma már az interneten is meg lehet rendelni kb. 40eFt-ért.
A szettet én 58eFt-ért vásároltam az Újpesti Motorcenternél.
Valószínűleg nem szerették volna, hogy az esetleg törött görgő hazavágja a sebváltót. Ha valakinek van valami tuti tippe a primerlánc nyúlása ellen azt szivesen fogadom, mert zavar, hogy nyúlik.
Köszi Bandita!
Most már ezt is tudjuk :D
Üdv márkatársak!
Primer láncot kell cserélnem mert megnyúlt/elhasználódott. Rendeltem újatt, kaptam is eredeti cseh-dobozos 66 tagú láncot. De mikor kibontom látom ám, hogy elég "egyszerű" a lánc. Gépész létemre azt hittem, hogy legalább görgős lánc van ilyen igénybevett helyen. Én kaptam csak ilyet vagy mindenkinek a primerlánca ilyen(görgő nélküli)?
Köszönettel vettem az adást, Ezredes! Nagyon jól hangzik! Megkérdezhetem, mennyi volt az ára, merthogy ha sokkal drágább mint a komplett motor, akkor inkább levadászok egy eredeti 45W-os forgórészt? Amúgy az eredeti halála az lett, hogy áttekercselték duplára a forgórészt, maradt a régi az állórész: 12V, de melegszik, öregszik, szétesik...
Bigula68!
VAPE állandómágneses generátor és mágneses gyújtásszettet vásárolj 12V 110W.
www.vape.cz
Nekem az Újpesti Motorcenter postai utánvéttel elküldte. A gyújtás 40 000 V!
A gyújtótekercs két kivezetéses a nagyfeszültségű oldalon. Akár dupla gyújtásosra is meg lehet csinálni a Czetkát.
Üdv,
Továbbra is keresek két sebességes Babetta blokkot (210), kulturált áron. Aki tud segíteni, kérem, hogy levélben jelezze!
Barátaim a Zűrben! Érdeklődnék, Cz 250/485-s géphez, amely 12 V-ra át lett szerelve anno, (de most nem műkszik), van valakinek vagy működő eredeti elektromos rendszere, vagy tudja e valaki hogy 12 voltos cucc mi az ami rámegy (tán van is valakinek, a blokk uaz. mint régi Cz455). Bodnár Úrnak külön mail megy :)
Illetve BPesten vagy Esztergom környékén ismertek olyan szervizt ahol értenek hozzá és foglalkoznak is vele?
Jawa könyökök eladók vadi újjak az új 350 es
A futó utcáról annyit azért érdemes tudni, hogy a nyáron kb egy hónappal későbbre tudtak csak időpontot adni (de adnak halasztást, ha lejárat előtt kérsz időpontot).
Ezt egy haverom nem akarta kivárni és elment Ózdra vizsgázni, ott aztán megnéztek mindent, még fékpados vizsgálat is volt.
Igen a Futó utcában.
Jó volt:
Előttem egy Buellest szopattak mert levette a sárvédőt a gépről (bár szerintem az akkora, hogy amúgy se sokat véd) meg a szekunderhajtásnál valami takarólemezt atalán, és addig nem engedték át amíg vissza nem rakja.
Nekem meg annyi volt, hogy:
-Ki Jött a Jawa-val? Na tolja Ide! (lefényképezi) Vázszám, motorszám hol van? (mutatom neki) Olvassa már be, ne kelljen lehajolnom!
Talán még a világítást felkapcsoltatta, meg lehet, hogy megnézte a féklámpát, de arra sosem tértek ki, hogy az elsőfékre kapcsol-e vagy sem.
Egyszer régen amikor még rezonátor kipu volt rajta akkor megkérdezte a biztos, hogy nem túl hangos-e, de elhitte bemondásra, hogy "áááá nem.. jó le van fojtva".
Szóval eddig 3szor vittem oda és nem vacakolnak, ha kultúráltan néz ki a gép.
Az átalakítgatásokért nem szóltak (csepp tank, sportlégszűrő, Izs hátsósárvédő bobtail-módra felrakva).
Bontott alkatrészek,katonai dolgok.
http://www.szumo.sokoldal.hu
Sziasztok!Üdv mindenkinek.Régi,uj "csepptankos jávás"lettem hál istennek.Volt egy nagyszerű 350-em,melyet sajnos 1984-ben eladtam..??Akko igyhozta az élet.Régi vágyam teljesült,szert tettem egy 250-re(350-t nem találtam).Zajlik "procedura"...szürke forgalmi,okmányiroda,Nyilvántaró stb....
Hiányzik sajna a tükör,amit nem találok sehol.Ha lenne erre való (67'-re),megköszönném és megvételezném...................kösz
hi... miskolcon hol műszakiztattad?... Futó utca?...
vagy műszakiztatnak máshol is?...
Köszönöm a hozzászolásokat,sokat segített!
Vissza olvasva a forumon megtaláltam ezt a boltot:
Futár Motorosbolt
1066 Budapest, Zichy Jenő u. 34.
Telefon: (1) 312-1526
Minden alkatrészt meg tudtam náluk rendelni náluk, állítólag gyáriak. Postán leküldik remélem jók lesznek.
Nekem nem volt első féklámpakapcsolóm sose, Miskolcon mindíg átment a műszakin nélküle. Hátulra viszont vettem a Mobil-ban (Zsolcai kapu) másfajta féklámpakapcsolót:
Ezt a vázhoz rögzítettem, oda ahol az eredeti féklámpakapcsoló bovden volt, és a fékpedál tengelyén lévő aluminium karra tettem a húzórugóját(egy picit kellett nyújtani rajta).
Ez szerintem egyszerűbb megoldás, és sokkal megbízhatóbb, strapabíróbb mint a sokak által használt "ETZ első kapcsoló beszerelése hátra" dolog. Sajnos most képem nincs róla :(
A képen, amit belinkeltél, ott van a gumigyűrű, a jobb alsó része éppen kicsit kiugrott a horonyból (nútból).
Én erre gondoltam, méretre majdnem akkora átmérő, mint a kuplungtárcsa.Erre támaszkodik az utolsó tárcsa.
R
Egy kombinált kapcsoló van a nyereg alatti dobozon, előre-hátulra megy ki a bowden belőle. Ez a gyári, láttam olyat aki mikrokapcsolókat rakott külön-külön.
Még egy kérdés, van a 638-son elsőfékén féklámpa kapcsoló? Nekem csak hátul van.
Voltam Miskolcon a boltokban, sok értelme nem volt, egyedül gyertyát tudtam venni meg gumiharmónikát.
Szét szedtem a kuplongot,az alábbi helyen:
http://www.szocimotoros.hu/galeria/m1/m5/m6/m122/4810o.jpg
nincs gumi karika.? itt kellene lennie?
ebben a nutban?Erre gondoltatok?
Nekem van két felesleges hollanderes dobom talán még furulya is akad hozzá. Festve vannak feketére ha jól emléxem minimális horpadással
cepptankos 250-es Jávához keresek kipufogókat már külön a dob is érdekel könyök nélkül.
Szerintem Miskolcon nincs jó (szoci)motorosbolt.
A Zsolcai-kapuban van 3 bolt ezt-azt tartanak Jawa-hoz, de ha komolyabb felújítást tervezel akkor úgyis netről kell rendelned dolgokat. Talán a Zsidó bácsinál a legjobb a választék, a másik kettő az inkább MZ-re Simsonra van ráállva.
Postán rendelni az Újpesti Motorcentertől lehet rendelni (van honlapjuk, ott az elérhetőség), de ők drágák.
Még itt láttam alaktrészeket:
http://e-motorparts.addel.hu/products.php?prcategory=25436&PHPSESSID=868ecdde76bbbac91d7f6e8cd84855d8
Köszönöm a válaszokat!
Hétvégen nekilátok a szerelésnek.
Üdv cimborák!Ha valaki csipázza a 638-as kuplungot,van vagy két garnitúra eladó belőle.Cső:Fecó
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|