hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 21. szombat 
Tamás

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal
|< 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

galiksandor
válasz erre | email2018-05-12 20:26:34
Sziasztok!
Keresek JAWA 634 (6V) -os motoromhoz benzintank alá gumibakot. Nem hátra oldalra, hanem középre a vázra...
Emotorparts és a molnármotor már sajnos meg volt...
Köszi a segítséget :)
sorszám: 27020 (146873)

 
 
jawa91
válasz erre | email2018-05-07 00:44:52
Szia!
Hogy vettem egy Vape gyújtást a 350/638-as Jawámra.Kérdések vannak özönnel pl.: hogyan lehet levenni a generátor forgórészét. Előre is köszönöm
Üdv. P.J.
sorszám: 27019 (146870)
(előzmény: Fblack, 2018-05-02 11:22:08)

 
 
csöves
válasz erre | email2018-05-04 08:17:32
Úraim meg tudná valaki mondani hány mm-es ferodor kel a CZ 350-es első és a hátsó kerékhez ?
sorszám: 27018 (146865)

 
 
lajos
válasz erre | email2018-05-03 23:57:46
Kedves Gábor!
A Peti féle gyújtás leírásában említi Jawa-ra az MZ 6V-os 60W-os dinamót, az állórész alá néhány mm-es távtartoval. Annak idején nem ezt az utat választottam. Vettem 75W-os Jawa forgórészt,a hozzá illeszkedő kétoszlopos feszültség szabályzóval amely éppen elfért az ülés alatt. Állórész tudok adni, de nem nagy dolog az eredetiről a fesz.szab lecserélése sorkapocsra.
sorszám: 27017 (146863)
(előzmény: Gábor115566, 2018-05-01 18:59:57)

 
 
Fblack
válasz erre | email2018-05-02 11:22:08
Szia!
A vape.cz honlapon beazonosítva a te készletedet, megtalálod a szükséges kapcsolási rajzot.
A google-n jó videókat leghet találni a beszerelésre, igaz mindkettő angol nyelvű, de a képek sokat segítenek.
Én a 634-esemhez vettem, én szereltem be, dinamó kidobva, remek szerkezet, ha nem is olcsó.
sorszám: 27016 (146857)
(előzmény: jawa91, 2018-04-29 19:00:59)

 
 
Gábor115566
válasz erre | email2018-05-01 18:59:57
Üdv, érdeklődnék hogy jawa 250/559-be belehet-e épiteni az MZ-k 6v vagy 12v-os komplett dinamóját (álló+forgó rész) ha átlehet valaki tudna mondani pontos tipust?
Esetleg a jawa 250/559 gyujtás más motor gyujtásával helyetesithető? ha igen milyen motoréval? válaszokat előre is köszonöm.
sorszám: 27015 (146854)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2018-04-29 20:52:16
Szia, Nem tul bonyolult, kell neki 12V, fold, jel, meg megy egy vezetek a trafohoz. Ha jol emlekezem, akkor ehhez egy 2 kabeles gyujtotrafo passzolt es csak 1 jelado, igaz?
Nincs hozza bekotesi rajzod?

Mellesleg nekem volt, remek motort csinalt a 638-bol, grafulalok.
sorszám: 27014 (146850)
(előzmény: jawa91, 2018-04-29 19:00:59)

 
 
jawa91
válasz erre | email2018-04-29 19:00:59
Kedves Urak!Vettem a 350/ 638-as Jawamhoz egy kompett Vape gyújtást, amit könnyű beszerelni.
Minden szép és jó lenne,de sok a kábel és nem világos, hogy mit hova.A generátornál is vannak gondjaim. Ha valaki tudna segíteni de jó lenne .
Üdv áés előre is köszönöm.
sorszám: 27013 (146849)

 
 
jawa91
válasz erre | email2018-04-29 18:58:38
Kedves Urak!Vettem a 350/ 638-as Jawamhoz egy kompett Vape gyújtást, amit könnyű beszerelni.
Minden szép és jó lenne,de sok a kábel és nem világos, hogy mit hova.A generátornál is vannak gondjaim. Ha valaki tudna segíteni de jó lenne .
Üdv áés előre is köszönöm.
sorszám: 27012 (146848)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2018-04-29 16:44:53
Utolag kiderult, hogy alig volt benne benzin, tehat akar az is lehetett... Nem tudom. A lenyeg, hogy hazafele megallt (megint elfelejtettem, mere van tartalek?? :D ) szerencsere egy balra boritas utan lett annyi a csap folott, hogy elvigyen a kutra 1km-re.

Meglatjuk, szerintem csak ez volt a baja.
sorszám: 27011 (146846)

 
 
Keri
válasz erre | email2018-04-27 07:45:06
Hát ha ilyen bizonytalan a hiba megléte én az tűszelepre, vagy úszó felakadásra gondolnék, hogy a nagy gáz után nyitva marad. Bár azért ha jár a motor ez nem szokott gondot okozni.
Sima alapjáraton nem szívja meg magát? Az jó?
sorszám: 27010 (146845)
(előzmény: hzoltaan, 2018-04-24 20:24:36)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2018-04-24 20:24:36
Ma sikerult ismet elohozni a hibat:
Nagy lendulettel gyorsitok ki, majd a kovetkez olampa fele uresben gurulok. Es szepen lassan leall.
Megszivja magat, legalabbis ugy sikerult ujrainditani. (elzar, nagy gaz, aztan vagy 20-at rug rajta)

Ez vajon mitol?
sorszám: 27009 (146844)
(előzmény: hzoltaan, 2018-04-23 14:08:20)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2018-04-23 14:08:20
Eskuszom mar valaszoltam erre par napja... Na mindegy is.
Kb 20 percet toltam a vasat egy parkoloig, amjd kb 20 percbe tellettmire a kis kei-furgonba (1985 Suzuki Carry) belegyomoszoltem,majd ujabb 20 percbe,mire egyben ki is pattintottam a hatuljabol.
Eskb 5 perc alatt rajottem, hogy a tu esett le, a kivert, kopott rez karmanytu mar nem fogta meg. :D
Kb ennyi lett volna az ut szelen is. Na mindegy!

Ha mar ott voltam arrebb tettem a sibertut probakepp,es hejj jobban megy am! Aztan egy hosszabb 70-es reszen erosen kigyorsitva a kovetkezo lampa elott megallt mint a bot. (uresben gurultam es hopp mar nem jar a motor...)

A kivett gyertya hofeher volt. Asszem kijjebb kellene emelnem azt a tut. (elotte vilagosbarna volt)
Minden esetre,eletet lehetlem bele es elhozott a munkaba.
sorszám: 27008 (146843)

 
 
lajos
válasz erre | email2018-04-20 23:27:11
A leírt jelenség mintha benzin hiányra utalna. A hirtelen fölpörgés következtében, intenzív benzin áramlás léphetett fel és a főfúvókát eltömhette valami szemetet hiszen az van legmélyebb pontján a porlasztónak. Erősíti a gyanút, hogy alapjárat van. Megjegyzem, visszaváltást midig egy kis gázfröccsel kezdek CZ 477.1 Suzuki LS650
sorszám: 27007 (146842)
(előzmény: hzoltaan, 2018-04-18 18:21:00)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2018-04-18 18:21:00
Ma sikerult visszadobni a gepet 60 korul 3-ba. (nem egy horror esemeny) de aztan hirtelen elment belole az ero.
Gyujtas van, gyertyat csereltem alapjarat jo.
Mintha fals levegot szivna vagy mi...
ha kicsit rahuzom elkezd felporogni aztan Hoooorrrrrrr, majdnem le is all.

Annyira rotyi lett, hogy el sem tudtam kocogni a munkahelyig (2km) le kellett zarnom egy keriteshez aztan eletemben eloszor gyalogolni a bukot lobalva.

arra gondolok, hogy tan a hirtelen eros felporgetes hatasara egy valoszinuleg doglodo fotengelyszimmering megadta magat... lehetseges ez?

Erdekes, hogy mikozben nezegettem eszrervettem, hogy tulfolyik a karbi is... kinyitottam az uszohazat, megpiszkaltam az uszot,osszeraktam es lass csodat, egesz rendesen porgott utana ugy uresben. Aztan 1 perc alapjarat, mig vigyorogva elpakoltam es maris ugyan az. Gondoltam akkor tulfolyik a tuszelepnel, de elzart csapnal nem jobb lett a dolog, hanem csak kifogyott benzinbol, ugyhogy a tuszelepes malor az valoszinuleg nem az ok...
Otletek?

Es milyen buszke voltam, hogy 20 ev motorozban eloszor most van a szezon elso napjatol egy jo motorom! :D Kesz!
sorszám: 27006 (146841)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2018-04-18 18:15:17
Wow, remekul leirtad, koszonom.

Megkerdezem majd. Van itt egy autoszerelo aki motorokat is csinal, talan tud egy cimet.
sorszám: 27005 (146840)
(előzmény: lajos, 2018-04-11 22:52:56)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2018-04-18 18:14:32
Nagyon koszonom, kicsit ra is toltottem olajbol. Ma epp jobban is mukodott, de melegebb is volt.
sorszám: 27004 (146839)
(előzmény: Árpád, 2018-04-11 20:42:25)

 
 
lajos
válasz erre | email2018-04-11 22:52:56
Szervusz!
Autószerelő műhelynél próbálkozzál, legalább is Szegeden van egy ilyen műhely. Csupán a csapágyat kell kiszerelni a kerékből. Fontos, hogy ne legyen összeverve a fészek bemenete. Ezzel a dob szabályozása megoldható, Utána következik a fékpofák szabályozása. Ez esztergán történik a dob átmérőjének ismeretében. Megjegyzem ez a műhely jogosult és végez is fékbetét ragasztást dobfékhez.
Házilag a fékpofák beszabályozása egy kicsit macerás. Bekened krétával a fékpofákat. Összeszereled megforgatod néhányszor fékezel, szétszeded, ahol hiányzik a festés, ott reszelsz (nem csiszolópapírral mert a maradék csiszolópor károsan koptat). Ismét színezni összeszerelni, forgatni, fékezni mindaddig míg teljes felülettel nem fekszik fel a dobon a fékpofa.
sorszám: 27003 (146838)
(előzmény: hzoltaan, 2018-04-10 13:35:06)

 
 
Árpád
válasz erre | email2018-04-11 20:42:25
Engem is szórakoztatott ez régen. Mintha az olajtól lett volna. De csinálta fordítottját is. Melegen fogott, nem id kicsit. Az is mintha olajtól lett volna. De ennek már vagy 13 éve. De azért elenőrizd hogy 90es legyen az olaj és ne is legyen kevés. A lamellákat is nézd meg, Kopásnál csökken a barázdák mélysége, nem tudja kinyomni az olajat a felületek közül. Legalábbis ilyesmire emlékszem.
sorszám: 27002 (146837)
(előzmény: hzoltaan, 2018-04-10 13:35:06)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2018-04-10 13:35:06
Sziasztok,

Normalis, hogy hidegen jo a kupplung, de melegen mar mar mintha nyulott lenne a bowden? Sejtem, hogy hotagulas, de talan lehet valamit csinalni vele...?
Pont 20 km utan beerek a dugoba, ahol nem artana a jo kupplung.

Megaztan: Van relative uj fekbowdenem, megis olyan puha nyomi az elso fekem (beallitottam, de nincs becsiszolva).

uj pofa, csiszolas segit rajta?

Van valami hazi modszer arra, hogy az ember kijavitsa, hogy ovalisra deformalodott a fekdob?
(auto fekdobjan mar csinaltattam, de a motoret senki nem akarja kerekestul, en meg persze kifuzni nem akarom! :D )
sorszám: 27001 (146836)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2018-01-16 20:26:59
Wow, itt sem jartam egy ideje, elnezest a kesoi valaszert. Azota mar gondolom kigugliztad a valaszt. :D
Ha a CocaColatol, Lidltol elidulsz befele, akkor a vasuti aluljaro utan kell jobbra bemenni ugy emlekszem. Ott valahol.
sorszám: 27000 (146795)
(előzmény: gyimesigy, 2017-10-28 22:08:27)

 
 
gyimesigy
válasz erre | email2017-10-28 22:08:27
Szia merre van az a bolt Harasztin?
sorszám: 26999 (146770)
(előzmény: hzoltaan, 2017-08-28 21:33:30)

 
 
Sparrow Kapitány
válasz erre | email2017-09-23 01:24:59
Sziasztok!
638/350-es JAWA-hoz keresek generátor forgórésze alá való rugós alátétet. Tudjátok, az a fura hullámos alátét.
Légyszi' segítsetek!
Köszönöm szépen!
sorszám: 26998 (146735)

 
 
venosz
válasz erre | email2017-09-19 19:14:14
Elkelt!
sorszám: 26997 (146733)
(előzmény: venosz, 2017-09-19 13:10:48)

 
 
venosz
válasz erre | email2017-09-19 13:10:48
Sziasztok Jawa 634 350 eladó! Napi használatban, papírok nélkül :D Tel: 0620 256 4849 Kisebb hibákkal(féklámpa de műküdik, úlés cserére szurul). Kitűnő motorikusan, futómúvek gumik, fékrendszer, hibátlan. 5 éve nyúzom, előtte garázsban állt. Tehát 6 éves. soha nem hajtottam túl, 110 el csak előztem, olaj mindig volt benne.
sorszám: 26996 (146732)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2017-09-09 16:18:11
Igy van... Nekem gyujtas volt mindig szar, de at volt alakitva sokminden, lehet, azert is.... Gyertyakulcs, gyertya, kis drotkefe.... Gyujtashoz szerszamok. Es az imbuszosdi az marha jo dolog, valoban!
sorszám: 26995 (146705)
(előzmény: liter6, 2017-08-30 10:23:19)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-08-30 10:35:50
Alapvetően ha rendben van egy motor, én csak a svájci bicskámat viszem magammal, a többire ott a mastercard :)

Neked kell tudni mi a gyenge pont, ahhoz vigyél dolgokat. (megszakító, szerszámok)
Nekem a szerszám tárolóban kényelmesen elfért az EU csomag, izzókészlet, gyertyák, gyertyakulcs, alap szerszámok, gyorskötöző, szigetelőszalag, meg egy készlet bowden, ja meg persze tartalék megszakító.

Igaz én lecseréltem imbuszfejűre a csavarokat, mert az kevesebb helyet foglal, és nem kell szenvedni a szétgyalázott fejjel.
sorszám: 26994 (146687)
(előzmény: liter6, 2017-08-30 10:23:19)

 
 
liter6
válasz erre | email2017-08-30 10:23:19
Sziasztok!

Kérdezném a nálam tapasztaltabb kolegákat, hogy Jawa 634-hez kisebb környékbeli túrákhoz milyen alkatrészeket és szerszámokat célszerű magammal vinni, hogy ne maradjak az út szélén. Bér úgy látom, elég szűkös hely van ezeknek, az elsősegélycsomag majdnem megtölti.
Köszi!
sorszám: 26993 (146686)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2017-08-29 14:47:05
Mikor kerdeztem tole, hogy miert itt, akkor azt mondta, hogy tizensok evig eleg volt napi 2-3 orat elb**i azzal, hogy bejut a belvarosba.

Gondolom, akiknek cucc kell, azok ugyis megrendelik tole neten vagy kicsettegnek Harasztira. Erdemes kimenni, tenyleg jo a bolt. Meg seged is van! :D
sorszám: 26992 (146683)
(előzmény: Keri, 2017-08-29 07:09:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-08-29 07:09:25
Ezt jó hallani hogy nem épült le egy készlet nélküli webshopra...csak hát az eredeti ügyfélkörtől meglehetősen messzire esik, ez biztos rontja az üzletet.
Aztán meg lehet hogy a webshop lett a húzó ágazata, így annyit nem romlik mint amennyivel csökken a költsége.
sorszám: 26991 (146677)
(előzmény: hzoltaan, 2017-08-28 21:33:30)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2017-08-28 21:33:30
Meg juniusban volt szerencsem kimenni az uj boltba egy par aprosagert. Van parkoloja, van hely cuccnak, meg motor is allt ott bent! Komoly nagy bolt, es a tulaj is Dunaharasztin lakik, ezert neki ott nyilvan sokkal sokkal jobb. A bolt is tenyleg remek! No meg a kiszolgalas is a regi, volt minden ami kellett. Nagy volt az orom!
sorszám: 26990 (146673)
(előzmény: Árpád, 2017-08-22 17:06:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-08-26 10:27:21
Ja, költözik.
Biztos drága a belvárosi üzlet bérlete, és a forgalom meg csökken.
Pedig régen 3 bolt is volt abban az utcában.
sorszám: 26989 (146660)
(előzmény: Árpád, 2017-08-22 17:06:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-08-26 10:24:00
Így van.
Addig kell csavarni amíg meg fel nem keményedik, fél fordulat vissza, után a bowdenen kell addig húzni míg a bowden meg nem feszül majd visszalazítani kicsit hogy legyen egy kis lazaság a bowdenben.
sorszám: 26988 (146659)
(előzmény: Árpád, 2017-08-20 20:25:23)

 
 
liter6
válasz erre | email2017-08-22 19:43:23
Szia!

Igazad van, mert jobban megnéztem és a bowden háza két részből áll, csak hiányzik közüle az állító csavar. Ezek szerint vennem kell egy újat. Közben megtaláltam, az én automatám 638 típusú, így találtam hozzá leírást. Köszi a segítséget!
sorszám: 26987 (146651)
(előzmény: Árpád, 2017-08-22 17:06:24)

 
 
Árpád
válasz erre | email2017-08-22 17:06:24
Valaki kicserélte a bowdent egy nem teljesen tipus azonosra. Így nem igazán tudod tökéletesre beállítani.
A futár motoros boltba van megfelelő bowden. Legalábbis a külseje megfelelő. 2490 ft. 2330. Dunaharaszti, Knézich u.17.
De van web boltja is.
https://futarmotorosbolt.hu/termek//jawa-350-634-638-kuplung-bowden-gyari----4722
Itt megnézheted miről beszélek

Fura hogy most már két Futár motoros bolt is van. A pesti, Zichy utcai gyakorlatilag alig van nyitva. Költözik Peti vidékre?
sorszám: 26986 (146648)
(előzmény: liter6, 2017-08-22 14:49:32)

 
 
liter6
válasz erre | email2017-08-22 14:49:32
Szia!
Most már egész tanácstalan vagyok. A gépem 634-7 típusú az adattábla szerint, 1983-as, a motorszáma 632-vel kezdődik. A kuplung autómata nem olyan, mint ami az erről az oldalról letöltött kezelési utasításban van. A kiemelő kar hátrafelé áll, az állítócsavart nem ellenanya, hanem egy laprugó biztosítja, és a blokkfedéken lévő lyukon keresztül elérhető, állítható. A bowden hosszát csak a végén lévő csavar oldásával lehet szabályozni.
sorszám: 26985 (146646)
(előzmény: Árpád, 2017-08-21 20:39:31)

 
 
Árpád
válasz erre | email2017-08-21 20:39:31
Én az oldalsó csavarral kezdeném, majd a bowdenen lévő, aztán megint a blokk, így tovább. A kettőt szinte egyszerre állítva szoktam belőni.
De nem vagyok biztos benne hogy ugyanarról beszélünk. A 634 bowden külső része két darabból áll. ezek között van egy csavar ami széttolja a két darabot. Ugyanaz a szerepe mint a többi motoron a karon lévő csavarnak. Nem ütköző, hanem feszesség állító.
Amúgy vigyázz. Ha az oldalsó csavart nagyon betekered, még bowden nélkül is csúszni fog a kuplung. Ha nagyon kint van a csavar akkor meg nagyon feszíteni kell, ha egyáltalán lehet annyira feszíteni a bowdent hogy legalább a kar teljes behúzásakor kiemeljen rendesen. A bowden karhoz való elvezetésével is vigyázz, sehol ne csavarodjon a külső, ne surlódjon a belső szál. A 634 hajlamos szakítgatni a kuplung bowdent ha nem figyelünk rá. Főleg az után gyártottat. Szerencsére szakadás esetén haza lehet vánszorogni a félautomatával. Bár elég macerás a dolog. Volt hozzá szerencsém. Azóta mindig van nálam tartalék.
sorszám: 26984 (146640)
(előzmény: liter6, 2017-08-21 20:17:06)

 
 
liter6
válasz erre | email2017-08-21 20:17:06
Köszi!
Most az a gondom, hogy nem emel ki rendesen a kuplung, mikor egyesbe rakom a váltót, reccsen váltáskor. Ha jól értem, először az ütköző csavarral beállítom a kar holtjátékát, majd ha azt szeretném, hogy korábban oldjon ki a kuplung, befelé tekerem az oldalsó csavart.
sorszám: 26983 (146639)
(előzmény: Árpád, 2017-08-20 20:16:45)

 
 
Árpád
válasz erre | email2017-08-20 20:25:23
A blokban lévő csavart egyébbként mintha a félautomata váltó beállítására találták volna ki eredetileg. Mert bizony, a 634 kuplungol a váltókar lenyomásakor, ha úgy van beállítva.
sorszám: 26982 (146634)
(előzmény: Árpád, 2017-08-20 20:16:45)

 
 
Árpád
válasz erre | email2017-08-20 20:16:45
Azzal a csavarral tudod állítani a kuplungot, de én nem a holtjáték beállításnak nevezném, Inkább a tartományt állítod vele.A két szélső érték: Behúzva is fog még valamennyit, vagy kiengedve is csúszik. Befelé csavarva a csavart a kuplung egyre korábban kezd oldani.
Holtjátékot inkább a bowdenen lévő csavarral lehet állítani. Nem a karon van az állító csavar, a bowdenen. A két állítási lehetőséggel plussz a bowden befogási helyével lehet a kuplungot belőni jóra. Külön külön nem vezet az állítás tökéletes eredményre.
sorszám: 26981 (146633)
(előzmény: liter6, 2017-08-20 19:41:54)

 
 
liter6
válasz erre | email2017-08-20 19:41:54
Szasztok!

Jawa 634-es kuplung kar holtjátékát hogyan tudom beállítani? A blokk jobb fedelén van egy lyuk, amelyen keresztül egy hasított fejű csavar elérhető, amely a kuplunautomatában van és egy laprugó biztosítja. Ezzel tudom állítani a holtjátékot? Mikor nő illetve csökken a holtjáték? Köszi!
sorszám: 26980 (146632)

 
 
CzetkaSzabi
válasz erre | email2017-08-10 09:11:20
Szia, Köszi szépen a választ, megpróbálom mégegyszer szétszedni, hátha valami piszok maradt még valahol..hátha megoldódik..ha nem, jövök vissza:)
sorszám: 26979 (146594)
(előzmény: Keri, 2017-08-09 16:29:32)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2017-08-09 19:59:56
At vettem eszre, mikor tettem fel az elektronikus gyujtas/generator egyseget, hogy a fotengely boldogan lotyog hossziranyban 1-2 mm-t... ez szerintem messze nem jo dolog.

Mikor a motor jar, rendesen lathato, ahogy ki-be ugral a lendkerek. Van egy fordulatszamtartomany, ahol egesz gyoran ki-be ugral.... Talan a generator forgoresze tamasztotta hossziranyban valahogy? (persze, soha nem nezegettem, hogy a kis kiallo butyoknek van-e hossziranyu jateka...
sorszám: 26978 (146593)

 
 
Keri
válasz erre | email2017-08-09 16:29:32
Üdv köztünk!
Inkább ide válaszolok, nem az MZ topikba :)

Lehet hogy jobb választ tud adni olyan aki ismeri a típus sajátosságait.
Nagyon régen volt Jawam, és nem is olyan karburátorral mint a tied. Nem tudom milyen elven működik a tied, de ha felpörög leállás előtt, akkor nem kap elég üzemanyagot.
Azért pörög fel mert előtte sokat kapott a szívató miatt, ami rendjén is van, mert ha optimálisat kapna akkor nem lehetne gyorsítani, egyből lefulladna ahogy ráhúzod a gázt.

Jelen esetben arra tudok tippelni, hogy egy szelep részben lezárja a karburátor szívótorkát és így dúsít. Ekkor a kialakuló vákuum miatt több üzemanyagot tud beszívni, kevesebb levegővel.

Na de ha csak így működik akkor az alacsony benzinszintre utalhat, vagy a főfúvóka, esetleg az alapjárati fúvóka dugulására.
Mivel nem ismerem a karburátort, még az is lehet hogy a szívatónak is külön fúvókája van.

A lényeg, hogy szedd szét atomjaira, pucold ki, az összes fúvókát, járatot takarítsd meg, tömítéseket ha szükséges cseréld, úszószintet állítsd be halál pontosan, a szétrohadt réz alkatrészeket szintén cseréld.
Ha ez megvan akkor jöhet a súbertű és alapjárati rendszer beállítása.

Apropó főtengely szimmering is rendben legyen.
sorszám: 26977 (146592)
(előzmény: CzetkaSzabi, 2017-08-09 10:50:22)

 
 
CzetkaSzabi
válasz erre | email2017-08-09 10:50:22
Sziasztok,
Új vagyok itt, és örülök , h idetaláltam..:)
Nemrég tudtam venni egy 1969-es Jawa 250-es Cz-t. Fel szeretném teljesen újítani..csúnya a festése, de motorikusan majdnam teljesen jó.
Több kérdésem is lenne:
Hol lehet a tankot krómoztatni?
Beindul, de amint visszatolom a szívató kart leáll. Mi a baj??
Motor kihúzatás után gáz vissza...csörög a csapszeg. Ezt hol, vagy hogyan lehet javítíni??
Köszönet minden válaszét !!
sorszám: 26976 (146590)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2017-07-30 13:07:37
Ez postaval 21000 volt.
a csomag tartalma: egy mart kb 5mm vastag alu alaplap, ami tartja a statort meg a jeladot. (ezek valami kinai motor alkatreszei, tehat gondolom beszerezhetoek, ha kideritem mi is pontosan)
Alaplap felcsavarozva a dinamo helyere (2xM6)
Stator egy tavtarto gyuruvel felcsavarozva az alaplapra
a lendkerek pedig a forgoresz helyere jon mindennemu pozicionalas nelkul. Ugy tunik, hogy a lendkerek kupossaga pont olyan, mint a CZ-jawa fotengely kupossaga. (vagy meg lett munkalva, ezt nem tudom)
A csomagban van meg egy teljesen kiontott gyujtasmodul, fesszabalyozo, gyujtotrafo.

Ahogy irtam, a vezetekek rovidek, de szerencsere elertek a bal oldali oldaldobozig.

A gyujtast mar teszteltem, azonnal indult tole a motor pedig beallitani egyaltalan nem egyszeru, hiszen a szenzor stabil, a lendkereket kell odebbtenni...

Szep alapjarata volt. Egyenlore ennyit tudok.

21000-ert ha tenyleg jo 12V 80W generator es elektronikus gyujtas, akkor szerintem jo cucc.

par kep itt:

http://advrider.com/index.php?threads/cz175-new-bike-converting-to-12v.1221697/page-4
sorszám: 26975 (146535)
(előzmény: gyimesigy, 2017-07-25 15:14:56)

 
 
gyimesigy
válasz erre | email2017-07-25 15:14:56
A vape gyújtás 80-ezer- ft teljesen vízhatlan,mivel műgyantával van kiöntve az elektronika.Hall elektronika 2-db villanyszerelő kötődobozba van berakva,ami nem annyira vízhatlan.
sorszám: 26974 (146525)
(előzmény: hzoltaan, 2017-07-25 09:35:53)

 
 
gyimesigy
válasz erre | email2017-07-25 14:48:58
Sziasztok a Tranzisztoros (hall jeladós) elektronikus gyújtás 2 hengeres JAWA típusokra A gyújtásrendszer ára 27500Ft+Áfa.mullerelectronics@gmail.com itt találtam rá!
sorszám: 26973 (146524)
(előzmény: hzoltaan, 2017-07-25 09:35:53)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2017-07-25 09:35:53
nna, vegre elkezdtem felszerelni a gyujtast... hat nem vagyok oda erte...
- az alloresz helyere jon az alaplap, de rovid hozza a csavar, raadasul felfekszik a csapagyhazra. Nincs tavtartozva, ami szerintem kellene, mert igy nem lehet rendesen meghuzni, az 5mm alaplap tutti azert egy kicsit deformal, esetleg kesobb lelazul... grrr. (csinalhatok tavtartot)

A vezetekek rovidek. Talan eler az oldaldobozig, hogy feltegyem a gyujtasmodult es a fesszabalyzot... de ha nem? Grrrr

a stator megintcsak tavtartok nelkul van felcsavarozva egy kozpontosito gyuru az egesz, amit tartja. Ok, kozel a csavar, de akkor sem szeretem. Lehetne az a gyuru ugy munkalva, hogy megvezzesse a csavart nem?

De a legmasszivabb: A lendkerek helyzete adja meg a gyujtas idopontjat. Felteszenm, de eleg szivas beforgatni a fotengelyt t-3mm-re, aztan kitekerni a csavart amivel odatekerem, majd feltenni az ekeletlen lendkereket... Mi fogja megtartani, hogy ne porogjon le?
Na majd meglatjuk! Allitolag jol mukodik, de azert most vannak ketsegeim.
sorszám: 26972 (146523)

 
 
lajos
válasz erre | email2017-07-14 20:32:39
Szervusz! Megváltam 6V-os gépektől. Sajnos nem tudok eladó gyújtást. Ami volt azt szétszedtem.
sorszám: 26971 (146476)
(elözmény: gyimesigy, 2017-07-14 09:50:49)

 
  Összesen: 543 oldal
|< 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu