:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Eddig még csak lehomokszórtam a felfogatásokat,amik a motorra szerelodenek,tovább még nem jutottam,most kaptam egy ajánlatot egy másik oldalkocsira,amihez megvannak az ulések is elég jó állapotban majd meglátom.
Szia!
Köszönöm de az is csak használt! Motorikusan azt is fel kell ujjítani.
Én szeretem tudni mivel járok, és ezt csak akkor tudhatom biztosra, ha én magam csinálok mindent mert csak igy lehet biztos az hogy mi ujj illetve mi nem, vagy az hogy mi kopott és mi nem.
De azért köszönöm a jó tanácsot!
Te hogy haladsz az oldalkocsival?
Ahogy nálad láttam a motorodat,szerintem jobb-olcsóbb lenne venned egy másik motort alkatrészeknek,mmint ebbe hajtókarokat,stb venni sok pénzért.Ha érdekel a motor.hu internetes oldalon van 1 638-as,átalakítva de a hirdetés szerint jó motorral,39 ezerér tartja próbálj rákérdezni,hátha megegyeztek,lehet hogy olcsóbban megúszod,és még marad is alkatrészed.Sok szerencsét Péter
Angol nyelvterületen a krómozás szinonímája a "triple plating". Magyarul 3 rétegű bevonás: réz+nikkel+króm.
Szerintem olyan helyre érdemes vinni ahol az első lépést is elvégzik, akkor lesz tényleg tartós és strapabíró a bevonat.
Rendben! Köszönöm szépen!!
Sziasztok!
Abban a témában kérném a segítségeteket, hogy honnan tudnám beszerezni a Jawa Mustangok eredeti színkódjait(amennyiben létezik ilyen).Ha valaki tud valamilyen információval szolgálni, az legyen szives irja meg.
Köszönettel : PeetYou
Kössz mindenkinek a hozzászólásokat!
valamit alkotok majd vele mert ez igy nem állapot. kaviccsal már rázogattam ugy jobb lett de még mindig nem tökéletes de mondjuk nem egy óráig ráztam ahhogy te mondod :)
Lehet neki esek még egyszer! Vagy kipróbálom a vegyi utat is!
Köszi!
Nincs, de be tudom szkennelni, majd küldöm mélben.
Helló!
Ha valakit érdekel Edelénybe elég elfogadható áron krómozás Borsod megye. Lásd alul az árakat.Üdv Laci!
F E R R I O N K F T
E D E L É N Y , I f j ú s á g ú t 1 sz.
Telefon/ Fax.: 06-48/ 525-000, 525-001
2009. 03. 01.-től érvényes árak motoralkatrészekre ( Ft/ db)
Nikkelezés+Krómozás Csiszolás+Nikkelezés+Krómozás Régi krómbevonat eltávolítása+Csiszolás+Nikkelezés+Krómozás
Kipufogó(dob) 3.800 4.800 6.000
Kipufogó könyök 1.700 2.300 2.800
Ráf (kerék) 3.300 4.400 5.800
Kormány 1.300 1.800 2.200
Teleszkópszár 1.300 2.200 2.600
Küllő (rövid) 26 32 50
Küllő( hosszú) 33 50 70
Lámpafej 900 1.300 1.600
Lámpakeret 450 800 1.000
Karok-pedálok 350 600 800
Első sárvédő 3.500 4.300 6.300
Hátsó sárvédő 2.800 4.800 6.800
Apró alkatrészek 180 220 280
Csavarok, anyák 10 15 20
sziasztok
Eladó egy 6V-50W os gyujtás állórész,1 hengeres JAWA ra.Vadonat uj,motoron még nem volt.
irányár:15000 HUF
kelsanyi@citromail.hu
sziasztok
Megvan esetleg elektronokus formában az 562 Velorex oldalkocsi kezelésid? A szép orosz nyelvűre gondolok, de egy csúnya magyar nyelvű mégjobb lenne! :))
Nem eladó véletlenul valamejik oldalkocsid vagy esetleg tobb is?nem volna baj az se hogy romos,hiányos,ha értelmes áron adnád.Ja és ha igen,merre laksz?Szia,Péter.
Üdv. Ha a benzin csapot leveszed és azon keresztül engeded le semmi baja nem lesz.
Tényleg 16/3.25 az oldalkocsi kereke, megnéztem mégegyszer. Az 1. alkalommal bamba voltam és nem vettem észte a számokat!
Haho oldalasok!Nekem is 3,25x16-os kerék volt az oldalamon 634-es origi 1 tulajos gépem volt,sajnos már nem nálam gurul.Az ismerőseimnek is mind 16-os a felnije,én még nem is láttam 18-assal,hogy fér az be a sárvédő alá?Mindegy csak guruljatok vele balesetmentesen!üdv Sanko
Rozsdás+éles kavics vagy marék csavaranya+rongyba teker+betonkeverőbe rögzít+pár órát forgat+tankot kivesz+kiönti ami benne van+levegővel alaposan kifúj+hamar felszerel és üzemanyaggal feltölt=kész
Ja, ha nincs keverő, lehet kézzel is rázogatni.:D:D:D:D De azzal is hatásos lesz és bika kezei lesznek az embernek.:)))
Az enyémen is 16-os kerék van.
Négy velorex oldalkocsiromom van,és mind 16-os kerekű.
:D Hát azt én is tudom!
De ha véletlenül amikor öntöm ki vagy öntöm be és rácsepeg a festésre akkor lemarhatja?
Azt akarom tudni hogy mennyire vigyázzak vele, mert nem akarom a tankomat ujra festetni emiatt!
Ez érdekes, de nekem van egy 562-es kezelési (szép orosz nyelvű :D), és abban 3,25x16-os kereket ír, van fénykép is benne, azon is ez látszik.
Én eddig 2 oldalkocsit-562-est vettem Magyarországról,az 1-nek nem volt kereke,18-ast tettem rá,simán elfért,a másikhoz az eredeti 18-as kerék megvolt,és szépen pászol.Nem vitázni akarok,de szerintem butául nézne ki 18-as kereku motor 16-os oldalkerékkel,vagy fordítva.Szervusztok,Péter.
Nekem 562-esem van, 16-os kerékkel és ahogy nézem a 18-as nem igazán férne be a sárvédő alá.
Az 562-es oldalkocsinak 18-as a kereke,ez a tipus ment a 634-es a 638-as jawához 16 colos kerék a csepptankoshoz ment az az 560-as tipus,és az 500-as jawa oldalkocsiján volt 19-es kerék.Az is 560-as volt,csak más volt a sárvédo.
A szerepe az hogy ne menjen fel nagyon a feszültség a FET-en, illetve a magas frekvenciás zavaró jeleket is leszedi.
Sziasztok
Van valakinek Jikov 2838 karbulátora a motoron?
Sok múlik a minőségen, de kevesen tudják hogy nem elég a hézagot belőni, meg az előgyújtást hanem arra is kell figyelni hogy az érintkező pogácsák polír felületűek legyenek, enyhén domborúak és és pontosan középen illeszkednek egymáshoz. Ezt úgy lehet megnézni hogy átvilágítasz köztük zárt állapotban és akkor látszik hol fekszik össze.
A PAL megszakítók esetében ezek a feltételek elég gyakran nem teljesültek és el is állítódtak, ez pedig bizonytalanabb gyújtáshoz vezet. Az olasz megszakítókon csak berakáskor kellet jól beállítani és úgy is maradt utána. Ettől javulnak a motor paraméterei.
MZ megszakítója sokkal jobb konstrukció, ott nincs ilyen illeszkedési probléma alapból, és mivel rövidebb a kalapács nyele, sokkal kisebb a terhelés is.
Persze ahogy mondták az elektronikus gyújtás alapból olyan jó mint egy kiváló mechanikus gyújtás, de én lusta vagyok. Ha megy a megszakító akkor nem fogok vacakolni az átalakítással :)
http://www.fiat126netclub.hu/cikkgenerator.php?uid=8076200474&rovidcim=tuningegyuszi
Srácok, meg tudja valaki mondani, hogy ebben a kapcsolásban mi a funkciója az elektronika KIMENETÉRE kötött gyújtókondinak?
Kell az oda mindenképp? Védelemként szolgál?
Most rendeltem alkatrészeket hozzá, megcsinálnám jawa-hoz, irfp460 MOSFET-el.
Köszi
én is olasz, magnetti-marelli megszaggatókat rámoltam az alaplapra az egyik 350/360-00 motorra, rendkívűl jók a mutatók,
üdv
Nem tudja valaki, h a 634-es oldalkocsijának(velorex) gyárilag hanyas kereke van? 16? 18?
Úgy tűnik rosszúl fogalmaztam, félreértettél. Nyilván nem lelakott elhanyagolt motorra gondoltam az "öreg vas kifejezéssel". Fől lehet újítani mindent, de van még egy csomó tényező, beállítás, ami hat egymásra. Itt a fórumon elég nagy szórást mutat az üzemanyag keverési arány, ami nagyon befolyásolja ai égés sebességét. Ez csak egy példa volt, a sokból. Én arra céloztam, hogy lehet több jó beállítás is, lényeg hogy a motor egyes elemei össze legyenek hangolva. Néha egyszerübb egyéni beállításokkal kisérletezni, ha az egyszerübb, mint ragaszkodni a gyári értékekhez (pl.: egy korábbi lelkes tulaj kicserélgette a fúvókákat a karbiba, akkor nem az lesz az első, hogy főlkutatom az országot gyári fúvókáért, hanem megpróbálom beállítani).
ui.: természetesen 2,5-2,7mm-re gondoltam
sorszám: 17338 (109110)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-03-05 18:06:32)
Belül nincs festve a tank. Nekem nem volt vele gondom. Üdv
Szóval olyan 8 kilóban állna meg kb.....Nem is lenne rossz vétel....De ugye a világválság ...... Nomeg annyiból kapok 3 darab XJ650-est is, ha épp kell :D
sorszám: 17336 (109098)
( előzmény: SimsonosZoli, 2009-03-05 21:48:35)
Bocsi nem cseszegetes akart lenni, tudom milyen bosszanto ha nem nyargal a paripa rendesen.Nekem most defektem van,szoval gumiszereles lesz, csak elveszett az egyik szerelovasam, ugyhogy varom a cseredarabot.
Írtam mi volt a gond. Rossz minőségű kalapács, ami gyorsan kopott hiába volt rajta a PAL felirat.
Sok lehetőségem nem volt mert mást nem lehetett kapni. A Skodámba is meg a Jawamba is akkor szűnt meg ez az állítgatás amikor végre kaptam olasz gyártmányú, jó minőségű megszakítókat.
sorszám: 17334 (109095)
( előzmény: SimsonosZoli, 2009-03-05 21:43:24)
Nyilván az ember figyelte és már előtte beállította kényelmes körülmények között, nem vártam meg amíg elkezd vacakolni, de ha túrázni voltam hosszabb távon, akkor út szélén csináltam.
Egyébként a hüvelykujjamon a köröm pont 0,3mm (és ez nem vicc), szóval tényleg gyorsan ment a beállítás. :)
Markatarsak, erdekelne valakit egy vadi uj Jawa 250 Travel, (a 4 utemu, olyan a vaza mint a 638-é)? Levelezgettem a gyarral, egy ket dolgot kerdeztem toluk, hogy mennyi a gep, meg hogy mennyi lenne hazhoz szallitva. aztan jott egy ajanlat, de en nem tudom megvenni most. 1800 euro + a hazai kozterhek, de azt nem tudom mennyi lenne.A csajnak mondtam hogy megkerdezem itt a forumon.
valaszokat elore is koszi. ja a leanykori nevem, Seft Elek :)
Emberek, azert 500km az nagyon durva, ott valami el lehet baszarintva. Nekem is megszakitos van, de akkor masfel hetente kellene allitanom gyujtast. Szerintem ha be van allitva rendesen akkor erdemes 3000km utan ellenorizni, es nem lesz meglepi, kb fel oras muvelet. Velem is elofrdult, hogy ut szelen kellett hezagot allitani, de utan siman hazavitt, persze az ilyen az mindig este vagy esoben jon elo.
meg egy tipp, erdemes olyan gyertyapipat venni, amihez adnak gumisipkat, amitol nem jut be a nedvesseg a kabelhez, mert az is tud kellemetlenseget okozni, foleg ha szakad az eso.
Köszi kipróbálom!
Illetve egy fontos kéréds! Ez a festést nem marja le?
A Vape elött pár ezer km-en keresztül használtam Pal megszakitókat, nem volt velük semmilyen problémám nem tudom ez a gyárija, vagy más, de lecseréltem nem nagyon szeretem az ilyesféle megoldásokat kicsit ókori nekem a mechanikus megszakitó fogalma.
Mint már megbeszéltük, a skoda megszakítók már csak ilyenek.(legalábbis a Jawákon is ez van eredetileg). Sajnos az 500 km reális. Röpke két év után elkezdte az összes ismerősöm velem beállítatni a gyújtását, állítólag egész jól belejöttem.:) Már műszer sem kel, egy csavarral símán megoldom. Jut eszembe. Ha már a jawa megszakítóknál tartunk: Nehezen bocsájtom meg, hogy kigyulladt egy miatt a mocim. Azt hiszem már meséltem: Szarakodott a gyújtás, sikerült tulszivatni a mocit. ez jawánál. legalábis az enyémnél az jelenti, a légszűrőbe is felnyom pár deci benzint. Aztán amikor lehuzza az ember a gumit, ez a benya megáll a blokk tetején lévő medence szerűségben.Ez sűrűn fordult már elő, de két éve, vagy mikor a lehúzott guminál, benzinnel a blokkon eltört a megszakító talpa, ami az excenterhez ér. Jött egy frankó után gyújtás, visszalövés a karbiba, illetve a gumi hiányában a karbi mögé. A lángot pedig a szerencsétlen széljárás visszafújta a blokkon lévő benzinre. Egy pillanat alatt tábortüzzé alakult a jawa, én pedig előadhattam a makk ászt. Szerencsére egy arra haladó autósnál volt poroltó.
Tudom, már elmondtad a multkor, hogy menet közben kell kigyulladni, akkor elfujja a menetszél a lángot.:)
Üdv. Vegyél patikában 30 dkg citromsavat öntsed bele a tankba töltsél bele vizet 3/4-ig. Rázd össze és pár nap eltelte után ismételd meg a rázást. Ezután buritsad ki a tankból. Szárítsad ki és kevés olajat tegyél a tankba és mozgatva oszlassad el a tank belsejében és kész. Vagy homokfúvóssal fúvassad ki.
Üdv!
Rozsdás a tankom belseje sajnos.
Akienk volt már hasonló problémája adna tippet arra hogy hogyan kezeljem a dolgot, mert így a csapom rendszeresen eldugul!
Előre is köszönöm!
500 km-enként? Az már durva! Nem volt idegesitő, ha siettél? Gondolom a végén már csukott szemmel is ment :-)
Nekem 500km-enként kellet állítani. ahol ért az 500, ott állítottam, mert rohamosan leromlott a motor.
A rossz minőségű kalapács volt a ludas. Olasz gyártmányú kalapáccsal többet nem volt gondom.
2,5-2,7mm-re gondoltál?
Persze hogy halkabb, de gyengébb is :)
Egyébként a gyertya minőségétől és a pontos sűrítési aránytól, vagyis a tömítés vastagságától is függ mi az optimális.
Na ezt bírom amikor régi vas nem olyan mint az új. Ha megveszem az új hajtókarokat új csapágyakat szimeringeket akkor a sonka és a csapok a régik.Na ezeknek nem árt az idő. A henger fúrva van új a dugó gyűrű és a csapszeg. Akkor ez sem régi. A váltó csapágyazása cserélve a hézagolás beállítva, ami hibás cserélve van. Szóval nem beszélhetünk hogy lötyögős csörgő csattogó szecskavágó és elég ha a 2. henger néha durran eggyet. Ami jobb még amikor megkérdezik és mennyit megy még ilyen öregen :-) ,annyit amennyit újkorában. Az elektronikus gyújtást nem akarom dicsőiteni de aki próbálta nem állna vissza megszakítósra. Ja és még a karbit is lecseréltem a 638as karbijára mert utáltam hogy túlfolyt szívatásnál. Egyébként a motor amiről beszélek 472 Cz u.a mint a 634 -es blokk, apróbb változásokkal.
Sok lesz az a 25-27 mm :D
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|