hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. december 11. kedd 
Árpád

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 541 oldal
|< 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

Keri
válasz erre | email2017-06-06 12:02:35
Mindig is az volt :D
Akkor szűnt meg a megszakítós problémám Jawán amikor egy olasz minőségi utángyártottat tudtam venni.
Érdekes módon annak nem kopott a bütyke több ezer km alatt sem, míg a PAL megszakítót 300km-enként akár az út szélén is rutinosan állatottam utána már szemre is.
Teljesen elcsodálkoztam hogy haver a MZ TS-el azt sem tudja hogy kell gyújtás állítani, mert egyszerűen nem volt rá szükség.
Másik hogy a lemezből sajtolt kalapácsból volt hogy kiesett az érintkező pogácsa. Akkor jó szolgálatot tett a pillanat ragasztó. Hazáig kibírta. Asszem utána volt az hogy nem voltam hajlandó PAL-t belerakni.
Egyébként a Skodámban is ugyan ez volt, ott is akkor szűntek meg az elektromos gondok, amikor beraktam egy CPI gyújtást, elektronikus feszültség szabályzót meg ugyan azt az olasz megszakító kalapácsot.

sorszám: 26941 (146358)
(előzmény: Árpád, 2017-06-06 09:11:28)

 
 
Árpád
válasz erre | email2017-06-06 09:11:28
A másik topicból átjőve:
Milyen érdekes hogy akinek mechanikus megszakítója van a jawán, mindenki visz a túrára tartalékot. :) Lehet hogy a mostanában kaphatók szarok? :)
Milyen jó hogy az elektronizálás miatt nekem ilyen gondom már nincs. :) Igaz cserébe mintha a trafók bírnák rövidebb ideig. De nem tragikus a helyzet.
sorszám: 26940 (146357)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-06-06 08:09:48
Olcsó kisipari spirálokkal az a baj, hogy eleve rossz minőségű és kalimpál vele az óra.
Originál Jawa-t kell szerezni, az jó. Igaz 10 éve volt utoljára hogy ilyet néztem, de akkor még lehetett kapni.

Vagy rendes bowden készítővel csináltatni, de a általában drága, de jó minőségű szokott lenni.

MZ TS fékbowdennel jártam úgy hogy 2. fékezésre mindig elszakadt a bolti olyan silány volt. 10ezer forintomba került gyártatni, de ez olyan erős és finom mozgású, mintha hidraulikus fékem lenne, plusz annyival vastagabb mint a gyári, hogy örök élet plusz 2nap garanciát vállaltak rá :) amúgy rozsdamentes, teflon betétes.
sorszám: 26939 (146355)
(előzmény: venosz, 2017-06-05 19:22:45)

 
 
venosz
válasz erre | email2017-06-05 19:22:45
2000 ft motoros boltban rendelve egy gázbovden és egy kuplungbovden tokkal vonóval állítócsavarral, levégezve ahogy kell. nézz utána a km bovdennek.
sorszám: 26938 (146347)
(előzmény: lajos, 2017-05-13 10:45:00)

 
 
venosz
válasz erre | email2017-06-05 13:28:43
Sziasztok, van egy eladó JAWA 350 634 es 6v-os papírok nélküli vasam, pöccre indul, fékek 100% világítás 98% 120 km/o megy, űlés cakkos, rugózása elfogadható, gyári fényezés, kicsit kopott,d e egyben van, alig alig rozsdás a chrómos része. Felpucolom, csili-vili
100 rugó venosz@freemail.hu
sorszám: 26937 (146342)

 
 
lajos
válasz erre | email2017-05-13 10:45:00
Sebességváltóra nincs ötletem. Ilyet nem tapasztaltam. Km órával egy éve kínlódok. Hasonló a jelenség. Egy marék régi kemény spirálom van törött külső borítással így módjában áll elállítódni a spirál kilógó belső részének. Erre gondolok, mert az órát fúrógéppel meghajtva szépen működik. A kihajtás négyzet alakú lukja nálam jó. Ha nem boldogulok a régi spirálokkal vagy újat veszek vagy Wartburg nagyon hajlékony spirálból barkácsolok egyet.
sorszám: 26936 (146294)
(előzmény: hzoltaan, 2017-05-10 20:10:28)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2017-05-10 20:10:28
Szerencsere a valto olajjal feltoltve mar egesz rendesen adja. Kimondottan jol valt az automata kuplunggal, de erzesem szerint hatalmasakat esik a fordulat... nem neztem milyen lanckerek van benne, de minden fokozatban sikitosbol szinte alapjaratig esik es 4-ben semmi ereje.

A sebessegmerom eleg hulla... lehet ezeket javitani? A Km szamlalo nem mozog (en meg mar orultem, hogy tizenparezer km van benne!) es szerintem kb 60-70 kozott megall az ora, de azert mintha meg gyorsult volna. 0-30 kozott meg ugral, mint anno a Rigamon... Ezek ilyenek? Miert ugraltak a Riga, Romet, Jawa meroim, es miert voltak hott stabilok a Suzuki, Honda muszerek? Pedig a GS450-ben akkor mar 85000km volt. :D :D
Ha veszek bele ujat (mert van) az jo lesz, vagy ez ilyen, felejtsem el?
sorszám: 26935 (146290)
(előzmény: lajos, 2017-04-24 21:33:36)

 
 
lajos
válasz erre | email2017-04-24 21:33:36
A fényes tárcsa a hátsó lánckeréknél valamekkora távolságot tart a lengővilla és a lánckerék között.(nálam 4 mm) A 638 láncvédőről lefeszegettem a pont hegesztett jóval vastagabb és nagyobb átmérőjű (alighanem 25 mm) távtartót. Esztergályoztam egy megfelelő vastagságú kialakítású illesztő távtartót és ponthegesztés jellegű hegesztéssel rögzíttettem. Felszereltem a próba motorra gumi láncvédővel, lánccal. A gumi láncvédő blokknál való rögzítése még várat magára. A forgalomban levő gépem még műben van mivel nyáron megszorítottam. CZ 477.1 (teljes gáz, alacsony benzinszint, hőség) A sebességváltó hibáról, biztos nem mondok újat, a blokk szétszerelésével tudsz tájékozódni.
sorszám: 26934 (146244)
(előzmény: hzoltaan, 2017-04-24 14:42:26)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2017-04-24 14:42:26
Azt mar megfigyeltem, hogy az elado, noha tejbe-vajba furosztotte a csaladi CZ-t, azert a kicsierelt bowdenektol (amelyek nem ide valoak) es gumiktol messzebb nem mereszkedett a motorkarbantartas felelmetes erdejeben. Avagy de igen, letusszentette a fel motort hoallo ezusttel. Szerencsere a krom alkatreszekrol szinte letorolheto.

Az egyetlen aggodalmas pont a valto. egyest ritkan es kellettlenul veszik uresben, de nem a kiemelessel van gond. Az automata is rendesen kiemel. (mellesleg most latom csak, hogy mas az automataja a cz478-nak, mint a Jawa 632-nek) Kicsit elore lokogetve mar beveszi az 1-et es onnan korrekten valt mindenhova. Mitol lehet ez?

A kuplung oldali blokkfel torott, a lanckerek es a dinamo kozott, hurra, igy a lanckerek a gyujtasra veri a retket. Amugy is szeretem a tokozott lancot... Mi akadalya volna a jawa350 lancvedo felszerelesenek?
sorszám: 26933 (146242)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2017-04-23 19:39:46
Sziasztok!
Csak visszatertem a kettoutemhez!
A kis Honda megkoszonte a sok-sok munkaorat es egy beszakadt gyertyamenettel koronazta a tegnapi napot. Ugyhogy ma meglett az utodja. Egy CZ175. Hiaba no, elvezem, ha a hengerfej csak 3 csavar!

Eddig 634-esem, TS, meg egy 632-es blokkal szerelt CZ-m volt. Gondolom ez sem fog nagyon meglepni, nem?
sorszám: 26932 (146240)

 
 
19Dávid89
válasz erre | email2017-04-20 17:26:17
Köszönöm, találtam is ilyen műhelyt.
Nekem eddig jó tapasztalataim vannak a magyar utángyártottal is.
Az eredetieket meg fogom csináltatni tartaléknak,de csak télen,amikor nem kell a gép és tudom nélkülözni a kerekeket.
sorszám: 26931 (146212)
(előzmény: Fblack, 2017-04-07 20:56:07)

 
 
Fblack
válasz erre | email2017-04-07 20:56:07
A fék felújításhoz javasolom, keress egy műhelyt, ahová elviszed a kerekeket,így ahhoz a dobhoz készítik a betéteket, amiben használod! Én így csináltam minkét öreg gépemhez, nincs is semmi gond a műszakin!
sorszám: 26930 (146147)
(előzmény: 19Dávid89, 2017-04-07 07:10:33)

 
 
19Dávid89
válasz erre | email2017-04-07 07:10:33
Szép napot mindenkinek!
Van egy-egy garnitúra első és hátsó fékbetétem,amiket újra szeretnék ferodoloztatni,meg tudná nekem valaki mondani a 350-es fékdobjainak belső átmérőjét?
Előre is köszönöm.
sorszám: 26929 (146145)

 
 
Sparrow Kapitány
válasz erre | email2017-04-04 20:31:33
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni?
350/638-as JAWA-hoz keresek a motorblokk széthúzásához/széttolásához való célszerszámot!
Előre is köszönöm szépen a segítséget!
sorszám: 26928 (146139)

 
 
19Dávid89
válasz erre | email2017-04-03 13:39:23
Köszönöm,megrendeltem.
Azt szeretem,ha patent a gép.max lesz egy tartalék.Azért köszönöm.
sorszám: 26927 (146136)
(előzmény: Árpád, 2017-04-03 12:09:52)

 
 
Árpád
válasz erre | email2017-04-03 12:09:52
Addig nem szedném szét amíg nem lennék biztosabb a dologban.Kellene egy próba óra. Nekem most sajna nincs tartalékom. Három éve beállt az órám, akkor felhasználtam. Úgy általában elfogyott az alkatrészem. :( Pedig annak idején két ismerőstől is örököltem mindent a vázon és a blokkon kívül.
sorszám: 26926 (146135)
(előzmény: 19Dávid89, 2017-04-03 11:30:04)

 
 
19Dávid89
válasz erre | email2017-04-03 11:30:04
Szia Árpád!
Köszönöm a segítséget.
A hajtás és a spirál szerintem jó,de az órában nem bízok...
Szétszedni nem nagyon merem egyenlőre,nem tudom a krómozott karimát roncsolás nélkül leszedni.
sorszám: 26925 (146134)
(előzmény: Árpád, 2017-04-02 11:42:56)

 
 
Árpád
válasz erre | email2017-04-02 11:42:56
Ha csak lengene, még lehetne fordulatszám spirál. De mivel jelentősen magasabbat is mutat, inkább az lesz hogy vagy kosz, vagy rozsda miatt a mágnes kuplung akadozik. Feltéve hogy jól emlékszem a műszerekre. a spirál egy vas korongot forgat el, a mutató tengelyén egy mágnes van. Meg természetesen a rugó.Elvileg a fordulat függvényében nő a forgató erő.
Ha jól emlékszem.
sorszám: 26924 (146129)
(előzmény: 19Dávid89, 2017-04-01 19:06:53)

 
 
19Dávid89
válasz erre | email2017-04-01 19:06:53
Szép napot mindenkinek!
Olyan gondom lenne,hogy a 638- on a fordulatszámmérő brutálisan leng,2-3000 ig nincs vele gond,de utána oda- vissza pásztáz vagy felmegy 10000 ig.
Mi lehet a probléma?
Segítséget előre is köszönöm.
Üdv Dávid
sorszám: 26923 (146128)

 
 
19Dávid89
válasz erre | email2017-03-25 20:35:23
Köszönöm a segítséget, kettőt kellett emelnem a súberen, így most dinamikus és nagyon jól megy,ha a gyertyák is rendben vannak,marad így.
Amúgy se kapok sehol 92-100 közötti fúvókát.
sorszám: 26922 (146111)
(előzmény: magush, 2017-03-21 14:59:07)

 
 
Fblack
válasz erre | email2017-03-25 18:55:11
Üdv mindenkinek!
Megvolt az akku feltöltése után a tavaszi indítás, amikor az alapjárat elveszett. Kivettem az alapjárati fúvókát, valamint az állító csavart és kompresszorral átfúvattam a rendszert, Újra indítás után rendben volt az alapjárat a 350-esen! Ugyanezt fogom megtenni a CZ 125-ön is. Javasolom mindenkinek!
Üdv!
sorszám: 26921 (146109)

 
 
19Dávid89
válasz erre | email2017-03-21 23:02:48
Köszönöm a segítséget,ma összeraktam a karbit,emeltem a súberen.
Meghoztam a cuccokat a fényezőtől, csütörtök, pénteken a berepülés várható napja.
sorszám: 26920 (146102)
(előzmény: magush, 2017-03-21 14:59:07)

 
 
magush
válasz erre | email2017-03-21 14:59:07
Minél lentebbi rovátkában van a súber, annál többet kap.
Ha eddig a legfelső rovátkában volt a súber, akkor a lehető legkevesebbet kapta a motor.
Először próbáld meg lejjebb lévő rovátkába rakni (ha jól emlékszem, a gépkönyv azt írja, hogy a normál használathoz a középső rovátkában kell lennie), lehet már ez önmagában megoldja a problémát.
sorszám: 26919 (146100)

 
 
19Dávid89
válasz erre | email2017-03-20 23:01:06
Köszönöm a válaszokat.
A tű eredeti,a történet tavalyi, miután a deknik és a tank a fenyezőnél vannak, nekiláttam kitakarítani a karbit és gondoltam,ennek is utána járok.
Egyenlőre nincs tankom,próbálni nem tudok.A benzincsap tömítés és az üzemanyagszűrő is új lesz.
Teljesen kitakarítottam a karbit, elég sok helyen voltak oxidosak a réz belső elemek,pl a tűszelep furata is,lehet már a takarítás is megoldotta a problémát,csak azért érdeklődtem,ha esetleg mégsem,merre induljak el.
Ha a súbertű a legfelső rovátkába van akkor nyúlik legmélyebbre,akkor emeljem?
Nem szívesen veszem le a karbit,ha fennt lesz az újrafényezett tank.
sorszám: 26918 (146099)
(előzmény: magush, 2017-03-20 21:13:52)

 
 
magush
válasz erre | email2017-03-20 21:13:52
Ha a súber a legmagasabb pozícióban van, akkor az jó.
Ha a súber utángyártott (tajvani), akkor a súber maga a szar. (MINDEN jawához ugyanazt a tűt adják, 250/350... kizárt hogy jó legyen)
Tedd vissza az eredeti súbert, azzal valószínűleg jó lesz, vagy ha már nincs meg, szerezz egyet. Esetleg csiszolgasd, ahogy Árpád írja, de az elég macera, és szinte biztos, hogy nem lesz jó.

Ezen kívül banális hibalehetőség, ugyancsak Árpád javaslatát kifejtve:
Kap elég benzint a karbi?
1. tanksapkánál tud levegőt szívni? (ha letekered a tanksapkát cuppan? akkor nem jó)
2. benzincsapon folyik át elég benzin? (el tud dugulni, vagy a gumitömítés benne elszakad/megdagad)
3. ha esetleg raktál a karbi elég utólagos szűrőt, az is meg tudja lassítani a benzint.
sorszám: 26917 (146097)

 
 
Árpád
válasz erre | email2017-03-20 20:24:22
Ha csak a felső tartományban van a hiba, én nem bántanám a fúvókát.Azzal ugyanis valószínüleg az alsó tartomány kapna túl sokat.
vagy nem tud elég gyorsan utána folyni a benzin a kiszívottnak a karbiban, vagy rossz a tű. Én ilyen esetben kezdem el csiszolgatni finoman a tűt egy kerámia lapocskával. De vízpapír is szóba jöhet.
illetve ez kezd multidő lenni. Mostanság ha nem durva a hiba, megemelem a benzinszintet. Akkor alul rosszabb lesz, felül javul, ha elfogadható az állapot, nem tökökölök csiszolgatással. Türelmetlenné kezdek mostanság válni. Vagy a kor teszi vagy a mindennapi élet.
sorszám: 26916 (146096)
(előzmény: 19Dávid89, 2017-03-20 17:11:16)

 
 
19Dávid89
válasz erre | email2017-03-20 17:11:16
Azok a doksik,amiket eddig láttam,mind a legfelső rovátkába irta a tűt, azért ezt nem is bántottam.
Amúgy csak felső gáz tartományban van ez a jelenség.
Láttam egy 634,638,640 kezelési útmutatót,angol nyelvűt,ami 100-as főfúvókát írt.
sorszám: 26915 (146095)
(előzmény: 19Dávid89, 2017-03-20 17:01:10)

 
 
19Dávid89
válasz erre | email2017-03-20 17:01:10
Az elsőben,legfelül,ahogy eredetileg is volt.
sorszám: 26914 (146094)
(előzmény: magush, 2017-03-20 16:15:07)

 
 
magush
válasz erre | email2017-03-20 16:15:07
Súbert eléggé felemelted? hányadik rovátkában van?
sorszám: 26913 (146093)
(előzmény: 19Dávid89, 2017-03-20 12:30:07)

 
 
19Dávid89
válasz erre | email2017-03-20 12:30:07
Segítséget szeretnék kérni,van egy 638-as Jawam,úgy érzem teljes gáz környékén kevés üzemanyagot kap,amit a gyertyák képe is mutat.Nagyon világosbarna mindkettő.Trabant gyújtás és iridium gyertya van benne.A kérdésem az lenne,ha 92-es főfúvóka helyett 100-ast raknék be orvosolná-e a problémát,nem lenne-e túl nagy lépcső?
Segítséget előre is köszönöm.
Üdv Dávid
sorszám: 26912 (146092)

 
 
19Dávid89
válasz erre | email2017-03-20 12:25:29
Szép napot mindenkinek!
sorszám: 26911 (146091)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-02-24 04:38:27
;):)
Állítólag,1,14 misi, viszont elvileg, ha nem tesznek rá többet, akkor 1,3 misiből, papírozva elvileg megvan. Hajrá! Oszt mehetünk majd túrázni! :)
Teknőc
sorszám: 26910 (146076)
(előzmény: Árpád, 2017-02-24 02:10:22)

 
 
Árpád
válasz erre | email2017-02-24 02:10:22
Ha 1.5 milla alatt meg tudnám venni, lehet hogy elgondolkoznék a dolgon.Bár még nem kaphatok kölcsönt, kevés a melóhelyemen meglévő időm. No meg a részleteket se tudnám még állni. De gondolkozni nem kerül semmibe.
Talán jó lenne utolsó motornak. Csak kibírna max 15 évet.
De a mostani felújítása is számításba jöhet. Az olcsóbb megoldás lenne.
De még egyszer leírom, gondolkozni a dolgon lehet.
sorszám: 26909 (146074)
(előzmény: Teknőc, 2017-02-23 11:49:09)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2017-02-23 11:49:09
https://www.sportmotor.hu/magazin/jawa-350-2017
Teknőc
sorszám: 26908 (146073)

 
 
Fblack
válasz erre | email2017-01-31 14:22:37
Téli felkészülés.
Átnézem a gépeket és néhány javítást, vizsgára felkészítést végzek.
A 634-esem gyújtását kicserélem VAPE rendszerre.Komplett dinamó, gyújtás, szabályzó (6V) eladóvá válik, viszont keresek CZ 488 (125-ös) kipufogót.
Jelezzetek vissza a felaci@vnet.hu címre
Üdv...
sorszám: 26907 (146059)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-01-16 08:03:33
Kínaiak nem tudnak karburátort gyártani.
Inkább egy Hondát rakj rendbe.
Meglepődnék ha e-bayen nem lenne hozzá felújító készlet.
Nekem is szétmarta a jókis EU-s benzin a Hondám karburátorait, és rendbe kellet rakni. Most minden leállítás után leeresztem, mivel ritkán indítom be. Amúgy a régi láncfűrészemet is tönkretette pedig csak pár hónapot állt, de a membránok nem bírták.
sorszám: 26906 (146041)
(előzmény: hzoltaan, 2016-11-26 15:06:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-01-16 07:58:25
Fúrónak hívják.
Ha eljössz Bp. 18. kerületbe, nekem van egy sorozat precíziós fúróm 0,05mm-es lépésekkel.

De amúgy tuningoláshoz célszerűbb venni egy sorozat fúvókát, és cserélgetni.
sorszám: 26905 (146040)
(előzmény: hzoltaan, 2017-01-11 21:20:01)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2017-01-11 21:20:01
Van valakinek otlete?
Mivel kezdjem?
Az uj karbival ugy tunik, hogy keves uzemanyagot kap. (jobban viselkedik, ahogy zarom le a levego utjat a szivato pillangoszelepevel.)

Gondolom nagyobb alapjarati fuvoka?

Mikepp lehet fuvokat nagyitani? Van erre valami szerszam, nemde?
sorszám: 26904 (146039)
(előzmény: hzoltaan, 2016-11-26 21:20:10)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2016-11-26 21:20:10
Nem, :) Lengyelbol van.

sorszám: 26903 (145999)
(előzmény: taliga, 2016-11-26 19:47:49)

 
 
taliga
válasz erre | email2016-11-26 19:47:49
Hello,
Csak nem Győrzámolyon vetted a tavasszal?
Üdv.
sorszám: 26902 (145998)
(előzmény: hzoltaan, 2016-11-26 15:06:38)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2016-11-26 15:06:38
Sziasztok,

Jo reg nem jartam erre, elnezest...
Van nekem itt egy oreg Hondam (a Jawa helyett) Egy CM200-as, jo ritka madar...
A karburatorja szivat.
Az eredeti tulfolyt, a szelep nem volt cserelheto, vettem bele azt ami kaphato, valami kinai quad. (sajnos a felfogatasa nem kozpontos, igy nem lehet csak radobni valami kb passzolo karbit, pedig egy Jikovot feltettem volna csak hobbibol...)

Szoval az a kinai csoda tul sok benzint adott neki, alapjarati levego allitas egyaltalan nem mukodott, rengeteget szivott vele mindenki, mire kb jo lett, majd ahogy hideg lett, beleszorult a suber... namondom... Megcsiszoltam, onnantol kezdve meg nem lehetett alapjaratot allitani. A vege az lett, hogy vettem egy masik passzolo kinai csodat, hatha azzal szerencsesebb leszek. Ez erdekes modon nagyobb, a suber atmeroje jelentosen nagyobb.
ez relative ugy csinal mint egy karburator, de ha rahuzom fullad. Szivatoval jobb, szoval szerintem ez keves benzint ad neki. (az elozo tul sokat, szivato nelkul indult, kopte a gyertyat)
Gondolom at kell fuvokazni, meg ilyenek.
Mit probaljak ki, hogyan alljak ennek neki? Benzinszint most a tomitessel van szintben. Szuro es szurohaz az eredeti.

Kosz. Vegulis... 2 henger 1 karbi, majdnem jawa. :D
sorszám: 26901 (145997)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2016-11-03 07:27:10
https://www.sportmotor.hu/magazin/mahindra-megvasarolta-bsa-jawa
Teknőc
sorszám: 26900 (145980)

 
 
taliga
válasz erre | email2016-10-23 19:52:22
Köszi a bíztatást :)
Most nem fogom szétszedni, csak majd ha méghidegebb lesz. Mondjuk November végefelé. Akkor már elfogy a kertimunka, motorozni is csak a legelvetemültebbek merészkednek ki. Majd vmi sötét, nyirkos, borongós szombaton. Addig élvezem a menetszelet az ETZ-m hátán. Bocsi, h itt írom :) De van egy keeway robogóm is...
Az külön megér egy regényt. Szegényt mindenki lesajnálnja, pedig cak kevés kézügyesség kell. Meg karbantartás. Tudom, h ez a JAWA topic. A kis Babettával azért csak beférek ide is.
sorszám: 26899 (145969)
(előzmény: Keri, 2016-10-23 09:27:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-10-23 09:33:47
Én radarberendezést üzemeltetek, de nincs fősulim, csak sima elektroműszerész a végzettségem, viszont gyakorlatban elég jó tapasztalatom van, matematikai oldalát is le tudom vezetni magamnak, régen hobbim volt fizikai modelleket felírni számítógépre, de nem ismerem a hivatalos tételeket, elnevezéseit sok ilyen elméleti dolognak. Szóval ha ilyen felmerül, és a témából sejtem miről van szó, akkor bólogatok okosan, majd gyorsan rákeresek telefonon googleval, mert 99% hogy tudom miről van szó csak a nevét nem ismerem :D
Ha meg nem ismertem akkor utána nézek. Mondjuk amikor nagyon nem világos miről beszélnek a mérnökök akkor azért én is rákérdezek.
sorszám: 26898 (145967)
(előzmény: taliga, 2016-10-22 21:06:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-10-23 09:27:05
Nem is az volt a szándék hogy bántó legyen, csak az ember óvatos. Vannak akik nem értik miért nem mondja el az ember a megoldást :) holott azért mert nem lehet megmondani, hacsak nem valami nagyon tipikus problémáról van szó.

Ezek szerint Árpinak lehet igaza és dugulás. Én is sokat szenvedtem Jawa rozsdás tankjával.
Hiába pucoltam, mindig maradt annyi rozsda benne ami dugulást okozzon :)

Karburátor alját nézd meg. oda leülepszik az rozsda iszap, ha így van.
Ha van a benzincsapon vízzsák vagy szűrő azt is rendszeresen takarítsad ki. A rézszitát én ki is vettem mert hamar eltömődött.
Ha meg már szétszedted, fújd ki az összes fúvókát is sűrített levegővel. Ha nincs kompresszor, akkor bringapumpa is megteszi.

Nálam a megoldás az lett, hogy benzinszűrőt raktam bele, de ne ilyen kis mütyürt, hanem rendes nagy autóra való papírszűrőt kell rátenni, mert a kicsik azok ugyan úgy eldugulnak. Aztán egy szezon alatt kifogyott belőle a rozsda, mert amúgy ha használja az ember nem rozsdásodik, csak az enyém állt 25évet egy garázsban a tyúksz..r alatt :)
sorszám: 26897 (145966)
(előzmény: taliga, 2016-10-22 20:59:26)

 
 
taliga
válasz erre | email2016-10-22 21:06:21
Meg még, hogy ki mer kérdezni, ki nem.
Fősulin a villamosenergia ellátás tanár megkérdezte, ki nem kötött még be fénycsövet ( trafó, gyújtó, cső... ) csak én tettem fel a kezemet, senki más. Utóbb kiderült, hogy még senki sem, csak nem merték jelezni. ( már akkor is ilyen volt a főisi ) A tanár engem egyszerre elfogadott, a többieknek ezért még meg kellett küzdeniük.
sorszám: 26896 (145965)
(előzmény: taliga, 2016-10-22 20:59:26)

 
 
taliga
válasz erre | email2016-10-22 20:59:26
Most értem ide.
A reakciókat nem éreztem bántónak, sőt inkább szórakoztatott.
Az igyekezetet köszönöm.
Nem fontossági sorrendben:
Gyújtás jó kell legyen, gyertya őzbarna.
Különösebb hangjelzés nincs, csak lefullad. Kompresszió persze nem sok van, de melyik babettában van sok?...
Mostanára arra gondolok, hogy legvalószínűbb a benzinszűrő eltömődöttsége, ugyanis a benzintartály tiszta rozsda. Azt még ki kell pucolni. Legtöbbször csak simán lefullad a motor, de volt már, hogy nagyon alacsony fordulatszámon hazaszenvedtünk.
Így van ezzel a szegény ember, mindig a legkomplikáltabb hibát gondolja. Egyszer, még 1987.-ben egy A0-s fénymásoló felett görnyedtünk két napot mi specialisták. A fénymásoló minden funkciója működött látszólag, csak éppen nem másolt. Arra járt egy villanyszerelő és mellékesen megkérdezte, megvan-e mindhárom fázis? Persze, hogy csak kettő volt meg. Ciki volt.
sorszám: 26895 (145964)
(előzmény: taliga, 2016-10-22 20:41:47)

 
 
taliga
válasz erre | email2016-10-22 20:41:47
próba
sorszám: 26894 (145963)
(előzmény: Keri, 2016-10-19 12:00:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-10-19 12:00:47
Írd le távirati stílusban a lényeget.
sorszám: 26893 (145956)
(elözmény: Árpád, 2016-10-18 13:18:26)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-10-19 12:00:20
Naná.
Én is, te is leírtunk pár ötletet. Ezeket kell most ellenőrizni, egyszerűségi/költségességi sorrendben.
Gondolom az alaplap az drágább alkatrészek közé tartozik, szóval az az utolsó, amit cserél az ember, ha épp nincs a fiókban.

Olyan viszont nem lesz, hogy elmondás alapján megmondjuk melyik csavart kell 1/8-addal beljebb tekerni hogy jó legyen :D

sorszám: 26892 (145955)
(elözmény: Árpád, 2016-10-17 20:11:15)

 
  Összesen: 541 oldal
|< 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Jawa (27041)
Izs (610)
Motoros túra (17660)
MZ (48890)
police (1763)
Simson (3404)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu