:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Akkor ez még vashengeres ugye? Az nem melegszik jobban mint az aluhengeres/perselyes 638-as? Nem lehet hogy emiatt van nagyobb illesztési hézag?
ja, meg nyilván ez nem érdekes, de ez 350/360 6 voltos mkp.
Nem értelek, komolyan mondod, hogy egy 150-es TS-sel akarsz összehasonlítani egy 350-es Jawa-t?
hát nem tudom 10másodperc volt ott a 100..... hát nem tudom hogy az enyém milyen gyorsan van fent 100on, de a 2.ról inkább hihető.merre laksz egyébként szívesen pörögnék egyet veled, már kíváncsiságból.am van ott a vidik között ahol huzzák is neki.http://www.youtube.com/watch?v=44u6l-3Jcbw&feature=related
ez vmi japán vagy japánszerű gyártmány, a csomagoláson semmiféle szótagot sem találtam a nemzetiségre vonatkozóan. hazai nyelven mindössze a méret, vagyis 6 V 58,50 bal, illetve jobb felirat van, a dobozban pedig komplett dugó-csapszeg(azt már az üzletben kicseréltettem egyik végén zárt csapokra), kompressziógyűrük meg seeger-gyűrűk. a gyűrűket még nem mértem le, holnap jó lenne méricskélni. annak idején a nagymező utcai túra-mobil üzletben bezzeg vásároltunk egy halom gyári dugattyút, amit össze-vissza kihajigáltam már, mert nem tudtam, fogom-e használni vmikor.
A youtube-os videobol nemsok minden derül ki, huzzák is a gázt meg nem is, ez inkabb poen mint gyorsulás. Amit belinkeltel az az enyém, egy majdnem 2 éves felvétel, nem sokkal előtte vettem. Szerintem annyira nem rossz 10 mp alatt meg volt a 100 ott is. Ez egy picit újabb video, itt kb 9 mp, de még nem a mostani állapot. Lehet majd tavasszal arrol is csinalok videot.
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/other/szorakozas-jawa-val-20331
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/other/jawa-350-twin-sport-17544 ez a te jawa-d?? szép kis motor de elég silányul gyorsul gondolom ez a hosszú végáttétel miatt van.
http://www.youtube.com/watch?v=4Cg1K8pbcQI na ez az ennek alapján nem valami meggyőző már nem azér!!!ezt én a 150es TS-emmel tudom sőt ha jól elkapom a rajtot.....
Nem tudom, hogy milyen videót láttál, de hogy a 150-es ETZ nem fog meg egy jó 638-ast, az biztos. Kipróbáltuk . Mindkét gép überfasza, nem lelakott. A 640-est Jawat pedig 251-es MZ ellen próbáltuk, ott is nyert a Jawa. A köbcentikülönbség nem hazudik. Nem kérkedésből irom, csak adat, a Jawam (hosszúáttételes 638) pontosan beállitott digitális bicajora szerint 142-kmh szélcsendben. Hátszéllel, vagy lejtőn ennél behasalva kb. 5-8 km/h-val több, de itt már kezd úszni. A hengerekben a vezérlésen van pár apró módositás.
Milyen gyártmányú dugó ez? Hogy nem gyári az egyszer biztos, mert ezzel a mérettel a 2-es lépcsőhöz kevés, az 1-eshez meg sok. Azt tanácsolom hogy ezt semmiképp se szereled be, vidd vissza ahol vetted és adjanak helyette egy megfelelő méretűt. Itt van a szakirodalomban a szerelési utasítás, annak a 36. oldalán vannak a dugattyúméretek, arra hivatkozz. Várj csak, nem lehet hogy ezek a dugó sima öntésű és majd az első meleg hatására keményedik meg, illetve tágul valamennyit? Nem a magyar kisipari dugó ilyen?
bocs elnéztem de a 140 is sok. am volt egy 14km-es etz is 400000huf-ért még a számlája is meg volt.talán az expresz-en volt fent sokáig.
fura hogy itt senki nem szól amikor ilyen dolgokat írnak hogy a jawa 190 még a 120 is sok ezt egy olyan motorszerelőtől halottam aki télleg ért is hozzá. van a youtubon az a vidi ahol egy 150es etko megfogja a jawa 80ig. na most ez a motor menne 140et??????
megdöbbentem először azon, hogy a feles dugó simán, mindenféle felületi ellenállás nélkül, szabályosan átküldhető a 58,25-re alakított, de már használt hengeren, aztán gyorsba mértem a csapszeg magasságában ezt az értéket, bár, mivel meglehetősen ingerültté váltam ettől a jelenségtől, elképzelhető némi pontatlanság. egyszerűen nen tudom elhinni azt, hogy egy kettes lépcsős dugó simán, de abszolút simán átrepül a használt egyes lépcsős hengeren. ha ezt így összeszerelem, borzasztó dugattyúkalimpálása lenne
A henger mérete A-58,5; B-58,51; C-58,52. A dugóméretek A-58,395; B-58,405; C-58,415 a csapszegre merőleges irányban. Ebből még lejön az ovalitás, ami a gyűrűknél 0,03, lent meg 0,10. Pontosan hol jött ki a méret, melyik részen mérve?
Az egy krosszmotor volt, való igaz hogy azzal közúton menni nem lehet, ennek ellenére ott láttam. A papírjait persze nem láttam, ha nem 50-esre mahinálták, akkor illegálisan ment a közúton.
Emlékszem, hogy régebben a simsonok blokkjaival is megcsinálták, hogy 70-es vagy 80-as hengert tettek rá.
Szaktársak,
a közelmúltban érkezett: a csomagoláson szereplő 58,50 mm-es dugatttyúméret a valóságban 58,26-28 mm. lehetséges lenne az, hogy a feles dugó valójában hidegen mindössze 58,26-28 mm. ekkora hőtágulási tényező nekem magas, illetve, lehet, hogy összecsélgették a dugattyúkat. nyilván egy feles dugó hidegen is feles...ugye?
Nem tudom, mit láthattál és mikor, de ugyebár 2004-től, biztosan nem lehet kétütemű, nem segédmotort forgalomba helyezni. Lehet, hogy mahináltak a papírjaival és 50-esként futott.
Szia Bati62!
Talán nézd meg ezt: http://www.hasznaltauto.hu/2332895_jawa_ts350_1990
Üdv papa!
A többiről nem is beszélve. Aputól örököltem az autóját, és annak az átírási illetéke köbcentinként duplája a normálnak, ez is micsoda lenyúlás. Ha valaki örököl egy rozzant 25 éves Zsigulit, fizethet több tízezer forintot (kb.40e), csak erre.
A regadó egy jó nagy lenyúlás.Jobb lenne ha hoznának egy évjárati határt,pl:8-10 év vagy csak az újaknál lenne.De ez is ki.....s az emberekkel.Pláne a csóróbbik felével.
Igaz, a regadó a motoroknál a köbcenti szerint van, meg beleszámít mikor volt forgalomba helyezve.
Oké, hogy moped, robogó lehet újonnan kétütemű, de nem 50 ccm a határ? Láttam ennél nagyobb 2t-s motort, 80 ccm-eset, azt akkor legálisan forgalomba lehet hozni?
A használtbehozatal szerintem nincs tiltva, csak pont a regadó nagysága miatt nem valószínű hogy megérné behozni.
Áldott Karácsonyt és Boldog Új Évet kívánok
Annyi kiegeszitest fuznek a temahoz, hogy nem lehet az EU-ba exportalni 2t motort, eppen ezert nem lehet mar magyarorszagon venni uj Jawa-t. Erdemes felhivni az ujpesti motorcentrumot, mivel ok lennenek a hivatalos Jawa importor Magyarorszagon, talan tudnak ebben a temaban segiteni. vadi uj blokkot tudnak szerezni, kb 300e Ft. legalabbis tavasszal ennyi korul volt.
Amugy kar hogy ilyen szabalyokat hoznak, mert barmelyik nagyteljesitmenyu auto kibocsat annyi karosanyagot, amennyit 5 szocimoci, szerintem.
A környezetvédelmi besorolás elég egyszerűen működik ez esetben: sehogy. Az EU-ban ugyanis nem lehet kétütemű motort forgalomba helyezni, kivétel a segédmotor. Ezért sincs új 350-es sehol, talán Ukrajnában kapni legközelebb. Apropó, motorkerékpárnál mióta van környezetvédelmi besorolás, ha nincs is zöldkártyája? :D
A krosszmotorok pedig eleve nem is vehetnek részt a forgalomban, tehát ott nincs ilyen probléma. Használt motornál más a helyzet, igazság szerint fogalmam sincs, hogyan bírálják el, ha pl. csehektől behozok valami régi kétüteműt, de elképzelhető, hogy így működik a dolog. Valaki tud esetleg erről?
Nagyon rossz álapotuba nem mernék belevágni mert nem értek hozzá.Nem vagyok műszaki analfabéta,de ez lehet hogy meghaladná a képességeimet.Volt 1981-93 között egy mz ts 125-ösöm amit 0km-es volt.Sajnos eladtam,amit már nagyon megbántam.28000 km-t mentem vele hálás kis gép volt töltés problémákon kívül semmi gondom nem volt vele.Tudtam a képességeit és nemkívántam el tőle olyan dolgokat amire nem tervezték.
Szia Ze78,
en 100-110 korul utazok vele, idojaras es forgalom fuggo. a vegsebesseget 140korulire saccolom sik terepen, 19-es fogaskerekkel. nemsokara lesz tuti pontos adatom, mert bemerem GPS-el, mert kivancsi vagyok.
udv Boldog karacsonyt.
Ja, még emlékszem a gépkönyvére is: 105 km/óra a gyári megadott utazó sebesség.
Egyszer az e-bay-en láttam egy 638-ast, kb 87-es lehetett, de volt benne az óra szerint 190! km. Hát az nekem is piszkálta a fantáziámat, a fényképek alapján, tök gyári volt, szint szalon állapotú. Akkor nézegettem a behozatali lehetőségeket, és esett ki a rostán.
Ezek szerint nem akarsz egy olyat venni, amelyet fel kéne motorilag vagy más része miatt újítani?
Anno 638/5 gépem volt, kettő is. Összesen kb. 30 000 km-t mentem velük, mindkettőt újonnan vettem (17 000 HUF, szegedi x áruház). Az utazó 110 km/óra volt, a vége 138 óra szerint, ezt tartósan bírta is, de M1-en nem is volt ellenfele :) Mondjuk akkor 9 litert meg is ette...meg nem is voltak nyugati kocsik... Nyáron kellett vigyázni, ha kezdett hirtelen gyengülni, akkor kuplung, óvatos lassítás, nem is ragadt meg soha.
Csak kíváncsiságbol kérdeztem meg.Egy gondos gazdátol, jó álapotut szeretnék.
Most még csak keresgélek.Nyíregyháza elég távol esik mindentől és ez nehezíti a dolgom.
Üdv!
Ha tiszta új, és itt lenne először forgalomba helyezve, akkor a regadó értéke a legmagasabb, ha pontosan tudom, egy Jawa esetében 135000 HUF, ami a motor értékéhez képest magas. Viszont van egy másik dolog, mégpedig a környezetvédelmi besorolás. Gondolom nem véletlen, hogy nagyobb köbcentis új kétütemű motorokkal nem találkozni az utakon. Mindenképpen új kellene, nem lenne jobb egy jó állapotú használt?
Üdvözöllek benneteket JAWA kedvelők.
Új vagyok a fórumon 46 éves.Most szeretném újrakezdeni a motorozást.kérdezni szeretnék tőletek!
Szerintetek külföldről lehet behozni JAWAT?Láttam egy honlapon kétütemü motort és újnak tünt.Sajnos nem tudok külföldiül.
Remélem ti jártasabbak vagytok ebben a témában.
Köszi.Boldog karácsonyt mindenkinek!
Minden kedves szocimotoros társnak,BOLDOG BÉKÉS KARÁCSONYT és BOLDOG ÚJÉVET KÍVÁNOK.
Széles utat, ócsó börzint, baleset mentes újévet.
Üdv papa!
Jawa 350/360 utazó 90-100 vége 120-130
Természetesen a mért sebességek sík terepen értendőek.
638-asom van.
90-es tempót szeretem, 110 fölé nem merem vinni mer ott már nem elég stabil alattam (kb60kilós vagyok).
Amikor tökre rendbe volt rakva, akkor haverom ment vele 140-et én egy 100kilós haverommal együtt 120-at (de 110-ről 120-ra kétszeméllyel már nagyon lassan kúszott fel a mutató).
Jawa 250/559 1968
Utazó 65-80 között, vége 110-115
Jawa 350/638 1987
Utazó: 85-100 között, vége 135-140
Érdeklődöm ki mennyivel szokott utazban járni a Jawa -val? És mennyi a vége? öszintén:-)!
A CZ legjobb tudomásom szerint kétoszlopos PAL szabályzóval van gyárilag szerelve. Legalább is én eddig még mással nem találkoztam
Köszi a jótanácsokat. Végül is sok vegyszer (csavarlazító és turbó olaj) majd hevítés hőlégfúvóval majd satu és kalapáccsal egy beleállított farudat ütve kijött (1x lefele majd aládugva keresztben kifele ütve). Kicsit látszik a nyoma, de műxik.
Más: a Cz 6V "Bosch" fesszabályozóval van szerelve gyárilag ? Szép, két tekercses mágneses mechanikus megfeketedős? Olyan rossz érzésem van hogy áttekerték 12 V-ra de hagyták az eredeti fesszabot...
Szia
Áztasd be!Gázolaj,petroleum vagy benzin.
az egész karbit rakd bele 2-3 napra.Csak vidd olyan helyre ahol legalább 10-15 fok van.Valoszínőleg akkor is feszegetned kell,de ki fog jönni.az alapjárati csavart,ami tolattyút emeli vedd ki.A kulcs a 2-3 napon van!
Ha mégis vacakolni akarsz vele, a hajszárító kevés lesz.....Hőlégfúvó kell hozzá....
Dobd ki....Egy ezresért már hibátlan állapotúakat lehet kapni....Nem éri meg szarakodni vele.....
Próbálkozz hajszárítóval, óvatosan melegítsd meg. Kalapáccsal, fémtárggyal ne üsd, max. fával. Vagy petróleumban kell áztatni pár napig.
JAWA 350-634 : 165.000,-
http://hasznaltmotorok.hu/hirdetesek/15338/jawa-egyeb
Péter : 30/303-6109
JAWA 350-633 BLOKK : 12.000-
http://hasznaltmotorok.hu/hirdetesek/16582/jawa-egyeb
Péter : 30/303-6109
Belefutottam egy érdekes gondba, a Cz 485 porlasztón beállt a tolattyú mint a szög... Csavarszinten szétszedtem a karbit, olajjal, csavarlazítóval, hígítóval öntöztem, meg se mozdul. (átmenő réz mozog, minden ok de a henger a hengerben beállt) Előzményeket nem ismerem, így került hozzám. Mit lehet még tenni? Melegítés? Kalapács?Futott vki ilyenbe már bele?
A JAWA 350 (1983)-hoz :
Vizsga Érvényes : 2009.Október. Tökéletes esztétikai és motorikus állapot. Szimeringek, gumialkatrészek kicserélve. Meghajtó lánckerék 17 fogas, (közép). Motor bontatlan. Fényezés, Króm gyári eredeti. Minden megbízhatóan működik. Gyújtás stabil, a töltés tökéletes. Akkumlátor 3 éves, töltéstartó. Új MITAS gumik, 1000 Km-t futottak. Teleszkópok felújítva. Szeretném, ha gondos gazdája lenne! EGER, Péter: 30/303-6109
- Alkatrész : JAWA 350 - 633 : Komplett 6V -os üzemképes blokk : 12 Ezer
- Szép állapotú, Megbízható, Rendszámos
JAWA 350 - 634 : 165 Ezer
Kiss Péter : 30/303-6109
Hol van az még :DD
sorszám: 16621 (105629)
( elözmény: SimsonosZoli, 2008-12-19 13:52:36)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|