hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

occsebogyo
válasz erre | email2009-01-04 17:30:52
Vaterán találtam két Jawa forgórészt, pontosabban csak az egyik az, de ránézésre nekem ugyanolyannak tűnnek. Szerintetek melyik lehet az? http://www.vatera.hu/2_db_fororesz_egyenkent_1800_ft_118245699.html
sorszám: 16770 (106263)

 
 
Bigula68
válasz erre | email2009-01-03 12:26:33
Hozzáértő ember/szerviz engem is érdekelne, ha jelentkezik valaki.
sorszám: 16769 (106208)
(előzmény: sanci47, 2009-01-03 11:19:06)

 
 
sanci47
válasz erre | email2009-01-03 11:19:06
Urak! Ven két rozsdás dinamóm 6v 45a. Kitudja felujitani,vagy kuka?
sorszám: 16768 (106205)

 
 
R.A.
válasz erre | email2009-01-02 13:37:52
A gépkönyvből írtam ki (a 2,8 - 3,2 mm a 350 ccm-es motoré).
sorszám: 16767 (106182)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-01-02 10:02:24)

 
 
Bigula68
válasz erre | email2009-01-02 10:56:45
Köszi az ötletet. Az ék-gond jó közelítés lehet, anno egy Velorexet csináltunk és az elnyíródott ék miatt sokat szenvedtünk mire rájöttünk. Az is úgy rúgott hogy a kézi behúzókar miatt a könyökét borogatta két hétig a tulaj... Kimérem.
sorszám: 16766 (106175)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-01-02 10:02:24)

 
 
sanci47
válasz erre | email2009-01-02 10:52:13
FIGYELEM! Úraim topik nyilt a csepptankos jawasoknak a Netfórumon az auto-motor kategoriában
sorszám: 16765 (106174)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-01-02 10:02:24
2,8-3,2 a jól emlékszem az előgyújtás
4mm az már brutális. Ami még így meg tudja szívatni ha nem központosan fut a tengely és ez miatt képtelen beállítani. Esély van még rá ha a forgórészt nem vezeti meg az ék esetleg kiesett, és rosszul van felrakva.
sorszám: 16764 (106171)
(előzmény: R.A., 2009-01-01 13:59:27)

 
 
Bigula68
válasz erre | email2009-01-02 09:18:04
Köszi. Rámérek a holtpontra, az a furcsa hogy ha kopott, akkor sztem később kéne gyújtania, nem korábban.
sorszám: 16763 (106170)
(előzmény: R.A., 2009-01-01 13:59:27)

 
 
Szabi87
válasz erre | email2009-01-02 08:45:02
Köszi R.A. ! Pedig jó lett volna alura váltani a vasat, de ez van !!!
sorszám: 16762 (106169)

 
 
sanci47
válasz erre | email2009-01-01 23:02:39
BUÉK! Minden kedves jawasnak!
sorszám: 16761 (106164)

 
 
R.A.
válasz erre | email2009-01-01 13:59:27
Megszakítóhézag: 0,3 mm
Előgyújtás: 3,5-4,0 mm (megszakítóhézag itt: max. 0,05 mm)
Gyertyahézag (PAL R gyertya): 0,6-0,8 mm

Ha ezek vannak beállítva, és mégsem működik rendesen, máshol keresd a hibát.
sorszám: 16760 (106153)
(előzmény: Bigula68, 2009-01-01 13:14:04)

 
 
Bigula68
válasz erre | email2009-01-01 13:14:04
BUÉK! Vannak itt Cz 485/02 tulajok? Érdekelne pár beállítási érték, porlasztó csavarok helyzete, gyújtás stb. Most teszek rendbe egy 1983-s darabot, már berúgható, picit jár is oszt leáll... Meg visszarúg mint a veszedelem, az előgyújtással játszom de már teljesen eltekertem az alaplapot "utó" irányba és még akkor is ha kb.0,3 mm a megszakító hézag, a legkisebb lenyomásra brutálisan visszaüti a kart. Nagyobb hézaggal nehezebben éled de nem töri el a bokám. Volt két Mz és két 638 Jawa de ekkorát soha nem ütöttek... Utógyújtással nem kellene ezt csinálnia, gondolom. Lehet hogy elmászott vmi bütyök?
sorszám: 16759 (106151)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2009-01-01 12:43:36
Széles utat, olcsó benzint mindenkinek B.U.É.K!!!
sorszám: 16758 (106150)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2009-01-01 11:18:11
Boldog Új Évet mindenkinek, balesetmentes motorozást!
sorszám: 16757 (106148)

 
 
R.A.
válasz erre | email2009-01-01 01:10:39
Ja, amúgy meg BUÉK !
sorszám: 16756 (106146)

 
 
R.A.
válasz erre | email2009-01-01 01:03:03
Zunió van, nem-e ? Angliában forgalomba helyezzük, oszt' hazahozzuk. Ennyi.
sorszám: 16755 (106144)
(előzmény: Bohumil250, 2008-12-31 21:44:13)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2008-12-31 21:44:13

Hasonló a véleményem. Nem szeretem a fölösleges bürokráciát,de az általad említett okok miatt nem valószínű,hogy kedvező változás lenne a közeli jövőben.
sorszám: 16754 (106141)
(előzmény: Rudolph B, 2008-12-31 21:12:08)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-31 21:14:19
kisé = kissé

amúgy pedig: BUÉK mindenkinek!

R
sorszám: 16753 (106138)
(előzmény: Rudolph B, 2008-12-31 21:12:08)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-31 21:12:08
"ésszerű szabályokra szükség is van"
Így van, szükség van rá, de nem mindegy, hogy milyen szabályokra.Elsősorban a szabályzás attól függ, hogy az adott közeg milyen általános műszaki kultúrával rendelkezik.Általában ismert, hogy ha valaki épít egy gépet (pl. 1600-as bogár motorból motorkerékpárt, stb), akkor ennek a vizsgálatára van kompetens személy az adott vizsgaállomáson, hosszabb ideig tart, mint egy szériagyártmány vizsgálata, de ez normális.Magyarországon sem kompetens személy, sem jogszabály, sem az általános műszaki műveltség nem teszi lehetővé semmilyen sorozaton kívüli, azaz nem gyári jármű forgalomba helyezését.Ez, sajnos nagy hiba, mert egyszerűen azt mondjuk, hogy hallgasson mindenki, vegyen szériagépet, kész!Nem kell fejleszteni, gondolkodni, dolgozni, azt majd a "nagyok" megcsinálják helyettünk.Kik azok a "nagyok"? El tudja ezt valaki mondani? Ez egyszerűen butaság.Több alkalommal láttam személyesen, hogy egyedi épített járművet vittek műszakira (Németországban és Angliában), a fent említett, kisé hosszabb vizsgálati időn kívül semmilyen gond nem volt, az érvényes jogszabályoknak megfelelően voltak felszerelve a gépek.
Nálunk ez majdnem lehetetlen vállalkozás.

üdv.: R
sorszám: 16752 (106137)
(előzmény: Bohumil250, 2008-12-31 19:45:18)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-12-31 20:12:46
és ha én ráteszek egy ford kormányt az mz-re?? könnyebb megfordulni a szük helyeken:DDD
bujék
sorszám: 16751 (106135)
(előzmény: Fullkopy, 2008-12-31 18:54:52)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2008-12-31 19:45:18

Az ésszerű szabályokra szükség is van,mert akad olyan motoros is aki nem tudja mi a különbség az az ambíció és a szakmai ismeret között.
sorszám: 16750 (106131)
(előzmény: Fullkopy, 2008-12-31 18:31:32)

 
 
kovi tibi
válasz erre | email2008-12-31 18:58:23
Boldog új évet kivánok minden motorosnak!
sorszám: 16749 (106129)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2008-12-31 18:54:52
Autónál igen, de motorkerékpárnál nem, mert például megváltoztatja a jármű geometriai méreteit, ami helyből átalakítási engedély köteles, illetve, nagyobb, magasabb kormány ( chopper) esetén pl. hosszabb fékbowden kellhet, ami nem szerepel a típusbiziben, tehát, azt már önmagában is engedélyeztetni kéne.... meg persze, nem úgy van, hogy csőböl hajlítok egy kormányt,csak műbizonylatos kormányra lehet kérni átalakítási engedélyt... tény, hogy bonyolult, szigorú a szabályozás.
sorszám: 16748 (106128)
(előzmény: R.A., 2008-12-31 18:36:59)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-12-31 18:37:43
Tényleg, mi van vele ? Nem tudsz róla ? GERI8 is rég adott tanácsot...
sorszám: 16747 (106126)
(előzmény: Fullkopy, 2008-12-31 18:01:27)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-12-31 18:36:59
Csak akkor engedélyköteles, ha a mérete 10%-nál nagyobb mértékben változik :D

Egyébként igazad van - ettől függetlenül nem túl bonyolult dolog az engedélyeztetés, ha minden rendben van. A szabályok erről is egyértelműen rendelkeznek. Kicsit túlmisztifikált az egész...
sorszám: 16746 (106125)
(előzmény: Fullkopy, 2008-12-31 18:31:32)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2008-12-31 18:31:32
Csak, ez még nem amerika, ahol lehet motort építeni...A KöHÉM rendeletek erősen , kőkeményen behatárolják, mit lehet, engedélyeztetés nélkül. Minden itt forgalomba helyezett járműnek van típusbizonyítványa, ennek tartalmától nem szabad eltérni. Jellemzően az utolsó csavarnak is kell rendelkeznie minősítéssel, és szerepelnie kell a típusbizonyítványban. Szerencsére a vizsgabiztosok többsége szemet huny például a dobfék tárcsafékre cserélése felett,- pedig átalakításnak minősül- de gyanítom csak azért, mert régi, bevált beavatkozás, ami jobbá teszi a motort. A probléma akkor kezdődik, amikor egy laikus, szakszerűtlenül alakítgat.
Kevesen tudják például, hogy egy kormány cseréje más méretűre, engedélyköteles lenne. Szóval a "szabásnak " elég sok buktatója van..
sorszám: 16745 (106124)
(előzmény: Bohumil250, 2008-12-31 17:26:54)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2008-12-31 18:01:27
Öregapót is hiányolom :-) Lassan hagyjuk abba, mert mindjárt jön HyGy a virgáccsal...:-))
sorszám: 16744 (106121)
(előzmény: R.A., 2008-12-31 17:55:52)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-12-31 17:55:52
Bizony, régóta nem járt erre Zápkörte :D
sorszám: 16743 (106120)
(előzmény: Fullkopy, 2008-12-31 17:53:14)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2008-12-31 17:53:14
Valóban oltári az érdeklődés irántam, jellemzően nov, 10 óta magamban beszélek a policén :-) bezzeg a régi szép időkben, amikor majd minden nap anyák napja volt.... :-))
sorszám: 16742 (106119)
(előzmény: R.A., 2008-12-31 17:48:33)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-12-31 17:48:33
Technikai kérdésekre válaszolok csupán... a papírokkal kapcsolatban úgyis hozzád fordul mindenki :D
sorszám: 16741 (106117)
(előzmény: Fullkopy, 2008-12-31 17:45:52)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2008-12-31 17:45:52
Szóval, erre tanítod itt a fiatalokat :-)
sorszám: 16740 (106116)
(előzmény: R.A., 2008-12-31 17:42:05)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-12-31 17:42:05
Én évekig használtam úgy egy Fordot, hogy eladásnál megbukott az eredetiség-vizsgálaton, tudom, mivel jár a dolog.

Különben egyáltalán nem baj a KöHÉM-fejezet, tudom, mikor kell konokul tagadni :D
sorszám: 16739 (106115)
(előzmény: Fullkopy, 2008-12-31 17:40:22)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2008-12-31 17:40:22
Köszi az együttérzést, valahogy nem is vártam mást :-) Tuti, dörzsölöd a mancsod, mert a jogszabálykukac jogszabályi csapdába esett..... amúgy nagy ráfaragás volt, hisz visszahozta a vevő,- mást nem tehetett- most meg , hogy rendeződött a dolog, , nincs vevő...
sorszám: 16738 (106114)
(előzmény: R.A., 2008-12-31 17:35:18)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-12-31 17:35:18
Nem csodálkozom, hisz' ismerlek :)
sorszám: 16737 (106112)
(előzmény: Fullkopy, 2008-12-31 17:28:00)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2008-12-31 17:28:00
Csak olvasd el a policét,hogy jártam, mindjárt nem fogsz annyira csodálkozni rajtam...
sorszám: 16736 (106110)
(előzmény: R.A., 2008-12-31 17:23:33)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2008-12-31 17:26:54
Igen,ezek a tények.Az irreális elvárások miatt kiábrándulnak,és jobbik esetben eladják,vagy "egyedi" gépet szabnak belőlük.
sorszám: 16735 (106109)
(előzmény: Fullkopy, 2008-12-31 17:15:48)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-12-31 17:23:33
Igen, pont kérdezni akartam, hogy nincs-e otthon pezsgőd, mert kezdesz megint nagyon defetista lenni :D

Tudod mit ? Igazad van: inkább tegyük rá a 634-esre azokat a 638-as hengereket (hűbazz...)

BUÉK
sorszám: 16734 (106108)
(előzmény: Fullkopy, 2008-12-31 17:18:33)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2008-12-31 17:18:33
Ja, innen csak egy lépés az egyedi azonosító meghamisítása, meg a jogsi, műszaki és bizti nélküli motorozás :-) Tudom, kibicnek semmi se drága.... :-) Amúgy BUÉK Mindemkinek !
sorszám: 16733 (106106)
(előzmény: R.A., 2008-12-31 17:14:41)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2008-12-31 17:15:48
Máris ketten vagytok, több ezren pedig eladták már ilyen gépüket, most épp vagy negyvenen árulják a Jawát, , csak a hasznaltmotorok.hu-n. Nyilván lesz olyan, ami új gazdára lel, de nem az a jellemző, hogy hosszú ideig megtartsák. Itt a fórumon sem véletlen a folyamatos cserélődés, nyilván egyik oka a márkacsere.
sorszám: 16732 (106104)
(előzmény: Bohumil250, 2008-12-31 10:13:15)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-12-31 17:14:41
Vagy szám nélküli blokk :)
sorszám: 16731 (106103)
(előzmény: Fullkopy, 2008-12-31 17:02:13)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2008-12-31 17:02:13
Nem tudja lepapírozni, típusmódosítási engedély kéne hozzá.
sorszám: 16730 (106102)
(előzmény: R.A., 2008-12-31 16:27:15)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-12-31 16:27:15
Nem fog menni, teljesen más a kettő. Az egész blokkot viszont tudod cserélni.
sorszám: 16729 (106099)
(előzmény: Szabi87, 2008-12-31 14:47:23)

 
 
Szabi87
válasz erre | email2008-12-31 14:47:23
Sziasztok ! Olyan problémám lenne, hogy 634-es Jawa-ra szeretnék 638-as aluhengert rátenni ! Szerintetek megoldható ? Ugyanolyan a két henger formája/méretei ? Előre is köszi a segítséget !!!
sorszám: 16728 (106097)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2008-12-31 10:13:15

1974 márciusa óta örülök neki,és nem akarok megszabadulni tőle,pedig volt szerencsém egyéb(korszerűbb)motorokhoz is.
sorszám: 16727 (106087)
(előzmény: Fullkopy, 2008-12-30 21:31:28)

 
 
Bandita
válasz erre | email2008-12-31 09:52:26
Hát ja a fogyasztása érdekes.Sopronból mentem Csemőre a Jawatalira. A haverom kísért egy 1600-as Yamaha Wild Star-al. Az M0-n tankoltam először, és többet mint a Yamaha. Igaz a bejáratás miatt akkor vastagabbra volt állítva a karbi.
sorszám: 16726 (106085)
(előzmény: Fullkopy, 2008-12-30 21:24:48)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2008-12-31 07:06:18


Boldog Új Évet!
sorszám: 16725 (106082)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2008-12-30 22:04:21
Mert értesz hozzá, szereted, és tőkeerős vagy. Ennyire egyszerű.
sorszám: 16724 (106072)
(előzmény: R.A., 2008-12-30 21:42:38)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-12-30 21:42:38
Nincs igazad. Volt egy csomó motorom, de mindig visszatértem a Jawahoz.
sorszám: 16723 (106071)
(előzmény: Fullkopy, 2008-12-30 21:31:28)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2008-12-30 21:31:28
Legyünk őszinték. E korszerűtlen motorok kapcsán két hatalmas örömünnep van. Egyik, mikor megszerzed, másik, mikor végre megszabadulsz tőle.
sorszám: 16722 (106069)
(elözmény: rejzi, 2008-12-30 17:36:37)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2008-12-30 21:24:48
Ha a motorok szerelmese vagy, akkor úgyse érdekel, hogy annyi üzemanyagból, amit egy Jawa megkajol, egy ötszemélyes kisautó is elmenne. Az MZ tán könnyebben és olcsóbban szerelhető, a váza gyengébb ugyan, esetleg sportosabban gyorsul. A Jawa szerelése, ha szét kell húzni a blokkot, nagyobb szaktudást igényel, a bölcsőváz erős, a motor nyomatékosabb. Kérdés, milyen célra kell ?
Tanuló mocinak untig elég egy kis MZ.
sorszám: 16721 (106068)
(elözmény: rejzi, 2008-12-30 14:33:20)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu