:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Vaterán találtam két Jawa forgórészt, pontosabban csak az egyik az, de ránézésre nekem ugyanolyannak tűnnek. Szerintetek melyik lehet az? http://www.vatera.hu/2_db_fororesz_egyenkent_1800_ft_118245699.html
Hozzáértő ember/szerviz engem is érdekelne, ha jelentkezik valaki.
Urak! Ven két rozsdás dinamóm 6v 45a. Kitudja felujitani,vagy kuka?
A gépkönyvből írtam ki (a 2,8 - 3,2 mm a 350 ccm-es motoré).
sorszám: 16767 (106182)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-01-02 10:02:24)
Köszi az ötletet. Az ék-gond jó közelítés lehet, anno egy Velorexet csináltunk és az elnyíródott ék miatt sokat szenvedtünk mire rájöttünk. Az is úgy rúgott hogy a kézi behúzókar miatt a könyökét borogatta két hétig a tulaj... Kimérem.
sorszám: 16766 (106175)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-01-02 10:02:24)
FIGYELEM! Úraim topik nyilt a csepptankos jawasoknak a Netfórumon az auto-motor kategoriában
2,8-3,2 a jól emlékszem az előgyújtás
4mm az már brutális. Ami még így meg tudja szívatni ha nem központosan fut a tengely és ez miatt képtelen beállítani. Esély van még rá ha a forgórészt nem vezeti meg az ék esetleg kiesett, és rosszul van felrakva.
Köszi. Rámérek a holtpontra, az a furcsa hogy ha kopott, akkor sztem később kéne gyújtania, nem korábban.
Köszi R.A. ! Pedig jó lett volna alura váltani a vasat, de ez van !!!
BUÉK! Minden kedves jawasnak!
Megszakítóhézag: 0,3 mm
Előgyújtás: 3,5-4,0 mm (megszakítóhézag itt: max. 0,05 mm)
Gyertyahézag (PAL R gyertya): 0,6-0,8 mm
Ha ezek vannak beállítva, és mégsem működik rendesen, máshol keresd a hibát.
BUÉK! Vannak itt Cz 485/02 tulajok? Érdekelne pár beállítási érték, porlasztó csavarok helyzete, gyújtás stb. Most teszek rendbe egy 1983-s darabot, már berúgható, picit jár is oszt leáll... Meg visszarúg mint a veszedelem, az előgyújtással játszom de már teljesen eltekertem az alaplapot "utó" irányba és még akkor is ha kb.0,3 mm a megszakító hézag, a legkisebb lenyomásra brutálisan visszaüti a kart. Nagyobb hézaggal nehezebben éled de nem töri el a bokám. Volt két Mz és két 638 Jawa de ekkorát soha nem ütöttek... Utógyújtással nem kellene ezt csinálnia, gondolom. Lehet hogy elmászott vmi bütyök?
Széles utat, olcsó benzint mindenkinek B.U.É.K!!!
Boldog Új Évet mindenkinek, balesetmentes motorozást!
Zunió van, nem-e ? Angliában forgalomba helyezzük, oszt' hazahozzuk. Ennyi.
Hasonló a véleményem. Nem szeretem a fölösleges bürokráciát,de az általad említett okok miatt nem valószínű,hogy kedvező változás lenne a közeli jövőben.
kisé = kissé
amúgy pedig: BUÉK mindenkinek!
R
"ésszerű szabályokra szükség is van"
Így van, szükség van rá, de nem mindegy, hogy milyen szabályokra.Elsősorban a szabályzás attól függ, hogy az adott közeg milyen általános műszaki kultúrával rendelkezik.Általában ismert, hogy ha valaki épít egy gépet (pl. 1600-as bogár motorból motorkerékpárt, stb), akkor ennek a vizsgálatára van kompetens személy az adott vizsgaállomáson, hosszabb ideig tart, mint egy szériagyártmány vizsgálata, de ez normális.Magyarországon sem kompetens személy, sem jogszabály, sem az általános műszaki műveltség nem teszi lehetővé semmilyen sorozaton kívüli, azaz nem gyári jármű forgalomba helyezését.Ez, sajnos nagy hiba, mert egyszerűen azt mondjuk, hogy hallgasson mindenki, vegyen szériagépet, kész!Nem kell fejleszteni, gondolkodni, dolgozni, azt majd a "nagyok" megcsinálják helyettünk.Kik azok a "nagyok"? El tudja ezt valaki mondani? Ez egyszerűen butaság.Több alkalommal láttam személyesen, hogy egyedi épített járművet vittek műszakira (Németországban és Angliában), a fent említett, kisé hosszabb vizsgálati időn kívül semmilyen gond nem volt, az érvényes jogszabályoknak megfelelően voltak felszerelve a gépek.
Nálunk ez majdnem lehetetlen vállalkozás.
üdv.: R
és ha én ráteszek egy ford kormányt az mz-re?? könnyebb megfordulni a szük helyeken:DDD
bujék
Az ésszerű szabályokra szükség is van,mert akad olyan motoros is aki nem tudja mi a különbség az az ambíció és a szakmai ismeret között.
Boldog új évet kivánok minden motorosnak!
Autónál igen, de motorkerékpárnál nem, mert például megváltoztatja a jármű geometriai méreteit, ami helyből átalakítási engedély köteles, illetve, nagyobb, magasabb kormány ( chopper) esetén pl. hosszabb fékbowden kellhet, ami nem szerepel a típusbiziben, tehát, azt már önmagában is engedélyeztetni kéne.... meg persze, nem úgy van, hogy csőböl hajlítok egy kormányt,csak műbizonylatos kormányra lehet kérni átalakítási engedélyt... tény, hogy bonyolult, szigorú a szabályozás.
Tényleg, mi van vele ? Nem tudsz róla ? GERI8 is rég adott tanácsot...
Csak akkor engedélyköteles, ha a mérete 10%-nál nagyobb mértékben változik :D
Egyébként igazad van - ettől függetlenül nem túl bonyolult dolog az engedélyeztetés, ha minden rendben van. A szabályok erről is egyértelműen rendelkeznek. Kicsit túlmisztifikált az egész...
Csak, ez még nem amerika, ahol lehet motort építeni...A KöHÉM rendeletek erősen , kőkeményen behatárolják, mit lehet, engedélyeztetés nélkül. Minden itt forgalomba helyezett járműnek van típusbizonyítványa, ennek tartalmától nem szabad eltérni. Jellemzően az utolsó csavarnak is kell rendelkeznie minősítéssel, és szerepelnie kell a típusbizonyítványban. Szerencsére a vizsgabiztosok többsége szemet huny például a dobfék tárcsafékre cserélése felett,- pedig átalakításnak minősül- de gyanítom csak azért, mert régi, bevált beavatkozás, ami jobbá teszi a motort. A probléma akkor kezdődik, amikor egy laikus, szakszerűtlenül alakítgat.
Kevesen tudják például, hogy egy kormány cseréje más méretűre, engedélyköteles lenne. Szóval a "szabásnak " elég sok buktatója van..
Öregapót is hiányolom :-) Lassan hagyjuk abba, mert mindjárt jön HyGy a virgáccsal...:-))
Bizony, régóta nem járt erre Zápkörte :D
Valóban oltári az érdeklődés irántam, jellemzően nov, 10 óta magamban beszélek a policén :-) bezzeg a régi szép időkben, amikor majd minden nap anyák napja volt.... :-))
Technikai kérdésekre válaszolok csupán... a papírokkal kapcsolatban úgyis hozzád fordul mindenki :D
Szóval, erre tanítod itt a fiatalokat :-)
Én évekig használtam úgy egy Fordot, hogy eladásnál megbukott az eredetiség-vizsgálaton, tudom, mivel jár a dolog.
Különben egyáltalán nem baj a KöHÉM-fejezet, tudom, mikor kell konokul tagadni :D
Köszi az együttérzést, valahogy nem is vártam mást :-) Tuti, dörzsölöd a mancsod, mert a jogszabálykukac jogszabályi csapdába esett..... amúgy nagy ráfaragás volt, hisz visszahozta a vevő,- mást nem tehetett- most meg , hogy rendeződött a dolog, , nincs vevő...
Nem csodálkozom, hisz' ismerlek :)
Csak olvasd el a policét,hogy jártam, mindjárt nem fogsz annyira csodálkozni rajtam...
Igen,ezek a tények.Az irreális elvárások miatt kiábrándulnak,és jobbik esetben eladják,vagy "egyedi" gépet szabnak belőlük.
Igen, pont kérdezni akartam, hogy nincs-e otthon pezsgőd, mert kezdesz megint nagyon defetista lenni :D
Tudod mit ? Igazad van: inkább tegyük rá a 634-esre azokat a 638-as hengereket (hűbazz...)
BUÉK
Ja, innen csak egy lépés az egyedi azonosító meghamisítása, meg a jogsi, műszaki és bizti nélküli motorozás :-) Tudom, kibicnek semmi se drága.... :-) Amúgy BUÉK Mindemkinek !
Máris ketten vagytok, több ezren pedig eladták már ilyen gépüket, most épp vagy negyvenen árulják a Jawát, , csak a hasznaltmotorok.hu-n. Nyilván lesz olyan, ami új gazdára lel, de nem az a jellemző, hogy hosszú ideig megtartsák. Itt a fórumon sem véletlen a folyamatos cserélődés, nyilván egyik oka a márkacsere.
Vagy szám nélküli blokk :)
Nem tudja lepapírozni, típusmódosítási engedély kéne hozzá.
Nem fog menni, teljesen más a kettő. Az egész blokkot viszont tudod cserélni.
Sziasztok ! Olyan problémám lenne, hogy 634-es Jawa-ra szeretnék 638-as aluhengert rátenni ! Szerintetek megoldható ? Ugyanolyan a két henger formája/méretei ? Előre is köszi a segítséget !!!
1974 márciusa óta örülök neki,és nem akarok megszabadulni tőle,pedig volt szerencsém egyéb(korszerűbb)motorokhoz is.
Hát ja a fogyasztása érdekes.Sopronból mentem Csemőre a Jawatalira. A haverom kísért egy 1600-as Yamaha Wild Star-al. Az M0-n tankoltam először, és többet mint a Yamaha. Igaz a bejáratás miatt akkor vastagabbra volt állítva a karbi.
Mert értesz hozzá, szereted, és tőkeerős vagy. Ennyire egyszerű.
Nincs igazad. Volt egy csomó motorom, de mindig visszatértem a Jawahoz.
Legyünk őszinték. E korszerűtlen motorok kapcsán két hatalmas örömünnep van. Egyik, mikor megszerzed, másik, mikor végre megszabadulsz tőle.
Ha a motorok szerelmese vagy, akkor úgyse érdekel, hogy annyi üzemanyagból, amit egy Jawa megkajol, egy ötszemélyes kisautó is elmenne. Az MZ tán könnyebben és olcsóbban szerelhető, a váza gyengébb ugyan, esetleg sportosabban gyorsul. A Jawa szerelése, ha szét kell húzni a blokkot, nagyobb szaktudást igényel, a bölcsőváz erős, a motor nyomatékosabb. Kérdés, milyen célra kell ?
Tanuló mocinak untig elég egy kis MZ.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|