:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hányas szekunder lánckereked van? Amúgy a 90es utazót még a TS125 MZ is tudja. Igen szerény lenne ugyanez az utazó egy két és félszer nagyobb lóerejű, és több mint háromszor akkora forgató nyomatékú géptől.A súly viszont csak másfélszeres. Szerintem a jawa gyár igen szerényen adta meg a végsebességet, valójában egy jól összerakott darab többet tud. Vagy nagyon csalós műszerekhez volt eddig szerencsém.Ha végre levizsgáztatom a jawámat, majd Kerivel lemérjük mennyit tud. Bár igen csak közepes állapotban van.Jut eszembe, azt a max 5500-at is vitatnám.Az optimum 4000 fölött van, fura lenne, ha lehalna 5500 nál.Nekem hármasban pörgött már 6500at is. Ha a tied ennél kevesebbre képes, akkor ott gyújtás vagy gyertya hiba van. Vigyázat, a jawák elég érzékenyek a gyertyák hőértékére, mert melegszenek mint a nyavaja! Főleg a vashengeresek.Tettem a 634be 225-ös Isolatort, azzal valóban nem pörgött 5000 fölé nagyon.A másik, hogy a 634 előgyújtását nem nagyon célszerű 3 mm alá venni.Még valami, ami jellemző legalábbis a 634re. A kipufogó rést imádja eltömni. Nem elég a kipuffot és a könyököt pucolni, időnként a nyílást is ki kell takarítani.
sorszám: 17970 (111990)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-05-07 18:38:51)
Hali. 128 ra adták meg gyárilag is a végsebességet. Megnézném utazóban a 120-at jawaval, 90-100 km/h reális. Nálam ebben az esetben 4000 forog percenként. max 5500 hoz képest. Szóval sok amit írsz .
A 634, 638 végsebessége valahol 135 felett van, legalábbis én így tapasztaltam. Az én 65 kilómmal ennyire képes. Ami érdekes, hogy két személlyel, felpakolva is tartóssan szokták bírni a 120-at. Mint írtam már, a jawa nem annyira fürge, de szerintem meglehetőssen erős motor.
Viszont lehet, hogy a súllyomnak köszönhetem, de 125 fölött nekem emelkedik a jawák eleje, eléggé rá kell hajonom a tankra.Illetve kellene, mert nem megyek 90 fölött gyakorlatilag sose, sőt legtöbbször hetvennel poroszkálok. Ráérek.Nézelődöm, így érzem jól magam.
szitálás?
1. ellenőrizz kormánynyakcsapágyat
2. ellenőrizz teló görbeségét, feltöltöttségét (igen, olajmennyiség)
3. kerék centírozás (esetleg kagylós gumi cseréje)
végsebesség 1x volt tesztelve, akkor óra szerint 131 km/h ötezres fordulaton. Az órát múlt hétvégén bemértem gps-szel:
kb 5-6 km/h-t csal felfelé, tehát a vége kb 125 km/h a 638-asnak, 18as szekunder lánckerékkel.
Egyébként lehet menne ennél többet is, ez három dobozzal nyakig pakolva történt 2 személlyel. De nem megyek vele ennyit se, mert semmi értelme.
Attól biztosan nem lesz rossz, ha a két oldalon nem egyforma mennyiségégű olaj van. A probléma lehet: alacsony guminyomás, laza kormánycsapágy, tojás-nyolcaskerék, vagy kiegyensúlyozatlan kerék- de akkor nem pattog, hanem 'úszik' nem lehet egyenesben tartani.
Nézd még meg, nem görbe-e a váz, legkönnyebben úgy, hogy másik motorról nézzenek hátulról menet közben, a hátsó keréknek takarnia kell az elsőt.
Értem, igazából nem is tudom, hogy pattogásnak, vagy szitálásnak nevezzem.
A kiegyensúlyozatlanságot hogy lehetne orvosolni? A lengéscsillapítónál arra gondolsz, hogy nem ugyanannyi olaj van a 2 oldalon?
Ja és magush neked így 18-assal óra szerint mennyi a vége? Előre is köszi!
A pattogás a kerék kiegyensúlyozatlanságából van valszeg, esetleg lengéscsillapító. . De azért a 120 fölötti sebesség nem olyan jó a jawákkal. 125-nél az általam kipróbált tipusok elkezdik megemelni az elejüket.
az első kerék pattogása nem normális jelenség, és nálam sose jelentkezett, bár talán csak 1-2x voltam 120 fölött. Hogy lenne normális? eléggé életveszélyes:)))
Ugyanúgy 18as szekunderem van nekem is.
Sziasztok!
Úgy tűnik ma sikerült megoldanunk a Jawa-m rángatásos problémáját. Ne kérdezzétek, hogy mitől javult meg, mert levettük a hengereket, újragyűrűztük a dugókat, vissza az egész, és jó lett.
Mostmár teljesen jó a 4. fokozat is, illetve az összes többi is erősebb, nyomatékosabb lett. Valami nemnagyon passzolhatott eddig, jót tett neki az átmozgatás.
Ja, 18-as szekunderlánckerekem van a mociban, és e-szerint 120 fölött (ami 17-el 127 körül lenne) elkezd pattogni az elsőkerék, ez Jaffánál normális jelenség?
Én a MZ-nél járta így, menet közben tudtam csak üresbe rakni. Kiderült, hogy nem old tökéletesen a kuplung, mert meg vannak hajolva a lamellák.
az enyem tenyleg vaj puhan pontosan hatarozottan kapcsol. volt szerencsem hondahoz yamahahoz is de egyik valtoja sem volt olyan hatarozott es pontos mint a jawa valto. amugy az ures kapcsolasa is hatarozott. 4-0 is sima ugy, de persze gep-gep kozott vannak kulonbsegek, nekem ez a tapasztalatom, es nagyon meg vagyok elegedve vele. elfogulatlanul.
Nem tudom. Mint ahogy azt se tudom, nálam miért van fordítva. Álló helyzetben tudok üreset kapcsolni, menet közben nem.De vicces módon az ETZm és a Jawám is csinálja.Mielőtt valaki felvetné, a kuplungot behúzom rendesen.
Hát azért az a "vaj puhán kapcsol" egy "kissé" túlzás szerintem. De ettől függetlenül jó gépek a jaffák, a maguk szoci módján.
Egyébként az szerintetek mitől van, hogy járó motornál haladás közben be tudom tenni a gépet üresbe, de ha megállok (motor jár, kupplung behúzva) akkor mindíg átugorja az üreset, nagyon nehéz olyan finoman pöckölni, hogy ne ugorja át?
sorszám: 17958 (111955)
( előzmény: SimsonosZoli, 2009-05-06 00:34:55)
Ha pesti vagy, elviheted Bambihoz.Ha vállalja. Ha visszakeresel a nevére a hozzászólások között és rákattintasz az email fülre, a címét is meglátod.
nem tudsz valami megbízható szakit?
aki tudna segíteni?
Na.Szereztem egy Jawa Ts 350-t (1989)50eft-ért műszaki nélkül,de nagyon szép állapotu.Lefoglalóztam 2hét mulva megyek érte.Most járt le a műszakija pár hónapja.
Talán elfordul a kuplung. Esetleg letekeredett.Bár akkor talán a többi fokozatban is jelentkeznie kellene a hibának.Ha nem kuplung hiba, akkor csak váltó lehet, azt pedig csak szétszedve nézheted meg.Illetve elviheted egy szerelőhöz.Az a drágább, de biztossabb megoldás váltó hiba esetén, ha nem vagy túl járatos a szerelésben.
igaz amit mondasz. abban viszont nem ertek egyet, hogy 3. 4. fokozatban kerulni kell az automataval torteno valtast. inkabb az 1.-bol 2.ba valtasnal erezheto nagyobb ellen allas.
vegyel nyugodtan Jawat. nekem is az van. a valtoja szerintem jo, vaj puhan kapcsol, felautomata a kuplungja, a gyujtast meg 1/2 ora alatt be lehet allitani, ha megszakitos. felso megszakito jobboldali henger, also bal oldali henger. jobb oldali hengernel felsoholtpontot keresel, 0.3 mm megszakitohezagot allitasz. ugyan ezt csinald meg a bal oldalon is. elogyujtas allitasa a kovetkezo: miutan beallitottad a helyes megszakito hezagot, utana 2.5-3mm sullyeszd a dugattyut. helyezz cigi papirt a megszakito koze, jobb oldal a felso megszakito. ha szakadas nelkul ki lehet huzni, akkor jo. a papirnak eppen hogy ki kell jonnie, de nem szabad elszakadnia. ha kisebb a hezag akkor az alaplap oramutato jarasaval megegyezo iranyba torteno forditasaval lehet novelni, ha nagyobb, akkor ellenkezo iranyba valo forditasaval csokkenteni a hezagot. nekem 3mm az elogyujtas. finoman megy vele. sokan sokfele erteket allitanak., a gyari az 2,5-3mm. ja ha visszaolvasol es azt irjak, hogy 300kilometerenkent gyujtast kell allitaniuk, akkor valamit szarul csinaltak meg. ja en elotte nem allitottam semmilyen gyujtast sem, de nagyon konnyu megcsinalni.
sok sikert
ez nem kis miska. tuti szét kell kapnom? én nem tudom, egyik pillanatról a másikra jött elő ez a reszelés az egyyesben. az indulásnál. amikor berakom. még nem berreeg, amikor ráengedem a kuplungot lassan elindul majd elkezd beregni és nem hajt, megnéztem aszekunder fogaskeeket, ogy nem véletlenül a lánc megy el de nem. miközben ezt csinálom aszekunder kerék ily reezeg próbál hajtani de nem megy....köszi Árpi Pówer, ha van még valami ötletetek esetleg..
A blokkösszerakásánál én fogtam a csapágyat és először betettem a bal blokkfélbe. Csapágy előtte fagyasztóban pihent, blokkot sütőben melegítettem elő. Ugyanígy a jobb oldalon is. Aztán a labirinttal összerakott főtengely ment a fagyasztóba, a bal blokkfél a sütőbe melegedni. A főtengelyt kivettem a fagyasztóból, a labirint peremét vékonyan bekentem tömítőpasztával, blokk a sütőből ki és a főtengelyt betettem a helyére. Ezután már nem használtam a fagyasztót, a jobb blokkfelet melegítettem fel. A balos bekentem a szükséges helyeken pasztával, a jobb blokkfelet ráillesztettem és a saját csavarjaival a helyére húztam, semmi kalapácsütés. Azt is csak a csapágyak helyéretételénél használtam, megfelelő átmérőjű cső segítségével. A melegítő-fagyasztós dolog nagyon sokat segít, csak ügyelni kell, hogy gyorsan, pontosan kell dolgozni, mert a hőkülönbség gyorsan kiegyenlítődik, leet újra akkor széthúzatni, ha közben megszorul.
Hát, végszükségben széthúzhatod a blokkot. A dinamó forgórészt is le kell húzni. Tudod, nyolcas csavar beletekerésével. Kicsit lejjebb írtam valahol , hogy lehet a blokkot széthúzni, Érdemes a blokkot szét húzás előtt nagyon rendesen lepucolni. Egyrészt nem szerncsés, ha kosz marad később benne, másrészt rejtve maradhatnak csavarok benne, amitől aztán nem lehet a blokkot széthúzni.A kuplung kinyomót is le kell szedni, a szekunder lánckereket is. Egy stift kiütése után kihúzható a léptető villa mozgató szerkenytyű rúdja. Nem a léptető villa tengely, mert az a két blokkfél között van, hanem az a valami, aminek v alakban két rugós pöcke van, és az elforduló vaslemezt piszkálja. A kuplungot is le kell szedni. Illetve a rögzítő csavarját legalábbis.. A kuplung tengelyén van egy gyűrű, azt ki kell piszkálni, ha kint van, a kuplung lötyögni fog a tengelyén. Ha szerencséd van, akkor ez a lötyögés elég ahhoz, hogy leszedd a primer láncot.Ha nem jön le a lánc, az se tragédia. Egy megfelelő méretű három körmös lehúzóval lehúzod a primer lánkereket. Mint lejjebb is írtam, nem a csavart megszakítani, hanem rendes meghúzás után kalapáccsal rá kell ütni. Aztán a lejjebb ismertetett módon szét húzod a blokkot. Ha szétszedted, megnézed a fogaskerekeket, a kapcsoló körmöket. Mindennek sarkosnak kell lennie, ne legyen semmi legömbölyödve.A léptető villákat meg kell próbálni újat venni Futár Petinél, a multkor még volt neki. Ha egy mód van rá, ne kerüljön vissza kopott villa. Nem tragikussan drága cucc.Ha meg tudod csinálni, nagyon jó, ha kihézagolod a váltót. Erre remélem még kitér valaki méás, mert az én módszerem nem túl tuti. De ha mégsem, akkor visszatérünk majd a dologra.Összerakás előtt bevásárolod a szükséges dolgokat. A kopott fogaskerekek helyett használható darabokat, új villákat, esetleg új léptető mechanika. Feltétlen kellenek új főtengely szimeringek, a régieket nem célszerű visszatenni.Ha minden megvan, jöhet az összerakás.Összerakásnál én használtam egy olyan széles alu gyűrűt, mint a szimering, illetve leheletnyivel szélesebbet, Ez azért volt jó, mert az negakadt a betett szimerin biztosító zégeren, így a főtengely csapágy megfelelő mélységig csúszott csak be a csapágyházba.Ugyanis előfordulhat, a csapágy tuljön a helyén, amikor összeborítod a két felet. Legalábbis nekem sikerült ezt elérni. A blokk feleket összerakás előtt fel kell melegíteni.Ha elég passzosak a csapágyak, akkor azokat is fel kell melegíteni, úgy ráhúzni a főtengelyre. Aztán megvárni, míg kihülnek, aztán beletenni a főtengelyt a felmelegített félblokkba. Beleteheted persze a csapágyat a félblokba előszőr, aztán együtt melegítés után a főtengelyt. De ekkor ha nincs megtámasztva alul, bizony kipotyog a csapágy melegítés közben.Majd biztos írnak páran még hozzászólást, ők hogy rakják össze a blokkot. Ha szerncséd van, valamelyik néha ideíró szakképzett motorszerelőnk is megnyilvánul a kérdésben.De én összeraktam így a blokkot, és müxik azóta is.
Jut eszembe: Az üresjárati kapcsolót szedd ki melegítés előtt, mert műanyagból van.:)
Árpi és akkor mi ateendő? hogyy húőzzam szét a blokkot, lekaptam mindent márcsak a primér fogaskerék van de azt nem tudom hogy leht széthúzni és aztán mit figyeljek?
üdv
Nekem eddig egy gond volt a kuplungal a 250wenesen Lehet roxul raktam ossze deh a lélpteto willa eltorott ott ahol csuszik bele a palca:D Amugy meg en is csatalkozom az elottem irokhoz. Nem ojan nehezseg azt a kuplungot rendessen behuzni. Ezzel is kimelve a kuplungot:D nah tovabbis zep utat minmdenkinek::D
Én meg inkább azon paráztam, hogy a kuplungbowdenvég rögzítése nem elég erős. Voltam már úgy hogy nem húztam meg elég erősen és kicsúszott, ha meg erősen, akkor hamar elpattantak a szálak. Ezt kiküszöbölendő tettem rá még egy csavaros szorítót, így már nincs gond. Könnyen jár a kuplungkar is, de nagyon kényelmes, hogy anélkül is pöccintésre lehet váltani.:) Ja, nedű nélkül semmi és senki sem megy.
Normál használat mellett nincs is vele gond, de mindig lehet az embernek rossz napja, esetleg váltás közben egy kátyú, és akkor könnyen elszálhat a negyedik fokozat. Szerintem jobb a békesség, kuplungot rendesen behúzni. Nem akkora fáradstság az.Az automata viszont kiválóan alakalmas arra, hogy bowden szakadás esetén haza botorkáljon az ember.:) Ez a jó a 350-es jawákban. Sok bennük a vésztartalék. Ha leáll az egyik henger, hazajön, ha elszakad a kuplung, akkor is. No jó, üres tankal ezek a jószágok se mennek tovább.:D
Nekem nem volt gond az automata használata 3-4-ben sem, jól be van állítva a hézag, rendesen kiemel. Az igaz, hogy a durva váltásokat kerülöm, viszont normál használat mellett könnyedén veszi a fokozatokat.
A jawa váltójának egy baja van. A félautomataság. Néhányan nem is veszik észre, de nem húzzák be rendesen a kuplungot és az automata kuplungol helyettük. Nos az automata alsóbb fokozatokban elmegy egész jól, de hármasban, főleg négyesben nem szerencsés a használata. Elég egy durvább váltási kísérlet, esetleg a váltás közben egy bucka is besegít, és hajlik a léptető villa. Illetve a 638nál törik. Nincs semmi baja tehát a jawa váltónak, csak többé-kevésbé be kell állítani az automatát, és lehetőség szerint normálisan kell a kuplungot használni.Nagyon sokan évtizedek óta használnak jawát minden gond nélkül. Mondjuk én szívtam a váltóval, de már eleve így kaptam, a blokk széthúzásánál pedig hülye módon nem csináltam meg rendesen talán, bár most pár ezer kilométer óta jónak tűnik. De ez nem a jawa hibája.
Gyanús, hogy a váltóban van valami kopás.Főleg a körmök gyanússak.
De a lövése sincs kategoriából is csak azoknak, akik nem veszik fel velem a kapcsolatot. :D Nagyon pöpecre meg lehet csinálni a jawa gyújtását.Ha éppen nyerészkedő fázisban vagyok, esetleg elkérek érte akár 4000 forintot is, de ha jó passzban talál valaki, akkor háromezerből is megúszhatja. Ha vannak elfekvő alkatrész készleteim éppen, akkor még kevesebből. Ha magának csinálja, akkor is ennyiből jön ki kb. Körülbelül harminc forrasztás, ha minden védelem be van építve. Mehet nyugodtan próba panelre. Tehát olyan kezdők is símán kivitelezhetik, akik azért forrasztani tudnak egy picit.
Ha fenn az elektronikus gyújtás, nem sok gond van többé vele. Ha jó a dinamó, a fesszab, az aksi, akkor töltés gond sem sok lehet. Ez persze a 634re igaz, a 638 eleve jobb töltéssel rendelkezik. Elektronikus gyújtás arra is kell.
Jó a TS MZ nem vitatom, de a 634-es jawa jobb. Erőssebb sokkal, nagyobb a végsebessége, stabilabban fut az úton, kevesebbet eszik valamivel. Ami a 350 köbcentijével 25 pacijával nem kis dolog.
Mint leírtam párszor: 634 Jawa a király!! :D
sziasztok, már kérdeztem párszor, de választ még senkitől sem kaptam. mi lehet az hogy ha egyesbe rakom sebit , bevált és mikor el akarok indulni már mintha kilökődött volna reszelő berregő hang van és néha meg elkapja és elindul. ha kettesbe indulok azzal semmi probléma nincs. csak az egyes. olyan érzés mintha alánc fordulna el, de nem az semelyik lánc. lehet hogy belül van valami aváltóban. segítsetek kérlek.üdv
Inkább csak a gyújtása. De az is annak, akinek lövése sincs:)
Jövő hónapba motort akarok venni,vacilálok a Jawa 350 és MZ TS 250 közt.De szivem inkáb Jawa felé húz.Egy kérdésem lenne,hogy a Jawa váltója és gyújtása vallóban olyan bajos?Mert már sok emberkétől hallottam.
A Jawa red az bizony eléggé bordó.Elég gyakori tévedés a tűzpirosra festett 559-es.A 8850 inkább bordó mint piros.
Nagyon szívesen küldtem a kódot.
Nagyon köszi, most akarom lefujatni a motort, egyszer már le lett fújva bordóra és nem tudtam eldönteni hogy mi lehetett az eredeti színe, mert már láttam pár bordó színüt is. Köszi
Jópáran kérdeznek alapvető beállítási dolgokat. Minden rossz szándék nélkül mondom, hogy van pár blokk ami nem egészen szakszerűen van összerakva. Párszor írtam, de töltsétek a Szakirodalomból a Szerelési könyvet, tele van frankó ábrával, magyar nyelvű leírással, mikre kell figyelni. Én aszerint raktam össze a blokkot (meg szedtem szét is), és nem is volt utána gondom.
Üdv W.Simmons!
A keresett színkód 8850(Jawa red)
Az információ a Jawa vevőszolgálatától, Ivana Veverovától származik, ápr.21.-én küldte.
Nem tudja vki Jawa 250/559 (1970) színkódját? Honnan lehetne megtudni?
E-mail: dirtjumper1@freemail.hu
Az automatán a csavart ne tekerd be teljesen, 1-2mm-es hézagot hagyjál a karnak. Legjobb, ha csavarragasztót használsz. Utána állítsad a bovden feszességét úgy, hogy a kormányon a karnak minimális holtjátékot hagysz. A 638-as kuplungja elég érzékeny az ilyesmikre, főleg, hogy melegen hajlamos a csúszásra. Ha váltáskor recseg, akkor nyilván nem old, ha meg hangos, akkor a csavart tekerd ki. De szerintem is, az összerakással lesznek itt problémák, nem a beállítással.
Van egy olyan szörnyű gyanúm, hogy nem a beállítással van a baj, hanem a kuplung összerakásával. Már ha szétszedted előtte.
Nem akarok senkit megbántani, de ebben is van jókora igazság.
Úgy se rossz... :) De én egy fínom úriember vagyok. Odaütök neki egy picit a gumival, aztán ha nem borul fel, nem lehet egy rossz szava sem, igen kíméletesen bántam vele.:D Bár a gumikalapács néha elég ijesztő sebességgel tud visszapattanni:D
Komolyra fordítva s szót, néha valóban elég rendeset oda kell ütni, lehet hogy én is a te módszered követem majd.
Eleinte lelkiismeretfurdalásom volt, hogy a főtengely végét ütögetem ekkora erővel, de később megnyugodtam mert nem lett baja sose. Ráadásul másként nem jön le a promer lánckerék általában, de a tuloldalról a dinamó forgórész se nagyon. Ott még jobban kell a csavar meghúzásának erejére figyelni, mert kiszakadhat a forgórészből a menet, aztán igen nehéz lesz a leszedés.. Szerintem.
"új" találmány :D nekem kb 8 éve az van a Jawa orrában :D
Szerintem akkor inkább hagyd az egészet, ha feszegetni kezded a primerfogaskereket.....
Gumikalapáccsal ütheted elég sokáig....jobb egy bronz, alu vagy réz dórni meg egy kilós acélkalapács.....
Nem akarom magam ismételni...olvassátok az alkatrészbörze topikot is....
Jawa Ideal továbbra sem érdekel senkit szétszedve hiánytalanul 18E Ft-ért?
30/931-99-65
Sziasztok! 638-asomon a kuplung nem emel ki.Lehet hogy nem jól állitottam be? Le tudná valaki irni a beállitás a pontos menetét. Olyan kemény lett a kuplung kar,hogy csak két kézzel!! lehetett behúzni. Természetesen el is szakadt. Tehát csere,de hogy állitsam be?
Nekem 638-asra kellene, csak a hátulsó U alakú rácsavarozott vas nekem már nincs a gépen (és vissza sem lehet tenni), úgyhogy olyan csomagtartó nem jó amit arra kell csavarozni :(
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|