:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Igen, természetesen. Az átlagos halok jópár pic bemenetet képesek meghajtani. De ha nem, akkor max kapnak egy fetet a bemenetek és a hal közé. De nem is kell több gyújtás szabályzó. Van elég kimenete a piceknek, szerintem a memóriájukba is belefér két görbe. Bár ez utóbbin vannak viták. Az én elgondolásom szerinti megoldásnál símán elfér a két görbe.Érdekes lenne látni, mennyivel nő a hatásfok, ha a két szikra nem egy időben jön, hanem az égés terjedésének fügvényében. Bár megjósolom, a megfelelő görbe eltalálása pokoli nehéz lesz.Plusszba fura örvénylébe kezdhetnek a gázok égés közben, így begyújtva. De nem vagyok gépész, nagyon nem.
Nagyon igaz, így van.Itt, ugye, két dolog fordul elő, az egyik, hogy a használó pontosan ismeri a lehetőségeket és használja kényelmesen, hosszú ideig gond nélkül.A másik, hogy sohasem elég, amit nyújt a motor, még akkor sem, ha szétesés határán használják, ebben az esetben a használó nem tudja, mik a lehetőségei, azt hiszi, lehet(ne) csodát művelni, csak a környezetében ezt "nem tudja senki".Ilyenkor általában motorhalál a vége.Dehát ez mindennapos gond, a közlekedésben is ezt látjuk.
Az is igaz, hogy ezek minden járműre vonatkoznak.
üdv.: R
Ez majdnem igaz.:)Pár kivétel azért van.:) Én nagyon jól elvagyok úgy, hogy csak max százzal közlekedem. Jó ideje elvagyok a Jawámmal. Nagy ritkán egy kicsit helyre kell pofozni, csak úgy megelőzésképpen, aztán már csak a gyújtást kell álítgatni rajta. De idén ennek is vége. Meguntam, felteszem az elektronikus gyújtást.Akkor még a picit nehézkes indítás is megszűnik.Azt ne kérdezze senki, miért halogattam eddig a dolgot. Nem tudom.Szóval kellemes öregapós tempóval, százzal-százhússzal, egy jól karbantartott Jawával a világból ki lehet menni, nem fog minket az út szélén hagyni. A sebességéről annyit, hogy legalább látunk is valamit a tájból. Városban pedig úgyse lehet száguldozni.
Persze ha valaki versenyezni akar, érezni ahogy a menetszél letépi a motorról, az ne MZ-t, vagy Jawát vegyen.
Csak úgy eszembejutott, ebben a helyzetben, amiben vagyunk, óvatosan lehet beruházni mindenbe.
Van egy másik kérdésem, Árpád, segítenél gondolkodni? Az a kérdés, hogy egy db. hall-jeladó ki tud-e szolgálni 2 db. elektronikus előgyújtásszabályzót.Azért kérdem, mert elviekben erre lesz majd szükség.Egy henger,két gyertya, de nem (mindig) gyújtanak ugyanabban az időben, hanem célszerűen "elhúzva".
Ha nem, akkor két jeladó kell, de én (távoli madár) azt hiszem, hogy lehetséges ez az elrendezés.Minden más az én gondom, de ez a kérdés lényege, gondolatban lásd most a blokkvázlatot, lehetséges-e ez a megoldás.
köszi, üdv.: R
A probléma csak az, hogy mindenki olyat vár el ezektől a motoroktól, amire nem igazán képesek (illetve csak rövid ideig). Ha így álltok hozzá, akkor örök csalódás lesz a motor, de ez igaz lesz bármilyen járműre, amit használni fogtok. Szerintem.
Érdekes próbálkozás lenne. Persze előre merevíteni kellene az MZ villákat.Szerintem az erdemény egy viszonylag jól gyorsuló, de kevésbé erős motor lenne.Valami olyasmi lenne, mintha nagyon nagy meghajtó lánckereket tennél be.A szervizelés viszont tuti egyszerűbb lenne. De még egyszer mondom, érdekes lenne kipróbálni, mert így első ránézésre, akár jó is kisülhetne belőle.Főleg, ha kicsit könnyítenénk a vázon, valami nem fontos dolgot levágva belőle.De annyira tényleg nem értek hozzá, hogy komoly véleményem legyen róla.
Arról is szó volt már, hogy a 130-at a hibás órádnak köszönheted.:) A 250-es TS pont annyira sérülékeny vázzal rendelkezik, mint az ETZ. A 125 TS stabilabb vázú, de az meg nem igen lépi túl a 110 et. tehát nehéz eldönteni, hogy viselkedne 120nál, 130nál.
Ami viszont valószinüsíthető, az az, hogy az ETZ alig maradna meg az úton 130as sebességnél, ha képes lenne rá. De nem képes. A Jawa 125-130nál elkezdi emelni az elejét Aztán 135 nél annak is határ. Legalábbis szerintem Ezek persze csak gyári, jóállapotú motorokra igazak. A tuning eredmények vitathatóak, hiszem ha látom. Én mindenesetre nem láttam 120at elérő 125-ös , 125-nél gyorsabban menő 250-es MZ-t. Jawát sem ami gyorsabb lett volna 135-nél.Az igazi eltérés az utazó sebességeknél van. a 250es ETZ utazója 100, A 634es, 638as Jawáké 120.Szerintem.Illetve még nagyobb az eltérés emelkedő, illetve szembeszél esetén. Már egy síma felüljáron észre veszi az ember, ha Jawáról ETZ-re ült át.
Na megkaptad a képeket motofan1?
ha véletlenül nem akkor irj és megoldjuk valahogyan esetleg feltöltöm egy weblapra és ott tutira megtudod nézni. ha esetleg érdekel még a dolog.
Erről nekem az is eszembe juthat, hogy nem kéne egy 488 vázba, MZ elejével egy ETZ blokkot építeni?Vagy inkább, bocsánat, egy 477 vázba, mert az rövidebb, kicsit hosszabb, erősebb hátsó lengővillával, esetleg központi rugózás is szóbajöhet, de ez csak részletkérdés.
Az ETZ blokk kissé átmunkálva értendő.
Jól használható egység lenne belőle, azt hiszem.
üdv.: R
volt már szó mz fórumon a vázakról a tz váz sokkal sérülékenyebb mint a ts-é ha már estek vele akkor már könnyen lehet hogy deformálódva van. amúgy az én ts-em is 130nál ficeg egy kicsit de az a 100 éves guminak köszönhető..:)
Nekem van ETZ-m is, Jawám is. Mind a kettőnek megvannak az előnyei. Mindenki olyant használjon, ami jobban illik hozzá. Az ETZ mozgékonyabb, de rosszabb az útfekvése .Az ETZ megbízhatóbb , könnyebben szerelhető valamivel, de a Jawa szebb és kényelmesebb . Szerintem. Én városban talán egy picivel jobban szeretem az ETZ-t, túrára a Jawát. Ha csak egy motort tarthatok meg, akkor a Jawát választom a kinézete és a nyugodt ereje miatt, meg azért, mert nem rossz, ha egész nagy buckákra ráfutva sem pattog el oldalt a motor, 120-al menve is az úton fut, és nem lebeg mint egy légpárnás jármű, vagy mint egy ETZ. Igaz, mintha a kanyarokat kevésbé szeretné, mint a TZ. De tényleg izlés kérdése a dolog.
"Nem testes"
Látszatra talán nem, de mégis annyi kb a tömege, mint a Jawa-é.
Nem tudom, lehet-e ilyen, de én semennyire nem vagyok márkafüggő, elfogadom mindegyiket az erényeivel és a hibáival.MZ-t is használtam sokáig (TS 150, /1), Jawa gépeim is voltak, de mindegyiknél jobban szerettem a CZ 988.1 típusszámú endurót, na, az az igazi.Sajnos, eléggé kis sorozatban készült, nem sok volt belőle.Három év után eladtam, egyéb okok miatt, azóta is sajnálom.
üdv.: R
P.S. Ja, és azért ingyen, bármikor elfogadnék egyet, nem jönnék zavarba az állapotától...
rengeteg krosaszosított jawa-t látni biztos a könnyen kezelhetőség és a pörgős blokk miatt van....
MZ mi az? Most adják ellene a védő oltást! Jawa az Jawa ,a főldön bárhól
Drága Kedves Jawas Fiuk!
Regeljetek a Nethirlapon,cseptankos jawa topikba,mert kihal,kihal,gyertek csevegjetek ott
,nincs off téma....kössz,köszi:-))))))))
ö.. mégis van MZ kupa.....Wo ist das Jawa kupa??hm? két henger 26ló 33nm így 140km/h....mz 1henger 19 ló 25,5nm 130km/h....
A Jawa életstílus. A Jawa szép. Testes. Az Mz nem szép. Nem testes. Nekem nem kell. Ingyen se.
Az MZ két betü ugyan ugy mint a Nő. A kétbetüs Nőbe sem fér bele a három betüs agy és az MZ be sem fér bele az erö! :-)
A 634-n van oldalsztender? A 638on volt és milyen jó is volt... Rá lehet tenni ilyesmit a 634-el kb. egyező vázú Cz 485-re? Nem emlékszem már a felfogatására, rég volt...
Szia! Kellene a nagy stander, ha jó a 350 638-asra. 12 V-osra. Mennyi? A telefonom 30 9 147 267. Ha tudsz hívj, vagy felhívlak.
Hol tudunk találkozni?
J
joszipbroz@yahoo.com
Üdv. Van standerem igaz 6 voltosé de szerintem az mindegy.
Szia! Köszi a választ. Az ülés kellene. mennyi? nagy stander is kell, ha tudnál szerezni, megvenném. Aksit hol vegyek? Bármely aksis bolt oké lehet?
Ha tudsz, írj. A két cuccot megvenném.
Joszip
sorszám: 17048 (107987)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-02-12 20:45:25)
Hali. Ülésem van eladóba egy darab ez twin sporton volt. Stendert megnézem. Aksi az boltos téma lesz szerintem.
Sziasztok Jawasok. Egy 89-es 638-ast igyekszek műszakira felkészíteni és egy kicsit felújítani. Szükségem lenne 12 V-os akksira, 18-as gumikra. Kellene nagy stander is, egy komplett ülés.
A korrodált részeket (felnin, kormányon)is rendbe kellene hozni. Ha vki tudna segíteni, megköszönném.
06309147267
06302641519 ez az én számom. Amúgy Szabolcs megyei vagyok Kisvárda. Hétközben pedig pesten tartózkodom. Az árrat megbeszéljük. Felujitásra szorul az oldalkocsi. én olyan 15-20 körüli árra gondoltam de ez alkuképes.
Üdv Jawasok. Még mindig van sok alkatrészem 634-eshez. Nem sorolom fel mert hosszú lenne. Ha érdekel hívj vagy üzenj biztos megegyezünk! 06306406321
Hétvégén tudok küldeni. mert akkor vagyok ottol.
A telefonom 00421905840112,a blokk végett.
Most tudatositottam hogy 354-es vagyis csepptankos blokkról van szó.Mi volna az ára?Ha megcsorgetsz,visszahívlak.
250/559 Jawa kerekeket keresek.Első-hátsót 1-1 darabot.Budapest, Pest megye, vagy Bács-Kiskun megyéből.Üdv.
Mijen állapotban van az oldalkocsi,mi hiányzik,és hol laksz?És mijen árra gondolsz?
Légyszíves, küldj az e-mail címemre.
Köszi az sajnos nekem nem jó!
Passz! Nem nyultam a blokkhoz ez csak van nekem még régröl.De maga a Jawa témában sem vagyok ennyire részletesen benne, most gezdem a sajátomat is rendbehozni.Képet tudok küldeni róla esetleg ha érdekel.
Egy- vagy kéttengelyes az indító-váltója ?
Továbbá lenne egy 350/354 és blokk is kompletten amitől szívesen megszabadulnék.
Hát hogy milyen típusú az oldalkocsi pontosan azt nem tudom. Azt tudom hogy verolex illetve a Jawa egy 638-as 12V-os és ennek a gyári oldalkocsija elvileg legalábbis nekem így adták részletesebben nem tudom mert még csak most kezdek elmerülni ebben a témában.De nekem az oldalkocsira nem lesz szükségem ezért adnám el.
.........................................
Akkor ezek szerint nem tévedtem sokat az árakkal kapcsolatban, de természetesen magamnak csinálom úgyhogy a munkadíjat mindenképpen megspórolom.
Köszi a segítséget.
Hali
Milyen típusu az oldalkocsi,Velorex 5..?
Jah, és csak érintőlegesen írtam le .....
Anyagköltség kb:
-hajtókarok ~ 20E
-hengerfúrás+dugók ~ 10E
-csapágyak, szimmeringek ~ 20E
Plusz munkadíjak, esetleg alkatrészek...
Szóval egy olyan 80-90E Ft-ot ha nem te csinálod szó nélkül rá lehet dobni.....
Sziasztok!
Mostanában kezdtem el egy 638-as Jawa-t felujjitani. Sajnos az állapota nem mondható tul rózsásnak és érdeklődni szeretnék hogy komplett blokk felujítás véleményetek szerint kb mennyibe kerülne? Hengerfúrás, dugyattyú főtengely felújítás, csapágyak szimmeringek.
Egy kb árat ha tudnátok mondani örülnék, csak hogy még is mennyire számíthatok ha belelendülök a melóba.
Köszi a segítséget.
Ja és eladó egy velorex oldalkocsi felujjításra szorul.
Szia!
http://www.jawamarkt.cz/de/index.php?psection=11.&show_page=eshop
Itt találsz üléseket,de a Szlovákoknál
a magánhirdetésekben is olvastam...google,oldalkocsi 560-562 ird be.Én is keresek 560-t komplett,de nem egyszerű a pálya
Nem gyújtást, bowdeneket. :D
sorszám: 17026 (107894)
( elözmény: Csápisti-vizes, 2009-02-10 16:32:12)
Bocsánat! Pontositok. 350/634-es fötengely. Illetve ha van akkor csak a jobbos sonka a kuppal.
Jawa oldalkocsiba, ülést keresek!
Nekem van mindkettő!
sorszám: 17023 (107872)
( elözmény: Csápisti-vizes, 2009-02-09 20:27:39)
szia,
nekem van 350/360-00 főtengely
sorszám: 17022 (107867)
( elözmény: Csápisti-vizes, 2009-02-10 08:46:35)
Ja és az enyém is 81-es igaz vízhűtésesre és az elsőteló levgő+nyomásosra lett át alakítva
sorszám: 17021 (107864)
( elözmény: Csápisti-vizes, 2009-02-10 17:43:37)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|