hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Kulio
válasz erre | email2009-07-28 20:55:12
Akkor nincs mit tenni... el kell mennem sörözni :D
sorszám: 18820 (115652)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-07-28 20:35:20
Ha nagyon nem kapsz, nézz ki magadnak egy tetszetős sörös dobozt, és keress egy kézreálló ollót.:D
sorszám: 18819 (115651)
(előzmény: Kulio, 2009-07-28 20:31:54)

 
 
Kulio
válasz erre | email2009-07-28 20:31:54
a hengerfejtömítésem ment ki. És mivel végre vége a nyári gyakszinak, nagy gázzal akarok hazamenni végre :D:D:D
sorszám: 18818 (115650)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-07-28 20:04:00
Mégis mi történt?
sorszám: 18817 (115649)
(előzmény: Kulio, 2009-07-28 19:54:34)

 
 
Kulio
válasz erre | email2009-07-28 19:54:34
Üdv!

sajna dunaújvárosban ért egy kis gond. van itt a környéken valami szoci bolt?
sorszám: 18816 (115648)

 
 
sanci47
válasz erre | email2009-07-28 12:47:26
Igen,mennyi,és hol található?
sorszám: 18815 (115642)
(előzmény: ATI91, 2009-07-28 11:56:37)

 
 
ATI91
válasz erre | email2009-07-28 11:56:37
Érdekel valakit egy 250/559-es blokk?
sorszám: 18814 (115640)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2009-07-27 23:08:31
Főleg, hogy az elektronikus gyújtás '88-tól volt csak, a gyártás végéig, korábban nem...

üdv.: R
sorszám: 18813 (115626)
(előzmény: Matya, 2009-07-27 09:09:30)

 
 
Petrov
válasz erre | email2009-07-27 21:21:29
holnap le érdeklödöm neked oké hogy még vane meg hogy mennyiért!
sorszám: 18812 (115623)
(előzmény: Szabbensz, 2009-07-27 08:20:02)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-07-27 09:09:30
Hát egyre nehezebb Trabant cuccokat találni sajna.....
sorszám: 18811 (115611)
(előzmény: Szabbensz, 2009-07-26 23:00:44)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2009-07-27 08:20:02
Oké, ha van, s müködőképes, érdekel! Mi árban merik adni a bontóban?
sorszám: 18810 (115610)
(előzmény: Petrov, 2009-07-27 00:31:48)

 
 
Petrov
válasz erre | email2009-07-27 00:31:48
Én szerencsés voltam felénk az első bontoban találtam! ha esetleg nem találsz sehol szólj max meg veszem aztán elküldöm postán ha gondolod!
sorszám: 18809 (115609)
(előzmény: Szabbensz, 2009-07-26 23:00:44)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2009-07-26 23:00:44
Már voltam 2 ben, egyikben sem volt :(
sorszám: 18808 (115608)
(előzmény: Matya, 2009-07-26 22:57:30)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-07-26 22:57:30
Nézz be autóbontókba
sorszám: 18807 (115607)
(előzmény: Szabbensz, 2009-07-26 22:47:57)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2009-07-26 22:47:57
Szewasztok!

Ebben a videőban látható Jawa nak milyen gyujtása van?
http://www.youtube.com/watch?v=f_I1fk0e8QQ&feature=rec-HM-fresh+div
Valami meseszépen jár ez a motor :)
Ha valaki tud a nemrég emlitett elektronikus trabi gyujtást, az engem érdekelne!
sorszám: 18806 (115606)

 
 
M Péter
válasz erre | email2009-07-25 22:08:36
http://e-motorparts.addel.hu/index.php
Ez egy internetes áruház. A minőségéről nem tudok sokat mondani, még nem vásároltam náluk.
sorszám: 18805 (115590)
(elözmény: Árpád, 2009-07-23 17:21:48)

 
 
sanci47
válasz erre | email2009-07-25 21:29:14
Köszönöm neked is a jó tanácsot,csak még mondanál egy két üzletet hol keresem,vidéki vagyok.Pestre megyek elég sűrűn.
sorszám: 18804 (115588)
(előzmény: Ze78, 2009-07-25 20:58:31)

 
 
bodnár
válasz erre | email2009-07-25 21:12:56
ja, itt is látszik, mekkora lúzerek ezek a kiskereskedők!!! egész nap meresztik a seggüket az ótvar bódéjukban, aztán meg feszt sírnak, mint a fürdős k...vák! nálad alig 3 ezres, errefele meg vadkeleten majd' nyolc ugyanaz a cucc! iszonyat!
sorszám: 18803 (115587)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-07-25 18:14:20)

 
 
Ze78
válasz erre | email2009-07-25 20:58:31
Megnéztem a Fesszabályzó
Egy kb 2mm vastag alu lapon van rajta egy 5*5fekete kocka 1 centi vastag én 2600 Ft ért vettem februárban Felirat csak a Poland és a12V /6v is van/ csatlakozók számok. Ha valaki érdekel egy reed relé kapcsolgat bent + egy ki elektronika.

sorszám: 18802 (115586)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-07-25 18:14:20
Peti74 próbálta és le is írta amit tapasztalt. Kipróbálta mz elektonikus fesszabba la jawa dinamót és tökéletesen működött. Gyárilag másképp van bekötve a jawa mint az mz de át lehet kötni mz szisztéma szerint és akkor olcsóbb is és jobb is mint a kétoszlopos pal szabályzó. Ja mz elekrtonikus fesszabot azért írom mert 4500 Ft és a legtöbb motoros boltban megtalálható.
sorszám: 18801 (115582)
(előzmény: bodnár, 2009-07-25 10:21:32)

 
 
sanci47
válasz erre | email2009-07-25 10:34:15
Köszi Bodnár!
sorszám: 18800 (115578)
(előzmény: bodnár, 2009-07-25 10:21:32)

 
 
bodnár
válasz erre | email2009-07-25 10:21:32
ja...
az a lengyel cucc, amit kérdeztél itt valakitől nagyjából 7 ezres, és bármelyik szociboltban lehet kapni, van aludobozos is, újonnan 5 ezer párszáz huf,
nekem is van alus 4-5 db tartalékként, mind 75w-os dinamóhoz való...
sorszám: 18799 (115577)
(előzmény: sanci47, 2009-07-24 22:21:39)

 
 
sanci47
válasz erre | email2009-07-24 22:21:39
Szia Bodnár!" Régen beszéltünk!"Van mind kettő de egyik sem ér semmit.A két oszloposat most vettem le mert,elbabrálták hozzá értő barátok,kis gázon folyton leált az egyik henger.Most kaptam egy használ eredetit a dinamóra,de ez is szar.
sorszám: 18798 (115575)
(előzmény: bodnár, 2009-07-24 17:15:44)

 
 
sanci47
válasz erre | email2009-07-24 22:13:30
Köszi addig is..Vennék majd egyet,ha megtudom hol kapni.
sorszám: 18797 (115574)
(előzmény: Ze78, 2009-07-24 12:09:27)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-07-24 18:38:32
Na nálam ugyanez volt a szitu :) Szóval működik ez :)
sorszám: 18796 (115569)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-07-24 18:07:59)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-07-24 18:07:59
Nekem sem kell bűvészkednem, az enyém cz472 de a karbi a 638-asé. Benzincsapot kinyitom szívató fel 3-4 rúgás vagy inkább pumpálás nem forgatom át a főtengelyt, majd gyújtással elsőre indul. Melegen meg semmi procedura, gyújtás rá és már indul is, ha esetleg sokat állt és hűvösebb van akkor szivatóval másodikra indul. Ja a gyújtás elektronikus :-).
sorszám: 18795 (115568)
(előzmény: Matya, 2009-07-24 18:01:04)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-07-24 18:01:04
Látod itt a bibi....egy jól beállított motornál nincs szükség ilyen hókuszpókuszra...Erre mondta egy ismerősöm, hogy a faszát rángassa az ember, ne a gázkart indítás közben :D
Sztem ha belőnéd a járművet istenigazából jól, akkor simán indulna félmeleg és meleg valamint hideg állapotban is....Nekem sosem volt ilyennel problémám...a 638-as kényesebb kicsit, de gyújtás nélkül kettőt-hármat rárúgva simán elindult bármikor elsőre.... Pepecselős meló, de én nekiállnék :)
sorszám: 18794 (115567)
(előzmény: Ze78, 2009-07-24 12:12:22)

 
 
bodnár
válasz erre | email2009-07-24 17:15:44
szóval hahó!
neked a gyári (a dinamó hátán lévő), vagy alukofferes változat van? az én 360-asamon jelenleg egy pal aludobozos eszköz dolgozik, hozzáteszem, kiválóan, mert a dinamótetős szerkentyűt sajna nem tudtam megjavítani. néhány éve lecseréltem a 45w-os dinamót egy 6v75w-os egységre, és ekkor pakoltam fel ezt a 6v75w-ra készült feszszabot, egy minimálisat kellett csak piszkálni a fegyverzeten, és azóta szuperjól tolja a feszejt az akksiba (már "emelt" alapjáraton 6,3-6,4 volt, fordulaton pedig piláccsal a 6,7. max 6,8 voltra kalibráltam). a megszaggatókat olasz marelli gyártmányokra cseréltem, így ezzel sincs semmiféle gondom. hidegen-melegen-félmelegen, akár többheti dekkolás után is azonnal indul. a töltéshez még annyit, egyszer felakadt az egyik szénkefe, akkor vmi bekoszolt, az tény. ezt az aludobozos készüléket az ülés alá, közvetlenül a tartály mögé helyeztem el, így viszont azóta a gyári pumpát hanyagolom, mert úgysem tudnám kiemelni, csak akkor, ha leszerelem az akksimeresztőt,
üdv
sorszám: 18793 (115564)
(előzmény: sanci47, 2009-07-24 10:53:56)

 
 
bodnár
válasz erre | email2009-07-24 17:05:24
hahó
sorszám: 18792 (115563)
(előzmény: sanci47, 2009-07-24 10:53:56)

 
 
Bandita
válasz erre | email2009-07-24 16:18:49
Ze78 lécci add meg hogy kell bekötni azt a lengyel kütyüt, nekem is van egy de papir nincs hozzá, elégetni hibás bekötés miatt meg nem akarom
sorszám: 18791 (115561)
(előzmény: Ze78, 2009-07-24 12:09:27)

 
 
bossbu
válasz erre | email2009-07-24 12:16:23
ok
sorszám: 18790 (115557)
(előzmény: Matya, 2009-07-24 11:04:58)

 
 
Ze78
válasz erre | email2009-07-24 12:12:22
Mit értesz a kis gázon? Hogy húzod a gázkart és nem alapállapotban van, miközben berúgod a motort?

Adok egy kics kb. 1/4 gázt és úgy indítom.Melegen így ,ha 1 szer szinte csak lenyomon a kart akkor is beindul.
sorszám: 18789 (115556)
(előzmény: Matya, 2009-07-24 10:01:20)

 
 
Ze78
válasz erre | email2009-07-24 12:09:27
Lengyel gyártmányú elekrtonikus fekete müanyagba van öntve pontos típust nem tudok,motoros boltban vettem Miskolcon Jawara.Visznt 1100 fordulatól tőlt lámpával. Hétvégén megnézem.
sorszám: 18788 (115555)
(előzmény: sanci47, 2009-07-24 10:53:56)

 
 
Ze78
válasz erre | email2009-07-24 12:05:44
Nem akartam a lelkedbe gázolni bocsi.Csak azt akartam megtudni ki hogy indítja a motorját:)


sorszám: 18787 (115554)
(előzmény: Árpád, 2009-07-24 09:51:53)

 
 
Gébriel_JAWA_350
válasz erre | email2009-07-24 11:25:28
Kösz a tanácsot FURFARAG, igazad volt meg volt lazulva a csavar, meghúztam és már működött is. Bocs, hogy csak most köszöntem meg, de nem voltam netközelben.
sorszám: 18786 (115552)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-07-24 11:04:58
Szedd ki...nem véletlenül találták azt oda ki :) Elb...tad...mindegy.... ki kell javítani :) előfordul :)
sorszám: 18785 (115549)
(előzmény: bossbu, 2009-07-24 10:36:27)

 
 
sanci47
válasz erre | email2009-07-24 10:53:56
Szia nekem is töltés gondjaim vannaka 360-asomon.Legyél szíves elmondani mivel helyettesítsem a gyárit,mert az mindig sz.pat.
sorszám: 18784 (115547)
(előzmény: Ze78, 2009-07-24 09:07:56)

 
 
bossbu
válasz erre | email2009-07-24 10:36:27
szia Matya! szétkaptam ablokkom. megoldottam a problemet viszont az összerakásnál sajna beletörtem ablokkba a legalsó legközelebbi csavart a forgattyús házhoz, mindegyik mást meghúztam faszául. mit mondasz, nagyon nagy gáz tehát kikell kapnom valahogy bár k nehéz vagy nem fogja átkeverni az olajat aváltóból? üdv.
Ja ! jó a könyv . Zen...;) baró
sorszám: 18783 (115545)
(előzmény: Matya, 2009-07-24 10:01:20)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-07-24 10:01:20
Mit értesz a kis gázon? Hogy húzod a gázkart és nem alapállapotban van, miközben berúgod a motort?
sorszám: 18782 (115543)
(elözmény: Árpád, 2009-07-23 15:15:17)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-07-24 09:51:53
Hogy a fenébe ne lenne köze a kigyulladásnak az elektronikus gyújtáshoz. Azért indult nehezen, azért szívta meg magát, és azért robbant vissza a karbiba, mert eltörött a bakelit talp,az egyik megszakítón amit az excenter nyomkod. Elektronikuson iilyen gond nincs.
Nagyon nem mindegy milyen a gyújtásod jóminőségű megszakítóval is kihagy néha egy egy ütemet magassabb fordulaton.Elektronikussal nem. 5-10 százalék üzemanyag megtakarítás érhető el vele.
Az, hogy az elektronikusnak jobbak a paraméterei nem vitatható, nem napokig, de egy másodpercre sem.Főleg, ha fetesről van szó, amelyiknek nincs saturációs feszültsége.A megszakító mindig ívet húz.Tehát nem azonnal szakít meg. Az elektronikus megszakítása sokkal meredekebb. Mivel az indukció egyik tényezője a mágneses tér változásának sebessége, egyértelműen erőssebb a szikra elektronikus esetben.Az erőssebb szikra biztossabb gyújtást eredményez.Az elektronikusban nincs kopó alkatrész, hall jeladó esetén szennyeződés sem. Addig nem kell hozzányulni, amíg valamiért le nem szeded a generátort vagy dinamót.Tehát nem kell ötszáz kilométerenként ellenőrizgetni
Ezek után miről lehetne vitatkozni? Arról, hogy a gyújtótrafók méretezése egy kompromisszum eredménye, jól jön a hagyományosnál erőssebb szikra? Ezt mindenki tapasztalta már hideg téli, tavaszi napokon főleg. Arról vitatkozzunk, hogy a megszakító lassú jelet ad az elektrónikushoz képest? Ez sem vitatéma, ha valaki elolvas egy -két szakkönyvet, láthatja.Akkor miről lehet itt vitatkozni?!! Egy megszakító pár kerül mondjuk 1500ba. Bár mintha drágább lenne mostanság. Egy-két évente lehet cserélni. Az elektronikus ha maga építi az ember, kihozható 2500 ból két henger esetén. Ha szerencséd van, a bontóba is azzal viszik majd a motorod.
Amúgy én is szakmabelinek számítok elektromos kérdésekben talán mint villamos üzemmérnök, vagy mint tanár.
Amúgy a motorom nem égett le, csak kigyuladt időben lett eloltva. Csak a légszűrő gumi égett le róla, és talán a henferen látható egy kis szürke nyom a ráégett portól. Még a festés se rongálódott meg.
sorszám: 18781 (115539)
(előzmény: Ze78, 2009-07-24 09:07:56)

 
 
Ze78
válasz erre | email2009-07-24 09:07:56
Kedves Árpád!
Elhiszem hogy jó az elektronikus gyujtás,de a motorod leégéséhez nemsok köze van. Az enyémen igaz kalapácsos van ,de soha nincs vele gond 500 Km ellenőrzöm a hézagot ennyi.Az meg hogy a paraméterei jobbak -e napokat lehetne vitazkozni /szakmabeli vagyok/de nincs értelme előnyei és hátrányai is vannak. Ha jó az aksi,és a töltésed tök mindegy szerintem. Az egyetlen gyenge pont a gyári feszabályzó azt kell valami normális típusra kicserélni és kész.
A karbit meg kitesztelem,ha megvan a tuti akkor majd leírom.


sorszám: 18780 (115536)
(előzmény: Árpád, 2009-07-24 08:26:52)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-07-24 08:26:52
Nem csoda, hogy kevesebb a gondod. A trabigyújtás sokat javít a 638-on. A 634-en is, csak kevesebbet.Erőssebb a szikra. De az se mellékes, hogy nem állítodik el menet közben az előgyújtás.Bár lehet segíteni valamit a mechanikuson jó minőségű megszakítók beszerelésével, de azok is elálítódnak egy-két ezer kilométer után. Az utángyártott gagyikról jobb ha nem beszélünk. Ha szerncsés darabokat fogunk ki, elég 500 kilométerenként állítani a gyújtást. Ha ehhez még az excenterünk is utángyártott, érdekes dolgokat tapasztalhatunk. Néha durrog, majd abbahagyja, néha hátra felé indul. Nekem a következő viccet sütötte el két éve: nem akart indulni, jól telenyomta a légszűrő csövét benyával. Cső le. Benzin megáll a blokk tetején lévő medencében. Rugdosás. Visszarobban a karbiba. A kicsapó lángot a szél vissza nyomja a blokk tetején lévő benzinhez. Máris gyönyörű, fél méteres lángokat nézegetek. Szerencsére arra jött egy kis teherautó, az elé hátráltam be a pofámba robbanást elkerülendő. Még nagyobb szerencsére meg tudott állni, nem ütött el. még poroltó is volt nála.
Tudom, ezt már többször elmeséltem, de amikor a gyújtás kerül szóba, mindig kikivánkozik belőlem.Jobb elektronikus gyújtást feltenni, elkerülendő az ilyen eseteket.
A karbit én is visszatenném.Meg lehet úgy csinálni a 638-at, hogy ne duguljanak el a fúvókák.Normális szűrőt kell szerezni aminek ráadásul tisztességes ülepítője van. Az ülepítő részből rendszeressen ki kell lötykölni a piszkot és a vizet. Ki kell takarítani a tankot. Ha ez mind megvan, nem nagyon fog eldugulni a karbi.
sorszám: 18779 (115535)
(előzmény: magush, 2009-07-24 07:59:02)

 
 
magush
válasz erre | email2009-07-24 07:59:02
hozzáteszem a magam kevesét ehhez a "félmeleg" indítás témához.
Nekem lehet hogy mázlim van, de sose volt 10másodpercesnél hosszabb gondom ezzel.
Az én 638asom így indul:
hidegen rá a szívató, rá a gyújtás, és második rúgásra megy.
melegen szívató nélkül rá a gyújtás első rúgásra megy
félmelegen hol így hol úgy. ha nem megy szívató nélkül, akkor szívatóval, de legkésőbb harmadik rúgásra mindenképp megy.
Sztem tedd vissza a 638as karbiját Ze78.
Amúgy trabi gyújtás, és a kipufogómban már eléggé elrojtosodtak a tömítőgyűrűk:)
sorszám: 18778 (115534)

 
 
Ze78
válasz erre | email2009-07-23 23:21:29
Látom más is szív ezzel a problémával,ha sikerül kitapasztalnom akkor leírom.Az pisztos ,hogy a gázfröcsél történő leállítás a jávánál nem jó.
sorszám: 18777 (115530)
(előzmény: Árpád, 2009-07-23 20:54:41)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-07-23 20:54:41
Iktatnék én. Időm lenne, talán még lelkierőm is. Pénz ami kissé hiányzik.De majd csak rendeződik az is. Egyenlőre ha pénzhez jutok, képes vagyok elmotorozni az egészet.
sorszám: 18776 (115526)
(előzmény: Miklósbácsi, 2009-07-23 20:49:01)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2009-07-23 20:49:01
Azért a sok fet meg hall mellé egy műszakit beiktathatnál :)
sorszám: 18775 (115525)
(előzmény: Árpád, 2009-07-23 19:12:39)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2009-07-23 19:30:28
Régebben sokat bütyköltem, még azt is szétszedtem aminek semmi baja sem volt.:D Ma ez már nincs így, nincs nagyon rá időm hogy szerelgessek, pláne nem állandóan. Persze ha valami akad, azért megcsinálom.:) Most a Jawa-t kéne leműszakiztatnom, mert közel egy éve lejárt.:) Hát sokat nem fogok csinálni, lemosom és odaviszem.:D A GPS néha jól jön, de én még alapvetően térképpárti vagyok.:D
sorszám: 18774 (115522)
(előzmény: Árpád, 2009-07-23 19:12:39)

 
 
yodamester
válasz erre | email2009-07-23 19:22:13
köszi,örök hálám
sorszám: 18773 (115521)
(elözmény: Árpád, 2009-07-23 16:58:19)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-07-23 19:12:39
Na ja. Ha csak motorozni lehetne gépeinkel, nagyon unalmas lenne. A szocis élet savát-borsát a szerelgetések adják.:D ez olyan, mint a GPS. Sokan kérdezik, miért nem szerzek egyet, ha mindig, mindenhol eltévedek? . A válasz egyszerű: Ha GPSem lenne, nem ismerném meg eléggé hazámat. Pluszban olyan unalmas lenne az egész út, hogy akár vonattal is mehetnék.:D
sorszám: 18772 (115520)
(előzmény: Powerarc, 2009-07-23 19:06:28)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2009-07-23 19:06:28
Mindegyik motor indításának megvan a maga rituáléja.:) Az enyém se tökéletes, mert a tű a bejáratós rovátkában, így megy jól, de a fogyasztása sem rosszabb. A gyanúm a kipufogó, kicsit átereszt a dob elejében lévő tömítőgyűrű, meg a furulyáknál lévő asszem 3 tömítőkarika nincs meg. Nekem is lesz mit szerelnem, meg bütykölnöm még.:)
sorszám: 18771 (115518)
(elözmény: Árpád, 2009-07-23 17:19:01)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu