:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Most már nagyon kíváncsi vagyok, de kivárom a képeket.
Gratula, ez az igazi sikerélmény, ez is kell az életben.
További jó munkát, üdv.. R
sorszám: 26270 (140493)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-08-17 21:52:02)
Beindult a mocskos öccázas, dícsérem magam, szebben jár mint a 634-es, mármint sokkal kisebb rezgésekkel. Sikerült beforgatni szépen 180 fokra a főtengelyeket, az előgyújtást ha a 634-esen ilyenre lőném be akkor tényleg dícsérném magam, rúgásra indul a malac! Videja meg kép is van, de még rá kell jöjjek hova töltsem fel hogy ide be tudjam linkelni, és sokat nem vagyok gépnél, mert az ezerkecskémet gyógyítottam idáig, jövő héten pedig balcsizok . Utána tényleg valóban lesz vidi és kép!
Ja, és az idei cserkó és barack nagyon jól adta a nedűt!
Laci
Ez a "vizes" gép?
Mennyit ment a felújítás előtt, ha nem titok? Csak a tapasztalat miatt érdekel.A főtengely felújítása jó áron van, úgy érzem, ha jó lesz, nagyon megérte.
Lesz egy friss géped ezek szerint?
üdv.: R
sorszám: 26268 (140489)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2013-08-16 16:07:46)
Sikerült a vasat megcsinálni,és egy helyi öreg úr felújította a főtengelyt 15000 pénzért úgy hogy a blokk felújítás megállt kb. 30000 Ft-ban.
Amúgy ismerek egy két kókány mestert, akik jó marketinggel és nagy pofával elhitették hogy ők a menők, de az ügyfélkezelésük és a garanciához való hozzáállásuk...a szakmai hozzáértéssel együtt megkérdőjelezhető.
Viszont én nem fogok senki sározni, de ha megmondod ki volt, akkor bolintani fogok, ha ismerem :)
Vagy egy tucat félét lehet kapni.
De ha már általánosságban kérdezted a HALL jeladó alapvetően jó.
A továbbiakban valami konkrétabbat írhatnál kitől vetted, vagy melyiket nézted ki, mert ez eléggé "hány éves a kapitány" jellegű kérdés.
Arra gondoltam amiben nem kaptam segítséget... hátha más is járt már így...........
" Keresem azok márkatársak jelentkezését akik vásároltak már 12V-os 2 hengeres motorjukra HALL jeladós elektronikus gyújtásszettet!..." melyikre gondoltál, erre: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=WjbORxpYOI vagy másra? Ma a "piacon" megtalálható elektronikus gyújtások többsége, a fenti is, Hall jeladós.
Sziasztok!
Keresem azok márkatársak jelentkezését akik vásároltak már 12V-os 2 hengeres motorjukra HALL jeladós elektronikus gyújtásszettet! Tapasztalatokra, véleményekre lennék kíváncsi! köszönöm
Tapasztalatom szerint nem a tűcsapágy (bármilyen gyártmány) a gyenge pont.
Joggal szidod és szintén tapasztalat, az esetek többségében nem az "anyaggal" van baj hanem a slendrián megmunkálással.
Azért az SKF és a többi csapágy gyártó is megoldja valahogy hogy ne lógjanak a csapágyai és tartósak legyenek.
Szóval én továbbra is szidom a silány utángyártottat.
Az illesztés itt még a kisebbik probléma, eleinte az utángyártott sme csörög, meg tűgörgőt lehet cserélni kisebbre, nagyobbra, mikronos mérettel válogatva.
Inkább a silány anyagminőség, ami a gondot okozza.
Na meg a 638-ashoz nem kell persely sem.ezért gondoltam a 16×50re.na meg csak ezt a két méretet árulják.
A 16×58 nem lehet a 638-asé az már nem fér a hengerbe!
nálam mindkét oldalt nyitott.néztem a fut.motornál is,indiai csapszeg,taiwaini tűgörgő van.ráadásul a csapszegen csak egy minimális furat van,míg az enyémen sokkal nagyobb az átmérő.illetve találtam egy az enyémmel ránézésre megegyezőt a bercse kft-nél.majd megérdeklődöm milyen gyártmány.volt már szétszedve de akkor nem mértem meg a csapszeget.gyakorlatilag 2 méretet találtam,a neten.az egyik 16×50.a másik 16×58+persely.gondolom az első a tűgörgős változaté.fekve netezésnél elnézhető egy-két melléütés.:D
Valamennyit csak jelent. így vételekor legalább a csapszeg dugó illesztést le tudtam ellenőrizni a helyszínen.
Az, hogy "együtt" vetted nem jelent semmit, szerencséd volt, hogy passzol, már alkatrészenként 0,005 mm eltérés (a tűrésbe bőven bele fér), szerencsétlen kombinációban komoly problémát tud okozni.
Gyakran szidják a gyártót (után) vagy a szerelőt, azt elfelejtik, hogy gyárilag a hajtókar furat, a csapszeg és a dugattyú csapszeg furat is és még sok más alkatrész mérete (ha jól emlékszem) 4-4 "osztályba" volt sorolható. Ezek közül csak egy párosítás ad jó eredményt, a többi vagy rövidesen (azonnal) lóg vagy előbb-utóbb megszorul.
Én együtt vettem a dolgokat, a dugattyút, a görgöket, csapszeget a Futárnál. Szerintem minden tökéletes volt. Gondolom csak csapszeg és görgő vétele is lehetséges.
A hajtókarnál szerintem stimmel az illesztés, ha nincs túlságosan elkopva. Ha kikopott a hajtókaron a szem, talán egy furatigazítás majd persely segít. Végső megoldás az új hajtókar.
A 634 csapszege egyik oldalról zárt üreggel rendelkezik. A 638 vagy teljesen fúrt, vagy teljesen tömör, attól függően hogy a 638 dugókat a nehezebb e, mert ha minden igaz, ezzel oldják meg a kiegyensúlyozást.
Szerintem. De mostanság már semmiben se vagyok biztos.
"... csapszegben meg indiait ami nyitott ..." - nem tudom biztosan, hogy a 638-ba milyen való (valószínűleg nyitott) de az biztos, hogy a 634-be egyik végén (belső) zárt való.
Nehéz olyan máretet (átméröt) találni ami a hajtókarhoz és a dugattyúhoz is tökéletes!
Nézted már a futár motoros boltban? Ott szokott jó minőség is lenni. Ő azt is tudja hogy mi való bele. Ismeri a különbséget a 634 és a 638 csapszeg között. Egyforma méretűek, csak az egyik üreges. Azt hiszem a 634é. A görgök azonos méretűek.
Csoda hogy érted amit írok. Az ipad Mini mindent át ír a szövegekben és éjjelente nem veszem észre alattomos húzásait. Vissza kellene szoknom az asztali gépre amikor itthon vagyok, de olyan jó fekve netezni.....
Értem,köszönöm!méretre a 16×50-es a belevaló?tűgörgőben taiwanit találtam,csapszegben meg indiait ami nyitott.érdemes ezt megvenni,vagy inkább keresgéljek még?hol találok esetleg jobb minőségűt?
Igen, jó bele a kosaras is. Sőt én azt is ajánlanám jobban, könnyebb szerelni. A kosár nélküli eseten nagy az esély hogy vagy most az osszerakasnal, vagy a következő szétszedésnél pár görgö a blokkban landol, azt lehet majd szét húzni, vagy mágneses el pecázni benne.
Ha az ember kicseréli a csap szegte butaság lenne a régi görgöket meghagyni.
Sziasztok!638as jawa csapszeg nagyon csörög.Elég azt kicserélni,vagy a túgörgőket is kell?csapszeg méretet tudja valaki?ebben a tipusban a tűgörgők kosár nélkül vannak.Hol lehet olyat kapni?vagy jó bele a kosaras is?
Felesleges is jobbat.
Nekem is sima ellenállásos van.
Kiszámoltam az előfordulható feszültség határok közé, és bőven a LED tűrésén belül van. Ráadásul a névleges teljesítmény közelében a fényerő sem változik jelentősen. Picit ugyan látni a feszültség változást, de kevésbé mint az izzós világításnál, szóval nekem ez jó.
A sűrítés növelése, gyorsítja az égést, akkor is ha még nem detonál, ez az optimálisnál lehet gyorsabb.
Az üzemanyag fajtájához kell méretezni a sűrítési viszonyt és természetesen az égésteret is, mert pl egy magas oktánszám egy alacsony sűrítésű motorban szintén alacsonyabb teljesítményt ad le a túl lassú égés miatt.
A simán könnyű megcsinálni, csak raszteres próba nyák kell hozzá, pár ellenállás meg a ledek.
Egy áramgenerátorral meg hajtott villog tátott ledes már komolyabb felkészültséget igényel.
Azért jobb a villogtatott mert az emberi szem nem az átlag tejesítménynek megfelelő fényeröt látja villogáskor hanem annál erősebbet.
Az áramgenerátoros meghajtás pedig optimális hajtja meg a ledt két a tápfesztől függetlenül.
De a mezei ledes megoldás is elég jó, magamnak én se csinálok jobbat.
én magamnak kreáltam ledes hátsólámpát a 634-hez, de az eléggé házibarkács volt. Nem nagy ügy különben, ha volt már páka a kezedben.
58 mm átmérővel lehet, 67-el nagyjából ez a határ (égéstér, oldalgyertya, stb.).
Kismotorokon, 38-40-es átmérőnél volt 1:14 is, nem volt gond.
Kis hengeregységeknél lehet nagyobb a viszony, ha minden más feltétel ugyanaz.Nagyobbaknál óvatosan kell tervezni.
A mai legmodernebb motorokon is (igaz, négyütemű) a sűrítési viszony nem több 11-nél, sőt, annyi sem.Egy határ után nem hoz semmit a sűrítési viszony növelése, csak fékez.
üdv.: R
Sziasztok! Régen jártam erre!
Valaki gyártott Jawa 6 voltoshoz ledes irányjelzőt és hátsó világítást féklámpával együtt. Ha lehetséges írjátok meg ki volt, vagy ha tudjátok a címet az is jó lenne.
Üdv papa!
"... léghűtéssel, öntöttvas hengerrel (ez is számít, hajaj)durván 1:9-ig el lehet menni. ..." - lehet tovább is, az enyém /634/ 1:12-re van módosítva, nem csörög.
Értem, szóval lehetne akár jobban is, mint a gyári verzió.Ezek közül az utolsó széria 2T motorokon már voltak is alkalmazva.Gondolkodtam előtte, mert néztem INA KZ 16x20x17-es kosaras tűgörgőt, de 1 mm-el szélesebb, mint a hajtórúd felső perselye, nem tudom, hogy viselkedett volna.Elvileg (a csapággyártók szerint) nem kellene kilógni a tűgörgőknek a perselyből, mert nem egyformán kopnak.
Ha lenne másik hajtórudam, csinálnék bele bevágásokat kenésnek, pl. mint egyes japánokon.A furatot a középen nem nagyon szeretik a tűgörgők, mondjuk, elviselik, ha tökéletesen le van élezve.
A présrés a veszteségek ellen kell, nem annyira a füst ellen, a nagyobb kompresszióviszony pedig valójában illesztés a mai üzemanyagokhoz.Túlozni nem akarok persze, a túl nagy kompresszióviszonnyal nem annyira rugalmas, lágy a motor, csak eddig a határig mennék, pl. 66-os furatnál, léghűtéssel, öntöttvas hengerrel (ez is számít, hajaj)durván 1:9-ig el lehet menni.Időnként ,ha nagyon meleg van, 100-as benzint is lehet tankolni, hűvösebb szezonban ez nem feltétel.
Majd meglátom, hogy viselkedik, hamarosan kiderül.
Köszönöm a véleményt, üdv.: R
Tc olajjal bőven elég az 1:50, de a gyári megoldás nem jó, vagy olajozófuratot kell fúrni (ami nem egyszerű a persely miatt, vagy süllyesztékek a halytórúdba oldalról, vagy görgősgosár hézagolók nélkül, de jobban csörög) a présrés átalakítása magas oktánszámú benzinre megoldást jelent a füstölésre 1:35ös keveréknél, ha ragaszkodsz hozzá.
Vagy, mondjuk, nem kell hallgatni az olajgyártókra és nem 1:50-et keverni?Én 1:35-1:40 közt keverem, eddig jó volt, TC osztályú olajjal, most kipróbálok egy csökkentett füstölésű "scooter" olajat is.
üdv.: R
Ma éppen véletlenül ilyenekkel dolgoztam, pl. összeraktam új INA tűgörgőkkel (2x13,8) a dugócsapszeget.Kezdetben úgy tűnt, hogy szoros kissé, de aztán, párszor körbeforgatva úgy tűnik jó.Ha a hajtórudat megrázom, kényelmesen fordulnak a tűgörgők.
Viszont, említed az olajozást:ezen a hajtórúdon nincs felül olajozófurat, a kenőanyag (ha nem is sok kell) csak oldalról jut be, ez a gyári vari. CZ 485/250.A hajtórúd kb. olyan, mint a 350-es motorokban, 145 mm hosszú, 22-es és 16-os csap, mindenütt tűgörgő.
Mire gondolsz azzal, hogy: "ha meg van oldva az olajozás a felső hajtórúdszemnél"? Van a gyáritól esetleg eltérő, jobb megoldás?
üdv.: R
Eléggé sokat, bár nagyon használatfüggő.Ha úgy használják, ahogyan nagyjából kell, akkor nagyon sokat.Személyesen egy CZ 477-ről tudok mondani valamit, amely 32e km. után is jól ment, persze, némi hangokkal.Aztán, volt a környezetemben egy Jawa 559/250, ezt egy lakodalmi zenész használta, aki hátára vette a harmónikát és irány a következő lagzi, legtöbbször a tanyavilágban.Egy tavasszal eljött a nagybátyámhoz (aki szervizelte egyébként), hogy Péter bátyám, most már nagyon csörög, meg nehezebben is indul...52e km volt a gyári motorban.Használtam egy új CZ 988.2 endurót, nem sokáig, de 16e km.-nél még újszerű volt, igaz, ez a műfaj jóval keményebb, tökéletesebb, mint a többi a sorban, lévén, hogy a CZ krossz szelídített utcai változata, kovácsolt (zömített, 190 g súlyú dugóval, stb).hosszabb ideig jártam egy TS 150-el, az nálam ment kb 20ezret, de annyival is vettem, szóval, 40e körül még vígan ment, csörgőkígyó hanggal, de úgy is adtam el, még utána is ment.
Nincs nagy különbség a régi keleti motorok között, ami jobb volt az egyiken, az rosszabb a másikon, de fordítva is.Ma már, szinte csak utángyártott alkatrészekkel nehéz életben tartani, azért a csehek még talán több alkatrész tudnak hozni, eredeti az MZ-hez nincs, vagy nagyon ritka, anélkül pedig nem sokat ér.
Szóval, lényeges különbség nem nagyon van,persze, a szólás szerint "minden cigány a maga lovát dicséri", de ez rendben is van, a valóság valahol azt mutatja, hogy igen közel vannak egymáshoz.
Az érdekes, jó motorokat szerettem, ilyen volt az NSU Consul I, a Puch 250 SG, az Express 175, a CZ 477, a 472, a 988, az MZ TS 15, a 250/1, vagy akár gyerekkoromban a Tomosok.mind szerettem, valamiért, valamilyen módon.Ez talán hozzáállás kérdése is.
Remélem kihámozható valami a hosszú írásomból!
üdv.: R
Nekem az eddigi hajtórúdcsapágyak mindig hirtelen, 2-300 km leforgása alatt szálltak el. Négyüteműn is. Pár nap alatt csörgőkigyóvá változott (vagy kopogó szellemmé):-) Szóval általában igaz, ha egy motor mindig csörög, akkor még valószinűleg sokáig fog is.
A jelenlegi blokkomban 50ezer környéke van, de 1, max 2 szezonja lehet hátra. Ha a felső hajtókarszemnél meg van oldva az olajzás, akkor csak a labirintcsapágyak minőségére kell figyelni. Ezek a leggyengébb pontok. A finom sebességváltással is megelőzhető a korai blokkbontás. Durván használva lepattanhat ez-az a fogaskerekekből :-) 80 km/h környékén hajtva jó olajjal szerintem lemenne 70-80-ezret is. (638)
bar hozzatartozik hogy ha csorog egy motor rogton berheli az ember pedig nem kellene . Alltalaban ami csorog meg nagyon sokat elmegy.
Ami biztos mert lattam es ismerem: etz az en regim 43e bontatlanul utanna elatam. Az ismros Etz 72e bontatlan 8 bar komp. most. jawa 634 41e km de hangos vol mar nagyon. Tobb bontatlant nem ismerek. allt felsotugorgot szoktak gyakran cserelni.
Nahát ebben azért nincs különbség, mert mindkettő ugyan olyan vacak alkatrészekből épül :D és az üzemi fordulatuk is hasonló.
Sőt szerintem Jawahoz könnyebb jó hajtókart beszerezni, mert MZhez már csak Tajvani van, vagy méregdrága Prox, ami állítólag ugyan olyan tajvani :)
Dugattyúk és gyűrűk ugyan olyan minőségűek. A Berta, vagy Pál dugattyúk elegendő minőségűek, nem azzal szokott a gond lenni.
Én hajtottam minden motoromat, Jawa MZ nálam olyan 30ezret bírtak, de 40ezer még reális ha valaki kíméli.
monnyátok már meg nekem, kb hány ezer kilómétert bír ki egy Jawa, egy MZ, egy Pancsi, ilyenek hajtókarozás, főtengelyezés nélkül. Egy másik fórumban folyton kapom az ívet, hogy milyen szar a jawa és hűdejó az MZ. :D
kiváncsi volnék mi jön ki.
Nagyon szivesen!Egy motoromnál ugyanez volt a jelenség, ahogy szétszedtem a hiba is, bár az CZ 472 volt, de a szerkezet hasonló.
jó motorozást, üdv.: R
megnéztem,a rúgó volt a hibás.szerencsére volt tartalékolva,így megoldódott a dolog.működik rendesen.köszönöm a segítséget!
Bal oldalo fedél alatt nézz szét, nálam ilyen esetben a váltó/berugú kart két oldalról központosító rugó közül az alsó eltörött.A kar nem könnyű darab, pótláskor alulra erősebb rugót tettem, de ez csak kényelmi megelőző dolog, a gyári, ép rugó is jó, ha törött az eredeti.
Persze, lehet sok más dolog is, de ez valószínű.
Nézd meg bátran, üdv.: R
Ismerem a könyvet. A motorok I-II erre épült.
BME-KSK
Jól hangzik!
Kérjük a képeket! ;)
Lehet usztatos karbira burkolatot tenni.
sorszám: 26225 (140310)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-08-06 10:06:01)
sziasztok!638as jawan olyan probléma jött elő hogy az 1es 2es sebességfokozatok visszafelé, tehát 3ból 2be,ill.1be nehezen kapcsolhatók.elindulásnál,ill.felfelé váltásnál semmi gond,de lefelé mintha rögzítve lenne a váltókar,mi lehet a probléma?
és az egyik oldalon szimmering van a másikon meg labirint?
Alakul a molekula, ha minden jól megy, hétvégén indítom! Vannak fotók, illetve igyekszem majd videót is csinálni.
Schwimmelős karbikat tettem rá, ha esetleg szeretnék még karbitakaró lemezeket később, nem lenne gond a szívatással?
Hali!Eladó sorba került szeretett 638-asom.Adok hozzá tartalék kereket,tankot,blokkot,nyerget.Csere esetleg négyütemű robogó.Érdeklődni:erdeifeco@fibermail.hu
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|