hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Gyusza
válasz erre | email2009-01-14 21:41:51
Köszi! Ezeket tényleg nem néztem, ha javul az idő ez lesz az első! A korábban felvetett kipufogó gondot mellőzhetjük, mert új csühögőket vettem rá, tavasszal!
sorszám: 16870 (106737)
(előzmény: SimsonosZoli, 2009-01-14 16:48:56)

 
 
SimsonosZoli
válasz erre | email2009-01-14 16:48:56
Szia Gyusza,

kicsit keson reagalok en is de a gyertyakabeleket leellenorizted? kitekerted a gyujtotekercsbol, es a pipanal is megnezted? lehet hogy ott van a gubanc, egy kis para lecsapodas, esoviz, rossz erintkezes, repedt gyertyapipa? ez mind lehet a hiba forrasa. nekem tegnap azott be a gyujtotekercsnel, aztan olyat csinalt, mintha szep lassan elfogyna az ero belole, es leallt, egyhengerezett. ez a tunet egy nappal elotte is elofordult, de azt hittem hogy a benzincsapot kell tartalekra allitanom, mert keves volt benne a benzin. persze szakadt az eso, es olyan szebmbeszel volt, hogy szinte vizszintesen esett az eso. (anglia)
szoval ezeket meg erdemes megnezni, ha eddig nem nezted meg.
udv, remeljuk megjavul.
sorszám: 16869 (106720)
(elözmény: Gyusza, 2009-01-06 19:55:45)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2009-01-14 11:12:50
De aztán mondani fogják, hogy nem tőlünk akarsz vásárolni, hanem a Futártól, úgyhogy légyszíves távozz... :)
sorszám: 16868 (106707)
(előzmény: M Péter, 2009-01-14 10:56:53)

 
 
M Péter
válasz erre | email2009-01-14 10:56:53
Futárpetya a Zichy utcában (Oktogontól nem messze), ott sokmindent megkapsz Jawahoz. Vigyázz, mert az utcában két motoros bolt van, lehet hogy előszőr roszba mész.

Sok sikert!
sorszám: 16867 (106706)
(előzmény: Tom469, 2009-01-14 09:55:02)

 
 
Tom469
válasz erre | email2009-01-14 09:55:02
Üdv!

Köszönöm mindenkinek a tanácsokat!Akkor igyekszem az eredeti gyújtást összehozni benne.Esetleg tudtok valami helyet pest közelében ahol lehet Jawa alkatrészeket kapni?
sorszám: 16866 (106701)

 
 
schnetom
válasz erre | email2009-01-14 09:42:23
Sziasztok!

6 év boldog együttélés után megválni kényszerülök szeretett 638-as Twin Sportomtól. Szeretnék találni neki egy szerető "gazdit". Kérlek segítsetek!

Néhány paraméter:
Évjárat: 1989
Km: 42000
Hely: Nagykanizsa
Egyéb: motorikusan, elektronikusan felújított. Műszaki lejárt.

Bármilyen reagálást a következő címre szeretnék kérni: schne@dcs.uni-pannon.hu

Tom469!

Én úgy jártam, hogy tönkrement a fesszab. Ezért szétolvadt az egyenirányítóm. Úgy hullottak ki belőle a diódák, mint egy jobb horog után a fogak. Ez úgy a Kanizsa-Veszprém táv felénél (kb. Keszthely) történt. Utána töltés nélkül, csak akksival fejeztem be a hátra levő 50 km-t. Az akku nem ment tönkre, de alaposan lemerült. Utána csere mindent (ld. fent). Én nem szórakoztam, csak JAWA cuccot tettem bele. Az biztosan bele való. Az akkut végül ki kellett cserélnem, de azért, mert elöregedett. Egyik pillanatról a másikra lemerült.
sorszám: 16865 (106699)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-01-13 20:53:46
Pontosítok: Ha nincs fesszab, a gerjesztéshez menő vezeték lóg a levegőben, akkor merül le az aksi. Ha a gerjesztés vezetékét direktben tápra kötjük, hogy melyikre az az adott cz-nél most nem ugrik be, akkor tipustól függően vagy megsül idővel a gerjesztő tekercs, vagy forralja egy picit az aksit, vagy nem történik semmi hirtelen dolog, csak az aksi megy tönkre rövidebb idő alatt. Én pl a 634-el száz kilométereket mentem szabályzó nélkül(mivel elszállt), semmi észrevető hatása nem volt a dolognak.De az ismerősőm jawáján jóval kevesebbtől leégett a tekercs.Szóval csak végszükségben próbálgassuk a fesszab mellőzését
sorszám: 16864 (106662)
(előzmény: Bandita, 2009-01-13 19:59:56)

 
 
Tom469
válasz erre | email2009-01-13 20:34:07
Köszönöm szépen a válaszod.Rajzod esetleg van hozzá, vagy valami ötleted hogy álljak neki.Mz fesszabom van itthon az esetleg beletehető?
sorszám: 16863 (106659)
(előzmény: Bandita, 2009-01-13 19:59:56)

 
 
Bandita
válasz erre | email2009-01-13 19:59:56
Akksi mindenképp kell bele , ha nincs benne fesszab akkor viszont az akksinak nem lesz töltése, idővel lemerül
sorszám: 16862 (106656)
(előzmény: Tom469, 2009-01-13 14:03:28)

 
 
popej
válasz erre | email2009-01-13 17:05:43
Sziasztok! Szerintem ha már gyártatod az alkatrészt, akkor ha korrózióálló acélból csinálja a forgácsoló és nincs gond a korrózióvédelemmel, (valamint elég nagy szilárdságúak is ami szerintem nem hátrány, mert elég kemény anyagból van a teleszkópszár is) Azt hiszem a munkadíj a több, mint az anyag ár.
sorszám: 16861 (106647)
(előzmény: M Péter, 2009-01-12 21:57:02)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2009-01-13 16:46:56
Köszönöm a válaszokat. Esztergáltatni végül nem láttam értelmét, mert a villaszár sem volt százas, a végeredmény pedig ugyanaz lett volna. Ekkora menetfúró meg csak a mesében van. Végül egy alapos menet reszelés segített (remélem jól is kapott bele...).
sorszám: 16860 (106644)
(előzmény: M Péter, 2009-01-12 21:57:02)

 
 
Tom469
válasz erre | email2009-01-13 14:03:28
Sziasztok!

Van itthon egy '75-ös sport czetkánk csak sajnos nincs szikrája.Nincs benne fesszab és akku.Azt szeretném kérdezni hogy ezek nélkül lehet e szikrája?(bocsi ha hülyeséget kérdezek)Esetleg van hozzá kapcsolási rajzotok vagy egy pár szót tudnátok mondani a bekötésről?

Köszönettel Bokor Tamás
sorszám: 16859 (106640)

 
 
M Péter
válasz erre | email2009-01-12 22:53:06
Bocs kicsit későn reagálok egy felmerült problámára. Tehát, ha valaki nem emlékezne néhány napja fölmerült Gyusza problémája a lusta jobb oldali henger. Karburátor, szimering, elektronkka probléma kizárva. Mi van, ha egyszerűen a kipufogó szelel nehezen, mégiscsak tél van, még a legkeményebb motoros sem megy többet néhány 10 km-nél többet egy huzamban, nem tud rendsen kiégni a kipu. Ha feltételezzük hogy a bal oldali kipu jobban szelel (mondjuk egy tömítetlenség miatt valamelyik illesztésnél mégsem ürrepürőlőr beszélünk), akkor máris megvan a differencia két henger működése között. Lehet kapitális baromságot írtam most, akkor szívesen fogadom az építő jellegű kritikát.
sorszám: 16858 (106625)
(elözmény: Gyusza, 2009-01-06 19:03:47)

 
 
R.A.
válasz erre | email2009-01-12 22:07:03
Az ebay.at tele van vele, Gabelventil a keresőszó.
sorszám: 16857 (106619)
(előzmény: Miklósbácsi, 2009-01-12 18:30:44)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2009-01-12 22:05:00
Ha a 350 véletlenül a "csepptankos" 360/00 típusjelű gépet jelenti, akkor valószínűleg van 2 db ilyenem, ingyen és bérmentve a tiéd.
sorszám: 16856 (106618)
(előzmény: Miklósbácsi, 2009-01-12 18:30:44)

 
 
M Péter
válasz erre | email2009-01-12 21:57:02
Ha esztergáltatod, akkor érdemes az egész villaszárat elvinni a szakinak, mert lehet nem tudja levenni pontosan a méretet a meghervadt záródugóról (én így jártam, és elég kellemetlen volt visszajárkálni a szakihoz korrigálni), sőt lehet hogy a villaszárban sem árt fölfrissíteni a menetet. A korrózióvédelemre tényleg érdemes odafigyelni, elég hamar meglátszik a megmunkált fémen az időjárás áldásos tevékenysége.
sorszám: 16855 (106617)
(előzmény: Miklósbácsi, 2009-01-12 18:30:44)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2009-01-12 18:51:52
Boltban még nem láttam, max alkatrészként lehetne szert tenni rá, de nem bonyolult darab, esztergáltasd le inkább. A foghíjas menetűt odaadod mintákat, egy szaki az alapján is simán megcsinálja viszonylag elfogadható áron. Egy valami lehet macerás, a felületvédelem. Az egészet persze nem kell, de ami kívül van, arra nem ártana valami bevonat.
sorszám: 16854 (106605)
(előzmény: Miklósbácsi, 2009-01-12 18:30:44)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2009-01-12 18:30:44
Üdv,
Ki tudja, hogy 350-eshez lehet-e kapni a teleszkópszár végén lévő menetes kupakot (ahol az olajat kell betölteni)? Avagy esztergáltassam le? Sajnos, kissé foghíjas a menet rajta.
sorszám: 16853 (106603)

 
 
R.A.
válasz erre | email2009-01-12 16:08:58
Egy ötezresbe...
sorszám: 16852 (106598)
(előzmény: occsebogyo, 2009-01-12 14:53:09)

 
 
occsebogyo
válasz erre | email2009-01-12 14:53:09
És a Tiéd emnynibe került?
sorszám: 16851 (106596)
(előzmény: R.A., 2009-01-11 22:55:33)

 
 
R.A.
válasz erre | email2009-01-11 22:55:33
Amibe komplett karburátor is belefér, az drága...
sorszám: 16850 (106578)
(előzmény: occsebogyo, 2009-01-11 22:07:09)

 
 
FyFy07
válasz erre | email2009-01-11 22:27:02
Most nemrég üzleteltem egy Jawa Cz 175-öst de sajnos főtengely hijja van ezért ha Valaki tudna főtengelyt "ingyen vagy annál olcsóbban" kérem jelezze!!! nagy szügség van rá.... Előre köszönöm! FyFy07
sorszám: 16849 (106575)

 
 
occsebogyo
válasz erre | email2009-01-11 22:07:09
Mibe fáj egy ilyen szerkezet? Komplett karbit, csapot beledobnék.
sorszám: 16848 (106573)
(előzmény: R.A., 2009-01-11 19:14:56)

 
 
sanci47
válasz erre | email2009-01-11 21:12:59
Gyere köszönj be tisztelj meg minket,ha te jössz jön más is,és beindulunk!
sorszám: 16847 (106572)
(előzmény: Bohumil250, 2009-01-11 20:36:37)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2009-01-11 20:36:37
Köszi az információt!Elég kicsi a létszám,remélem többen is regelnek.
sorszám: 16846 (106569)
(előzmény: sanci47, 2009-01-11 18:45:01)

 
 
R.A.
válasz erre | email2009-01-11 19:14:56
Csináltam egy teljes sorozatot a kedvetekért:

http://kep.tar.hu/raub/50621927#2
sorszám: 16845 (106565)
(előzmény: SimsonosZoli, 2009-01-09 23:26:51)

 
 
sanci47
válasz erre | email2009-01-11 18:45:01
Pontosabban a Nethirlap,auto-motor csoport, csepptankos topik.
sorszám: 16844 (106560)
(előzmény: sanci47, 2009-01-10 12:57:06)

 
 
sanci47
válasz erre | email2009-01-10 12:57:06
FIGYELEM! Cseptankos jawasoknak topik nyílt a Netfórumon,az auto-motor csoportban.Regeljetek,hogy ne(üljön le)
sorszám: 16843 (106511)

 
 
R.A.
válasz erre | email2009-01-10 09:42:28
Infó autentikus forrásból Jawa 350-es átépítőknek, műkedvelőknek:

Villaszög: 62 fok
Utánfutás: 74 mm

(csak egy helyen és egyszer közölték, még a magyar importőr sem tud a publikációról)
sorszám: 16842 (106507)

 
 
R.A.
válasz erre | email2009-01-09 23:49:16
Nincs róla kép, csak későn jutott eszembe a fényképezés. Kb. 30 éves olajsár volt egyébként rajta, a tisztaságot nem is a fénykép minősége adja vissza. Inkább a feliratot figyeld a peremen: ha petróleummal, benzinnel, vagy hasonlóval tisztítod, ennek a kontúrjai a legalaposabb munka után is látszanak. Egyszerű ultrahangos mosóval csináltam, vízzel, mosókoncentrátum nélkül.
sorszám: 16841 (106497)
(előzmény: SimsonosZoli, 2009-01-09 23:26:51)

 
 
SimsonosZoli
válasz erre | email2009-01-09 23:26:51
Szevasz R.A.,

megneztem, de most akkor ez mar a tiszta? a kepbol nekem nem igazan derul ki. van rola keped a tisztitas elott is? amugy mi az az ultrahangos tisztitas? valaszod varjuk. koszi
sorszám: 16840 (106493)
(előzmény: R.A., 2009-01-09 21:59:30)

 
 
R.A.
válasz erre | email2009-01-09 21:59:30
Aki érdekel, hogy néz ki egy karburátorfedél az ultrahangos tisztítás után, nézze meg ezt:

http://www.ocskavas.hu/image/jawa/fedel.png
sorszám: 16839 (106492)

 
 
bodnár
válasz erre | email2009-01-09 17:07:09
ja igen...
fogok mesélni is, elég az hozzá, hogy a ups is besegít egy kis légifuvarral,
üdv
sorszám: 16838 (106483)
(előzmény: Miklósbácsi, 2009-01-08 21:12:28)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2009-01-08 21:12:28
Azt meghiszem! :) Kicsit írnál erről bővebben? Milyen fázisban van a tervezés? Van már útvonal? Gondolom nem Irak meg Irán felé akartok menni. Több mint 10 ezer kilométert letekerni ezekkel a vasakkal azért nem semmi vállalkozás. Hogy gondoltátok felkészíteni a motorokat?
sorszám: 16837 (106456)
(előzmény: bodnár, 2009-01-08 20:31:45)

 
 
bodnár
válasz erre | email2009-01-08 20:31:45
szuper gurulás lesz, nem igaz?
sorszám: 16836 (106452)
(előzmény: Miklósbácsi, 2009-01-08 19:39:34)

 
 
R.A.
válasz erre | email2009-01-08 19:48:41
Én a California jelzőt is törölném, köze sincs hozzá... Ettől függetlenül tényleg szép motor.
sorszám: 16835 (106448)
(előzmény: Matya, 2009-01-08 12:17:47)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2009-01-08 19:39:34
Indonéziába? Az nem a világ másik oldalán van? :-D
sorszám: 16834 (106447)
(előzmény: bodnár, 2009-01-08 18:29:29)

 
 
bodnár
válasz erre | email2009-01-08 18:29:29
Szaktársak! Nagyobb kaliberű túrát szervezünk néhányan a késő tavaszi, kora nyári időszakra: Jávára Jawa-val.
megkerestem a közelmúltban néhány szakmai egyesületet és civil szervezetet, akik azon felül, hogy semmilyen formában nem nyújtottak "támogatást", meglehetősen komolytalan dolognak gondolják ezt, én azonban abszolút kivitelezhető ötletnek tartom, és ha kedvetek támad egy klassz szubtrópusi kiránduláshoz kedvenc kétkerekűetekkel... szóval szívesen veszek mindenféle érdeklődést,
üdv
sorszám: 16833 (106444)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-01-08 18:24:02
Ha szemmel nem kopott, válla sincs, akkor nem hiszem hogy lehetne annyira kopott, hogy a szimering ne zárjon. Akkor csökken a lehetséges szimering hibák oka.Marad az, hogy konzekvensen rosszul teszed be és kifordul valahogy. A másik, hogy valamiképpen megsérült a szimering háza. Pl valaki belemászott egy csavarhúzóval.Esetleg ha ugyanonnan szerezted a szimeringeket, akkor ott nem belevalót árulnak.Ha tényleg sziszeg a szimeringnél, akkor ott vizsgálódj tovább, hátha többször megnézve meglátsz valamit.
sorszám: 16832 (106442)
(előzmény: Gyusza, 2009-01-08 17:36:25)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2009-01-08 17:44:42
A főtengelyen van egy hüvely a szimering alatt, az mennyire passzentosan ment fel? Nem lehet hogy az alatt jön ki a levegő?
sorszám: 16831 (106440)
(előzmény: Gyusza, 2009-01-08 17:36:25)

 
 
Gyusza
válasz erre | email2009-01-08 17:36:25
A gyújtás felől megint szimeringet cseréltünk, hátha hibásat vettem, de minden maradt a régiben! Ha a főtengely kopott, azt hogy tudom ellenőrizni? Szemmel nem látszik kopottnak, és válla sincs a szimering futamnál! De ha közelről hallgatom, miközben valaki rúgja a túloldalon, sziszegő hangot hallok, a szimering körül!
sorszám: 16830 (106439)
(előzmény: Árpád, 2009-01-08 12:52:11)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-01-08 12:52:11
Ha kopott a főtengely, hiába cseréli.Valami keveset tud szívni a szimering mellett. Szerintem.De tud szívni még néha a szimering mellett is, ha a szimering háza sérült. De még a blokk felek találkozásánál isTalán még a labirint is tud hasonlót művelni. A hiba nekem nagyon fél oldali fals szívásnak tűnik, mivel kompresszió van, a gyújtást pedig cserélgette.De a fene tudja.... Gyenge gyújtásnál nekem is mindig az az oldal szórakozott, pedig elvileg rendben van mindene .
sorszám: 16829 (106436)
(előzmény: Miklósbácsi, 2009-01-07 22:45:05)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-01-08 12:17:47
A 3 éves aksit nem írnám bele.....4 év már majdnem nyugdíj.....

Sztem túl van méretezve az ára kicsit.....De sok sikert az eladáshoz. :)
sorszám: 16828 (106433)
(előzmény: bibumm, 2009-01-07 23:48:46)

 
 
bibumm
válasz erre | email2009-01-07 23:48:46
A JAWA 350 (1983):
Vizsga Érvényes : 2009.Október. Tökéletes esztétikai és motorikus állapot. Szimeringek, gumialkatrészek kicserélve. Meghajtó lánckerék 17 fogas, (közép). Motor bontatlan. Fényezés, Króm gyári eredeti. Minden megbízhatóan működik. Gyújtás stabil, a töltés tökéletes. Akkumlátor 3 éves, töltéstartó. Új MITAS gumik, 1000 Km-t futottak. Teleszkópok felújítva. Szeretném, ha gondos gazdája lenne!

http://www.hasznaltmotor.hu/hasznaltmotor/hasznaltmotorok/126912/JAWA_350_CALIFORNIA_-_634/6V.html

165.000.- HUF
EGER,
Péter: 30/303-6109
sorszám: 16827 (106427)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2009-01-07 22:45:05
Azt mondta, hogy azokat már kicserélte.
sorszám: 16826 (106423)
(előzmény: Árpád, 2009-01-07 20:26:48)

 
 
R.A.
válasz erre | email2009-01-07 21:13:49
Most, most, most... megláthatod, amit csak a kiválasztottak:

http://www.erintes.com/vege.html
sorszám: 16825 (106421)
(elözmény: Gyusza, 2009-01-07 18:27:40)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-01-07 20:26:48
Nekem akkor csinált ilyent, amikor szar volt a főtengely szimering.
sorszám: 16824 (106420)
(elözmény: Gyusza, 2009-01-07 19:21:12)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-01-07 19:31:53
Bár akkor a bal henger szokott.....A fals se elveszett ötlet....
sorszám: 16823 (106418)
(előzmény: Matya, 2009-01-07 19:23:31)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2009-01-07 19:24:20
Nem lehet hogy falsot szív??? Mondjuk a karbi alatt, a szívócsonknál? Tudod mit, próbáld a tűt egy rovátkával arrébb tenni hogy dúsabb keveréket kapjon. Semmi mást ne állíts csak ezt és próbáld ki.
sorszám: 16822 (106417)
(elözmény: Gyusza, 2009-01-07 19:21:12)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-01-07 19:23:31
Aksid döglődik, vagy a töltésed....
sorszám: 16821 (106416)
(elözmény: Gyusza, 2009-01-07 19:21:12)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu