hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 22. vasárnap 
Zénó

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

hzoltaan
válasz erre | email2013-07-08 16:22:08
az nem lesz gond, ha sikbareszelés után lesz egy sokkal nagyobb holtjátéka a lamelláknak?
sorszám: 26070 (139728)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-07-08 15:37:22)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-07-08 15:37:22
Ilyen tüneteket produkál ha a kuplung kosár nutjai, amiben a tárcsák fülei kapaszkodnak, megkopott, hullámos. síkra reszeléssel javítható.
sorszám: 26069 (139726)
(előzmény: hzoltaan, 2013-07-08 14:28:04)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-07-08 14:28:04
nna, ez meddő vita. :D
vissza a kupplungra, nekem nem emel ki rendesen, hidegen fémesen zörögve, hörögve, rángatva indul, 1-ből nem tudok ürest tenni, meg ilyenek. A hidegben rángatás miatt egyszer fel fogom ujítani, bár a nagy tervem az, hogy télen felujítom a 634-es blokkot és azt teszem be. Az, hogy nem emel ki, valószínűleg az én hibám, a kupplungkarom egyszerűen nem húz eleget a bowdenen. (mert nem Jawa) hogy nincs üres 1-ből, azt meg megoldom 1-2-0 váltással, úgyis csak akkor kell, ha parkolgatok... Vettem oldaltáskát, hogy ne kelljen hátizsákozni a melós laptoppal, edzőcuccal. Alig várom, hogy megjöjjön!
sorszám: 26068 (139723)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-07-08 10:54:27
Érdekes én a Jawaval vagyok így :)
Honda kuplunggal nem volt gondom, azok működnek :)
sorszám: 26067 (139721)
(előzmény: Tibi2T, 2013-07-08 09:47:13)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-07-08 09:47:13
AHondát pont nem állitanám szembe a Jawával, "mint nem elcseszett motort" a hátam közepére sem kívánom a nagy H-t a rengeteg tipushiba és a nem szerelöbarát megoldások miatt és ez föleg a 2000 utániakra érvényes :-)
sorszám: 26066 (139719)
(előzmény: Keri, 2013-07-08 08:59:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-07-08 08:59:59
A brigéciol olyan mint a szappan. Feloldja a zsírt, és utána vízzel, pl slag vagy nagynyomású mosóval le lehet mosni.
De inkább benzinben vagy gázolajban szoktam mosogatni ilyen apróságokat.

Az emberek szeretik túlmisztifikálni a dolgokat különösen ha nem értenek hozzá. Nem lesz semmi baja a lamelláknak. Inkább még egy kis előfeszítést adnék neki, ha egy közönséges MOL 80W90-es olajtól csúszik. Elvégre ez nem egy Honda, nem ez az egyetlen elcseszés a Jawakon. A marketing szövegét meg hiába olvasgatod a MOL oldalán, minden olajra írnak ilyeneket.

A 80W90-el inkább olyan panasz szokott lenni, hogy hidegen túl sűrű, és behúzott kuplungnál is kicsit viszi magával. Így a váltás kicsit kemény, hiszen (bár kicsi de) nyomaték alatt váltasz. Meleg olajnál ez megszűnik, és ha fa lábad van, vagy rossz a pozicionáló, akkor ez okozhatja azt hogy átszalad az üres fokozaton.

A Jawa váltója, nekem sem volt egy MZ-sen határozott, de jól kezelhető volt. Ha viszont átugrik az üresen, akkor lehet hogy lekopott a pozícióbevágás a kukactárcsa szélén, vagy kihagytad a golyót/rugót ami a helyén tartja.

(képen a tárcsa felső szélén a cakkozás)
http://p1.vatera.hu/photos/d7/8b/8696_2_big.jpg

sorszám: 26065 (139716)
(előzmény: lszabonk, 2013-07-07 22:23:36)

 
 
lorincvagyok
válasz erre | email2013-07-07 23:28:05
Sziasztok!

Láttam ma egy 559-est vagy 360-ast Budakeszin, Telki fele tartani. Talán közületek volt valaki?
sorszám: 26064 (139715)

 
 
lszabonk
válasz erre | email2013-07-07 22:23:36
Holnap kapok egy Pannóniás barátomtól tuti jó olajat és kipróbálom. Ő is azt mondta, járt már így. Sajnos szerinte a lamelláknak is annyi, de meglátjuk. A MOL olajat leengedtem, első körben csak kicserélem az újjal, hátha mákom van, ha nem akkor szét is szedem, és cserélem. Természetesen megosztom, hogy mit tapasztaltam. Ami érdekes, hogy az előző lamellákat most megpróbáltam Briéciollal (piros) lemosni, de egy fura réteg maradt rajta, amit csak a nitro vitt le. Lehet, hogy az a fránya adalék miatt?
sorszám: 26063 (139711)
(előzmény: charlye73, 2013-07-07 16:21:56)

 
 
charlye73
válasz erre | email2013-07-07 16:21:56
Na most elbizonytalanodtam én is. Nekem ugyan taiwani kuplunglamella szettem van (parafás, nem tudom mit jelent a műanyag) de nem csúszik a kuplung. Az elején mikor összeraktam ugyan megcsúszott de az a rosszul beállított kuplungautomatika miatt volt.
Most 75w90 "Parnalub SX" típusú fullszintetikus van benn. Most gondoltam lecserélni 80w90-re és pont ilyen Mol-ost vettem. Nekem az a gondom hogy a felmelegedett olajjal nehézkesebb lesz a váltás és sokszor másodikból egyből egyesbe "esik" át az ürest átugorva amiot hidegen nem észlelek. Bár ez lehet váltó is.
sorszám: 26062 (139707)
(előzmény: lszabonk, 2013-07-07 12:17:26)

 
 
lszabonk
válasz erre | email2013-07-07 12:17:26
Cseréltem egy komplett kuplung mechanikát is, javaslatotok szerint a hézag stb. beállítva, ugyanúgy csúszik. Cseh lamellákat vettem bele, nem a Taiwanit. A MOL olaj típusa és leírása: MOL Hykomol K 80W-90 közlekedési hajtóműolaj
Leírás:"Magas teljesítményszintű, EP hatású hajtóműolaj. Terhelésálló, megbízható kenőfilmet képeznek, ezáltal alkalmas a legtöbb személygépkocsi, teherautó, autóbusz, mezőgazdasági-, földmunka- és építőipari gép hajtóműveihez (kézi kapcsolású sebességváltók, kiegyenlítőművek, első- és hátsóhidak, kerékhajtások), valamint kardáncsuklók és kormányszerkezetek - bizonyos esetekben nyújtott csereciklusú - kenésére." Mint kiderült, éppen 25 félét gyártanak.
sorszám: 26061 (139706)
(előzmény: Rudolph B, 2013-07-06 23:30:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-07-07 07:56:12
Azért nem semmi hogy már ezt is el tudják rontani.
sorszám: 26060 (139701)
(előzmény: Rudolph B, 2013-07-06 23:30:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-07-07 07:46:23
Mol-os váltóolaj tökéletes bele.
Nem túl kényes a Jawa váltó, szóval nem értem.
Esetleg a blokkon, a kuplung kiemelő szerkezetben van egy állító csavar. Azt úgy kell beállítani hogy pár tized mm holtjátéka legyen, és ehhez kell állítani a bowdent, de azt is úgy, hogy kicsit laza legyen.
sorszám: 26059 (139700)
(előzmény: lszabonk, 2013-07-06 09:26:33)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-07-06 23:30:59
Magam is jártam hasonlóan, vettem új kuplunglamellákat, tajvani piros műanyag réteggel, soha nem lett jó, visszatettem a régieket.
Az olajról: ha van benne súrlódáscsökkentő adalék, akkor vége, erre az olajfürdős kuplungra nem alkalmas.A legjobb megoldást esetemben egy 20W50-es olaj adta, amely "wet clutch compatible" feliratot viselt, azaz, olajfürdős kuplungokhoz jó.Minden mai négyütemű motorkerékpárolaj ilyen, rajta kell hogy legyen a flakonon.A közönséges "teszkós" legolcsóbb motorolaj is jó, mert nincs benne (az ára miatt) súrlódáscsökkentő adalék, pl. a 15W40.
A lamellák nem mentek tönkre, legfeljebb el kell mosni az új olaj előtt, de kérdés, hogy tajvani műanyag-e, mert az nem biztos, hogy jó lesz, akármilyen olajjal is.

Jó munkát, üdv.: R

sorszám: 26058 (139698)
(előzmény: lszabonk, 2013-07-06 22:15:27)

 
 
lszabonk
válasz erre | email2013-07-06 22:15:27
Természetesen beállítottam, próbálkoztam több variációval is. Ezt a motoromat még 1980-ban vettem, azóta hajtom, már többször felújítottam, de így még nem jártam. Az olaj nagyon gyanús, most olvastam a MOL specifikációját, nem ír olajfürdős kuplungot, hanem inkább surlódás csökkentő adalékot és tartós filmbevonatot ad meg. Esetleg valami tippetek, hogy miféle olajat próbáljak ki? Vagy egy olajcsere már nem elég, cserélnem kell ismét a lamellákat is?
sorszám: 26057 (139697)
(előzmény: Árpád, 2013-07-06 19:40:59)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-07-06 19:40:59
Bennem is hasonló kérdés merült fel.
Jöl van e kuplung automatika beállítva?
Ha nagyon be van a csavar csavarva , a kuplung bowdentől függetlenül csúszni fog a kuplung. Az automaták őz tartozó csavarral gondolok.
Bár az olajat se zárom ki. Amikor hozzám került a Jawa, csúszott a kuplung, egy olaj csere oldotta meg a dolgot.
sorszám: 26056 (139694)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-07-06 19:29:11)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-07-06 19:29:11
Egy banális kérdés, a lamellák cseréje után beállítottad a kuplung holtjátékot?
sorszám: 26055 (139693)
(előzmény: lszabonk, 2013-07-06 09:26:33)

 
 
lszabonk
válasz erre | email2013-07-06 09:26:33
Az alátétek benn vannak, és jó erősek az új rugók is. Szemre és kézzel forgatva szabályszerűnek tűnik minden. Az egyik Pannóniás barátom is az olajra tippelt Tényleg csúszhat a MOL-os váltóolajtól ennyire? És ha az olaj a gond, mit tegyek?
sorszám: 26054 (139689)
(előzmény: Keri, 2013-07-06 05:59:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-07-06 05:59:07
na meg a túl jó minőségű olaj, kopásgátló adalékától is csúszott már kuplungom, igaz ott ~80LE-t kellet átvinni.
sorszám: 26053 (139687)
(előzmény: lszabonk, 2013-07-06 00:12:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-07-06 05:57:43
Nem lehet hogy kell valami alátát a rugókhoz és az hiányzik neked?
sorszám: 26052 (139686)
(előzmény: lszabonk, 2013-07-06 00:12:05)

 
 
lszabonk
válasz erre | email2013-07-06 00:12:05
Szervusztok!
Kérlek benneteket adjatok tippet, mert a 472-es blokk teljes felújítása után magasabb fordulaton csúszott a kuplung. Javaslatra új lamellák, rugó, stift.. most aztán tényleg csúszik. Szemre semmi sem látszik, a kuplung rendesen kiemel. Ha csak kézzel forgatom, teljesen jónak tűnik. A kinyomótengely sem szorul. Olaj váltóba való, 80W90. Netán a primer lánckerék elforoghat? Előre is köszönöm!
sorszám: 26051 (139683)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-07-04 23:51:48
Szabályozni (esztergálni) akkor kell, ha be van fűzve a kerék, mert a küllők feszítik a dobot.Hogy mennyire, az attól függ, milyen az abroncs.
Döntően összefűzve szabályozzák, akik ilyennel foglalkoznak, azoknak van is gépük hozzá.Gumit persze le kell szerelni.
Mérni lehet, de nem nagyon van értelme, ha lüktet, akkor tojás vagy sokszög alakú a dob.
Lehet más oka is persze, de ezek elsősorban.

üdv.: R
sorszám: 26050 (139661)
(előzmény: hzoltaan, 2013-07-04 14:30:44)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-07-04 14:30:44
deformált dobféket ki lehet mérni? Vagy a lüktető fék olyan eltérésekből származik, amit nem fogok látni, és egyszerűbb lenne felszabályozni? Van egy dobom ami ki van szerelve. Ha azt felszabályoztatom, akkor vajon menniyre forja elhúzni a befűzés? (elsőfékem lüktet, meg minden baja van. :) )
Küllős kereket centíroznak még egyáltalán?
sorszám: 26049 (139656)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-07-04 13:27:11
Tényleg, lehet csak rakjam fel pasztával?
Kipufogó extrém eltömődés is lehet nem?
Mást úgyse szedek szét rajta...:)
sorszám: 26048 (139653)
(előzmény: Árpád, 2013-07-04 08:45:59)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-07-04 08:45:59
A henger talp tömítés talán tud ilyesmit csinálni.
Ha más a vastagsága esetleg durván elvihei a résvezérlést
sorszám: 26047 (139650)
(előzmény: Troster07, 2013-07-03 21:43:28)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-07-03 21:43:28
Ez az a fordított dugó se csinálhatna ilyet, de a hengert se fúrta meg, csak dugót és gyűrűt cserélt, azt sem értem ebbe mi volt a logika.Szóval jó kis rejtély előtt állunk, pénteken szívós nap lesz...
sorszám: 26046 (139641)
(előzmény: Tibi2T, 2013-07-03 19:09:18)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-07-03 19:09:18
Ha dugó, gyűrű, szimering, akkor minek húzta a blokkot? A forditott dugattyú nem okoz ilyet, viszont lehet, hogy sikerült beletenni a túlméretes hengerbe egy alapméretes dugót?
sorszám: 26045 (139626)
(előzmény: Troster07, 2013-07-03 18:21:39)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-07-03 18:21:39
Sziasztok!
Pénteken egy barátom Babettáját (207) kellene megnéznem, azt mondja a srác, elvitte egy szakihoz aki dugó gyűrűt és két főtengelyszimeringet cserélt, blokk szét volt húzva. Összerakta és a jelenség az, hogy a motor a karbi feleg visszanyomja a levegőt, visszaköpködi a benzint. Ha fentről a hengerfejbe cseppentenek benzint akkor puffan kettőt de megáll.Ennyit tud elmondani a srác, plusz még a karbit kitakarította.
Szikra van, gyujtás elvileg a helyén.
Én arra gondolok, lehet fordítva tette be a dugattyút? Más ötletem nincs, én ilyennel még nem is nagyon találkoztam.
Előre is köszönöm a segítségeteket.
sorszám: 26044 (139625)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-07-02 20:47:24
Bocs srácok, nincs harag, de ez nem apróhirdetés fórum, és egymás ócsárlását is nehezen tolerálom, ezért töröltem az egészet.
sorszám: 26043 (139609)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-07-01 09:54:14
Ez az a nagykerekű robogóforma, a lábpanelekkel? Jawa Pionir (illetve Jawa 20, 21) néven milliószám ontotta magából a Zilina-i gyár. blokk az ugyan az, mint a jawa mustang, ha jól tudom, illetve, mint a lengyel licenc, romet Ogar200. Alkatrész (leglább is itt lengyelben) van hozzá nagyon sok. Én is gondolkodtam egy ilyen beszerzésén, mert szeretem a nagykerekű robogós haszonállat kinézetet összerakva a lánchajtással, váltóval. a KGST Honda Cub-ja. Úgy tudom, hogy elég megbízható blokk volt. Meg szép is a motor. Szlovákiában rengeteg minden van hozzá, ott komplett motort kapsz hasonló áron, de a papíros egyedek ára inkább 2-300euro, szóval 25 az abszolút jó ár, ha mindene megvan. Én is megvenném. :P
sorszám: 26042 (139587)
(előzmény: lazioforever, 2013-06-30 09:58:15)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-07-01 08:17:19
25-ért bőven megéri akármi is.
Picit azért sajnálom mert gyönyörű motor, és ezen megtanulni a motorszerelést... :D
sorszám: 26041 (139584)
(előzmény: lazioforever, 2013-06-30 09:58:15)

 
 
R.A.
válasz erre | email2013-06-30 21:22:56
28 éve vettem az első Jawamat, úgyhogy elfogult vagyok :) Én megvenném a helyedben. Ha a kellő odafigyelést megkapja, nem fogsz benne csalódni.
sorszám: 26040 (139579)
(előzmény: lazioforever, 2013-06-30 09:58:15)

 
 
lazioforever
válasz erre | email2013-06-30 09:58:15
Köszi a választ.

Szóval akkor szerinted megéri megvenni? Első motornak jó lesz? Idővel esetleg fel lehetne újítani teljesen. Gondolom ilyen már nem sok szaladgál felújítva.
sorszám: 26039 (139571)
(előzmény: R.A., 2013-06-29 22:37:18)

 
 
csöves
válasz erre | email2013-06-30 09:53:46
Szép napot!
Szeretném tapasztalatomat megosztani veletek ,hátha tudok újat mondani. Van egy 1979-es kiadású cz 350-es jawám idestova 34-éve,elfogyasztott jó pár aksit 6w 11 amperest,de mindig baj volt a világítás,irányjező,egyík henger kihagyott a lámpánál,mióta vettem bele egy 6w 14 amperes aksit minden gond megszünt !
sorszám: 26038 (139570)

 
 
R.A.
válasz erre | email2013-06-29 22:37:18
Minden van hozzá, és viszonylag könnyen be is tudod szerezni az alkatrészeket. A Mustangot ebből fejlesztették, az alkatrészek jelentős része megegyezik, és/vagy tipizált.
sorszám: 26037 (139551)
(előzmény: lazioforever, 2013-06-29 19:31:32)

 
 
lazioforever
válasz erre | email2013-06-29 19:31:32
Hát igen, ezen gondolkodtam én is. Esetleg a Mustang egyes alkatrészei nem lehetnek jók hozzá?
sorszám: 26036 (139532)
(előzmény: Keri, 2013-06-29 08:11:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-29 08:11:21
25-öt megér, de veterán motor, alkatrész van hozzá?
sorszám: 26035 (139512)
(előzmény: lazioforever, 2013-06-28 18:55:00)

 
 
lazioforever
válasz erre | email2013-06-28 18:55:00
Sziasztok.

Új vagyok még ezen a fórumon. Első motoromat fogom a közeljövőben megvenni, és egy Jawa Ideal lett kiszemelve (Simsonok mellett).
Erről a motorról szeretnék többet megtudni, ha lehet. Akinek ilyen motorja van, tudna pár szót mondani róla? Mennyire megbízható egy ilyen motor? Úgy általánosságban vannak olyan jók, mint a Simsonok? (azok közül a Star-okat nézegetem)

Most 25 ezer ft-ért tudnék hozzájutni egy fellelt példányhoz, aminek megvannak az eredeti papírjai is. Szerintetek megéri?

Válaszaitok előre is köszönöm.
sorszám: 26034 (139496)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-06-27 22:56:45
Szia!

Valóban nagyon ritka motor, '81-'84 között gyártották csak, nem nagy sorozatban.
Ami biztos, hogy a blokk ugyanaz (kis különbségekkel) mint a CZ 455 250 régebbi modellben.
A kuplung, tudomásom szerint olyan, mint a Jawa 559-ben, a váltó nem, az teljesen más.Primerlánc is könnyen lehet, hogy egyezik az 559/360 láncával, ha láncszemre nem is pontosan, azt lehet alakítani.
Értelemszerűen a CZ 455 blokkját egyben be lehetne építeni, de sokkal előbbre nem vagyunk sajnos, mert az is nagyon ritka errefelé, ami van is, már szétesett, vagy értékes veterán.
Még egy dolog: a váz ugyanaz a 485 összes modelljén, tehát be lehet építeni egy 350-es 634-es vagy 472-es blokkot is, persze itt már a papírozási kérdések is felmerülnek.
Én pl. bajban leszek, ha dugattyúra lesz majd szükségem, mert azt sehol nem találok a neten, csak gyártatni lehet.

jó munkát, üdv.: R
sorszám: 26033 (139491)
(előzmény: bazso, 2013-06-27 08:02:59)

 
 
bazso
válasz erre | email2013-06-27 08:02:59
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni Tőletek.
485-ös 250-es cetka jawahoz keresek blokkalkatrészeket (kuplung, váltószerkezet, primer lánc, stb...) Hol tudok esetleg bontottat beszerezni? Vagy újat. Nem egyezik meg véletlenül valamelyik másik típus blokkjával a 485-ös? A netet már túrom, de igen ritkának tűnik...
Ha nem találok hozzá alkatrészt, milyen blokkot tudnék helyette beépíteni?

Köszönöm
sorszám: 26032 (139471)

 
 
charlye73
válasz erre | email2013-06-26 12:18:30
Köszönöm! Remélhetőleg úgy van ahogy mondod. Akkor így nyugodtan lehet használni.
sorszám: 26031 (139468)
(előzmény: Tibi2T, 2013-06-25 20:52:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-26 10:44:12
Ez sem rossz ötlet.
Tényleg egyszerűbben megoldható eljárás.
sorszám: 26030 (139466)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-06-26 10:35:29)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-26 10:40:05
Igaz, ha termel vele az ember akkor megéri az árát, főleg hogy a precizitás mellet termelékeny is, de az én hobbi szintemen ezek soha nem térülnek meg.
sorszám: 26029 (139465)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-06-26 09:55:01)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-06-26 10:35:29
Véleményem szerint sokkal gyorsabban és pontosabban (nem kell dörzsár sem a jó felülethez), kisebb méretben is, végezhető "vésés" segítségével. A szerszám is sokkal egyszerűbb, könnyebben készíthető.
sorszám: 26028 (139464)
(előzmény: Keri, 2013-06-26 09:31:04)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-06-26 09:55:01
A termelő eszköznek és a precíziós megmunkálásnak megkérik az árát. Lágy anyag esetén biztos még többet is kibír ha csak el nem törik.
sorszám: 26027 (139463)
(előzmény: Keri, 2013-06-26 09:31:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-26 09:31:04
Az határolja be a méreteket, hogy nincs kisebb gyémántos köszörűm, meg a kezemnek/szemnek is ez a határa, és szerintem HSS anyag sem viselne el vékonyabbat.

Amúgy nézted az ilyen méretű dörzsárakat?
10-20ezer forint :D Viszont ezért elég precíz lesz a luk. Nagyjából 500darab fúvókánál térülne meg az ára, de nem vagyok biztos benne hogy kibírnak annyit.
sorszám: 26026 (139462)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-06-25 19:57:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-26 09:13:28
Nem, ezt egy törött hagyományos fúróból köszörültem egy élűre.
De a linket köszönöm, mert nem gondoltam volna hogy van ilyen kicsi központ fúró.
sorszám: 26025 (139461)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-06-25 19:57:40)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-06-25 20:52:23
A primer szokott oldalsztenderen klattyogni. Motorhibát nem fog okozni.
sorszám: 26024 (139453)
(előzmény: charlye73, 2013-06-25 19:30:10)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-06-25 19:57:40
Csak nem ilyen http://www.perfor.hu/kozpontfuro/kozpontfuro_a/m11___kozpontfuro_a_hss_classic_30426 "kést" használsz?
sorszám: 26023 (139451)
(elözmény: Keri, 2013-06-25 17:56:04)

 
 
charlye73
válasz erre | email2013-06-25 19:30:10
Sziasztok!
A hétvégén észrevettem a motoromnál (638) egy furcsa zajt. Ha a motor oldalsztenderen van és jár, halk kopogó hangot hallani a bal dekli felől. Leginkább arra hasonlít mintha a deklihez ütögetném a csavarhúzó műanyag nyelét. Nem egyenletes a hang. Először azt gondoltam hogy a fordszám mérő meghajtó adja a hangot ahogy előre hátra van holtjátéka. Majdnem nullára kihézagoltam a fordszám mérő meghajtó tengelyét de a hang maradt.
Ha a motor középsztenderen van nincs vagy csak nagyon ritkán hallani a zörejt.
Fordulaton szintén semmi.
Van valakinek a "kopogó szellem"-en kívül tippje mi lehet?
sorszám: 26022 (139448)

 
 
bodnár
válasz erre | email2013-06-25 19:29:54
Ja,
az öregem is készített annak idején egy zsák fúvókát mindenféle forgácsológépen, ha mostanában jobban érzi magát, néha gyárt még ilyeneket...
sorszám: 26021 (139447)
(elözmény: Keri, 2013-06-24 13:47:52)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu