:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
attol függ, melyik CZ.... A 475ős azonos, ha jól tudom. Amelyekit álltalában CZ350-nek nevezzük, annak a blokkja valamelyik régebbi jawával eggyezik meg.
A sűrűbb tisztítás nem annyira egyszerű. Nem tudom, te piszkáltad e már ki a 634 kipuff rését.Nekem nem igazán tetszett a dolog.Ha igazán jó munkát akarsz végezni, le kell húzni hozzá a hengereket.
Ha 33-as keverékkel használtad , vagy használta valamelyik ismerősöd a 634-et, nem csodálom, hogy gyengének találtad.
jut eszembe, az 559 nem bronzperselyes volt még?
Hát nem tudom, hogy ilyen aránnyal igen. Vagy valami spéci, drága olajjal esetleg, de őszintén szólva nem bíznék benne. És ha jól tudom, azért az olaj a kenés mellett némileg hűtőközegként is funkcionál, ami a vashengereseknél lényegesebb nem? Így van?
A keverékarány változott...mikor különolajozásos lett a gép és kellett az Euro3-as minősítéshez, akkor a pumpa már csak 1:60-ra keverte.... De nem esküdnék meg, hogy ugyanannyit elmennek AZOK a motorok, mint a tied :D
Hát pedig az 559-esre bejáratáshoz 1:25 van előírva, bejáratás után 1:33, 350-es CZ dettó ugyanez és mivel a 634-es Jawa blokkja megegyezik....hát... :) A kormozáshoz annyit, hogy picit sűrűbben kell tisztítani...ennyi...
A 638-asra volt bejáratáshoz 1:33 előírva, bejáratás után 1:40....
Ha jól emlékszem az "Így gondozd a motorkerékpárodat" c. remekműben vannak ezek leírva.....Nem magamtól találtam ki...
Amiket írtam, az a 638-asra igaz, 33-as bejártós, 40-es a normál, a vas 85-ös gyártású. Annak a kezelésijét küldtem be a Szakirodalomba. Amiket ezután gyártottak, változtak egyáltalán műszakilag? Mert ha nem, akkor a keverékaránynak is maradnia kellett.
Áruld el, honnan vetted ezt az adatot. 1:33 keveréket legfeljebb beájáratásra írhattak elő és régen. Normális használatra ilyen sűrű keveréket én még nem láttam előírva egyetlen görgős csapágyas motornál sem.A szegényebb keverék bizony jót tett neki, ugyanis a 634 kipufogórései nagyon szűkek, és osztottak. Sec perc alatt beszűkülnek a koromtól, aztán csak kinlódik a motor. A Twinnél nem tudom pontossan mi a helyzet, de gondolom annál is érzékeny a kipuff rendszer az eltömődésre.Kizárt dolognak tartom, hogy egy 1985 után gyártott motornál 1:40 vagy még sűrűbb lenne előírva.Max a bejáratás idejére.
De nekem teljesen mindegy. Ha el akarja tömni a kipuffját, használjon sűrűbbet.
Jah, mert még jót is tett neki a szegényebb keverék :) Azt az intervallumkihúzást inkább a saját csuklódnak köszönd, mint az 50-es keveréknek :) Főleg, hogy a 634-esbe még 1:33-1:35 van előírva :)
Ja, az előttem szóló minden lényegeset leírt már.:)
1500-ig 33-as, utána 40-as, asszem pont ennyit ír a kézikönyve. Ha hosszú futásteljesítményt akarsz, akkor szegényebbet ne tankolj bele. És nem kell semmiféle csodaextra szintetikus drága olaj, egy jó minőségű ásványi tökéletesen elég, max egy kis Fimollal megspékelve. Ja meg a bejáratás alatt ugye nem csavarjuk a bajszát.:)
ja az 1:33-hoz még annyit, hogy inkább füstöljön, inkább legyen kicsit több a korom, de ne essen meg az, hogy megszorul. Nagy hőségben egyszer próbáltam 1:40-es keveréket (gondolván, már biztos bejáratódott), meg is fogta a henger a dugót, nem volt őszinte a mosolyom.
Amúgy korrekt bejáratáshoz legalsó helyzetbe tenni a súbert, 1:33-as keverékkel járni úgy, hogy változó fordulatokon használni a motort, se túl alacsony (nem szabad erőlködnie), se túl magas fordulatszámon nem használni. Közepesen, mindig könnyeden menjen. Optimista álláspont szerint 800 km után be van járatva, én azt tapasztaltam, hogy kb 2500 után van tényleg bejáratva. De ezzel megint legalább akkora vitát indítok, mintha megkérdeztem volna, hogy a jaffa jobb, vagy az etz:)
Én kb 15ezer km óta járok 1:33-as keverékkel, finom, szereti, semmilyen túlzott lerakódás nincs se hengerfejben, se kipuban.
Dávid barátom 10 éve jár 1:33-as keverékkel, 70ezer km óta, és bizony még mindig megy az a 638-as. hétszáz forintos olajból (nem arol2t, hanem sprint minőség) nem katasztrófa az 1:33 anyagilag sem.
Csak a silócsapágyas (bronz perselyes) motorokba kellett 50esnél sűrűbb keverék. A Twin nagyon nem igényel sűrűbbet. Csak azt érné el vele, hogy állandóan eldugulna a kipuff. De még a hengerfejbeldejébe is rakódna korom dögivel.Nem beszékve a költségekről.
Amúgy az öreg ebbből a szempontből nem elég öreg. Szerintem a nyolcvan előtt gyártott motorok között fordul elő sűrűbb kebveréket igénylő. Illetve mintha a simson S50-be negyvenes keverék lenne gyárilag előírva, de az is útálja az ennyire olajosat.Gondolom, valami azőta kihalt, nagyon szar NDK-s olajjal adták meg.Szintetikus. jó minőségű olajjal még az 50es keverék is sok egy picit. Szerintem.Én mindenesetre lehúztam a 634-emmel pár tízezret ötvenes keverékkel, még a felújítás sem jót korán, sőt még később vált szükségessé, mint a javallott.
Kevés lesz az 50-es keverék! Ne sajnáld az olajat az öreg kétütemütől.
Szewasztok!
Friss fúrással, új dugó+ gyűrűkkel, hány ezer km ig kell dús keverékkel és finoman járni a motorral? (Jawa Twin Sport 350)
S az 1:50 es keverék elég, vagy legyen sűrűbb? Please help!
Üdv
az enyém is 634-es 90-100között 3.8-4 litert iszik ez az utazója 2 szeméjjel csurig pakolva
sirilo880618@gmail.com
sorszám: 18602 (114875)
( előzmény: Blackestdaemon, 2009-07-04 17:38:41)
Van neki honlapja is, ha valakit érdekel beírom, de sajnos nem akarok senkit ilyen fájdalmas halálra kényszeríteni :-).
sorszám: 18601 (114874)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-07-05 07:41:02)
Találtam egy "fejlesztőmérnököt" aki segítene csökkenteni a motorok fogyasztását. Nagyon komoly :-).
http://videa.hu/videok/kreativ/uj-elektromos-motor-tip-UrS1YIgqixBlv6dx
Azért a Dinojet-rendszerű karbik a 638-astól nem nevezhetők olyan nagyon ósdinak.....Karbi-szinten a mai napig hibátlanul működnek.....Persze, ha húzza az ember egy kétütemű száját, akkor naná, hogy zabál, hiszen magasabb fordulaton romlik a hatásfoka az égés tökéletlensége miatt....Ezen nincs mit csodálkozni....Nem véletlenül van az "Economic" tartomány feltüntetve a forimérőkön.......
Tibi!!! erdekelne, h milyen cimen tudnek veled, v a haveroddal szovegelni. lenne par kerdesem a Jawa 640 esrol!
Nem csak az a gond, hogy nagy a lökettérfogat és nyeli a benzint, hanem ósdi elven működő karbi van ezeken. Ha visszaengeded a gázt, nem zár el, hanem szívó ütemben ugyanúgy dől bele a benzin. Ez legjobban akkor tűnik ki, mikor száguldozok és egyszer csak tartalékra kell tenni. Előtte 3-5ezer között van járatva, így 6-ot vígan megeszik, aztán pedig bemajrézok, hogy hol a legközelebbi kút és 50-60 között zörgök, majdnem alapjárat közelében. Így durván még 80km-t biztonságban megteszek, ami kb 3,5 litert jelent. Szóval találni kell egy optimális utazótempót, ahol haladni is lehet, de a mocid nem szíja be a nadrágod szárát is:)
Mégvalami!Ha joo áron tudok vadi új karbeszt, megvegyem?(kb 40 euro).Mert a 20 éves karbit ha agyon állitgatom akkor sem lesz olyan mint egy új.És gondolom igy a fogyasztás és a teljesitmény is a legjobb lesz!?639esre van többféle karbi vagy csak 1 féle?(ha többféle--melyiket érdemes?)
Köszi srácok a segitséget!Ezek közül valamelyik csak beválik,hogy végre győzzem tankolni a járgányt!
Amugy tud valaki szociturárol-még az idén?!
Pedig a 638-as se igazán a takarékos fajta, pláne ha még a 634-eshez is nézzük. Tényleg, a kisebb fúvóka sem rossz ötlet, a 92-essel sem lesz gyenge (enyémben is ez van).
A 639-esek és 640-esek mindig többet ettek valamivel a 638-nál. Szerintem először a tűt tedd lejjebb. Ha ez nem segit, benzinszint lejjeb vétel. Ha ez sem segit, akkor cseréld ki a 100-as főfuvókát egy 92-esre. Természetesen a levegőcsavart minden változtatás után be kell állitani. Haverom 640-ese is igy evett, tűvel-benzinszinttel 7-ről 5,5-6 literre tudtam leszenvedni 100as fúvókával, ami szerintem még mindig sok.
Üdv!
Az enyém olyan 70 felett rendesen megy (ugyan nagyon rázkódik, de az a leg kevesebb) ám az alatt, rángat, és zakatol, mint egy gőzmozdony. na meg a kormány folyamatosan jobbra akar fordulni, és viszi a gépet szépen balra:P... A kerék rossz kiegyensúlyozása lehet az ok? vagy a teleszkópok mentek teljesen tönkre?
Kulio
Helo!
A gyertyák jol égetnek,barnák ahogy annak lennie kell.a tűszelepet próbáltam okés.
a gyujtás szerintem jo,jol startol,szépen húz.Na a benzinszintet azt nem tudom!?
De ha állitgatom nem fog az a teljesitmény rovására menni??
Szia!
Az sok, lehet belőle lefaragni, nem feltétlen kell karbit cserélni. A gyertya nem őzbarna ha jól sejtem, kicsit szegényíteni kellene vagy a súber tűvel vagy a benzinszinttel. Tűszelep rendesen zár? A gyújtás oldal teljesen rendben van?
Sziasztok!
Lenne egy jawas kérdésem?!
Sacc per kb mennyi a fogyasztása egy 350esnek?Az enyém 639es jawa és nem gond neki becsókolni a 7liter frissenfejt üzemanyagot!(hosszútávon,kevés megállással- 90km-nél,tehát nincs agyonhajtva)!Vegyek új karbeszt?
Utolag kiderult, hogy a Jawa 640esemben a gyujtas vezerlo bobina ment tonkre. nem tudom hol lehetne talani, akar interneten is.. Allitolag az unios orszagogba ilyet nem szallitanak. Nem olyan mint a regi Jawakba, valami ontott cucc. Nem ertek hozza :( Honnan tudnek szerezni???
sorszám: 18588 (114834)
( elözmény: Jawa350speed, 2009-06-29 23:29:26)
köszi a segítségeteket, inkább maradok a gyári 3 gyűrűs változatnál
üdv:PeetYou
Szervusz!
A töltés jelző lámpát egy nagyobbacska relé mőködteti. Ez az egyenirányító híd és a fesz. szabályzó környékén található. A generátor 86 (csillagpontján)kivezetésén megjelenő feszültségre meghúz és elalszik a lámpa. Itt a térkép. http://www.szocimotoros.hu/download/jawa638.gif
No, kimértem, a motor szépen visszatölt, de a töltésjelző akkor sem alszik el :@ A vezetékeket végignéztem, nem tűnnek sérültnek. Na mindegy majd kitalálok valamit :)
Eladó kerekek: ETZ 250 első
kerék,tárcsával+gumi.
ETZ 250 hátsó kerék+gumi.
ETZ 150 hátsó kerék,+gumi.Delta riga kerekek!gumi.
Jawa pioneer,ideal kerekek+gumi.Jawa 350 kerék krómozott+gumi.
Simson shull kerék.
Babetta 23"elsőkerék+gumi.
Pannonia nagyfékdobos kerék.
Érdeklődni emailban vagy telefonon!
motorsokk@citromail.hu
06307101501
Ja a visszajelzőt egy külön rellé mőködteti.Azzal is lehet baj.
Mérd meg multiméterel, hogy merre folyik az áram. Nekem egy orosz ampermérő van bekötve az aksi elé/bontóba 500Ft/, ha nincs töltés minuszba van rögtön.Mikor tele van az aksi 0 van a mutató.
Halihó!
Szerintetek miért világit még mindig a töltés visszajelzőm??? 2 hete mikor leállitottam, jó volt, inditás után elaludt, de most nem akar...
A generátor tiszta, a szénkefék ujak, a gyári fesszabályzó helyett csináltam diódahidas megoldást, az is jónak tűnik...s olyan mintha nem merülne az akksi, elvileg ha nincs töltés, pár km után lemerülne... nem? igy most tanácstalan vagyok :( ötletet várok.
Nem lesz nagyobb a teljesítmény.Ahhoz, hogy nagyobb legyen, a motorba több levegőt és üzemanyagot kell juttatni, elégetni, abból lesz a plusz teljesítmény.
A kisipar gyárt eggyűrűs verziókat, nem tudni miért, gondolom egyszerűbb, olcsóbb, de rá lehet mondani, hogy "tuning" dugattyú.
Elvileg egy gyűrűvel kisebb a súrlódási veszteség, ugyanakkor kis fordulaton, nagy terhelésnél nagyon megnő az "átfúvás", ez is veszteség.
A "fojtott" Mustang verzió 2 LE/ 4500 min1, ide nagyon is elfér a 3 gyűrű.
üdv.: R
hali,
ha van kedved meg zsetnya kísérelgetni, akkor nyugodtan letesztelheted az egygyűrűs, (gondolom "L"-gyűrűs) dugattyút, van néhány zündappom, ezeken is ilyen féle melós van, szépen kapkodják a lábukat, igaz, ezek kizárókag gyári fejlesztések, semmi hazai extra,
üdv
Namost ha a labirintot ki KELL csrélni, akkor az már eddig sem ment volna....Nem megy tönkre csak úgy magától....Mivel "nem súrlódó" tömítésről van szó kopni sem tud ugye....Az olajfilm tömít ugyanis....Ha a csapágy annyira kikészült benne, hogy összeb..ta a labirintot a főtengely csapja, akkor már régen édeskevés az egyik csapágyat cserélni. Szét kell borítani a blokkot és kész....
Igazából a labirintot cserélném. Nem nagyon van kedvem(időm) szétszedni a gépet, mert eddig szépen ment, nem csörgött csattogott. Csak azt a fránya kis tömítést kéne kicserélni, hogy ne szívjon falsot. Persze így elbarmolom a jó külső csapágyat is. Nem merek belefúrni. :-)
sorszám: 18577 (114774)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-07-01 11:28:02)
Az előző tulaj. Viszont hol jó hol nem, ha jó akkor jól tölt.
sorszám: 18576 (114772)
( elözmény: Jawa350speed, 2009-06-30 17:46:04)
Tényleg akarja a belsőt is cserélni most olvastam vissza. Azt is ki lehet szedni csak ott már nagyon kell figyelni nehogy fémforgács kerüljön a főtengelyhez. De ez már erősen súrolja a sufnituning művészetét. Ezért ezt nem ajánlom, jobb ha széthúzza a blokkot.
sorszám: 18575 (114771)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-07-01 11:21:17)
Igen, de ne makarja a belső csapágyat cserélni hanem a labirint tömítést cserélni, de a labirint akkor megy tönkre ha a csapágy is szóval ha a külső csapágy rosz akkor a belsőt is ki kellene húzni. De ha a csapágy jó és a labirint már az előző csapágycserénél is rosz volt akkor elég a külsőt cserélnie. Én kiszedtem a csapágyat és a labirint tömítést új csapágyakat beraktam egymás mellé és kívülre raktam szimeringet, így esetleges hibánál könnyebb cserélni.
Szerintem kisebb lesz a teljesítménye, de nincs ilyen motorom,h kipróbáljam... :)
Hali Mindenkinek!
Abban kérném segítségeteket, hogy ha egy Jawa Mustangra a gyári 3 gyűrűs dugattyú helyett 1 gyűrűset teszek, akkor a motor teljesítménye nagyobb lesz-e valamivel(érdemes e lecserélni a régi dugót)?
üdv:PeetYou
De ezzel csak a külső capágyat tudja kiszedni...utána ott a labirint, amit nehézkes kihúzni csak úgy, anélkül hogy szét ne b...ná.... Mert ugye mögötte van a másik tartócsapágy.....
sorszám: 18571 (114767)
( elözmény: Jawa350speed, 2009-07-01 08:40:23)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|