:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Akkor nincs mit tenni... el kell mennem sörözni :D
Ha nagyon nem kapsz, nézz ki magadnak egy tetszetős sörös dobozt, és keress egy kézreálló ollót.:D
a hengerfejtömítésem ment ki. És mivel végre vége a nyári gyakszinak, nagy gázzal akarok hazamenni végre :D:D:D
Üdv!
sajna dunaújvárosban ért egy kis gond. van itt a környéken valami szoci bolt?
Igen,mennyi,és hol található?
Érdekel valakit egy 250/559-es blokk?
Főleg, hogy az elektronikus gyújtás '88-tól volt csak, a gyártás végéig, korábban nem...
üdv.: R
holnap le érdeklödöm neked oké hogy még vane meg hogy mennyiért!
Hát egyre nehezebb Trabant cuccokat találni sajna.....
Oké, ha van, s müködőképes, érdekel! Mi árban merik adni a bontóban?
Én szerencsés voltam felénk az első bontoban találtam! ha esetleg nem találsz sehol szólj max meg veszem aztán elküldöm postán ha gondolod!
Már voltam 2 ben, egyikben sem volt :(
Szewasztok!
Ebben a videőban látható Jawa nak milyen gyujtása van?
http://www.youtube.com/watch?v=f_I1fk0e8QQ&feature=rec-HM-fresh+div
Valami meseszépen jár ez a motor :)
Ha valaki tud a nemrég emlitett elektronikus trabi gyujtást, az engem érdekelne!
http://e-motorparts.addel.hu/index.php
Ez egy internetes áruház. A minőségéről nem tudok sokat mondani, még nem vásároltam náluk.
Köszönöm neked is a jó tanácsot,csak még mondanál egy két üzletet hol keresem,vidéki vagyok.Pestre megyek elég sűrűn.
ja, itt is látszik, mekkora lúzerek ezek a kiskereskedők!!! egész nap meresztik a seggüket az ótvar bódéjukban, aztán meg feszt sírnak, mint a fürdős k...vák! nálad alig 3 ezres, errefele meg vadkeleten majd' nyolc ugyanaz a cucc! iszonyat!
sorszám: 18803 (115587)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-07-25 18:14:20)
Megnéztem a Fesszabályzó
Egy kb 2mm vastag alu lapon van rajta egy 5*5fekete kocka 1 centi vastag én 2600 Ft ért vettem februárban Felirat csak a Poland és a12V /6v is van/ csatlakozók számok. Ha valaki érdekel egy reed relé kapcsolgat bent + egy ki elektronika.
Peti74 próbálta és le is írta amit tapasztalt. Kipróbálta mz elektonikus fesszabba la jawa dinamót és tökéletesen működött. Gyárilag másképp van bekötve a jawa mint az mz de át lehet kötni mz szisztéma szerint és akkor olcsóbb is és jobb is mint a kétoszlopos pal szabályzó. Ja mz elekrtonikus fesszabot azért írom mert 4500 Ft és a legtöbb motoros boltban megtalálható.
ja...
az a lengyel cucc, amit kérdeztél itt valakitől nagyjából 7 ezres, és bármelyik szociboltban lehet kapni, van aludobozos is, újonnan 5 ezer párszáz huf,
nekem is van alus 4-5 db tartalékként, mind 75w-os dinamóhoz való...
Szia Bodnár!" Régen beszéltünk!"Van mind kettő de egyik sem ér semmit.A két oszloposat most vettem le mert,elbabrálták hozzá értő barátok,kis gázon folyton leált az egyik henger.Most kaptam egy használ eredetit a dinamóra,de ez is szar.
Köszi addig is..Vennék majd egyet,ha megtudom hol kapni.
Na nálam ugyanez volt a szitu :) Szóval működik ez :)
sorszám: 18796 (115569)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-07-24 18:07:59)
Nekem sem kell bűvészkednem, az enyém cz472 de a karbi a 638-asé. Benzincsapot kinyitom szívató fel 3-4 rúgás vagy inkább pumpálás nem forgatom át a főtengelyt, majd gyújtással elsőre indul. Melegen meg semmi procedura, gyújtás rá és már indul is, ha esetleg sokat állt és hűvösebb van akkor szivatóval másodikra indul. Ja a gyújtás elektronikus :-).
Látod itt a bibi....egy jól beállított motornál nincs szükség ilyen hókuszpókuszra...Erre mondta egy ismerősöm, hogy a faszát rángassa az ember, ne a gázkart indítás közben :D
Sztem ha belőnéd a járművet istenigazából jól, akkor simán indulna félmeleg és meleg valamint hideg állapotban is....Nekem sosem volt ilyennel problémám...a 638-as kényesebb kicsit, de gyújtás nélkül kettőt-hármat rárúgva simán elindult bármikor elsőre.... Pepecselős meló, de én nekiállnék :)
szóval hahó!
neked a gyári (a dinamó hátán lévő), vagy alukofferes változat van? az én 360-asamon jelenleg egy pal aludobozos eszköz dolgozik, hozzáteszem, kiválóan, mert a dinamótetős szerkentyűt sajna nem tudtam megjavítani. néhány éve lecseréltem a 45w-os dinamót egy 6v75w-os egységre, és ekkor pakoltam fel ezt a 6v75w-ra készült feszszabot, egy minimálisat kellett csak piszkálni a fegyverzeten, és azóta szuperjól tolja a feszejt az akksiba (már "emelt" alapjáraton 6,3-6,4 volt, fordulaton pedig piláccsal a 6,7. max 6,8 voltra kalibráltam). a megszaggatókat olasz marelli gyártmányokra cseréltem, így ezzel sincs semmiféle gondom. hidegen-melegen-félmelegen, akár többheti dekkolás után is azonnal indul. a töltéshez még annyit, egyszer felakadt az egyik szénkefe, akkor vmi bekoszolt, az tény. ezt az aludobozos készüléket az ülés alá, közvetlenül a tartály mögé helyeztem el, így viszont azóta a gyári pumpát hanyagolom, mert úgysem tudnám kiemelni, csak akkor, ha leszerelem az akksimeresztőt,
üdv
Ze78 lécci add meg hogy kell bekötni azt a lengyel kütyüt, nekem is van egy de papir nincs hozzá, elégetni hibás bekötés miatt meg nem akarom
Mit értesz a kis gázon? Hogy húzod a gázkart és nem alapállapotban van, miközben berúgod a motort?
Adok egy kics kb. 1/4 gázt és úgy indítom.Melegen így ,ha 1 szer szinte csak lenyomon a kart akkor is beindul.
Lengyel gyártmányú elekrtonikus fekete müanyagba van öntve pontos típust nem tudok,motoros boltban vettem Miskolcon Jawara.Visznt 1100 fordulatól tőlt lámpával. Hétvégén megnézem.
Nem akartam a lelkedbe gázolni bocsi.Csak azt akartam megtudni ki hogy indítja a motorját:)
Kösz a tanácsot FURFARAG, igazad volt meg volt lazulva a csavar, meghúztam és már működött is. Bocs, hogy csak most köszöntem meg, de nem voltam netközelben.
Szedd ki...nem véletlenül találták azt oda ki :) Elb...tad...mindegy.... ki kell javítani :) előfordul :)
Szia nekem is töltés gondjaim vannaka 360-asomon.Legyél szíves elmondani mivel helyettesítsem a gyárit,mert az mindig sz.pat.
szia Matya! szétkaptam ablokkom. megoldottam a problemet viszont az összerakásnál sajna beletörtem ablokkba a legalsó legközelebbi csavart a forgattyús házhoz, mindegyik mást meghúztam faszául. mit mondasz, nagyon nagy gáz tehát kikell kapnom valahogy bár k nehéz vagy nem fogja átkeverni az olajat aváltóból? üdv.
Ja ! jó a könyv . Zen...;) baró
Mit értesz a kis gázon? Hogy húzod a gázkart és nem alapállapotban van, miközben berúgod a motort?
Hogy a fenébe ne lenne köze a kigyulladásnak az elektronikus gyújtáshoz. Azért indult nehezen, azért szívta meg magát, és azért robbant vissza a karbiba, mert eltörött a bakelit talp,az egyik megszakítón amit az excenter nyomkod. Elektronikuson iilyen gond nincs.
Nagyon nem mindegy milyen a gyújtásod jóminőségű megszakítóval is kihagy néha egy egy ütemet magassabb fordulaton.Elektronikussal nem. 5-10 százalék üzemanyag megtakarítás érhető el vele.
Az, hogy az elektronikusnak jobbak a paraméterei nem vitatható, nem napokig, de egy másodpercre sem.Főleg, ha fetesről van szó, amelyiknek nincs saturációs feszültsége.A megszakító mindig ívet húz.Tehát nem azonnal szakít meg. Az elektronikus megszakítása sokkal meredekebb. Mivel az indukció egyik tényezője a mágneses tér változásának sebessége, egyértelműen erőssebb a szikra elektronikus esetben.Az erőssebb szikra biztossabb gyújtást eredményez.Az elektronikusban nincs kopó alkatrész, hall jeladó esetén szennyeződés sem. Addig nem kell hozzányulni, amíg valamiért le nem szeded a generátort vagy dinamót.Tehát nem kell ötszáz kilométerenként ellenőrizgetni
Ezek után miről lehetne vitatkozni? Arról, hogy a gyújtótrafók méretezése egy kompromisszum eredménye, jól jön a hagyományosnál erőssebb szikra? Ezt mindenki tapasztalta már hideg téli, tavaszi napokon főleg. Arról vitatkozzunk, hogy a megszakító lassú jelet ad az elektrónikushoz képest? Ez sem vitatéma, ha valaki elolvas egy -két szakkönyvet, láthatja.Akkor miről lehet itt vitatkozni?!! Egy megszakító pár kerül mondjuk 1500ba. Bár mintha drágább lenne mostanság. Egy-két évente lehet cserélni. Az elektronikus ha maga építi az ember, kihozható 2500 ból két henger esetén. Ha szerencséd van, a bontóba is azzal viszik majd a motorod.
Amúgy én is szakmabelinek számítok elektromos kérdésekben talán mint villamos üzemmérnök, vagy mint tanár.
Amúgy a motorom nem égett le, csak kigyuladt időben lett eloltva. Csak a légszűrő gumi égett le róla, és talán a henferen látható egy kis szürke nyom a ráégett portól. Még a festés se rongálódott meg.
Kedves Árpád!
Elhiszem hogy jó az elektronikus gyujtás,de a motorod leégéséhez nemsok köze van. Az enyémen igaz kalapácsos van ,de soha nincs vele gond 500 Km ellenőrzöm a hézagot ennyi.Az meg hogy a paraméterei jobbak -e napokat lehetne vitazkozni /szakmabeli vagyok/de nincs értelme előnyei és hátrányai is vannak. Ha jó az aksi,és a töltésed tök mindegy szerintem. Az egyetlen gyenge pont a gyári feszabályzó azt kell valami normális típusra kicserélni és kész.
A karbit meg kitesztelem,ha megvan a tuti akkor majd leírom.
Nem csoda, hogy kevesebb a gondod. A trabigyújtás sokat javít a 638-on. A 634-en is, csak kevesebbet.Erőssebb a szikra. De az se mellékes, hogy nem állítodik el menet közben az előgyújtás.Bár lehet segíteni valamit a mechanikuson jó minőségű megszakítók beszerelésével, de azok is elálítódnak egy-két ezer kilométer után. Az utángyártott gagyikról jobb ha nem beszélünk. Ha szerncsés darabokat fogunk ki, elég 500 kilométerenként állítani a gyújtást. Ha ehhez még az excenterünk is utángyártott, érdekes dolgokat tapasztalhatunk. Néha durrog, majd abbahagyja, néha hátra felé indul. Nekem a következő viccet sütötte el két éve: nem akart indulni, jól telenyomta a légszűrő csövét benyával. Cső le. Benzin megáll a blokk tetején lévő medencében. Rugdosás. Visszarobban a karbiba. A kicsapó lángot a szél vissza nyomja a blokk tetején lévő benzinhez. Máris gyönyörű, fél méteres lángokat nézegetek. Szerencsére arra jött egy kis teherautó, az elé hátráltam be a pofámba robbanást elkerülendő. Még nagyobb szerencsére meg tudott állni, nem ütött el. még poroltó is volt nála.
Tudom, ezt már többször elmeséltem, de amikor a gyújtás kerül szóba, mindig kikivánkozik belőlem.Jobb elektronikus gyújtást feltenni, elkerülendő az ilyen eseteket.
A karbit én is visszatenném.Meg lehet úgy csinálni a 638-at, hogy ne duguljanak el a fúvókák.Normális szűrőt kell szerezni aminek ráadásul tisztességes ülepítője van. Az ülepítő részből rendszeressen ki kell lötykölni a piszkot és a vizet. Ki kell takarítani a tankot. Ha ez mind megvan, nem nagyon fog eldugulni a karbi.
hozzáteszem a magam kevesét ehhez a "félmeleg" indítás témához.
Nekem lehet hogy mázlim van, de sose volt 10másodpercesnél hosszabb gondom ezzel.
Az én 638asom így indul:
hidegen rá a szívató, rá a gyújtás, és második rúgásra megy.
melegen szívató nélkül rá a gyújtás első rúgásra megy
félmelegen hol így hol úgy. ha nem megy szívató nélkül, akkor szívatóval, de legkésőbb harmadik rúgásra mindenképp megy.
Sztem tedd vissza a 638as karbiját Ze78.
Amúgy trabi gyújtás, és a kipufogómban már eléggé elrojtosodtak a tömítőgyűrűk:)
Látom más is szív ezzel a problémával,ha sikerül kitapasztalnom akkor leírom.Az pisztos ,hogy a gázfröcsél történő leállítás a jávánál nem jó.
Iktatnék én. Időm lenne, talán még lelkierőm is. Pénz ami kissé hiányzik.De majd csak rendeződik az is. Egyenlőre ha pénzhez jutok, képes vagyok elmotorozni az egészet.
Azért a sok fet meg hall mellé egy műszakit beiktathatnál :)
Régebben sokat bütyköltem, még azt is szétszedtem aminek semmi baja sem volt.:D Ma ez már nincs így, nincs nagyon rá időm hogy szerelgessek, pláne nem állandóan. Persze ha valami akad, azért megcsinálom.:) Most a Jawa-t kéne leműszakiztatnom, mert közel egy éve lejárt.:) Hát sokat nem fogok csinálni, lemosom és odaviszem.:D A GPS néha jól jön, de én még alapvetően térképpárti vagyok.:D
Na ja. Ha csak motorozni lehetne gépeinkel, nagyon unalmas lenne. A szocis élet savát-borsát a szerelgetések adják.:D ez olyan, mint a GPS. Sokan kérdezik, miért nem szerzek egyet, ha mindig, mindenhol eltévedek? . A válasz egyszerű: Ha GPSem lenne, nem ismerném meg eléggé hazámat. Pluszban olyan unalmas lenne az egész út, hogy akár vonattal is mehetnék.:D
Mindegyik motor indításának megvan a maga rituáléja.:) Az enyém se tökéletes, mert a tű a bejáratós rovátkában, így megy jól, de a fogyasztása sem rosszabb. A gyanúm a kipufogó, kicsit átereszt a dob elejében lévő tömítőgyűrű, meg a furulyáknál lévő asszem 3 tömítőkarika nincs meg. Nekem is lesz mit szerelnem, meg bütykölnöm még.:)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|