:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Szia.Lehet, hogy lepörgött a kuplungkosarad.A kosár közepén van egy anya, ami lemez biztosítóval van ellátva.
Nézd meg,hogy meglegyen húzva rendesen.
sorszám: 18720 (115333)
( előzmény: Gébriel_JAWA_350, 2009-07-20 00:28:50)
helo!lenne pár kérdésem.tudom ez nektek már a könyökötökön jön ki,de nekem sokat segitenétek vele!639es beállitásértékek?!mi a legideálisabb?
Kalapácsnyitás-0,3 vagy 0,4?
Elögyujtás- 3mm?(+- mennyi lehet?)
gyertyahézag?
elöre is kösz a segitséget!
Sziasztok!
Tavaly vettem egy JAWA 350/640-es motort, eddig semmi gondom nem volt vele, de két hete akadt egy kis gubanc, beakadt a gázzsinór és gyorsult. Szerencsére nekem semmi bajom nem esett, de a mocim azóta ,,betegeskedik’’, hiába húzom be a kuplungkart, nem működik. Megnéztem az automatát, a lamellák újak, nincsenek összeragadva. Minden működik de mégse fog a kuplung. Ha van valami tippetek, hogy mi lehet a gond, írjatok.
Kösz.
szervusztok mindenkinek.nem tudom,hogy jo helyen teszem-e de szeretnék eladásra kinálni egy 634 motort.minden tekintetben szép és jo állapotban van,vállto motor, tőltés gumik rendben.első rugasara indulo motor semmi mellék zőrej,szoval tényleg szép és jo.viszont jelenleg se rendszam se forgalmi de talan az is intézhető.zoltanpapp39@gmail.com
Jaja kb ilyen. Remélem jó lesz bele, mert a foglalat nincs Budapesten.
Köszi mindenkinek a segítséget!
Ez is bajonettzáras, olyan mint az autók első helyzetjelzőjében lévő. Ha olyan a foglalata, akkor nyerő.
Ilyen? http://www.servicelighting.com/catpics/eiko/44300.jpg
Nagyszerű, akkor ez a probléma megoldva :)
Helló!
A 4W-osnak ez szerinted jó?
http://e-motorparts.addel.hu/detailproduct.php?productid=362946
Köszönöm!
Igen, kinézetre olyan izzó volt:) Végre rendesen fog világítani a kicsikém!
2009.szeptember.20 Csobánka
4. Old Motors Tourist Trophy és Jawa márkatalálkozó
Erről tud valaki bővebbet?
Sziasztok!
Tudom,h ez nem az a fórum,és h ennek másik topikban lenne a helye,de most lesz Sirokon a XI. motoros hét. Cs érdeklődnék,h jön-e rá valaki innen.
Műszaki Friss és továbbra is eladó!:
Jawa 350 ( 638 ) Twinsport : elektronikus gyújtásra van alakítva ami azt jelenti hogy jeladós tehát soha nem kell állítgatni és nem romlik el, új akksi, új tükrök, frissen fúrva, szépen bejáratva, főtengely komplett felújítva, összes csapágy a blokkban és szimmering cserélve. Tehát egy 100%-osan felújított blokkja van. Rendezett papírjai vannak természetesen: forgalmi és törzskönyv, TELJESEN FRISS MŰSZAKIVAL. Képet e-mail-ben tudok küldeni ha kell. Helyileg Vas megye Csákánydoroszló, Szombathely.
E-mail-en várom a jelentkezést illetve telefonon 06706737301.
Üdv!
A Babettában, legalábbis a régi egysebességesekben ilyen izzó volt:
http://www.mofaker.hu/termek.php?termek_id=96515
Rémlik, hogy később másfajta lett, de arról már nincs infóm. Nézd meg a képet, hogy ez bele tudna-e menni a foglalatba. Igen, ennek az alján van két forrasz érintkező.
hali! Az első nagy izzó:6v15/15w un.bilux izzó(tompított/országúti)A kicsi:helyzetjelző6v 4w.Üdv:fecó
Az oké, hogy bajonettzáras azt nem tudom, hogy azon belül milyen:D Mert ami volt hozzá izzó, nem tudom h abba való-e, mert ki volt égve. Az valami 3 érintkezős (1 test, 2 alul) furcsaság volt. Meg volt még egy sokkal kisebb bajonettzáras foglalat is a nagy alatt, arról meg végképp nem tudom milyen lehet:S
Én még nem találkoztam olyan jawával, aminek jól volt beállítva gyújtása, jó volt a főtengelye mégis rezgett volna tulságosan. Pont ez volt az első, ami megfogott a jawámban, amikor először ültem rajta. Hogy nem gyötri annyira csuklóm, és még a fogaim sem verődnek össze. Előtte az ETZ-n meg kellett tanulnom hogy helyezzem a kezem a kormányra, hogy ne fájduljon meg a csuklóm 100 kilométer után. A mostani ETZ ugyan olyan. Rázkodik rendesen. De már megszoktam. A jawám pedig azóta is rezgés mentes gyakorlatilag.Szóval ha tiétek nagyon rezeg, érdemes megnézni, miért is teszi.
sorszám: 18703 (115252)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-07-17 12:51:14)
lehetséges, bár a hengerfőt megtámasztani nem fordult meg a fejemben, elegendőnek vélem a gyári kialakításokat. az mz-nél viszont, ha jól tudom, nincs a hengertalpnál akciózás, a két hátsó pakolás mellett létezik csak a hengerfejes gumiscumó...
Vannak gondok akkor a rezonanciával, de itt gyújtásbeállítás és főtengely hibák is lehetnek. Ennyire nem rezonálhat a motor. A hengerfejkitámasztás etz-n azért működik mert a egy tengelyehez van rözítve hátul a tartófül és le fel tud bólogatni a blokk amit a gumibak elnyel. Jawan a tartófülek fixen vannak a vázhoz rögzítve és ezért nem működőképes a hengerfej kitámasztás. Főtengyely centírozás és gyújtásállítás sokat segít.
A hengerfej kitámasztással is érdemes lenne kísérletezni, nagyon megfogta a rezgéseket. Hasonlóan az ETZhez, a hengerfejnél fel van lógatva a tank alá. Ez befeszíti és kimerevíti az általad írt alsó felfogatások közé.
hát igen, a hengerfőket ugyan nem, azonban van vmi nyúlvány a hengertalpak magasságában, a forgattyúsház közvetlen közelében, ott található két-két csavarkötés, valamint a klasszikus helyen, a lengőkar forgáspontja közelében egy-egy ízben...
Pl. a régi 638-as egy adott fordulaton nem vibrált, ezt megszavaztam utazó sebességnek... A mostani 485 Cz meg szintén adott fordulaton nem vibrál, de az kb.60km/óra :( Viszont amikor nem volt a hengerfej kitámasztás a vázhoz behúzatva, úgy vibrált hogy a csuklóm 10 perc alatt elzsibbadt, minden rögzítést keményen meghúzva nagyságrenddel javult a helyzet. A csepp Jawan is van hengerfej/váz kötés?
ez sem egy légkalapács, nem arra kell gondolni, hogy szétesik a vibrációtól. amikor használom ezt a 360-t, töbnyire többszáz km-et utazok vele, ezzel a trükkel sokkal komfortosabb a menet, azt viszont aligha tudom neked elhinni, hogy nulla rezonancia mellett üzemel a csepptankos 350-ed...
Érdekes, hogy csak nekem nem ráz/rázott egyik Jawám sem, hogy ilyenekre legyen szükség?
az előzetes számításokat követően némi átalakításra került sor: a furatokat kellett módosítani a motortartó konzolokon, a vázszerkezeten, illetve a motorblokk öntvény azon pontjain, ahol a gyári rögzítéshez szükséges átmenő furatok egyébként is adottak voltak. ezek után került sor a perselyek legyártására, ezt knorr-bremse soroksári úton (helsinki út) lévő üzemében végezték el, különösen jó minőségű nyersanyagokból, aztán hipp-hopp még egy gyors terheléses vizsgálat után simán behúzattam a helyükre, aztán pedig a csavarokat (az maradt a gyári, sűrű menetes) nyomatékkulcs segítségével lehúztam...
Érdekel a dolod írjál többet hogy oldottad meg?Mijen szilenteket raktál és hova?
Szakik,
az idei nyergest, egy 360-as purrantót megpakoltam szilentperselyekkel, konkrétabban a motorblokk rögzítési pontjait "alakítottam át" olyanná, hogy alkalmassá váljon efféle, szerintem rendkívűl praktikus egyedi alkatrészek befogadására. a szuperenergiát elnyelő perselyek óriási hatásfokkal dolgoznak, nincs többé boka és csuklóarmotizáló, szörnyűséges zizegés, nagyon pompásan, szinte vibrációmentesen utazható akármelyik fokozatban, illetve motorfordulatban,
üdv
Dobd be a hátizsákodba és kész.....
Index nélkül is mindenhol átmegy....csak ne legyen rajta....Motoron nem kötelező....ha van, akkor működni kell....
heló Bryen! nagyon hely függő hogy mit hogyan ellenőriznek. egyes helyeken szétkapják teljesen a mocit de van pár jó hely ahol tuti átmegy indexnélkülis kb. no üdv.
Ugyanilyen volt a Babetában is, bajonettzáras. Ha motorosboltban nem kapsz, próbálkozz lámpaboltban, vagy Tungsram boltban. Nézd meg a honlapjukon lévő katalógust, létezik-e most is.
Apropó izzókészlet. Sajnos a Mustangomat igen hiányos izzókészlettel vásároltam meg, konkrétan csak a hátsó volt jó benne. Próbáltam beszerezni hozzá, eddig 0 eredménnyel. Tudna valaki küldeni képet, hogy milyen izzók kellenek hozzá? Mert a gépkönyvében annyi van, hogy 6V 15/15W. Köszönöm!
Az izzókészletre már volt példa. De nem túl gyakori eset. Tőlem hét éve kértek izzókészletet, amikor először voltam motort vizsgáztatni. De adtak pár percet, hogy kerítsek valahonnan.
Üdv!
Érdeklődnék,hogy a műszakin nézik-e az elsősegélycsomag meglétét illetve az izzókészletet?
Köszi a segítséget!
Megtaláltam végre a hiba forrását! A fesszabályzó mondta be az unalmast... kértem kölcsön egy Skoda fesszabályzót, s ezzel már visszatölt a motor! Köszönöm annak ki segitett!
Okok köszi!
Ha végre lesz rá időm akkor nekiesek és csinálok belőle egy fotósorozatot / cikket is a hozzám hasonló kezdők számára:D
Respekt! abszolut egyetértek ! üdv
Persze amit írtam, az akkor igaz, ha jól van előttem a mustang dugó képe. Annyira kell kinyomni legalább a csapszeget, hogy legalább a fele kint legyen. akkor lehet kocogtatni alátámasztva. De jobban végig gondolva ezt csak végszükségben, mert még megmozdult csapszegnél, alátámasztva is hajlíthatod a hatókart, ha nincs szerencséd, vagy picit ügyetlen vagy. Ha van elég anyád, nyomd át teljesen.Vagy ha tényleg megfelelő csövet tudsz szerezni.
Nem tudom hanyas. De ha leméred, talán tudok megoldást. Szerzel pár darab megfelelő anyát. szerintem 12-14 körüli lesz. Az lesz, amibe belecsúszik a csapszeg.ha már kijött annyira a csapszeg, hogy végigér az anyán, beraksz még egyet, abba csúszik tovább.:) Ha rendesen megmozdult a csapszeg,olyan három-4 anya felrakása után, akkor azért befejezheted az operációt kalapáccsal. De csak finoman, alátámasztva a dugót, mert elhajlítod a hajtókart.
Áháááá! Értem Árpád leírását:D Mekkora az átmérője a csapszegnek? mert akkora van amive ki tudom tolni, de olyan nincs amibe szerintem bele is csusszanna, és olyat vennem kéne. Köszi!
Köszi! Kipróbálom a csavaros-alátétes megoldást, ha nem engedi magát akkor a pillanatszorítós cuccosat. Esetleg egy kész szerszámról fel tudnál tölteni valahova képet?
Az ütögetésre gondoltam, hogy nem szakszerű megoldás, de az eltávolítás lett volna a cél, a nagy része ugyanis donorból lesz cserélve. A Mészáros Ferenc-Moldvai Tibor féle könyvben meg többször látni kalapácsot, mint csavarhúzót:D Vagy csak nekem nyílik ki mindig azoknál a képeknél a könyv:D
Jut eszembe, a kolléga nem azt írta, hogy berakta a hidat és nem működött, hanem azt, hogy a csere és a nem működés között időrendbeli eltérés van. Tehát vagy rossz volt és a cserére sem javult, vagy cserélt, és idővel romlott el. Tehát valszeg jól tette be a hidakat.
A hiba vagy a generátorból ered, vagy a fesszabból, illetve leszakadhatott valami vezeték. Esetleg a híd jól lett ugyan betéve, de rosszul lett kiválasztva betétel előtt, és nem bírta sokáig a terhelő áramot.
A hiba elhárítás menete szerintem: Ad gerjesztést aksiról közvetlenül rövid időre a generátornak. A megjelenik a generátoron a megfelelő fesz, akkor feszszab. Ha nem, akkor vagy egyenirányító, vagy generátor. Kiméri dióda mérés funkcióba kapcsolt műszerrel a hidat. Ha az is jó, akkor generátor. Persze mindezek előtt végig kell bogarászni a vezetékeket, rendben vannak e .
Azért ebben az esetben eléggé behatárolható, mire gondolt, ugyanis a boltokban is így hívják a cuccost. Tulajdonképpen egész pontos megnevezés.Három fázisút azt hiszem nem is lehet kapni. A dióda híd is jellemző megnevezés. Ha valami jármű elektromossági dolgot tett volna bele, egyenirányítónak hívta volna, mint álltalában a boltosok. Ha tehát azt mondja valaki, hogy kicserélte az egyenirányítót a motorjában dióda hídra, más nemigen jöhet szóba, mint ez a jószág. Ugyanis ha épített hídra gondolna, akkor azt is tudná, hogy az eredeti is híd. Tehát azt írná, kicseréltem az eredeti hidat egy általam építettre. Az épített szón van a hangsúly. Nem kell tehát gondolat olvasási képesség ebben az esetben, hogy kitaláljuk, mit is mond.Csak végig kell gondolni a dolgot.
Sőt, az ütögetés egyáltalán nem megoldás :) Ebben egyet értünk....Azzal teszi simán taccsra a hajtókar derékszögelését.....
Arról lesz szó. Csak arra kell figyelni, hogy megfelelő méretű legyen, és elég erős. Egész olcsón szoktam látni a barkács boltokban. Mindenesetre bőven megéri, mert az ütögetés nem igazán megoldás.
Megfelelő méretű csavarral, anyával és alátétekkel ki tudod nyomatni.
Ezeket én is tudom, de tőle kérdeztem :)
"De a kollega a boltokban kapható egyfázisú , diódahídnak hívott dologra gondol" ?
Anekdotának pedig, hogy Arany Jánost idézzem, mikor megjelent egy versének az elemzése még abban az időben, mikor a költő maga is élt és részletesen taglalták, hogy melyik része/sora mire utal a versnek, mire "gondolt" a költő, Arany János csak annyit írt válaszul az elemzőknek, hogy: "Gondolta a fene!"
Szóval ennyire tudhatja az ember, hogy mire gondol a másik. :)
"Leszorítót, ami fűrészeléshez szoktak használni. a fene se tudja a nevét. Egy U alaku eszköz" {--- Azt ugy hivják hogy pillanatszoritó :)S jól tudod, az ácsok használják
Nekem is gondot okozott ilyen szerszám készítése először, de ahogy leírtad ne mtudnám megcsinálni :-). Most úgy szoktam kiszedni egyszerűen és gyorsan, hogy bekapcsolom a kompresszort rákapcsolom a kis méretű légkalapácsot eteszek egy henger alakú tüskét a dugattyút megfogom és már ugrik is ki belőle pillanatok alatt. A dugattyút sem sértem az apró ütések nem károsítanak semmit. A csapszegnek meg mindegy mert ha kiveszem akkor cserélem egyből :-). Tudom nem segít senkinek semmit hogy leírtam, de ezt el kellet mondanom :-).
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|