:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ne hidd..Sajnos...Nálam is áll egy totál hiánytalan, valami 2500km van benne összvissz, csak sokat állt egy fészerben.....De nem kellett egyenlőre senkinek sem..Pedig szerintem 20E Ft nem nagy ár érte.....
Látom az első kép az az eset amikor a bőre alatt is pénz van de a tankolába nem akar beszálni:-)
Jah, Eladó restaurálásra váró Jawa Ideal 50- váz, kerékkel, blokk nélkül! Nincs még ülés, lámpa. Nekem csak a helyet fogja. Kérésre képet küldök! Árban megegyezünk! szabbensz@citromail.hu
Hátha van itt ideal fanatik XD
Ilyen brutálisak ezek a szoci túrák!
Pont most jelent meg oldalt nekem ez a véletlen kép egy régi túráról: http://www.szocimotoros.hu/galerypopup.php?kepid=582
Szerintem a képen ők is épp a Fimolról beszélgetnek... :-)
sorszám: 18367 (113810)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-10 10:30:53)
Ahogy elnéze ma viszonyokat, a szocimocis talin iszapbírkózás és szkandervesnyen lenne a döntő. Mert így az életben sem lehet végére jutni. Mint a fimolnak sem az mz fórumon.
Mellesleg a 18343-as hsz-ban egy jawa képe van, amire sehol nincs ráírva, hogy hány ccm-es motorról van szó..Csak nnyi látszik, hogy JAWA...
A legutóbbi hozzászólásodban meg egy CZ-tankos motor képét mutattad....Amin egyértelmű, hogy nem látszik a két KÖNYÖK, mivel enyhén hátulról van fotózva....
Vazze....te direkt baszogatsz engem úgylátom....
Én úgy olvastam, hogy a CZ175-öt fogadták el egyenlőre. Én mondom csak hogy lehetne akár Jawa175 is. Egyenlőre. Da megnézegetik figyelmesen a képeket, páran biztosan csatlakoznak ehhez.
Hogyne dőlt volna el meggyőzően.
Az öregnek 2 motorja volt Dauvia, meg a Jawa 175-ös.
Ez meg tuti nem Danuvia, de akkor meg mi lehet? :-D
Hát.... Meggyőzően nem dőlt el. Például az egyik érv a fecskefarka kipuff volt a jawa175 ellen. nos, annak nincs ilyenje. Aki nem hiszi, itt egy kép.
Hát.... Meggyőzően nem dőlt el. Például az ehyik érv a fecskefarka kipuff volt a jawa175 ellen. nos, annak nincs ilyenje. Aki nem hiszi, itt egy kép.
http://www.motor-talk.de/attachment/637756/Jawa%20Mail.JPG
De többet is megnézem, egyiken se volt. A képemen láthatónak nem krómozott a tankja, de volt olyan is, amelyiké az volt. A két kipuffról pedig továbbra is állítóm, hogy nem biztos, hogy látszódna a régi képen. Az én képemen is csak hátul látszik, a régi képen az a részlet nem láttható. Tehát akár lehet neki kettő, mert azon a képen ahol a másik oldalról látszik a motor, a kipufogó könyököt(ha van második ) pont takarja a mellette álló motor kereke.Az innenső oldalról pedig a jawa 175 nél sem látszik a másik könyök, mint látható az én képemen. Illetve pont nem látható Nem akarok kötözködni, de tényleg nézzétek meg. Utánna nézzétek meg a régi fotókat, keressétek azokat a helyeket, ahol a különbség látható lenne. Nem fogjátok megtalálni, mert takarásban vannak.De gondolom Matya kollega meg se nézte az általam említett tipus képeit, mondván ő tudja hogy fecskefarkas a kipuffjuk.Így nem vehette persze azt sem észre, hogy hogy helyezkedik el a tulsó oldali könyök.Az sem tűnt ezért fel neki, hogy 175-ös jáwáról van szó, nem 250ről, vagy 350 ről, így a nagypapa motorjai egyikével, a 175 el azonos lehet.
sorszám: 18361 (113792)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-10 08:25:44)
Nem akarok kötözködni de ha visszaolvastok már régen eldőlt milyen típusú motorról van szó.
Én lehet tudok nekek segiteni! Csak papiros édekel? küldök képet! Email-ben ha gondolod!
Mint a 22-es csapdájában? :D "Mindent kettőnek látok!Mindent kettőnek látok!" :D
Ki olvasta? :D
Majdnem kiabáltam, hogy két könyököt látok, de mégsem, az csak a blokk széle. Szóval akkor 350 helyett inkább cz175-öt mondok, főleg, hogy a kolléga szerint is az esélyes.
Hogy lenne már 353-as Jawa?! Az 250 ccm-es volt, igaz, hegedűtok-üléses, és a burkolat is ugyanolyan a lámpafejen, de az eleve két kipufogókönyökkel készült...
én is gondoltam a fals levegőre, de ha bemelegedett, akkor korrekt az alapjárat... és közel 1000 1/mint ugrik.
na majd lesz vele valami
ööööö ez nekem nagyon fals levegő gyanúsnak tűnik.
üdv!
na holnap letudom a vizsgám, és nekiállok berhelni a 634-sem... remélem siekrül bele verni egy kis alapjáratot, meg hogy ne fulladjon bele a benyába...lehet úszót kellene állítani.
Vagy valakinek van valami ötlete, miért lehet az, hogy nincs alapjárat, meg ha elengedem a gázt meghal, ha meghúzom, akkor meg szétpörgi magát :S
Illetve azt s érdemes megtekinteni kedves kart(elt)ársak!! ;)
http://www.jawaireland.ie/images/new_Californian.jpg
Szeretne valaki gázos JAWA-t? A kanadaiaknak már van! :D:D
http://www.yugo-tech.com/moto.html
Évjárat majdnem mindegy, csak a típus egyezzen...
Ha a képen lévőt 54-58 között gyártották, akkor olyat fogok keresni.
Ha ez nem sikerül, akkor keresek fiatalabbat, abból akad 1-2 hirdetés...
A Veterán nekem nem jár, de, ha meg tudnád esetleg nézni nekem, akkor azt nagyon megköszönném... :)
Hát pont azt az évjáratot kifogni.....Azért próbáld meg....Inkább a CZ felé nézelődj sztem....Volt a Veteránban valami ilyesmi nemrég..nem tudom pontosan melyik, csak rémlik...
Mellesleg van nekem valahol olyan, könyvből általam kifénymásolt képem, adatlappal együtt, amin totálisan egyértelműek a dolgok....
Hát pedig az EGY könyök egyértelműen látszik....meg a fűzfalevél formátumú dob is.....
Aha, értem, köszönöm szépen?
Ilyen típusú-évjáratú 175-öst hol találok eladót?
Gondolom nem egyszerű a dolog...
A képek alapján az 1957-es jawa 350snek és 175sek sem látszanak fecskefarkasnak.A régi fotón pont olyan sötét homály fedi a kipuff végét, mint az én képemen A két kipufogó könyök a régi családi fotókon nem látszik. Akár kettő, vagy akár egy is lehet, mert takarva van. Tehát a CZ dologról nem vagyok meggyőzve.De akár persze lehet az is, amennyire élesek a képek
Abban különbözik, hogy a használtautó.hu-s képen egy újabb széria van, aminek alumínium öntvény a lámpafej, nincs kormánycsöve, csak két bepréselt csonk, a tövükben kapcsolókkal, a km-óra lapított profilú, olyan mint az 559-es 250-es Jawa órája.
A régi fotókon szereplő motor lámpafeje meg lemezből sajtolt, és a burkolat nem ér ki a markolatig, csak a lámpatestet burkolja be, kerek km-órája van.Ezt a típust ha jól tudom 1954-1958-ig gyártották kb, utána váltotta le az öntvénylámpafejes 1968-ig, aminek a hirdetését mutattad....Utána meg már a különolajozásos kockablokkos jött....De az egész más ugye....
Illetve a lényeg a JOBB oldali, mint mondtam :D
Balról jobbra haladva, csak hogy fokozzuk az élvezetet :D
IZS Planéta 1-es
Pannónia TL DeLuxe
Pannónia TL
És a lényeg, a bal oldali:
CZ 125 vagy 175 , /csak furatban meg löketben különböznek, pofára nem mondom meg melyik / :) azoknak volt egy oldali kipufogójuk..A kis csepptankos Jawák már 1957-ben is két kipufogókönyökük volt, fecskefarkas dobbal....
Mondom, elvileg egy Danuviája és egy 175-öse volt nagypapámnak, tehát valamelyik a kettőből.
Valóban hasonlít a két képen lévő motor.
Ezt a típust meddig gyártották?
Ez mennyiben különbözik az említettől?
http://www.hasznaltauto.hu/2789286_jawa_czetka_1968
Bocsánat a sok hülye kérdésért, szóljatok, ha elég volt... :)
A hátsó sárvédő nem különbözik a T1 től. a lámpa talán igen. ami engem zavart, az az, hogy nem láttam eddig olyan nagyon régi javát, aminek az első telójában az alsó szár felért volna a sárvédőig. De most találtam egy ilyent. 1957-ben gyártott Jawa 350, illetve az ugyan ekkor gyártott 175 .
A 175-ösről egy kép, mert valszeg ez lesz a keresett tipus: http://www.xrv.org.uk/photopost/data/500/Jawa.jpg
sorszám: 18339 (113728)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-09 14:36:43)
Ha ennyire bizonytalan vagy akkor csak nézz rá a hátsó sárvédőre és a hátsó lámpára. az se riasszon meg hogy régen a jawak is használtak külön berugót és külön váltókart. De ez ne mlátszik a képen.
A régi jawák telói másmilyenek voltak szerintem. Egy rövid gumiharang látszik rajtuk, nem ér fel a belső cső a sárvédő vonaláig. A Danúvián, csepelen, pannónián felért. Viszont a krómozott tankot is figyelembe kell venni, és azt, hogy szerintem a hátsó ülés a képen mintha az első üllés magasságában lenne, nem feljebb. De a legfontossabb ismérv a telószár arányai.
Akkor 175 lesz, köszi! ;)
Esetleg egy évjáratot tudtok még mondani?
(Az is elég, hogy mettől-meddig gyártották ezt a típust)
Semmiképpen nem Danuvia. Szerintem CZ, JAWA Panelka. 125, vagy 175, esetleg 250 ccm. A 54-től gyártották.
Elméletileg csak Danuvia lehet vagy 175-ös.
Nagypapám ül rajta, csak tudni szeretném, hogy ez melyik a kettő közül, mert meg szeretném találni.
Motorokhoz nem értek, én veteránautózok...
sorszám: 18334 (113704)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-09 12:10:49)
Biztos jawa. Láttam 250 esben is ilyet aminek a kormánya nem volt burkolva és a műszerek a tankban voltak. Típust nem tudok. Biztos nem 350 egy kipufogóval. 175 125 ccm vlamelyik variáció.
Mi van az egysarki villámindítóval? :-)
Elvileg Jawanak kellene lennie...
Nem lehet 175?
A második képet nézve eléggé kéthengeresnek látszik. Szerintem valami 350-es lesz ez.
Talán Pannonia T1. Ha az, akkor 1964-es.
Én nem vitatkozom. Csak megjegyeztem, hogyha nem fogadjuk el az eléggé megszokott pongyola kifejezést azzal, hogy nem elég pontos, akkor ne fogadjuk el a másik pontatlan elnevezést sem. Nagyon nem vagyok híve annak, hogy autóvillamosságis szak zsargont használjunk. Vagy köznyelvit használjunk, vagy a tudományosat. A dinamónál ha a tudományosat használjuk, akkor maradjunk annál, ahogy Jedlik szabadalmaztatta. Az egyenáramú generátor meghatározás kb annyira pontos, mint az én alternátorom. Ugyanis mi van, ha a három fázisú generátorba beleépítjük az egyenirányítót? Akkor dimamóvá válik?
Szerintem nem érdemes szóvá tenni elnevezés beli dolgokat, addig, amíg azok nem okoznak félreértést.
Sziasztok!
Szereztem két régi képet.
Kérném valakinek a segítségét, hogy mondjárok meg, hogy milyen típusú és mikori évjáratú a motor.
Mindkét képen a jobbszélsőről van szó!
Köszönöm!
http://kepfeltoltes.hu/090609/DSC00476x_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090609/DSC00478x_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Na ez stimmel...Én is úgy gondolnám, hogy a második értelmezés az "igazibb" megközelítés :)
Komolyan ezen vitatkoztok :)
Nem olvastam vissza, de történelmi tévedések miatt 2 féle értelmezése létezik a dinamónak és generátornak.
Egyik értelmezés szerint ami állandó mágneses az a dinamó, ami gerjesztett elektromágneses, az a generátor, a másik értelmezés szerint az ami a kommutátor miatt egyenáramú az a dinamó, amiről váltó jön le az a generátor. Ez a két féle értelmezés egyidős a villamos gépekkel, szóval az adott berendezés elnevezése a szokásokon múlik.
sorszám: 18325 (113682)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-09 07:53:04)
Lehiggadt mindenki?
Akkor a kerékpár dinamó generátor? mert állandó mágnes és váltakozó árram jön ki belőle. Hogy átverik a népet.
Nem akarlak elszomorítan, én mondtam neked a legolcsóbb és használható megoldást. De ezért mondom a legdrágábbat is megrendeled a vape gyújtást 45-60000 Ft körül volt. Nem emlékszem pontosan. Ez biztos passzol a motorra. Ne hidd hogy majd pár év múlva már ne mlesznek 6vos dolgok. Ahogy feléledt a régi motorok hiány alkatrészeinek utángyártása biztos felismerik a lehetőséget. Lehet kapni 250 csepptankoshoz is már minden alaktrészt, gumi alkatrészeket levegőszűrőket hátsó lámpabúrát. Hátsó fékbowdent, kipufogókat.
Egyébként ott az igazság...IDEGEN nyelven...én meg pont azt mondom, hogy szerintem az "alternátor" veszettül magyartalan kifejezés.Lehet, hogy pontos, meg szakzsargon, de akkor is magyartalan, én úgy érzem....Ennyi :)
Bár erre megint lehetne mondani, hogy ez szubjektív megítélés....
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|