:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Üdv. Van nekem hangtompító eladó ha érdekel írd meg és küldök róla képet mail-ban.
én többnyire panelkát hajtok, nekem eddig kizárólag a 3. fokozattal volt problémám, "emelt" motorfordulatnál szépen elvált a fokozat... a hideg időszakban blokkrepair nyomán ez megszünt, többnyire komplett új egységet kapott a blokk, tele a padlás 559 meg 360-00 cuccokkal, a sérül-elhasználódott fogasokat azután legyárttattam egy nagy cégnél, úgyhogy váltóból nincs hiány... meg igazából nem is tudom, mennyit futott váltócrach nélkül.
Futár Peti: 06209769688
Egyébként holnap megyek hozzá, ha van valami kérdésed, szívesen megkérdezem tőle.
Amúgy nem rossz teória! :)
Szerintem nem ez lehet a probléma, mert az átfolyásokat hosszabb állás, ill. egy hosszabb menet után is ellenőriztem, és rendesen adta a naftát, képtelenség, hogy annyit bármikor is megzabáljon.
Üdv Ze78!
Az én cz 350-esem 1979-es 32000-km ment de a váltóval semmi gond nem volt.Volt a blokk szétszedve felujitás miatt hengerfurás,főtegejfelujitás csapágycsere szimering ezek más nem.A váltóval semmi gond max álitani kellett rajta.Üdv Laci.
Haho!
Köszönöm előre is a fordítást. Összeszedem a gondolataimat (meg talán hamarosan a pénzt is) és rendelünk. Innen csecsebecséket érdemes úgy látom. Most 1. a blokk összerakása.
A Futár Peti elérhetőségeit kérem tőletek még.
Jó éjt! M
Helló!A rángatásról:A benzincsapban néha szétlapul a tömítőgumi.A likak beszűkülnek.Nem enged át elég naftát.Szétszed,megnéz.Mit szólsz ehhez a teóriához?
Kedves márkatársak!
Nem rég fölfedeztem a motorom (634) általam ismeretlen részét... a hangtompítót a kipufogóban. Sajnos az előző tulajok eléggé átalakították, mindenféle szétégett aluminiumlemezeket, és bádoglapot találtam a szerkezetben. Kérlek írjátok meg, hogy hogy tudnám gatyábarázni, és hogy tudom beállítani a folytást. Mi a tünte a megfelelő folytásnak, és mi a tünete az elégtelen, vagy tulzott folytásnak?
Széles utat, és olcsó benzint!
Passz, ezt még így nemigazán nézegettem erőltetés után, hosszútávon nem is szeretem így kínozni. De sztem valszeg "megsülne" a gyertya, sztem akkor nem kap elég üzemanyagot.
Olyan "vki baxtatja a benzincsapot" feeling ez a rángatósdi.
HM! Egész logikusnak tűnik!
sorszám: 17760 (111058)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-04-14 13:21:33)
Hi! Egyelőre levesszük a hengereket, és új gyűrűket kap. Majd meglátjuk, hogy mi lesz az eredmény, ha nem lesz jó tovább boncoljuk a blokkot.
Az indítással nincs gond, könnyen indul, főleg ilyen szép tavaszi időben. :)
Hali. Miért a 4. sebesség, mert a fogaskerék amibe kapcsolódik 4-esben ez van a blokk jobb oldalában. Elég egy kis feszítés és már el is ment a hézag pár tized mm-el kintebb és már egyből csak kicsit csatlakozik a köröm. Ezután kezdi kidobálni és feszíteni a léptetővillát, majd lesarkalja a fogaskereket és vége:-). A végén kiderül hogy a tyúk volt előbb nem a tojás. Fogaskereket meg párban szoktak cserélni. Én komplett blokkot vettem már méh telepen, börzén és a használható részekből okoskodtam. De szerencsémre találtam jó állapotú váltót is.
Az enyémben kb 20000 van, a blokk egyszer volt szétszedve motorfelújítás miatt, de a váltóban még minden eredeti. Kopás, legömbölyödés nyomok vannak, de egyik sebességből sem dobja ki.
Szerintem is az a probléma ,ha a villa kopik vagy elhajlik /mer pl utángyártott mint az enyém/ akkor egy idő után nem tolja be rendesen a fogaskereket a másikba, aztán meg szépen lekopnak a kapcsoló körmök mivel csak a széleik érintkeznek. De gáz nagyon ,hogy egy váltó nem bír ki 10000 e Km tert. Kinek menyit birt a váltója szétszedés nélkül?
Az árak brutto árak, utánvétellel bárhová elküldik a cuccot, kb egy hét alatt szoktam megkapni. Tipikus online rendelés. Sajnos nincs angol verzio, de ha szükséges, szivesen forditok.
A futár Petinek egy egész jó készlettel rendelkező boltja van Budapesten a Zichy utcában. Csak vigyáni kell, mert ot két motoros bolt is van egymástól pár tíz méterre. A másik közel se olyan jó. Peti megbízható, korrekt, elfogadhatók az árai is.Jawa 634-es cuccai szoktak lenni, ETZhez szinte mindig van mindene . A régebbi tipusok alkatrészeivel nem tudom hogy áll.
ÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚ! Úgy csorog a nyálam, mint apró gyermek koromban a LEGO katalógus lapozgatása közben! Ilyet! És ennyiért. Neked vannak tapasztalataid velük kapcsolatban, vásároltál már tőlük? Pl: Magyarországra küldenek-e, ezek itt netto árak vagy brutto, lehet-e magyarul vagy angolul kommunikálni velük? Szlovákul 17 éve beszéltem utoljára, azóta kicsit megkopott a tudásom...
A Futár Peti az kicsoda is?
Haho
De akkor nem párban kellene a hibának jelentkeznie? Lehetséges kapcsolóköröm kopás miatt egyetlen sebesség kidobálása? És miért pont a 4, amelyik a legkevésbé használt? És miért nem látható a kopás a körmön? Ennyire érzékeny lenne, hogy csak műszerrel kimérhető kopást is ennyire a lekére vesz? Miért lehet a váltókar túl kicsi emelésével is ugyanezt a hibát szimulálni? Miért szűnt meg a villák cseréjével? Már több ezer kilométert mentem vele, csak egyszer jelentkezett közben a hiba, pont akkor amikor a tartó csavarok fellazultak? Én hiszek nektek, csak nem értem ezeket a dolgokat.
Nem az összetolás miatt, hanem a sarkok legömbölyödése miatt dobálja a sebességeket...
Tovább gondolkoztam a dolgon. Azt hiszem, sejtem mi történt nálam. A kapcsoló körmök trtják a helyükön a fogaskerekeket. De csak akkor, ha rendesen be vannak tolva egymásba. Valszeg az lehetett a dolog nyitja, hogy a kopott , elhajlott villa nem tolta be rendesen.ETZnél a profil össze húzza őket. A jawánál mivel a profil 90 fokos, nem. Ha nincsenek eléggé összetolva, szétcsúsznak. Jobb ötletem egyenlőre nincs.
Ha jól tudom, itt van 1-2 cucc hozzá: http://www.kompletanew.tkmoto.cz/www/index.htm
Ha Futár Petinél nincs, akkor marad a külföldi út, vagy bontottakból kicsemegézni valami használhatót.
Ami amellett szól hogy a kapcsoló körmök tartják bent az az, hogy valóban nem tudom én se elképzelni, hogy hogyan bírnák máskülönben a villák. Már csak a folyamatos surlódás miatt is annyi lenne nekik. Ami viszont ellene szól az az, hogy tényleg 90 fokos a profil, úgy legfeljebb a surlódás tudná a helyén tartani a fogaskerekeket, az meg satnya. A másik az hogy az ETZ-hez viszonyítva igen rendesen fixálva van váltás után a léptetővilla. Ennek nem tudom mi célja lenne, ha nem a fogaskerekek helybentartása. Az is igaz, hogy komoly szakember látta a váltómat amikor kidobálta a negyediket és tökéletesnek ítélte a kapcsolókörmöket. A villa viszont kopott volt. Illetve amikor a villákat adott pozícióban rögzítő lemez rögzítő csavarjai fellazultak, megint kezdődött a kidobálás. Ezért mondtam, nem annyira egyértelmű számomra a dolog. Lehet, hogy a kettő eggyüt igaz. Mind a kettő kell a fogaskerekek helybentartásához, még jó állapot esetén is. Nem tudom.De igazából nem tartom jelen helyzetben kardinális kérdésnek. Amíg nem kezdi kidobálni megint a 4.-et, addig úgyse szedem szét, akár kopottak a kapcsoló körmök, akár nem.Ha pedig valaki még szenved ettől jelenségtől nézze meg, nála mi a helyzet. Ha kopottak a körmök, akkor csere, vagy valami kuruzslás, ha a körmök jók, akkor a hiba további keresgélése.
nem a villa tartja benn.Igaz ugyan hogy a aláköszörülve nincsenek a fogak mint az Mz-nél hanem sima 90 fokos a profil.
Ha megkopnak a körmök akkor valóban éri terhelés a villát , de az már csereérett szituáció. A kidobálás is a kopott körmök miatt van
Ezesetben kérdésem: Melyik üzlet árul Jawa 559/250-hez alkatrészeket (az mz-b.de-n kívül)?
Különben látszik hogy kopott az én léptetővillám is és a 4.-et dobálja. Csak reménykedni tudok hogy van a rakásban, de ha nincs venni kell, CSAK HOL? A börzéken Csepel-félékhez lehet kapogatni dolgokat, meg rozsdát lehet venni rézmozsárral. Azok is igen megkoptak hangulatukat és hasznosságukat tekintve. Lehet hogy egyszer csak nekikeseredek, csomagolok hamubasült pogácsát és nekiindulok Cseszkóba börzére...
A villa tartja bent? Akkor a sima lemezből hajlított szerintem nem is bírná sokáig. Oké hogy akkor kopik, amikor tologatja a kerekeket, de bent tartani szerintem a körmök fogják. Tán régebben pont arról panaszkodott valaki, hogy a legömbölyödött fogak miatt dobálta ki a fokozatokat.
Ez a gyanú nálam is megvan. Én úgy nézem, a 634-en bizony a villák tartják az adott sebességben a fogaskerekeket.Ez főleg azért gyanús nekem, mert a negyediket szerintem azért ejtette ki a mocim, mert negyedikben nem ugrott be a helyére a villa vége. Ha körmök tartanák a helyén a fogaskerekeket, akkor nem jött volna ki azonnal 4.ből, amikor visszaengedtem a váltókart.Legalább egy nagyon pici ideig még bent kellett volna maradnia. Illetve nem javulhatott volna a helyzet a villát mozgató lap rögzítő csavarjainak meghúzásával. Több ismerősöm is panaszkodott arra, hogy a villa kopásával egyre könnyebben esik ki sebességből. Ha a kapcsoló körmök tartanák csak a helyén a fogaskerekeket, akkor talán nem lenne egyértelmű az összefüggés a villakopással. De ezt csak 634re okoskodtam ki, a többiek váltójával még nem volt javítási dolgom. Illetve az ETZ fogaskerekeit kapcsolóköröm tartja a helyén. De az nem jawa.Meg kéne kérdezni egy szakembertől.:)
Meg olyan is szokott lenni, hogy amit árulnak a boltban láncot az nem annyi tagú, mint ami a gyári előírás, hanem kell kiszedni belőle. A méretek azok stimmelnek, csak a láncszemek száma nem.
A kapcsoló körmök fokolásával kapcsolatban: Lehet hogy ezeken a váltókon a sebességfokozatok kapcsolásának terhelését a léptetővillák viselik egyedül? És a fokolást csak sokkal később találták ki és máshol (mint KGST)?
Haho: M
Akkor lehet nincs is köze a lánccseréhez?
A primer elcsúszásnak ott van inkább jelentősége, hogy a két lánckerék mennyire fut egyvonalban. Ha leveszed a deklit, akkor ott csak látni valamit, lehet valami lelazult.
nemlóg, az azt jelenti hogy a primer lánc csúszhat el?
1-2 napja jöt elő magától a probléma. nemtudommilehet
A lánckerék tengelye nem lóg (a csapágyra gondoltam). Még a primer láncot nézném meg, ha igen megnyúlt, akkor beleverhet a blokkba.
nekem ott ninc s burkolat, tudod a régebbi cetkámvan. de megnéztük hogy honnan jöhet és onnan jöna kis lánckeréktől, semmibe sem akad bele. és csak 1esben és néha jön elő. kapartattam meg gyorsan ráengettem meg ilyenek de akkor nemis jött elő, amiko relindultam akkor mintha belül lenne valami lehet?
Mi a helyzet a kislánckerék burkolatával? Ha pontosan visszapattintva, a lánc belekaphat. A recsegő hang helyét nem sikerült belőni? Nincs valaki segítséged aki végigfüleli míg te berregteted?
megcsináltam ezeket, először cseréltem kis fogast is. azt hittem az a gáz, de nem. megjelöltem aztán a láncot is és a kisfogast és aztán meg berregtettem megint kattogott úgy mintha ugrálna alánc. de a jelölések ahelyükön voltak tehát nemugrott. megvfeszítette,m a láncot rendesen. nemértem mi lehet. lehet hogy belül van valami difi?
Csak láncot cseréltél, kereket nem? A kiskerék nincs nagyon megkopva? Rakd sztenderre, kapcsold be az 1-est, kuplungot húzd be és te vagy valaki segítség forgassa meg a hátsó kereket. Hátha hallani vmit.
nem hanem a főlánc ami a kereket hajtja
Hali! Most akkor a primer láncról van szó?
sziasztok a segítségetek kéne!
új láncot raktam acetkámra és egyesben sajna elkezd reszelni mint az állat olyan mintha ugrana alánc de nem , mert megnéztem nemugrik semmi és csak néha csinálja kattog meg ilyenek teljesen olyan mintha ugrana. lehet hogy belül van valami aváltóa ? mit gondoltok ?,
üdv
A gyertyakép milyen egy hosszabb negyedikben kihagyogatós menet után?
Igen, ez volt az enyémmel is, de az utolsó, a mostani nagytakarítás alkalmával mikor felnyitottam a zárófüleket, akkor derült ki, hogy a bakelit rész, amibe a kulcsot dugod, és a csillagot elfordítja, legalább 10 darabra van törve. Így már nem látom értelmét annak, hogy ragasztgassam, mert ragasztás után tempomatként működött a kapcsoló, 60-70-nél rendszeresen kiugrott, kirezgett a kulcs. Ami nem túl előnyös szorult helyzetben, pl egy előzés során... Nem kockáztatok, jobb az új, szoval ha valaki lát boltban ilyet, kérem tudakolja meg az árát, és megbeszéljük...
Japp addig is is Boldog Nyuszit mindenkinek, és sok locsolót :)
Hali!Ha a főtengely közepén a csapágyház nem kellően tömített,hasonló gondokat okozhat,bár akkor nehezebben is indul.(elősűrítéskor egyikdugó a másik karterba nyomja át a benyát,és viszont)Ha ez van:széthúzós blokkjáték.A csapágyházat nitrofestékkel jól el lehet tömíteni a blokkban.(meg kell várni hogy megszáradjon!)A blokkot melegítsd fel! Cső:Fecó
cSŐ!éN az enyémet már többször szétszedtem,takarítási céllal.Egy kis odafigyeléssel valszeg össze lehet legózni.türelmet kívánva: Fecó
Köszi a tippet, én még MTZ trakira emlékszem, hogy az is ilyennel indult, de pechemre ahogy normális motoros bolt, úgy normális mezőgazdasági bolt sincs egész Ajka területén... így marad az hogy ki tud nekem szerezni? XD
Bőven elég lesz az első is :) A túl extra gyertyák nem is szoktak 2T-ben rendesen működni :)
Ezek alapján kettőt dobott ki a 350-es TS-hez:
1 - B6HS
2 - BR6HIX (Iridium)
Asszem megelégszem az egyes számú lehetőséggel, mivel ha jól láttam 12k körül lenne a 2 Iridiumos gyertya.
:)
http://www.ngksparkplugs.com/part_finder/motorcycles/step4.asp?id=1518&type=reg
Igen, 15-ös a kislánckerék, így 85 tájékán már eléri a 4000-et. Meg persze jobban fogja a szél.:)
Ööööö B6HS kell bele emlékem szerint, de keress azért utána, mert valahol B8HS-t olvastam.
Majd rendelek egy gyűrű szettet :) Na meg gyertyát is veszek, annyi rosszat írtatok már a BRISK-ről.
NGK-ból melyik típust keressem?
Oldalas azért jóval nehezebb, de a szekunder lánckereke is kisebb fogszámú ha jól tudom. Sztem ott normális, ha annyit pörög.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|