:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Attól függ, mik a legfőbb szempontjaid, mert összesítettben úgyis egyenlő eredményt fogsz kapni. Egy biztos: egyikkel sem fogsz rosszul járni, feltéve, ha nem egy nagyon lelakottat sikerül kifognod.
Emberség nagy kérdése: MZ vagy Jawa. Bármelyik mellett döntesz jól jársz, mert azt fogod szeretni (egyszerűen érzelmi alapon). Az a motor a téd lesz, és azt fogod a legszebbnek, a legjobbnak látni (mint az ember a saját gyermekét). Ezzel a válasszal ki vagy segítve: nesze semmi fogd meg jól.
Sok sikert a vásárláshoz!
Hali mindenki!
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek motor ügyben. Az elkövetkezendő időkben motort szeretnék venni és nem tudom eldönteni, hogy a Jawa-t vagy MZ-ETZ-t vegyek.Ezúton szeretném megkérdezni tőletek, hogy melyik a jobb és biztosabb gép vagyis melyiket éri meg!
Válaszotokat előre is Köszönöm!
Üdv: rejzi
Kb. 300 fordulattal pörög többet 4.ben, de ismeritek a Jawa-s fordulatszámmérőt :-) "kicsit" ugrál. A végsebesség a bicajóra szerint kb. 10-et nőtt 140-145-re, amikor megvettem a motort, a gyári értékeket hozta, 125-135-öt ment de a végsebesség sokmindentől függ, útminőség, szél, páratartalom,kipufogó mennyire koszos, meg hogy milyen napja van a motornak :-). Nyomatékból nem veszített szerencsére, még mindig gyorsit 30-ról 4.ben :-) Hátrány, hogy nehezebb bekarburálni és érzékenyebb a hideg-meleg időjárásra, dúsabbra kell venni a hideg beálltával, igy stabilabb az alapjárat. Fogyasztás nem változott (min 4-max 6L), max. gyorsulás kb. 1 mp-el jobb lett 100-ra. Számomra a legfőbb előnye, hogy mivel gyakran járok utassal hosszabb utakra csomagokkal, a forgósabb blokkal nagyobb az utazó, fürgébb lett és nem kell pöcsölni előzéskor.
Végsebességek az egyes sebességi fokozatokban szélcsendben sík úton:
1. - 70 km/h
2. - 100 km/h
3. - 125 km/h
4. - 142 km/h
sorszám: 16717 (106047)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-12-30 00:02:49)
Ez a polírozgatás érdekes dolog én is kíváncsi vagyok, hogy mit tapasztaltál. Sok pro-kontrát hallottam már, természetesen mindegyiket tudományosan alátámasztva, amiket oldalakban lehetne sorolni. De, úgy őszintén még senki nem mondta, hogy igen, ez tényleg sokkal jobban megy, volt értelme! Mindenesetre jól hangzik:)
Szia Tibi2t,
mennyit valtozott a motor? mennyivel lett porgosebb? veg sebesseg mennyit nott, ha vannak infoid, szivesen vesszuk.
udv
Az átömlők és az Y cső fel vannak polirozva, a kipufogónyilások egy szintbe vannak hozva az alu öntvénnyel és kicsit felfelé vannak tágitva.
Vannak különbségek, pl. a 634 előtéttengelye bronzperselyben fut, a 638 kosaras tűgörgőkön, nem minden alkatrész cserélhető.Egyébként a szakirodalom rovatban mindent megtalálsz erről.
A kuplungokat lehet cserélni, a 638 (durva szerelésre) érzékeny alu-közepű kuplungját ezért cserélik előszeretettel 634-esére, bár, szerintem az eredeti is tökéletes, persze, nem streetfighter-bebutatókra, de arra a 634-es kuplung sem jó.
üdv.: R
Szia Ze78,
a valtot nem tudom, hogy jo-e bele, de a kuplung az biztosan. nekem is olyan van benne. lassan a 10000. km is belecsurran. eddig semmi gond nem volt vele.
sok sikert
Legjobb tudásom szerint nincs különbség a két tipus váltója között. A tengelykapcsolóban van különbség. A 634-esnek egyszerübb, megbizhatóbb a kuplungaja. Érdemesebb azt betenni, ha van választásod.
Sok sikert a szereléshez!
szakik?
tudja valaki hogy a 638-be jó e a 634 váltó.
Tibi2T, ha nem titok milyen apróbb módosítások vannak a vezérlésen?
köszi a jawaslatokat, srácok...
nekem ugyan nincs dissou, átcsúszok a szomszédba, különben ezen a tartályon is a balos fülnél enged a villahidak közelében. szerencsére, alapozás-fényezés előtt leteszteltem az épséget, és nem az első teletanknál derült ki, hogy mi újság,
üdv
Hello!
Van egy 250-es csepptankos Jawa-m és szeretném átalakítani 12V-os elektronikus gyújtásúra. Tudtok adni valami elérhetőséget, ahol itthon foglalkoznak ilyesmivel, esetleg beépítéssel együtt?
Kösz!
Nekem hegesztették. Még nincs vele gond.
Szintén a keményforrasztást javasolom.
Nekem, régen rézzel forasztoták meg.Jó is lett. kb.1 hétig száradt a tank üresen mielőtt hozzákezdtek.Az egyik fefogatás környékén szivárgott, azt hiszem baloldalt.
szakik,
tartályszivárgást lágy vagy keményforrasztással érdemesebb kijavítani?
igazándiból nem erről szól, csak jó tudni infórmálódni stb. nekem is rengeteg munkám van a mocimba és eddig úgy néz ki nagyon megérte. bontatlan blokkos a ts-em(250) és nem is akarom "bántani". csak hát a nyár vége messze van még a mikor komolyabb mocizás lesz vele sajnos. szeretném már tudni hogy kinek hogy tetszik, mert elég egyedi a gép. valaki azt mondta hogy az MZ az MZ nem cseptankos meg furkált faragott.de nagyon jó érzés vezetni!!legalábbis nekem.
Én ezt mind elhiszem neked, de a hülye fejemmel inkább csak a saját tapasztalataimra hallgatok. A motoromban több mint 50 ezer km van, ebből csak az idei szezonban 9000-et futottam rá problémák nélkül. A hengereket már köszörültettem, második túlméretet kapott. A főtengely a csapágyaival együtt gyári, mert még jó. Volt úgy, hogy 70 km-en keresztül csutkáztuk a partival találkozóról hazafelé, mégsem csavarodott a főtengely. A megszakitós gyújtást is csak a 3000 km-enkénti vacakolás miatt cseréltem elektronikusra. Betartom a motorfékezésről szóló aranyszabályt és cserébe kaptam egy olcsón fenntartható, megbizható túramotort. Nekem ennyi elég. A végsebességről pedig nem akarok vitázni, volt, hogy 1.4-es Fabiával 170-el jöttek mögöttem, úgyhogy az órám nem csal, nálam nem egészen 140 volt. De ha nem hiszed, jövőre várlak.
A régi forgalmit nekem simán visszaadták az okmányirodában, a rendszámot meg nem is keresték rajtam. Csak annyit mondtam hogy kell a forgalmi relikviának, mert veterán minősíttetni akarom. Ja aszszem írtam egy 2 soros kérvényt , aztán kilyukasztották a és visszaadták
Kösz a segítséget,ha van még valakinek használható infója azt várom és előre is kösz.
Lehet, de szerintem motorkerékpárnál nem igazán éri meg, mert elég sokba kerül a procedúra. Inkább autóknál preferálják és azok közül is a böhöm amcsikat, amik 5-6 liternél kezdődnek.
Max OT-s lehetne még, nem?:-)
Eredeti rendszámmal nem helyezhető forgalomba.
Az mit jelent, a két betűssel akarod forgalomba helyezni? :) Az biztosan nem fog menni.
Ha a te neveden van, akkor minden további nélkül csináltathatsz új rendszámtáblát és forgalmit. Ha nincs, akkor csak tippem van, mégpedig, hogy az előző tulajjal kéne új forgalmit csináltatni és úgy átiratni a te nevedre. Az, hogy hova tűnt a régi rendszám és forgalmi már senkit nem fog érdekelni.
A helyzet az hogy ez a gép 1989 óta nem volt forgalomba helyezve. Amikor lejárt a müszaki és a bisztosítás utánna nem vitte el a fater.Azóta pedig csak úgy van.És most szeretném forgalomba helyezni,ha lehet eredeti rendszámmal.
Egyszerűen azt kell mondani, hogy "elveszett" mindkettő az idők során, a BM nyilvántartásból meg előkereshető, ki a tulaj. Ha tulajdonosváltás is van, akkor kell egy adásvételi és kész.
Mármint az lenne a lényeg, hogy azokat ne kelljen leadni, megmaradjon relikviának, emléknek?
Birtokomban van egy 1968-as 250-es jawa eredeti rendszámmal és forgalmival,ezt szeretném újra forgalomba helyezni úgy hogy megmaradjon az eredeti rendszám és a papirjai.Esetleg tudja valaki hogy ennek mi a menete?
Hello papa!
Megnéztem a neten a gépet amit ajánlottál nekem.Tetszik nagyon,csak egy kicsit húzós az ára.Folytatom tovább a keresést.Gondolkodom rajta.
Köszi a figyelemfelhívást.
hello. lehet igazad van de Jawa-t elvből nem vettem volna a családba hagyomány az MZ:):)amúgy van egy érdekes sztorim egyszer édesapám az egyik haverjával ment fel nyiregyre neki ts 250ese volt a havernak 350 Jawa (megszakítós volt még) cseréltek hogy fater egyszer üljön már jó motoron címmel.na a srác a ts-t nyiregyig csutkán nyúzta olyan 130al.fater ment mögötte a jawa-val na itt a meglepi:1. a jawa 150et ment fater alatt(45kg volt akkor),de a ts-t nem bírta befogni.2 mire nyiregyre értek a Jawaról elment az alapjárat és vissza esett a teljesítmény is.Na ekkor a szokásos gyújtás állítás, de ott kiderült hogy az egyik hengernek nem lehetett előgyújtást állítani. haza fele a Jawa szelíden 90 km/h-ra volt képes. otthon kiderült hogy a főtengely tekeredett meg!!!és ez nem halandzsa. aztán a haverja gyorsan el is adta a Jawa-t miután megcsináltatta. Jah és a Jawa egy már bejáratott 1500km-es gép volt, a ts meg egy 6500km-es nyúzott példány amit fater rakott össze még anno.
sorszám: 16687 (105875)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-12-26 01:04:59)
Boldog Karácsonyt és Sikeres Új Évet kívánok mindenkinek Feco.Meg:benzintavat,gumifákat,hátszelet,figyelmetlen rendőröket:-)
Boldog Karácsonyt és Sikeres Új Évet kívánok mindenkinek Feco.Meg:benzintavat,gumifákat,hátszelet,figyelmetlen rendőröket:-)
Sziasztok!
Tudja valaki, ha kisebb hátsó lánckereket szeretnék rakni a Jáwámba az melyik motoré jó bele vagy hogyan kell átalakítani az eredetit?
Boldog Karácsonyt és boldog új évet kívánok minden motorostársamnak!
A gyorsulasrol csak annyit, hogy erzetre jobban gyorsul a jawa mint az 1,6-os roverem. az meg 10sec alatt van 100-on amit 2. fokozatban tud. ugyhogy a 10 sec koruli 100-as sprint nem lehetetlen, az meg nem rossz. de ha gyorulni akarsz vele akkor 16-os kerek elore es valami jo nagy hatra. nagyobb mint a gyari 52-es.
Szevasz jaky16,
csatlakozom az elottem szolokhoz, es osztom a velemenyuket. a jawa 350/638 megfutja a 140-et siman. persze nem 150kg-os csavoval a nyergeben. attetel fuggvenye. nem 16-os kerek kell elore, es nem 52-es hatra. es akkor mindenfele atalakitas nelkul megy annyit. persze vesztessz a gyorsulasi kessegbol, de nem sokat, kellemesebben motorozhato lesz a gep, es emelkedni fog az utazosebesseged ugyan annal a motorfordulatnal. az en jawa-m 2. fokozatban 80km/h-t megy, 3.ban sima 110 km/h. ezt hozza 2 szemellyel is. a loketterfogatot nem tudod potolni semmivel. egy finom tuninggal szerintem sima 160km/h kihozhato a jawa-bol, anelkul, hogy szarra menne rovid idon belul. ha belegondolsz, hogy a yamaha rd 350 siman 170 korul szaladgal, akkor az nem olyan elkepzelhetetlen. persze annak membranos a vezerlese, de az nem a vegsebessegnel erdekes, hanem gyorsitasnal. jawat kellett volna venned nem MZ-t. amugy jok az MZ-k, de a jawa jobb.:)
BUEK.
"a hajtórúd lent-fent bronzötvözet-persellyel szerelt"
A hajtórúd alsó csapágyazása mindig görgős, nincs kivétel.
Van erre is példa, egyhengeres Diesel motorokon, de az egészen más, nyomóolajozással.A Jawa modelleken nem volt hajtórúdcsapágy bronzperselyes (más motoron sem, talán egyes Volvo-penta csónakmotorokon, 50-es évek), a dugócsapszeg futott egy ideig bronzperselyben, aztán oda is tűgörgő került, főleg a kenés miatt.
Kellemes karácsonyt mindenkinek és ha már ilyen közel van, boldog új esztendőt!
üdv.: R
Oké, csak ne legyen nyoma hogy melegítetted. Lehet elég lenne valahonnét szerezni gyári mérettáblázatot, azzal lerohanni a bácsit :)
talán lent inkább mégis kosár nélküli tűgörgős egység van, olyan régen szedtem szét 350 főtengelyt, hogy nem is emlékszem pontosan... a sütkérezést inkább meghagyom a potykáknak, ünnep után inkább bemászok egy helyre, ahol végeznek hőkezelést, és műszeresen lehet vizsgálni a hőtágulási együtthatókat, és ha az sem vezet eredményre (ami persze teljesen kizárt) akkor a diagramokkal visszamászok az üzletbe, bár az az eladó bácsi aligha tud majd kimászni a milliméterpapírra printelt mérési eredményekből
Lent is perselyes, nem golyóscsapágyas?
Remélhetőleg a melegítéssel kapsz valami támpontot, hogy mennyit tágul, csak nem tudom hogy ilyen rövid idő alatt a dugó hogy fog viselkedni.
igen, öntöttvas hengerekkel bírkózik, és a hajtórúd lent-fent bronzötvözet-persellyel szerelt,igazából thermodinamikailag én is úgy vélem, hogy az öntvény kevésbé veszi át a terhelési hőt, mint az alu, azonban vannak egyéb jellemzők is...
reggel nyomatok egy próbahevítést gyűrűk nélkül a dugón, bevágom a sütőbe valameddig, aztán méricskélek rajta
KB 15 éve történt a dolog,nekem 634 jawam volt az egyik nagypofájunak 150 ETZ . kimentünk versenyezni.Esélyesem volt rávertem vagy 50 métert egy kb 400méteres szakaszon. Majd rinyált hogy az 350-es, akkor újra keztük felültünk ketten a jawára,de akkor is megszívta!Tudni kell hogy én 16 voltam ő meg 23rom majd fel rombant.
Viszon a Jawa után vettem egy 250 ETZ az jobban ment mit a 634 és, viszont a Bükkben a dombokon a Jawa volt a király. Most 638-som van, szerintem jobb mint a ETZ.
én miskolcon tanulok, de kisvárdán lakok. meg jogsi is csak nyár végére lesz....majd egyszer ha motorral megyek miskolcra...addig is széles utat!!meg boldog új évet!!
Szlovák oldalon élek, Miskolctól kb. 50 km
északra. Felőlem nyugodtan jöhetsz, amint jobban tapad a gumi, az, hogy mit hiszel a te dolgod, arra a placcra azért szoktam kijárni, hogy pl ezt is megmérjem, több mérés átlaga. Egyébként a gyár is valami 10-11 mp-et ad meg, és nem vagyok valami nehézfiú :-)
nem hasonlítottam semmihez , de van egy 250es TS-em is és szerintem az lehet olyan 10 körül 100on. azon a youtubos vidin meg a csúzlival elmennék mint két vas mellett 60ig.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|