:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Köszi a számot felhívom őket
ehhez csak annyit, hogy ezek a janicsár puffancsok meglehetősen kétséges kivitelűek, a zajcsökkentő lamellákat is "csak úgy" beledobálták, talán összehasonlításul: a wartyogó és bentley gt is személygépkocsi...
üdv
Ok ne rakj semmit oda. Találtál már váltó javításra szakirodalmat? Robbantott ábrán nem is egy rossz váltó látható:-)
Akkor szerinted miért lett kuka a fogaskerék és a léptetővilla? S miért ért bele a blokkba az 1. es sebesség fogaskereke? A robbantott ábra alapján semmi hézagolo karika nem kell a váltótengelyekre...
sorszám: 18417 (114080)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-15 14:04:31)
Lakiteleken lakom. A léptető villa elkophat ha kevés az olaj és ne mjó a hézagolás. De hogy előbb kopjon el a léptető villa és ezért dobálja a sebességet ez gyanús.
A 4. et valószinűleg a rossz léptetővilla, és a fogaskerék nagy mértékű kopása miatt dobálta. Amúgy Te merre laksz?
sorszám: 18415 (114061)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-15 09:08:42)
Ez elég érdekes, mert az előtét tengelyt kell kihézagolni, és utánna meg kell keresni az okát annak hogy a 4.et miért dobálja ki. Mert az abba fogaskerékbe kapcsolódik ami látszik a képen is. Nekem bronzperselyes a motorom azt tudom hogy kell hézagolni, a tűgörgöshöz nem tudom van e speciális alátét.
Igazad van ezek mind 63x-hez valók...http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=jawa&c=0
Tel:06209187000 Remélem segítettem
A telcsiszám is jó e-mail cimemre is küldhetsz ha nem nyilvános ,köszi
Hali én nem találom azért érdeklődök esetleg 1 link nincs?
Ja igen, valóban. Hát én a tengelyirányú játékra gyanakszom hogy nagy volt, de annak az okát kellene megfejteni mitől jött létre.
Sziasztok!Bontott jawa Pioneer aólkatrészek eladók.Az üllésen kívül elvileg minden van. Érdeklődni: motorsokk@citromail.hu 06307101501
Hali!
A vaterán van feltéve 250/559 kipufogó dob,ha jól emlékszem több is volt!
Vannak újak is állítólag török utángyártottak,ide tudok telefonszámot,de hogy milyen ,meddig bírja azt itt srácok jobban vágják,én csak felnit kerestem,mikor beléjük botlottam és nagyon kézségesek voltak.Üdv mindenkinek..
Ha jobban megnézed 2 helyen karcolta össze. A csapágynál, és alul. Nemtudom mekkora volt a játéka, igy erre nem tudok választ adni.
Így első ránézésre nekem fura, hogy csak egy helyen ért bele. Meg a kerék oldala sima, semmi kiálló rész sincs rajta és ahol a tűgörgős kosár benne van, az a rész beljebb is van. Az előtéttengelynek mekkora volt a tengelyirányú játéka? Megmérted szétszedés előtt?
Én Kabán lakom, Hajdu Bihar megyében. Jólenne egy szakember segitsége, mert még kezdő vagyok a Jawa téren :) Itt a kép arról, hogy belenyalt a blokkba a fogaskerék. A tengelyen semmi rendellenesség nem látszik.
http://kepfeltoltes.hu/view/090614/1200259106DSC00897_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
sorszám: 18405 (114026)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-14 15:10:19)
Ha a kihajtótengelyről beszélsz ami ledarálta a blokk részét, az azért van mert valahol helyett kellet magának csinálnia a kapcsolókörmök feszítésével. Nekem is u.a csinálta csak nekem még a zeger gyűrűt is kinyomta a helyéről. Vannak erőhetások rendesen. Lehet nálad is meggörbült csak nem tulajdonítottál neki jelentőséget. Tényleg és merre laksz, mert ha voltál a szolnoki börzén akkor nem lakunk annyira messzi, esetleg tudok segíteni.
Üdv megtudná valaki mondani hogy mennyibe kerül 2db kipufogó dob 250-es Jawahoz 559 a tipusszáma(1968)
Aham, fotók azok jók lesznek, csapágyról, blokkról, tengelyről, csak látni valamelyiken nyomot.
Igen, kivettem. Hát, a fogaskerék könnyedén forog rajta, s nehezen lehetett a csapágy fele lehuzni a tengelyről. Nemtudom milyen rendellenességet kell hogy keressek, ha kell, csinálok róla fotót, hátha az segit...
Annak a tengelynek a csapágyát kívül egy zéger, belül pedig egy süllyesztett fejű csavarral rögzített lemezke fogja, tehát annak jó helyen kell lennie és mivel a csapágy sem kopott, akkor a tengely a ludas, elkophatott a válla. Kivetted már, látni valamit?
Kivettem a komplett váltót, s mindkét 16 fogú fogaskerék takarosan meg van kopva. Ahol a kuplungtengelyen lévő 1. nagy fogaskerék van, az pedig beleért a blokkházba, s ledarált belőle valamennyit... Az mitól lehet? a csapágy pedig jó..
Igen, a tengely hűtőként működik, de pont annyira hűti le a fogaskereket ahol találkoznak. A vasnak meglehetőssen jó a hővezetése. Nagyon intenzív hőt kell adni neki, hogy pillanatokra kialakulhasson jelentőssebb hőmérséklet különbség. Ha akarod kiszámolhatom átlag szerszámacélra a dolgot, de szerintem nem érdemes.Legfeljebb lánggal lenne minimásis esély, de úgy se sok.
Sziasztok!
Korábban volt szó nagypapám régi Jawajáról, tettem be képet is.
Most kiderült, hogy 1962 január 2.-án vette újonnan, úgyhogy szerintem 61-es évjáratú lesz.
Azt már tudom, hogy 54-58 között egyfélét gyártottak, a 61-es típust meddig csinálták?
Ezért keresek eladó 61-es 175-öst, vagy más évből ugyenilyen modellt (gondolom pár évig ugyanazt gyártották) eladót, lehetőleg használható állapotút, nem túl hiányosat!
Előre is köszönöm a segítséget!
Na igen, úgy viselkedik mintha egy darabból lenne. Nekem egy mezei 3 körmös lehúzóm van, de a kampójából le kellett szednem, mert nem fért be a lánc és a blokk között. Lejött melegítés nélkül, pedig rajta volt már vagy 15 éve. Valóban úgy ugrik le, ha rá ütve a csavar fejére. Lehet azért a melegítés picit besegítene, ártani biztos nem fog.
Végül is, a tengely működhet hűtő felületként. Már csak a geometriai méretei miatt is. Magyarán, mire az felmelegszik, addig a lánckerék már régen több száz fokos. Feltételezve, hogy tudom irányítottan melegíteni a lánckereket. Ki kell próbálni:)
sorszám: 18395 (114000)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-14 08:47:26)
Nem vágom ezt a blokk feszülést, Ha nagy a hézag akkor kell alátét. De ez azt jelenti így is kell holtjátéknak maradni a fogaskeréknek. Nem lehet elvárni adott sebességben a léptetővilla vigye a terhelést, mert annak rövid élete volna.
Árpád elhiszed vagy sem én melegítettem pb palackról működő kis gázégővel, egy tengely hőtágulás és egy furat hőtágulása más. Sokkszor segített már ki a melegítés egy gépen a lánckereket kellet lehúzni a tengelyről 50mm átmérőjű volt. 3 körmös brutál nagy lehúzót szétszaggat rajta ezután kisméretű 2 körmös melegítés mellett megoldotta igaz eltartott egy darabig de lejött.
Gyakorlatilag mindegy. Mivel jó hővezetési anyagokról van szó, amiknek közel azonos a hőtágulása, melegítésre meg se fog mozdulni.Mivel eggyütt fog tágulni a fogaskerék a tengellyel. Olyan hirtelen melegítés kellene, ami csak a fogaskereket forósítaná át egy pillanat alatt. Ezalatt a pillanat alatt kellene a helyéről letépni. Nem hiszem, hogy ez járható út.Tisztességes lehúzó kell, vagy jó három körmös, vagy vezérmű fogaskerék lehúzó, vagy a jawa gyári szerszám.Ez utóbbi kettő olyan harang forma cucc. Utánna ütni kell, de nem a fogaskereket, hanem a lehúzó csavarját tengely irányban. A több csavaros lehúzó azért nem jó, mert csak a csavarok feszítenek, ráadásul hajlamos féloldalra húzni.Nekem megfelelő méretű, minőségű három körmös lehúzóval eddig minden lejött, ami kupos tengelyen volt és nem volt ráheggesztve.Feltéve, hogy a körmök aláfértek a lehúzandó alkatrésznek.
Mivel melegítetted? Láng vagy hőlégfúvó?
Az én pimer fogaskerekem sem jön le. Pedig űtötem melegítettem,gyártotunk hozzá lehúzót,de nem.
sorszám: 18391 (113996)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-13 12:38:41)
A léptető villa kuka, lemez 1500kb öntvény 3500Ft.A 16 fogakerék is cserés /amire a villa rámegy/Ha kinyomod azt a fogaskereket ami a blok ban maradt, akkor látni fogod hogy menyire van megkopva a ház felőli oldala. Oda szoktak tenni 0,5-0,8 mm alátétet ha nagyon kopott akkor csak a körmök hegye ér bele,de én nem javaslom mivel így feszülhet a blokk.
Azzal esélytelen. Esetleg ha valami kisebb gázlángal melegíted akkor leugorhat a tengelyről. De csak magában nem fogod azzal lehúzni. Van hozzá speckós lehúzó ami a fogaskerék hornyába beugrik és egy 10-12 csavar ami letolja a tengelyről.
Jujj, ez egy kicsit magas volt nekem, de majd megpróbálom értelmezni. A főtengelyről a kisfogaskereket nem vettem le, mert nem tudom lehúzni. Mivel célszerű lehúzni? 3 ágú csapágylehúzóval? vagy mivel?
De akkor azzal mit kell csinálni? Nekem nem rémlik a szerelési könyvből az erre vonatkozó rész. Van ott is valahol hézagoló alátét?
sorszám: 18387 (113979)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-13 08:45:51)
Eladó Jawa Mustang két komplett kerék fékekkel ,jó állapotú egyforma külsőkkel. az ár 2db ra értendő.
7000.-
cSak Tel. 06-70-392-77-02
Nem elég csak az előtétengelyt, mert a 4. sebesség direktben van tehát a meghajtott tengelyt amin a kuplung is van kapcsolja a 4. öszze a kihajtótengelyel. Ha a itt nem csinál semmit akkor továbra is dobálni fogja a sebességet.
Össze kell rakin a blokkot főtengely nélkül mindeny eggyes fokozatban meg kell nézni hogy az adott fogaskerekek a amik éppen kapcsolva vannak mennyit tudnak elmozdulni egymástól. A előtétengely holtjátékát is ellenőrizni kell ami a km óra spirált hajtja annak is 0,2 mm 0-5 lehet a holtjátéka ha jól emlékszem. A szakirodalmoban olvasgass utána. Nekem is a 4.et dobta ki el is égett a léptető villa. Ahogy feszült akkora feszítést csinált hogy a zéger gyűrűt ami a kihajtótengely csapágyánál volt elgörbítette. Annyira hogy miután helyére raktam a csapágyat akkora hely maradt hogy símán kidobálta volna a sebességet ha úgy rakom össze. Kimértem mekkora a hézag és a zéger alá tettem akkora alátétet, ezt eljátszottam a z előtéttengely bronzperselyével is. Kinyomtam és a perem alá alátét és visszaprésel. De ezt megelőzően szétszerelt állapotban megmértem a blokk peremétől mennyire van a persely és a kihajtótengely cspágya, ezt lemértem a váltó felőli oldalon is a váltó felőli blokkrészben is amikor 4.be volt kapcsolva . Így jött ki a méret. Mióta ezt megcsináltam már eltelt egy pár év és azóta elfelejtettem, mintha nem is lett volna semmi baja soha. Igaz agyaltam rajta sokat, mert én is kérdezgettem itt de soha nem válaszolt így érdemben senki. Szóval ezért ajánlom olvass utánna te is, mert lehet nem voltam érthető.
Hát ez a léptetővilla mehet a kukába, cseréld ki, a fogaskerék jónak tűnik. Tudtommal a váltót egy helyen kell hézagolni, mégpedig az előtéttengely játékát, tengelyirányban 0-0,6mm kell hogy legyen. Főtengely nélkül rakd össze a blokkot, úgy nézd meg. Ha nagy a hézag, arra jó megoldás, hogy a tűgörgős kosárhoz való ségerből kell még egy, azt elköszörülve a rendes zéger alá kell rakni.
A reccsenés oka lehetett sztem az is, hogy volt benne kb 3 dl olaj... ami lufi. A 4. fokozat volt rossz, s amibe kapaszkodik a képen látott fogaskerék, annak nem látni nagyon nagy kopást. Itt a kép arról is, s a léptetővilláról:
http://kepfeltoltes.hu/view/090613/DSC00896k_pek_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Hogyan kell kihézagolni?
sorszám: 18382 (113970)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-13 07:33:38)
Hidegen vagy melegen is csinálja. Mert hidegen fogja az olaj és az öszetapadt lamelállák. Ezzel annyit tudsz csinálni indítás előtt beteszed sebességbe behúzod a kuplungot és megmozgatod a motor amíg a kuplung elenged. Ezután már ne mfog reccseni hidegen. Melegen reccsen akkor a kuplung nem emel tökéletes ki, lehet görbe lamella, sűrű olaj. A fogaskerék ami bevégezte nálad nem egymagában áll van párja amibe kapcsolódik azt is meg kell nézni hogy nincs e megkopva sarkosra a furat amibe kapcsolódik a köröm. Ha kopott akkor csere az is. Elvileg működni kell ha ezeket cseréled és a léptető villát is ha nagyon kopott vagy esetleg görbült. DE NEM ELÉG EZEKET CSAK CSERÉLNI AMIKOR RAKOD ÖSSZE BE KELL ÁLLÍTANI A FOGASKEREKEK KÖZT A MEGFELELŐ HÉZAGOKAT. Mert ugyan úgy ki fogja dobálni jó fogaskerékkel is mert már megnövekedett a hézag. Nálad az 1-es vagy a 4-es volt most a rosz? Ha az egyes akkor arról a széléről kell kijátszani ha a 4-es akkor a kihajtótengely felől.
Amit most felsoroltál simán van 15 000... a csapágy marad, mert semmi baja, csak a fogaskerék, s lehet a villa is cserélve lesz...Az mitől lehetett hogy 1esbe teszem akkor nagyot reccsen a váltóm??
Szia
Szeintem cseréld ki a fogaskereket,a léptető villákat és a csapágyat, mert ha lóg oldal irányba a is bekavarhat.
Legnagyobb valószínűséggel CZ 175/450. 1960-ban már, 1966-ben még biztosan gyártásban volt.
ha már ilyen vállas akkor fúratni kell.
Ez a kerék mehet a kukába, így ferdén lekopva semmit sem ér. Viszont az okát kellene meglelni mitől lett ilyen. Durva váltások vagy nem megfelelően működő kuplung.
Na széthuztam a blokkomat... A következőket tapasztaltam: a dugattyu kicsit "lötyög" a hengerben, a bal hengernek akkora válla van mint Arnold Schwarzenegger, a jobbnak is van, de nem akkora. S a váltó problémám valszeg megvan. A fogaskerék csöppet le van sarrkalvva, csatoltam képet, lessétek meg. S mit ajánlatok? Fúrassam? a gyűrűk még egész erősek... S a váltóval mit ajánlatos csinálni? fogaskerék csere? a léptetővillába is belenyalt egy picit, de sztem az nem vészes... várom az ötleteket!
http://kepfeltoltes.hu/view/090611/DSC00885_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
jawanal nincs olyan. Ami ritka a berugónkart rögzítő 7*1 -es csavar. A többi mind normális méretezés. ts 125MZ van a kuplungot rögzítő csavar balos.
Nem vok sufnintuningos :D Köszi :D S a kuplungban vagy a másik oldalt a kisfogaskeréknél van olyan anya amelyik bal menetes?
sorszám: 18374 (113834)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-10 14:32:53)
A feszítő vas csak vicc, a fimol jó, a jawa olyan jó mint az mz, a generátor nem dinamó. A képen látható 175-ös jawa. :-) Szóval így minden vitát képező dologban megoldást találtam. :-)
sorszám: 18373 (113833)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-10 14:32:53)
A megszakító bütyköt kiveszed és oda bekukkantva találsz menetet általában M8-as, becsavarsz egy hosszab csavart amely letolja a főtengelyről a forgórészt. De csinálhatod 2 db feszító vassal is a sufnituningosok így szerelnek:-)
Hinni a templomban szoktak, ott is csak IStenben, s abban is csak a pap... :D:D
Nemgond, de sosem lehet tudni kinek kell...
A 638 asnak a forgórészét mivel tudom lehuzni a főtengelyről? Valaki help :)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|