:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ezt nem igazán értem. Hol kellene kihézagolni? Nekem úgy tűnik mintha a felső csapágyakra ülő fészek nem érintkezne a golyókkal. Mintha a kormánytengelyen nem lenne több menet és nem tudok rajta húzni. Egyébként a kormány nem szorul, csak ha behúzom az első féket szemre látszik hogy felül kottyan.
Bírálni lehet, de amíg valaki nem áll neki levágni és új csapágyhoz illesztett csövet visszahegeszteni, feszültség mentesíteni, addig jó a vékony alulemez hézagolás, lánykori nevén "sörösdoboz" is :)
Én sörös dobozzal hézagoltam ki pár éve. Bár akkor voltak akik bírálták, azóta is tartja magát. Ha mégis kilazul valamikor, legfeljebb megkérem valamelyik ismerősöm hogy igyon egy sört az egészségemre. :D
A kormánycső elég silány anyag, kikotyogósodott, és az egész csapágy kóvályog benne.
Valaki írta hogy ráhegesztett egy külső gyűrűt alul felül, illetve hézagold ki valamivel...és lazítsad vissza a kormánykónuszt, nem kell annak szorulnia.
A kormányom nekem is kottyan pedig újak a golyók is a kormánytengelynél. Maxra van húzva a felső csavar és így is szar. Kormánykifli cserével lehet orvosolni? Mielőtt vettem sokat hajtották a motort terepen.
Sziasztok!
A motorommal az a problémám hogy hidegen kerregő hangot ad. Melegen ez a zaj teljesen megszűnik. Nemrég lett felújítva nincs még benn 400km. Van valakinek tippje vagy valaki hasonló dolgot észlelt már?
Koszonom keszseges segitsegedet ! Ha nem sikeredik itt a kozelben beszereznem , valoszinu elni fogok a segitsegeddel .Koszonom nagyon . Udvozlettel ...Bobe(Gyor )
meg is vettem, fizetés után az eladó garázsában szét is kaptuk és ment a swiftbe. :)
Kiderült, hogy egy CZ vázban Jawa 632-es blokkot sikerült lőnöm, sok tekintetben jó buli. a gép indult jól, de valami gebasz lehetett, mert nincs alapjárat. Szivatóval beindult, amíg a benzinszint elég magas. (Karburátorom épp van a 634-ről, meg gondolom ezt is meg lehet csinálni. A töltését kimértem, az is jó. A blokk csattogás kerregés nélkül járt afféle süvöltő hangot ad, ami pl nem annyira észrevehető a 638-asnál. Ez mi? A váltó parádés az enyémhez képest, a kupplung is ok, pedig az összes bowden, váltókar, minden lógott, lefegett. Mentem vele egy kicsit, oszt megvettem.
Meg kell valljam a CZ sokkal jobban tetszik, mint a jawa :P Szélesebb a tank, masszívabb a lengővilla, ugyanakkor sokkal könnyebb a váz, mert nagy része keskenyebb és csak keretes nem bölcső. Örülök neki. kb 50-et hagytam ott, szerintetek jó vétel? (állapota elég leélt, felnik ütöttek, gumik kuka, bowdenek kuka, ülés szakad, de mindene megvan, működik. Ja, papírjai nincsenek.
szia, lengyelben álltalában kapni, ha nem találsz sehol, akkor szívesen szerzek neked és elküldöm.
Nekem is czeh dugók vannak. a méretet pont nem tudom...
Sziasztok ! Gyari Cseh dugokat-dugattyuszett keresnek 58.5 meretben . Valami otlet , hogy hol keressem ? Koszonok minden segitseget !
Nem is árt egy 2 gépet alkatrésznek, letárolni. Egyre fogy a jawak száma!
nos, úgy volnék, hogy keresek donor motort. errefelé rengeteg olyan Jawa és CZ van, ami papírok nélkül van árulva. Találtam egy jobb képűt a domb túloldalán, talán hétvégén elmegyek meghallgatom.
12V-os CZ350-es egész egyben, nincs átszabva erdei vadállatmotornak, mint a nagy része.
Ha nem zörög, akkor megveszem.
ilyenkor alsó hajtókarcsapágy kuka, vagy a felső? Érdekesség: a felsőt 2 éve cseréltem, azóta tán 5000km-t ment vele.
1 hete levettem a hengerfejeket, hogy megnézzem érzek-e kottyanást:
tekertem a főtengelyt, amíg a vizsgálandó dugót le nem húzta egy kicsit, aztán ujjal igyekeztem lenyomni a dugattyút, hogy érezzem, kottyan-e. A jobb dugónal volt látható kotty, pár tized talán, a balnál csak éreztem valamit. Nem tudom, hogy milyen tűgörgőket kaptam annó, lehet valami fos gyártmány volt... :(
A kerregés elég jó szó a Jawa 350 hajtókarhangra. Üzemmeleg motornál jobban hallható, a fordulatszám emelésével drasztikusan erősödő hang. A külső megfigyelőnek nem túl észrevehető, de a motort vezető embernek nagyon zavaró hang. Terhelés közben jóval erőteljesebb mint motorféken.
erős "kerregés" jön a blokkból ha már bemelegedett. :( Úgy vélem, hogy nemcsak a fordulattól, de a terheléstől is függ...
Főtengely? :( Ismer valaki főtengelyes Jawa zörejt a youtube-on, amit meg tudok hallgatni összehasonlításképpen?
2. kérdés. Van nekem a 634-es blokk, ami immáron 2 éve olajban, rongyban ácsorog. Ha szétbontom, lemérem mit lóg, akkor meg tudjátok mondani, hogy a főtengely felujítható-e?
Szervusztok!
Nincs valakinek 6V Jawa-ra egy működőképes elektronikus index kapcsolása, ami LED-ekkel is működik? Az MZ-s változatot már megépítettem, de a Jawa rajzát nézve az nem jó oda, mert az MZ-st testre kell kötni.
"... A villogóadó is lehet hibás, de még nem derítettem ki..." - majdnem biztos, hogy ő a ludas.
Nálam olyan "gond" volt az irányjelzőkel hogy magasabb fordulaton nagyon gyorsan villogtak, szinte vibráltak.A töltésem ok. Vettem nem mechanikus relét és most tökéletesen működnek mint kis mint nagy fordulaton.
Lehet, hogy én is testhibával állok szemben, bár azt nem értem, miért villan egyet, aztán abbahagyja.A villogóadó is lehet hibás, de még nem derítettem ki...
Most az van, hogy bekapcsolom a villogót egyik irányba, egyet villan, aztán semmi.
Bele kell nézni, nincs más hátra.
üdv.: R
Két hiba is volt. Volt egy testhiba a jobb hátsó irányjelzőben és át volt kötve 2 vezeték az elsö lámpa mögötti vezetékkötegnél. A tulaj állitása szerint magától jelentkezett a hiba és ő nem babrált bele. Ezt erősen kétlem. Hittem neki, ezért először nem is néztem, hogy minden jól van e bekötve...
Szia! Mindenképp jobban jársz ha szakemberre bízod a fényezést,tapasztalatból mondom. Én a tankkal meg az oldaldobozok otthoni fényezésével próbáltam úgymond spórolni,hát nem jött be!szépen megcsináltam,de sajna a festékboltokban kapható sprayk csak hobbi szinten érnek valamit,az állítólagos benzin olaj állót is egy csepp benya lehozta.szóval kb 20e forintomba került a sok alapozó+festék stb.aztán elvittem egy fényezőhöz aki 10e ft-ért kompletten megcsinálta.ja és még az elvacakolt időt nem is említettem.
Ilyenekkel én is szoktam nyűglődni néha, ha nem titok, mi volt a hiba?Azért kérdem, mert minden ilyen hibából okosodik az ember valamit...
üdv.: R
Köszí a segitséget, meglett a hiba.
Legtöbb motornak nehéz kivenni álló helyzetben járó motornál. Meg kell tanulni, hogy még gurulás közben vedd ki üresbe.
Amit még észrevettem az az hogy egyesből nem igazán tudom üresbe húzni. Ha például megállok úgy hogy egyesben van akkor le kell állítanom és úgy üresbe húzni. Akkor viszont mint a vaj. Lehet nem emel ki rendesen a kuplung. Egy picit állítok az automatikán. Csak rohadt nehéz eltalálni azt a pontot ahol nem csúszik meg és rendesen ki is emel a kuplung.
Köszi a tippet Keri!
Sajna akkor ehhez megint szét kéne húzni a blokkot :( Majd ha lesz időm megnézem addig szerintem használom így. Amit nem értek hogy ez a váltó a másik blokkban tökéletesen működött azt leszámítva hogy a negyediket kidobálta. De ehhez vettem öntöttvas léptetővillákat.
Értem és köszi minden segítséget.
Asszem igazad lesz és megpróbálom valahogy elvinni a vázat és csak marad a porfestés. Én is tudom hogy az a legjobb megoldás, csak kicsit macerás odáig eljutni :).
Van amikor a spórolás drágább.
Ha spórólni akarsz akkor simán drótkefézd le a rozsdás részeket, alapozó, meg matt fekete spray.
Az sem néz ki rosszul és ha az lepereg legalább könnyen javítható.
Általában én is ezt alkalmazom a mindennapokban.
Ha szét van szedve, akkor viszont a porfestés a legjobb, egyszerűbb és olcsóbb megoldás.
Persze kevesebb pénzbe kerülhet, de összességében drágább lesz.
Az Alkytont 4500ért vettem. Rendes 2K műgyanta autófesték 7000-20ezer között láttam minőségtől függően, 7000-essel sem volt problémám, de ezeket csak fújni lehet és a kiegészítők még drágítják. Szóval az Alkyton még mindig olcsó, még ha drágának is tűnik a többi nem korrózio gátló zománcfesték között.
De ha pl a Hammeritehoz hasonlítod akkor kb. ugyan ott van.
Ráadásul ezeket 1 rétegben elég felvinni. Jól fednek, így neked elég a legkisebb doboz.
Bár még mindig a porfestésre beszélnélek rá. Kérd meg valamelyik havert hogy vigyen el, a váz önmagában nem nagy.
Na jó, azt azért nem akarom hogy mindenálló és ingyen legyen, de azért megpróbálok ott spórolni ahol csak lehet mint gondolom sokan mások is.
Igen, leírtad hogy milyen festéket ajánlasz, (amit köszönök még egyszer) és szerintem meg is fogadom a tanácsodat mert ha már csinálok valamit akkor az már legyen normálisan megcsinálva.
Kérdéseidből kiindulva azt tanácsolom, hogy hagyd a fenébe az egészet... vidd el egy szakemberhez... jobban fogsz járni, hidd el.
2000 forintos festékkel, a kerítésemet nem festeném le, csak ennyit a minőségéről.
Tehát mindenálló legyen, és ingyen legyen, és másszon fel magától.
Na szórakozz mással :))))
Mint mondtam porfestetni olcsóbb.
Elmondtam hogy lehet jó festést csinálni, de azt csinálsz amit akarsz, aztán ne csodálkozz ha ronda lesz és lepereg az első télen.
Értem, köszi.
Megnéztem a festéket, és elég "jó" ára van :(.
Amennyibe kerülne az alapozó és a festék, azért már le is porfestenék. Úgy gondoltam hogy fémtisztára lecsiszolom a régi festéket és maradványait, a rozsdával együtt. Ha kell még fel is polírozom, aztán adok neki 1 réteg alapozót + 2 réteg valami jó minőségű benzin és olajálló festéket. Valahol láttam 2.000.-ft alatt ilyen spray -s festékeket, csak már nem tudom hogy hol.
Remélem hogy minőségben is azért jók ilyen áron.
Bár ha jól tudom akkor nem valami jó totál felpolírozni festés előtt, mert akkor nehezebben tapad meg rajta az alapozó. Ez igaz?
A repedezés a rossz alapozástól is lehet.
Alapvetően fémtisztára le kéne pucolni, vagy legalább az előző alapozásig, és arra alapozó, persze zsír és szilikon mentesen, mert az a festék gyilkosa. Úgy értem még ujjlenyomat se.
Köszi, utánanézek a festéknek. Van itt nem messze egy festékkeverő, ott már egyszer kevertettem ki festéket de 1 év múlva úgy szétrepedt, mintha pókhálós lett volna.
Sajna muszáj lefesteni mert elég sok helyen már le van kopva, és a felfogató részeknél már rozsdásodik is.
Na meg ha már egyszer szétkaptam mindent, akkor már úgy rakom össze hogy patent legyen :).
Igazad volt, a váz festés csak a kezdet.
Spray-vel nem lehet szép felületet fújni, mert a sprayhez híg festék kell, a szép felülethez meg sűrű.
Esetleg ha ennyire nincs lehetőséged akkor hagyd békén a vázat. ;-)
Minden lelkes kezdő ezzel kezdi hogy lefesti a vázat, vagy felújítja a blokkot ha kell, ha nem, de leggyakrabban elég ha lemosod. Ha nem profi módszerekkel fested, akkor fél év múlva rondább lesz mint volt, vagy már rögtön festés után :)
Hát ha kézzel fested, akkor még az is kisebb munka, hogy elsétálj 20km-re a vázzal a hátadon :D
Pedig a porfestés olcsó és jó.
Minden más drága bonyolult és kevésbé tartós megoldás vázra, de bármelyik kétkomponenses autó festék megteszi.
Ha pedig végkép a primitív megoldáshoz ragaszkodsz, akkor a legjobb az Alkyton Rust-Oleum festék a saját alapozójával. Van vagy 2 hét száradási ideje, bár ilyen melegben lehet hogy kevesebb, de rugalmas, ellenálló. Munkagépre szoktam használni. Jól terül. Ecsettel olyan felületet csináltam neki, hogy senki nem hitte el hogy fújtam. Persze jó minőségű, nem szálaló ecset kell. Ne a barkács áruházakban vásárolj, mert azok csak szart árulnak. Rendes szakkereskedésben. Abban a festékboltban ahol árulnak Alkytont (merthogy elég ritka), ott vehetsz ecsetet is. És ne hagyd magad rábeszélni más festékekre, pl a Hammerite-ra.
kapcsolási rajz bogarászás nélkül csak így első gondolatra, valami testelési hiba lesz a jobb oldali indexedben. Sarú vagy testelő csavar szokott korrodált lenni.
Ha nem az a gond, akkor nekiállok bogarászni a kapcsolást :)
Sajna nincs szórópisztolyom. Valami spray -s megoldás kellene. Hallottam valami vizes bázisú akrilról vagy hasonló de nem értek hozzá. Asszem az airbrush festékek is ilyenek csak nem tudom hogy vázra jó lenne-e nekem.
Az enyém így készült, 8 éve, alapozás nitróval felhígított bekevert Epokitt, szórva, finoman csiszolva. Felület (arany színű) színtelen nitro lakkba kevert "aranypor", szórva. Ár-érték arányban számolva nagyon jó megoldásnak bizonyult.
Mert itt nálunk nincs ilyen lehetőség a közelben, ahol meg volna 20km oda meg nem tudom elvinni a vázat sajna.
Miért van kilőve a porfestés?
Sziasztok!
Van egy 638 -as jawam és szeretném újrafesteni a vázat amihez kérnék egy kis segítséget.
A porfestés sajna kilőve, így azon kívül mit tanácsoltok, milyen festéket + alapozót...stb vegyek ami tényleg benzin és olaj álló, nem úgy mint a tescos amire csak rá van írva?
Tapasztalat :)
Villanyász szakik segitségét kérném: A motor (638, 12V)) olyat produkál, hogy ha balra kapcsolom az irányjelzőt, akkor gond nélkül üzemel, ha jobbra kapcsolom, akkor pedig rendesen villog jobbra és közben enyhén villognak a bal oldali irányjelzők is (5-6V-ot mértem). Nincs ötletem...
Megvan a kuplung hibája! Tényleg nem az olaj lehetett a fő ok, az csak még tovább "szivatott". A kopott öreg lamellák még érthető, hogy megcsúsztak, ezért új (cseh) lamellákra cseréltem, de ezek vékonyabbak!!! a régi gyárinál, és így a kinyomópálca és a nyomólap között gyakorlatilag nem maradt beállítható holtjáték. Mivel a kinyomótengely két részből áll, a mechanikán simán lehetett látszólag bármit állítani. Sajnos több szétszedett blokk alkatrészeiből lett összerakva a váltó, és bizony erre nem figyeltem, hogy látszólag egyforma blokkok alkatrészei közt van bizony méretkülönbség. Mindenkinek köszönöm a jótanácsokat, nélkületek még mindig az olajnál tartanék! /bár a kapott Castrollal tényleg sokkal kevésbé csúszott, de a hiba bennem volt :-) /
Az általam alkalmazott reszelési módszer röviden:
- széles, finom fogazású reszelő
- a reszelő végére ragasztott kemény, vékony műanyag (legjobb a max 0,5 mm textil bakelit) "szamár vezető" csíkkal
- mérés hasáb sorozat vagy méretre köszörültetett idom segítségével
türelemmel pontos munka végezhető, sok sikert.
nna ezt jó tudni, akkor hétvégén megcsinálom. Én azt hittem kuka... Remek.
De... tegnap reggel kiderült, hogy nincs elég nafta a motorban. No, bekevertem egy liter jó öreg benzint (csak mosni tartom egy kannában) hogy azzal elevickélünk a 10km-re lévő kúthoz. Indult és ment vele, kicsit füstölt, mert talán sok olajat kapott. A Kúton megetettem, először téve bele az Orlen félszintetikus olajat (Orlen az kb MOL itt) Melóból hazafelé meg arra lettem figyelmes, hogy zakatol... :/ Leszedtem este a hengerfejeket, de semmi. Érezni ujjal, hogy kottyan a jobb hajtókar, de 2 évvel ezelőtt is kottyant, mikor cseréltem hajtókarcsapágyat. A bal oldali az ok. A motor megy, indul, csak mintha jobban zörögne... Lehet az olaj? (Vagy a túl dús keverék? gyertyaszínből következtetve kicsit dús...)
Nem, az amúgy használhatatlan kosarat (nem olcsó) még évekig lehet használni.
Nekem már volt bajom Honda kuplunggal is,de ez éppen nem a tipushibájuk :-) Tény és való, minden motornak van gyengéje, csak a Hondáké valahogy idegesitöbbek...
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|