:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Köszönöm a gyors és kimerítő válaszokat!Akkor hamarosan belevágok, mert már nagyon hiányzik a motorozás...
Szia Erős Pista!
Szerintem csak a szimeringeket cseréld ki a többit nemfontos azok nem mennek tönkre ha nincs kihajtva. A szimeringet is azért kell cserélni mert el öregszik, csak vigyázz vele mert benzi és olaj álló kell hogy legyen főleg a főtengely szimering, és lehetőleg két ajkú legyen.
Mikor az enyémet felújítottam a fúrás dugó, gyűrű főtengely felújítás 29000,
+ csapágyak szimeringek másik 30000, ez három éve volt, erre számold rá az inflációt.
Üdv papa!
Bocs! kicsit figyelmetlenül írtam!
helyesen: www.montyjawa.cz
Nekem ez 3 éve kb. 50-be került, a főtengely és henger felújítás szlovákoknál volt, meg onnan valók az alkatrészek. A szét- és összerakás saját kezűleg történt.
Kedves Laci!
Ezeken a helyeken találsz Jawa
alkatrészeket.
www.Jawamarkt.cz
www.motoren.sk
www.motyjawa.cz
Sikeres vadászatot!
üdv:Zoltán
Márkatársak !
Kb. mekkora költségvetése van egy 350-es blokk felújításának?
Keveset futott, de már legalább 12éve nem ment, csak időnként lett beröffentve. Gondolom az összes főtengelycsapágyat, szimeringeket cserélni kell, plusz a hengerek gépmunkája + a hozzávalók.
a 175-ös különolajzású Cz, a 477/1 típus, polgári nevén Cz 175 Sport.
Annak a különölajzásával semmi probléma nem volt. Amíg nekem megvolt én nem keverékkel jártam vele. Csak a gyengébbje fosott, hogy mi van akkor ha bedöglik, ezért kikötötte és biztos ami biztos alapon keverékkel járt
Heló!
A cetkát cz-ét kiadták itt nálunk 175-ös
250-es és 350 -es tipusba tudomásom szerint. Ezek a tipusok kocka vagy ,szögletes tankal vannak .Előtte volt a kiskormányos gömbölyded tankal a 175-ös
fekete és bordó jawa szinben a 60-as évek elején. A szögletes tankal 60-as évek végén jött a 175-ös és szögletes hengerrel az elődje kerek hengeres volt.
A 70-es évek közepén jött 250-es 70-es évek végefelé jött a 350-es nekem ilyen van 1979 februári.Én igy emlékszem ,még annyit a 175 -ös szögletes tanku cetkáknak külön olaj tartály volt csak az nem vált be ezért keverékkel használták.Üdv Laci.
Heló!
A cetkát cz-ét kiadták itt nálunk 175-ös
250-es és 350 -es tipusba tudomásom szerint. Ezek a tipusok kocka vagy ,szögletes tankal vannak .Előtte volt a kiskormányos gömbölyded tankal a 175-ös
fekete és bordó jawa szinben a 60-as évek elején. A szögletes tankal 60-as évek végén jött a 175-ös és szögletes hengerrel az elődje kerek hengeres volt.
A 70-es évek közepén jött 250-es 70-es évek végefelé jött a 350-es nekem ilyen van 1979 februári.Én igy emlékszem ,még annyit a 175 -ös szögletes tanku cetkáknak külön olaj tartály volt csak az nem vált be ezért keverékkel használták.Üdv Laci.
Heló!
A cetkát cz-ét kiadták itt nálunk 175-ös
250-es és 350 -es tipusba tudomásom szerint. Ezek a tipusok kocka vagy ,szögletes tankal vannak .Előtte volt a kiskormányos gömbölyded tankal a 175-ös
fekete és bordó jawa szinben a 60-as évek elején. A szögletes tankal 60-as évek végén jött a 175-ös és szögletes hengerrel az elődje kerek hengeres volt.
A 70-es évek közepén jött 250-es 70-es évek végefelé jött a 350-es nekem ilyen van 1979 februári.Én igy emlékszem ,még annyit a 175 -ös szögletes tanku cetkáknak külön olaj tartály volt csak az nem vált be ezért keverékkel használták.Üdv Laci.
Heló!
A cetkát cz-ét kiadták itt nálunk 175-ös
250-es és 350 -es tipusba tudomásom szerint. Ezek a tipusok kocka vagy ,szögletes tankal vannak .Előtte volt a kiskormányos gömbölyded tankal a 175-ös
fekete és bordó jawa szinben a 60-as évek elején. A szögletes tankal 60-as évek végén jött a 175-ös és szögletes hengerrel az elődje kerek hengeres volt.
A 70-es évek közepén jött 250-es 70-es évek végefelé jött a 350-es nekem ilyen van 1979 februári.Én igy emlékszem ,még annyit a 175 -ös szögletes tanku cetkáknak külön olaj tartály volt csak az nem vált be ezért keverékkel használták.Üdv Laci.
Minálunk szám alapján adták meg a típúsokat.
A teljesság igénye nélkül:450/xx 455/xx 477/xx 487/xx
És ez mind 175 ccm-es
Cseheknél használna valami megnevezés is.
Pl.: valami "robocska..."
Köszönöm szépen mindkettőtöknek a segítséget.
Szerintem ez a típus lesz:
http://www.hasznaltauto.hu/2789286_jawa_czetka_1968
Ezeknek van valami már elnevezésük is, mint, hogy 175?
Csak, mert többnyire a Viliers típusról hoz képeket, amit 1932 és 1940 között gyártottak.
Erre hogy keressek rá?
Szia
Megpróbálok segíteni
tudomásom szerit több évig gyártottak 175 jawat. Szerintem motor-katalogus.hu
utána tudsznézni.
Cse oldalakon sok minden van, a google elég korrekten fordítja.
Ismerősömnek 350 ben volt a Pannonia kb OT.
Ha nem ingyen szeretnéd, és tudod pontosan hogy milyen típusú az a Jawa 175-ös. Érdemes próbálkoznod a www.motorszaki.hu oldalon megadott telefonszámon.
+ pontosan összekellene írni milyen alkatrészek hiányoznak.
Kedves Bohumil!
Valóban ez a csepptankos régi típus van nekem, és többen megcáfolnak hogy nem igaz amit mondok arról hogy nekem igenis egy burkolt Jawa-m van. Komolyan érdekelne az oldal ahonnan indexet, búrák, esetleg lábtartó alu-lemezt tudnék beszerezni.
Várom válaszod.
Köszönettel:
Laci
nem jellemző. "Sajnos" tökéletes a masina mostanában:)))
De ha kell valami, akkor írd meg, és szólok ha mégis megyek ki.
Sziasztok!
Nem vagyok motoros, inkább a veteránautókat szeretem (van egy 66-os és egy 74-es bogarunk, most építünk egy 76-os T2-es lakóbuszt is), de most valószínűleg egy motor is kerül a házhoz.
Apukám decemberbe lesz 50 éves, és szeretném meglepni nagypapám Jawa 175-ösével.
Több, mint 30 éve eladta, nehéz lesz megtalálni, ha egyáltalán sikerül.
Mivel nem értek hozzá, így volna néhány nagyon alapvető kérdésem:
- Mennyire ritka típus?
- Jól tudom, hogy csak 68-ban gyártották, és csak piros színben?
- Milyen nehéz az alkatrészbeszerzés?
- Hol találok róla korabeli katalógust, és egyéb információt (a google csak hirdetéseket dob ki)?
- Mennyibe kerül egy restaurálás, mondjuk OT-s szintig? (tudom, nem mindegy milyen az alap, de nagyságrendileg érdekelne. Bogárnál pl 2,5 millió a komplett, kitűnő munka, de már 600-ból is meg lehet csinálni. Ilyesmi érdekelne)
- Ha nem sikerülne megtalálni, mennyibe kerül egy jó restaurálási alap, és mennyibe egy minősíthető (vagy minősített)?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Ezek a dolgok érdekelnének
Nálam 1100 a határ ahol még stabil, 1000-nél már felvillan a töltésjelző is, és a motor is elég köhögős.
A kezelési azt írja, hogy ütközéstől 1,5-2 fordulatot kell kicsavarni, ami nálam nem jött be, kb. 1 fordulat az optimális, de ahány motor, annyi féle beállítás.
Magam is a szegény keverékre voksolnék, csupán annyi megállapítással, hogy ha 1000-es fordulaton van az alapjáratod, akkor ne csodálkozz, ha alatta leáll a motor. Vagy akkor valamit elírtál:) Amikor eltérően viselkedik egyik-másik henger, legegyszerűbb, ha a megnézed a két gyertyát, mit mutatnak.
A karburátor oldalán a keverék arányát állító csavar a rugó ellenében csavarva dúsítja az üzemanyagot?
2. Szegénynek tűnik az alapjárati keverék
3. Itt is szegénynek tűnik, a teljes üzemanyagrendszert át kellene nézni a benzincsaptól kezdve.
Sziasztok!
A kuplungot sikerrel beállitottam. :-)
Köszönöm a segitséget!
Viszont a következő jelenségeket tapasztalom.
1.
A két henger között olyan különbség van,hogy a jobb henger kipufogójából alapjáraton /1000f/p/ FEHÉR szinű füst,mig a bal hengerből szinte láthatatlan a távozó égéstermék.
2.
Ha 1000f/p alá esik a fordulat álló helyzetben /pl. piros lámpa/ 5-10 másodperc múlva leáll.
Üzemmeleg állapotban nem indul be a szivató felhúzása nélkül.
3.
Kb. 3200 f/p fordulat felett az erő eltűnik és 'halvány' rángatás tapasztalható,mintha az egyik henger kihagyna.
A probléma hirtelen összetett számomra,nem igazán tudom feldolgozni.
Hali!
A lábvédő,az oldalakat burkoló lemez nem széria tartozék.Külön lehetett venni.Tényleg nem túl gyakran lehet találkozni az így felszerelt Jawával.Szerintem egész jól sikerült forma,az már más dolog,hogy a Javán ezek nélkül is van lemez bőven.Cseh oldalakon lehet néha látni eladásra kínált gépeket,esetleg ot láthatsz róla képet,illetve megnézem van-e nekem és ha találok átküldöm a képet.Eszembe sem jutot,hogy piszkálódásból írtál.
sorszám: 18043 (112233)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-05-13 08:04:40)
Magush járkálsz még Jarovcébe mostanság?
Volt már akkoriban gyári index. Kissé bufla, letört téglatest formájú, hosszában szerelve. Többek között a valódi exporttípusokon. Californian, Road King, stb.
Magyarországon nem gyakori...
Fogyaszás kb. 80-nal 5 liter, 100felett tartósan 6-ot is megeszi. Rekord 6,3 túlterhelve, hajtva, találkozóról hazasietve. Hétvégén lefényképezem, mert csak akkor leszek otthon.
Nem olyan ritka típus az, van itt jó pár embernek...Csak neked valszeg rajta van az esővédő burkolat...Az extra kiegészítő volt.A plexi is ahhoz passzol...
De indexről nem tudok én sem....Nem volt még abban az időben...Ez egész biztos, mivel véletlenül nekem is van egy totál eredeti állapotú :D
A rácsos lemez a lábtartón valószínűleg az utólag felszerelhető burkolaton lévő, ami véd az eső felcsapódástól....
sorszám: 18038 (112207)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-05-13 08:04:40)
Nekem van 559-esem de azon nincs lábtartón rácsos lemez. Index helye sincs a lemezen. Nem piszkálódás csak segítség céljából kérdeztem, hogy mi lehet.
Hali!
Talán mésem olyan nehéz a típust kitalálni!
Az 500-ast 1967-ben már nem gyártották,a 05-ös lábvédőjén nincs alu rács,marad az 559-es és a 360-as.
sorszám: 18036 (112192)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-05-12 09:37:15)
Hali. Nekem nincs alkatrészem de nem tudom milyen típus a 1967-es jawa, hány ccm? csepptankos vagy esetleg 500-as, vagy ideál? de szerintem más sem sejti hogy miről lehet szó.
Hello!
634-es jawahoz keresek duplex féket, csepptankoshoz elsö csiksárvédöt hátsó sárvédöt, illetve felcsavarozható tankburkolatot!
Minden megoldás érdekel, ha valakinek van irjon, vagy hivjon a 06203756173-as számon.
Elöre is köszönök mindent.
Üdv.
Sziasztok!
Van nekem egy 1967-es Jawa-m, és a következők hiányoznak róla:
lábvédőhöz aluminium rács, lábvédőre szerelhető index, és a hátsó indexek is hiányoznak, ezek az oldalsó burkolásra szerelhetők.
Elég ritka típus, de ha valaki tudna segíteni a beszerzésében nagyon jó lenne.
Köszönettel:
Laci
A gyűrűnek rugalmasnak kéne lennie, ez a lényege. Ha már itt tartunk, 20éves motorba szerintem nem sokat ér egy gyűrűcsere. Fúráskor minden alkatrész újra illesztve van, teljesen más a helyzet. Meg ugyebár lusták vagyunk és ha már ráköltünk, akkor vesszük a fáradtságot és kiheréljük az egész blokkot is. Én erre szavaznék:)
Tibi2T: fogyasztás változott valamit? A légszűrővel már én is akartam kezdeni valamit, de ilyen átalakításra azért nem gondoltam:) Száz felett meg nem is nagyon közlekedek. Van esetleg egy fényképed a szerkezetről?
A gyűrű mint tudjuk igen kemyény anyag,de mivel kicsi a felülete megszorulni nem tud,viszont amia lényeg ,ha nagyon melegszik a blok akkor és ez a lényeg pihentetni kell mert megszorulhat.Én kb 300Km járkáltam az ETZ -mel mire bejáródott/nem melegedett jobban / a gyürű csere után nyáron.
Azért nem ugyanaz a helyzet, mint új, vagy fúrt hengernél. A gyűrűk rugalmasak, amíg nem kopnak be a hengerhez, egy picit nagyobb lesz a surlódás és esetleg leheletnyivel kissebb a kompresszió. Én még nem láttam gyűrű csere után megragadt dugattyút, ha valaki az első egy két száz kilométeren egy picit több olajat ad neki, akkor ő se fog. Még a dugó csere után is rövid a bejáratási táv. Itt már lehet megragadás, de jó minőségű dugónál nagyon minimális az esély. A hengerfúrás után kell normál bejáratás. Akkor ugyanis mindenkinek hozzá kell szoknia a többiekhez, és a fúrás felülete sem tükrös.
Legalábbis szerintem így állnak a dolgok.
Szerintem ugyanaz a bejáratás kell csak gyűrűcsere esetén is, hiszen az új gyűrűnek hozzá kell kopnia a henger alakjához, nem tesz a gyűrűnek jót ha fullra van húzatva.
Igen, ugyan az a lényeg. :-)
Csak sokkal egyszerűbb az egész, nincs szűkülő keresztmetszet meg ilyesmik, de nem is kell neki több levegő.
A motor nem volt fúrva/főtengelyeztetve. Lehet, hogy hülyeséget csináltam, de azért ez közel sem igényli azt a fajta bejáratást, amit egy hengercsere után kéne adni a motornak. Illetve érzi az ember, hogy mit enged a motor.
Alapjárati csörgés gyűrűzés előtt is volt már, az nem változott szinte semmit. :P
B.A.T.!
nem fúrattad/főtengelyeztetted 2 éve a jawádat? Vállasak voltak a hengerek?
Egyébként teljesen rosszat tettél szerintem, mert ha te frissen berakott gyűrűkkel kipörgetted 5000-ig, az nem egészen felel meg az előírásszerű bejáratásnak :)
gyűrűcsere=új bejáratás, 800-2500km-ig :)
Szerintem.
Ha volt felújítva a motor, akkor mennyit mentél vele azóta?
üdv:
A.
Tibi2t!
Jól értelmezem, RAM AIR SYSTEMET csináltál a jawára? Beszarás :))))
Lehet hogy igazad van, de a főtengely sem 100 lovasba való. Elég gyenge a jawa főtengelye. Nincs vele sok baj amíg nem éri valami atrocitás, de azért az ördög sose alszik. Én is felújítatnám. Persze lehet hogy én túl paranoiás vagyok. Nem kell új, csak felújítás. Persze csapágyastúl így is harmincas. Az elég sok. Szóval tudja a fene.... Szavazzunk! :D
Első telő szimmering: E-MotorParts az interneten, sztem az emberük Beck A. szokott itt netezni. Jók a szimmeringek, most cseréltem tőlük én is a Cz-ben, a villa sztem uaz. Van még sokféle cuccuk, keress rá a neten.
Üdv!Konzultálj a Szlovákiában lakó kollégákkal,Javítókészlet (hajtókarok,tűgörgők)ügyében.Vagy kérj tanácsot itt a srácoktól,hogy lakóhelyedhez legközelebb ki tud egy jó gépműhelyt.fecó
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|