:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Illetve a 634 es kuplungján ugyanúgy kétsoros fogaskerék van mint a 638 ason?
350/472- es kuplungját mondták nekem.
A 634 es kuplungja az amiben nem csavarok rögzítik a lamellákat hanem csapok? hasonló módon a simson kuplunghoz?
A 634-es kuplungja pászol,és ahogy én hallottam még jobb is mint a 638-asé.Sebváltóm talán van komplett is nem tudom biztosan hogy a kuplung megvan-e hozzá vagy nem,ha hétfon hazamegyek megnézem neked.A CZ 350-es motorja ugyanaz mint a 634-esé.
Azt hiszem nekem van de meg kell néznem a műhelyben.
Azt hiszem nekem van de meg kell néznem a műhelyben.
Ez igaz de a 634-es Jawajé is ugyan az a blokk felfogatása más a többi ugyan az
Szevasztok!
Lenne egy kérédsem.Állítólag 350 CZ jawa kuplungja felmegy a 638 asra és sokkal jobb is a 638 as kuplungnál. Szeretném megkérdezni hogy valaki próbálta e már ezt illetve hogy igaz e? és meik aza tipus pontosan ameik kuplungja jó a 638 asra? előre is köszönöm a segítséget
Üdvözlet!
638-as(1983) Jawa-hoz keresek gázkart markolattal együtt és ball oldali markolatot.
Ha szabad kérnem ide írjatok ha tudtok segíteni!
jocimoto@vipmail.hu
Üdv,
Nagyságrendileg a 638-as árával van együtt. A lestrapáltak, műszaki és egyéb okmányok nélkül max. 40. Körülbelül 100-ig mennek a műszaki nélküli, vagy apróbb hiányosságokkal rendelkező, de elfogadható állapotban lévők. Utána 100-150-ig már kellemesebb, csillogósabb, papírral rendelkező vasakat látni, e fölött meg már minden hájjal meg vannak kenve. Mondom ezt úgy, hogy mostanság a korona jó közelítéssel 10 forint. Idehaza viszont még nem láttam 639-es hirdetést, pedig havi egyszer végiggörgetem a Jawakat. Ami azt illeti, nem csodálom, már megfigyeltem, hogy MZ-k is ritkán jönnek szembe velem, nemhogy Jawa-k. Lassacskán elfogynak.
Hali!
Árakban a srácok itt a fórumon jobban benne vannak,de tudok egy jó állapotu 639est,eredeti szinre vissza van fujva,papíros,csak lejárt a műszaki.Ha érdekel megadom az elérhetőségét a tulajnak.60e körül mondta az árát.Meg kell nézni,hogy tényleg ok a moci.
Üdv bodnár!
Lehetőleg új darabot használj,mert a régi már deformálódott és nem biztos ,hogy pontosan úgy fekszik fel mint ahogy korábban volt.Inkább a lágy vörösrezet javaslom,jobbak a mechanikai tulajdonságai.
helo mindenkinek!
2004.5.18,ez az a dátum amikor darabokra törött alattam a 350es-em,megjegyzem nem az én hibámból!
Ugydöntöttem ismét veszek egy 639est,csak sajna a jelenlegi árakkal nemvagyok tisztában.
Ha esetleg valaki tudna segiteni,hogy mi az az ár ami még nem pofátlan egy jo állapotban lévő 639es ért,megköszönném...
Szakik! Alu tűzkarikát érdemes visszapakolni, vagy inkább lágyítsak ki egy hagyományos veressréz-alkatrészt? a gyútáshoz én egy zündapp ks80 komplett cuccott (tirisztoros)rámoltam fel az egyik 250/559 recsegtetőre, simán, egy az egyben fel lehet szerelni, gyakorlatilag abszolút hibaforrás-mentes és szupermegbízható az egész
Trabis cuccnál még egyszerűbb a helyzet. Ha lesz pár percem, megálmodom a kapcsolást.:)Még sör se kell.:) Ugyis rám gondoltál. Ha nem értenéd, miből vettem ezt, nézzed meg a hozzászólásod és az én mail címem.:)
Egyébként trabis hall van rajta. Nekem azt mondták, hogy a jeladó egység és a vezérlő közé ne nagyon nyúlkáljak, mert könnyen hazavághatja az ic-t. Sajnos, az ilyen mos-ok nekem nem mondanak sokat. De szerintem sem lehet egy nagy wasistdas, két bemenet a trafókról, meg valami kimenet, vagy rosszul gondolom? A kapcsolást, meg majd két sörért megsúgja valaki:)
Ma nagyon lestrapálódtam agyilag, de azt hiszem igen. Ha jól számolom, a négyhengeres egy fordulatra kettő db szikrát ad, a jawa is. Már csak azt kell megoldani, hogy a két megszakajtó jelét úgy adjuk össze, hogy ne vágja haza a szikrát. Nos, egy MOS Nand ic-vel ez kivitelezhető. Tehát ha ha pár tíz kilo ellenállás nem rontja a megszakító működését, és nem számoltam el a gyújtásokat, akkor könnyedén kivitelezhető a dolog.Ha elbarmoltam valamit, akkor szóljatok, tiszta fejjel újragondolom. Akkor is lesz megoldás, mert nem igazán nevezhető ördöngősnek a feladat. Csak én feküdtem meg ma agyilag.
Igen, pontosan így néz ki. Szürke számlapos, 52mm átmérőjű. Type-r márkájú, ha minden igaz. Ha trabiban ment, akkor Jawa-n is kéne. Ha megkérlek, tudnál segíteni, hogy mit kell módosítani rajta?
Nem annyira vagyok villamos (inkább használó), de azt hiszem meg lehetne ezt oldani.A szikraszám pont jó, csak mindkét gyújtótekercsről ki kellene vezetni és valahogy egyirányúsítani a jelet, hogy egymást meg ne zavarják a tekercsek.
A sor4 4T szikraszáma pont annyi, mint a sor2 2T, eszerint a saját méréstartományában mutatna az óra.
Lesz itt ember, akinek ez rutin, szerintem...
üdv.: R
Ha ,olyan típus mint amire gondolok./fekete 8ezerig skálázva,2 muttója van az egyiket lehet tekergetni,a hátulán van egy fekete kapcsoló 4-6-8/ akkor szét kell szedni és be lehet kötni 2 hengeresre is . Trabiban volt az egyik haveromnak. Tesztelni ugy lehet, hogy egy kb 5-10V vátakozó áramú trafóra rákötöd a 50Hz pont 3000F/min kell hogy mutasson,1 hengernél.
Ha már sok villanyos nézett be ide, akkor én is feldobnék valamit. Sikerült hozzájutnom egy elektromos fordulatszámmérőhöz, a gond csak az, hogy négyüteműhöz van (a trafóra kell kötni, kapcsolható 4-6-8 hengeresre). A mutatott érték ennek megfelelően pont a fele a valósnak. A kérdésem az lenne, hogy lehetséges-e olyan egységet tenni a fordulatszámmérő illetve a Jawa két trafója közé, ami alapján a kimenő jel gyakorisága megegyezne a négyütemű 4 hengeres motorokhoz? Tehát minden fél főtengely-fordulatra jut egy gyújtás, lévén kéthengeres Jawa :)
Jó időben kell jó helyre jönni, ez történt most, köszönjük!
Már kellett egy kis "élesztő" a fórumba.
üdv.: R
Szóval, megvalósítható egy ilyen dolog.Elvileg két üres memória kell, amibe lehet írni (valahogy), a görbék pedig az én gondom.
Ja, ide kapcsolódik: mivel határokig kell menni, a határt egy kopogásszenzor jele adná, ezt még bele lehet foglalni? Azért lenne jó, mert gyorsabb lenne a görbék "előállítása" ezzel a segédlettel.Szabványos, használatban lévő kopogásérzékelőre gondolok.
üdv.: R
Matya, kérlek ne értsd félre, nem Jawa és nem MZ motorhoz kell a dolog amit kérdeztem, egyáltalán nem.Csak érdeklődtem a lehetőségekről, választ is kaptam, amit ezúttal köszönök Árpádnak.
Olyan motorhoz kell, amely eleve nem létezhet előgyújtásszabályzás nélkül, de akkor már mást is kipróbálok rajta.Nem új találmány, régen alkalmazzák több formában, talán a legutóbbi fejlesztés az iDSI.
A százalékokról meg azt mondta egy híres szerkesztő, hogy ha 20 helyen nyersz 0,5 százalékot, az holtbiztos, használható 10 százalék.
Csak azt szerettem volna mondani a felesleges támadások elkerülésére, hogy nem mondtam, hogy Jawa, MZ vagy egyéb kétüteműre kell, csak azt, hogy szükségem lesz rá.
Ebből is látszik, hogy a Jawa jobban össze van rakva:DDD Remélem egy darabig nem is lesz összehasonlítási alapom.A gyomroddal kapcsolatos kérdéseidre szívesen válaszolok, ha tudok:)
Pont igy van aláírom! De a jáwa a szívem csücske....
Hu de megbolygattam a Jawa tábort,pedig csak a komámnak üzentem.Elnézést:-)
Én villanyos vagyok, mifelénk se sok a dugattyú meg a robbanás, meg efélék.:)
Legalább lesz akitől megkérdezhetek pár dolgot, ha összeszedem a bátorságom.:)Persze ezelatt nem kimondottan a Jawára gondolok, hanem egy számomra még fontossabb dologra. A gyomrom mindenek felett szeretem, még a motor is csak másodrendű.:)
Viszont ha szedtél szét jawa blokkot, lehet hogy megdöbbensz majd amikor az MZ-t kapod szét. Szerintem kevesebb célszerszám kell hozzá, de még az összetartó csavarok száma is mintha kevesebb lenne.Legalábbis én megőszültem, amikor kiszedtem vagy húsz csavart a Java blokból, és még mindig összefogta egy két darab.:) Arról már nem is beszélek, hogy a blokk kiszedéséhez is le kellett bontani a fél motort. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy a Jawa szétkapása és összerakása félisteneknek való feladat, csak azt, hogy szerintem az MZ könnyebb dió.
Az igazság az, hogy az ETZ-n még nem húztam szét a bokkot, csak pár dolgot csináltam rajta. A Jawat már egypárszor atomjaira szedtem, sőt teljesen át van építve még a váz is! Egyes rész elemeit összehasonlítva jutottam erre a következtetésre, hogy a Jawa számomra egyszerűbb és könnyebben szerelhető. Amúgy én egy szálloda séfje vagyok, nem kimondottan műszaki ember:), de mindennemű javítási munkát saját magam csinálok, elég jó eredménnyel.
Nos, akkor te majdnem megtapasztalhatod, hogy TS és Ts között különbség. :) Kérdés, hogy németek, vagy csehek művelték e. Ja, neked a másik ETZ, nem TS.:) Ebből a szempontból nem nagy különbség.:)
De azt tényleg fenttartom, hogy ma minda kettőt te újítod fel teljesen, legalább részben nekem fogsz igazat adni.De lehet, hogy egy síma gyújtótrafó cserénél elgondolkozol szavaim igaság tartalmán.
köszönöm szépen a lehetőséget elég ritkán járok pestre de ha sikerül a 250eshez papírt szerezni akkor mindenképp fogunk találkozni szerintem, egy jó kis szocitúrán :) de lehet hogy a kists-el is eljutok oda:)
igen mert így is gondolom olyan fura átmenet egy jó konstrukció alapja lehetett volna, asszem nagyon sokat foglalkoztak a külsőségekkel, kár hogy nem fejlesztették tovább, igazából a 21 lovat nem lehet érezni meg egyérdekesség hogy nem adja le sokkal magasabb fordulaton a ts 5600nál 19 ló 5700 az etz 21 ugyanazzal az átétellell a nyagyobb hátsó kerék miatt ..nem mennek jobban meglátásom szerint gyengébb a váza is, bár a lengővillája jobb amit el is hiszek mert ezt is összehasonlítottam így szemre erősebbnek tűnik, van pl a tárcsfék ami elég felemásra sikerült mindenki mást mond róla, ellenben a 12v-os rendszer nagyon jó kis találmány bár a verseny gépeiket már akkor is elektronikus gyújtással szerelték, meg sokkal csendesebbek mint a ts-ek mert hosszabb a dugattyú de szerintem emiatt ilyen fordulathoz kötött a nyomaték na ezt úgy értem, hogy haveré is olyan 4ezertől megindul a tsemnél nem tapasztaltam ezt...jah és ehhez az amúgy az egyátalán nem rossz összképhez jön azaz undorító szivatókar...na itt nálam borult a dolog..ellenben a kis tz kompaktabnak látom így "prebzoli"-é után bár nyomaték szegénynek érzem a tshez képest de csak 125ös meg szimeringes, sokkal jobb a váltója pl.: kulturáltabban válthatok vissza, bár igényli is a szerkezet ahogy éreztem. na nez lehet nagy offolás a jawa fórumba de hát itt jött fel... (bocsi):):)
A Jawák hosszúlöketűek, nem túl érzékenyek az előgyújtásra. Gondolom ezért van ez, hogy igy csinálták. Na meg a költséghatékonyság :D
Hát a kanyar nem az erőssége a jawának. szerintem se. Bár van aki vitatja ezt. Én mindenesetre jobban kanyargok ETZvel. Ezért írtam, hogy városban egy picit jobban szeretem Az hogy a jawa nehéz, mint a dög, az ereje miatt nem hátrány, hanem előny. Ettől viselkedik sokkal nyugodtabban. Nem pattog annyira, főleg nem oldalra.Hosszabb túrákra emiatt ideálissabb, mert nem annyira fárasztó vezetni. Meg a beled se rázza ki...
Ha közel laksz Pesthez, nyár elején kipróbálhatod a jawát, ha akarod. Nem vagyok semmi jónak az elrontója.
Fura, de butultak, úgy néz ki. A tapasztalataim, szerény ismereteim alapján az ETZ szarabbra sikeredett, mint az elődje. Ez fokozottan igaz a 125-sökre. A TS 125 bár elég lassú(a 125 ETZnél nem igazán lassabb), de egész strapabíró, viszonylag jó az úttartása.Ha az ember arra használja, amire kitalálták, egésszen meg lehet szeretni.Mondom én, akinek pedig ETZ-je vn a Jawa mellé.
Azért van szépséghibája a Vapének is. Ha jól tudom, nem lehet állítani a második henger gyújtását, fixen 180 fokra van az elsőtől. Én eddig nem sok jawát láttam, aminek pont 180 fok lett volna a két henger között.Ezért. és az ára miatt maradok a saját , fetes végű verziómnál. Kerül vagy ezerötszáz forintba hengerenként, és 6 voltos rendszernél is akkora szikrát ad, hogy azzal elefántot lehet lőni. A gyújtás szabályzást viszont én se eröltetetem, egy plussz ic, valóban növekszik a hiba esélye, és tényleg nagyon minimális a nyereség.Én kisérletező lélek vagyok, csinálok dolgokat magáért a csinálásért, de nem a motoromon. Azzal vagy közlekedem, vagy túrázom.De ha valaki kísérletezget, segítek neki, ha a várható végeredmény nem lessz rosszabb sokkal az eredeti állapotnál.Nagy kárt még a tanulság kedvéért se szeretek okozni.
Lehet, hogy félreértelmezlek, de mintha az ETZ-t egy kevésbé jó konstrukciónak állitanád be mint a TS-t! Azért nem hiszem, hogy a keletnémet mérnökök "butultak volna" az évek múlásával :-)
nagy valószínűséggel kénytelen voltam látni mert hogy az elején csak egy vázat vettem meg egy blokkott úgy raktam össze...jah és kis ts-em is van annak már vonaton is vittem a vázát...szal otthon vagyok ts vázban...de itt elsősorben az etz meg a ts vázától volt szó, a kistsnek meg messze túlméretes a váza..a jawa meg menetkészen nagyon nehéz oké hogy stabilabb de nem lehet egy nagy kanyarvadászgép bár szívesen kipróbálnék egyet....jah és a diagarammok alapján nézem a sebességeket szel nem az órában bízok...
jah hát nyilván egy folytott 250es mz-t ami még etz is azt ne hasonlíts egy jawahoz...ha csak 90et megy és úgy eszik 4lityót az nem nagy dolog..édesapám pergyén 21fogas első lánckerék van trophy kipufogó 125km/h körül megy...4 lityós 100as (100as utazó)átlaggal(4500nál 102km/h 5000 115)...tény hogy egy jobb rajtal el lehet tőle menni még a 150es ts-emmel is 60ig, és a fordulatot is olyan lustán veszi hogy csuda, de faternak elég..ez szerintem nem rosz..
A 130-at hiszem, ha látom. Eddig mindig csak ígérgették, hogy megmutatják, aztán a mérésnél kiderült mindig, hogy közel se annyi.A másik, nézted már lecsupaszítva a 250-es TS vázát? Hiába a dupla cső, azért sehol sincs a stabilitása a bölcsővázhoz képest.
Valamivel bonyolultabb az ETZ néhány része, de mégis könnyebben szerelhető.Jobban hozzá lehet férni a dolgokhoz. A blokk széthúzása pedig jóval egyszerűbb a TZ-nél.Komolyabb munkáknál nem mindegy, hogy egyhengeres, vagy kéthengeres motorról van szó. Persze aki egy hengeres jawára gondol... :)
azért egy doboz váz amit melegitesz (vissaz kellett hajlítani) és kilyukad vagy egy dupla csőváz nem ugyanaz. 130 meg megvan és fordulatszámmérő szerint..6000nél 4.be pont ennyi...jah és az etz egy elcseszett nyomatékgörbével rendelkezik 5be nem is húz....az enyém 4 be is kiforog ...110 5000 körül van azt még elviseli ha esetleg sietni kell..de ha motorozok nem sietek...
Ezzel teljesen egyetértek és pont ez volt az ok, amiért feladtam az elektronikus előgyújtásszabályzás projektemet. Az elért teljesitménynövekedés egyszerűen nem áll arányban a megnövekedett hibalehetőségekkel és fölösleges szopásokkal. Marad a jó öreg Vape, egyszerű és nagyszerű, nekem bevált. Egyébként gépész vagyok :DD
Megkaptam,a csónakot szebbnek gondoltam,Szeretnélek hívni ha olvasod hívjál,visszahívlak,ma meglátogatnálak.
Azzal vitatkoznék, hogy az ETZ könnyeben szerelhető, mint a Jawa. Én most vettem egy ETZ-t a Jawa mellé, de nekem úgy tűnik, hogy az ETZ-n a Jawahoz képest egy kicsit túl vannak bonyolítva a dolgok.
De ha meg csak százalékokat lehet hozni rajta, ami ha a 26 LE-t vesszük alapul és utánaszámolok, 4-5 százaléknál lenne egy egész lóerő pluszban (vegyük figyelembe azt is, hogy annyit menet közben meg sem érez az ember), akkor a fenének kell annyi időt elb...ni rá.....Jó, persze a tudományos kíváncsiságot kielégíti némileg...De ennyi....Viszont én személy szerint inkább használom a motort, ahelyett, hogy laboratóriumnak tekinteném :)Az alatt az idő alatt, amíg kicsikarod belőle azt a minimális teljesítménynövekedést, inkább megszüntetek egy esetleges olajfolyást pl....
Maga az eletromos gyújtás jó...nekem is az volt fent rajta....Ajánlom mindenkinek....Trabanté...Pont passzol rá....Kitaláltam, feltettem egy hét alatt mindennel együtt, hibátlanul működik a mai napig...Mondjuk én meg gépész vagyok....
Ha nem lett volna kész gyújtás építeni nem állok neki, az fix, mert túl sok szopás lett volna vele, és még nem is biztos az eredmény... Így viszont más már kiszenvedte magából a megoldást, csak adoptálni kellett.... :)
Állítólag a lusta mérnök a jó mérnök....Mert inkább kétszer átgondolja hogy lehetne megúszni a felesleges munkát... :D
Ebben vagyon valami. De ha valakinek van idege és ideje hozzá, szórakozhat ilyesmikkel. százalékokat hozhat teljesítményben. Tanulságosnak tanulságos . Persze aki azért vág bele ilyen kisérletbe, mert jelentős teljesítmény növekedést vár, és az a növekedés kellene is neki a boldog jawás motorozáshoz, az szerintem téved.
Persze én mint leírtam már párszor pár helyen, elektromos vagyok, nem gépész.
Francért kell túlbonyolítani???
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|