:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
3 éve vettem egy jáwa 638-at. Akkor két motor közül kellett választanom egy kawasaki zephyr vagy ez a jawa, rengeteg embert megkérdeztem, és nagyon megoszlottak a vélemények , Egyszer valaki megkérdezte: te motorozni szeretnél, vagy húzni a gázt. Hirtelen nem is tudtam válaszolni. Nagy hülyeségemre visszakérdeztem, miért mi a különbség. Erre láttam hogy kicsit zokon veszi az illető és közölte velem, te inkább vedd meg a kawasakit. Persze tovább nyúztam és végül kifelytette azt, hogy a motorozás egy szinte állandó folyamat, akkor is motoros vagy ha leszálsz róla, és akkor is ha alatta fekszel, és ezekneknek a régi motoroknak
lelkük van,akkor lesz a barátod ha már minden kis apró hangból tudsz következtetni, ha mentközben leáll a motor tudod hogy hova kell nyúlni.
És szerinte ezt egy 2002 kawasaki modellel csak a szerelőm fogja nagy anyázások közepette átélni.
Én meg kifizetem a nyagpénzt és már megint nem tudom hogy ki röpít engem ahova csak akarom. És tényleg, szinte teljesen átértékelte bennem az egészet.
Rá két napra már röpültem is haza a jáwával, persze hatalmas "műszki" hiba az eddigi gazdája utcájából kifordulva megvolt. MOndta hogy kevés a benzin, így
csapot tartalékra. Persze ezelőtt inkább simsonoztam de azt sem sokat, de azt tudtam, hogy a benzincsap hogy van tartalékon. Persze a jáwán máshogy volt. Így egy bő fél óra után egy cetkás megált mellettem, és szólt hogy bármilyen király ez a moci benzin nélkül ez sem megy .
sorszám: 17870 (111706)
( előzmény: schwarczwolf, 2009-05-02 12:44:44)
Ha sikerül összerakni a gépet akkor tízezer kilométereket lehet műszaki hiba nélkül lemotorozni. Ha mégis jön egy hiba, az az esetek tulnyomó részében az út szélén javítható. A rízskályhák sajnos sűrűbben állnak le, olyankor pedig legtöbbször csak a szakszervíz segít, méregdrágán.
Az ETZmet 70 ezerért vették. Ráköltöttem eddig kb 20 ezret. még húsz ezer kellene a hátsó rugóstagra. Az összesen 110 ezer. Ha valaki tud ennyiért olyan 250 köbcentis motort ami japán, szintén tökéletesen ützembiztos, szintén kizárt nála hogy az útszélén maradjon, akkor szóljon.
A jawám körülbelül hasonló pénzbe fájt eddig. Túrára nem sok jobb gépet tudnék elképzelni, főleg nem ennyiért.
A másik szempont az, hogy nem szeretem a modern gépeket sem kinézetre, sem belülről.Elektromos szakember vagyok, de még én is csak nagy keservesen tudom megjavítani ezeket a jószágokat az elektrónikájuk miatt.Ha vennék nyugati motort akkor is csak max 400 köbcentis, 1980 előtt készült darabok jöhetnek számításba.Más kérdés, hogy ha szereznék ilyent, a gatyám rámenne az alkatrészekre. Szemben az mzkkel, jawákkal, amikhez álltalában beszerezhető olcsó alkatrész.
Menni kell pár kört egy jól összerakott jawa 634-en, akkor megérzi az ember miért is szeretjük.
sorszám: 17869 (111704)
( előzmény: schwarczwolf, 2009-05-02 12:44:44)
Lenne egy nagy kérdésem az itt forumozókhoz: Ti mindanyian ölitek bele a pénzt ezekbe a szar kétütemü olajkályhákba,mindenhol lerobbantok, álandóan alatta kell feküdni, mi értelme van, és ezt most nem provokációnak szánom, egyszerüen nem tudom megérteni hogy mit lehet ebben szeretni. Igaz nekem soha nem volt régi mocim de egyáltalán nem is vágyom rá. Komolyan érdekel, és most nem műszaki oldaláról beszélek, hogy mi fog meg titeket ebben.
És igazából az árak sem jó indok mivel tudjuk, hogy mennyit visznek ezek a gépek, és mennyiért lehet már jók kis japó motorokat venni.Ha valaki megtisztel válaszával az nagyon köszönöm, és tényleg nem sértegetni szeretnék.
Hali. Nem tudom mekkora igény van rá de üléshuzatot tudok késszítettni Czetkára, csepptankosra és Twin sportra. De egyébként minta alapján más motorra is. Esetleg valakit ha valakit érdekel dobjon emailt.
Jawa babetta 206 vagy 207 vázat keresek megvételre.(kom-eszt megyébe) motoros79@freemail.hu
Igzaad wan deh viszont nekem semijen fesz. szabályzzom nincs ssemijen relé. miwel semmi lámpám nincs! nekem cskaz aksi a begyujtasra wan meg toltes és ennyi! Lehet leismondomk az a ondítós modszerrol! Azért koszi a segjtséget..
A 12V nem csak annyiból áll, hogy egy akkut beteszel. A fesz.szabályzótól az utolsó reléig mindent ki kell cserélned. Különben is, az mágnesgyújtás, amit meg te akarsz, az akksis. Aztán meg kéne oldanod az indítómotor kihajtását, gyakorlatilag szét kéne bombázni az egész blokkot. Amit a képen látsz, az gyári önindító, plug-and-play kategória. Már tárcsaféket sem sokat látni a 638-asokon, pedig azt is csak fel kéne tenni, pár órás munka tán, csak hát az ára. A legtöbb itt kitárgyalt gyújtás, vagy bármi egyéb, minimális befektetést és munkaórát igényel, azért éri meg hosszútávon. Legfeljebb csak két távtartót kell esztergálni, aztán viszont látásra. Amit meg te akarsz, az egyszerűen irreális, már bocs :)
Szerintem, amit rá akarsz költeni, abból inkább vegyél egy 30 évvel fiatalabb motort, mindenkinek jobb lesz így :)
MI meg crossokat cisnálunk jawábol egész wázat átalakítjuk telokat!Motor tuning leheto legtobbet probáljuk kihozni a mocibol!
Most wan egy 250-wenesem menetkozbe 4-ediken kapar crossgumiwal! Nagyon álat lett!
Már kb Jawáwal 2-3 éve crossosozok! sikerult megcsinálni a saját cross pájánkat elég faxa ugratok megfrdulok szowal minden ami kell egy kezdonek! Majd remélem eljutok nagyobb crossmociig ish! Nah deh ezt félretéve én is betudom rudni sot beiskel ha akarok menni wel! Deh azé megfordult a fejemben hogy a önindítós modszer nem lenne hujeség. a 12V os aksit nem lenne nehéz beszereznem mert nekem is wan egy fajin kicsi épp pasozlna is a 250wenesbe csak akkor az egész gyujtásrendszert átcserélni és még a vixatöltést és walahog yug ykéne cisnálni hogy minimum 12 -ot toltson gondolkoztam rajta ezt nem islenne nehéz megcsinálni csak a oninditos gyujtásrendszert! Mondjuk ha lenne pontos leírásom nem lenne nehéz dolgom miwel elektrotechnikát tanulok deh sajnos 1éve még csak. Suliba tanárok ot is majd megkérdeem és ha lnne leírásom gondolom segítenének nekem hogy mit hogyan.
ugy hallotam walamejik haweromtol hogy még két szénkefe tartő kéne tehét 4 szénefe autokba is igy wan megoldva 2-o a startolásra 2 a toltésre. szowal 4szénkfe meg egy 12 es aksi. Nem tudom mukedne is hogy meg bírna hajtani a motrot! Lehet bekéne neki segíteni kicsit megrugni! ugy lehetne walamijen esélyem! Deh nekem koplett onidító rendszer lenne a legjobb! Nah továbbbi szép napot mindenkinek és wárom az otleteket!
sorszám: 17863 (111648)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-04-30 16:01:23)
Nem értelek, crossozni akarsz a jawaddal eddig ezt vettem ki az írásaidból. Gondolom nem egy ló ára volt a motor de egy ménes árát akarod rákölteni? Önindító, elektronikus gyújtás. Ja ha önindító akkor az már megköveteli a 12 V-ot. De te tudod, én utcán használom és be bírom rúgni a gépet:-)
http://www.oldmotors.hu/verseny.htm
Értelmesnek ígérkező verseny, programokkal a Velencei tó körül.
Sajnos én is csak annyit tudok, amit a képen látok. De a motor tulajdonosa régebben megfordult itt, talán őt kéne kifaggatnod. Az ára meg gondolom, mint az egész motoré :)
Igen deh nekem 250wenesre kéne. Ez Gyári? Amint látom gyárinak néz ki? Nem tudod 250wenesre wan e ijen? Hengeres vagy ez jo arra ish. hja és honnan lehet beszerezni ijent!? Elég faszáju néz ki!
Ilyenre gondolsz?
http://kep.tar.hu/pdaranyi/50208745/19006213#2
Sziasztok!
Újra akarom festeni a motoromat tudja valaki hogy 638 piros vagy inkább bordós árnyalatnak mi lehet a színkódja
Szijasztok! Én még mindig jawára starteros gyujtás rendzsert kresek! Várom otleteket hogy hogyan is lehet mecsinálni már ha egyáltalán meglehet! Elore is koszi a segítséget! További szép napot!
Hörömpöli! Sokan ajálották hogy huzd szét a blokkot! Én is csak ezt tudom és meglátod mi ez a zaj benne! Addig egyenlore csak találgatni Tudunk!
Szevasztok Márkatársak!
Egy hasznosnak tűnő cím: www.mz-b.de
Babetta, Jawa, Mz, stb alkatrész olnline alkatrészbolt! Az Árak horror kategória, DE nagyon jó képes alkatrész kereső/beazonosító lehetőség! Ajánlom mindnekinek!
MÁS: 638 kuplung lamelláim kicsit elhasználódtak. Lehet venni készletet (3000 pénz körül,) de legtöbb helyen Taiwan-it árulnak csak. Volt valakinek tapasztalata ilyen téren? Félni kell a tőle (keressek origi csehet), vagy nyugodtan megvehetem?
Köszi előre is:
Mahonee
Heló!
A 634-es jawaba 28 db tügörgőnek kell lenni 1-db hajtókarba,megvannak ebbe motorba a 2 hengerbe az 56-db?Vagy nem esett a forgattyusházba szétszedéskor belőle,mert én már jártam igy.
Üdv Laci.
Nem Kell a primer lánckereket levenni ha szét akarod húzni.Az enyémről sem lehet lehúzni sajnos. Lehet hallani hogy honnan jön a hang. Kérj meg valakit ,hogy fogja be a kipufogó csövet egy rongyal /20-30 másodpercekre be lehet fogni/ , akkor jobban fogod hallani honan jön. De ha csak a hengerhez nyultál, és semmi máshoz nem. És előtte nem volt ilyen hang akkor ott keresendő a probléma.
ôn môg mindig a csapszegre vagy a fotengej re esetleg a csapagyakra gyanakodok ....
deh l§tom sokan ezt mondjak en a hejedbe szethuznam a blokot.
bocs a hejesirasert deh suliba waok gyorsan irtam.
De előtte meg nem volt ez a hang nem? Vagy most a jobb kompresszió miatt nagy terhelést kap és a kopott görgők jobban zajonganak?
A hengerfejet és a hengert vettem le. A motort nem húztam szét.A problémám az hogy a primer lánckereket nem tudom levenni,nincs célszerszámom, ezért nem húztam szét.Én alsó tűgörgőkre tippelek.
A helyét nem tudod belőni hogy henger vagy főtengely? Mikor a berúgókarral csak megforgatod, akkor nincs semmi rendellenes hang, zaj, súrlódás?
Vagyis blokk nem volt széthúzva, csak dugócsere?
Hát akkor végig kellene bogarászni, mi a helyzet a csapszegeknél, a dugó illesztési hézagaga, merőlegesség a főtengelyhez.
Szerintem azért, mert ott nincs annyi olaj, ami tompítaná a zajt, mint bal oldalon.
A hang a jobb oldali dekli felől erősebb.
A gyűrűk cserélve mind új,a dugók is,a dugók tűgörgői is.Az alsó részt / a főtengely és alkatrészei/ nem szedtem szét.
Gyűrű nem lehet, nem adhat ilyen hangot egy törött pl?
Első pillanatban a primerlánc ugrott be, de ahogy hallgattam, feltűnt az egyenletes, szabályos időközönként ébredő hang, mintha minden egyes löket végén lenne, csapágynak tűnik. Mikor szét volt húzva, lett cserélve benne valami, ugyanazon csapágyakkal lett összerakva? Ez a hang volt szétszedés előtt is?
Nekem ijesmi hangok jöttek a váltóból!Nekem 250wenesbol! Látom ez 350-wenes lehet ott más! nem tudom. nagyon ugy hallani mintha a hengerbol jonnének nem? Csapszeg persej? főtengej nem lehet kicsit megkkopwa?Nem tudom éloben jobban lehetne hallani! nah pacsi
Nekem is tetszik az uj jawa! Hja egy hengerben 660 ccm.. Jo nyomatékos lehet!:D Hja nekeme gy walami megutotte a szememet! a Hátsó kerék felet lévo kis rés. ami a kerér és a sárvédő közöztt wan. walami csinálhattak volna wele! Deh ezt eltekintwe ismét egy szuper motrott készített a jawa! A starteros gyujtásrol még mindig senki nem tud semmit a jawába? nah szép napot mindenkinek!
sorszám: 17842 (111570)
( előzmény: SimsonosZoli, 2009-04-27 21:37:39)
Hajtókar alulról. Nekem is ilyesmi, de még nem ennyire durva. Szét is akarom húzni.
Honnan jön ez a kerregő hang? Nekem a megszakítók adtak ilyet mikor újak voltak,de nehéz így megmondani. Probáld meghalgatni honnan
Sziasztok!
Összeraktam.
Beindult.
Gyanús a hangja...
Itt hallható:
http://auto.indavideo.hu/video/Jawa_350638
Ötleteket várok és köszönöm.
sorszám: 17839 (111561)
( elözmény: Jawa350speed, 2009-04-21 22:23:12)
Nézegettem a Vape oldalt, láttam olyan gyújtást is, ahol a generátor helyett dinamót is adnak a kit-hez és akksi nélkül is használható a motor. Sajnos az 200 euró körüli áron van, elég húzós :(
Nekem nagyon bejön, szép gép, jó lenne, ha gyártanák, vagány masina! Egy hengerben 652ccm azért jó nyomatékot adhat :)
sorszám: 17837 (111557)
( előzmény: SimsonosZoli, 2009-04-27 21:37:39)
Ahah étem! Elore is koszi a segítséet! és ojanrol nem halotatok hogy starteros gyujtást tenni a jawa-ra?
Udv markatarsak,
lattatok az uj Jawat a totalbike.hu-n?
kinek mi a velemenye? a "hirek" rovatban van.
http://peti74.atw.hu/gyujtas/gyujtas.html
sorszám: 17834 (111536)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-04-27 18:40:48)
Megy 6 voltról is. a trafó marad a régi, a bütyköt kell kivenni és a helyére közdarabbal felfogatni a mágnest, a megszakító helyére a hall ic-t.
1Hengeres, trabi gyujtás kell csak rá? és ahhoz 12 es aksi kell wagy 6 os beindítja? hja és ijen egyszeru hogy trabi gyujtást rátesem és elektromos gyujtás lex?nem tudo nem értek hozzá...mondjuk trabi gyujtást tudok is szerezni! asztmonta ahawerom hogy uj! nem tudom hogy menyit kér érte! mondtam neki hogy kiprobálom és ha megy akkor megegyezunk!ha meglenne a trabis gyujtás sok munka wan wele rászeeléssel?alore is koszi
sorszám: 17832 (111529)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-04-26 16:50:35)
Sziasztok!
Van valakinek eladó tanklemez Jawa 350-re?
Azt a fajtát keresem ami a 634-esen volt és van benne egy térdvédő gumi rész! Köszi a segítséget!
Én most a djsms féle fiat gyújtás megépítésébe kezdtem bele (FET-es) ezt próbáltátok már?
Üdv.Arról kérném véleményeteket,hogy vajon rá lehet-e tenni a cz 125-re(488)a 634-es jawa fordulatszámmérőt?Ránézésre olyan a dekni,kérdés hogy a főtengelyre rámegy-e a fogaskerék.Esetleg csinált már valaki ilyet?
Hali. Ha jó a töltésrendszered akkor nem kell másik dinamó. A legegszerűbb ha komplett trabi gyújtást rászerelesz vagy szereltetsz. mivel nem használsz világítást így teljesen felelsleges fölöslegesen költeni rá. Egy hengeres vagy 2 hengeres, mert ha egy henger akkor a babetta gyújtás a legegyszerűbb és nem is kell hozzá aksi.
jajj még annyi hogy, délután 3-4 óra után szoktam felmenni msn re miwel ez elott suliba wagyok! elore is megkoszonném ezt! jajj és bocsi ha lewan írwa h hogyan kell megccsinálni a gyujtást! nah további szép napot!
szijasztok! szeretnék keszíteni a jawám-ra elektromos gyujtást. miwel a jawa átwan alakítwa cross-ra semijen lámpa nincs a toltés is jo, miwel lejebb olvastam hogy a elektromos gyujtáshoz tokéletes toltésre wan szukség. A toltésem ojan hoy alapjárat felett egy kicsiwel már tolt! szowal sztem ez jo lene rá.. olvastam hogy mz dinamo is kell. ez muxáj? mert elég lnehéz lenne beszereznem mz dinamot. esetleg trabissat gyujtást. esetleg ha walaki lenne ojan és feltudna wenni msn re ott megbeszélhetnénk az elektromos gyujtást mert nem nagyon értek ehhz mi kell hozzá.
itt az msn -em : hacker3r@hotmail.com
Ha nincs teljesen töltve az aksid be sem indul elektronikus gyújtással. Amíg megszakítós volt a motor ráadtam a gyújtást és az ellenörző lámpa éppen csak pislákolt akkor már beindult. Most ha normálisan világít de valami okból kifolyólag merült az aksi pl beragadt a féklámpa egy pár órán át világított akkor nem indul el.
De viszont Árpi csinál fetes gyújtást itt a fórumon is jelen van, ő azt mondja gyengébb töltöttségnél is indul a motor vele.
Sok jawanal az a probléma hogy gyárilag amikor kitalálták nem volt kötelező lakott területen belül világítani, az idők folyamán a feszabok beégtek elállítgatták vagy csak elromlottak. Sokat szenvedtem ez miatt én is, világítás rajta volt lassítás fékezés alapjáraton meg kihagyogatott a gyújtás mert nem töltötte az aksit normálisan. A mostani elektonikus fesszabal nincs ilyen gond index féklámpa és tompított is működik alapjáraton is, és nem hagyogat ki a gyújtás.
Küldtem egy alkatrész katalógus oldalt a tárgyban, nézzd meg, úgy volt a gyári elrendezés.
üdv.: R
sorszám: 17824 (111467)
( elözmény: Jawa350speed, 2009-04-24 21:58:14)
Bocs, ezt a blokkot nem ismerem.
sorszám: 17823 (111466)
( elözmény: Jawa350speed, 2009-04-24 21:58:14)
Helló Papa!Légyszi dobj már meg a telószámoddal,mert szeretnék veled beszélni fűnyíró ügyben.Max. tisztelettel:erdeifecó
sorszám: 17822 (111465)
( elözmény: Jawa350speed, 2009-04-24 20:20:19)
Tökéletes töltésrendszer? Mi a probléma a régi elektronikus cuccokkal? És ha nem cserélem ki, hanem marad minden a régi, lehet, hogy nem is fog működni? Lehet, hogy bele se kezdek akkor...
sorszám: 17821 (111458)
( elözmény: Jawa350speed, 2009-04-25 09:21:57)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|