:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Helló!Én nem vagyok biztos benne hogy nem csereszabatos...mög köll kukkantani!
nagyon nem csereszabatos a 638 a 634-essel. Kizárólag a kuplungot tudod áttenni (viszont azt tedd is át, a 634-esé talán jobb).
Köszönöm a hozzászólásokat,úgy döntöttem 16 fogaskerék lesz ,az óra meg majd csal egy kicsit.
Hello!
Figyuzzatok, a 634 es és a 638 as blokkok váltója, váltófogaskerekei, léptetővillája ugyanaz? Mert nekem még mindig fos a 4. ugyanugy rángat, pedig a kuplungot jól beállitottam. S még poen, h az automata is rosszul volt összerakva. De a váltó csak beteg. Ha a 634 es váltója ugyanaz mint a 638 é akkor lesz 2 donor motorom.
Igen, komplett hüvelyestől kell akkor. Ház enyémmel volt is gond, mert egyik irányban sem volt kiszedhető. A nagyobb fogaskerék miatt nem bújik át a blokk furatán. Befelé meg azért nem jött le, mert a hüvely elakadt a nyeles tengely végében. Ezt sikerült megoldanom, bent a helyén egy lelapolást reszeltem a hüvelyre apránként és a végén ki is jött.
A 634-en nem csak a fogszám különbözik oldalas esetben, hanem a fogaskerék perselyének hossza vagy a rajta lévő vájat elhelyezkedése is eltérő. Már nem emlékszem melyik. Tehát nem lehet símán meghajtó fogaskereket cserélni . Már csak azért sem, mert ha jól emlékszem nem szedhető ki a blokk széthúzása nélkül.
A km óra meghajtás kereke is más, 14 helyett 15 foga van. Azzal pontos az óra, de ha pl. 16-os lánckereket használsz, oda már számolgatni kell.
? Én főleg a Bükkben motorozok. Mivel ide túl hosszú a jawa áttétele, arra gondoltam ,hogy az első fogaskereket kicserélem 17-ről 15re.Csak az a problémám, hogy az akkor az óra csalni fog.Kérdésem az hogy az oldalason ez hogyvan megoldva? Más az óra,vagy nem a blokk hajtja me?
Csak az a baj, hogy a közeljövőben nem lesz a környékemen börze :(
Szerintem nekem van, hétvégén meg nézem.Kűltem neked mailt
Szerintem nekem van, hétvégén meg nézem.Kűltem neked mailt
Rendelni??!!! Börzére menj ki...
Köszi, ezt mind2 őt meg kéne rendelnem?
http://e-motorparts.addel.hu/search.php?searchtext=buk%F3cs%F5
Hello!
Keresek Jawa 638 hoz a képen látható hátsó kapaszkodót, és bukókeretet! Akinek van eladó, irjon e-mailt, árban megegyezünk!
http://kepfeltoltes.hu/view/090521/jawa639firk_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Köszi azért a segítséget!!
sorszám: 18105 (112557)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-05-20 18:32:54)
Sajnos nem láttam még börzén sem 250-re bukócsövet.
Van valakinek 472Cz re van gyári bukócső? Létezik ilyen mert én még nem láttam.
Felveszlek, bár mostanság keveset vagyok fen a mesin.Elektromos ügyekben minden valószínűség szerint tudok segíteni. A gépészet vitatható, de a jószándék megvan. :)
Árpád, ha van msn ed, vegyél fel nyugodtan, sok kérdésem lesz még szerintem :) Vagy akinek van ilyen 638, és tud segiteni elektronikus, és motorikus gondokban, szivesen beszélgetnék vele, s tanithat :)
a cimem: mz-etz250@hotmail.com
Üdv! Köszönöm, az inditási probléma ugy néz ki h megoldódott, csak én vagyok még néma a Jawa hoz. Kicsit több rugás kell gyujtás nélkül, utánna röffen, hát nem ETZ, az nekem 2 szivatás után röffent. Ennek kell 4- 5 rárugás, utánna gyujtás.
Szóval, az elindulásnál 1. be tételnél reccsen egyet a váltó, s az utánna lévő fokozatok is 2.3. is reccsennek, s a 4. et meg nehezen is veszi meg, valamint bármilyen fordulatszám tartományban megyek 4. fokozattal, mindig rángat a motor. Alacsonyabb fordulaton (40-50km/h) hallani csunya csattanásokat, de csak 4. ben. 1.2.3. ban hirtelen gázadára is jól reagál, pörög szépen, de a 4. beteg :( Nem olyan ezeknek is a váltófogaskereke mint a 250 es ETZ nek? hogy fogak kapaszkodnak egymásba, s én arra gondolok, h ez néha néha ugrik egyet, szóval le van sarkalva. Ma debrecenben egy motoros bolt eladója azt mondta hogy lamella csere. Remélem nem kell a blokkot ehhez a 4. ben való rángatáshoz szétrobbantani.
Nem a lehúzót kell ütni, hanem a csavarját. Az ugyan a főtengelynek támaszkodik, de éppen ez a jó, ugyanis a lehúzó a fogaskerékbe kapaszkodik. Azt hiszem, a tehetetlenséggel van kapcsolatban a dolog. Ez a lehúzásnál jól bevált módszer. Meghúzni a csavart annyira, hogy ne szakadjon meg, aztán adj neki. Pár napja volt evvel kapcsolatban észrevétel szakértőtől, ha jól emlékszem Matyától, de nem az ütést kifogásolta, hanem azt, hogy eddig gumikalapáccsal vertem. Meg is győzött, hogy normál kalapács, nem is túl kicsi, a csavarra pedig valami puhább fémet odatartani, hogy ne a csavar fejét verjük el. Kíváncsi vagyok, egy kúpos tengelyről milyen más módon tudsz leszedni valamit, ha az rendesen rá van rohadva. A melegítés reménytelen, ugyanis ahogy melegszik a fogaskerék, úgy melegszik a tengely, ugyanis közel azonos tágulási, hóvezetésű eggyütthatóval rendelkező anyagokról van szó.
De. Baromi érzékeny. Eleinte én is rettegtem rendesen. De úgy néz ki, a tengely irányú ütést elviseli.
Máskülönben meg a leHÚZót hiába püfölöd, mert a főtengelynek támaszkodik, a lánckerék semmit nem fog mozdulni.
Árpád!
szerintem nem javallott a jawa főtengelyt kalapáccsal csapkodni, mert eléggé precíziós dolog, és érzékeny... nem?
Árpival már megbeszéltem a héten igérte.
A lehúzó meg így néz ki:
http://www.vatera.hu/trabant_kerekagy_lehuzo_147623690.html
Hy
Én is nemrég szereltem le a lánckereket. Lehet hogy már mások is mondták, de a tökéletes megoldás a lehúzó! És itt nem a 2-3-4 körmösre gondolok!! mert azzal csak szétcseszni lehet a láncot vagy a blokkot Szerelési kézkönyvben benne van a célszerszám. Ha ilyet nem tudsz szerezni a trabant kerékagylehúzó+betét tökéletesen működik és még püfölni se kell a főtengelyt. Ha részletesen érdekel a dolog írok E-mailt is. Van CAD rajzom is a közbetétről amt csak oda kell adni egy esztergályosnak + két sört! :D
Szia Árpi!
Hogy állsz a gyújtással?
Nekem is ilyen jellegű hibám van 3500 felett minden fokozatban rángat,mivel minden egyebet kizártam már, csak a gyújtásra várok.
Ez már olyan csúnya,hogy szinte szép.
Tréfát félretéve tényleg ronda.Marad akkor az embernél bár nagyon odaakarta adni....Más dolog,én egy rávaló bukócsövet keresek(559/250)ha ebben tudszsegíteni vagy valaki !köszi
üdv
sorszám: 18091 (112527)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-05-20 12:15:10)
Kösz a linket. Hát nem csodálom hogy nem sok jawa rohangál ilyen burkolattal. Ez elképesztően csúnya inkább elázom de nem raknék ilyet fel s motorra.
A lehuzó csavarjára történő jókora kalapács ütés is megvolt? Az szokott kimaradni.
Szép napot sziasztok!
Szeretnék 5letet kapni, hogy lehet leszedni a főtengelyről a lánckereket?
Fogas lehúzó és melegítés megvolt...de semmi.
SOS segítség kellene....
Köszi előre is.
Fellelt állapotban van ,nem horpadt viszont jó rozsdás,de javítható,alu része kiváló.Megpróbálok egy linket küldeni amin
meg tudod nézni!http://images.google.hu/images?q=jawa%20l%C3%A1bv%C3%A9d%C5%91&oe=utf-8&rls=org.mozilla:hu:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=hu&tab=wi
Bocs ha nem jó,de kimentettem magamnak a képet,ha kell megy.....
15 körül kér érte a fószer,lehet,hogy sok,de ritka db
sorszám: 18086 (112512)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-05-19 19:54:07)
Sziasztok az ellöbi írományomat el írtam véletlenül. 175-ös cseptankos blokkom van elladó! Bocsi!
Szia!
Előszőr is gratulálok!
Én is sokat kilódtam hasonló problémákkal.
1, hidegíndítás valszínőleg a karbi lehet a gond. Úszószited elenőrizd erre a legérzékenyebb a karbi.Kiveszed a karbi alsó 4 csavarját. Majd telengeded mikor már nem folyik ,akkor leveszed az úszóházat, úszó nélkül /könyvek úszóval írják/ 16-17mm re kell lennie a benzin szintnek a peremtől. Ha ez jó és jól kipucoltad a karbit,az úszúházban lévő fúvokát is az a szivatóé, beállítod a levegő csavart 1 fordulatra kifelé. a tűt pedig középreteszed akkor nagyából kész a karbi.2-3gyujás nélkül rárúgsz majd gyujtás és start. Ha ez nem jön be akkor más lessz,remélem segítettem.
Sziasztok! van egy eladó 250-es csepptankos blokk indidhato nagyon jó állapotban szinte teljesen gyári még a kondin is 35ft van:)! Kérésre képet küldök! a többit e-mail ben!
A nehézkes indításnak hidegen sok oka lehet. Három csoportba osztanám őket: Benzinben szegény keverék, gyújtás hiba, alacsony kompresszió.
A benzinben szegény keverék lehet alapjárati fúvóka hibából, alacsony benzin szinttől a karburátorban, szimering hibától, fals levegőtől valahol a karburátor és és a hengerek között. (repedés, tömítés hiba).
Gyújtás hiba , gyenge szikra trafó hibától, gyenge aksitól. A trafó hiba magas fordulaton, nagy terhelésnél ismét jelentkezne valszeg.
Alacsony kompresszió lehet kopott henger, hengertalp vagy hengerfej tömítés hibájából, labirint tömítés hibájából, gyengén meghúzott csavarok miatt többek között.
Valami egyébb információ is jól jönne a hiba behatárolásához. Ha beindult egyszer, hogy viselkedik? Milyen a gyertya kép? Gyorsul e rendesen? Rángat e valamilyen fordulaton? (nem a gyedikben történő rángatásra gondolok.) Milyen a füst a két kipuff végén?
A kuplung pedig minimum rosszul van belőve. De valószínüleg lesz egyébb baja is.Itt is jó lenne tudni, hogyha hirtelen nagy gázt adsz, mi történik.
Legalábbis nekem ezek a meglátásaim.
Hali ,nekem is felkeltette az érdeklődésem ez a burkolat. Hogy néz ki és mennyi volna az ára?
Szia !
559-re lábvédő burkolatot alu ráccsal tudok,ha érdekel
szia
Szia !
559-re lábvédő burkolatot alu ráccsal tudok,ha érdekel
szia
Szewasztok Jawa sok!
Tegnap óta én is boldog Jawa tulaj lettem, egy 638 as Twin Sporttal. Lenne pár kérdésem azokhoz akinek ilyen tipus van, vagy érti a Jawa kinját baját. A motor higeden nagyon nehezen indul, csak sokadik szivatás után röffen, ez minek az oka?
A másik, egyesbe tételnél a váltó nagyot reccsen, és 4. ben a motor rángat, mintha a kuplungot rángatnám be gyorsitás közben. Ez minek lehet az oka? Kérem aki tud segiteni irjon ide, vagy mailt (szabbensz@citromail.hu)
Köszönöm előre is!
Köszönöm, igen, lehet látni. Okos kis rendszer, az biztos:)
A kért képek, a lényeget talán látni lehet:
http://kepfeltoltes.hu/view/090516/20090516_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090516/20090516_002__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090516/20090516_005__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Szevasz Eros Pista,
gyorben csinaltattam a fotengely csapagyat, 7eft tavaly, a ket szelso csapagy 12eft/db azt hiszem. szimmeringek,nehany ezer forintos tetel.
a szereles meg otthoni munka, amit Bohumil250 hajtott vegre, de csak azert mert protekcios vagyok nala. (apuci egyetlen hujje fia):) hajtokart azt kb 6eft-ert tudsz beszerezni a futareknal, csapagyastol. vadonat uj fotengelyt is be lehet szerezni, de kb 60e ft, ami eleg borsos ar. Ja az en gepen is keveset futott volt, mielott hozzam kerult, de valoszinu az volt a veszte, mert a kozepso fotengely csapagy kosara szethullott, kipugogta a motor. szoval te tudod, erdemes rakolteni egy kicsit.
Hali Sunesz!
Nekem szükségem lenne főtengő javításra! Halottam motorosoktól, h pontosan és gyorsan dolgozol! Szerintem beszéljük meg a részleteket emailben ok? Ment az email.
Sziasztok!Gyűrűket szerettem volna venni a mocimhoz,az eladó kérte a méretét.A gyűrűk nem mind egy méretűek?Én úgy tudtam,hogy csak a hengerek és a dugattyúk vannak méretezve.Szerintetek?
Az enyém 10 évet állt mielőtt hozzám került, a csapágyak gallyra is mentek ez idő alatt. Irtó hangosak voltak, ha nálad is ez van akkor feltétlen csere. Lehet hogy az időnkénti beindítás megmentette a rozsdától.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|