:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Addig is kedveskedni szeretnék a segítőkész kollégáknak egy-két képpel a projektről :)
http://kepfeltoltes.hu/090320/CIMG3589_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090320/CIMG3711_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090320/CIMG3742_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Mármint szét akarod szedni az egész blokkot??
mármint, hogy akármelyik villanyboltban sem tudtak vezetővel kiszolgálni... hát, nem tudom... egyébként én elektrotechnikai cuccokat, vezetőket, félvezetőket a conrad elektroniknál vásárolom meg, az oktogonon van, a körúton, a páratlan oldalon, a nyugati felé, 1067, bp, teréz krt. 23.
Segítség!
Az oldalkocsim már darabokban, szeretném átkábelezni(természetesen a motort is) de a 3. elektronikai boltban sem tudtak adni csak kéteres kábelt, azt pedig, h van-e piros fekete stb. meg se mertem kérdezni. Ha Bp.-n tud valaki jó elektronikai boltot kérem írjon!
Holnap esek neki a motornak, pár kérdés:
-olajat hol tudom leengedni?
-hasznos tanácsok hol kezdjem, mire
figyeljek(gondolom itt már többenis szétszedték-összerakták már a vasukat:) stb.
-634-es kezelési könyve van vkinek?
ELŐRE IS KÖSZÖNÖM!!
Azért itt is köszönöm szépen :D ;)
:D az MZ fórumba akartam... :D
olvasgatok, nézem a dátumot, hát ma van Klaudia nap...
boldog névnapot, Klaudia...
Pontosan. A javítókészlet a drága, nem a menet. Az már más kérdés, hogy hülyének néznek és 3 ezret kérnek egy 47 másodperces munkáért. De tény, hogy olcsóbb, mint egy új hengerfej.
Talán a síma 6-os annyi, bár nem biztos, hogy a helicoil annyi. Amikor utoljára néztem, ahogy nő a menet méret, úgy nő az ár, de nem líneárissan. Az önzáró, gyertyához valót valami 500 ért láttam tavaly, ha jól emlékszem.Persze tévedés joga fentartva.
Mitől drága?
Noniusnál darabra lehet venni, nem tudom mennyi a gyertya méretű, de a 6os csavarhoz 40forint volt utoljára.
Attól függ, mivel csinálják. A helicoil már anyag árban is sok.:) De az viszont jó is.Főleg ha önzáró, vagy hogy a fenében hívják, ami nem jön ki. Érdekes módon erőssebb, mint az eredeti menet volt.
Azt nem mondtam.Miét,nem sok?
kiderült a hiba forrása, csak előtte egy kis átgondolást igényelt a dolog...egyszerre két szikra csak akkor mehet el ha valami ott annál a vészleállítónál "betegeskedik".... és igen... sajna az én hibámból.. mikor átépítettem a motort ujra vezetékeltem és nem sikerült tul jóra forrasztás és elengedte....ugyhogy kikötöttem azt a kapcsolót és voálá.... a jawa pöcc-röff :D
Azt ne mondd, hogy sokallod érte....
Új hengerfejet nem érdemes venni?A menet javításra 2-3 ezret mondtak itt Pesten.
Két trafó egyszerre ritkán megy tönkre.Marad valóban a böngészés, hol tűnik el a delej.
Nem hiszem, hogy az a 4 mili nagy bajt okozhatna. Ha jól emlékszem, a jawák dugója nem igen ér bele a hengerfejbe. A megszakadt menet viszont baj. Nézz körül, hátha találsz valahol bontott használhatót. Ha nem, mostanság elég korrekt menetjavítók vannak, állítólag az új fajták nem csavarodnak ki még néha sem a gyertyával együtt. De az én izlésemhez képest drágák.
Ha javult valimt tisztításra a hangja, akkor talán érdemes lenne megnézned, szikrázás alapján tudod e állítani a gyújtást. Nekem így távolról gyanús hogy nincs a helyén. Sőt az is, hogy az egyik rosszabb helyen van mint a másik.
Helló Árpád.Üdv mindenkinek.Kösz a választ az email-re.Lehet,hogy valóban segített valamit a gyújtásnak egy kis tisztítás.Most mintha változott volna valami,kicsit jobb lett a hangja.Közben azt is felfedeztem,hogy a jobb hengerfejbe a menet ahova gyertyát tekerjük meg van szakadva.Nem lehet meghúzni rendesen a gyertyát.Ja és az új gyertyáim(BRISK,super,N15YC)hosszabbak mint amik voltak benne(Isolator,spezial) ezt is most vettem észre.Kb.4 mm-el.Ez nem lehet gond?
Hello! Köszönöm a gyors választ, de nem aza kapcsoló volt a hunyó :) régebben még megszivatott párszor, bár most is csak ennyi lenne a probléma :S
1 biztosítékom van az akksi +-on, igy az se lehet gond.
Most lemegyek, és nincs más...szépen végig nézem sorba, minden érintkezőt, ha nem jutok dűlőre, akkor megnézem a vészleállító vezetékét, előfordulhat hogy az kirázkódott talán a kapcsolóból és azért nem megy szikra, vagy ha az sem, akkor van 2 zsír új trafóm, azokkal próbálkozok.
Mégegyszer Köszönöm.
üdv!
Ja. A 634-eken is van, így az enyémen is. Én szeretem.
Nálam a 638-ason is van egy ilyen kapcsoló, lényegében gyári. Így a kulcs mellett még egy helyen lehet kapcsolni, ami kicsit feleslegesnek tűnik. Tán majdnem olyan funkciója lehet mint a mai motoroknál, vészleállító.
Némelyik jawán van egy gyújtás kapcsoló a gázmarkolat mellett.:D Lehet, hogy elfelejtetted vissza kapcsolni:D Vagy véletlenül lekapcsoltad, bár nem is akartad.
Ha nem ez, akkor érintkezési hiba vagy szintén ennél a lapcsolónál, vagy a gyújtásra menő feszültségnél. Nem tudom, hogy vannak nálad a biztik megoldva, ha van külön bizti a gyújtásra, az rossz érintkezéstől felmelegedhet, kihüléskor nem érintkezik többé.Kövesd nyomon a gyújtásra menő madzagot amennyire tudod, hátha látsz valamit. Esetleg feszültség mérés a megszakítón, vagy megszakítókon. Természetesen ezek nyitott állapotánál.Ott rögtön kiderül, kap e feszt a trafó.
Sziasztok!
egy kis segítségre lenne szükségem, ma motorozni mentem volna... :S
be is indult a jaffa, a házunk elé átálltam vele, majd felszaladtam felöltözni, mikor indítottam volna ujra nem indult el:S
próbáltam életre kelteni, de semmi. egyik hengerben sem volt szikra, egyik gyertyával sem, a tartalék gyertyákon sem. akksi fel van töltve, világítást simán viszi.
hogy lehet ez hogy igy elmegy a szikra egyik pillanatról a másikra??? és miért? illetve hogyan lehetne orvosolni a problémát?
a segítő ötleteket előre is köszönöm :)
Üdv,Péter.
Sajnálom ,de mindig akad jobb...
Sziasztok!továbbra is szeretném gazdagitani a Jawások klubját,de ehhez nemártana egy jawa is!Tehát ha Valaki tud eladó 639-est akár iratok nélkül is megvenném!Előre is köszi mindenkinek!
--Ja,kösz Cemtelen a tippet,de az ipse már eladta a járgányt!No Pestmegye,-szlovákia--
Kösz.Elment.Nem a legélesebb kép.
OK,MSN-t nem használok.Telefon rendben.A fórumon lévő email-re küldhetek egy képet a gyújtásról?
MSN jöhet szóba, vagy telefon. 0620 258 1415. De viszonylag mebízható tanácsot csak gyújtás meg más elektromos ügyben tudok adni, a gépészet nem a szakterületem, csak pár év jawa, etz meg hasonlók bütykölése van a hátam mögött.Tehát mechanikai tanácsaim fentartással kell kezelni.
Esetleg skype-n vagy telefonon tudnánk beszélni?
Ezt én halosnak, vagy induktívnak nézem. A fém korong árulkodó, és az, hogy az érzékelő alatta van, nem alatta és felette. Ha jól látom.
Ha leveszed a generátort. a gyújtás szinte biztosan elállítódik. Viszont ha jól értettelek, optó jeladós gyújtásod van. Az még a megszakítósnál is gázosabb tud lenni. Elég a legkissebb kosz a ledre, vagy az érzékelőre, és kész is a baj. A hátrafelé elindulás előfordul jobb helyeken is, de ha túl sűrűn következik be, az azt jelenti hogy tul nagy az előgyújtásod. Ha minden igaz.
Viszont elállítódás így, úgy, a generátort le kell kapnod, mert a te esetedben még a bütyökbe kapaszkodva sem tudod megrángatni a főtengelyt. Vagy megbízol a szerelőben, rábízod teljesen a dolgot. Utána kifizetsz nem kis pénzt a széthúzásért és a csapágyak cseréjéért.Esetleg úgy jársz, hogy nem csak a csapágyak kopottak, hanem a főtengely is elvékonyodott a csapágyak alatt, mint az enyémnél is. Akkor pedig ha nem törődik ezzel a szerelő, jöhet majd az új széthúzás, megint nem két fillérért.Szerintem generátor le, és kitaláljuk közösen, hogyan állítsd be újra a gyújtást. Vagy kitaláljuk előre, a biztonság kedvéért.Lehetetlen nincs, csak tehetetlen.:)
Nem ilyen véletlenül?
http://www.imfsoft.cz/hardware/produkty/zapalovani-jawa-cz-trabant-ignition.asp
Nekem filc problémám nem igazán lehet,mivel elektronikus a gyújtásom.Ilyenem még nem volt így vettem a vasat. Ülés alatt is van egy ledes(piros) elektronika.Nem megszakítós.Tavaly előfordult olyan is,mikor berúgtam a motort elindult hátrafelé.Ha lekapom a generátort nem tudom nem e fog elállítódni a gyújtás.A gyújtás forgó része egy bakelit korong ami két szintén ledes(zöld)kontakt között forog.
Nekem olyankor csattant fémesen, amikor a valamiért leállt henger mégis durrant valahogy, viszonylag magas fordulaton, talán nem is a legjobb időben. Ha jól emlékszem, ez a jelenség úgy jött össze, hogy tul olajoztam a filcet. Aztán az bekente a megszakítót. Így frankón leállt az egyik henger. Aztán véletlen szerűen, mivel a jawa megszakító nem a legjobb konstrukció, néha mégis gyújtott. Olyankor nem durrant, hanem kimondottan csattant. Persze lehet, hogy ebbe a főtengely lógása is belejátszott. régen volt, gyorsan meg is szünt a hiba, így nem biztos a dolog.Lehet, hogy jó főtengelynél, csapágynál is tud ilyent, lehet hogy nem. Akkoriban még nem vettem észre azt, hogy lóg a főtengelyem, de lóghatott már. Viszont az biztos, hogy amikor rendben volt a gyújtásom nem csattant sose, amikor már kotyogott, akkor se. Amikor kotyogott, a szimeringet ette meg gyorsan, és a gyújtást volt nehezebb beállítani.
De van egy olyan érzésem, hogy bármelyik csapágy, főtengely, hajtókar, stb kopása esetén erősödik a csattanás gyújtás hiba esetén.Talán alapjáraton is jelenkezhet.De ez csak megérzés.
Szerintem a legegyszerűbb, ha leszeded a generátort, nem olyan nagy meló. Aztán megszemléled mi a helyzet. Ha lóg a tengely, akkor úgyis széthúzás jön, akkor úgyis érdemes a többi csapágyat is ellenőrizni, nagy valószínüséggel cserélni. Ha nem lóg mégse a főtengely, a gyújtás is jó, ráérünk elgondolkodni, mi is a helyzet. :)
A csattogás alatt fémes csattogást értek,olyan mintha a blokkból akarna kiugrani ha szikrát kap.Alapjáraton.Mire gondolsz? Van valami tipp?
Pedig érdemes lenne. Én még a generátort is leszedném, úgy is megnézném a dolgot. Biztos hogy egy szerelő ért a dologhoz(vagy legalábbis kellene értenie), de én két három kotyógóst láttam már, az enyém is olyan volt, nem is kicsit, még se csattogott. Persze ez nem jelent sokat. Mindenesetre én nem fogadnám el ellenörzés nélkül ezt a diagnózist.Bár akár igaz is lehet.
Az attól függ mit nevezünk huzamosabb időnek?Kb.Október végén raktam el téli pihenőre.Most egy hete indítottam újra be.Ősszel még nem volt gond vele,pöccre indult mikor naponta használtam.Városban.A bütyöknél fogva nem mozgattam meg a főtengelyt.
Hát ez elég rossz hír. A bütyöknél fogva megpróbáltad megmozgatni a főtengelyt? A nagyobb kottyanást lehetne érezni. A motor nem állt huzamosabb ideig?
Szted én honnan tudtam kapásból? :D
Helló Powerarc.Üdv mindenkinek.Ma végre volt időm a motorommal foglalkozni egy kicsit.A jobb henger alacsony fordulaton nagyokat csattant.Sejtettem,hogy komoly a baj.Elgurultam vele egy szerelőhöz aki rögtön mondta,hogy kotyog a főtengely!Ezért nem tudok alapjáratot sem állítani.Vagyis sajnos nem az üzemanyag adagolással van a baj.
Én személy szerint a 634-est szeretem a legjobban. Nem csak azért, mert az van.:) KB annyit tud, mint a 638, csak jóval kissebb fogyasztással. Az első féke rosszabb valamivel, de a kuplungja szerintem símábban viselkedik, mint a 638-é. 638-cal találkoztam már olyannal, aminek rángatott a kuplungja.
Azt hiszem a 471 cz aminek azonos a kuplungja. Az egész blokk megeggyezik, de mindig gondban vagyok a számokkal. De azt hiszem, a 471 lesz az.
Még egyszer: Nekem a 634 jön be. Pont megfelelő a sebessége, gyorsulása a képességeimnek, igényeimnek. Az ereje pedig bőven van. Talán a kanyarokat veszi rosszabbul, viszont egyenes szakaszon az úthibák, egyebek se térítik el. Túrára egész kellemesnek találom. A fájós térdem miatt városban viszont mostanában az ETZ 250 jön be. Még jó, hogy van mind a kettő.:) Idén már a közelben parkolom mind a kettőt, végre tudom majd akár naponta váltogatni őket izlés szerint. Eddig a cimboránál parkolt mindig az egyik, egyeztetni kellet vele, ha váltani akartam.
Szivesen kipróbálnék már egy jó 634-est, mentem már sok Jawával (babeta, 555, 05, 20, 21, 23, Robby, 559, 471 CZ, 632, 638, 639, 640) de 634-el soha! Már csak a kuplung miatt is, sokan dicsérik, bár sosem volt komoly bajom a 638-aséval sem. A felsoroltak közül megegyezik valamelyik kuplungja a 634-esével?
Tud valaki képet küldeni 634 oldalsztender felfogatásról? Rátenném Cz-re, váz uaz, de nincs oldalsztendere.
Szerintem ez a megjegyzés még nem volt vészes.:) Kicsit lejjebb magam hülyeségét illettem ugyanezzel a kifejezéssel. :)
Amúgy ez a kuplung lepörgés elég emlékezetes annak, aki találkozik vele. Legközelebb már sejteni fogja, mi a gond.:)
Csak lényegretörő :) De lehet, hogy kicsit fáradtabb is voltam :) Nem ellened szólt, csak a ténynek :)
Akkor rosszul emlékeztem, de legalább ez jó hír. Bár a 638-ét más miatt nem szeretem, nem szedtem még szét, de működés közben már vannak tapasztalataim vele. Nem nyerte el a tetszésem. A 634-ét szeretem, csak azok a fránya átdugott vackok ne lennének. Az előbb zégert írtam, ami baromság. Pici vackok vannak átdugva a furatokon és a rugó nyomása tartja a helyükön. Kihúzni még istenes őket, de bedugni néha elég macerás, főleg ha a rugó elég erős. A régebbi kuplungokat is csak működés közben ismerem, meg rajzon láttam őket régebben.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|