:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Így nevezték a gépészek a "Belsőégésű motorok tervezése és vizsgálata" c. tankönyvet.Dezsényi az egyik szerző.
Persze, kék színű a borító.
üdv.: R
Nincs valakinek olcsó es szép 18"-os ráfja? 36 küllős.
Laci, hogy állsz az 500ccm-vel? Vannak fotóid a blokkrol?
sorszám: 26218 (140282)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-08-02 23:26:28)
Kék biblia? Csak nem a közlekes motorok könyvre gondolsz?
Kettőt tudtam elindítani kézzel a 12-ből, a többit az ütvecsavarhúzó.Minden ép maradt, nem kellett fúrni, szenvedni.
üdv.: R
azért az ütvecsavarozó az nagy királyság, nem? Jó kis szerszám. :)
Hát, én is úgy jártam, hogy csak ütvecsavarhúzó segített, az eredeti csavarokat ki is dobtam nagy ívben, keresek valami frisseket helyettük.Összerakni már nem lesz nagy gond, úgy néz ki.
üdv.: R
sorszám: 26214 (140249)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-08-04 11:47:57)
Egyáltalán nem nehéz a művelet, bár a sufniból előkotort ázott fázott blokkot szétszedni azért nehezebb volt mint összerakni :)
Az újabb modelleknél sincs másként.A CZ 125/175/250 motorokon is ('80 után) ugyanez, csak nem labirint, hanem szimering (aluházban) van ott.Napokban szedtem szét egy 485-öst, ugyanez a felállás, de hozzátenném: nem nagy dolog szétszedni és összerakni.
üdv.: R
sorszám: 26212 (140224)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-08-03 13:22:38)
Remek :D
sorszám: 26211 (140213)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-08-03 13:22:38)
Nem tudlak megnyugtatni. Csapágy labirint csapágy.
Azt hiszem megtaláltam. Nyugtass meg hogy nem kell blokkot húzni a cseréhez, és rosszul láttam a rajzon, hogy csapágy szimmering csapágy.
sorszám: 26209 (140206)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-08-02 23:26:28)
Kösz, ez jó és logikus magyarázat, hogy az erők iránya határozza meg hogy kar vagy rúd.
Műszaki berkekben, könyvekben hajtórúd szerepel, a nagy kék bibliában is.Azért használom ezt, mert így tanultam.
Hajtókar a kerékpár hajtókar.Ez főként hajlításra van terhelve.
A hajtórúd csak nyomásra van terhelve (jó, kihajlásra is, extreme) a vezetés miatt (dugattyú, régi gépeken keresztfej).
Használja mindenki mindkét elnevezést, de szigorúan véve a hajtórúd a hivatalos.
Ettől függetlenül értjük egymást, én is megértem persze.Mindenki használjon olyan elnevezést, amit akar, kedve szerint.
Más:
Nagyon sajnálom, hogy nem találkoztunk az elmúlt években, kiváncsi lettem volna a "vizes" tapasztalatokra.
Egyszer majd megnézem és elbeszélgetünk, ha találkozunk.
üdv.: R
sorszám: 26207 (140200)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2013-08-02 14:20:34)
Ma raktam szimeringet 559 blokkba, de a méretét már megint elfelejtettem :)
http://www.szocimotoros.hu/hu/szakirodalom
Szocimoci a barátod! Innen lestem én is, a listából letöltöd a neked megfelelőt, és ott megtalálod!
Laci
Sziasztok! Meg tudná valaki mondani az 559-es Jawa főtengely szimmeringek méreteit?
Előre is köszi!
Nem piszkálódni akartam,de a sonka a fötengelyen az ellen súly de csak kétütemümotornál.
Na ezt most nagyon kellet.
Mindkét megnevezés használatos.
Műszakilag a hajtókar a sonka lenne...persze a sonka sem helyes, mert hát acélból van...és a tolómérőt is szoktuk sublernek nevezni, szóval szerintem egyszerűbb ha elfogadjuk a másik szóhasználatát, legfeljebb ha nem világos akkor rákérdezünk pontosan mire gondolt.
sorszám: 26203 (140190)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2013-08-02 14:20:34)
Hajtórúdja a vizimalomnak volt ezt meg hajtókarnak becézik.
Az enyém 81es 634es és tűgörgős.
A CZ 472 motoromban ('79-es) bronzperselyes volt, ez változó lehetett abban az időben.Mindenesetre, tudni kell hogy amit cserélni akarunk milyen, ahhoz képest kell vásárolni.Pl. olyan csapszeges dugó kell, amely lehetővé teszi a tűgörgők alkalmazását, kb. erre gondoltam.
A CZ 988.2 már '77-ben is tűgörgős volt, az ősei is ilyenek voltak.
Ha tűgörgős a dugócsapszegen is, akkor - az egyforma szemtávolság miatt -ugyanolyan.
üdv.: R
Az én cz 350-es 1979-es kiadású jawam is tűgörgős,56 db tűgörgő van a 2 hajtókarba.
Köszi, de talán egy kicsit messze van!
Még Krakkóig csak-csak, de az a plusz 25.. :D
A 634nel is tügörgő van a későbbi gyartmanyoknál. Pl. Az enyém is görögös. 634/5. 83as gyártmány. Úgy tudom az enyèm hajtórúdja és a 638é megegyezik.
Nem.Egy hajtórúdon amúgy rengeteg méret van, így nem pontos a kérdés.A szemtávolság ugyanaz, a hajtórúdcsapágy ugyanaz, de a dugócsapszeg csapágya a 634-ben bronzpersely, a 638-ban tűgörgő, a kettő méretekben (anyagban) is különbözik.Kombinálni lehet, de előre ki kell mérni mindent.Pl. tűgörgő helyett lehet vastagabb bronzpersely, de ilyen kész nincs, csináltatni kell, stb.
üdv.: R
Még egy apróság: Árban mi a reális egy 350-es TS ért?
adnék én egy szettet, de akkor gyere el érte. :D
Krakko-tól 25km nyugatra.
Esetleg a CZ 175-é jó lenne? Ígértek egyet, nagyon hasonlít a fotó alapján. Ha egy kis átalakítás az ára, simán belefér, csak jó legyen.
Szervusztok!
Valaki nem tud esetleg egy eladó CZ 350 láncvédőt? Sajnos egy 100-as tempónál történt láncszakadás a meglévőt sikeresen ledarálta a hátsó sárvédővel stb. együtt.
:P én meg egyre. :)
egy SR500 jó volna.
Sziasztok ! Egy kereds lenne : a 634-es fotengelyhajtokarok megegyeznek a 638-al ? Egy ugyanaz meret ?
ETZ-n egyébként gondolkodtam,vonzott a sebességek száma de nem.
Mostmár 1hengerről legalább 2re akarok váltani :D
Igazából,amihez nem kell hozzányúlni az nekem nem motor. Én azt nemtudom elviselni,hogy veszek egy új valamit,ráülök aztán go semmi baja.
A szereléseket én egy élménynek élem meg:
Mikor rossz,összerakod és bepöffen annál nincs is jobb érzés. A kis Szityómat rengeteget szereltem,sokszor felmérgesített de sose tudtam rá igazán haragudni. Kicsit elpityeregtem magam mikor eladtam. Furcsa fétis ez,de én szeretek szerelni és szerintem ezt nektek pont nem kell magyarázni.Persze a környezetem ezt nem érti,és máig nincs vele kibékülve :D
nem tudom, hogy a Jawa/MZ, minőségileg mennyire hasonlítható a Nikon/Canon-hoz :D :D
értem a lényeget amúgy, de ez megmosolyogtatott! :P
Ez kb. olyan mint a fényképezőgépeknél.
A Nikonosok és a Canonosok folyamatosan egymást szívatják, de igazából mindkettő rohadt jó kis gép, hajszálnyi különbségekkel.
Csak aztán a nagy szerelemből nehogy az legyen, hogy folyamatosan szereled :D
Na de ne hallgass senkire. A Jawasok a Jawat favorizálják, az MZ-sek az MZ-t.
Jó motor mindkettő, megvan a maga hibája mindkettőnek. Úgy is az dönt hogy melyik tetszik jobban, és melyikkel érzed jól magad, hiszen ez az egy amiért motorozunk, nem az ésszerűség.
Ez igaz, még a 6V-os is legyorsulja a 250-es ETZ-t. Ez volt az oka hogy szerettem motorozni vele, de nem vigasztalt ez, amikor az út szélén pillanatragasztóval kellet összeraknom a megszakító kalapácsot, vagy a bedagadt apró lyukú benzincsap tömítést cseréltem benzinben fürödve, esetleg a kipufogó kilőtte a furulyát és a sötétben kerestem a bokorban :D
Én egy szerethető motort akarok!
És érzem hogy a TS az lesz! :D
Szép motor és dinamikus zene!
Mit jelent az, hogy "saját"?
Te játszod?Mert nagyon jól szól...
üdv.: R
Egy kis saját zene!
http://www.youtube.com/watch?v=Rppp6sCFndM
És a jelen:
https://www.youtube.com/watch?v=h-WXL8GuxK0
Mert még azt hiszitek MZ-s lettem :-)
Nem is igaz, hogy szeretted az MZ-t :D
Bár az MZ egyszerűbb, de az erő a 350-es tulajokkal van :-)
Mint motort én az ETZt szerettem, megis azt adtam el es a jawàt tartottam meg. :)
Azért nem kérdezte az MZ előnyeit mert ismerte Könyves Kálmán szavait.
" .... pedig mivel nincsenek , említés ne tétessêk"
:D :D :D
Persze te azt kérdezted hogy mire kell odafigyelni a Jawanál, nem pedig az MZ előnyeit kérdezted.
:)
"Jawa, Czetka drága kincs, jó ha van...de jobb ha nincs" :D
MInt motort szerettem, de most valahogy mégis MZ-m van :)
Egyszerűbb szerkezet.
Ha nem jön be,akkor váltunk.
De megbánnám ha nem próbálnám meg :)
na igen, de nem is annyira necces a gázáramlás a két henger/1 karbi között, meg kevesebb a gond a főtengellyel is. :)
de nem beszéllek le, nekem is a Jawak jönnek be.
Ja! Meg olvastam hogy a Váltóvillát érdemes kicserélni a 634-esére. Ebből hány darab van?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|