hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

erdeifeco
válasz erre | email2009-05-23 21:41:45
Helló!Én nem vagyok biztos benne hogy nem csereszabatos...mög köll kukkantani!
sorszám: 18120 (112661)
(előzmény: Szabbensz, 2009-05-22 22:13:24)

 
 
magush
válasz erre | email2009-05-23 20:23:54
nagyon nem csereszabatos a 638 a 634-essel. Kizárólag a kuplungot tudod áttenni (viszont azt tedd is át, a 634-esé talán jobb).
sorszám: 18119 (112659)
(előzmény: Szabbensz, 2009-05-22 22:13:24)

 
 
Ze78
válasz erre | email2009-05-23 18:24:24
Köszönöm a hozzászólásokat,úgy döntöttem 16 fogaskerék lesz ,az óra meg majd csal egy kicsit.
sorszám: 18118 (112655)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2009-05-22 22:13:24
Hello!

Figyuzzatok, a 634 es és a 638 as blokkok váltója, váltófogaskerekei, léptetővillája ugyanaz? Mert nekem még mindig fos a 4. ugyanugy rángat, pedig a kuplungot jól beállitottam. S még poen, h az automata is rosszul volt összerakva. De a váltó csak beteg. Ha a 634 es váltója ugyanaz mint a 638 é akkor lesz 2 donor motorom.
sorszám: 18117 (112641)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2009-05-22 17:41:55
Igen, komplett hüvelyestől kell akkor. Ház enyémmel volt is gond, mert egyik irányban sem volt kiszedhető. A nagyobb fogaskerék miatt nem bújik át a blokk furatán. Befelé meg azért nem jött le, mert a hüvely elakadt a nyeles tengely végében. Ezt sikerült megoldanom, bent a helyén egy lelapolást reszeltem a hüvelyre apránként és a végén ki is jött.
sorszám: 18116 (112637)
(előzmény: Árpád, 2009-05-22 17:25:06)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-05-22 17:25:06
A 634-en nem csak a fogszám különbözik oldalas esetben, hanem a fogaskerék perselyének hossza vagy a rajta lévő vájat elhelyezkedése is eltérő. Már nem emlékszem melyik. Tehát nem lehet símán meghajtó fogaskereket cserélni . Már csak azért sem, mert ha jól emlékszem nem szedhető ki a blokk széthúzása nélkül.
sorszám: 18115 (112636)
(előzmény: Powerarc, 2009-05-22 17:12:31)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2009-05-22 17:12:31
A km óra meghajtás kereke is más, 14 helyett 15 foga van. Azzal pontos az óra, de ha pl. 16-os lánckereket használsz, oda már számolgatni kell.
sorszám: 18114 (112635)
(előzmény: Ze78, 2009-05-22 14:57:34)

 
 
Ze78
válasz erre | email2009-05-22 14:57:34
? Én főleg a Bükkben motorozok. Mivel ide túl hosszú a jawa áttétele, arra gondoltam ,hogy az első fogaskereket kicserélem 17-ről 15re.Csak az a problémám, hogy az akkor az óra csalni fog.Kérdésem az hogy az oldalason ez hogyvan megoldva? Más az óra,vagy nem a blokk hajtja me?
sorszám: 18113 (112633)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2009-05-22 13:29:22
Csak az a baj, hogy a közeljövőben nem lesz a környékemen börze :(
sorszám: 18112 (112626)
(előzmény: Matya, 2009-05-22 09:59:49)

 
 
Ze78
válasz erre | email2009-05-22 11:36:31
Szerintem nekem van, hétvégén meg nézem.Kűltem neked mailt
sorszám: 18111 (112622)
(előzmény: Szabbensz, 2009-05-21 09:44:09)

 
 
Ze78
válasz erre | email2009-05-22 11:36:14
Szerintem nekem van, hétvégén meg nézem.Kűltem neked mailt
sorszám: 18110 (112621)
(előzmény: Szabbensz, 2009-05-21 09:44:09)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-05-22 09:59:49
Rendelni??!!! Börzére menj ki...
sorszám: 18109 (112615)
(előzmény: Szabbensz, 2009-05-21 22:57:12)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2009-05-21 22:57:12
Köszi, ezt mind2 őt meg kéne rendelnem?
sorszám: 18108 (112606)

 
 
Neonknight
válasz erre | email2009-05-21 13:06:43
http://e-motorparts.addel.hu/search.php?searchtext=buk%F3cs%F5
sorszám: 18107 (112577)
(előzmény: Szabbensz, 2009-05-21 09:44:09)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2009-05-21 09:44:09
Hello!

Keresek Jawa 638 hoz a képen látható hátsó kapaszkodót, és bukókeretet! Akinek van eladó, irjon e-mailt, árban megegyezünk!
http://kepfeltoltes.hu/view/090521/jawa639firk_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
sorszám: 18106 (112571)

 
 
Cemtelen
válasz erre | email2009-05-20 20:55:30
Köszi azért a segítséget!!
sorszám: 18105 (112557)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-05-20 18:32:54)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-05-20 18:32:54
Sajnos nem láttam még börzén sem 250-re bukócsövet.
Van valakinek 472Cz re van gyári bukócső? Létezik ilyen mert én még nem láttam.
sorszám: 18104 (112553)
(előzmény: Cemtelen, 2009-05-20 13:49:58)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-05-20 18:24:44
Felveszlek, bár mostanság keveset vagyok fen a mesin.Elektromos ügyekben minden valószínűség szerint tudok segíteni. A gépészet vitatható, de a jószándék megvan. :)
sorszám: 18103 (112552)
(előzmény: Szabbensz, 2009-05-20 18:20:43)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2009-05-20 18:20:43
Árpád, ha van msn ed, vegyél fel nyugodtan, sok kérdésem lesz még szerintem :) Vagy akinek van ilyen 638, és tud segiteni elektronikus, és motorikus gondokban, szivesen beszélgetnék vele, s tanithat :)
a cimem: mz-etz250@hotmail.com
sorszám: 18102 (112551)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2009-05-20 17:54:01
Üdv! Köszönöm, az inditási probléma ugy néz ki h megoldódott, csak én vagyok még néma a Jawa hoz. Kicsit több rugás kell gyujtás nélkül, utánna röffen, hát nem ETZ, az nekem 2 szivatás után röffent. Ennek kell 4- 5 rárugás, utánna gyujtás.
Szóval, az elindulásnál 1. be tételnél reccsen egyet a váltó, s az utánna lévő fokozatok is 2.3. is reccsennek, s a 4. et meg nehezen is veszi meg, valamint bármilyen fordulatszám tartományban megyek 4. fokozattal, mindig rángat a motor. Alacsonyabb fordulaton (40-50km/h) hallani csunya csattanásokat, de csak 4. ben. 1.2.3. ban hirtelen gázadára is jól reagál, pörög szépen, de a 4. beteg :( Nem olyan ezeknek is a váltófogaskereke mint a 250 es ETZ nek? hogy fogak kapaszkodnak egymásba, s én arra gondolok, h ez néha néha ugrik egyet, szóval le van sarkalva. Ma debrecenben egy motoros bolt eladója azt mondta hogy lamella csere. Remélem nem kell a blokkot ehhez a 4. ben való rángatáshoz szétrobbantani.
sorszám: 18101 (112550)
(előzmény: Árpád, 2009-05-19 20:01:45)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-05-20 17:37:55
Nem a lehúzót kell ütni, hanem a csavarját. Az ugyan a főtengelynek támaszkodik, de éppen ez a jó, ugyanis a lehúzó a fogaskerékbe kapaszkodik. Azt hiszem, a tehetetlenséggel van kapcsolatban a dolog. Ez a lehúzásnál jól bevált módszer. Meghúzni a csavart annyira, hogy ne szakadjon meg, aztán adj neki. Pár napja volt evvel kapcsolatban észrevétel szakértőtől, ha jól emlékszem Matyától, de nem az ütést kifogásolta, hanem azt, hogy eddig gumikalapáccsal vertem. Meg is győzött, hogy normál kalapács, nem is túl kicsi, a csavarra pedig valami puhább fémet odatartani, hogy ne a csavar fejét verjük el. Kíváncsi vagyok, egy kúpos tengelyről milyen más módon tudsz leszedni valamit, ha az rendesen rá van rohadva. A melegítés reménytelen, ugyanis ahogy melegszik a fogaskerék, úgy melegszik a tengely, ugyanis közel azonos tágulási, hóvezetésű eggyütthatóval rendelkező anyagokról van szó.
sorszám: 18100 (112548)
(előzmény: Miklósbácsi, 2009-05-20 17:10:58)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-05-20 17:29:22
De. Baromi érzékeny. Eleinte én is rettegtem rendesen. De úgy néz ki, a tengely irányú ütést elviseli.
sorszám: 18099 (112547)
(előzmény: magush, 2009-05-20 15:56:06)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2009-05-20 17:10:58
Máskülönben meg a leHÚZót hiába püfölöd, mert a főtengelynek támaszkodik, a lánckerék semmit nem fog mozdulni.
sorszám: 18098 (112545)
(előzmény: magush, 2009-05-20 15:56:06)

 
 
magush
válasz erre | email2009-05-20 15:56:06
Árpád!

szerintem nem javallott a jawa főtengelyt kalapáccsal csapkodni, mert eléggé precíziós dolog, és érzékeny... nem?
sorszám: 18097 (112544)
(előzmény: Árpád, 2009-05-20 10:18:44)

 
 
Hörömpöli
válasz erre | email2009-05-20 15:30:23
Árpival már megbeszéltem a héten igérte.
sorszám: 18096 (112541)
(előzmény: Hörömpöli, 2009-05-20 15:28:26)

 
 
Hörömpöli
válasz erre | email2009-05-20 15:28:26
Köszi,mail megy.
sorszám: 18095 (112540)

 
 
Mahonee
válasz erre | email2009-05-20 14:55:09
A lehúzó meg így néz ki:
http://www.vatera.hu/trabant_kerekagy_lehuzo_147623690.html
sorszám: 18094 (112535)

 
 
Mahonee
válasz erre | email2009-05-20 14:53:58
Hy
Én is nemrég szereltem le a lánckereket. Lehet hogy már mások is mondták, de a tökéletes megoldás a lehúzó! És itt nem a 2-3-4 körmösre gondolok!! mert azzal csak szétcseszni lehet a láncot vagy a blokkot Szerelési kézkönyvben benne van a célszerszám. Ha ilyet nem tudsz szerezni a trabant kerékagylehúzó+betét tökéletesen működik és még püfölni se kell a főtengelyt. Ha részletesen érdekel a dolog írok E-mailt is. Van CAD rajzom is a közbetétről amt csak oda kell adni egy esztergályosnak + két sört! :D
sorszám: 18093 (112534)
(előzmény: Ákos67, 2009-05-20 06:54:02)

 
 
Hörömpöli
válasz erre | email2009-05-20 13:54:18
Szia Árpi!
Hogy állsz a gyújtással?

Nekem is ilyen jellegű hibám van 3500 felett minden fokozatban rángat,mivel minden egyebet kizártam már, csak a gyújtásra várok.
sorszám: 18092 (112529)
(előzmény: Árpád, 2009-05-19 20:01:45)

 
 
Cemtelen
válasz erre | email2009-05-20 13:49:58
Ez már olyan csúnya,hogy szinte szép.
Tréfát félretéve tényleg ronda.Marad akkor az embernél bár nagyon odaakarta adni....Más dolog,én egy rávaló bukócsövet keresek(559/250)ha ebben tudszsegíteni vagy valaki !köszi
üdv
sorszám: 18091 (112527)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-05-20 12:15:10)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-05-20 12:15:10
Kösz a linket. Hát nem csodálom hogy nem sok jawa rohangál ilyen burkolattal. Ez elképesztően csúnya inkább elázom de nem raknék ilyet fel s motorra.
sorszám: 18090 (112525)
(előzmény: Cemtelen, 2009-05-19 22:48:01)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-05-20 10:18:44
A lehuzó csavarjára történő jókora kalapács ütés is megvolt? Az szokott kimaradni.
sorszám: 18089 (112524)
(előzmény: Ákos67, 2009-05-20 06:54:02)

 
 
Ákos67
válasz erre | email2009-05-20 06:54:02
Szép napot sziasztok!
Szeretnék 5letet kapni, hogy lehet leszedni a főtengelyről a lánckereket?
Fogas lehúzó és melegítés megvolt...de semmi.
SOS segítség kellene....
Köszi előre is.
sorszám: 18088 (112519)

 
 
Ákos67
válasz erre | email2009-05-20 06:50:46
Jawa
sorszám: 18087 (112518)

 
 
Cemtelen
válasz erre | email2009-05-19 22:48:01
Fellelt állapotban van ,nem horpadt viszont jó rozsdás,de javítható,alu része kiváló.Megpróbálok egy linket küldeni amin
meg tudod nézni!http://images.google.hu/images?q=jawa%20l%C3%A1bv%C3%A9d%C5%91&oe=utf-8&rls=org.mozilla:hu:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=hu&tab=wi
Bocs ha nem jó,de kimentettem magamnak a képet,ha kell megy.....
15 körül kér érte a fószer,lehet,hogy sok,de ritka db

sorszám: 18086 (112512)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-05-19 19:54:07)

 
 
Petrov
válasz erre | email2009-05-19 22:44:55
Sziasztok az ellöbi írományomat el írtam véletlenül. 175-ös cseptankos blokkom van elladó! Bocsi!
sorszám: 18085 (112510)

 
 
Ze78
válasz erre | email2009-05-19 22:20:23
Szia!
Előszőr is gratulálok!
Én is sokat kilódtam hasonló problémákkal.
1, hidegíndítás valszínőleg a karbi lehet a gond. Úszószited elenőrizd erre a legérzékenyebb a karbi.Kiveszed a karbi alsó 4 csavarját. Majd telengeded mikor már nem folyik ,akkor leveszed az úszóházat, úszó nélkül /könyvek úszóval írják/ 16-17mm re kell lennie a benzin szintnek a peremtől. Ha ez jó és jól kipucoltad a karbit,az úszúházban lévő fúvokát is az a szivatóé, beállítod a levegő csavart 1 fordulatra kifelé. a tűt pedig középreteszed akkor nagyából kész a karbi.2-3gyujás nélkül rárúgsz majd gyujtás és start. Ha ez nem jön be akkor más lessz,remélem segítettem.
sorszám: 18084 (112507)
(előzmény: Szabbensz, 2009-05-19 16:25:11)

 
 
Petrov
válasz erre | email2009-05-19 20:23:32
Sziasztok! van egy eladó 250-es csepptankos blokk indidhato nagyon jó állapotban szinte teljesen gyári még a kondin is 35ft van:)! Kérésre képet küldök! a többit e-mail ben!
sorszám: 18083 (112502)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-05-19 20:01:45
A nehézkes indításnak hidegen sok oka lehet. Három csoportba osztanám őket: Benzinben szegény keverék, gyújtás hiba, alacsony kompresszió.
A benzinben szegény keverék lehet alapjárati fúvóka hibából, alacsony benzin szinttől a karburátorban, szimering hibától, fals levegőtől valahol a karburátor és és a hengerek között. (repedés, tömítés hiba).
Gyújtás hiba , gyenge szikra trafó hibától, gyenge aksitól. A trafó hiba magas fordulaton, nagy terhelésnél ismét jelentkezne valszeg.
Alacsony kompresszió lehet kopott henger, hengertalp vagy hengerfej tömítés hibájából, labirint tömítés hibájából, gyengén meghúzott csavarok miatt többek között.
Valami egyébb információ is jól jönne a hiba behatárolásához. Ha beindult egyszer, hogy viselkedik? Milyen a gyertya kép? Gyorsul e rendesen? Rángat e valamilyen fordulaton? (nem a gyedikben történő rángatásra gondolok.) Milyen a füst a két kipuff végén?
A kuplung pedig minimum rosszul van belőve. De valószínüleg lesz egyébb baja is.Itt is jó lenne tudni, hogyha hirtelen nagy gázt adsz, mi történik.
Legalábbis nekem ezek a meglátásaim.
sorszám: 18082 (112501)
(előzmény: Szabbensz, 2009-05-19 16:25:11)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-05-19 19:54:07
Hali ,nekem is felkeltette az érdeklődésem ez a burkolat. Hogy néz ki és mennyi volna az ára?
sorszám: 18081 (112500)
(előzmény: Cemtelen, 2009-05-19 18:20:19)

 
 
Cemtelen
válasz erre | email2009-05-19 18:20:19
Szia !
559-re lábvédő burkolatot alu ráccsal tudok,ha érdekel
szia
sorszám: 18080 (112499)
(elözmény: Erős Pista, 2009-05-11 19:23:03)

 
 
Cemtelen
válasz erre | email2009-05-19 18:19:45
Szia !
559-re lábvédő burkolatot alu ráccsal tudok,ha érdekel
szia
sorszám: 18079 (112498)
(elözmény: Erős Pista, 2009-05-11 19:23:03)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2009-05-19 16:25:11
Szewasztok Jawa sok!
Tegnap óta én is boldog Jawa tulaj lettem, egy 638 as Twin Sporttal. Lenne pár kérdésem azokhoz akinek ilyen tipus van, vagy érti a Jawa kinját baját. A motor higeden nagyon nehezen indul, csak sokadik szivatás után röffen, ez minek az oka?
A másik, egyesbe tételnél a váltó nagyot reccsen, és 4. ben a motor rángat, mintha a kuplungot rángatnám be gyorsitás közben. Ez minek lehet az oka? Kérem aki tud segiteni irjon ide, vagy mailt (szabbensz@citromail.hu)
Köszönöm előre is!
sorszám: 18078 (112491)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2009-05-18 14:33:02
Köszönöm, igen, lehet látni. Okos kis rendszer, az biztos:)
sorszám: 18077 (112467)
(előzmény: Tibi2T, 2009-05-16 14:44:44)

 
 
Hörömpöli
válasz erre | email2009-05-18 10:46:39
Hali!Mail ment.
sorszám: 18076 (112465)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2009-05-16 14:44:44
A kért képek, a lényeget talán látni lehet:
http://kepfeltoltes.hu/view/090516/20090516_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/090516/20090516_002__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/090516/20090516_005__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
sorszám: 18075 (112392)
(elözmény: Erős Pista, 2009-05-11 16:32:19)

 
 
SimsonosZoli
válasz erre | email2009-05-16 00:38:22
Szevasz Eros Pista,

gyorben csinaltattam a fotengely csapagyat, 7eft tavaly, a ket szelso csapagy 12eft/db azt hiszem. szimmeringek,nehany ezer forintos tetel.
a szereles meg otthoni munka, amit Bohumil250 hajtott vegre, de csak azert mert protekcios vagyok nala. (apuci egyetlen hujje fia):) hajtokart azt kb 6eft-ert tudsz beszerezni a futareknal, csapagyastol. vadonat uj fotengelyt is be lehet szerezni, de kb 60e ft, ami eleg borsos ar. Ja az en gepen is keveset futott volt, mielott hozzam kerult, de valoszinu az volt a veszte, mert a kozepso fotengely csapagy kosara szethullott, kipugogta a motor. szoval te tudod, erdemes rakolteni egy kicsit.
sorszám: 18074 (112370)
(elözmény: Erős Pista, 2009-05-15 18:51:56)

 
 
kalidor
válasz erre | email2009-05-15 22:29:26
Hali Sunesz!
Nekem szükségem lenne főtengő javításra! Halottam motorosoktól, h pontosan és gyorsan dolgozol! Szerintem beszéljük meg a részleteket emailben ok? Ment az email.
sorszám: 18073 (112367)
(elözmény: Erős Pista, )

 
 
SANYA350
válasz erre | email2009-05-15 22:00:57
Sziasztok!Gyűrűket szerettem volna venni a mocimhoz,az eladó kérte a méretét.A gyűrűk nem mind egy méretűek?Én úgy tudtam,hogy csak a hengerek és a dugattyúk vannak méretezve.Szerintetek?
sorszám: 18072 (112366)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2009-05-15 20:55:52
Az enyém 10 évet állt mielőtt hozzám került, a csapágyak gallyra is mentek ez idő alatt. Irtó hangosak voltak, ha nálad is ez van akkor feltétlen csere. Lehet hogy az időnkénti beindítás megmentette a rozsdától.
sorszám: 18071 (112361)
(elözmény: Erős Pista, 2009-05-15 20:48:46)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu