:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Nem egyszerűbb csak pasztával összerakni?? :D A papírtömítéshez Hermetic dukálna....
az összes 2t gépbe eddig 4t olajat (esso 10w-40) használtam, soha semmi gondja nem volt sem a váltónak, sem pedig a tengelykapcsolónak, amikor pedig nagyjavítások alkalmával megméricskéltem az alkatrészeket, normál eredményeket kaptam...
Hali. Érdemes a hézagolásokra figyelni, ha teljesen tökéletes a felület elég a papír. De ha hidegvágó és csavarhúzó is előkerült akkor már kissebb esély van a tökéletes tömítésre. Na leírom én hogy orvosolta a váltó rosszalkodását. Főtengely nélkül összeraktam a motort sebességeket lepróbáltam váltótengelyt mozgattam ,nagy volt a mozgása ki be. Váltót széthúztam és kerestem lehetőséget merről lehet hézagolni. Lehet a kuplung felől is vékony kis acéllemezzel hézagolni a mértéka ott derül ki hogy a kapcsolókörmös fogaskerék mennyire ugrik be a helyére ezt még lehet látni . Ha ez megvan akkor újra próba. Én tolómérővel átmértem sokszor hogy 4.be kapcsoláskor hány mm-re áll ki a fogaskerék a blokk síkjától ezt lemértem a kihajtótengely felőli blokkban is és oda is lehet a dupla soros csapágy alá hézagolót rakni. Elég egy pár tized mm és nem akar normálisan működni. Ezután össze rakni és megint próba, ja és papírral együtt mérd mert annak a vastagsága is számít. Remélem érthető voltam, ha meg sok a káromkodás benne akkor úgyis kimoderálnak :-)
Szerintem folyhat, attól függ, milyen állapotban voltak a felületek. De ha már összeraktad, ne szedd szét. Szerintem feleslege gyilkolászni a széthúzással. Arra ráérsz, ha mégis folyik, esetleg szörcsög a forgattyús háznál, illetve ha nem lesz elég kompressziód.
A fene ebbe a 4.-be.... :( Az enyém is elszorakoztatott ezzel. Mielőtt szét szedtem, kidobálta a 4.-ket. Kicseréltem két rugót, kézben tartva működött a 4. Öszeraktam, még mindig müködött. Utánna kis idővel megint elkezdte. Megpiszkáltam, abba hagyta, megint jó lett. Mostanság pedig vagy hozzászoktam az MZ-hez és rövidet emelek rajta, vagy megint elkezdte kidobálni.Kapcsoló körmök, stb rendben. Nem hiszem, hogy hézagolási gond lenne, mert nem is annyira kidobja a sebességet, hanem a váltókar visszaengedésével együtt azonnal jön ki 4.ből. Minden rendben van vele látszólag. Látszólag. Ha megint a tartó csavarok, 3 db, lazult fel, akkor tökön szúrom magam, amiért nem ragasztottam őket a helyükre csavar fixálóval. Fene az érzékeny lelkébe...
Újabb problem. Papírlap és tömítőpaszta segítségével összeraktuk a blokkot, majd padon végigpróbáltuk a sebbességeket. 4. nem volt. Blokk szét, paszta letakarít, majd szárazon össze. Úgy jó volt.
Ha, csak papírral rakjuk össze, folyhat a blokk?
Köszönöm. A 7 Ah-ás szted jobb vmiért?
Na, ez a korrekt hozzáállás.
Esetleg ez a kézikönyv nem
tölthető le magyarul valahonnan?
Köszi. Gondoltam én is erre:-) hogy felhívom. Csak egy próba volt. A telóra visszatérve találtam W30 -as olajt igaz dízel motorolaj de a vastagsága stimmel. Jól is működik csak egy kicsit a szimering megfáradt:-).
Ha van "tolós állás" a gyújtás kapcsolón akkor elvileg indul valóban . Rég láttam csep tankos gyűjtás kapcsolóját. De az is igaz, hogy amelyik jószág sokat állt, annál öröm ha aksival beindul Neked alighanem szerencséd van, mert nekem a jawám néha már akkor is csak hosszas procedúrára indul, ha lemerültebb az aksi a kelleténél. Pedig nem sokat ácsorgott tavalyig. Persze az enyém 634. De én tehetek a dologról. Annak ellenére sem tettem még a jawámba elektronikus gyújtást, hogy ez a szakmám, és pár tíz darabot már csináltam másoknak az idők folyamán és az ETZ-mbe már régen belepakoltam. De most nem kegyelmezek neki, megy végre a mechanikus megszakító a kukába, nincs mese.
Az 1967-es kezelési útmutató szerint CZ 453, 450, 455 típusu motorkerékpár sebességváltójába nyáron SAE 50, télen SAE 20 olajat, lengéscsillapítójába SAE 20 W/20 Castrol shockol olajat ajánl.
Üdv.L
Elvileg beindulhat.....A csepptankosokon ha balra tekered el a gyújtáskulcsot, akkor öngerjesztő funkcióban lesz a gép és be lehet tolni...Az enyém el is indul rúgásra úgy is...DE!!!!Ami 32 éve áll, arra azért más törvények vonatkoznak....Vagy lefutsz vele egy félmaratont tologatva :D Mondjuk az se rossz program, karban tartja a testet és a lelket :DD
Nos ez így van.Nincs mit hozzátenni így hirtelen....
Az sok mindentől lehet. Illetve jelen esetben nem lehet. Aksi nélkül nem lesz egy darab szikra sem. Ha jól emlékszem, úgy még az irány relé (vagy hívják azt a relét ami csak a dinamótól az aksi felé folyó áramot engedi, a fordítottat nem) sem húz be. Azaz még minimális delej sincs a gyújtótrafón.Emiatt betolni sem lehet. Ha jól azonosítottam be a típust.Ha tényleg jól gondolom, akkor viszont egy lapos elemmel be lehet röffenteni.Egy elemmel kb 4-5 próbálkozást lehet megejteni csak, aztán kakukk lesz.
Nincs beállva.Csak nincs szikra.
Még egy rossz állapotúval sem fog elindulni.
A blokk nincs beállva?
Sziasztok.Amai nap vettem egy 1970-es évjáratú 350-es jawat 32 évet állt.Szeretném megkérdezni indulnia kell e aksi nélkül is?Jelenleg nincs szikra.
Rendicsek. Akkor veszek vmi 80as olajat.
A mai szerelés úgyis elmaradt. :(
Ne haragudj, ha kissé gúnyosnak olvasható amit írtam, de tényleg elég egyértelműen sűrűbb olaj kell a régi váltókba mint a motor olaj. Az is igaz, hogy a híg olaj első jele a kuplung viselkedésének megváltozása. De utánna még kellemetlenebb tünetek is következhetnek, mert a forgó alkatrészek szerintem leszórhatják magukról az olaj nagyobbik részét, ha a váltó , a csapágyak elhelyezése sűrűbb olajra lett tervezve. Ez viszont jobb esetben lényegesen rövidített élettartamot okoz, rosszabb esetben valamelyik alkatrész beállását. Szerintem legalábbis.
A másik az, hogyha a hengerbe váltó olaj kerül, nem teszi tönkre azt. Tulzott és ragadósan sűrű olaj csak annyit eredményez max hogy lefullad a motor.A nnyira gyorsan ugyanis nem tudja a dugót megfogni, hogy sérüljön valami. Megint csak szerintem. Az biztos, hogy néha első ETZ szimeribgjén annyi olajat tudott árszívni, amennyit akart. Semmi baja nem lett a bloknak, csak füstölt a motor mint a veszedelem, meg kissé erőtlenné is vált.
Tehát szerintem jobban jársz ha ránk halgatsz, és nem teszel motorolajat a váltóba.
A 20w50 motorolaj, a 80w90 meg hajtóműolaj. Elég indok? :D
Nézeges meg pár automata váltó olajat a benzinkúton. Biztosan lesz köztük amire ezen a szövegen kívül rá van írva a W is. Ha rá lesz írva, úgy fog kezdődni hogy 40W . Márpedig ha az automatához negyvenes kell, akkor megsaccolhatod mi kell egy manuálishoz, ami jóval sűrűbbet szeret.
Vagy a te motorodon automata váltó van? :DD
De ha van időd, folytathatod a nézelődést.Lehet találsz manuális váltohoz való olajat is amire rá van írva a W. Gondolom akkor ha nem is leszel meggyőzve, de gyanakodni kezdesz majd.
Egyébbként ha beleöntöd a motorolajat a váltóba, azt fogod észrevenni, hogy a kuplungod igencsak nem szeret kuolungként viselkedni.
Régebben volt Petinél. Most fogalmam sincs. De van egy áthidaló megoldásom: Hívd fel telefonon, biztosan elárulja. :D
06209769688
sorszám: 17649 (110711)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-04-08 12:58:50)
Az én váltómban ATF van.:)))
Hali. Nem tudjátok véletlen hogy hol lehet kapni 472 CZ hez első teleszkóp szimeringet? Esetleg Futár Peti motoros boltjában lehet? Kecskeméten csak néztek mi a szösz lehet az mert szimringre nem nagyon hasonlít. Előre is kösz.
Vmi konkrét érvet mondhatnátok a 80w90 mellé, hátha elhiszem. :)
Matya... már megint azok a libák :D A haverok egyébként is jobban tudják.
Azért a 20 év és a 45 év között van egy kis különbség technikai szintben....
Egyébként meg vannak olyanok is, akik hisznek abban, hogy a Föld lapos....
De te tudod....
Felénk erre esküsznek a krosszosok.
Azok között is van 20 éves moci.
Meglátjuk... :)
Csak nem hiszed el a 80W90-et? :)
Szakik,
a félautomata szerkezet el tudja dobni a kalapácsot? ha igen, miféle jelenségekkel jár ez?
Tekerd le a fékbovden szárnyas anyáját és piszkáld ki a helyéröl. Azután boritsd a jobb oldalára ugy hogy te is ott álsz és akkor kifér. De ne probáld meg leszedni külön a féklapot mert nem fog menni.
Üdv!
Sikerült beszereznünk az összes szimmeringet. Vettem Botond 20w50et.
1 próbát megér. Most megyek papírlapért,
meg Loctite tömítőért. Akció holnap indul,
remélem sikerül beindítani.
Pontosan 12V 5Ah akksi van benne. De és 7Ah szünetmentes zseléssel járok. igaz állítva van a dobozban.
Ásványit. Nekem megfelelőnek tűnik. Már jópár éve így járok, az ismerőseim is. A nyolcvanas években kiadott , nem bronz perselyes motorok szerintem 50-es keverést igényelnek, a 40-es túl sok kormot hagy maga után.Lehet, hogy az 50-es eredményez egy picit rövidebb élettartamot, de annyira jelentéktelen a különbbség, hogy mi még nem vettük észre. Viszont a kipuffok állapota észrevehetően jobb 50-el. Ahogy elnéztem, a 40-es még a hengerfejbe is pakolt égésterméket rendesen.
A tulzott melegedés pedig szerintem nem annyira olaj miatt van, ha van, hanem pl hibás gyújtás beállítás miatt, ami elég sűrűn fordul elő a jawákon.
De még egyszer leírom, ezek csak személyes tapasztalatok olyan egy-két tíz darab jawa után leszűrve. Még hibás megfigyelés is lehet, meg kellene nézni a jawa 634 kezelésit.
Még valami: Sok ember elégedett a MOL termékekkel, nekem nem nagyon jöttek be.Jobb híjján én is belelocsolom a Mol olajokat a tankba, de tényleg csak jobb híjján. Néha ragadós trutymó lesz a végeredmény a karbiban. Még a cseh, vagy lengyel olajokat is jobban szeretem.De gondolom, ez is csak egyéni izlés.
Jut eszembe: A tágabban vett környékünkön már kettőre emelkedett azon Shell kutak száma, ahol vizes benyát adtak. Ami itt van mellettünk, ott rendszeres a dolog. Nem is tankolok ott , csak ha ott fogy el a nafta. Szóval már a Shell se egyértelműen a megbízhatóság jelképe. Bár kis hazánkban mi az?!! :((
Milyen olajat használsz benzinhez? Ásványi,félszintetikus,szintetikus? Mert ásványival elég szegény keverék,szintetikussal megfelelő.
Srácok, ki tudja pontosan, hogy a 350/638-as (TS 1989) típusba milyen A-es akksi kell. 12 V-os, de hány amperes?
És a hátsó kereket hogy lehet kivenni análkül, hogy lebontanám a kipufogót?
Szerintem a 634 teló egy picit hígabbat szeret, de nem sokkal. 30-as kell bele. azaz 20-as és 40-es fele fele keveréke.
A hidraulika olajok tapasztalatom szerint 20asok, néha még hígabbak. Ha nagyon nem talál valaki olyan olajat amire a W rá van írva, szerintem a hidraulika olaj és az automata váltóba való olaj keveréke nagy általánosságban jó lesz neki.Szerintem.
Én 50-es keverésű üzemanyagot használok. Megint csak a saját tapasztalatom szerint, ha nem kopottak a csapágyak, kiválóan műxik. Ha kezdenek kopni a csapágyak, egy picit olajosabb keveréket ajánlok, én úgy vettem észre, attól halkul egy picit a csörgés.De ez is csak az én tapasztalatom, nem hivatalos dolog.
Még valami teleszkóp olaj : előkerült a gyári gépkönyv (Cz). Az első villa a 634 Jawa fajta sztem, alu, felül gumiharmonikás. Gyári könyv szerint 200 ml kell villánként, "csillapító olaj?" és W30-40 olaj 1:1 keveréke. Ha érdekes, beszkennelem az egész olajcsere villakarbantartás akciót. "Csillapító olaj"-nak jó lehet a hidraulika olaj?
Hogyan gondozd ... stb könyvek szerint: ha a gyújtás utógyújtás irányba megy el (vagyis kisebb az előgyújtásod) melegedhet a vas. Keverék: FIMOL 2T amit javaslok, bármely MOL kúton is kapható molibdén bi(vagy di-?)szulfid adalék, 1:40 keverék és bele az adalék nagyon megdobja a kenést. Régen a kopott szakadt verdákat piacra menet bő Fimollal tuningolták...tömít, ken, csendesebb lesz.
Én 40-es keveréket használok és a víhőfok 2 személlyel telepakolva a legnagyobb melegben sem ment 70fok fölé a JAWAn
De könyörgöm te egy 45 éves CZ-ről beszélsz!!!!
Sziasztok. Én csak az 1:33 as keveréshez szeretnék hozzászolni. Ha a motor nem siklocsapágyas akkor semmi értelme! Söt káros. Sokkal jobban megnöveli a koromképzödést és mint tudjuk a 2-t ellensége a korom. Probáltátok már 1:50 1:60-ra keverni? Érdemes kiprobálni! A motor ugy fog menni mintha picsánrugták volna. Ami a hütést illeti a benzin hüt nem az olaj. Ha szegény a keverék a levegö csavart kell beljebb tekerni amit lehet ellenörizni a gyertyaképböl de a fuvokával is érdemes jáccani mind az alapjárati mind a föfuvokával.Azért érdemes az alapjáratit is hergelni mert az a tolattyu háromnegyedéig beleszol a játékba.
Krosszmotorosok mind motorolajat használnak. Ha, összeflyik, nem károsítja a hengert, csak füstöl.
Újonnan? Ki van zárva....
Mondjuk pont 80W90-es kellene a váltójába.....
A fényképek alapján nem tűnik vészesnek a helyzet. Kellene szerezni egy vastagfejű csavarhúzót, olyat amelyiknek hatszögből van a szára és rá lehet villáskulccsal fogni.
Egyébként a horony széléhez illesztett vésővel is meg lehet indítani. A csavar feje úgysem lényeges, újakat kell majd belerakni.
Hőlégfúvóval is be lehet segíteni, az alu jobban tágul, akkor könnyebben megindul.
Az létezhet, hogy magyar gyártású főtengelycsapággyal szerelték?
A szimmeringeket az idő tette tönkre nem az olaj. Megkeményedett és elvesztette rugalmasságát. A kuplung felöli oldalon a főtengelyen a két csapágy között levő - alighanem csapágy szélességű - labirint tőmítésnek nagy valószínűséggel semmi baja. Összeszerelésnél fontos, hogy a rajta levő "nyilás, bemélyedés" a belső csapágy felé nézzen és az átömlő csatornán levő lyuk irányába álljon.1968-tól 1979-ig volt első motorom ez a tipus.
Üdv L
Mert indításkor (nyomás alatt) csapta az olajat. Ezért is füstölt és durrogott.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|