:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ha nem vállas még a henger, akkor a gyűrűzés segíthet. A mostaniakat ha leveszed és berakod a hengerbe, úgyis meglátod mekkora hézag van a végeik között.
Hát én az oldalasomat 4-ben már nemigen tudom szétforgatni:), de 4500-öt már forgott az biztos és nem volt vele gond.:) 3-ban egyszer próbáltam, még az 5000-et is vitte.
Igenigen, én is hasonlóra gyanakszom, ezért is próbálkoznék új gyűrűkkel. Sztem a kompresszióval lehet vmi. Fals levegőt azért nem hiszem, mert 2-szer cseréltünk szimeringet, ill. mindenhova gyári tömítést vettem, a hengereket is rendesen lehúztuk.
Oké, ebben is van logika. Viszont még arra gondoltam, hogy nem-e mechanikai hiba miatt van-e ez, akár fals levegő, akár gyengébb kompresszió az oka. Ugyanis 1-2-3-ban hiába forgatod ki, nem veszed a motorról a legnagyobb teljesítményét, 4-ben viszont nagy a légellenállás, ami miatt minden szuflát ki kell belőle csavarni, ami már nem megy.
Ezt mind értem, csak szerintem ha gyertya hiba lenne, akkor már 1-2-3 fokozatban is jelentkezne a rángatás az említett 4200-4500-as ford. szám fölött.
Azért megpróbálok más márkát is, mondjuk NGK-t.
Teherautóboltban néztem anno, vagy 5000 forintot kértek érte, amit persze hogy sokalltam. A legközelebbi veteránbörzén 2000-ért tudtam venni egy nagyon jó állapotút, kulccsal együtt. Ha jól emlékszem, a drótok rögzítése eltérhet, az enyém pl. csavaros, a tartalékom meg kábelsarus.
Szuper, akkor ez megoldódott, egy ilyen hiba is mennyi galibát tud okozni.
Gyertya és gyertya között is van ekkora különbség, mikor kínlódtam a Briskkel fel is tettem a kérdést hogy hová tűntek a jó kis PAL gyertyák....
Hali!Próbáld meg teherautóboltban ifa gyujtáskapcsolót,ugyanaz:-)Helló
Még valami öregem beállított 3db eredeti Pal gyertyával. Mintha más motoron ülnék nem remeg és érezhetően jobban húz !!! Bocsi ,de lekellet irnom 3 hónapja szivok vele és most kurva jó!!
Felszereltem a motorra egy orosz Ampermérőt harmadik műszernek. Már ,ha a helyzetjelzőt fölkapcsoltam alapjáraton akkor is - ban volt. Nekiáltam kicseréltem a töltés vezetékeket de semmi. AZ A KURV .... DIÓDA egyik lábánán elengedett a forasztás . Megforaszt és láss csodát igazad volt köszönöm,1100 for minden megy és tölti a lámpát, csak az index tudja minúsz 2-3A elvinni. Király.
Én meg egy marék Brisk-kel befürödtem már. Isolatorral is sokkal jobban ment, meg NGK-t szoktam még használni.
Igaz, más gyertyát is ki kéne próbálni.
Megszakítós volt eredetileg, de mivel már azzal is ezt csinálta lecseréltem elektronikusra (VAPE MZ-04) és nem szűnt meg a hiba.
Amúgy azért nem próbáltam más gyertyát, mert eredetileg is BRISK-et ajánlanak hozzá, elvileg azzal is jónak kéne lennie, legalábbis más eddig még nem panaszkodott.
Írtad hogy több Brisket is kipróbáltál, esetleg más márkával is érdemes lenne.
Megszakítós gyújtásod van?
Nincs eldugulva, eddig 2 karbit próbáltunk, természetesen mind3 állásban. Az átfolyás jó, belső benzinszűrőt használok, nem dugulhatott el.
A 638-as karbiján mintha lenne külön dúsító full kakaó esetére. Nem az van eldugulva?
Vagy rakd eggyel dúsabbra a tűt, nézd azzal változik-e valamit.
Próbáltam már tanksapka nélkül is, ugyanezt csinálta, szóval nem vákumoz, ha erre gondolsz.
sorszám: 17706 (110907)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-04-11 13:49:26)
A benzinszinttel már játszottunk eleget, szimmeringet mind2 oldalon cseréltünk, semmi javulás.
Pontosan melyik tömítésre gondolsz?
Gyújtógyertyából csak BRISK-et próbáltam eddig, abból viszont 3 különböző hőértékűt. (N15, N17, N19) Mindhárommal ugyanezt a jelenséget produkálta.
Üdv Csöves!
Köszönöm szépen megkaptam,és mailban válaszoltam is,de ezek szerint nem kaptad meg.A képre nem nekem volt szükségem,Bigula 68 nick nevű CZ tulajdonost érdekelte az oldaltámasz elhelyezése.Küldtem is neki képet,ő megkapta a mailt.Köszönöm a segítő szándékot.
Üdv.Zoltán
Hello, szükségem lenne egy 350/638-as jaffához gyújtáskapcsolóra, mert a régi széjjelhullott :) Akinek van vagy tud a közelében eladót, vagy van a közelében normális motoros bolt, az kérem szóljon :)
Skype: creationmz
Bohumil250!
Megkaptad az oldaltámaszról a képeket amit kültem? Üdv Laci.
Tanksapkán a szellőző tiszta. Ha nagyon marod a gázt elég rendesen folyik lefelé az anyag, és ha elkevesel akkor valószínű ilyen.
4000-nél én sem forgatom jobban. Ezt két személlyel is tudja ilyenkor 100-al megy. Igaz 472 CZ. Elviekben azt mondják a 12 Vosnak nagyobb a fordulata és rövidebb a lökete. Ezt hallomásból veszem mielőtt megköveznétek.
ELADÓ!
oldalkocsis TROPHY 250 újrafényezve,felújított motorral,szürke forgalmival,és régi rendszámmal.
200 000ft
Képet tudok küldeni!
0630 215 6150
Üdv,
Próbálj meg játszani a benzinszinttel, vagy széthúzni a blokkot és új tömítést tenni a felek közé. Az is csinálhat érdekes dolgokat tudomásom szerint, főleg a hengerek közelében.
Van egy hülye gondolatom.... Írtad a karbit, a gyújtást. De a gyújtásba beleértetted a gyertyát is? Mintha fura dolgokat lehetne tapasztalni némelyik alacsony hőértékű gyertyánál bizonyos terhelés felett. Ki-ki kezdenek hagyogatni. De lehet, hogy ez csak az én és még néhány cimbim tapasztalata. Elsőnek vicces módon simónál tapasztaltuk.Mintha valami leszabályzó elektronikát építettünk volna bele.:)
Jut eszembe ismerek egy olyan Jawast, aki annyira kíméli a gépét, hogy állítása szerint még nem hajtotta 70-nél gyorsabban. :) Igaz egy közel 0 km-es TWIN SPORT-ot talált, nagyon jó, eredeti állapotban. Nagyon vigyáz rá.
Hali!
Már két karbival próbáltuk, a mostani zsír új, tuti nem az a para. Azért néha kipróbálja az ember, hogy mire képes a gép, legalábbis nálam így van, de Te valszeg a nyugisabb mocizást szereted.
Szem és tapasztalat.....De a vegyesfelvágott valahol mindig zsákbamacska....
Hali!Én a helyedben megmérném a kompressziót,Venni kell egy kompressziómérőt,vagy csinálni.Ha a kompresszió jó,akkor a karbi a bűnös.Egyébként én azért nem ismerem a jelenséget,mert soha nem pörgetem 4000 fölé.minek széthajtani? Elég nekem a 100km/h is .üdv:fecó
Más: Eredeti, sérülésmentes állapotú TWIN SPORT ülést vennék. Ha valaki tud ebben segíteni az dobjon meg 1 mail-el!
THX!
Sziasztok!
Régebben írtam egy olyan problémáról a TS Jaffámnál, hogy 4. fokozat tetején elkezd rángatni, és nem pörög ki rendesen, mint ha nem kapna elég naftát. A jelenség továbbra is fennáll, 4200-4500 fölött CSAK 4.-BEN gyakorlatilag használhatatlan. Összes többi fokozat szépen kipörög. 3.-ban huzamosabb (kicsivel több, mint 1 perc) pörgetés után - 5000-es ford. számon ugyanezt csinálta, de egyszerű kigyorsításkor kipörög 5500 fölé is.
Minden lehetőséget kipróbáltunk, gyújtáscsere, karbicsere, üzemanyag átfolyásokat ellenőriztük, stb... Nem tudom mi okozhatja a problémát, de támadt egy olyan ötletem, hogy felújításkor leszedtük a dugókat, és a gyűrűket nem az eredeti helyükre raktuk vissza, azaz véletlenszerűen pakoltuk fel a dugóra. Ez okozhat ilyen problémát, ill. kompresszióvesztést? Lehet, hogy hülye ötlet, de más már nem jut eszembe.
A dugókat jól raktuk vissza, a blokk nem volt széthúzva, és tuti nem váltó probléma, nem dobálja ki egyik sebességet sem.
Szóval érdemes lenne új gyűrűket venni a dugókhoz?
Vélemények?
Sziasztok!
Van valakinek ötlete azzal kapcsolatban hogy hogyan lehet megtudni egy kibontott váltóról hogy az jó-e? Legjobban arra vagyok kíváncsi hogyan lehet megmérni a kapcsolódó fogak (homlokfogak, kapcsolókörmök) szögét házi módszerekkel? Vagy, ki tudja ezt nekem megmérni? (Egy blokkot szeretnék összetenni a "rakásból" és nem a próbakör alatt vágyom megtudni hogy dobálja a sebességeket.)
És: Hol lehet 559/250-es jawahoz pl. kuplung lamellákat/surlódóbetéteket kapni tapasztalataitok szerint? (Egyszer egy gumialkatrészt rendeltem egy pesti cégtől, de elhánytam a címet. :-( )
Köszi: M
Köszi!
És meg tudnád még mondani azt is, hogy mekkorák a főfúvókák alapméretei a 250 és a 350-es esetében(nehezen találom a kezelésibe)
Köszi
No, ez már valami! :)
De ha elegett hallgattad a hangját, állítsd le és addig ne indítsd be újra, amíg nem cseréltél szimeringet. 32 év után perceken belül szét fognak menni a szimeringek valszeg. De ha már beindult, nagy baj nincs talán. Kicseréled a szimeringeket, beállítod a gyújtást, a karbit, aztán fülelsz, kell e még valamit ügyködni a blokkon. De azt meg végképp nem ajánlom, hogy próbakört menjél vele. A gumiabroncsokat is cserélni kell mielőtt mész vele.
De szerintem már sínen vagy.:)
Ma végre feléledt a 32 éve csipkerózsika álmát alvó 70-es évjáratú cseptankos 350-esem.32 év után egy aksi bele és 2 gyertya nameg karbipucolás és 5 perc után indult is.El sem hiszem.De még nem megy tökéletesen.
Igen, azonos a torokátmérő, ami 26 mm.Hidegindító berendezésben különböznek, meg persze, fúvókaméretekben.
Részleteket itt az oldalunkon a "szakirodalom" menüben találsz.
üdv.: R
Sziasztok!
Meg tudná nekem valak mondani, hogy a Jawa 250/559 és 350/634-es karbiknak azonos a torokátmérője? És ha igen akkor mekkora?
Köszi!
Le kell bontani a kuplung kosarat,levenni a berúgó félhod alakú fogaskereket,a dinamó oldalán levenni a kuplung automata kinyomó részét,ami a tengej végén van ami a berúgáshoz kapcsolódik,és akkor kijön az a tengej amiben van a 2 kis rúdszerű valami ami a lemezt mozgatja.Csak vigyázz,ha kihúzod a 2 rugó ami ezeket nyomja kifelé nehogy belökje neked őket a sebváltó házba,mert akkor ki a blokk,és rázhatod mint bolond az ajtót míg kiesik,vagy bonthatod a blokkot.Sok szerncsét.
Az axiális játékát az előtét tengelynek persze megnézem, de még nem találtam olyat amiben kellet volna igaz egy párdarabot 4-5 szettem szét.
sorszám: 17683 (110823)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-04-09 21:03:34)
Üdv,
Ma dél körül Vácon, láttam egy ezüst színű twin sportot, két személlyel. Valaki magára ismer? Esetleg környékbeli az illető? Konzultálnék vele egy-két dologban :)
Hát van 3 éve hogy fel lett újítva a 638-asom blokkja, de annak a főtengelyét nem kellett axiálisan hézagolni, nem is rémlik ilyen a szerelésijében. Amit viszont tuti hézagolni kell, vagy legalábbis ellenőrizni, az a váltó előtéttengelye.
sorszám: 17681 (110809)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-04-09 21:03:34)
Lámpával is jóval előbb kellene töltenie, elaludnia a töltésjelző lámpának. Nekem 1100 körül van az alapjárat, de még lámpát felkapcsolva sem világít, max néha felpislan.
Amikor az én motoromon elromlott a váltó akkor a kihalytótengely felöli seeger gyűrűt is elgörbtette, nem tört el semmi csak kinyomta.
Az másik dolog hogy te soha nem hézagoltál ki váltót de én ismerek egy öreg szakit aki mindíg ezt megcsinálja mert ez a rendje. A főtengelyt is ki szokták hézagolni az oldal irányú játék ellen, de hát ez is felesleges mert ez sem csinálja senki. :-)
Igen ,de mégis letudja szivni az akkot ha városban lámpával szaladgálok. Nekem lámpával csak 2200 fölött tölti az akksit. Igaz lengyel feszab van rajta. Jeleneg 1 JAWAM van régen volt egy 6V azzal is ez volt a baj.
Elég sokat szorakoztam a Jawa váltóval,de soha semilyen hézagolót nem raktam bele. A Jawa váltó mivel szinte mid egyforma elég laza illesztéső a Lénye a 2 mozgó 16 fogaskeréken van.Ha kopott akkor kidobálya a 2 és a harmadikat,szemmel jól látni a körmöket.
Visszont ha ösze cseréljük a két 16 os fogakereket a probléma megoldódik mivel elenkező oldalon fognak a körmök. Én mos három váltóbol raktam ösze eggyet mivel sok már gyárilag is rossz szögbe áll. Az 1 és a4 és az másik kérdés ha az rossz akkor a villa van ekopva vagy elhajolva és nem tolja be rendesen a 4 kör pöcköt. Az a baj,hogy elég egyszer mellé váltani és el is halik az egész.
Remélem segítettem.
Pedig 12V-osak már nem? Akkor sok gond nem lehetne a töltéssel.
Nehezebben merül le ,ha jol fölvan töltve. Sajnos nekem mind a 2 Jawamnál probléma a töltés.
Az enyében a gyanúm szerint azok a pöckök a kopottak, amik elfordítják azt a lapot ami utánna a villákat mozgatja. Egyszerűen kevéssé nyomja meg 4.ben a lemezt, aztán az így visszafordul a pöcökkel együtt. Még belegondolok, hozzá tudok e ezekhez a vackokhoz férni széthúzás nélkül. Lehet, hogy a pöcköket tartó valamit még ki lehet emelni, ha fellazítom a tartócsavarokat. Sőt talán anélkül is.Nem emlékszem már rá. A robbantottból pedig nem egyértelmű számomra.
sorszám: 17674 (110792)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-04-09 18:28:51)
Hali. Közötte nincs egy darab hézagoló sem, a bronzpersely és az első fogaskerék közé kell. A másik oldalon a kihalytótengely és az utolsó fogaskerék. De ezeket csak akkor kell eljátszani ha kidobálja az 1-es és a 4. sebességet. Ha minden jó akkor ti szúrtatok el valamit az összeszerelésnél. Amit én leírtam nagyon extrém eset, nekem elfogyott egyszer a 4. a motorból és csak ezen az úton módon bírtam megjavítani.
Váltófogaskerekek KÖZÖTT hézagoló? Tudtok akkor valamit :D Ki volt ez az észkombájn aki feldobta? :DD
Összeraktuk a blokkot. Haver lepróbálta szárazon a sebbességeket. A 4. még macerás, 1 hézagoló lemez kimaradt.
Azt gyanítjuk, hogy a váltófogaskerekek közül. :( Ja, és haver a friss "O" gyűrűkre is gyanakszik. Picit passzentosak. Holnap folyt. köv.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|