:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ki beszélt forgómozgásról? :)
Hát akkor mellényúltál... Mert én sem álltam meg a középiskolánál....
Jó olvasni az eszmecserét, mert az ember még azt a parányi elektronikai ismeretét is elveszti, ami van. Legalábbis én:)
Annyi viszont biztos, hogy az alternálás valóban váltakozást jelent, de semmiképpen sem forgómozgást, hanem egyenesvonalút. A dugattyú is alternáló mozgást végez. Ilyen értelemben csak a generátor lehet alternátor. Idegen nyelven meg egész egyszerűen a generátor az alternator, a dinamó meg csak úgy dynamo-ként van emlegetve. Szerintem ez elég egyértelmű és szakszerű megnevezés, mást nem nagyon lehet alatta érteni.
Ha annyira fontos az oda,akkor meg lehet valahogy oldani..kicsit arrébb popszegeccsel tenni egy másik falat vagy valami. De az majd menet közben sztem úgyis kiderül. Majd jelentkezek ha elakadtam valahol :)
Csak a kozt tartja távol, de elég az. Én nem csináltam ilyent még. De azért körülbelül tudom, miről beszélek. Ugyanis pont azért nem csináltam ilyent, mert elkezdtem, aztán beláttam menet közben, hogy a probléma túl mutat a gyakorlati lehetőségeimen. elvben meg tudtam volna talán oldani.
Matya! Jól emlékszem,h te debreceni vagy? Összefuthatnánk
Ha annyi a gond,h a válaszfalat ki kell venni,az nem baj,az legyen a legkevesebb. a deknitartó csavar (gondolom a középső) azt sztem meg lehet oldani úgy,h ha a tárcsán kivágom a helyét. A magasság miatt aggódom a legjobban. Ha majd megjön a cucc hozzá,akkor megpróbálom minél jobban besüllyeszteni meg úgy megoldani,h jó legyen. Most így látatlanben nem tudom h lesz,azt kell elhinni amit ti mondtatok,aki már csinált ilyet biztos jobban tudja :) Amúgy annak az elválasztónak mi haszna van ott? Cs a koszt tartja távol a generátortól?
Szerintem a magassággal is van gond, ha úgy helyezzük el, ahogy a képeken látszódott, úgy hogy az alja a bokk szintjébe essen. Viszont a csavarokkal tényleg gond van. A generátor pont a deklit tartó csavarig ér el. A dekliben lévő fal is útban van. Csak úgy lehet a deklit feltenni szerintem, ha a blokknál lévő és a dekliben lévő elválasztó falat is kiflexxeljük, a dekli tartó csavar helyét pedig a generátorra aplikáljuk fel valami toldattal. Vagy a bllokban lévő fal marad, de akkor valamit tenni kell a dekli és a blokk közé. A dekli válaszfalának kiszedése és a deklitartó csavar megoldása akkor is kell.
Csak a kötözködés kedvéért megjegyzem, én bizony nem. :) A közoktatás alatt az általánost és a közép illetve szaksulikat szokták érteni. Én felsőoktatásban és posztgraduális képzésekben részesültem. :D a közoktáshoz annyi közöm volt csak az elmult 32 évben, hogy rövid ideig megpróbáltam javítani a minőségét. :D De a tisztelt kollégák miatt(tisztelet a ritka kívételnek) sikítva menekültem mindig vissza az iparba. :D
A szakzsargonról annyit, hogy pedig kezdtem örülni, hogy végre kiélhetem magam. :D
A dekni magasságával nincs probléma, ha 638-as generátort akarsz. A dekniben a fallal van gond, ami a lánckerék részétől zárja el, meg azt hiszem a csavarokkal sem stimmel valami.
szerintem talán még nehezebben. Én továbbra is az áttekerést javaslom. Egy jó elektronikus feszszabot hozzá. Aztán mint írták, ledes cuccok is hoznak valamit a konyhára. Hidd el, világítással is el tudsz majd ballagni.
Ja! Az ETZ álló-forgórészére való csere mennyire járható út? könnyebben össze lehetne hozni,mint a 638as-éra való csere? (az enyém:CZ 472.4-es)
Nálam otthon áll egy 638-as,cs az az uncsitesómé. Amikor írtátok,h nem fér a dekni alá nekem,akkor levettem mind a kettőt és megmértem. Az én dinamóm több mint 1cm-rel keskenyebb (nem átmérőben),mint a 638asé (nem mértem hozzá azon az üllő-kalapács méretét és a sajátomon a forgó mágneses vackot,cs magát az állórászt) A dekni magassága mind a két motoron pontosan egyforma volt és meg is lehetett cserélni őket,persze csavarozni nem,de odafogva kompatibilis. :)
Akkor tegyük már rendbe ezt az egészet,h ha 12esre csinálom,akkor megyik motoré a legjobb választás. 638,ETZ v vmi más?
Én sem arra gondoltam, hogy villamosmérnöki szakzsargonban társalogjon az ember....Azt a szikrabohócok értik csak meg maximum :D
Közoktatáshoz: akárcsak te :)
Veszekedés? :) Ez maximum eszmecsere....
Na mindegy,szerintem ilyeneken fölösleges összeveszni. Ezek cs szavak. :)
Na igen,akadozik a gyújtás,de nekem cs a jobb hengerben és alapjáraton főleg melegen már annyira akadozik,h teljesen ki is kapcsol. Ezért gondoltam a 12V-os rendszerezésre. Fesszabályzóm van egy otthon,asszem valami utángyártott Skoda,nem túl nagy,de képet most nem találtam róla,szóval az kerülne bele. Olvastam a hozzászólások között,valaki MZ-ét tette bele és h ahhoz nem kell különösebb átalakítás,cs egy 2es karika alá. Na most akkor az ugyanúgy 6V-os marad? M ha most hozzákezdenék vele kínlódni,akkor cs 12esre kellne megcsinálni,h tegyük fel 4-5 év múlva már ilyenekkel ne kelljen foglalkozni..m már mégiscsak a 12V a "szabvány" Ja,találtam egy képet ETZ fesszab.ról,majdnem pont ilyen,cs vékonyabb. Ha kell teszek fel róla képet,h nekem milyen van.
http://m.blog.hu/re/redcat/image/Kép%20017.jpg
Látszik, hogy nem én írtam a könyvet. Sajnos vannak nagyon alulképzett autóvillamossági tanárok, akik az elektromosság alapjaival sincsenek tisztában.Sőt, autovillamossági berkekeben a mérnökök, üzemmérnökök közözz is vannak ilyenek. Még sajnossabb a gyengeáramú szakközépben is vannak ilyen tanarak. még könyvet is képesek írni. Annak idején lehidaltam, amikor megláttam, milyen könyvből kellene tanítanom.A mezőgazdasági gépszerelő szakmunkás képzőben már csak röhögni tudtam a könyveken.
Tehát a közoktatás minőségében egyetértünk. Egy pici kiegészítéssel. Te is ott tanultál. :D
Szóval akkor írjunk pontos, korrekt meghatározásokat. De akkor tényleg azokat írjunk.Kérdés, hányan fogják megérteni, és hányan fogják értékelni. Nem hiszem, hogy tömegesen járnának errefele fizikusok, vagy felsőfokú végzettséggel rendelkező elektromos szakik. A közép végzetségűek pedig értelemszerűen nem fogják megérteni a korrektül leírt dolgokat, mert csak leegyszerűsített, pongyola szakmai ismeretekkel rendelkeznek.Tehát még egszer vagy teljesen pontosan fogalmazzunk, vagy úgy, ami ide elég, és meg is értik az emberek.Én az utóbbira szavaznék.
Vitatnám :) Igen, azt írtam, hogy ÁLTALÁBAN a váltakozó feszültséget termelő egységeket nevezzük generátornak...Ez még nem zárja ki azt szerintem, hogy a dinamó egyenáramot termelő generátorként szerepeljen :)
Akkor te azt mondod, hogy gerjesztés-módszerenként nevezzük el őket?
Nekem édesmindegy, de ha nekem valaki azt mondja egy beszélgetés alkalmával, hogy alternátor, sztem körberöhögöm, hogy magyarul se tud :) Generátor van és dinamó... Pont. Az, hogy mi gerjeszt feszültséget benne részletkérdés az én olvasatomban.... De ez is egyéni megítélés :)
Mellesleg az "alternátor" kifejezést is elég szűk réteg használhatja.....tizenakárhány év alatt egyszer sem jött szembe velem magyar nyelvű irodalomban :)
Aki meg nem kérdez, ha nem tud vagy nem ért valamit....hát..
A 20-ból 19-re meg azt mondom, hogy a magyar közoktatást minősíti csak :)
Szakmai oldalhoz: Igaz, nem mai könyv, de pl az 1973-as kiadású gépjármű-villamossági ismeretek c. könyv 17. oldalán ott figyel az alfejezetcím...
1.Az egyenáramú generátor (A töltődinamó)
:) direkt kikerestem :)
Az elején azt írod, hogy általában a változó áramot termelőt nevezzük generátornak. Utána elismered, hogy a dinamó generátor fajta.Hozzáteszem, nem az a lényeg hogy egyenáramot termel, ami persze igaz, hanem az, hogy öngerjesztésű.Utánna a köznyelvet emlegeted, mint követendőt, aztán működési elv szerint szereted elnevezni. Nem tűnik túl következetesnek a dolog. Szerintem két járható út van. Vagy úgy nevezzük el a dolgokat, ahogy a legtöbben megismerik, vagy teljesen korrektül, ahogy a szakama leírja. De akkor ragaszkodjunk ehhez, közepes megoldást ne fogadjunk el. Valami szerelői zsargont, ami sem nem tudományos, sem nem köznyelvi, sokszor még csak nem is korrekt, és csak egy szűk réteg használja.Én ha egy laikusok által látogatott fórumra írok, igyekszem olyan neveket használni, amit megértenek, de legalábbis nem kevernek össze egy más valamivel. PL nem írom generátornak az állandó mágnesest, mert 20 emberből 19 a háromfázisura fog gondolni, és még eszébe sem fog jutni rákérdezni, miről is van szó.Ha meg szakmai oldalon írok, nem nevezem egyenáramú generátornak a dinamót, mivel a pontos meghatározás öngerjesztésű generátor.
Na akkor csak hogy tegyük rendbe...
Hát... generátornak általában a váltakozó áramot termelő "egység"-et nevezzük köznyelvben......Ez lehet tekercses, vagy állandó mágneses....Ebben semmi bonyolult nincs...Azért vannak akik nem értik a működés elvét :)
Ilyen alapon minden váltakozó feszültséget termelő egységet nevezhetnénk alternátornak, mivel ez az elnevezés az "alternate" azaz "váltakozó" szótőből eredeztethető ugye... Az alternáló mozgás a periodikusan, ciklikusan váltakozó mozgás.....Tehát badarság lenne az állandó mágnesre visszavezetni ezt az elnevezést....
Ilyen alapon Bözsi is lehetne az elnevezése az állandó mágnessel rendelkező generátoroknak.... :D Nem?
A dinamó meg egy egyenáramot termelő generátor.
Jut eszembe.....akkor a lendkerékmágneses gyújtás sem lenne generátor, mivel az állandó mágnes az ő esetében általában KÍVÜL forog és nem BENNE....? És ráadásul váltakozó áramot termel :)
Szóval én jobban szeretem működési elv szerint elnevezni a dolgokat....Egyértelműbb és szerencsésebb...az meg hogy ki mit ért alatta....Egyéni probléma :) De ha értelmes emberben kétely merül fel, akkor úgyis kérdez.... :)
Én azért választottam mz diamót mert masszívabb és könnyen felszerelhető, csak egy 2mm.es karika kell az állórész alá és fel is lehet szerelni ja és a két furatot 6mm-esre bővíteni. És nem kell kúpot esztergálni meg elfér a burkolat alatt, és lehet hozzá kapni 6 v-os elekronikus fesszabot. Nekem ez bevált és nem drága. Használtan is lehet venni csak át kell méregetni multiméterrel.
sorszám: 18301 (113632)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-08 18:42:42)
Bocs, negatív na....hisz az MZ-k negatív testelésűek :)
De onnantól kezdve, hogy pozitív a testelés, nincs probléma :D
Nem a negatív van testelve. A nagyon nagyon régi jawak voltak pozitív testeléssel.
Alternátornak becézzük jobb híjján azokat a jószágokat, amikben egy állandó mágnes forog. A valóságban persze a generátorok családjába tartozik, de megtévesztő annak hívni. Alternátorként viszont általában felismerik az emberek.Generátorok címén legtöbben a gerjesztettmágnesű , háromfázisú jószágot ért generátor alatt.
No ugye.... Amugy mintha pont én tiltatakoztam volna az MZ pozitív testelése ellen. A TS, az ETZ hót biztosan negatív testelésű.
Jah megvan...keveredik a dolog szépen....De akkor is vannak kételyeim...Pl hogy az MZ pozitív testelésű lenne.....
Mi azt az "alternátoros" ? :) Jó lenne tudni róla a dinamó meg a generátor mellett :D
sorszám: 18294 (113624)
( elözmény: Jawa350speed, 2009-06-05 12:14:10)
Mivan??? Hogy kerül tranzisztor egy 6V-os Jawába? :)
Nem. Egy dinamóó tekercselése töbszöröse a háromfázisú motorénak, mert többszörös a szükséges munkaóra. Nem három tekercs van, hanem az állórészen kettő, a forgészen pedig nagyon sok. A forgórészen a kismillió tekercset mind oda kell forrasztani a kommutátor lemezeihez. Háromfázisú villanymotoronál max három tekercs két-két kivezetéséhez kell forrasztani valami vezetéket, de legtöbbször semmi forrasztás nincs.
Ha nem köti másként a trafót, akkor gond, nagy gond. Ugyani pozitív testelés esetén eredeti trafóbekötéssel nem működik. a trafó a kollektor emiter, azaz a kollektor negatív táp közé közé kerül. Így ha kinyitna a tranyó(de nem nyit ki) akkor a trafó mind két lába negatívon lenne, ha lezárna a tranyó akkor pedig szakadásban. Így nem igazán folyna sose rajta áram.
A Ts, az ETZ negativ testelésű. Mint ahogy a jawa 634 és a jawa638 is. De a 6 voltos régebbi jawákat is átalakítják amikor elektronikus feszültségszabályzót tesznek bele. Ugyanis mechanikus szabályzót nehéz jó állapotút találni pozitív testelésűhöz. Elektronikus fesszab pedig boltban ninncs is hozájuk szerintem.
A régi jawák töltés gondjának jelentős részét álló, vagy forgórész testhez viszonyított menet zárlata okozza. Ha jó a dinamó, akkor dugóban történő mocorgást leszámítva símán rajta lehet hagyni a 40 wattos elsőlámpát hátsólámpástul. Ja, sorompónál is célszerű lekapcsolni a világítást, ha sokára jön csak a vonat. A trabi gyújtás szépséghibája 6 volton az, hogy ha kissé lemerültebb az aksid, vagy alacsony fordulaton jár a motor világítással, kicsit akadozhat a gyújtás. De leállni akkor se szokott.
Rendesen átgondolva a dolgot a trabi gyújtást fel lehet tenni a pozitív testelésűre, csak a gyújtótrafót kell teljesen máshogy bekötni mint ahogy eredetileg van.azzal is lehet kissebb gond, hogy a gyújtás kapcsoló pozitív testelés esetén a negatív tápot szakítja meg. De ez is kompenzálható kis ügyeskedéssel.
De nem érdemes tökölni a dologgal. A trabigyújtás nem nagyon rajong a mechanikus szabályzóval előállított feszültségért, ráadásul mint írtam a pozitív testelésűhöz nehéz szerezni fesszabot, ha csere érett lesz. Tehát érdemes az elektronikus gyújtással egyidőben elektronikus fesszabot feltenni és negatív testelésűre átkötni a pozitív testelésüket.A 6 voltos elektronikus fesszab a boltokban 3-5 ezer forintba kerül.Gyakran még kapni is lehet őket.A jó elektronikus feszszab esetén a töltés gondok is csökkennek, alacsonyabb fordulattól tölt legtöbbször.
A testelés nem gond...inkább a szabályzásuk problémásabb, de egy tekercsfordítással megoldható az is....
Az MZ-k nem pozitív testelésűek? Hogy hoztad össze akkor?
sorszám: 18288 (113611)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-08 11:42:43)
Üdv,
Ha már szóba került, tán segítség: tavaly tekercseltettünk át egy háromfázisú villanymotort és ők csinálták www.elcosyst.hu. Részleteket nem tudok, de emlékeim szerint 8-9ezer forintba került és elég "termetes" volt a gép. Gondolom egy kis forgórész ennek a töredéke.
A gps szivargyújtós töltőből a bemenő árram jön ki is. Nincs változtatás rajta
Szóval a feszültség kétszerezővel ott vagyok mintha gyártanék 6-12v-ra átalakítót. A töltő így is csak csatlakozó szerepét tölti be.
Az eltévedés nem kellemes dolog Galgamácsára mentem tavaly nem tudom már merre. Megnéztem a benzint mennyi van még? Akkor láttam majdnem kifogyott autópályaféleségre kavarodtam ott nem igazán van sok lehetőség az irányváltoztatásra. Egyszer láttam egy lekanyarodó sávot Mogyoródnál a Hungaroring pályánál találtam kutat. Abban igazad van ha lett volna nálam GPS nem láttam volna a pályát:-). De inkább tervezém az útvonalat előre mint a jószerencse vezessen.
Hali. Én is trabi gyújtást használok 6 voltos motoron. Eddig semmi probléma nincs vele, igaz én mz dinamót és mz elektronikus fesszabot használok. Havonta egyszer megmérem az aksiban az árramot ha kell felrakom kis teljesítményű töltőre és semmi gondom. elindulok a kaputól felkapcsolom a villanyt és csak akkor kapcsolom ki amikor megálltam. Már rég elfelejtettem miket szenvedtem , fékezés lassítás hírtelen világítás lekappcs gyorsítás egyhenger ,lett töltés bekapcsolt a másik is:-). Okoz érdekes dolgokat.
Az esztergálás nem gond,az van otthon. :)
Veterán vizsgával sincs gondom,m teljesen esélytelen,az enyém épített. A legnagyobb bajom az,h kevés az áramom. Akármennyire feltöltöm az akksit,ha megy a világítás meg minden,akkor leszívja,ezt úgy szoktam orvosolni,h nem világítok cs ha főútrta érek,v sötét van. A gyújtásom trabant,szóval nekem már üllő-kalapács nincs egy ideje. Igaz ez is 12V-os,de már kb 2 éve "gond nélkül" működik 6V-ról is. És itt jön az,h kevés az áramom,m ha kicsit merül az akksi,vagy megy a világítás és az index is akkor az egyik hengerem kikapcsol alacsony fordulaton. Ha adok neki egy kis gázt,akkor visszakapcsol. Ebből következtetek arra,h kevés az áramom. Spórolni szeretnék,de nem nagyon lehet,mivel 6Vos és led-ek nincsenek 6Vosban,cs 12ben (v cs én nem találok sehol). Gondoltam ha 12Vos lesz és telerakom leddel,akkor marad elég áramom + a gyújtásnak sem kellene fél árammal mennie. Na most szerintetek is a kevés áram okozza a hibát,v más? M magasabb fordulaton megy szépen. köszi üdv.
Valami egyébb gond lehetett. egy 5 AH aksit lehet tölteni 6 watt teljesítmény korláttal.A töltő áram első megközelítésben a tizede aksi kapacítás értékének. Van egy olyan érzésem, valamennyi hűtés azért kell a 6 watthoz, ha csak nem fetes.Plusszban valami halvány emlékem van, hogy GPSnél, telcsinél jelentős kondit kell pluszban berakni a kőrbe, mert jókora rántások vannak.
De megpróbálok valami használhatót keresni.Az sincs kizárva, hogy jobban jársz ha nem feszültség kétszerezőt, hanem olyan töltőt csinálsz, ami 6 voltról müxik.Talán kevesebb a tervezési hibalehetőség.
De nem értelek. A motorozás varázsát pont az adja, hogy állandóan eltéved az ember. Ha hallgatok ismerőseimre és szerzek GPS-t, nem barangoltam volna be ennyire az utóbbi években kishazánkat. :D
sorszám: 18283 (113606)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-08 09:56:44)
Megoldottam gyorsan.Baji elektronikánál rendeltem készre szerelt feszültség kétszerezőt 30W terhelhetőséggel, csak dobozolni kell.
sorszám: 18282 (113605)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-08 09:56:44)
Tudom nem ide tartozik. Régebben letöltöttem valamelyik oldalról egy feszültségkétszerezőt megcsináltam kipróbáltam. GPS akarok 6 v-os motoron használni. A kapcsolás 6W -ig terhelető.Rákapcsoltam az aksira terhelés hatására esett a feszültség a kimenő ágon 8-9 V ig. Enyhén elkezdett sípolni a tranzisztor 2 db van benne, a végén felforrosódott a tranzisztor és füstötl és sípolt. Nem volt hűtőfelületre rakva csak az levegőben fityegtek a vezeték végén. Ha bedobozolnám akkor még 5 percet sem bírna ki. Ezek szerint a GPS töltése közben nagyobb a teljesítményfelvétel mint 6 W. Esetleg valami használható kapcsolást tudnál mutatni vagy készíteni ami megbízható lenne? Nem akarok a világ végén eltévedni:-).
Előre is köszi.
Köszi. Végre valaki adott használható méretet.
Miért lenne gyengéb? A generátor teljesítménye elvileg ugyan akkora, de a valóságban hatásfok a fele keresztmetszetű huzal jobb helykitöltése miatt magassabb. A vezetéken is kissebb a veszteség. vegyünk mondjuk egy 18 wattos index izzót. ehhez 6 voltos esetben 3 amper kell, 12 voltos esetben 1. 5 . Tehát az áram 12 voltos esetben fele akkora. A vezeték ellenállása mind két esetben azonos. A teljesítmény U*I. Látszik, hogy azonos ellenálású vezetőn emiatt a dupla áram esetén dupla teljesítmény disszipálódik(fűtődik el). azaz dupla a veszteség 6 voltos esetben. Emiatt 220 volt (illetve manapság 230) volt hálózati feszültség, nem 120 volt. Ez egy kompromisszum eredménye. minél magassabb a feszültség, annál kissebb a veszteség. Viszont a feszültség növelésével csökken az átütési szilárdság.PL a mechanikus megszakítón emiatt nagyobb ívet húz a megszakító. A kapcsolóknál ugyan ez a helyzet. Nagyobb ív rövidebb élettartamú kapcsolók, nagyobb fezsültség lökés kapcsoláskor.
De ami a lényeg. Akik áttekertették a dinamót(álló és forgórész is!). és jól méretezték a dolgot, mind arról számolnak be, hogy jelentősen javult a töltés a motoron.Egyedül a tekercselő szaki felkutatása és a tekercselés ára tarthat vissza csak valakit az átalakítás végrehajtásától. Illetve az, hogy ezzel változik a motor eredetisége, veterán vizsgán úgy tudom kizáró ok.
Ha áttekercselteted 12v-ra,akkor gyengébb
lesz watt-ra mint a 6v-os.A dinamó egyenáramot termel,függetlenül hogy hány voltos.Ez az út is járható, de számolni kell.Ki kell számolni az áramháztartást.
A ma kapható ledes izzók ezt nagyon megkönnyítik.
sorszám: 18278 (113587)
( elözmény: Jawa350speed, 2009-06-06 17:13:28)
2,7 mm biztosan jó.
sorszám: 18277 (113586)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-07 13:48:39)
Az előző neked akart menni.
sorszám: 18276 (113583)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-06-07 20:06:56)
A 632-esek kifejezetten jó gépek, már csak a 12V-os elektromosság miatt is, és kevésbé csörgős a blokkja mint a 638-nak (viszont picit gyengébb) Ha jó állapotú, akkor szerintem megéri az árát, ha nagyon lepukkant, vagy ennél is rosszabb-szétgányolt, csak a szívás lesz vele.
Esztergálni kell egy kúpot ami felcsúszik a forgórész helyére,a külsejét leesztergálni a forgórész belsö kupjára.
Ha ez megvan ,utána csináld meg az alaplapot,mert a forgórész helyzete határozza meg az alaplap vastagságát.
Nem nagy ügy az egész,ne ijedj meg tőle.
sorszám: 18274 (113580)
( elözmény: Jawa350speed, 2009-06-06 17:13:28)
Helló, gondolkozom egy 632-esen, mi a vélemény erről a tipusról? Javitásában tudtok e segíteni így online? Évekig állt a lelkem..
Szerintem az enyém egyszer fúrt 58,? dugattyúval már 3 éve napi használatban van. Szóval lég rendesen kopott már. Akkor legendáknk nem dőlök be pedig hallotam már párat. Pl 250 csepptankos 140 km /h és még járatós :-).
Másik valaki tudna nekem pontos előgyújtási értéket írni? Amihasználható és nem a főtengely halálát jelenti.
ha kitépem a belét a twinnek akkor se megy 120 fölé,érdekes módón hármasban 110ig kimegy négyesben 120 nál mintha elfogyna az erö nem gyorsul tovább pedig még van egy negyed gáz,ötös tulméretes hengerekkel és főlujitott blokkal,100as fúvókával,
a régi szép emlékeim szerint a 472 cz is csak 120-at tudott
sorszám: 18271 (113503)
( elözmény: Jawa350speed, 2009-06-05 17:28:26)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|