:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Az új főtengelyt amúgy szerintem horror árban mérik. :S
Látod ezt nem tudom, erről mik a vélemények?
Hali!Csak kérdezném,hogy az új hengerek a régi főtengelyt és a csapágyakat nem fogja szétverni?EGÉSZSÉGESEBB egy totális felújítás! Üdv:fecó
Továbbra is érdekel hibátlan, gyári állapotú TWIN SPORT ülés!
Sehol nem bírom beszerezni. :(
Sajnos kiderült, hogy mégsem sikerült teljesen megoldani a rángatásos problémát a Jaffán, de annyi kiderült, hogy mi a probléma, ugyanis:
Levettük a hengereket, és új gyűrűket raktunk a dugókra. Erősebb lett a gép, illetve jobban kipörög, (4. fokozatban az eddigi 4200-4500 helyett 5000 környéke) több a vége, de még nem tökéletes.
Ebből arra következtetek, hogy kopottak a hengerek. A gyűrűcsere után egyértelműen nőtt a kompresszió. Dinamikusabb lett.
Szal most kap 1 új hengerszettet. (hengerek + dugók + gyűrűk) és szerintem a probléma megoldva.
Kopásra utaló jel még a csörgő motorhang alapjáraton.
Vélemények?
vissza kellene nyomni majd utánna átfordítani. Ha lehet kalapácsot felejtsd el a szerelésnél. vissza húzatni a főtegely anyájával lehet teszel alátéteket a csapágyra feküdjön fel és annyit kell rakni hogy az ayát tekerve húzza vissza a helyére, ha elfogy a menet akkor újabb alátét vagy amit találsz oda. A cél szentesíti az eszközt :-). Ha visszment akkor el lehet forgatni.
heló
elbaltáztam az egészet
nem állítottam felűre a hajtókart
és nem jön ki
.mi ateendő.esetleg flex?
:)
ez egy próba szerelő lokkom.abból akartam átrakni amásikba de beszorult. ha ki bányászom akkor hogy állítsam helyre.
kicsit kitágídgatom és már jó lesz nem?
üdv
sorszám: 18014 (112103)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-05-10 17:59:45)
A főtengelyt elforgattad hogy a hajtókar felső holtponton legyen abban a blokkrészben amiből ki akarod szedni? mert másképp nem jön ki keskeny a rés.
Kiütni? akkor szépen hazavágtad a főtengőt. Vagyis csak egy kicsit, becsúszhatott a sonkába a tengelyvég, javítása szétszerelés vagyis préselés és helyre rakni majd vissza. A váltót rakd össze főtengely nélkül egy két csavarral összeszorítva majd ezután lehet a váltóval játszani, ránézésre minden jó de a váltóhézagolást szétszedve nem látni :-). Sok szerencsét a szereléshez mert ahog olvasom másod sincs. Kecskemét közelében laknál elmennék segíteni szerelni. Mert megsajnáltalak vagy inkább a motorod épségéért aggódom.
sziasztok. széthúztam a634esemet viszont nem jött ki a főtengegy a primér lánckerék alatti csapágyból elkezdetem kiüttni és aztán megszorult az egész cumó
vagyis a bal hajtókar. mi ateendő?
és miét történt:
ja és megnéztem aváltót mert azért kaptam szét
semmi elváltozást ne m észlelek. egy másik mosihoz hasonlítom a mi jó voltincs szét kopva semmi akkor miért nem lehet jó az 1es sebeségem?
üdv
ne
Idősebb Jawások adtak tanácsokat bevált dolgokról, meg egy öreg skodás-jawás fickó, aki anno Kreidlerral versenyzett. A lényeg: A légszűrőház eredeti légbeömlője le lett zárva és elölről a tank alatt két cső van a légszűrőházba vezetve. A két cső együttes keresztmetszete kb. 30 százalékkal nagyobb mint az eredetié + elölről szivva 100 felett érezhetően jobban húz a motor. Az egész valami torlószivás-féleség, de inkább nem nevezném annak. A karburátort nagyon pontosan hozzá kell állitani, könnyen dugóátégés lehet a vége egy szegényebb keverékkel.
A szívórendszer átalakítását mi alapján csináltad ?
Igen, ez így van, én pl. sok próbálgatás és idősebb Jawások tanácsai alapján állítottam be a motoromat. A 638-as törött kipufogókönyöke rövidebb, így kisebb rezonáns hosszal jobban felpörgethető a motor, de rosszabb nyomatékot ad alsó fordulatszámtartományokban, ezért 640-es egyivben hajlitott könyököket használok. A 640-es egyenes légszűrőcsöve elvileg szériában jobb, mert nem kelt akkora örvényeket, de semmilyen változást nem tapasztaltam a 638-aséhoz képest. 638-asét használom, mert sokkal jobban át lehetett alakitani nyitott szívásra az egész légszűrőházat. Igy már 5000 felett is van rendes erő, 5500 körül egy picit megtorpan, de 6000-nél még van egy löket, amit általában 4-esben is elér.
A 640-es primer kilánckereke meg egy kicsit elbarmolt dolog. Tény, hogy mindegy a motornak, hogy hányasban van és milyen domb van előtte, de 100-nál ordit a motor, és nagyon lassan esik vissza alapfordulatra, mert a kuplung nagyobb áttétellel tekeri meg a főtengelyt. Nekem nem jött be. Bocs a szófosásért.
Sziasztok
Valakinek van tipje, hogy lehet korrektűl beállítani a váltót?
Látom tényleg nincs senkinek 125-ös masinája.Na mindegy.Azért a 638 12v-ja meg a generátora odaüt.Legjobban oldalkocsisnál jön ki.634-en nem kell sokat indexelni meg fékezni.Úgy leáll mint a malac.
Én vettem meg Petinél az utolsó két darabot.
Köszi! Már meg is vettem. Nem volt drága egyáltalán. Komplett házzal adta.
Mégegyszer kösz a tippet!
Nox
A 638-asom 6-6,5 liter között eszik ha nem megyek 80-85-nél gyorsabban. Mielőtt valaki megrökönyödne a nagy fogyasztás miatt, ez egy oldalas, 15-ös lánckerékkel.:)))) Egyébként annál a tempónál pörög 4000 tájékán. A fogyi abszolút értékben sok igazából, a sima szólóhoz képest arányos.
Igen, a Petit kérdeztem, de neki sincs. Talán pár hét múlva. :-( Nem gondoltam volna, hogy ezt ilyen nehéz beszerezni!
Az enyémbe (638) 20Kw van de volt 634 is, szerintem külömbség nem nagyon van. A 38 as hangosabb, alacson fordulaton gyengébb, de jobb a töltés és jobban gyorsul. A 34 csendesebb kicsit megbíhatóbb volt legalábiss az enyém de, nekem töltögetni kellet idönkén az aksit és szarabb volt az első villája.
Az én 638-om forgalmijába 13kW van írva:)
Engem itt okítottak ki a fórumon, hogy picit azért más a blokkja. Pl. a légszűrőház felől jövő csonk nem törött, hanem egyenes, a kipufogókönyök szintén egy ívben hajlított. No, és a primer kerék, de azt már mondtad. Aztán még ki tudja...
Újpesti motorcentert nézted már?
Drága hely, de ha máshol nincs akkor kérdezd meg őket!
Én már láttam 6 alatt evő 638-asokat (5l körül, az egyik lehet, hogy az elektronikus gyujtásnak köszönhette).
A 135-ötöt nem vitatom, tényleg megy annyit, ha rendbe van téve, meg elég hosszú egyenes áll rendelkezésre, hogy kihúzassa az ember addig, de nekem 120nál már halálfélelmem van az enyémen (ennyinél már eléggé riszálja magát, 58 kilóm nem nagyon súlyozza le).
Szerintem valóban nem érdemes ezen vitatkozni. Mindenki úgyis azt dícséri, amelyiket szereti. Az adatok teljesen szórnak, ráadásul a jawa tipusok annyi / jelzésű alfaja van, mint az égen a csillag.Amiről lehet írni, az az, hogy ki mit tapasztalt. Én például nem találkoztam városban 6 alatt evő 638cal, sem olyannal, amelyik dinamikussabb lett volna, mint az enyém.De ez akár egyéni szerencse kérdése is lehet. Nekem sikerült már 6500ig felpörgetni a jószágot, többen írták, hogy az lehetetlenség.Én mentem 135-el a jawámmal, amit szintén vitatnak páran.Szóval úgy néz ki, ahány jawa fut az utakon, annyiféle adat halmaz. Ami fontos, hogy álltalában szeretre méltónak tartja mindenki, aki közelebbről megismerkedett vele. Én úgy tapasztaltam, a jawások többsége elégedett motorjával, és nem csak az ára miatt. Ez a fontos.
Futár Petitől kérdezted már?
Inkább csináltass új szimmeringházat...32-42-5 ös méretű szimmeringet lehet kapni, ahoz méretezz....
Sziasztok!
Pesten hol lehet 634-esbe elsővilla szimeringet kapni? Kérdeztem pár helyen de sehol nem volt.
Köszi a segítséget!
Jah, mellesleg az okmányirodákban se nagyon tudják mi a dörgés....Konkrétan a 250-es Jawa adatait tőlem kérdezték, mert nem találták az adatbázisban...Azt mondhattam volna amit akarok....Szóval ennyire hiteles egy forgalmi....
Elnézést kérek, az oldal 634.05-re 19KW-ot ir, de tény hogy ilyennel még nem találkoztam, van ott 19 és 22 LE-s is, Nálunk Szlovákiában ezek vannak.
Itt a kért link:
http://www.jawa.nl/jawa_634.htm
Nem gyerekes így kicsit? :) Írnak mindenfélét egyébként...De tény, hogy a 634-esek 23 lovasak voltak, a 638 pedig 25-27.... Lehet, hogy ezzel a lelkedbe gázoltam, de nem áll szándékomban kissebbségi komplexust előidézni.. :)
Egyébként logikusan végiggondolva is....Kétüteműnél a nagyobb benzinmennyiség és a nagyobb felömlők biztosítják a nagyobb teljesítményt alapjában.....
Nem akarok vitatkozni, de honnan vetted ezt az adatot? Mondjuk nem sokat jelent a forgalmi, de nekem 19kw van a 634/5-re beírva, a cimborámnak is. Az első 634ek voltak 17 Kw-tosok azt hiszem. A neten pedig minap láttam, hogy a 638-at is 19nek írják.Szóval kérlek add meg a lap, vagy a könyv címét, ahol ettől eltérő adatok vannak.634-nél ragaszkodom a /05höz, mivel a tipuson belül nagy az eltérés a megadott teljesítményben..
Tévedés! A 634-ek 17-17,5 KW-osak voltak, 638 pedig fúvókamérettől fúüggően 17-20 KW. 640-esek 639, 640 szintén, múltkor megvizsgáltam egy 640-et ugyanaz a blokk, karburátor,minden, csak a primer lánckereke kisebb 1 foggal, meg a főfúvókája 92 helyett 100-as.Ennek ellenére az a tapasztalatom, hogy semmilyen eltérés nincs a 634,638 között túratempóban, a 8-as nagyobb ereje tényleg csak max fordulat közelében jön ki
A jawa 634/05 19 KW-os, szemben a 638as szintén 19 KWjával.
Senki ne vegye magára, általában írom, csak épp Árpád hozzászólásához kapcsoltam...:
Francokat sikeredett rosszabbra a 638-as a 634-esnél......Másfélszeres fogyasztást meg felejtsd el...Normálisan beállított karbinál 3-4 decivel eszik max többet, de dinamikusabb is jóval, meg 3-4 lóerővel több is van benne....Nagyobb a karbi is, meg a felömlők is...Szóval jogos a többlet....Erőt csak benzinből lehet kihozni....Ezt miért nem veszik észre egyesek......A f...mat szerencsétlenül elhelyezett nyílások......Hülyeség...Ilyen alapon a Kawasaki H1-es is egy szar elbaszott konstrukció, mert 10-11 litereket evett...jaaa, hogy 70 lóerő volt, meg 200km/h-s végsebesség....az lényegtelen, bocs..
Mellesleg a 638-asom trabi gyújtással 3-ban kiforgott 6500-ig....és evett városban max 5litert, ha gyorsulgattam vele...A kuplung meg hibátlan, ha a csillapítógyűrűt kicseréli az ember...vagy elhajigálja a fémlamellákat a sarokba jó erősen, majd összeszedi és összerakja úgy ahogy van....
El nem cseréltem volna 634-esre.....
638,634,Hé!!125-ös gépe nincs senkinek?Csak az a fránya 2 henger?Ha már szó van róla szerintem jobb a 634.Gyengéje a vashenger,de jobb kuplung,és karbifelfogatás,mint a 638-on.Persze ez személyes vélemény.125?Hmm?Senki?
Azért én csak megmaradok a 634-nél. :D
Én csak elméletileg foglalkozom a dologgal.Mint írtam már, nem nagyon járok 90 felett, de 70et szeretem Tavaly összel kiült az arcomra a döbbenet, amikor kiderült, nem megy gyorsabban az ETZ-m 90-nél. Kicsit vissza vettem a fogyasztását. Lehet, hogy ha nem méregetjük a sebességet, még mindig abban a hitben lennék, hogy megy a motor akár 120-at is. :D Viszont a fogyasztás tényleg 4, 2 körül mozog az ETZmnnél is, a Jawámnál is. A Jawa634nél ez normális, az ETZnél igencsak takarékos üzem.Azért egyszer majd adok normális fővúkát az ETZnek, ne szégyenkezzek vele. :D
szerintem félinformációid vannak :)
A 638asom 3 éve folyamatosan 4,8at eszik. A 634 jól beállítva ahogy hallottam megelégszik 4,5-tel. A 638at lehet használni nyáron is mert aluhenger miatt jobban hűl.
Azt elfogadom, hogy 634-nek jobb a kuplungja, át is raktam az enyémbe, és nálam okosabbak azt mondták, hogy a főtengelye is jobb, mert nem 2 kicsi, hanem 1 nagy csapágy van középen, ami jobban bírja a strapát. Állítólag a 634 váltója is precízebb mint a 638-é, de én az enyémről rosszat nem tudok mondani.
Vannak kóklerek, akik elcseszett megszakítós gyújtással, szoruló fékekkel, és rosszul karburált motorral, és mittudomén milyen egyéb módokon hozzák a 8 literes fogyasztást 638-on, de nem hinném, hogy ők az etalon. Én nem vagyok műszaki ember, de kis utánajárással sikerült megoldanom, hogy 4,8-at egyen (100as utazó, akár 2 ember, 3dobozzal nyakigrakva is). Majd Halásziban megbeszéljük ezt egy sör mellett :)))
vicces, hétvégén haverral motort cseréltünk, és amikor azt mondta, hogy leforgatta az enyémet 4500-ig, majdnem kinyomtam a szemét. :) Én max 4200-ig használom, mert ott hagyja abba a rezgést, ez óra szerint 108 km/h, gps szerint 102 km/h.
Én úgy gondolom hogy túrázom. Efölött már a szél is nagyon letép, és mellesleg lószart se látok a tájból. Vegyetek már valami japó vasat ami leforog 13ezerig, azzal lehet boldogabbak lennétek :)
Én jobbára 634eket. 638akat próbálgattam. ezeken ki lehet hozni egy kis ügyeskedéssel a 6500-öt. A 640 gyújtása ismereteim szerint külön kategória.Lehet, hogy az okozza az alacsonyabb max fordulatot.De még a karbija is egész más, úgy tudom. PL a lukacsos főfúvóka tartó.De más is lehet. Már a 638 is rosszabbra sikeredett mint a 634. Vegyük például a másfélszeres fogyasztását.Valami olyasmit hallottam, hogy a szerencsétlenül elhelyezett nyílások miatt van ez.De persze ez egyéni vélemény.
Fura ez a max. fordulatszám Jawán. Haverom tip-top gyári 640-ese 5300-ig megy mint a vonat, de 5500 fölé 3.ban sem megy!!! Elvileg szinte ugyanaz a blokkja mint a 638-nak, másik haverom 638-a 4.ben is elforog 5800-6000-ig. Az én 638-asom szintén elforog 5800-6200-ig is akár. Szintén haver 639-e max 5300-5500. Eléggé nagy eltérések ezek, hasonlóan jó állapotú karbantartott motoroknál.Múltkor gyorsultam 640-essel 200 méteren, és hiába húzott jobban a rövidebb áttétell a 640-es, a motoromat elforgattam 2.ban 6000 fölé, amig ő váltott, megléptem.
petrov szaki,
te is küldj nekem egy elektronikus levelet légyszi, aztán
együtt kitalálunk vmit
üdv
Szerintem nem tudom mekkora a fogaskerekem:-). Biztos csal a műszer, csak a kocsinkat alapul véve a GPS-hez képest 10 km-rel többet mutatnak, két kocsin is néztem és két különböző GPS-en. Elektronikus gyújtásom van igaz nem 3mm-es előgyújtás mert akkor visszarúg és beindul fordítva. Gyertya brisk N15Y, kipufogó lehet kicsit kormos:-). Tényleg ki mekkora előgyújtással használja a motorját, Cz472, jawa634-es típusoknál?
papa,
küldj mail-t lszi, lelevelezzük, megbeszéljük,
rendben?
Szia Bodnár! Én tudnák cserébe adni veterán motor alkatrészeket és egyéb alaktrészeket ami csak kell! vagy kapálogépet! Mi érdekelne igazábol a blokkért meg a kipufogoért?
Szia Bodnár!
A motorja érdekelne komplett, pénzben mennyi, mire cserélnéd, van sövény nyíróm, fűnyíróm, láncfűrészem.
Üdv papa!
Ez így van. Nem old rendesen...
Szakik,
hozzájutottam egy 638-as géphez, és mivel ilyen típust nem használok, szívesen cserélgetnék vmi hasznos dologra. az elejét (kompletten) már becseréltem egy klassz permetezőre, de a többi holmi gyári és teljesen jó. ja, kaptam hozzá pluszba 2 db gyári új, teljesen karcmentes kipufogódobot is,
üdv
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|