:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Az ETZ csak 1 hengeres! Nem olyan a hangja :P
Ha jól össze van rakva akkor elég megbízható. Több embert ismerek és magamat is akik 2-3 km lazán lemotoroznak a Jawa-val. Megerősítést kérek :-)
A gyújtás tényleg érdemes kicserélni.
Alkatrész van hozzá. Ha még nem döntöttél a jawa mellet, akkor szerintem gondolkozz el egy 250 Etz / ezért most megfognak kövezni/
A jawa szebb, de az ETZ egyszerűbb technika. Napi használatra szerintem jobb. Bár az élmény más rajta.
Énis gondoltam NSR re,de hosszabbtávon nemhinném hogy túl kényelmes lenne. Másutt persze az NSR megy,de egy ezerköbcentis chopperral kéne tartanom az iramot tartósabban,amit úgygondolok hogy a Jawa teljesítene(Perpillanat egy 100-as robogóm van,kicsit megpiszkálva,így az NSR-el nem lennék előrébb,ez szinte tökéletes villámközlekedésre.) Tetszik,itt pesten igazi ritkaság és rettentő dögös hangja van.
A gyújtást eleve tervezem elsőnek cserélni jeladósra,mert nekem meggyült a bajom a megszakítós gyujtással.
A szerelésre természetesen fel vagyok készülve,mivel nem mai darab csak arra voltam kíváncsi,hogy megáll-e és ha igen akkor olyannal,amit az út szélén is meg lehet javítani.
nem tudom, van-e otthon, de nekem nagyon bejön a CZ 472-es. azokat, amiket 1987 körül gyártottak, azok a Jawa 632-es blokkal vannak, 12V, A váltó-kupplung jobb ebben a blokkban, mint a 638-ban, de a 638 generátora van benne, 12V-os, ami komoly előny. Amit én szereztem donornak, azon pl koronás kipufogószorítók voltak a dobon is, ezzel végre elértem, hogy ne fújjon ki, a 638-as gumigyűrűs megoldása nekem nem jött be.
Még egy apróság: A CZ-ben nincs műanyag. A légszűrőház alu, a kapcsolóházak alu. szerintem sokkal patentabb gép. Itt akad belőle eladó, de hogy ott van-e azt nem tudom. Az egy hátránya talán az, hogy öntöttvas hengeres, így könnyebben túlmelegszik, hogy ha nagyon gyepálod, bár akkor inkább egy NSR-t vegyél. Ja, a karbi egyszerű, mint a faék, nehezen dugul el, cserébe sokkal kulturálatlanabb, mint a 638-as karbija. Többet is kér talán.
Amúgy meg, állapotot kell venni, nem típust. Mindíg azt mondom, és folyton valami szarral állítok haza. :D :D :D
Na igen,ez lett volna a másik kérdés,hogy alkatrészutánpótlásban mennyire van ott. Pl ilyen alap dolog mint a tömítéskészlet,kuplunglamella szett.
Ha neadj isten szét kell húzni a blokkot akkor ennél ugye nincs váltóállító szekció mint a Simsonnál?
De hogy konkrét dolgokat írjak:
1 váltó nem dobálhatja a sebességeket
2 kormány a csapágy nem akadozhat, lóghat
3 főtengely ha nagyon csörög zörög akkor problémás /az a hang a gáz ami olyan, mint mikor ütögeted a vasasztalt kiskalapáccsal./
ezek a drágák a többi ingább boszantó.
Legjobban arra, hogy ne egy leharcolt agyonszerelt példányt vegyé. Mer sajnos sok az agyonbarkácsolt verzió.
Sajnos a jawahoz is gyártanak sok utángyártott szemetet, és mivel olcsó meg is vesszük:-(
Amúgy 2-3 példányt illik kipróbálni mielőtt veszel egyet.
Tiszteletem az uraknak! Eléggé új vagyok itt,nem is tudom hogy jó helyre írok-e.
Tervezek váltani nagyobbra,kiszemeltem egy 350 638-as Twin sport.
Mikre kell figyelni,mennyire megbízható,van-e valami tipus nyűgje?
Nem találtam sok mindent róla,de elmondások szerint megbízható paripa. Válaszokat előre is köszönöm!
Belegondolva szerintem nekem is ki volt szedve az a rugó ugyan ilyen megfontolásból.
A blokkolás önmagában nem gond, csak ha a fékkulcs elkopik és beékelődik, akkor befékezve maradhat, de ahhoz nagyon el kel hanyagolni a féket.
En is a kerek blokkolasara gondolok. mert vizesen meg a simson is tud meglepetest okozni. de mivel en oldakocsival jarok tolem blokkolhat az esokerek nyugottan. vegre van rendes fekem az a lenyeg. a 2rugo meg rohogve visszahuza a pofakat.
Mert ha befordul a fékkulcs, akkor nem marad úgy.
Bár tényleg nincs ilyen az MZ-ben.
Alkatrészkatalógusban néztem, nem boltok hirdetésében.
Ha 175, akkor korábbi 16-os kerekű lehet, de a küllő vékonyabb, nem tart annyit.Az M4-nél kb. 3,5 mm a küllő, erre hengerlik rá az M4-et, ezzel "hízik" kicsit az átmérő.
A 175-ös motorban kicsit vékonyabbak a küllők, azért az M3,5.
üdv.: R
visszaszivom... most talaltam egyet, ami 175os jawahoz valo, felni es kullo egyben... M3.5x120-at ir. :) igazodjak ki rajta, mi? :)
szia, biztosan 119? mert tobb elado 110-nek irja. 119-el nem talaltam (jawa kulcsszoval egyutt)
talan hogy ne tudjon blokkolni bowdenhiba vagy ilyesmi eseten...? nem tudom, csak talalgatok.
Ma elsőféket szereltem, és kiszereltem a fékbő a fékkúlcs visszahúzó rúgot. aAkis tekercsrugó a a dob külső oldalán. Ugyebár sem az Mz-n sem a simsonon ilyen nincs.
Eredmény, fele erővel kell húzni az elsőféket. Ugyanazzal az erővel nagyobb fékhatást tudok kifejteni.
A két fékpofa könnyen viszamegy a helyére a 2 rugó elég.
Nem értem miért rakták bele??? Sokkal jobb lett a fékem nélküle?
Igen, ugyanabba a kokillába öntötték.Jobb, ha vételkor inkább a méretet nézed, nem azt, hogy elméletileg mihez való.A méret pedig megvan.
üdv.: R
Szia Zoltan ! Szeretnem a segitsegedet kerni ,a cseh dugattyukkal kapcsolatban . (bobevagyok@hotmail.com )Udvozlettel; Bobe
igen, pont ezekért gondolok a fűzésre.
Mikor anno megvettem a 15-ös kereket, akkor nem gondoltam bele, hogy sokat fogok szívni a lánccal, áttételekkel...
A CZ472 agya, az ugyan olyan, mint mondjuk a Jawa 250 agya? Mert akkor Jawa 250-hez való küllők jók lennének, az valóban van a neten...
Ja, így már értem, emlékszem is valami képre, amit hoztál, egy átalakított motorról van szó.
Mindenesetre, ha fűzöl egy 16-os kereket, az nem nehéz, mert a régebbi modelleken ilyenek voltak.16 collos felnibe Jawa-CZ agyhoz M4x119 mm-es küllők passzolnak.Ilyet szerintem lengyelben is találsz, nem ritka dolog.
Jobb lenne, ha visszakerülhetne a láncvédő, nem koszol annyira és a lánc is tovább él.
16 collos gumit meg kapsz mindenhol, nem ritka méret.
üdv.: R
jaja, más a hátsó kerekem meg a teljes áttétel.
Nálam a 13 as kerék az kb 16-17-nek felel meg. :P
a 632-es blokk miatt most meg még magasabb, de így már egész jó.
Volt egy ilyen beteg ötletem anno, hogy betegyek egy 15-ös kereket, de ahhoz meg nem kaptam nagyobb lánckereket. Hiába no, az ember mókol, mókol, és előbb utóbb rájön, hogy lehetne ezt jobban is csinálni.
talán télen összefűzök egy 16-os felnit a Jawa vagy CZ aggyal, és akkor visszatehetem a láncvédőt is, mert az most nem fér be a 130-as gumi miatt. Ráadásul gumit sem kapok olyat amit szeretnék ebben a méretben. Mondom, kár volt, de most nincs kedvem 25-ért összerakni egy új kereket. :)
Én sem értettem pontosan, de majd Zoltan elmondja nekünk.
Szóval, 15-ös volt rajta és most 13-as?
üdv.: R
Többféle verzió van, a teljesítménytől függően, amit a nyaktáblán olvashatsz el.
42/70/92
42/72/95
42/75/100
Az első a leggyengébb, az utolsó a legerősebb varira vonatkozik,még így is vannak néha eltérések, de döntően nem nagyok.
A számok pedig sorban:
alapjárati/részterhelési/fő fúvókák.
Tibi 2T pontosabb ez ügyben, régebben írt is erről.
üdv.: R
sorszám: 26146 (139976)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2013-07-24 16:15:33)
Nem tudja valaki a 638as karburátorban mekkorák a gyári fúvokák?
Nem mondod komolyan, hogy 13as lánckerékkel hajtasz egy 350est?
De. :) Elfelejtettem, hogy a nehezen beszerzett 13-as lánckereket már lecseréltem egy 15-ösre... így ott volt a rövidítés lehetősége, ez tegnap hazafelé jutott eszembe. Majd levertem magam a motorról, úgy csaptam homlokon magamat!
Szóval ez is megoldódott, kicseréltem, kipróbáltam, jó. Mit jó, fasza!
A karbin is állítottam. Én spur, maximálisan levittem a tűt, aztán persze, hogy középső tartományban semmi élet nem volt benne. 1 rovátkát feljebb emeltem és ég és föld!
Kíváncsi vagyok, hogy ha feljebb emelem még egy rovátkát akkor mi lesz, de szerintem ezzel a beállítással most használom kicsit és lemérem a fogyasztást. Szóval összeállt a gép, laza 4 nap meló van benne, napi pár óra...
Szekundert nem lehet rövidíteni?
megvan a lustaság oka. Más a primer áttétel. Dejó...
Tapasztalatok a 632-essel. Szóval, említettem, hogy szerintem más az áttételezés. Ha váltok a megszokott sebességgel, szinte mindíg magasabb fordulaton engedem ki a kupplungot, mint amit a következő fokozat kíván. Ergó, túl nagyot ejt a következő fokozat. Felrakok holnapra egy fordulatszámmérőt, aztán az alapján megnézem... :/
Ja, okozhat megnövekedett motorféket az, hogy eléggé el van kormolódva a kipufogó? olyan 2mm korom van a leömlőkben (henger járatai elég tiszták, gondolom ki lett pucolva mikor felujították a blokkot. (1 tulajos, 47000km van a blokkban) A hangtompítók állapotát nem tudom. Próba gyanánt esetleg felteszem a másik szettet...
belemutottem a 632-es blokkot a TS vazaba.megy. :)
azert volt vele szopas, en azt hittem ezek sokkal jobban hasonlitanak. mindegy, tanulok. mentem vele egy kort: ha nincs terhelve a motor (nem gyorsul) akkor utemes csiszolodo hang jon, mintha smirglipapirt huzogatnek valami femen. sebessegtol fugg, es nem is gyors utemu. elossor a lancra tippeltem de nem... allva nem hallom... csak a kerek korul lehet valami...
van valakinek 632-es gepkonyve? az az erzesem, hogy az attelek masok, talan a primer attetel kissebb? ugyan azzal a lanckerek szettel, mintha kevesebbet porogne es gyengebb is.
koszonom..
Én így szoktam "tesztelni" a kormány csapágyat (segítővel):
- motor a stenderen
- mutatóujj egyszerre érinti a kormány csapágy két részét (alul, majd felül), segítő előre-hátra rángatja a villát (kotyog?, meghúzni)
- ha nem, akkor u. ez a csapágy és a váz közt (?, ez nagy baj, jól csak nehezen javítható).
Itt a pont Gyula-bá! Nem tudtam letekerni az anyát míg a kormánykiflit le nem vettem. Holnap meglesem eredményes lett e a műtét. Ugyan is ma szétszedtem a kormányszerkezetet de nem tudtam befejezni. Még a kormányt nem raktam a helyére. Eddig nem észleltem kottyanást de úgy is csak akkor veszem észre ha teljesen összerakom és behúzott fékkel próbálom.
Azt hogy ki hisztis ki nem én nem tudom (akarom) eldönteni. Minden ötletet szívesen fogadok aztán majd eldöntöm mi a számomra megfelelő. A gányolásokról meg az a véleményem ha működik akkor használni kell és kész. Én marha mindíg mindent kicserélek akár autó akár motor ha valami zörög, a másik aki szarik mindenre az meg vidáman hajtja a gépet. Én azt mondom mekkora szar a másik meg hogy ezzel soha semmi gondom nem volt. Csak az ilyentől ne vegyen az ember semmit se!
Sziasztok!nincs valakinek elfekvőben 638-hoz alu kuplungkosara?amiből 5db menetes szár áll ki,erre tolom,rögzítem a rúgókat.levételkor letörtem az egyiket.köszönöm!
"... én vagyok a patás ördög ha rendet akarok. ..." nem az a baj, hogy rendet akarsz, hanem az, hogy nem vagy következetes, néha hisztizel mint egy tinédzser kislány.
Különben olyan jól elmagyarázod mindig mit kéne tennem...adok neked moderátori jogot, és megmutathatod. De most komolyan. Én már úgy is unom, hogy én vagyok a patás ördög ha rendet akarok. Nincs kedvem csinálni. Átadom neked.
Ha tükörbe nézel és úgy véled engem látsz, akkor tévedtél...
...Az azért komolyan érdekelne, hol írtam, hogy profi megoldás a sörösdoboz?
Visszavételkor = vissza-tételkor, bocs.
Lehet, hogy nem vetted észre, a kormánycsapágy szorítására való anya a felső kormánykifli alatt van, amíg azt le nem veszed addig nem férsz hozzá. Visszavételkor pedig meg kell lazítani az alsó kiflin a teló rögzítő csavarokat. Ha így is kotyog akkor kiverődött a vázban a tartó cső, a sörőrsdoboz legfeljebb ideig-óráig "megoldás".
Tavaly ? Biztos hogy én voltam?
Nagyon keveset mozdulhattam ki hazulról.
Voltam a túrán, meglátogattam vagy háromszor az anyámat a kórházban, egyszer bementem a leletéért a Ferenc körútihoz. Motorral azt hiszem nem mentem többet. Motor nélkül se sokat. Néha a cimbimmel autóval vagy gyalog. Taxival a temetéssel kapcsolatban egyszer kétszer.
Ettől persze találkozhattunk, segíthettél is valamiben, csak nem emlékszem. A tavalyi év meglehetősen agyrém volt. A tavaly előtti se volt jobb, akkor se voltam formában, akkor a gyerekemként nevelt unoka húgom halála miatt. Idén legalább senki nem halt meg még. Csak közmunkás státusz rongálja tovább az idegeimet. Idén eddig 100 kilométert motoroztam.
Nem csoda ha néha azt se tudom hol a motor eleje.
Ettől még igaz az hogy a 634 kormàny csapágya robbantott ábra nélkül is javítható. Ha teljesen
meghúzva nem szorul hanem forgatható, akkor a meneten nem tud végig menni az anya. Ha a kormány nem forgatható már , mégis lötyög még a villa, akkor a kormánynak oválisra verődött.
Az esetleges helyesįrásihibákért leginkább az ipad Mini a felelős. Nem mindig veszem észre hogy valami felajánlott szóval kicseréli a beírtat.
Nem kötöttem bele semmibe, te veszel mindent annak akár Gyula bá mondja, akár én. Félek, hogy ő is el fog innen menni, ahogy nem járnak már ide más nagy öregek sem - a teljesség igénye nélkül pl. Matifu vagy Szakál -, pedig ha valakik, akkor ők valóban tudják-értik a problémákat. Az életemet egyébként alapvetően boldognak érzem, de ez szerintem nem ide tartozik (ezt egyébként sem jó helyre címezted, nem nekem van beteges megfelelési kényszerem úgy, hogy behazudok három diplomát).
Moderátori kötelességid valóban nincsenek, nem is arról beszéltem, hanem a felelősségről - arról, hogy mit tanítasz a fiatalabbaknak, illetve azt, hogy azok, akik értünk valamihez, mennyire hagyjuk a hangoskodó kontárokat véleményvezéri szerepben tetszelegni. 30 év tapasztalatom van a motorok szerelésében, és tudom, hová vezet a sörösdoboz-stílusú gányolás. Alapvetően Jawakkal foglalkoztam és foglalkozom, de a hülyeség típusfüggetlen: volt már olyan P20-asom is, aminek a szakszerűtlen szerelés miatt össze-vissza törött forgattyúsház-fedelét ólomdarabok bordák közé beverésével próbálták javítani, mert jólesza'.
Mindegy, ha valakinek segítség kell, fordulhat hozzám ezentúl is bátran. Árpáddal is találkoztam egyébként tavaly, csak nem tudja, hogy én voltam :)
Te még abba is bele tudsz kötni amikor igazat adok neked...boldogtalan lehet az életed.
A moderátori kötelességeim pedig nincsenek, majd a saját fórumodon meghatározhatod.
Szia Bobe! A Csehek is a Berta dugót használják. www.dugattyu.hu Szerintem ez megfelelő minőségű és árú termék.
Üdv!
Tamas
Nem az összerakáshoz kell, hanem ahhoz, hogy meg tudja nézni, nem hiányzik-e valamelyik alkatrész. Tudom, hogy a fórumon mindenkinek van egy haverja, aki mindent jobban tud a gyári specifikációkban megadottnál, de úgy gondolom, hogy ha egy ismeretlen gép kerül hozzám, akkor az az első, hogy a dokumentációt és a szerszámokat beszerzem hozzá. Ennél a kormánycsapágy-hibánál is ez lenne a követendő.
Már sokszor leírtam, hogy neked mint moderátornak nagyobb a felelősséged a tartalmat illetően az átlagos hozzászólókénál. Ha a veszekedéseket tudod törölni, akkor a nyilvánvaló baromságokat is minimum korrigálnod illenék, nem megmosolyogni a javaslatokat.
Igaza van, nekem is valami ilyen rémlik, de igazából ha szétszedi, akkor magától értetődő, legalább is nem találkoztam még olyannal aki robbantott rajz kellet volna a kormánycsapágy összerakásához :)
Melyik típusnál van ez így?
A 634nél például a felső kifli a helyén marad beállítás kor.
Pont a lényeg maradt ki megint: mielőtt hülyeséget csinálnál, nézz meg legalább egy robbantot ábrát a nyakrészről. A csapágy beállításához le kell venni a felső villahidat, tehát nem azt az anyát kell húzni, amit első ránézésre gondolnál.
Van a csapágycsésze, amit a vázba kell bele rakni, az a cső szokott oválra kopni a rossz utaktól.
Azt kell kihézagolni hogy ne tudjon lötyögni.
Viszont ha már eleve a csapágyat nem tudod összefeszíteni, akkor lehet hogy kihagytál egy alátétet.
Esetleg nézz körül hátha elrepedt a váznyak a csapágyaknál.
Vagy szedd szét és nézd meg hogy végig tudod e tekerni az anyát a meneten.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|