:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ha jól értettem mit csináltál, akkor az a lehet a baj, hogy ütögeted. Néha nagyon szorossan tud benne lenni. Kinyomó szerszámmal szokták kivenni, néha még betenni is. Ezt úgy tudod házilag helyetesíteni, hogy a barkácsboltban szerzel egy megfelelő méretű csavaros leszorítót, ami fűrészeléshez szoktak használni. a fene se tudja a nevét. Egy U alaku eszköz, az U egyik szárában csavar vann a másik száron valami talp szerűség. egyik oldalra teszel egy csövet, amibe majd belemegy a dugattyú csapszeg, mert annak hívják amit ki akarsz nyomni, a mási k oldalra egy olyan henger kerül, ami csak egy picit keskenyebb a dugattyú csapszegnél. Amikor elkezded megszorítani a szorító csavarját, a henger kinyomja a dugattyú csapszeget.
A háromfázisú generátoros rendszerekben lévő egyenirányító egy három fázisú graetz híd.Tehát ez is híd.
De a kollega a boltokban kapható egyfázisú , diódahídnak hívott dologra gondol, ami korekt nevén egy fázisú graetz híd. Ha két ilyen dióda hidat megfelően összekötsz, három fázisú hidat kapsz eredményül. Akkor szoktunk a motorba ilyent tenni, ha az eredeti leég, vagy egyébb nyűge van. Előnye az, hogy jóval olcsóbban beszerezhető mint az eredeti.Valamivel kissebb helyet is foglal el.
Üdv! Elkezdtem felújítani szép gyári piros Mustangomat, viszont a dugattyú leszerelésénél akadt egy kis gubanc. Kiszedtem mindkét oldalon a csapszeget, viszont a dugattyúban lévő hengert (nem tudom mi a neve) sehogy sem tudtam kiszedni. Próbáltam csavarhúzóval tolni, próbáltam azonos átmérőjű csőkulccsal kiütögetni, de semmi. A robbantott ábra szerint más már nem tartja. Mit nem csinálok jól?
Köszönöm!
Várjcsak.....miféle diódahidas megoldás?Háromfázisú rendszerben gondolkozz!!!!És minek?
Mármint a tudás megszerzéséhez kell kitartás, nem a motorhoz :)
Ez most kérdés, vagy válasz...jó lenne tudni......
Nem kitartás, hanem valamennyi szakértelem kell..Amit meg lehet szerezni....DE GYAKORLAT kell hozzá meg elméleti tudás....Azt viszont NEKI kell megszerezni könyvekből.....
Mellesleg, ha már bizalmaskodunk, akkor azt mondom neked bossbuKÁM, hogy a "ridegtartás" nem is egy elveszett elképzelés a stramm kölyökké való válásban....Én is magamtól tanultam meg mindent, amit eddig sikerült, mert nekiálltam és csináltam, amit kell...Kérdezni persze nem szégyelltem én sem, de a zéró tudásról a minimális tudásra totál egyedül küzdöttem fel magam...ha nem értettem valamit hatvanhatszor olvastam el, amíg tiszta nem lett....És a mai napig is előveszek alap könyveket, ha épp nem jut eszembe valami és kérdezek a tapasztaltabbtól, mert nem szégyen...De amit lehet, magamtól oldok meg, és egyre próbálom szélesíteni a tudásomat....
Az is megoldás, amit lajos csinál, leírja amit várnak, készen, de a magam részéről nem tartom a fejlődés szempontjából túl serkentőnek......azt nagyobb eséllyel felejti el az ember, mintha rá lenne kényszerítve, hogy gondolja át logikusan a folyamatot, és megértse a motor egész működését....Ebben igazad van, kitartás kell hozzá...De akinek nincs.....Az vegyen új rizskályhát :) azt "csak be kell hordani" a szervizbe és motorozni vele....A "romantikusoknak" az való....EZT illik tisztázni magában mindenkinek a saját érdekében:) Romantikus vagy realista.... Egyik sem rosszabb a másiknál...Mondom: Zen meg a motorkerékpár ápolás művészete.....
Szabbensz....
Látom már, hogy bossbu kollégának nem jön be a ..hmm...fogalmazzunk úgy, hogy "önállóságra nevelő" stílus...Mondjuk pont szarok rá, hogy tetszik-e valakinek vagy nem, eddig mindig működött, hogy kicsit ösztönözze az embert...ha valakinél mégsem, az igen gyorsan kikopott a szocimotorosok közül....
A következőket sem lebaszás vagy fikázás miatt írom, csak megpróbálom más aspektusból megmutatni neked, hogy mi a bibi a gondolkozásodban/eljárásodban...Bocs, hogy pont TE vagy a "célpont", semmi személyes nincs mögötte, de te vetettél fel ilyen problémát, amin szemléltetni lehet...
Szóval:
A forgórészben "nem látok hibát"....MIVEL vizsgáltad? Szemmel?Az állórésznél dettó.... "A diódahíd jónak látszik"....Ha politizálni akarnék, azt mondanám, hogy a "rendszerváltás" is jónak látszott 20 éve, aztán látjuk mi lett belőle :)
Testzárlatot, szálszakadást vizsgáltál?
Van dícséret része is: :) Na az már jó, ha MÉRSZ :)Az, hogy miért nincs feszültség a 86-os lábon? hmm... vegyél a kezedbe egy kapcsolást és gondold végig, hogy működik...Generátor, gerjeszteni kell a forgórész-tekercset, akkor generál áramot az állórészben...
Első kérdés: milyen úton megy az áram gerjeszteni?
Második kérdés: meddig jut el az áram?
Harmadik kérdés: miért nem megy tovább?
Negyedik kérdés: mi a pöcsöm a relé szerepe?
Ha ezeket tisztáztad, akkor jönnek a következők: A relé működése:
A relé tápja a 30/51-es láb...Ha a gyújtást ráadod, OTT kell lenni áramnak...A 87-es pont a töltésvisszajelző lámpa, tehát ott ugye KIFELÉ megy áram a reléből, ha nincs töltés.Ezt ugye elég könnyű megvizsgálni, mivel ha van rajta kimenő áram, világít a töltésvisszajelző.....0 pont a föld...
Motor beindít: fesszabályzó DF pontján van áram? szénkefe DF pontján van áram? Három fázisnál van áram? állórész 86-os pontján van áram? diódahídnál van áram? diódahíd után van áram?
Ha bármelyik kérdésre NEM a válasz, akkor hiába "látszik jónak" az alkatrész, szar van a palacsintában....
Összegezve: a fentiek nem érnek semmit, ha nem látod át, hogy is működik a rendszer.Na annak megértéséhez kell az önállóság....Ha egy kapcsolási rajz kifog az emberen, akkor gondolkozzon el rajta, hogy NE Ő szerelje a motorját, hanem keressen hozzáértő embert....Nem mintha nem lehetne fejleszteni a dolgot, de ÉN hiába értem a működését, ha a TE motorod szarik be és TE maradsz ott az út mellett vele, esetleg szétcseszve egy nyaralást....Na ezért nem lehet távgyógyítani....
Egyébként ajánlom többszöri elolvasásra a Zen meg a motorkerékpár ápolás művészete c. könyvet....Nem csak neked :)
Köszönöm, holnap próbálkozok ismét! Gőzöm nincs mi lett vele, áltó helyében elromlott... 2 hete leállitottam a motort, hogy nagygenerált kap a blokkja, mindezek előtt az egyenirányitót kicseréltem egy diódahidas megoldásra, s akkor még volt töltés, most nincs...holnap irok, mire jutottam. S köszönöm az előttem szólónak, igaza van! Senki nem születik motorszerelői tudással...
MATYAKÁM! AZ ELEJÉN TE IS UGYANÍGY KEZDTED MINT SABBANESZ HAVERUNK? EZEKKEL A beoltogatásokkal csak a kedvét veszedel szegény szocimotoros bajtársunknak: nagynagy kitartáskell ezekhez ajárgányokhoz? hogy jól megismerjük: nohát üdvözlet mindenkinek
MATYAKÁM! AZ ELEJÉN TE IS UGYANÍGY KEZDTED MINT SABBANESZ HAVERUNK? EZEKKEL A beoltogatásokkal csak a kedvét veszedel szegény szocimotoros bajtársunknak: nagynagy kitartáskell ezekhez ajárgányokhoz? hogy jól megismerjük: nohát üdvözlet mindenkinek
MATYAKÁM! AZ ELEJÉN TE IS UGYANÍGY KEZDTED MINT SABBANESZ HAVERUNK? EZEKKEL A beoltogatásokkal csak a kedvét veszedel szegény szocimotoros bajtársunknak: nagynagy kitartáskell ezekhez ajárgányokhoz? hogy jól megismerjük: nohát üdvözlet mindenkinek
Szervusz!
Nos, előveszed a szakirodalomban a Jawa 350-63x villamos rajza oldalt és végigkövetjük a + útját a generátorig és ez alapján mérsz. A világoskék vezetéket követed és látod, hogy a fesz szab D+ hoz érkezik. Onnan tovább halad a szénkeféhez zöld vezetéken. A másik szénkefére fehér csatlakozik. Ez test azaz - (minusz).
A mérést a - ellenőrzésével kezded. Próbalámpa vagy V mérő az akku. + sarkára és végignézni, hogy a fehér vezetékek csatlakozásainál világít-e. Ha minden rendben ellenőrizzed a + útját úgy, hogy ráadod a gyújtást és most a testhez mérsz. Ha a kefén megjelenik a + és beindítva nem gerjed fel a generátor akkor leállítás. Szénkefékről a vezetékek lehúzása, ellenállás mérés. Elviekben néhány ohmnak 4-5 10 alatt kellene lennie. Azért forgasd meg a főtengelyt mérés közben. Ha nem jó, szénkefe ki, a lyukon a két csúszógyűrűn mérni ellenállást. Ha fontos az érték, valahol találkoztam már vele, végső esetben megmérem az enyémet. Ajánlok még egy mérést( testzárlat ellenőrzést). Néhány kiloohmos méréshatárba kapcsolt műszerrel a test és az egyik csúszógyűrű között mérni ellenállást.Majdhogynem végtelennek kellene lenni.Az állórész és a diódahíd méréséről, ha eddig nem lett volna meg a hiba legközelebb írok.
Üdv Laci
üdv!
Sikerült mostanában kicsit meghajtni a gépet. 70-78 között irdatlanul csörög, mintha rendőrsípot fújna az ember, csak fémesebb hanggal. Utánna ezt abbahagyja.
Mitől lehet ez? A tőcsavarokat kicseréltem, elvileg nem fúj ki a hengerfej. ha ismét kifőj, már nincs jobb ötletem, mivel lehetne megakadályozni:S
Nem azt mondtam....Ha így értetted, akkor....Akinek nem inge.... :) De szerelni csak úgy lehet, ha CSINÁLOD, nem elméletben végiggondolod.....
Hali!
Méricskéltünk kicsit, s az állórész 86 os pontjáról (ahonnan ha jól tudom járó motornál feszültségnek kell megjelennie), semmi feszültség nincs. Mi ennek az oka szerintetek? a forgórészben nem látok hibát, az állórészben szintugy... a szénkefe tiszta, jól érintkezik, a diódahid is jónak látszik...
Gondolom multimétered van, akkor megmérheted a diódákat (nomeg a forrasztásukat ellenőrizni), állórész, forgórész menetzárlatot vagy szakadást ellenőrizni, a gerjesztés rendben van-e, a szénkefék könnyen mozognak a fészkükben, stb.
Heló!
A forgórészt nagyon finom csiszolópapirral fémtisztára takaritsd le,utána a bordák közül vékony csavarhuzónal huzd ki a bele tapadt szénkefe port.Egyébként a szénkeféknek be kell kopni akkor lesz legjobb a töltés.Ha ez sem segit akkor valami más gond van.Üdv Laci.
Heló!
A forgórészt nagyon finom csiszolópapirral fémtisztára takaritsd le,utána a bordák közül vékony csavarhuzónal huzd ki a bele tapadt szénkefe port.Egyébként a szénkeféknek be kell kopni akkor lesz legjobb a töltés.Ha ez sem segit akkor valami más gond van.Üdv Laci.
A jawa 350 szerelési könyvből pont a 150. oldal hiányzik, amire szükség lenne...
Köszönöm szépen, ezzel sokra jutottam! Nem ezért van a fórum, hogy elmondd mennyire hülye a másik, hanem hogy segitsenek egymásnak...
Nem túl bonyolult...letöltöd a kezelésit innen a szakirodalomból, elolvasod amit ír a dologról, és kikeresed a hibát.....Olyan szájbarágós, hogy ha az alapján nem megy a dolog, akkor gáz van :)
Mondjuk ettől függetlenül egyébként sem baj, ha az ember tisztában van egy-két dologgal az elektromossággal kapcsolatban :)Csak arra számítani, hogy "majd megoldják a problémát mások" nem vezet sok jóra, szóval saját érdek ... :)
Szewasztok!
Mára már egyáltalán nincs töltése a motoromnak (jawa 350 Twin Sport) Valaki tudna segiteni, hogy leirja, mi ami felelős a töltésért, mit nézzek át, esetleg cseréljek ki hogy megtaláljam a hibát! A szénkefék ujak. HELP!
Szabbensz
Hali! JAWA 350.638-ashoz keresek hozzávaló spoilert -szélfogó- a lámpa fölé nem túl nagyot! Akinek van jelezze!!!!!!!!! emil:ada79@citromail.hu
Hali! Jawa 250 csepptank. Tud-e nekem valaki adni (eladni) szekunder (kihajtás oldali) lánckereket? Inkább nagyobb fogszámú legyen. 17-es fogszám a legnagyobb ami ide kapható? Köszi. Miskolchoz közel jó lenne.
Heló!
Megoldódott a probléma, faterom tapasztalata segített :-) Úgy néz ki a dolog, hogy a két csapágy között összeszűkül az öntvény, úgy 3-4 mm-rel kisebb, emiatt csak egyesével lehet kiszedni a csapágyakat, mégpedig úgy, hogy valami éles, megfelelően köszörült cuccal a távtartó és a csapágy közé kell ütni, így jön csak ki.
Hali,
hát az nekem nem tűnik zégernek. A csapágy nem a zéger hornyánál akad meg? Nincs ott valami deformáció, kiverődés?
Sziasztok!
Lenne egy kis problémám, abban kérném a tanácsotokat. Épp most újítok fel egy 1982-es Jawa Mustangot, és az egyik kerékben csapágyakat akarok cserélni mert már kopottak. Kiszedtem az olajozó filceket és a zégergyűrűt, elkezdtem kiütni a csapágyakat egyik oldalról, de egy ponton megakad a dolog. Hiába ütöm, nem megy tovább, jobban ütni meg nem merem, nehogy elrepedjen az öntvény. Másik irányban ugyanez a helyzet.
Itt egy robbantott ábra:
http://flathead.atw.hu/jawamustang_kerekagy.gif
Itt a 8-as alkatrész a két csapágy közötti távtartó, de a 9-es nem tudom mi. Olyan, mintha mégegy zéger lenne belül valahol és amiatt nem tudnám kiütni a csapágyakat.
Aki tud segíteni, kérem ne habozzon, mert nagyon elakadtam.
Előre is köszönöm!
flathead
pl nem érdemes megpróbálni a henger felé kihúzni, vagy leflexelni a forgattyúsház oldalát és arra kicibálni.... :D Kissé megnehezítené az összerakást....Hogyhogy hogy ÉRDEMES? Hogy KELL, talán :)
Szét kell húzni a blokkot és kész....tartócsapágyakat meg a hajtókar alját megvizsgálni...Én tán még a csapágyfészkeket is megnézném a karterben....Ha gyanúsan könnyen jön ki a csapágy belőlük, akkor ott gond lehet....bár ha ott lógna a csapágy, akkor olyan hangja lenne, mintha kalapáccsal ütnék a blokkot..és fordulatszámfüggő....
Esetleg a csapja megkopott a főtengelynek és a csapágyban lóg...na akkor jön a fémszórás-visszaköszörültetés játék....
Semmit nem érdemes szétszedni. Fél év múlva megint csörögni fog...
Üdv!
Sajna úgy néz ki, főtengelycsapágyat kell cserélnem... nem tudom elképzelni, hogy mi más csöröghet még a blokkban.
Az lenne a kérdésem, hogy hogy érdemes a főtengelyt kiszerelni??
Kulio
Sziasztok !
Tavaly részt vettem egy találkozón Tiszadorogmán, ahol családias légkörben, közvetlenül a Tisza partján, a kompkikötő mellett töltöttünk két nyugis, de bulizós napot, baráti áron !!
Az idén 3.500,- HUF összesen!!
Ennyiért sátrazás, étkezések, programok, buli, zene.
Minden olcsó, a helyi vendéglátósok kivonulnak kajával, piával, de hozni is nyugodtan lehet, nem néznek ki.
Szívesen látnak mindenkit, akinek van bármilyen kétkerekűje, ha több kerekű, az sem baj.
Veterán korú járművel érkezők kiemelt figyelemben részesülnek.
Érkezés péntek este, vagy szombat délelőtt.
Idén az időpont :
Július 24-25-26
Link : http://www. quadorzo. mlap. hu/
Mindenkit szeretettel vár a rendezőség, és a barátságos helyi lakosok.
KPZs
Igazad van ,figyelmetlenül olvastam!
Twin sport tankján van keverési arány ott 1:40 Castrollal. Szóval nem ócska olajat írtak.
hasonlók a tapasztalatok a 634el is. illetve azért ebbe egy leheletnyivel több olaj kell. hatvanas keveréket csak kiválló minőségű full szintetikussal szereti.Azt viszont én nem szeretem. Embertelenül drága. Ásványi, de elfogadható minőségű olajból az ötvenes keveréket szereti. Nagy gázra sem füstöl különössebben, csak indulás után rövid ideig enged ki magából nagyobbnak számító felhőt, de azt is elviselhető szinten. Nem csoda, szivató nincs, csak úsztató. Azzal elég nehéz eltalálni az induláshoz szükséges benzinarányt.Jut eszembe, az ETZ sem rajong az Arolért, de a Jawám kimondottan rüheli.Alig drágábban szoktam lengyel, vagy amcsi olajat venni neki.jut eszembe a lengyelről, mert azon rajta is van. A 634em a 20W-s 2T olajakat szereti. Sem a sűrűbbet, sem a hígabbat nem díjjazza különössebben.Egyéni izlése van, de nem sajnálom tőle.Csak a Castrol full szintetikust. Azt is szeretné.De azért van határ. Mindent azért nem kaphat meg. :D
eladó 2db jawa mustang kerék kompletten fékekkel ,külő belsővel jó állapotban.
Ára: 6000ft!!!
Az ár 2db ra értendőőőőő
Én eleinte 1:40 hez kevertem twinsport-ba a gyárilag is előirt Madit M2T olajat. Ment vele, csak füstőlt és köpködte az utast, meg a rendszámot. Próbáltam bekeverni 1:50-hez, ment, de nem tetszett neki. Átálltam ásványi Shell Advance-ra 1:50, nagyságrendekkel javult a helyzet, de nagy gázra még igy is keményen befüstölt. Most Valvoline durablendet (félszint) 1:55 - 1:60 használok, nem füstöl semmit, és gond nélkül megy akármit csinálok vele. A felső határ ezzel az olajjal 1:65, itt már picit befütyültek a gyűrűk nagy melegben gyilkolva.
mindegy. a járt utat járatlanért elv alapján én megmaradok az ötvenes keveréknél. Azzal szépen elketyegett az összes 634 amivel találkoztam eddig. Pedig volt pár darab. Valamiért az ismerőseim között gyakoribb volt még az ETZ-nél is.Pedig bíz isten, nem ezen az alapon barátkozom. :) Megtehetném, mert aki a 634-et szereti, rossz ember nem lehet. :D
Próbáld meg a Futár Petinél. Telefonszám, ha még él(mármint a telefon) : 06209769688
De szerintem nem lesz. Keress valami tolmácsot, és próbáld a Powernél. Illetve van(volt) valahol Újpesten egy Jawa centrum, vagy minek nevezzem. Valaki talán tudj a címét. Elvileg tartanak alkatrészeket 640-hez.
sorszám: 18632 (114939)
( előzmény: Blackestdaemon, 2009-07-06 23:09:35)
Nem is arról beszéltünk :D
Az adatlap szart se jelent.... Azt írnak be, amit akarnak....
A másik kérdésre: nem gyanús :D nem csak a görgőkérdéstől függ....
Sziasztok. Kellene ez a gyujto tekercs resz a Jawa 640esemhez! Valaki nem tud veletlenul egyet, vagy honnan rendelhetnem meg???? http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/7150/300/z04.jpg
A jawáwal sem 3000-es fordulattal járok. 4500 körül pörgetem, körülbelül azt szereti. Felpörgettem párszor 6 fölé, de az nem igazán fekszik neki. Nem MZ. Tehát az öntisztulást nem lehet ennél jobban elősegíteni. Visszakérdezek: Láttad már a szóbanforgó kipufogóréseket a 634-en? Hidd el, rendkívül szűkek.ETZ-n nincs ilyen tünet. Annál néha kell könyököt, dobot pucolni, a réset még sose kellett. A jawán igen, amikor az elején negyvenes keverékkel használtam.
A Jawa362 1968-ban szivattyús különolajozásos volt,nem valószínű,hogy az Euro3-as mínősítés miatt.
Árpád! nem lehetséges az, hogy néha a kétütem is szereti a pörgetést? Akként, mint a négyüteműekre szokás mondani, hogy lekormolom a szelepeket, és ezzel felfrissítem a belustult autót?
Elképzelhető, hogy ha legalább a városon kívül néha pár km erejéig meghaladtad volna a háromezres fordulatot, akkor nekiállt volna öntisztulni a rendszer, és nem lett volna gond a kormolódásból! Véleményezzetek! :)
Csak egy határig növekszik a kenőhatás. Egy bizonyos százalék felett hiába teszel bele többet, mert csak egy bizonyos vastagságú olajréteg tud lenni a henger falán, a felesleget letolja a gyűrű, mielőtt ráfuthatna, és az csökkenthetné a surlódását.Bejáratott motornál a dugó nem igazán érintkezik a hengerrel.
Világos, az alu hűtőbordás is vashengeres, de az alunak jobb a hővezetése. Az olaj hűtőszerepét abban látom, hogy a súrlódást csökkenti, vagyis ami növelné a melegedést. Egyetértek, a beáramló levegő és benzin is hűtőszerepet játszik.
Igen, a 472 lehet.
Nem a kipuff a problémás, hanem a hengeren lévő nyillás. A 634en az tömődik el sec perc alatt, ha túl oljos a keverék. Ha jól akarod kipucolni akkor le kell venned hozzá a hengereket.
Ha az 559-es bronz perselyes, akkor nem gyanús számodra az, hogy ugyanolyan arányú keverék kell bele, mint a görgős 634-be?
A pár lóerő pont elég, hogy vitatkozzunk rajta. :) Ugyanis én tényleg láttam 634 /5 adatlapot , 19 KW-tal.
Ezzel azért vitatkozom. hogy a fenében tudna az olaj plussz hűtést jelenteni a benzinhez képest?. Az üzemanyag hűti a hengert. De az üzemanyagon belül a benzin pont ugyanannyira hűt. De ez nagyon kevés.A beszívott levegő ami legjobban hat.Amúgy az aluhengeres is vashengeres természetesen. A külső, hűtő felület alu. Utánna kell nézni, mennyivel jobb az alu hővezetése.
Hát pedig a 472-es CZ-nek is ugyanolyan blokkja van :)
A kipuff tisztítás nem egy ördöngösség...Az más kérdés, hogy nem felelt meg az ízlésednek :) Nem a leg tisztább meló, ez tény....
Mellesleg én nem mondtam, hogy gyenge a 634-es :) Pár lóerő difi van a 638 jaára, de az jogos...
Az 559 az felül még bronzos...
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|