:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Köszi az infót: ha esetleg telefonszámot is tudnátok majd, sokat segítene. :-)
Szijasztok! Azt szeretném kérdezni hogy hogyan tudok mindent kihozni a 250wenesebol! MInden tippet és trükköt várok. Nha tovább szép napot mindenkinek
szia,
a berugo/valotengelyt vegtelenul egyszeru visszaramolni a helyere, ha esetleg ha mar ugyis kint van, akkor eredemes lecserelni az "O"-gyurut vmi rendesre... szoval, ha figyelmesen megnezed a tengelyt, a belso kialakitasa megmunkaltan vegzodik. a blokkban egy ugyanilyen profil talalhato, gyakorlatilag csak be kell "pattintani" abba a kikepzett furatba, persze elobb a fogasivet, valamit a hozza tartozo rugot celszeru elokesziteni a tengely fogadasara. a blokkban van egy a rugo kiakadasat megakadalyazo elem, a rugo szabadon levo veget abba helyezd be, aztan johet a felcsevelese a rugonak, illetve a fogasivenek. ez kb masfel fordulat. amint ez megvan tarts a helyen huvelykujjal, aztan a masik kezeddel told be a tengelyt a kialakitott furatba. a lapos megmunkalasu resz nezzen lefele. az ujjadra vigyazz,
udv
Szerintem tökéletes. Egy jó minőségű karton vagy műszaki rajzlap bezsírozva bőven jó.
Hali,
a Pattanytús utca majdnem legvégén, ahol már a temető van. Házszámot nem tudok, de van cégtábla és az udvar hátsó részében látszik is a gépműhely. Pár dolgot én is csináltattam már nála, csak jókat mondhatok.
sorszám: 18166 (112858)
( előzmény: SimsonosZoli, 2009-05-27 08:12:48)
Még annyit: hengertalpra lítium zsírral papír tömítés, hengerfejbe 0,2 mm alu tömítés került, ezek jónak tűnnek? Szétszedésnél vmi papír tömítést találtam alul én is, mert a gumitömlő szerelését taglalta a szöveg rajta :)
Egy kérdés generált egy problémát: lassan kész a 485 Cz (egy henger, 250 ccm, 1982) Viszont feltűnt hogy nem old a kuplung. Mivel a mechanika működőnek tűnt, lekaptam a bal oldalt hogy megnézzem. Innen jön két kérdés:
1. A kuplungnál a lap kiemel ha behúzom a kart, de a lamellák egyben maradnak, a kerék sebeségben forgatja a dugót. Összeállt volna (2 év állás, de olajban)? Ha igen, mit javasoltok?
2. A blokkal véletlenül lehúztam a berúgó/váltó tengelyt, a rugók szétugrottak mint a kisvakond autója... Hogyan illik összerakni, van rá leírás, ötlet? Ez a rész gondolom szabvány Jawa.
Előre is köszi, mint az eddigi összes jó tanácsokat is.
Szevasz Petrov,
Szabadhegyen hol van ez a Puspok úr? nem is hallottam meg rola.meg tudnad adni acimet? Koszi. Ja en csak a fotengelyt csinaltattam meg nala, az eredeti cseh dugattyut hasznaltam, szoval ahhoz nem tudok hozzaszolni.
Hali. Ha főtengely nélkül összeraktad akkor beteszed elsőbe és meg kell nézni hogy mennyit tud még mozogni a fogaskerék amin a kapcsoló körmök vannak. Tudom nincs nagy hely de egy vékony csavarhúzóval el lehet annyit játszani. Ha látszólag nagyon sok a mozgás akkor azt a fogaskereket kell bentebb játszani amibe kepcsolódik a köröm. Ha jól ki bírtam nézni akkor az előtéttengelyen lévő brozpersely és az első fogaskerék közé kell hézagoló acél alátétet rakni. Én traktoralkatrész boltban láttam önindítóhoz való hézagoló alátéteket. de ha oda nem lehet rakni akkor a brozperselyt ki kell préselni és a persely pereme alá tenni a megfelelő méretű alátétet. De el kel vele játszani egy darabíg
Szia! Csak annyival szeretnélek ki egésziteni hogy a Schwartz-nál furatam 350/472-emet és ök adtak hozzá dugot is! Hát bejáratásnál nem mentem vele 100 métert és szétt nyilt a dugatyu 30-40-es temponál persze mondanom sem kell hogy szét verte teljesen a persejt és le is tört bellöle:(! azota püspök úrhoz hordom az ilyen dolgaimat szabad hegyre! Ö nagyon jó szakember és olcsó is!
sorszám: 18161 (112825)
( előzmény: SimsonosZoli, 2009-05-27 00:02:43)
Szevasz OregHal,
tudnam ajanlani Gyorben a Damjanich utcaban Schwartz es fiai muhelyt. ott csinaltattam meg a fotengelyemet en is a Jawahoz 350/638. fotengelycsapagy csere volt. Csapagyat legtobb csapagyboltban be tudsz szerezni, vagy bogaraszd az internetet. a fotengelycsapagyra figyelj, hogy C3-as legyen, az azt hiszem a terhelhetoseget, vagy az anyagminoseget jeloli. valaki majd ugyis kijavit, ha teveset irtam. szimmeringet is be lehet szerezni csapagyboltokban, vagy internetrol.
sok sikert.
Szevasz Bishop,
azert mert allandoan szerelned kell, ne a motort hibaztads. nekem is "szar" szocimotorom van, de nem kell allandoan szerelnem, pedig megyek vele havi 1000-1200 km, attol fugg mennyit dolgozom. ha csak fele annyit szerelnem mint itt nehanyan, akkor ehenhalnek, mert nem tudnek melozni menni. kicsit jobban oda kell figyelni a szerelesnel, es akkor nem lesznek alando gondok. remelem segitett a hozzaszolas. multkor mentem egy Honda Shadow-val, de nem cserelnem le a JÓ Jawa-ra.
balesetmentes utat.
Egyik barátom szeretne segitséget kérni, irt volna ide, csak nem kapja meg a regisztráláshoz szükséges visszaigazolo mail... na szóval, ezt kérdezné:
Jawa cz 488.0. Olyat tesz hogy ha megy vele tartósan egyhuzamban akkor egy idő után elkezd fulladozni de ha behúzza a kuplungot egyből felpörög. Mi lehet az oka, hogy sebességben egy idő után lefulladozik aztán megint magához tér megint lefullad?
Jogos. De nem arról volt szó, hogy lötyög, hanem, hogy pontatlan. Mellesleg, ugyanez van a mai kisipari hulladékokkal. Szegény öreg Pajó bácsinak, többszörösen visszaeső alkoholista Simson felhasználónak nincs pénze megvenni a drága alkatrészeket, pedig egy minőségi dugó neki is belekerülne jó pár ezer forintjába. Helyette megveszi 900-ért, de mint mondotta, nem csodálkozik, hogy "mindég szar ez". Na, ilyen hozzáállással valóban nem lehet egy huszon x éves motor üzembiztos.
sorszám: 18157 (112818)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-05-26 15:41:47)
heló!!speed . a váltómat csinálom még mindig, az 1-est nem veszi vagy ha beveszi akkor is szarozik berreg kattog meg minden. kicserltem aléptető villákat, összeborítottam ablokkot főtengely nélkül, mit nézzek most mire ügyeljek? végig váltottam tök jól veszi, mire kell ügyelni tudnátok segíteni. 634esemvan.üdv
sorszám: 18155 (112815)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-05-26 15:41:47)
Az igen kiváló cucc, nekem is ezt ajánlották itt a fórumon h építsem meg és azóta minden ok. Bemész egy elektros boltba, kérsz két 50A-es diódát, vagy diódahidat, nem tudom a pontos megnevezését, de ugyanolyat fogsz kapni mint a képen. Aztán némi vezetéket és csúszósarut, majd össze lehet barkácsolni az egyenirányítót. A bekötése ott van a képen. Én speciel nem forrasztottam, hanem a vezeték mindkét végére sarut tettem. A diódákon látszik, hogy középen furat van, tehát egy hatos csavarral oda is tudod fogatni a régi lyukacsos fémházhoz.
Tegnap a 638 asomban elfüstölt az egyenirányitó. Tudna valaki küldeni valami kapcsolási rajzot, épitési tervet vagy valami tippet, hogy mivel, hogyan lehetne helyettesiteni, mert 5000 ft ot sokallok egy ugyanilyen szarért kiadni, h az is leégjen...
Ilyet találtam, de ez nekem kinai...
http://www.volny.cz/dizzzy/usmernovac.htm
Ha tőlem kérdezted, fingom sincs, mert még a helységnevet sem hallottam sosem :)
Van egy eladó jawa vázam, forgalmival! Áron alul...ha valakit érdekel írjon a bubue@freemail.hu címre
biztos hogy lesz Csemőn jawa találka?Mert a Veterán.hu - eseménynaptárjáról le vették ezt a programot.Ha valaki tud biztosat jelezze.
Köszi; id.gaborjanos@freemail.hu
biztos hogy lesz Csemőn jawa találka?
Bishop nagy szocimotoros kollégának elég lekezelő stílusa van, pedig csak a saját balfaszságát írta ki ezzel hogy mindíg szar a szocimoci. Bár kár is foglalkozni az ilyenekkel. Egy biztos attól függetlenül hogy régi a motor szereléskor meg kell adni neki mindent. Valaki írt olyat hogy régi motor lazább lötyögőseb az illesztés. Ez nem olyan mint az ember izomzata hogy idős korban kelletlen durrant egyet mert lazább már az illesztés:-). Hallottam már olyan baromságot is hogy a GS35 Hoffer traktorban bőrből volt a dugattyúgyűrű:-). Na akkor régen meg pék sütötte a gőzgépet is kenyértésztából ha nem számított az illesztés :-)
Eleve FBS még véletlenül sem fordul elő otthon nálam :) A benzinállóságáról meg annyit, hogy szerinted miért rózsaszín egy idő után ? :) A loctite az megfelel a célnak.....Az "olcsó szar szocimotor" meg hibátlanul működik, ha nem így állnak hozzá, hanem tisztességesen megcsinálják egyszer.
Bishop!
csatlakoznék Matyához, sztem valamit nagyon eltoltál.
Az FBS-hez elsőkörben szeretnék én is gratulálni, de nyugi, én is beleestem ebbe a hibába. Hengertalpat tömítettem vele, nyilván nem olaj, benzin, és hőálló, ezért fél év után ismét falslevegős lett. Vegyél piros pasztát (vagy loctite, vagy valami más, csak benzin,olaj+hőálló legyen), azzal mehet a menet.
Szimmeringből hasonlóképpen ugyanez a helyzet, be kell szerezni a drága, nehezen található viton szimmeringet, mert az bírja az olajat. A sima fekete, stb színű nyilván elfárad és enni fogja a váltóolajat/falsot fog szívni a gép.
A jawa tényleg szervízigényesebb talán, de ha egyszer belövöd jól, akkor szolgál boldogan egy szó nélkül. Nálad efféle user error-ra tippelek (rossz szimmering, rossz tömítőanyag), mert nálam amióta egyszer tisztességesen gatyába ráztam (2 éve) megy mint a golyó, eszik 5litert, MINDIG a második rúgásra indul, és ennyi. Beletettem kb 7-8ezer km-t.
Én grilltálcát szoktam használni erre a célra kb 0,5mm vastag alu könyen lehet vágni ollóval és nem ég ki.
Kedves Urak,
Segítségeteket szeretném kérni. Éppen felújíttatok egy 350-es csepptankos Jawat, (360/00 -'70) és nagyon kellene egy olyan szakember, aki a blokkot profi módon rendbe tudja hozni. Értve ez alatt a szükséges gépmunkát, a csapágyak/szimeringek cseréjét (főtengelycsapágyak is) - sebváltó,stb.
Végigolvasgatva a korábbi hozzászólásokat, mintha valami Komárom (Komarno?) környéki szaki került volna szóba: igazándiból olyas valaki kellene, akit jó szívvel tudtok ajánlani, vannak referenciái.
Jómagam Fejér megyei vagyok (Dunaújv mellett.)
Nem szeretnék kisérletezni, ezért kellene valaki, aki ért a Jawak lelkivilágához, megvan a felszerelése és a tapasztalata - nem elsődleges, hogy olcsó legyen, de ésszerű határokon belül kalkuláljon. :-)
Üdv: ÖregHal
Finom tűreszelővel pár finom húzás elég. Bevallom én a sajátomat ebből a szempontból meg sem néztem mikor megfúrták. Az elején volt egy kis surrugó hang, vacilláltam is, hogy most ez ettől van-e. Hamar elmúlt, valószínű a gépműhelyben rendesen megcsinálták ezt is.
Üdv!
Szerintem nem lettek legömbölyítve. Azt mivel is kell csinálni? Lehet home-made, vagy géppel kell azt is?
Kulio
Fúrás után a csatornák szélei le lettek gömbölyítve hogy ne legyenek élesek? Egyértelműen a dugó felől jön a hang?
Csak kérdés hogy meddig fogja bírni a benzint az FBS, szerintem nagyon sokáig nem. Ha nem is japán kenőcsöt, de egy kis tubus Loctite-ot használtam, egy olyat amely rugalmas, bírja a meleget, benzint. Asszem régen Heremtic-et vagy mit használtak, ilyesmiről nem tudok hogy ma is létezne.
Az előbb elfelejtettem. Az alu hegnerfej tömítést nem lehet valahogy kikerülni, más anyaggal?
Üdv!
A benzin/levegő arány volt nagyon elmászva... az már jó. Csak tudnám mitől csörög ilyen irdatlanul, pedig még minden pászos benne. Olyan, mintha a gyűrűk pattognának a nyílásoknál. Nem tudom, ez menynire hülyeség, illetve mi adhat még ki hangot.
Kulio
Nekem mióta megvettem folyamatosan elszaródik rajta valami. Egyszerűen nem képes hibátlanul működni, pedig aztán én tényleg komótosan megyek vele... Az FBS meg nekem mindig bevállt, ezekhez az olcsó szar szocimotorokhoz sértés lenne valami drága japán kenőcsöt használni.
(meg igazából amikor raktam össze vasárnap délután csak ez volt otthon :)
Igazából csak azt szerettem volna ide felírni, hogy végre összeraktam a 350-esem, és élmény vele motorozni, noha van egy Vs700-as intruderem is.
Egyszerűen imádom ezt a szar jawa-t, marha feelinges! Kár hogy állandóan szerelni kell... de lehet pont emiatt élmény amikor éppen működik... :)
Nem akarom elvenni a kedved, de az FBS az egyik legszarabb választás volt.....
Mellesleg nem mindig szar rajta valami....
Nem lehet hogy falsot szív ?
NEkem is hasonló volt a szitu, nekem egyik hengerem leállt... magasabb fordulaton beindult, de alul megdöglött.. nem tom mi volt a baja széteszedtem az egészet most összeraktam, mindent FBS ragasztóval tömítettem, és most fasza.. (igaz a váltóolajat elkezdte enni, mert hát Jawa, tehát mindig szar rajta valami)
ilyenkor ha benya van és szikra is van akkor mennie kell... a szimmeringeknél tud falsot szívni, illetve ha szarok a tömítések a hengertalpnál vagy a szívócsonknál, karbinál. (ha a karbi fuvókái tutik természetesen, mert azzal kezd a mozdulatot ha nem vagy benne abszolút halálbiztos hogy jó.. )
Igen, felülről lefelé megy a kar mint a vaj. Aham, akkor ha legközelebb leveszem a deklit, berakom az erősebb rugót alulra. Kösz.
Üdv!
Van egy kis gondom. Felújtottam a 634-esem, és egy darabig szépen ment is. Aztán elkezdett csörögni, és elvesztette az erejét, és leesett az alapjárat, és nem tudom felhúzni 1200 fölé. Olyan, mintha eltört volna egy gyűrű, de azok épek. Ma viszont még nagyobb gáz lett... elindultam vele, majd pár kilóméter után elkezdett vacakolni az alapjárat, és a gázra sem jól reagált. majd eljutottam oda, hogy ha nem ráncigáltam a gázt, leállt. Na így jöttem haza, és nem tudom mit kezdjek vele. Ha gázt adok neki, mintha fulladna, és hirtelen felpörög. Ha elengedem, akkor motorfék, és nem robban. Valakinek van valami tippje?? (karbi tiszta, folyik a benya)
Kulio
Az erősebb rugó alullva,van olyan megoldás is ,hogy alul dupla rugó van .Ez azért kell, mert a váltókar súlya is belszol.
Szia
a 634 ből jó a villa villatengely és a 16 mozgó fogaskerekek.Ha nincsennek megkopva akkor jó donornak.
De! újonnan villa 1500 vagy kovácsolt 3500,villa tengely 900Ft 16 fogakerék 3500 ezeket kellene kicserélni neked is.
Számold össze melyik az olcsóbb.+ érdemés mind a 2 villát cserélni. Számol még szimeinget 300/db kb. +váltá csapágy 1 ezres kb.
Azok a kis rugók nekem is gondot okoznak. Ami benne volt és van is, annak igen vékony a huzalátmérője, elég gyenge egy rugó. Amitől pl 1-esből nem nyomja vissza, lábbal kicsit alá kell piszkálni. Az alkatrészeim között találtam egy rugót, amely erősebb huzalból van, méretei passzolna is, az tuti visszanyomná alulról a váltókart. Sajna csak egy van, így felesben nem akartam belerakni és azt sem találtam meg, igazából a két fajta rugóból melyik is kell.
Az előtéttengely játéka nagyobb volt a megengedettnél, de így sem dobálta ki a fokozatokat. De azért tettem egy vékony gyűrűt a görgőskosár meg a zéger közé, így már tutibiztos.
sorszám: 18129 (112679)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-05-24 09:41:49)
Egyáltalán nem ugy gondoltam, annyira hülye nem vagyok a motorokhoz! A 250 es etz met 4x húztuk szét mire jó lett! Ezzel nem akarok igy járni. A kupungot ma nézem meg. Az automatát jól raktam össze, hisz működik ahogy kell, s azt sztem nem lehet rosszul összerakni.
sorszám: 18128 (112675)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-05-24 09:41:49)
Nem kioktatni akakrlak, de szerinted szétszeded kicseréled összerakod és kész? Hát a váltó egy kicsit nagyobb odafigyelést igényel. Ha szét van szedve a blokk és ránézésre nem hibásak a fogaskerekek akkor nincs jól kihézagolva a váltó és ezért dobálja a 4.et. A kuplungod beregad akkor a kosár felé is szét kellene nézni hogy nincs e berágódva a lamella helyén. Esetleg azért nem enged vissza mert a váltónak a kis rugói elgyengültek és behúzott kuplungnál a váltókar lentetb marad és az automata része feltámasztja. Nekem is ilyen most a motorom mert lusta vagyok kicserélni a kis rugókat. Vagy valamit rosszul raktál össze az automata környékén mert írtad régebben hogy az is roszzul volt összerakva.
Ha valaki tudna küldeni egy 634 es robbantott ábrát, nagyon megköszönném, mert ehhez a tipushoz semmit nem találok :(
Hmm, akkor a léptetővilla, fogaskerekek nem használhatóak belőle a 638 ba? ránézésre kopp ugyanaz a 2 blokközép.
Dehogy ugyanaz...A 634-esé bronzperselyben fut, a 638-as-é meg tűgörgős kosarakban.Az alap konstrukció azonos, de az ördög a részletekben rejlik, mint tudjuk.
4. ben csak rángat a motor, és nehezen is veszi be a 4. et. a többi sebességet szépen, bár reccsenésekkel, de beveszi.
Hali!
Magyarul akkor a 2 blokk váltója egy és ugyanaz? Tutira kéne tudnom, mert ha igen, egy komplett papir nélküli motort tudok keriteni. A kuplungom amugy is fos, mert ma meg olyat kezdtett csinálni, hogy beragad ha kiemel. Szóval behuzom a kuplungot h elinduljak, engedném kifele, és ugymarad a bowden meg fellazul, mintha továbbra is huznám a kuplunkart, s közben már rég elengedtem...
Azok a fogaskerekek amik elszoktak kopni megegyeznek a két váltóban. A 4 diket a léptető villa miatt dobálja ki álltalában,de érdemes a 16 os fogaskereket is kicserélni .Villából a legjobb a kovácsolt 640 sé.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|