:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Gratula, a nehezén túlvagy!
Kösz a tanácsokat, úgy tűnik most sikerült beállítani. Az úszón még állítottam egy picit, meg a levegőcsavart is kijjebb vettem (3-fordulatnyira van kitekerve).
Sziasztok,
638-ashoz való oldalsztendert vennék.
Ha valakinek van eladó, itt a számom:
06 20 5102901
Köszi
Van rá módszer de nem egyszerű. A csapágyat amit ki akarsz szedni ,meg kell fúrni a kosarát egymással szemben. Ide kell gyártanod olyan csavart aminek a feje gömb és két oldalt fe van lapolva a horony szélességűre. Ha ilyet tudsz csinálni akkor csak a két csavart be kell játszani a horonyba és már félig kész a kihúzód, fogsz egy laposvasat fúrsz rá 3 lyukat középre ha van menetfúród akkor középre gyártasz egy menetet ha nincs akkor ráheggesztesz egy anyát. Ilyen teknikával bontható a csapágy. MZ szereléséhez láttam ilyet a neten. Ne kérdezd hol mert már nem tudom.
Van valami könnyű, gyors módszer a váltó felőli főtengelycsapágy(ak)kiszedésére (Jawa250). Valaki mondta, hogy nem kell megbontani a motort...
Szewasztok!
Végre kész van a Jawam! Gondom volt a váltóval, aki emlékszik tudja hogy a 4 szarakodott... ma raktam össze teljesen, meg lett furatva, kapott dugót, gyűrűket, uj léptetővillát, s az a bűnös fogaskerék cserélve lett benne, amiatt dobálta a 4. et. A váltót nem hézagolgattam sehova, ugy ahogy volt összetettem, s tökéletesen szuperál, öröm vele motorozni :) Köszönöm ezuttal is Vágó Zoltánnak, hogy rendelkezésemre bocsájtotta a váltót :)
Csak valamiért megint nincs töltésem... amikot leállitottam (kb 2 hete) hogy szétkapom, akkor még volt, mára megint nincs. Szerintetek mit nézzek át alaposan, miért nem lehet töltés, ha eddig volt? a szénkefék tiszták, a vezetékek nem szakadtak, minden érintkezik, legalábbis ugy néz ki... help, ötletet várok :) Köszi előre is!
Nem feltétlen, mivel a fals levegőt valószínű dúsabbra állított keverékkel kompenzáltad. Most hogy jó a szimering, jóval több benyát szív be. Vissza kell szegényíteni.
Adix csapágybolt. És tényleg csak 400 Ft volt, de nem is volt más. :-) Egyébként a kuplungház oldalához nem nyúltam még. Most, hogy új szimering van a jobb oldalt, kormos lesz a gyertya. Ez annak a jele, hogy olajat szív balról? Mindegy mert azt is kicserélem, ha le tudom húzni a csapágyat. :-)
Ezt már te tekercseltetted át vagy az elöző tulaj? Mert írtad hogy nála is voltak problémák. Bosch fesszab melyik motorhoz való? 12 v és dinamóshoz nem tudom melyik való. Ha a töltés jó és kis fordulaton sem hagy ki a gyújtás világítással akkor ott érinkezési hiba lehet. Az én motorom is dudált már úgy hoz messze nem a vezetéke felé bogarásztam :-).
A dinamó áttekert 12 V-os, kb. uaz lehet mint a 634 Jawa, csak egy megszakító lakik az alaplapon. A fesszabályozó Bosch, két késes, rezgőtekercses, gyárinak néz ki...
sorszám: 18561 (114745)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-28 08:27:34)
Az olcsó halt be.
sorszám: 18560 (114743)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-30 10:24:05)
Egyébként ha valaki egyszer már aláfutott egy szar minőségű olcsó szimmeringnek, akkor az inkább költ rá pár száz Ft-tal többet :) Meg ha valaki másnak csinálom, már csak a biztonság kedvéért is inkább egy picit drágábbat teszek bele...annál nagyobb szívás nincs, mint ha magyarázkodni kell utána, hogy miért szart be két hónap után esetleg megint :)
sorszám: 18559 (114741)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-30 14:11:28)
Az ok :)
sorszám: 18558 (114740)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-30 14:11:28)
10 év alatt a 250 csepptnakoson 1 szer 30 perc volt a szimering csere. A 350-esen 5év alatt egy sem. Szóval akkor abból a fél óra kiesés miatt nincs olyan sok pénzem:-(. Soha nem tudtam rájönni az okára:-).
De mindenki eldönti maga mit szeretne csinálni. Nem okoskodni akartam, csak leírtam a tapasztalataimat.
Kiszámoltad már, hogy a néhányszor 30perces munkaidőd mennyi pénzt hozott volna, ha valami fizetős melóra fordítod? :) Én konkrétan egyszer cseréltem szimmeringet, kb 8-9 évvel ezelőtt...Azóta azzal a veszettdrága 1300Ft-os szimmeringgel megy a motor :) Az időközben felmerülő leküzdhetetlen szimmeringcserélési mániámat meg inkább mások motorján élem ki PÉNZÉRT :)
sorszám: 18556 (114733)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-30 09:16:55)
Most nem bírom kibogozni melyikre érted. A drága szimering halt be vagy az olcsó?
én az ilyen árú gyári szimeringgel meg is jártam, a jobb oldali 1500km után megadta magát. Noha nem vitonosat vettem, hanem sima feketét, de volt vagy 900 Ft, és látszott rajta hogy nem házi sütésű. Azóta semmi gondom.
sorszám: 18554 (114727)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-30 09:16:55)
1000-1200 körül már nem világít a töltésjelző, már tölt a generátor, szerintem felesleges magasabb alapjárat, amúgy sem takarékos egy motor, minek még többet fogyasztani feleslegesen. Persze a sportcélokra van használva, akkor okés.:)
sorszám: 18553 (114726)
( előzmény: Blackestdaemon, 2009-06-29 23:29:26)
Hidd el tényleg használható szimering ennyiért is. Én soha nem raktam über ilyon olya vitonos meg a franc sem tudja milyen szimeringeket. Akkor kell cserélni ha valamiért rossz a felület és megeszi. Forog max 5500 a motor, kár eröltetni. Láncfűrészbe tényleg raktam márkás hozzá való szimeringet és csapágyat abból már az egész jawat becsapágyaztam volna.
A csapágyakat és szimeringeket egy gépalkatrészeket forgalmazó cégtől veszem itt nem ez a fő profil így elég barátságos árakat tudnak hozni. gépekben is ezeket használom ott ahol tényleg nagy terhelésnek vannak kitéve és működnek:-).
De ha mégis behal a szimering akkor is kb 30 perces meló cserélni, és akkor már 1200 Ft os szimeringből már 2db 500 Ft is kijön. Én már évek óta olcsó szimeringel használom a motort és az ég világon semmi baja. Csapágyakat is c3 illesztésűt és nem skf-et mert az sem ér többet. Márkát fizesse meg más:-)
300-500???!!!Na az a szimmering annyit is ér..... Egy RENDES szimmering ára, olyan 1200Ft körül keződik.....
Szimeringet akármilyen csapágyboltban. 300-500 Ft darabja. Én meg beszereltem az enyimbe, ma még finomhangolás, alapjárat eddig van. Bizakodó vagyok. :-)
sorszám: 18550 (114721)
( előzmény: Blackestdaemon, 2009-06-29 23:29:26)
A szerelo mondta,h 2000 legyen,h amikor lampat gyujtok ne essen le nagyon.. Atvert :D? kicsereltem a gyertyakat, de a hibasan mukodo henger felol ertelem szeruen fekete a geyrtya... szimeringeket hol kapok?
Az 2000 nem sok alapjáratnak? Ha nem lenne alacsonyabb, arra tippelnék, hogy a jobb oldali szimering alatt fals levegőt szív. Kivetted a két gyertyát, hogy melyik milyen színű? Ha nem egyforma akkor gond van, először a gyújtás oldalt kellene teljesen végignézni. ha ott minden jó, akkor keresném a szimeringnél, hengertalpnál a tömítetlenséget.
sorszám: 18548 (114712)
( előzmény: Blackestdaemon, 2009-06-29 21:34:22)
Helo! Van egy Jawa 640esem.. A jobb oldali henger nagyon csunyan csinal. A kipufogojabol szinte semmi sem jon , 3000 es fordulatnal kezd beindulni szaggatottan, rangat... Utkeresztezodesben alig tudok elindulni , gondolom azert ,h csk a fel henger mukodik.. a relentint 1000re ejti vissza,pedig 2000en volt. linkelem a videot rola.. : http://www.youtube.com/watch?v=9i5RK5IlOT8
http://www.youtube.com/watch?v=-7TFnj15LZ8
Köszi az instrukciókat! Tényleg labirint, jobban megnéztem az ábrát. :-) És igen volt olyan, hogy csak pörgött mint állat, gyújtást levettem, szerencsére megállt. Akkor kibányászom egyenlőre a szimmeringet, megnézem javul-e, ha újat rakok bele.
Jobb oldal szimering, baloldalt 2 csapágy között labirinttömítés:-). Ha ezt cserélni akarod akkor blokkszéthúzás. Ha szimeringes lenne fals levegőt szívna és nem volna alapjárat ahogy melegedne a motor úgy kezdene el pörögni fölfelé ha nem állítod le időben akkor csak pörög pörög leállítani sem lehet mert öngyulladást kap és gyertyapipa levétele után is csak pörög, és már régen a max fordulatnál, ha időben elzárod a csapot vagy lefolytod akkor megáll. Ha nem sikerül akkor vagy szétszáll vagy besül. Nekem a bronzperselyem végezte be így. Bal oldalra is szimeringet raktam, a külső csapágyat betoltam a labirintömítés helyére és utánna jött a szimering. Ez már egy pár éve így működik.
Mivel bal oldalon nincs szimmering, oda nehézkes lesz bepajszerolni akármit is :D
De a gyújtásoldalra jó a méret....
Na ebből szimmering csere lesz. :-) Járogat a motor, de ha nem nyomkodom az úszót szépen leáll. Jawa 250/559, mindkét oldalra egyforma főtengely szimmering megy? Az ábrák nem egyértelműek. 25x62x8 mm.
Dehogy, a villámcsapás, csak nehogy a múltba vagy a jövőbe keveredjen el.:DDDD
Mi tölt vissza az aksiba? Az elcsapott anyóka? Vagy a 13. havi? :D
De el tudom, vagyis nem tudom képzelni, ahogy visszatölti az akksit.:DDDD
sorszám: 18540 (114671)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-28 16:48:57)
Tényleg , elcsapok egy két tornádós nénit :-), vagy felajánlom a 13. havi nyugdíjat és már adják is a gépeket. Első és hátsó agyba beépítve már azért odavágna még egy 300 MZ-nek is :-). Nem kellene bioetanol a spórolásba:-).
Hát pedig egy 35/35W-os halogénnek kurvajó fénye van ám :) legalábbis NEKEM úgy világít a dinamó támogatásával "mindazállat" :) Isten kegyelméből.... :D
A végén még KERS lesz belőle.:DDDDD
sorszám: 18536 (114665)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-28 14:27:45)
Tényleg vesz e kulit:-). Abba belefér akár 200 Ah traktorba való aksi is :-). ezzel is csak növeli a motor értékét mert 28000 Ft az aksi kuli 90-100000Ft.
Nem is akartam segíteni.:D
Amúgy valszeg tényleg nem fér bele.Egyébbként ha ne fér bele. attól még ráférhet kívülről. :D Csomagtartó, oldaldoboz, oldalkocsi, utánfutó. :D
sorszám: 18534 (114662)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-28 14:17:23)
Árpi, segíteni nem segítettél vele hogy esteleg tovább bírja, mert nem fér be az aksi a motorba :-).
Vagy hasznos lenne egy éjjellátó készülék.:) Bár az enyémben halogén van, de tök sötétben még egyszer sem mentem.:)
Állítólag létezik. Mintha Kerinek is sikerült volna ilyeneket szereznie. De lehet, hogy rosszul emlékszem. Nálam mindenestre érik a dinamó áttekertetése.Csakhát nem csak az Isten malmai őrőlnek lassan, hanem az enyémek is. Csak nem olyan fínomra.Majd. Egyszer.Nálam azért nem annyira érdekes kérdés a világítás. Halogénnel se látnék sokkal jobban. Radar kellene, vagy egy fehér bot.
Ja, nekem is ez a 35/35W-os rémlik, hát annak nem sok fénye lehet. Nem tudom hogy van-e ebben is olyan kivitel, ami a 12V-osnál, hogy halogén, ugyanúgy 45/40W-os és tányérfoglalata van, simán berakható a másik helyére.
Létezik 35 wattos, az biztos. Talán van 30 wattos is. Hogy mennyit látsz vele, azt nem tudom. Nekem farkasvakságom van, én még a 40 watossal is szarul látok.Még városban se öröm nekem vele éjjel motorozni. bár azért néha megteszem.
Annak idején a jawár nap közben világítás nélkül használtam dugóban, este pedig nem nagyon volt dugó. Aztán tavaly előtt cseréltem dinamó forgórészt, inyánykapcsoló diódát, és láss csodát, teljesen megjavult a töltés. Most már 1800-as fordulaton is tölt 40 watoss izzó mellett.
Mondjuk egy ledes. Helyzetjelzőt vettem 500 forintért. Sajnos olyan erősen fehér a fénye, hogy a hátsó lámpa rózsaszín lett tőle, ezért kidobtam:)
Létezik valamilyen kisebb teljesítményű izzó, ami mondjuk éjszaka, országúton ugyan kevés, de a városi használatra bőségesen elég lenne?
Ha csak gyenge a töltés, akkor a nagy aksi segíthet valamennyit. Ha nagyobb fordulaton tud tölteni, akkor az aksinak annyit kell kibírni, amíg alacsony fordulaton forog. Tipikus városi probléma.
sorszám: 18526 (114653)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-28 08:30:31)
Mire kell ekkora aksi? Nincs rajta önindító. Ha rosz a töltés és ezzel akarok kibekkelni akkor van egy rosz hírem én két aksit is beraktam párhuzamosan kötve és az is lemerült. Mert nem volt megfelelő töltés. Ezt megoldottam mz dinamóval és mz elektronikus fesszabal, azóta még elektronikus gyújtást is kapott. És működik a gép.
Milyen dinamó van a motorodon, és milyen feszültség szabályozó?
Cz töltésre hatással lehet a gyújtáskapcsoló? Menet közben kétszer tett olyat hogy töltés lámpa kigyulladt, erre refi gyorsan le, töltés lámpa ki, refi vissza és OK. De lehet hogy csak éppen pattogtam az úton...
Drótokat az akksi és fesszab környékén átnéztem, azok rendben. Régi tulaj is panaszolt a töltésre, nekem most kezdte el.
Az baszottnagy darab akkor....nekem a 12V 14Ah-s aksi akkora kb...önindítóhoz....Fix, hogy nem megy be a CZ-be.....
sorszám: 18522 (114644)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-06-28 00:04:34)
Üdv..
Ha hiszed ha nem nekem épp van egy zsir uj 6V 14 Ah Banner akkumlátor.Még fel sincs savazva.
ha jol emléxem még 1év 10 hónap garanciával.Dobozában külön flakon savval.
Ts 125-ös mz-be lett véve,de akkora hogy nem fért be a burkolat alá.
a méretei:
alap:80 X 116mm
magasság:160mm
új ára:7560Ft
én 6500-at gondoltam érte.
üdv
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|