:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Húú! Te hogy oldottad meg,h aláférjen? M most h árpád mondta az tényleg nem szerepel a képen. :( Nekem meg sem fordult a fejemben,h esetleg nem passzol össze. Az álló-forgórészt már megrendeltem. Akkor most mit kezdjek vele? Nem kell valakinek? :D A mostani 6v-os dinamót át lehet tekertetni 12-esre? Ha áttekerik,akkor ugyanúgy kelleni fog hozzá egyenirányító is,v marad a mostani állapotban,cs már 12V-ot gerjeszt? (Jaja,jól néz ki rajta a pancsi tank,cs már lassan 6 éve szívok vele ha műszakira viszem,m az egész eleje ETZ,és nem nagyon tetszik nekik.:) )
Ne fogom, ezt a kúpátalakítót. Akkor a generátor nem megy rá a 634-es 6V-os főtengelyére???
Kulio
Bocsi,megnéztem a képeket.Ezt tényleg én követtem el:-) Hiába,múlik az idő,az ember felejt:-( Határozottan jót tett a Pancsi tank a Cz-nak
Szia, az nem én voltam:-)
Megoldható több féle verziót is láttam már.Most hogy beszélünk róla,tényleg segíttetem már valakinek ebben a projekt-be.
Lényeg az hogy a deklit át kell alakítani,mert nem fér alá a generátor.
Kell egy átalakító alaplap,kúpmódosító,sok türelem.
A 634-est a 638-as generátorával gyárilag szerelték. Úgy hívják, Jawa 350-632. Eltérés a nagyobb gyújtásoldali dekli. Ezt a motort a 638-as kezdeti váltóvillaproblémái miatt adták ki.
Tudom most éppen nem ez az aktuális téma, de borzasztóan kíváncsi voltam mennyit megy a motorom. Tehát felszereltem (kötegelő 2 db) a kormányra a GPS-t, és vártam a csodát. Egyenes úton 5000 min/perc 110 km/h- tudott a motorom. 472CZ a gép. Levegőszűrő tetejét most alakítottam vissza mert eddig nem volt rajta a csonk ami az ülésből vezette a levegőt. Azt hittem ha gyári lesz akkor jobb is lesz. Leszerelem és megmérem úgy is, mert kevésnek találom ezt a végsebességet. Léteznek olyan motorok amik 140-el két személlyel csomaggal tudják ezt. Pár éve próbáltam akkor 120-at ment óra szerint.
Ez a megoldás a jó megoldás szerintem. Mennyiért csinálja vajon a szaki? Bár nincs pénzem, de lehet hogy én is benevezek rá.
Nekem a 6 V Cz lett áttekerve 12 V-ra. Az előző tulaj főleg töltéshiba miatt adta el. Részemről kialmoltam a teljes elektromos rendszert és tökéletes lett (kefék, csatlakozók tisztítása stb). Ha érdekel tudok áttekerőst, aki ezt a gépet is csinálta (vagy az ismerősét?). Üdv: B68
Üdv!
559 hez van állórészed ?Ha igen mi az ára?
sorszám: 18261 (113429)
( előzmény: sexmurderart, 2009-06-03 13:45:11)
A képeken nem biztos, hogy 634 van. Sőt szinte biztosan nem az. De lehet, hogy rosszul néztem a képet. Nekem mindenesetre nem fért el.Ha úgy szereltem volna, ahogy a jépen van, nem lehetett volna rátenni a deklit. Ami a képen nem is látszik hogy megy rá.Csak úgy fért volna be, ha mindent ki flexeltem volna belőle. Még a deklit tartó csavarnak a helyét is. Ugyanis átmérőben nem fér el tőle a generátor. De van még egy észrevételem. Csak forgórészről írtál. Állórészt is tudsz szerezni? Mielőtt belevágnál a dologba, ha pesti vagy, adok kölcsön egy elfekvő állórészt. annak idején vettem egy komplett generátort én is, hogy beleteszem a 634 be. Nem fért bele.A forgórészt már elpasszoltam. De leírom az állórész átmérőjét. közel 13cm. Ha megnézed a blokkodon, épp nem fog elférni a deklit tartó csavar, legalábis az nem, ahova becsavarod.De szerintem a 634 be a magassága miatt sem fér fel, ha a blokk síkjában van az alja. Nem tudod rátenni a deklit. De ezt is kimérheted: Az állórész magassága 8 centi, plussz az excenter csavarostul. Mondjuk a képeken se látszik, mi is tartja majd a deklit.
Igen! Nekem egy 6V-os Cz-m van..olyan mint a 634-es. Abba szeretném beletenni a 638as generátort. Ez lehetséges,már csinálták meg,ha jól emlékszem "Furfarag" csinálta és tette közzé a képeket,h ő hogy csinálta. Én még annó lementettem ezeket,ha érdekel itt meg tudod nézni a képeket: http://jawa.gportal.hu/gindex.php?pg=4505313
Nem igazán értelek. 6 voltos jawáról írtál, aztán most 638 forgórészről. Sem a 638 forgórész, sem a teljes 638 GENERÁTOR! nem passzintható be a 6 voltosokba. A 634 be biztosan nem. A generátor forgórész pedig nem való sem méretben, sem működési elvben a DINAMÓK!ba. A 6 voltosok pedig legjobb tudásom szerint dinamósak voltak, illetve talán az ős tipusok közöt akadt alternátoros is.
Ha valamit elnéztem volna a hozzászólásokkal kapcsolatban, elnézést kérek.
Amúgy a 6 voltost úgy lehet 12 voltossá alakítani, hogy mind az állórészt, mind a forgórészt át kell tekercseltetni fele átmérőjű huzallal dupla menetre. Tavaly valami 10 ezerért csinálták meg, csak kevesn vállalják. most én se tudok olyan helyet, ahol megcsinálnák. De azért van rá remény, ha megmondod, hogy ismered az új tekercs adatait is.Ha minden igaz, ott van rá esély, ahol egyenáramú motorokat is tekercselnek, pl indító motorokat.
Sziasztok!Jawa mustanghoz keresnék új hátsólámpa tömítést!Esetleg foglalattal!Német oldalon láttam már,de onnan nemtudom rendelni:(Ha valaki tud írjon e-mail!
Köszi szépen! Találtam egy 638-as álló forgó részt 6000ért,a tulaj azt állítja,h működő motorról lett leszedve. Bízhatok benne?
ezt keresed:
http://www.volny.cz/dizzzy/usmernovac.htm
Szia,
Hagyd a fenébe, sokkal jobbat kapsz szabványos 3fázisu egyenirányító hídból sokkal olcsóbban bármelyik elektros boltban.
Sziasztok!
Most szereteném 6V-os Jawa-at 12V-osra alakítani. Az lenne a kérdésem,h beruházzak az eredeti (638-as) egyenirányítóra,vagy van valami más, tartósabb és olcsóbb megoldás is? A gyári az mennyire hajlamos a meghibásodásra,m használtan venném? Előre is köszi!
woodoo2
Hahó kartársak. Sajnos továbbra is meg kell válnom a masinámtól, minden pénzre szükségem van jelenleg (már hírdettem korábban is, de mindig csak alibiből, hogy az asszonyt megnyugtassam, hogy tényleg árulom :)De mostanra komolyra fordult a dolog) . Ha valakit érdekel...:
http://www.hasznaltauto.hu/2004298_cz_485_1983
köszi néktek
Sziasztok
Kromoztatott már közűletek valaki?
Hol csinálják szépen és tartósan?
Hát nem akarok beleugatni, de túl sok műszakit nem adsz vele :) piacképesebb lenne frissen vizsgáztatva....
Csak, hogy kijavitsalak, nem okoskodni akarok, de nem "lentkerék", hanem főtengelysonka. S azok a főtengely kiegyensulyosára szolgálnak. Gáznak nem gáz, inkább simsonnál szokás kitömködni, de ott sem, s szerintem a Jawa ban sem jelent sokat.
Sziasztok!
Úgy néz ki eladnám nagyon szeretett Jawa-mat. Nyugatira váltás miatt.
Jawa 350 ( 638 ) Twinsport : elektronikus gyújtás (Peti 74), új akksi, új tükrök, frissen fúrva, szépen bejáratva, főtengely komplett felújítva, összes csapágy a blokkban és szimmering cserélve. Ami kellene rá: féklámpa kapcsoló bovdenje elszakadt. Esztétikailag: Az ülést át lehetne húzni mert be van repedve (teljesen használható), tavaly volt egy kisseb esés vele ezért lekarcolta a kipufogó dob oldalának alsó részét és a bukócső jobb oldalát. Műszaki 2009.06.13-ig.
Képet e-mail-ben tudok küldeni és ajánlatokat is oda várnék rá.
Üdv!
Csak szét ne porladjon, ill. a benzin meg ne egye.
Jawa alkatrészek eladóak !!!
Kipufogó dob,könyök,első villák,teleszkópok,hátsó felni,dobfék,dudatartó,főtengelycsapágy,
fékkar,porlasztó,porlasztót elfedő burkolat 250/350-es típusokhoz,fékkar,szivatókar,láncvédő,
gyujtás álló része....érdeklődni
slayersexmurderart@gmail.com email címen lehet,vagy 0630-932-91-33 ,kérésre képeket is küldök, 559es és 360as típusú Jawakra kell gondolni elsősorban...
sziasztok!
azt kérdezném tőletek, hogy nem gáz hogy a főtengelyemen betömtem parafával azokat a jukakat amik a lentkereken vannak és a dugattyúk súlyait kompenzálták. hallottam hogy valami tuning megoldás. üdv.
Szia Árpi!A telefonszámod elkérhetném?bigcsabika@gmail.com címemre küld el légyszi!
Sziasztok! Tudok Blokk oldalakat polírozni (mint a tükör)! Ha érdekel valakit! E-mailen
Nana :) Láttam én már olyat, ami szétcsúszott magától és hibátlanul működött :)De kinyomóval a legbiztosabb, ez tény :)
kösz Árpi elkezdem a folyamatot.
Az aluban az acél csavar meghúzás nélkül is be tud állni.
Viszont én rendszeresítettem egy ütve csavarhúzót erre a célra mi minden ütésre elfordul kicsit.
Így a legdurvább csavarokat is meg lehet indítani.
Metróban láttam kb 5000-ért ilyet, ami nagyon jó ár mert régebben 10ezer alatt nem volt.
A középső elválasztó miatt mindenképpen sajtolni kell, hiába laza a csapágy.
Jóreggelt :D
Naná, hogy meg lettek húzva..van egy korrekt csavarhúzóm ilyen célra :D
Viszont ha a csapágyban mozog a főtengely csap, akkor szét lehet húzni kézzel is lazán szinte....
Nem mert akkor még nem tűnt fel... :D Miután lehúztuk a generettórét akkor vettem csak észre! Sztem csapágy nélkül, vagyis a csap mozog a csapágyban, de már elég sötét volt mire odakerült a dolog. Majd megnézem jobban mielőtt széttoljuk a blokkot és beszámolok! :) A két blokk-felet összetartó csavarok viszont jól meg lettek húzva, áldja isten az előző gazda erős kezét... :D:D nem kis munka volt kiimádkozni némelyiket a "lakhelyéről"
A lényeg hogy most már legalább ezt is tudom, hogy Matyától vettem a gépet! ;)
Nem is mondtad tegnap az axiális 2-3 mm-t .....Csapágygal együtt, vagy csapágy nélkül mozog?Mármint a csap csúszkál a csapágyban?
Így van, egy gázégőfejjel csináltam én is. Ha a csapágy melegszik az sem gond, az alu jobban tágul és valóban könnyebb kiszerelni. Az összerakásnál kell figyelni, gyors munka kell, mert hamar eltűnik a hőkülönbség, megszorulhat és lehet visszavenni.
Igen! Kösz a jótanácsot már mások is felhívták rá a figyelmem. Sőt! Csapágy kiszereléshez is ajánlották a melegítést (természetesen a blokk és nem a csapágy melegítését) mert 1.: könyebb; 2.:(ami a fontosabb)nem kopik ki a "csapágyház" a ki/be szereléstől hogy utána gyűrű vándorlásba kezdjen a gyűrű :D
Egyébiránt nem is rossz ötlet: Jawa-fa, vagy inkább jawa-alkatrészfa :D:D:D
Szóljon ha valaki tud ilyen csodamagot, vagy csodatrágyát! :D:D
Ja, és az összerakáshoz legyen kéznél, vagyis háznál sütő meg fagyasztó :D
Csak arra vigyázz, nehogy a sok teendő összezavarjon. :) Egy traktor motor a javában rosszul mutat, de a kertben elásott jawa blokk se serkenti tulzottan növekedésre a zöldséget. :D
ÉN Csongrádi vagyok bigcsabi!
A gépen a Trabi elektronikus gyújtása van fenn, de nem saját hanem az előző tulaj keze munkája. Megnézni megtudod nálam, esetleg Árpád távvezérlésésel segíthetek feltenni!De csak hétvégén!
Üdv.: Mahonee
Srácok!
Köszi a hozzászólásokat és a szerszám-ötletet Keri-nek!
Ezek szerint begazolódni látszik az én gyanúm is hogy ez a gyűrű törés csak tünet lesz!! Hétvégén hazamegyek, addig elkészül a szerszám is, és széttoljuk faterral a blokkot. (Az egyetemista élete már csak ilyen ... a hétvégébe minden "beleféreszthető": kertásás, traktorjavítás, motorjavítás, GURULÁS!)
Széles utat mindenkinek, akinek egyben van a gépe! :D:D
Kecskemét kissé messze van, pesti vagyok. Jobban szeretem én felrakni az álltalam készült cuccot, mert az utóbbi időben volt olyan, ha nagyon ritkán is, hogy vagy én szúrtam el valamit, illetve gyakrabban az aki beszerelte. Jobb személyesen , és ráérőssen, hogy módom legyen korrigálni, ha valami nem stimmelne. Persze mint említettem , ritkán van gond.
Tehát ha valaki tud Kecskeméthez közelebb embert, nem venném el a munkát tőle. :D De ha nagyon nem találsz mást, dobj meg egy maillal.
Elnézést kérek hogy ha úgy néz ki, hogy okoskodom, de te inkább tranzisztorossat szeretnél, vagy feteset(térvezérlésű tranzisztor).
A tirisztoros gyújtással akumlátoros gyújtás esetén több a gond, mint amennyi előnye van a tranzisztoroshoz képest. Már ha van egyáltalán előnye.Én mindenesetre nem tennék a motoromba olyant. Sok alkatrész, két trafó, nagy meghibásodási valószínűség. alig valamivel erőssebb szikra, mint a fetesé- A fetesé is több mit elég.mésfél milis gyertya hézagon olyan szikrát húz, hogy a csttanást a szomszédban is meghallják.:)
Kívételesen egyetértünk.:D
Szerintem a főtengelyt tengely irányban a csapágyak tartják meg. Jó, van kotyogása ebben az irányban is a csapágyaknak, no de ennyi?!! Középen a labirint mit csinál ilyenkor?! Szerintem a főtengely csapágyakkal történt valami, ettől kezdett el mozogni erőteljesebben tengelyirányban, és ez a terhelés törte össze az alátétet. Ettől van a zörgés, stb is. De ha gyanúm igaz, akkor lassan a labirint is odavan a két henger között.
Persze lehet, hogy tévedek mindezekben.
Ved ki a gyetyákat. Előszőr pucold meg a megszakítók pogácsáit. Ezután állítsd be 0.4 miliméterre a megszakítóhézagokat.Azaz keresd meg mindkettőnél a maximális nyitottságú pontot, ereszd fel a megszakítót leszorító csavart,állítsd úgy a megszakítót hogy ebben a pontban a pogácsák 0.4 miliméterre legyenek.húzd meg újra a csavart.
Ezután következik annak a hengernek a beállítása amelyik a gyújtásalaplapon közvetlenül elhelyezett megszakítóhoz tartozik.Talán a jobb henger, de nem vagyok benne biztos.De kideríthető a dolog. Egy próbalámpát bekötsz a +-ra és a megszakítóra a gyújtás vezeték helyére. Megforgatod a főtengelyt az excentert tartó csavar segítségével. nézed, hányszor alszik el a lámpa. Csak egyszer lenne szabad. Ha többször is elalszik, gáz van. Ha mégis így lenne, vagy csökkented a megszakító hézagot 0.3 ra (nagyon nem tökéletes megoldás, de működni szokott valamennyire) , vagy csiszolgatod az excentert, hogy csak a legnagyobb nyitási ponthoz közeli maradjon meg, vagy szerzel egy jó megszakítót. Ha ezek a dolgok se segítenek, vagy üt a fötengelyed, vagy lóg, illetve az excenter állhat görbén.
Ha már csak egy ponton alszik el a lámpa, megnézed, melyik dugó áll a felső holtponthoz közel.Ehhez a hengerhez fog a megszakító tartozni.felengeded a az alaplapot rögzítő két csavart egy picit, annyira, hogy el tudd forgatni, de magától ne forduljon el az alaplap. A motor járásával megeggyező irányban elkezded tekerni az excentert szorító csavart. Nézed mikor alszik el a lámpa. Ahol elalszik, ott a gyújtási pont. Én kiindulásként úgy szoktam beállítani, hogy e pont után 3 miliméterrel(a dugattyú mozgását mérve) legyen a felső holtpont.Ha beállítottad, meghúzod a csavarokat újra, és jöhet az a megszakító amelyik az alaplaplra szerelt lapocskán van. Felereszted a lapocskát leszorító két csavart, aztán jön a beállítás ugyan úgy, mint az előbb, csak értelemszerűen most a másik dugattyú helyzetét nézed.
Jawáknál ént egy tizes csavart használok a dugattyú helyzetének meghatározásához. Ha jól emlékszem két menet kb 3 mm. :) De lemérheted előtte a menetemelkedést.:) Annyira nem érzékenyek a jawák az előgyújtásra, hogy legtöbbször tökéletesen elműködnek így. Ha mégsem, akkor elég a gyújtás alapla helyzetét állítani, a másik megszakító együtt mozog ezzel. Szóval ha beállítottál 3 milimétert és azt tapasztalod, hogy nehezen indul, csökkentsd az előgyújtást. Ha magas fordulaton nem tökéletes, növeld egy leheletnyit, amíg nem találod elfogadhatónak. Ha motor járásával megeggyező irányban forgatod el az alaplapot csökkented, ha elenkezőleg akkor növeled az előgyújtást.
Remélem érthetően írtam, nem hagytam ki semmit se, és nem beszéltem félre. Ez utóbbi néha előfordul, valami vitamin hiány lehet. :D
igen, szerintem is nagyobb a baj. Pláne, hogy az én motoromon nincs berakva az a hullámos alátét a generátor alá (mert azzal nem tudtam összerakni annyira feszült), és így boldogan elfutott eddig 17ezer km-t (és remélem még többet is fog), ugyanakkor ohne zörgés, ohne főtengelybaj.
Ha nem csalnak az emlékeim, a forgórész mögötti hullámos-rugós alátét a szimering alatti hüvelyt tartja a főtengely csapágy belső gyűrűjének nyomva. Ha ennyit mozog a főtengely, ott nagyobb baj lesz.
heló Árpi!
12 v-os jawa 384-esem van, nagy generál után raktam össze a motort, vszont a gyújtásom szépen elállítódott. , tudnál küldeni egy pontos beállítási menetet hogy hogyan állítsam be a gyújtást., már valamit csináltam de még vcsak összevissza ver és püffög. üdv.. vagy valaki?
kinyomó szerszámnak én egy L vasat használtam a megfelelő helyen kifúrva, saját csavarokat visszahajtva, szépen szétnyomta.
Érdekes jelenség a motoromon!
Csörömpölés csattogás a hengerekből! Beszél több emberrel: mondják csapszeg. Ok Henger le, dugók le, hajtókar megrángat, de nem lötyög semmi! biztonság képen új felső csapszeg és görgők (a dugónál) Motor össze, Hang változatlan: ugyan úgy csörög, csattog + remeg az egész blokk majdnem fordszámtól függetlenül! Beszél újabb emberekkel. Hát ez a főtengely lesz, de hogy azon belül m az jó kérdés: talán csapágy. Újabb szétszerelés ezúttal motor ki a vázból, lekoppaszt. Pimer hajtás le, generátor le.
Generáto alatt az első érdekesség!!!
A hullámos feszítő alátét 3 darabban, fémes reszelék, a szimering egy része is köddévált, a főtengely 2-3 mm-t mozog tengelyirányban!!
FŐ KÉRDÉS: szerintetek a hullámos lemez törése az ok a fent leírt viselkedésre vagy ez csak a tünet!
(Most készül a kinyomószerszám, ennélkül nem akartam szétnyomni a főtengelyt így ott meg is álltunk tegnap a munkában, így nem tudom belül mi van a csapágyakkal)
Matya, Ze78, Szabbensz köszi a válaszokat a kompresszós kérdésre!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|