:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Miből gondolod,hogy tönkretette a szimeringet?
Hello Szakik!
Előkerült a sufniból fater 1964-es CZ 175 (Typ 450)-e. Karbit, tankot átnéztük. Új akksi, friss benzin, és már pöfögött is.
De, olajat cseréltünk a váltóban. 15w40es motorolaj került bele. Ez rögtön tönkretette a szimmeringeket. Azóta nem akar indulni, csak durrog. Széthúztuk a blokkot, de a váltó oldalon a 2 csapágy között egy alumínium korongot találtunk. Szerintünk ez is hibaforrás. Na most, honnan vehetek iet újban, vagy hogyan helyettesíthetem?
Ha nem akarod szétbarmolni az egész blokkot (véső és társai), akkor valamilyen csavarkihajtót kéne szerezned. Létezik ütvecsavarozó, ami belekapaszkodik a "megmaradt" fejbe és a végére ütve fordul pár fokot. Ha már kilátszik, a csavar szára, akkor megindítható. A másik, hogy speciálisan tört csavarkihajtót veszel (így kell kérned), amit a furatba kell beleütni és úgy lehet kihajtani a menetes szárat. Ezek a szerszámok kb. 1-2 ezer forintos tételek, szerintem megéri beszerezni néhányat.
1. Megütni a csavarhúzval,olyan csavarhuzót használni amire lehet rakni villáskulcsot erőkarnak.
2. Vésővel megütni és azzal csavarni.
3.rá heggeszteni egy darab vasat/ovatosan/
4.ha csak egy van,akkor lefurni,dekli le és utánna heggeszteni. STB
remélem segítettem
képek itt:
http://kep.tar.hu/horompoli/50632014#2
Sziasztok!
Elakadtam!
638-asom váltódeklijének a csavarjait nem birom megmozditani mert a csavarok fején a horony el van kenve. Van valamilyen megoldási ötletetek?
Hali!
Köszönöm a gyors választ, előtte 1:33-as arányban kevertem.Igen az enyém még vashengeres, ezért akkor visszaállok az olajban dúsabb keverékre. Most veszek is olajat és egy plusz fél decit hozzáöntök a tankban lévőhöz. Remélem segít rajta.
További szép napot!
Péter
Hali, MOL Dynamicot használtam én is, annak sárga a színe, azzal nem lesz gondod. De a tiéd ugye még a vashengeres, nem dúsabb keverék kellene neki olajból? (1:33) Vagy a másik olajjal ugyanilyen aránnyal nem volt melegedési problémád?
Sziasztok!
Ma arra lettem figyelmes hogy a jawam (634-es) hengere 20 km alatt, 70-es átlaggal annyira felforrósodott hogy nem tudtam hozzáérni, pedig most este még hüvös idő is volt. Szerintetek ez egészséges? Bár legutóbb mikor tankoltam, 6 liter engedtem a tankba és ahhoz 1,6-1,7 deci olajat tettem, MOL Dynamic-ot. ezmegmaradt régebbről, igy amaradékot gondoltam elhasználom. De ennek gyanusan világos, szinte sárgás szine volt. Eddig mindig az alap MOL olajat használtam ami ilyen sötét lilás szinű, azzal nem melegedett ennyire.
Szerintetek mi lehet a gond, feltéve ha gond egyáltalán :)
Üdv,Péter.
1 vagy nemáll egyenessen a hátsó kereked.2 meghajlott a lengővillád.3 jobb első teleszkópod nem működik rendessen.
Köszi, várom ha van valami. Amúgy jogos, dupla / szimpla váz, de a blokk alatt már nagy a hasonlóság mondjuk egy MZ-hez képest :) Trafó, flex, láncfűrész van...
Libát??ÉNNN?? :D
Tudom...Az egyik duplabölcső, a másik szimpla...de ugyanaz :DD Egyébként meg tényleg csak flex, meg hegesztőtrafó kérdése minden :DDD
Ne legyél destruktív, bölcső mindkettő - vagy mi... Különben is, a szocisok mindent megoldanak :D
Lerobbantam!
Szombat délután kb. 95-100 km sebességnél elment a motorom ereje . Szépen lassan elkezdett lassulni vissza tettem 3 –ba de továbbra sem bírta a gyűrődést majd szép lassan megállt otthonról 12-13Km 18-órakor. Szépen szétszedtem hátha eldugult,de nem gyertya cserebere de nem rugdosás tologáss de semmi . Közben 7 óra lett ,telefonálgatás ,segítségért . Megérkezett az öcsém motorral hozott egy tartalék akksit elkezdtük szerelni újra de semmi. Közben telet az idő valahogy haza kell vinni a motort. Mivel utánfutót sehol nem tudtunk szerezni /kölcsönzök zárva/ összekötöttük a két motort egy a lerobbanás helyén talált 3m es dróttal. Úgyhogy szégyen nem szégyen a Jawat a kis 80 hondával 15-20 Km sebességel húztuk haza a vasút mellett található földúton. Életre szóló élmény,aki próbált ilyet az tudja.
vmi fül van a vázon, nemigaz? kersed meg azt a pontot, ahol még nem esik át a gép, ugyanakkor nem tolja a végét kifelé, az lesz a rögzítési, illetve a forgócsapnak a helye, támaszt meg lehet rápakolni vmi japán masináét (pl. xj600n vagy s változatét, az karcsú kivitelű és elég hosszú is) az állítgatás meg ezzel jár. nekem 559-en és 360 gépeken van saját gyártású támasz (ugyancsak xj támaszok, meg svédkulcsos is) azokra kengyelt készítettem, mert a vázat fúrkálni meg hegeszgetni nem a legszerencsésebb dolog, szóval klassz, négypontos kengyellel egyszerűen és szuperjól lehet installálni a vázhoz mindenféle baromolás nélkül
Már hogy lenne ugyanolyan a 634-es Jawa, meg a 485-ös CZ váza???
Van egy számnélküli 638-as blokkházam (új), elcserélném bármilyen 250-es blokkra (pl. 559-esére).
Üdv Csöves!
Válaszd az egyszerűbb megoldást,küld az E-mail címre.
Hogyan lehet képeket ide felrakni,valaki segitsen? Én letudnám fényképezni az oldaltámasz felfogatását,de hogy tudom felrakni segitsetek.Üdv Laci.
Jawasemberek! Tudna valaki pár képet küldeni oldaltámasz felfogatásáról, helyéről, stb? A Cz 485-n gyárilag nincs, de a váz uaz mint Jawa 634, lehet hogy rá tudok szerelni. Egyébként köszönet a fékszabályozós címekért, már készen is van, megy rá az új fékbetét és gumi garnitúra. Mitas H03 = 30 éve változatlan Barum minta :)
Az biztos, hogy nem olajban kell úsztatni a tankot, hogy még jobban melegedjen a motor, hanem dúsabb keveréket kell beállítani. Az illesztéstől is függ, ha precíz volt a munka, akkor lehet normál tempóban motorozni. De előfordulhat, hogy megszorul, ezért szokás kb. 500km-ig hanyagolni a magas fordulatszámokat és a terheléseket. Utána már nyugodtan húzhatod neki.
köszi a tippet de nekem szépen futnak a kerekeim :)
Yodamester mielőtt bármit csinálnál ellenőrizd egy lécel vagy egy zsineggel, hogy a KEREKER egy nyomon futnak -e. De ha 4 , 5 m re a motor mögé gugolsz akkor is látszik ha nagy az eltérés.Persze kormányt középálásba kell tenni. Én egy kis téglával szoktam betámasztani ilyenkor.
Fellazítod a kiflicsavarokat, és beállítod egyenesbe.....Feltéve, ha hátul szimmetrikus...
Köszi a tippeket.
Az előző tulaj franciakulccsal próbálta visszatenni a helyére a telószárakat, így az olajat nem igazán szereti. Az összes a fékdobban köt ki, na meg a nadrágomon :S:S
Újra emg most nem nagyon futja. Közben meg még a fékeket is fel kell szabályoznom.
De megpróbálok alkotni vele valamit
Többek között azért gondoltam a telókra, mert amikor megvettem jobbra húzott az én jawám is. Jó darabig úgy jártam vele, mer ötletem se volt, mitől van, szerelőre pedig épp nem volt pénzem.(szokás szerint) Aztán már annyira megszoktam a dolgot, hogy szinte fel sem tünt. Ekkor vettem észre, hogy nagyon izzad a szimeringnél. No, gondoltam a szimering , olaj még kifutja a költségvetésből. Szétkaptam a telót, feltöltöttem , aztán elindultam. Utánna kiült az arcomra a döbbenet. Megszünt a féloldalasság. Mivel csak a telók környékén piszkálódtam, ott kellet az oknak lenni.:D
Persze azóta eltelt pár év, mostanság azért valamivel tudományossabban hárítanám el a hibát. Legalábbis remélem.:)
Üdv!
Már tavaly is észleltem ezt a jelenséget, de most első próbaúton(ami tolással ért véget) éreztem nagyon. Főleg tolás közben :D meg gurulásnál, és az út pedig igen jó minőségű.
Akkor megnézem a telókat. Igaz nem ártanának meg újak.
A telót is megnézheted, az is tud ilyesmit okozni. Főleg ha valami baj van valamelyik rugőval.De én úgy tapasztaltam, már az is erős oldalra húzást eredményez, ha nem egyformán vannak a szimeringek felcsavarva. Legalábbis a 634-en.De ebből kiindukva valszeg a többin is, ahol hasonló a szimering kialakítása.De mivel nem teljesen sima a simának tűnő út sem, esetleg az is elhuzhatja oldalra, ha féloldalt eltér a csillapítás. De azt valszeg észrevennéd, mert kátyuknál nagyon bemutatkozna.
De valóban számításba jöhet a hátsó kerék, sőt a hátsó rugóstagok is. Szerintem. Nagyon rossz esetben váz vagy teló görbülés.Megint csak szerintem.
Vagy tényleg benned van a hiba, mondjuk görcsössen kapaszkodsz a jobb kezeddel. :DD
500 után már lehet terhelni, de azért nyélgáz még ne legyen, 1500 után már használd ahogy jólesik.
Kerüld a sok tötymörgést addig alapjáraton, ha érzed hogy túlmelegszik, szorulni akar akkor kuplung be, állj meg és hagyd hűlni. A tűt is állítsd bejáratásra.
Meg ellenőrizd le, hogy a hátsó kerék egyenesben áll-e.
Az első 300Km kiméld, ne forgasd nagyon és ne terheld .Igazából utánna, de 500Km után nyugottan lehet forgatni persze jó olajjal és legalább 1:33 keverékkel. Arra kell vigyázni,hogy ne melegedjen tul. Egyszerűen rá köpsz a hengerre ha serceg akkor hülni kell hagyni.
sziasztok
érdeklődnék hogy fúrás után mennyi km az amikor héha néha meglehet húzni a motort,és mikor van bejáratva
Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy folyamatosan jobbra húz a kormányom, mit tudok vele kezdeni, hogy lehet beállítani.
Köszi
Kulio
Sziasztok. Tudna valaki segiteni abban hogy megmondja nekem hogy a 350/634-es gépezetnek mekkora a fötengejy elfordulási szöge a kipufogo nyitása és az átömlö csatorna zárásáig. Köszi!
Sziasztok, akinek van bontott Jawa Twin Sportja az kérem dobjon meg egy e-mail-el!
Elsősorban gyári állapotú, sérülésmentes ülés, és a tankot alátámasztó C alakú gumi érdekelne!
Előre is köszi!
Hasznos:
Ezen a lapon, több manual is található a 634 és 638 gépekhez
http://myweb.tiscali.co.uk/sadiez/
üdv
Talán nem jó olajat tettél a telóba és emiatt nem csillapít, csak rugózik (értsd:pattog), amitől aztán szitálni kezd a kormány. Ez előfordulhat.
Hát igen, sejtettem én, hogy vmi nem fog klappolni. túrkáltam a "végáttételes" ládikóban, aztán akadt ott mindenféle lánckerék: 17-16-20-18-19 fogszámmal, és... pedig nem tartozik a kedvenceim köze a jobbos motorfedél lerámolása, az agyamra megy az az ide-oda nyüstölése annak a hülye fémnek, meg sajna nincs új biztosítólemezem sem
köszi, akkor cserélnem kell...
tizenhatost pakoltam rá...szekér nincs.
Üdv bodnár!
Az oldalas áttétele 46:16
Szolo áttétele 46:18
Szakik! a 350/360-00 masina lánckerekei milyen fogszámmal bírnak? konkrétabban a "kislánckerék": a szóló a 16, vagy a fogat?
Vagy esetleg szálszakadás?
Hello !
Akinek van tapasztalata a U.S.Standard Fuel Tank Sealer nevű anyaggal kapcsolatban, az irja meg legyenszives, hogy ha a doboz felét a tankba öntöm, a másik felét pedig a dobozban hagyom, akkor ez a fele felhasználható marad-e(a haszn. u. szerint kötés közben illó anyag távozik, de nem tudom, ez csak a tankban következik-e be vagy a gyári csomagolásban is)?
Köszönettel:
PeetYou
Nekem is hasonló a gyanúm. Szerintem a sok álástól, de mét talán a kortól is még a belső szövet, vagy minek nevezzem , az is eltérő lehet foltokban. Legyen acél, vagy valóban szövet. Nem vagyok gumis. Néha szabad szemmel is látható dudok keletkeznek szálszakadás miatt, néha csak terheésre más a tulajdonsága némelyik területnek. A tapasztalataim szerint. Az ilyen gumi aztán mindenféle furát művel. A kiegyensúlyozatlanság viszont szerintem ennyire alacsony sebességnél még nem produkál durva tüneteket.
Gumit nézted? Régi gumi sok állástól főleg befordított keréknél tud olyan formákat produkálni hogy csak a gumicsere segít, mert féloldalasan nyomott, változik a keménysége stb.
Kedves Tibi2T!
Köszönöm a választ,azt hiszem, hogy a jelenlegi gyenge forint árfolyam miatt csúsztatom ezt a projektet.Ebből a pénzből előbb " lábra állítom " a gépet, aztán majd jöhet a tárcsa később...
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|