:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Szóval nem érdemes kicserélni 16-osra.
Köszi a választ.
Köszi a gyors választ. Így gondoltam én is csak valahol eltűnt a kezelési utasításom. Üdv.
Üdv Attila!
Ha 350-es Jawárol van szó akkor valóban a 3. rovátka fölülről a bejáratós állás.
Bejáratás után a 2. a gyári érték.
Üdv. Ha jól tudom akkor bejáratós motornál a tűszelepet felülről a harmadik bevágáshoz kell állítani? Vagy ha nem akkor hova?
Üdv. Nekem van állórésszel együtt.
06306406321
Helló.638-as generátort keresek,akitud segitsen,köszönöm.
Komplett van szétszedve 20E-ért .....
Üdv, csak 18-as kerekeim vannak eladók.
Nem csak amiatt érzed azt, hogy ki akar mászni a kanyarból, mert magasan van a súlypontja, hanem attól is, hogy az üléspozíció miatt ez a súlypont hátrébb van. Ránézésre hosszú a moci, de fékezésnél is érezni, hogy szépen van teher a hátsó tengelyen. Ha valaki vezetett már erősebb sportmotort, az tudja, hogy egy-két izmos fékezés után alaposan megdagad az ember alkarja. A blokkot is olyan mélyre teszik, amennyire csak lehet, no meg a tengelytávot is jobb rövidebbre venni a fürgeség miatt. Ezért van olyan érzése az embernek, hogy oda van ragasztva az aszfalthoz.
Szóval a 16-os kerék, szerintem nem tud sokat javítani a helyzeten, rontani viszont ronthat. Mindenesetre, ha valakinek ilyen van, már csak érdekességből is kipróbálnám, hogy mi a különbség :)
Sziasztok!
Vettem egy 65-ös Jawa Ideált, de kissé hiányos. Nincs rajta kipufogó, sztendely, meg néhány apróság. Nincs vkinek, vagy nem tudtok vmi jó lelőhelyet?
Szakálnak 4"-os gumija van hátul, nagyon kezes tőle a motorja.
Az jó-új gumi nagyon fontos egy motorra. Nekem pl. egy 3 éves gumi van hátul 15000km-el, de már fényévekkel gyengébben tapad mint újan. Úgy gondoltam, még a 2009-es szezont kihúzom vele, gyanús, hogy vizes úton már elég durva menet lesz...
A 4 coloson én gondolkodom már egy ideje.Amúgy annyira nincs is magasan a jawa súlypontja, főleg ha egy ETZvel hasonlítjuk össze.Bár azzal is el szoktam boldogulni. Egyedül néhány endúrónál szívom a fogam.
Kanyarban nem a bedönthetőségével van baja a jawának, hanem a súllyával. Egyszerűen nem tapad rá annyira az útra, mint a kétharmad súlyú ETZ, ugyanakkora gumikkal. Ez kissé ellentmond első ránézésre a fizikának, de így van. Persze itt a 3.5 ös gumikra gondolok. Csak kanyarban igaz ez, hosszú,egyenes szakoszokon, enyhe kanyaroknál nem a szívem csücske az ETZ.Túrázni összehasonlíthatatlanul jobb nekem a jawa. Hangsúlyozom, nekem.
Igaz, hogy elég magas a 350-es súlypontja, de ha az ember már "összenőtt" a motorjával és rendben vannak az első-hátsó teleszkópok, meg a lengővilla is OK, akkor ellenkormányzással elég rendesen be lehet rakni a kanyarba. Ami nekem bevált: elöl gyári méretű Mitas, hátul 4 colos Barum, nyári hőségben hajlamos a túlmelegedésre párszor már megcsúszott, viszont jobb vele a gép egyenesfutása. Szeretem még kicsit a normálisnál jobban meghúzni a kormánycsapágyat, kanyarban sokat segit. A jó guminyomás meg alap. Szerintem felesleges 16-osra cserélni a kerekeket nem véletlen, hogy a gyár 18-ast használt.
Dehogy, bukfencdugattyús.:DDDD
Az nemsokára bolygódugatyús lesz:-)
Hát én nem sokat használom a motoromat, inkább az öregedés lesz majd a probléma, de a hátsó 2001-es kiadású ha jól emlékszem és még semmi repedés, vagy kikeményedés. Az oldalkocsin lévő meg ki tudja mikori, lehet még akár eredeti is. Na az már nem rugalmas, de még bírja.
Nekem is Mitas van fent a Jawán. Sokan bírálják, de én egész jól elvagyok vele. Félve jegyzem meg, közepes állapotú Michelin gumikat cseréltem le Mitasokra három éve, és nem bántam meg a dolgot. Úgy látszik a drágák között is van olyan, ami nem való a motorjainkra.Az is látszik, hogy a Mitasok nem is öregszenek annyira gyorsan, legalábbis három-négy évet kibírnak. Persze ez csak kis mintából leszűrt tapasztalatom, több tíz gumit nem próbáltam ki.
Nálam az eredeti mintázatnak megfelelő MITAS van, nem egy világbajnok, de azért használható. Amit írtál az is nagyon fontos, jól beállított kormánycsapágy, jó csillapítású teleszkópok, a hátsó lengővilla perselye megfelelő működése esetén nem lesz gond a motorral.
az előbb lefelejtettem, hogy pár éve megvan a jawám, szerelem és szeretem is, pár darabot a sajátomon kívül is bütyköltem már, de a jawa szakértőségtől nagyon messze vagyok még, sajnos.
Őszintén megvalva nem tudom. Nekem gyanús a dolog. Ha alacsonyabbra kerül a súlypont, stabilabb lesz. De ha jól értettelek, sodródik kanyarban. Ha azt csinálja, azt hiszem az alacsonyabb kerék nem segít. Az a tapadástól függ, azon gumi vastagsággal, minőséggel, profillal lehetne segíteni. De attól félek, a 350/-es jawák nem a kanyarodásukról híresek. Viszont ha kissebb kerekeket teszel bele, a giroszkóp hatásuk is csökkeni fog. Nem lesz annyira iránytaró. Bár a kanyarban az irány tartás nem előny.... Nem tudom. Láttam 16-os kerekűre átszerelt 634-seket, de nem mentem velük.Én személy szerint maradnék az eredeti kerekeknél, mert mindent összevetve szeretem a jawa viselkedését. Kanyarban lassítani kell, de nem pattog el annyira az úthibákra.Ha a tied nem szeretetre méltó, akkor érdemes szerintem a gumiknál vizsgálódni. Vagy talán a lengés csillapítókon, rugos tagokon rágódni. Bár ez utóbbi inkább okoskodás csak tőlem. De a gumik...
Szia!
Mivel a típusbizonyítványában erre a típusra a 18-as kerék van jóváhagyva, így egy műszakin vagy közúti ellenőrzésen bukta lesz. A kisebb kerékkel kisebb lesz a végsebesség, de jobb a gyorsulás ha nem nyúlsz az áttételekhez..
Kedves Árpád!
Egy kérdéssel fordulok hozzád, a chat-en olvastam hozzászólásaid, gondolom, te értesz a Jawahoz. Van egy 638-asom, TS, 1989-es.Egy barátom, akinek volt Jawa-ja azt tanácsolta, hogy cseréljem le a kerekeit (18-ast) 16-osra, mert szte attól stabilabb lesz. Most szerinte kifelé megy nagyon a kanyarban és ha alacsonyabb lesz, jobb lesz. Mi a véleményed erről? Azt is mondta, hogy a régi, csepptankosé jó rá, ha kompletten veszem a kerekeket.
Előre is kösz a választ, illetve ha valaki tud hozzászólni.
Nem sok kedvem van kivenni a hátsó kereket potyára és még venni is újakat.
Attila, köszi a sztendert és azt is, hogy elhoztad. (Egy séger gyűrű még kell hozzá és fel tudom tenni.)
Nincs véletlenül 2 db 16-os kereked? Konkrétan olyat keresek, ami a csepptankos Jawaé volt.
Joszip
Szeva!
Köszi de nekem komplett kuplung kellene nem csak a lánc!
De sikerült szereznem úgyhogy már tárgytalan a dolog!
Köszönöm szépen!
Nekem van 634-es 2-soros kuplungláncom ,nagyon régen vettem még a 80-as években.Ha érdekel ird meg,én nyíregyházi vagyok ,valahogy megoldjuk.
Üdv Laci.
Köszönöm a segitséget Miklós báá!
Árban úgy 300-400 euro között tervezem a vételt,különben nembaj ha nem fullos,szeretem javitgani,bütykölgetni!
Csak már jöjjön a szezon......
Üdv. Még mindig vannak 634-he használt alkatrészeim eladók. Ha valakinek szüksége lenne valamire csak írjon.
Szia Janeeka,
nekem is 634-es kuplungja van a 638-on. eddig 10ekm ment bele, es semmi gond nincs vele. dupla a fogaskerek es ket golyocska megy a palcak koze osszerakasnal, alaposan nezd meg a rajzot a szocimotoroson. en tavaly tavasszal vettem az ujpesti motorcentrumbol ujonan, 22eFt-ert. a tobbi boltrol nincs tapasztalatom.
udv, es sok sikert.
Ür Zsombor megmétte. Nagyot néztünk!
Megfelelő illesztésből még nem volt baj:-)
Sziasztok! A 350-es vashengeres jawa-nak mennyire kell illeszteni a dugoját a hengerbe? Nem találok rola adatot. Szerelési könyvet lehet letölteni valahonnan?
Hát az Oktogontól odébb van az általam ismert Zichy utca és Kelemen bolt. De oda nem igazán érdemes vinni semit se, én és még páran nem találtuk megbízhatónak őket.De felújítás véget én a Petit se tudom ajánlani. Ő korrekt, de akinek odaadja felújítani a cuccot, az a gépműhely, az én tapasztalatom és az általam másoktól hallottak alapján nem mindig végez tökéletes munkát. Peti ilyenkor visszadja a műhelynek a cuccot, de van amikor többször is megismétlődik ez, mire tökéletes lesz a végeredmény. Persze lehet hogy én voltam peches, meg vagy három ismerősöm.De vásárlás céljából nagyon tudom ajánlani Peti boltját.
Válaszoltam!
Küldj egy telefonszámot felhivlak érdekelne!
Van egy névjeygkártyám! ezt a boltot ajánlották nekem VI.kerület Zichy Jenő utca 30. Erre nekem azt mondták hogy ott van az oktogon környékén és hogy ez jó bolt. Kelemen cég. Azt ajánlották hogy ide vigyem felujjitattni a főtengelyem meg hengert furni. Akkor ez most ugyanaz a kelemen amit te mondtál? illetve akkor merjem oda vinni a cuccokat vagy nem ajánlott?
Üdv. 5000 ft. Küldtem képet emailon ,de ha érdekel küldök még.
A Zichy utcában van a boltja. Az Arany János utcai metró megállónál nyílik, a túl oldalon az utca. Vigyázni kell, két bolt van. Ez a második ebből az irányból. Az első a 4T Kelemen, azt jobb kerülni, ha lehet. De előtte próbálj telefonon érdeklődni. A szám elvileg jó.
06209769688
Hét remélem tudok szerezni de ki ez a Futár Petit illetve hol van a boltja?
Természetesen dupla a primer lánc a 634-en is. Nrm tudom mennyiért, de néha előfordul Futár Peti boltjában is.Ha máshonnan nem tudsz szerezni.
Esetleg akkor lenne valakinek 634-es kuplungja kompletten eladó? ha a lamellák kopottak az nem gond azt megoldom. De a fogaskerekek meg a lánc legyen jó állapotban. És ha van akkor mennyiért passzolná át?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|