hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 21. csütörtök 
Olivér

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Rudolph B
válasz erre | email2013-08-05 23:28:18
Így nevezték a gépészek a "Belsőégésű motorok tervezése és vizsgálata" c. tankönyvet.Dezsényi az egyik szerző.
Persze, kék színű a borító.

üdv.: R
sorszám: 26220 (140284)
(előzmény: tpapp, 2013-08-05 22:49:13)

 
 
tpapp
válasz erre | email2013-08-05 22:54:40
Nincs valakinek olcsó es szép 18"-os ráfja? 36 küllős.
sorszám: 26219 (140283)

 
 
tpapp
válasz erre | email2013-08-05 22:52:26
Laci, hogy állsz az 500ccm-vel? Vannak fotóid a blokkrol?
sorszám: 26218 (140282)
(előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-08-02 23:26:28)

 
 
tpapp
válasz erre | email2013-08-05 22:49:13
Kék biblia? Csak nem a közlekes motorok könyvre gondolsz?
sorszám: 26217 (140281)
(előzmény: Rudolph B, 2013-08-02 23:42:43)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-08-05 22:36:30
Kettőt tudtam elindítani kézzel a 12-ből, a többit az ütvecsavarhúzó.Minden ép maradt, nem kellett fúrni, szenvedni.

üdv.: R
sorszám: 26216 (140280)
(előzmény: hzoltaan, 2013-08-05 12:50:29)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-08-05 12:50:29
azért az ütvecsavarozó az nagy királyság, nem? Jó kis szerszám. :)
sorszám: 26215 (140259)
(előzmény: Rudolph B, 2013-08-05 01:02:15)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-08-05 01:02:15
Hát, én is úgy jártam, hogy csak ütvecsavarhúzó segített, az eredeti csavarokat ki is dobtam nagy ívben, keresek valami frisseket helyettük.Összerakni már nem lesz nagy gond, úgy néz ki.

üdv.: R
sorszám: 26214 (140249)
(előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-08-04 11:47:57)

 
 
VisegrádiMotoros
válasz erre | email2013-08-04 11:47:57
Egyáltalán nem nehéz a művelet, bár a sufniból előkotort ázott fázott blokkot szétszedni azért nehezebb volt mint összerakni :)
sorszám: 26213 (140231)
(előzmény: Rudolph B, 2013-08-04 00:38:02)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-08-04 00:38:02
Az újabb modelleknél sincs másként.A CZ 125/175/250 motorokon is ('80 után) ugyanez, csak nem labirint, hanem szimering (aluházban) van ott.Napokban szedtem szét egy 485-öst, ugyanez a felállás, de hozzátenném: nem nagy dolog szétszedni és összerakni.

üdv.: R
sorszám: 26212 (140224)
(előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-08-03 13:22:38)

 
 
MPetya
válasz erre | email2013-08-03 18:16:10
Remek :D
sorszám: 26211 (140213)
(előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-08-03 13:22:38)

 
 
VisegrádiMotoros
válasz erre | email2013-08-03 13:22:38
Nem tudlak megnyugtatni. Csapágy labirint csapágy.
sorszám: 26210 (140209)
(előzmény: MPetya, 2013-08-03 07:44:36)

 
 
MPetya
válasz erre | email2013-08-03 07:44:36
Azt hiszem megtaláltam. Nyugtass meg hogy nem kell blokkot húzni a cseréhez, és rosszul láttam a rajzon, hogy csapágy szimmering csapágy.
sorszám: 26209 (140206)
(előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-08-02 23:26:28)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-08-03 07:39:30
Kösz, ez jó és logikus magyarázat, hogy az erők iránya határozza meg hogy kar vagy rúd.
sorszám: 26208 (140205)
(előzmény: Rudolph B, 2013-08-02 23:42:43)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-08-02 23:42:43
Műszaki berkekben, könyvekben hajtórúd szerepel, a nagy kék bibliában is.Azért használom ezt, mert így tanultam.
Hajtókar a kerékpár hajtókar.Ez főként hajlításra van terhelve.
A hajtórúd csak nyomásra van terhelve (jó, kihajlásra is, extreme) a vezetés miatt (dugattyú, régi gépeken keresztfej).
Használja mindenki mindkét elnevezést, de szigorúan véve a hajtórúd a hivatalos.
Ettől függetlenül értjük egymást, én is megértem persze.Mindenki használjon olyan elnevezést, amit akar, kedve szerint.
Más:
Nagyon sajnálom, hogy nem találkoztunk az elmúlt években, kiváncsi lettem volna a "vizes" tapasztalatokra.
Egyszer majd megnézem és elbeszélgetünk, ha találkozunk.

üdv.: R
sorszám: 26207 (140200)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2013-08-02 14:20:34)

 
 
VisegrádiMotoros
válasz erre | email2013-08-02 23:26:28
Ma raktam szimeringet 559 blokkba, de a méretét már megint elfelejtettem :)

http://www.szocimotoros.hu/hu/szakirodalom

Szocimoci a barátod! Innen lestem én is, a listából letöltöd a neked megfelelőt, és ott megtalálod!

Laci
sorszám: 26206 (140199)
(előzmény: MPetya, 2013-08-02 21:31:59)

 
 
MPetya
válasz erre | email2013-08-02 21:31:59
Sziasztok! Meg tudná valaki mondani az 559-es Jawa főtengely szimmeringek méreteit?

Előre is köszi!
sorszám: 26205 (140197)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2013-08-02 18:23:19
Nem piszkálódni akartam,de a sonka a fötengelyen az ellen súly de csak kétütemümotornál.
sorszám: 26204 (140195)
(előzmény: Keri, 2013-08-02 14:47:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-08-02 14:47:07
Na ezt most nagyon kellet.
Mindkét megnevezés használatos.
Műszakilag a hajtókar a sonka lenne...persze a sonka sem helyes, mert hát acélból van...és a tolómérőt is szoktuk sublernek nevezni, szóval szerintem egyszerűbb ha elfogadjuk a másik szóhasználatát, legfeljebb ha nem világos akkor rákérdezünk pontosan mire gondolt.
sorszám: 26203 (140190)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2013-08-02 14:20:34)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2013-08-02 14:20:34
Hajtórúdja a vizimalomnak volt ezt meg hajtókarnak becézik.
sorszám: 26202 (140189)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2013-08-02 14:16:38
Az enyém 81es 634es és tűgörgős.
sorszám: 26201 (140188)
(előzmény: Árpád, 2013-08-01 00:20:21)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-08-01 22:20:28
A CZ 472 motoromban ('79-es) bronzperselyes volt, ez változó lehetett abban az időben.Mindenesetre, tudni kell hogy amit cserélni akarunk milyen, ahhoz képest kell vásárolni.Pl. olyan csapszeges dugó kell, amely lehetővé teszi a tűgörgők alkalmazását, kb. erre gondoltam.
A CZ 988.2 már '77-ben is tűgörgős volt, az ősei is ilyenek voltak.
Ha tűgörgős a dugócsapszegen is, akkor - az egyforma szemtávolság miatt -ugyanolyan.

üdv.: R
sorszám: 26200 (140178)
(előzmény: Árpád, 2013-08-01 00:20:21)

 
 
csöves
válasz erre | email2013-08-01 14:05:42
Az én cz 350-es 1979-es kiadású jawam is tűgörgős,56 db tűgörgő van a 2 hajtókarba.
sorszám: 26199 (140169)

 
 
lszabonk
válasz erre | email2013-08-01 00:29:50
Köszi, de talán egy kicsit messze van!
Még Krakkóig csak-csak, de az a plusz 25.. :D
sorszám: 26198 (140162)
(előzmény: hzoltaan, 2013-07-30 15:40:24)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-08-01 00:20:21
A 634nel is tügörgő van a későbbi gyartmanyoknál. Pl. Az enyém is görögös. 634/5. 83as gyártmány. Úgy tudom az enyèm hajtórúdja és a 638é megegyezik.
sorszám: 26197 (140161)
(előzmény: Rudolph B, 2013-07-31 23:12:56)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-07-31 23:12:56
Nem.Egy hajtórúdon amúgy rengeteg méret van, így nem pontos a kérdés.A szemtávolság ugyanaz, a hajtórúdcsapágy ugyanaz, de a dugócsapszeg csapágya a 634-ben bronzpersely, a 638-ban tűgörgő, a kettő méretekben (anyagban) is különbözik.Kombinálni lehet, de előre ki kell mérni mindent.Pl. tűgörgő helyett lehet vastagabb bronzpersely, de ilyen kész nincs, csináltatni kell, stb.

üdv.: R
sorszám: 26196 (140159)
(előzmény: bobe, 2013-07-30 11:27:56)

 
 
Lays
válasz erre | email2013-07-31 10:42:05
Még egy apróság: Árban mi a reális egy 350-es TS ért?
sorszám: 26195 (140147)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-07-30 15:40:24
adnék én egy szettet, de akkor gyere el érte. :D
Krakko-tól 25km nyugatra.
sorszám: 26194 (140140)
(előzmény: lszabonk, 2013-07-30 15:09:40)

 
 
lszabonk
válasz erre | email2013-07-30 15:21:48
Esetleg a CZ 175-é jó lenne? Ígértek egyet, nagyon hasonlít a fotó alapján. Ha egy kis átalakítás az ára, simán belefér, csak jó legyen.
sorszám: 26193 (140139)

 
 
lszabonk
válasz erre | email2013-07-30 15:09:40
Szervusztok!
Valaki nem tud esetleg egy eladó CZ 350 láncvédőt? Sajnos egy 100-as tempónál történt láncszakadás a meglévőt sikeresen ledarálta a hátsó sárvédővel stb. együtt.
sorszám: 26192 (140138)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-07-30 11:52:39
:P én meg egyre. :)
egy SR500 jó volna.
sorszám: 26191 (140135)
(előzmény: Lays, 2013-07-30 11:25:08)

 
 
bobe
válasz erre | email2013-07-30 11:27:56
Sziasztok ! Egy kereds lenne : a 634-es fotengelyhajtokarok megegyeznek a 638-al ? Egy ugyanaz meret ?
sorszám: 26190 (140133)

 
 
Lays
válasz erre | email2013-07-30 11:25:08
ETZ-n egyébként gondolkodtam,vonzott a sebességek száma de nem.
Mostmár 1hengerről legalább 2re akarok váltani :D
sorszám: 26189 (140131)

 
 
Lays
válasz erre | email2013-07-30 11:23:29
Igazából,amihez nem kell hozzányúlni az nekem nem motor. Én azt nemtudom elviselni,hogy veszek egy új valamit,ráülök aztán go semmi baja.
A szereléseket én egy élménynek élem meg:
Mikor rossz,összerakod és bepöffen annál nincs is jobb érzés. A kis Szityómat rengeteget szereltem,sokszor felmérgesített de sose tudtam rá igazán haragudni. Kicsit elpityeregtem magam mikor eladtam. Furcsa fétis ez,de én szeretek szerelni és szerintem ezt nektek pont nem kell magyarázni.Persze a környezetem ezt nem érti,és máig nincs vele kibékülve :D
sorszám: 26188 (140130)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-07-30 10:57:11
nem tudom, hogy a Jawa/MZ, minőségileg mennyire hasonlítható a Nikon/Canon-hoz :D :D
értem a lényeget amúgy, de ez megmosolyogtatott! :P
sorszám: 26187 (140129)
(előzmény: Keri, 2013-07-30 08:25:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-07-30 08:25:43
Ez kb. olyan mint a fényképezőgépeknél.
A Nikonosok és a Canonosok folyamatosan egymást szívatják, de igazából mindkettő rohadt jó kis gép, hajszálnyi különbségekkel.
sorszám: 26186 (140128)
(előzmény: Keri, 2013-07-30 08:24:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-07-30 08:24:20
Csak aztán a nagy szerelemből nehogy az legyen, hogy folyamatosan szereled :D

Na de ne hallgass senkire. A Jawasok a Jawat favorizálják, az MZ-sek az MZ-t.
Jó motor mindkettő, megvan a maga hibája mindkettőnek. Úgy is az dönt hogy melyik tetszik jobban, és melyikkel érzed jól magad, hiszen ez az egy amiért motorozunk, nem az ésszerűség.
sorszám: 26185 (140127)
(előzmény: Lays, 2013-07-29 23:41:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-07-30 08:18:35
Ez igaz, még a 6V-os is legyorsulja a 250-es ETZ-t. Ez volt az oka hogy szerettem motorozni vele, de nem vigasztalt ez, amikor az út szélén pillanatragasztóval kellet összeraknom a megszakító kalapácsot, vagy a bedagadt apró lyukú benzincsap tömítést cseréltem benzinben fürödve, esetleg a kipufogó kilőtte a furulyát és a sötétben kerestem a bokorban :D
sorszám: 26184 (140126)
(előzmény: Tibi2T, 2013-07-29 21:54:33)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-07-30 05:11:25
Lebuktam..... :D
sorszám: 26183 (140123)
(előzmény: Tibi2T, 2013-07-29 21:55:28)

 
 
Lays
válasz erre | email2013-07-29 23:41:05
Én egy szerethető motort akarok!
És érzem hogy a TS az lesz! :D
sorszám: 26182 (140122)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-07-29 23:05:06
Szép motor és dinamikus zene!
Mit jelent az, hogy "saját"?
Te játszod?Mert nagyon jól szól...

üdv.: R
sorszám: 26181 (140121)
(előzmény: Ze78, 2013-07-29 22:11:06)

 
 
Ze78
válasz erre | email2013-07-29 22:11:06
Egy kis saját zene!
http://www.youtube.com/watch?v=Rppp6sCFndM
És a jelen:
https://www.youtube.com/watch?v=h-WXL8GuxK0

Mert még azt hiszitek MZ-s lettem :-)
sorszám: 26180 (140118)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-07-29 21:55:28
Nem is igaz, hogy szeretted az MZ-t :D
sorszám: 26179 (140117)
(előzmény: Árpád, 2013-07-29 19:37:30)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-07-29 21:54:33
Bár az MZ egyszerűbb, de az erő a 350-es tulajokkal van :-)
sorszám: 26178 (140116)
(előzmény: Keri, 2013-07-29 19:23:16)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-07-29 19:37:30
Mint motort én az ETZt szerettem, megis azt adtam el es a jawàt tartottam meg. :)
sorszám: 26177 (140115)
(előzmény: Keri, 2013-07-29 19:23:16)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-07-29 19:33:10
Azért nem kérdezte az MZ előnyeit mert ismerte Könyves Kálmán szavait.
" .... pedig mivel nincsenek , említés ne tétessêk"
:D :D :D
sorszám: 26176 (140114)
(előzmény: Keri, 2013-07-29 19:25:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-07-29 19:25:39
Persze te azt kérdezted hogy mire kell odafigyelni a Jawanál, nem pedig az MZ előnyeit kérdezted.
:)
sorszám: 26175 (140113)
(előzmény: Lays, 2013-07-29 14:29:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-07-29 19:23:16
"Jawa, Czetka drága kincs, jó ha van...de jobb ha nincs" :D
MInt motort szerettem, de most valahogy mégis MZ-m van :)
Egyszerűbb szerkezet.
sorszám: 26174 (140112)
(előzmény: Lays, 2013-07-29 14:29:20)

 
 
Lays
válasz erre | email2013-07-29 14:29:20
Ha nem jön be,akkor váltunk.
De megbánnám ha nem próbálnám meg :)
sorszám: 26173 (140107)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-07-29 13:25:05
na igen, de nem is annyira necces a gázáramlás a két henger/1 karbi között, meg kevesebb a gond a főtengellyel is. :)
de nem beszéllek le, nekem is a Jawak jönnek be.
sorszám: 26172 (140106)
(elözmény: Lays, 2013-07-29 13:10:51)

 
 
Lays
válasz erre | email2013-07-29 13:15:31
Ja! Meg olvastam hogy a Váltóvillát érdemes kicserélni a 634-esére. Ebből hány darab van?
sorszám: 26171 (140104)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu