:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Na végre felpörögtünk egy kicsi,megragadnám az alkamat,hogy megérdezzem mik a beállításai a
JIKOV 2838 karbulátornak/ez a power jet -es tipus/ mivel az én 638 ilyen van. levegőcsvar,tű????
Ha az úton kell állitani, akkor ott valami nagyon nincs rendben, vagy el van hanyagolva.
Heló jawa350speed!
Én nem azt álitottam hogy nem lehet müszerrel jobban beálitani a gyujtást.Ísmerem a lámpás meg a tolómérős módszert sőt van az órás is,de mondjuk akinek nincsennek ezek a müszerek az csak fülére meg a szemére marad.Evvel csak egy ötletet akartam megosztani veletek,az uton nincs óra meg stb.Szeretném én is látni a fényképeket,mindig tanul az ember.Üdv Laci
sorszám: 17318 (109065)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-03-05 11:19:26)
Aláírom az észrevételt, hogy meg lehet torpedózni 80-as években meghatározott előgyujtásértékeket. Én kaptam egy tippet "Ezredestől" (itt is szeretném neki megköszönni) 25-27mm-es előgyujtásra. Halkabban egyenletesebb jár a vas, nem csak alacson fordulaton. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy kissebb előgyujtás a jobb, hanem hogy lehet kisérletezni, nem kell feltétlenűl a gyári értékekhez ragaszkodni. Ezek az öreg gépek már nagyon messze vannak a gyárban összeszerelt paripáktól, minden motorra és motorosra más-más beállítás az optimális. Ez a szépsége a szocimotoroknak.
szevasztok,
azt mondjatok, hogy jaro motornal allitjatok az elogyujtast? nekem ez egy kicsit fura, de mindegy. ennel egyszerubb, ha subler bele a hengerbe, felso holtpont, vissza 2,5-3 mm es kesz, ja es talan nem lesz zarlat, ahogy nyulkalsz, meg az ujjad is a kezeden marad esetleg. Bocs, de egy kicsit furan hangzik. a masik megoldas, az az elektronikus, de eddig nekem bevalt a megszakitos. jo gyertya, meg a tobbi elektromos dolog atvizsgalasa es akkor megbizhato. persze kinek a pap, kinek a papne...
balesetmentes utat mindenkinek.
És magasabb fordulaton? Illetve alacsonyabb fordulaton is jó az amit 2000-nél beállítottál terhelés nélkül?
Bocs, nem kötekszem, nincs kizárva hogy ez jó módszer, csak furcsa nekem a fent említett dolgok miatt.
Az én Jawam a gyári 3mm előgyújtást és 0.3mm hézagot szerette legjobban és ezt lehetőleg +-0.1mm-en belül, de igazából a 0.05mm-es pontosságot kedvelte.
Ugye maga az előgyújtás érték az nem mászik el csak a hézag ahogy kopik a kalapács és így közvetve változik az előgyújtás, ilyenkor már egészen kicsi változás is hallatszott a motoron.
Tehát ha el is térek a gyáritól akkor kipróbálom több fordulaton is gyorsítás és állandó fordulaton nézve, figyelve a csörgést.
Ugye az ideális előgyújtás az a lehető legnagyobb előgyújtás, ahol még nem kopog a motor. Viszont ez a fordulat, terhelés, függvényében változik. (meg még csomó mástól is, de ezeket szokták nézni)
A fix előgyújtásnál csak azt nézik hogy a teljes tartományban kb. működjön.
Szia
Én is indikátor órát hsználtan a beállításhoz, de nem vagyok benne biztos ,hogy a 80-ás évek-ben meghatározott 2,7-3,2mm előgyújtás a mai üzemanyagagoknál is helytáló.És már akkor sem egy fix értéket adtak meg. Valószinűleg az általam beállított 3 mm hez, egy kis finomhangolás nem fog ártani. Szerintem kézzel történő állításnál,járó motornál az az ideállis amikor a legjobban felpörög a motor. Persze fixenkb. 2000 fordulatra előzőleg beállított alapjátnál.
sorszám: 17314 (109059)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-03-05 11:19:26)
Amíg jó jáwás hangja nem lesz ez jó alap. Én inkább fogom az indikátorórát és egy égőt vagy multimétert és ennél profibban még egy jó hallású zenész sem állítja be. Bár már ezeket is elfelejtettem mert elektronikus gyújtás van a motoromon. Egyszer beállítottam és azóta már letekertem vele pár km-ert de még rá sem kellet néznem. Ezt ajánlom mindenkinek, határozotabb szikraképzés stabilabban jár a motor, jobban húz :-). Nem kötözködésnek szántam. Az én jawajaimon mz dinamó és mz elekrtonikus feszülstség szabályozó van és trabant elektronikus gyújtás. Ha valakit érdekel lefényképezem a felépítményt.
Helo Ze78!
Babettának nem tudom ,hogy müködik a beálitása de jáwát ismerem.Ezt is alapjáraton álitom és utána kicsit pörgetem ,és hallani a hangján hogy alakul vagy nem.Addig kell álitani mig igazi jáwás hangja nem lesz ,közbe nézni kell a kipufogót hogy melyik henger nem-e füstöl jobban vagy kihagy.
Ez türelem játék és megéri mert utána ugy érzed mintha nem is az a motor lenne.Lényeg az ha mész vele ,huzod neki minden sebességbe huzni kell a motornak még 4-dikbe is tehát érezni hogy huz a motor.Sokk sikert hozzá és nemsokára már jön a jó idő, és az a gyönyörü érzés a Szabadság.Üdv Laci.
Ez nem a Kelemen! Megtévesztő, hogy 20m-en belűl két motorosbolt van ugyanabban az utcában.
Szia csöves!
Régen a babetákon alapjáraton tekergettük a gyújtást.Úgy csináltuk hogy,kicsit magasabbra állítottuk az alapot és addig tekergettük finoman még a motor legjobban pörgött, itt is így szoktad?
Kelemenéknél nem nehéz jobbnak lenni :D
Üdv!
Ez a kelemen cég? mert az is ott van ha jól tudom!
Ez más vagy egyröl beszélünk?
Ha más akkor ez jobb mint az általam említett?
Üdv
Helló . az télleg lehetséges hogy az aksi miatt mert elégé oda van. holnap veszek ujjat és akkor ki probálom . amugy ezt a blokkot egy épített gépről szedtem le mert az enyémbe ketté tört a fö tengely (anyag fáradás)és 3 üzem óra volt benne csak be volt gyogyulva a dugó és felujítottam (egy épített fünyiro volt )de amugy szinten vadonat új uugyhogy kiváncsi eszek mit megy ha kész járatás után . kössz a segítséget :)
Heló!
Az előgyujtást én alaplappal álitom,ez az a kerek lap amire felvan szerelve a 2 megszakitó 2 csavar fogja alul s felül.A felső megszakitó a bal oldali hengeré,az alsó jobb értsd ugy hogy ülsz rajta.Ha előgyujtást akarsz adni akkor a kis lapot forgásiránnyal ellentétesen kel forditni magyarul jobról balra.Van a felfogató csavarnál 2 félkörives vággás ha fellazitod ellehet forditni balra vagy jobra.Ha az egész lapot forditod akkor általában mind a 2 henger kap elő vagy utógyujtást attól függ merre forditod. Még lehet finomitani az alsó megszakitóval azt is külön 2 csavar fogja annál ugyannigy kell álitani.Járó motornál is lehet és akkor a hangjából lehet észlelni, hogy jó vagy nem. Sokat jelent ha a 2 henger szinkronban van.Sok türelem kel hozzá,hátha tudtam segiteni.Üdv Laci.
Futár Peti: 06209769688. Ő a Zichy utcában van. Vagy http://e-motorparts.addel.hu/index.php Ez egy internetes bolt.
Sok sikert!
ÜDV: csöves
Nekem sokat,az enyém is fúlad,lehet hoz ez lessz a megoldás.
Azt nem tudod véleltenűl mért indul be nehezen?Az aksi ok, előgyujtás 3mm.
Üdv csacsi.
Nekem is van egy 30-éves cz 350-es jawa,és nagyon jól üzemel.Csak sanos szerintem ezeknek motoroknak a gyujtás a lelkük,ha jó a gyujtás öröm halgatni a hangját és menni is vele.Szerintem a hangjáról meg lehet álapitani ,hogy öszhangba van-e a 2 henger.Ezt könnyü mondani,de nekem 30 év volt rá ebből 10 évet ált a pincében a járgány.Sokat kinlódtam én is vele.A jáwák akkor sem mennek jól ha sokat kapnak,az enyém előgyujtással megy jól.Fogyasztása még a hegyekbe is 4-5 l között volt 2-személyel.Pedig noszvaj eger vagy egerbakta sirok környékén elég komoly emelkedők vannak.Az is lehet hogy sokat kap a motorod,nem füstöl nagyon én 40-est keverek magamnak.Ezen lehet segitni pl a sibertüvel,5 vágás van rajta minél lejebb teszed annál többet kap az enyém a 3-ba van ez a közepső.De nekem a düznyibe ez a fuvóka be van téve eggy hajszálvékony vezetékszál réz.Azért mert nagyon fulladt 4-dikbe,meg nagyon füstölt alig tettük bele nem akartam elhinni szinte repült addig meg csak fulladt nem akart menni.Nem tudtam mi baja pedig fel lett ujitva,furatva, főtengely is fellet ujitva csapágyak szimeringek.Azóta jó csak időnként nekem a töltéssel is baj szokott lenni,néha egyszerüen elmegy a töltés kigyulad a piros lámpa.Leveszem az álórészt megtakaritom akoromtól finom csiszolópapirral és már müködik is.Visszatérve a motorodhoz az is lehet hogy kevés az aksiba az áram,kevés a 2-hengerhez és amikor pörgeted termel valamennyit hozzá.Vagy kevés a töltés próbáld ki ugy hogy pörög a motor ad rá a világitást ha fullad akkor kevés az energia.Egyenlőre ennyi jutott eszembe hátha tudtam segiteni .Üdv Laci.
Üdv csacsi.
Nekem is van egy 30-éves cz 350-es jawa,és nagyon jól üzemel.Csak sanos szerintem ezeknek motoroknak a gyujtás a lelkük,ha jó a gyujtás öröm halgatni a hangját és menni is vele.Szerintem a hangjáról meg lehet álapitani ,hogy öszhangba van-e a 2 henger.Ezt könnyü mondani,de nekem 30 év volt rá ebből 10 évet ált a pincében a járgány.Sokat kinlódtam én is vele.A jáwák akkor sem mennek jól ha sokat kapnak,az enyém előgyujtással megy jól.Fogyasztása még a hegyekbe is 4-5 l között volt 2-személyel.Pedig noszvaj eger vagy egerbakta sirok környékén elég komoly emelkedők vannak.Az is lehet hogy sokat kap a motorod,nem füstöl nagyon én 40-est keverek magamnak.Ezen lehet segitni pl a sibertüvel,5 vágás van rajta minél lejebb teszed annál többet kap az enyém a 3-ba van ez a közepső.De nekem a düznyibe ez a fuvóka be van téve eggy hajszálvékony vezetékszál réz.Azért mert nagyon fulladt 4-dikbe,meg nagyon füstölt alig tettük bele nem akartam elhinni szinte repült addig meg csak fulladt nem akart menni.Nem tudtam mi baja pedig fel lett ujitva,furatva, főtengely is fellet ujitva csapágyak szimeringek.Azóta jó csak időnként nekem a töltéssel is baj szokott lenni,néha egyszerüen elmegy a töltés kigyulad a piros lámpa.Leveszem az álórészt megtakaritom akoromtól finom csiszolópapirral és már müködik is.Visszatérve a motorodhoz az is lehet hogy kevés az aksiba az áram,kevés a 2-hengerhez és amikor pörgeted termel valamennyit hozzá.Vagy kevés a töltés próbáld ki ugy hogy pörög a motor ad rá a világitást ha fullad akkor kevés az energia.Egyenlőre ennyi jutott eszembe hátha tudtam segiteni .Üdv Laci.
Sziasztok!
Még mindig hajtókarokat keresek 638-hoz!
Pest környékén valami jó bolt ahol ez beszerezhető?
Köszi!
Üdv
Szia!Valószínű megvan még az érdi srácnak.
Pál Jánosnak hívják,tel.:06303072012.
Papíros,rendszámos,lejárt vizsgával.Én sajnos nem láttam,a srác látta,hogy "Jawás" vagyok és megkérdezte,hogy kell-e nekem a moci?Elmondása szerint vissza van fujva eredeti??szinre.50 körül kér érte.Nézd meg remélem ok...Pestmegyei vagy?
Nem véletlenül a jobb oldali (gyújtásoldali)henger?
CEMTELEN ezt neked cimeztem,kössz
Helo!
Érdekelne az a 350es,ha még megvan!?Telefonszám vagy mail is jo lesz!
Előre is köszi!
szevasztok lenne egy kérdésem egy 350 es cz-m van és a 2 henger nem akkar elindulni csakk akkor ha egyszer rendessen fölpörgetem .de most cseréltem meg szakítót kondenzátort trafót gyertyát dugót gyürüt . ha valaki tud valamit iron köszi
Hali valaki nem tudná megmondani,hogy honnan tudnék venni jawa jeladós gyujtást és, hogy kb mennyibe kerülhet??
Előre is köszönöm.
Veterán van ,licitálj rá!
Sziasztok!Cseptankos 350-hez keresek jó állapotú krómozott tanklemezt,tanksapkát,kürtöt.
638 as jawahoz keresek új hajtókarokat! tud valaki ajánlani boltot vagy olyan helyet ahol be lehet szerezni? lehetőleg pest környékén de ha nem akkor megpróbálom azt megoldani ha tudtok elérhetőséget adni!
Sürgős lenne! Köszönöm
szia,
akkor rosszul tudtam, de a blokk az meg aktualis, ha neked meg meg van, meg nem foglal tul sok helyet., egy ismerosom akarja belerakni a 250-es blokk helyett a 350-est. egyszerubb lenne vennie egy 350-est szerintem.
udv
Brisk N15YC (bár 634-esben).
Sziasztok!
Van egy eladó 91'638 Twinsport jawam a garázsba,nálam már csak a helyet foglalja 3éve.Gondos gazdát keresek neki.2004ben teljesen fel lett ujítva a blokkja...a műszaki lejárt,egy hátsógumi is kell rá,talán egy akku is.Nem árulok zsákbamacskát, kérdezz és válaszolok...20/2104474
Közvélemény kutatás!
Ki, milyen típúsu gyújtógyertyát használ a 638-as Jawában? Mivel napok óta azzal kínlódok ,hogy rugásra nem tudom beindítani a motoromat,de ha 3 métert tol rajta valaki rögtön indul
Cz 485-re (váz ugyanaz mint 634 Jawa) rá lehet tenni oldalsztendert? Öreg vagyok és lusta valószínűleg, de a 638 Jawán nagyon élveztem anno. Van erről valakinek tapasztalata vagy hozzávalója?
Most vettem kettőt, Mofaker a Nagykőrösi úton, neten is megtalálod. Valami 950 Ft volt darabja. A rámenő cső vékonyabb de a menet uaz. Megvannak a gyárik is, de a belső gumitömítés ami az útvonalat adta szétmállott, elteszem tartalékba inkább...
Köszi.Ettől féltem.Szóval nagyon kéne egy jawa csap.Más.:nem tudom emlékszik-e valaki a 638 kuplung témára.Én ahányat láttam/szereltem mind kaksi volt.Hosszú utánajárás eredményeképpen szlovák szakik mondták,hogy gyári hibásak voltak(gondolom az első néhány évben)és mindegyiket visszarendelték.Nem tudom tényleg így volt-e,vagy csak el akarták adni a vadi új kuplungot,de az tény hogy a régivel x km után akármit csináltam szar volt és hangos,az új(máshogy néz ki)viszont tuti ász.Ha már hallottatok erről,akkor bocs.
Nem egyezik csak hasonló. A Babettáét egy hollanderrel kell felfogatni, a Jawa-ét meg betekerni. Amit még láttam, hogy a szűrő a Jawa-n hosszabb, de finomabb szövésű.
Újabb kérdésem lenne jawa témában:Babetta benzincsap egyezik-e a 2hengeresekével(ránézésre igen,de a menet is)vagy van esetleg valakinek eladó benzincsapja Bp. vagy Bács-Kiskun környékén?
halihó,
nekem bizton nem, ugyanis tele a padlás mindenféle 250/559 meg 350/360-00 cuccokkal, tehát parts van ezerrel. igaz, a közelmúltban egy halom gépet kénytelen voltam értékesíteni, azonban így is maradt minden fődarabból két-három szériányi holmi. én pedig egy komplett 350/360-00 blokkott "rendeztem" neked, jelenleg legdugózva donorként várja szebb napjait... ja, igen ace cafe volt az a kultikus helyszín, hát nem semmi az ottani bikervirtus, aggódtam is azért, nehogy vmelyik amatőr lezúzza a parkoló kölcsön egyhármas pan european-t. pfú, milyen csúcsgép az az st...
Rendben azt hiszem meggyőztetek. Akkor felújíttatom az egészet.
Tud valaki pest környéken új hajtókarokat?
nem hazsnáltat nem bontottat hanem vadi újat mert van egy műhely ahol nekem felújítják a főtengelxyemet 6000 Ft ért csak be kell szereznem a hajtókarokat.
Hol lehet új hajtókart venni?
ajánljatok valamit!
Köszönöm a hozzászólásokat!
A 638-as 12V-os, a negatív megy testre.
Akkor jó...megnyugodtam!
Köszönöm szépen!
Üdv roci!
A 634-s Jawa (-) negatív testelésű.
Így van, legalább tudom pontosan mikor mi lett felújítva, a felében-harmadában végzett felújítás több kárt tud tenni. Az viszont biztos, hogy a főtengelyfelújítást szakemberre kell bízni, szerintem vannak jópáran az országban, nem kell félni hogy rossz lesz, gagyi anyagokból.
Ja, mondjuk ha már szét kell szedni akkor érdemes mindent megcsinálni egyből, még akkor is ha amúgy jónak tűnik a csapágy, mivel a fúrás miatt megnövekedett kompresszió, még a bejáratás alatt szét fogja verni a félig használt csapágyat. (saját tapasztalat :)
Hát, hogy a 638-as kapcsolásán nem a pozitív megy testre, arra leteszem a nagyesküt....
A 360-as, meg sok előtte lévő modell pozitív testelésű....
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|