:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Üdv!
Most nemrég vettem egy MIO p560-ast. 6-6,3V-tól bekapcsol a töltő, és gond nélkül működik. városban átáll aksira, de ha tartja a 60-65-ös tempót, lámpával mindennel együtt meg a gps. úgyhogy no para, rendes töltésnél megy az.
Kikérem magamnak, nem vagyok erősáramos! :) Finomabb, inteligensebb dolgokra specializálódtam. Híradásipari vagyok.:) Mivel nem mindenki szakértő, ezért mondtam hogy vegyen egy elektronikus szabot.Az biztosan nem kidobott pénz, mert ha most nem is lenne rosz a szab, előbb utóbb gond lesz vele.
A tGPS töltés talán megoldható ahogy mondtad, de a ledes iránykelző nem igen. A xenon izzó is csak nehezen.Sorolhatnám még.
A feszszab rosszalkodása nem mindig forralja az aksit. Ha fel villan a töltés jelző akkor nagyon nem. Akkor pont az a gond, hogy kevés a töltés. De a viszáram relé hülyéskedése sem tölti túl az aksit, esetleg a lemerülését okozhatja, illetve azt, hogy nem töltődik rendesen. A vfeszszab hibája okozhat a dinamón szikrázást többféle okból is, hosszabb magyarázat lenne, nem mennék bele.
Viszont te elmondhatnád, miért csináljon valaki köztes darabot a főtengelyre, szerezzen be mz dinamót, 6 voltos izzókészletet, dudát, gyújtótrafót, aksit,feszszabot, milelőtt leellenőrizné, hogy rossz a mostani dinamója?!!! Nem mis kiadás. Utánna jön a rohangászás hat voltos cuccok után.
sorszám: 18868 (115799)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-03 19:53:46)
Ok értelek én, de magyarázd meg olyannak aki nem erősárramú mérnök. Ecsetelhetném neked itt az mtz traktor szerelésével kapcsoltos dolgokat váltószerelés hengerfejfelújítás meg hasonló, lehet nem tudnád megcsinálni ez pont olyan.
A 12 V meg megoldható 6 V-ról is 1900Ft volt a kapcsolás már rég bent van a motorban, van telótöltő és gps csatlakoztatásra lehetőség.
Te látod hogy lóg vagy nem. Ha a fesszab lenne meghalva akkor túl is töltene kiforralná a savat az aksiból. Esetleg még olvadna a vezeték is a dinamó és az aksi környékén. Ezt megmérted már hogy alpjáraton mennyi árramot termel, és 1200-1500-as fordulatnál, és nagyobb fordulaton. Mert akkor kiderülne hogy mi a rossz. A dinamót ki lehet mérni gyorsan, a szénkefe pozitív vezetékét lekötöd és az össze kell kötni azzal a vezetékkel ami a gerjesztésért felelős, majd így beindítva az összekötött pontra adva 12 v -ot egy pillanatra amíg felgerjed a dinamó és meg kell mérni mekkora árram jön ki belőle, ilyenkor nincs rajta semmi más vezeték sem. a 6 v-os motor iylenkor felszalad 18-20 V-ra is ,de ezt csak kis ideig szabad. Ha eddig rendben akkor máshol van a hiba. De azért érdemes volna levenni az állórészt és megnézni nehogy valahol beleérjen a forgórész ha eddig nem nézted.
Szép és jó, ha tizedmiliméterre van megadva a hézag. Jó is úgy. Körülbelül öt évig. Talán. Aztán fárad a rugó, a nyelv, változik az ellenállás értéke. . Lehet tökéletesenn beállítani mechanikus szabot. Sokaknak sikerült már és sokszor. Nem hézag méréssel szokták belőni a dolgot, hanem feszmérővel és szemmel. A szem arra kell, hogy recegjen túl gyorsan. Ugyanis négy állapot lehetséges: A kimet direktbe kötődik, a kimenet egy ellenálláson keresztül kapcsolódik. A negyedik, amikor épp mozgásban van a nyelv, és a kimenet lóg a levegőben.Ezért kell mind a két érintkezőt állítani, és nem elég azt, amelyik a direkthez tartozik.Ez a felső szokott lenni.De ha nem állítja be, csak az egyiket, akkor se gyullad ki a motor. Legfeljebb előbb megy tönkre a fesszab, és egy picit rosszabb lesz a hatásfok.De a fesz attól még jó lesz.
De mint írtam a legjobb megoldás az elektronikus fesszab.
MZ dinamót feltenni ha már áttekert van fent, butaság. Nehéz 6 voltos dolgokat kapni néha, egyik másik dolgot nem is lehet. PL nincs gyári 6 voltos ledes irányjelző. Riasztó sincs gyári 6 voltos. Nem tud GPST. telefont, stb-t tölteni, csak ha saját kezüleg gyárt adaptert. Köztes darabot kell drága pénzen esztergáltatni. Az áttekert 12 voltossal nincs baj. Több ismerősöm évek óta azzal járkál gond nélkül. A szénkefét kevésbé terheli a 12 voltos állapot, mint a 6 voltos . Ugyanis fele áram folyik. Szóval a feszabot kell cserélni, nem a dinamót. Ha jó a dinamó. Olcsóbb, egyszerűbb, kellemesebb a végeredmény.
sorszám: 18865 (115795)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-03 19:25:04)
Kis áramnál nem csinálja, gondolom ha ver ahhoz a lámpáknak nincs köze. Van benne 16e, nem tűnik soknak.
sorszám: 18864 (115793)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-03 19:27:57)
Főtengely rendben van? Nem lóg a csapágy ,esetleg belever a forgó az állórészbe? Ha a forgórészen nagyon strapás a kollektor akkor érdemes felszabályozni, mert azért csak ne ezzel világítson már az ember.
Kerreg inkább. Kis terhelésnél nem, felkapcsolt lámpa mellett viszont csak úgy világít kifele a lukakon :) Amúgy állítólag évekig nem volt gond vele, úgyhogy először rá akarok jönni mi az ami most más lehet. (A zen és a motor..)
Amikor hozzám került, egyáltalán nem volt töltése, az összes csatlakozó rendbetétele után jó lett (eddig). Az akksi viszont elég beteg, az is ok lehet? Pár évet lakott egy fenyőfa alatt... mégse mókus...
sorszám: 18862 (115791)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-03 19:20:39)
Ez a fesszab piszka olyan dolog,hogy a sport cz 350 szerelési útmutatójában tizedmiliméterekre van megadva a beállítás az érintkezőknél, szóval ide nyomom oda nyomom nem a legprecízedd dolog, és soha nem lesz tökéletes. Ha sikerül a végén még tüzes is lehet a paripád de akkor már nem a kontakt spaytől:-). Ajánlanék olcsó poroltót a baleseteke elkerülésére.
Ez komoly. Kontaktpray, lassan elindulok reszelőzsírt venni,meg ajtóhézagot :-). Szóval tökéletesen működik a 12 v-ra áttekert mizéria. Én nem erölködnék ennyit, rádobnék mz 6 vos dinamót és akkor már alap megvolna egy elektronikus gyújtáshoz. Én ezzel használom a motorom már évek óta azóta nem is foglalkozom ilyen dologkkal, benzin legyen benne és akkor megy. De biztos vannak olyanok akik tudnak segíteni, én csak tippet mondtam.
Egyébként ha begerjed a dinamó akkor annak visító hangja vagy annál mélyeb egy kicsivel, de nincs egyéb más érdekessége. Szénkefe szikrázik de nem borzasztóan. Más jellegzetességét nem tudok mondani.
WD40 lefújás, új kefe, fesszab piszka?
Hát, azért nem fény vagy hőforásnak tervezték a szénkeféket oda.:) Vagy rövid a kefe, vagy akadozik a tartóban, vagy nagyon szar a felület , ahova a kefe érintkezik.De ez még nem magyarázza igazából a le fel kapcsolási dolgot.illetve.... talán. Mindenesetre áérdemes megnézned, mi van a kefékkel. De én azért nem vetném el a fesszab hibáját sem.Az is okozhat hasonló tüneteket, még a keféken is.
Közben történt egy kísérlet. Levett deklivel amit láttam: megszakító szikrázik mint a ménkű, némi kontaktsprétől javult. Terhelés nélkül szépen ment a dinamó, de ráadva a 45W lámpát, csúnya hangok jöttek bentről és olyan villámlásba/sercegésbe/lángolásba kezd a kefe környéke mint a leégni készülő fúrógép...lehet hogy ilyennek kell lennie, szemre furcsa. Belefújva kontaktot ki is gyulladt a dinamó, de szerencsére nem sokáig égett, de szép nagy lángokkal (olvastam hasonló benzines kalandodról) :) Szénkefe lenne a baj, vagy vmi sok áramot elvesz? Ja és a lámpa nem egyenletesen ég.
Az új kipufogok rövidebbek,mivel a hozzávaló könyök hosszabb és felfelé áll egy kicsit,de attól hogy 10 cm rövidebb szerintem föl lehet tenni.
Képzeljétek vettem a Jáwámhoz 350/638 vacsi új kipufogó dobokat meg könyököt csak az a bibi hogy rövidebb a dob mint ami fent van pedig az illesztések passzolnak kénytelen leszek megtoldani a könyököt pedig nem esztétikus most csak ez jut az eszembe
Köszi rétiboglárka sokat segítettél!
Annak meg külön örülök,hogy ennek kapcsán felmerült egy szerelői adatbázis létrehozása.Én már régen gondoltam erre.
Ami meg Árpád véleményét illeti igaza van,de ez esetben szó nincs erről.(A rest kétszer fárad)
sorszám: 18854 (115776)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-08-02 23:11:26)
Én mechanikus megragadásra gondolnék. Jó lenne még tudni, hogy egyoszlopos e, vagy kettő.De annyit kipróbálhatsz, hogy a viszáram relé érintkezit ha tudod, egy picit közelebb nyomod egymáshozIlletve a szabályzó relé érintkezőit is közelebb nyomhatod, de utánna ellenőrizd a töltő feszt.Lehet még kísérletezgetni rugó cserével.
De legjobban akkor jársz, ha szerzel bele egy elektronikus feszszabot.
Én se azért,de van itthon olyan főtengelyme melynek a hajtókarjai tőkéletes állapotba vannak,csa
k a kőzépső csapágya miatt
használhatatlan..
Látatlanba nem tudom megmondani mi baja más főtengelyének,és mi szorul rajta cserére.
A sohereskedésről meg annyit mindenkinek maga dolga menyit költ rá.Nem az én dolgom eldönteni ki menyiböl gazdálkodik...persze nem is nagyon akarok más motorjával menni..
Mechanikus, Bosch típusú, furcsa mert úgy illik a helyére mintha gyári lenne, de sztem a gyári PAL volt. Kontaktspréztem stb, esetleg csiszoljak? A tekercseken sok elromlani való nem lehet. Érdekes, az áramfelvétel csökkentésével visszajön a töltés és marad is egy darabig, melegedhet vhol?
Mechanikus a feszszabályzó? Mert akkor az a gyanús.
Még mindig a töltés... Cz 485 töltés kigyullad menet közben, majd gyújtáskapcsoló világítás le-fel akcióra visszajön. kissé zavaró, fejben azt számolom ha letérdel mennyi meló hazatolni :( Van kapcsolat a gyújtáskapcsoló és a töltés között, vagy akksi zárlatos néha, vagy? Drótokat átnéztem, kontakt stb. jónak tűnik, általában fél óra menet után kezdi csak csinálni, jön-megy a jelenség a fentiek szerint. A rendszer kb. a 634 Jawa cucc, 75W dinamó áttekerve 12V-ra, Bosch mechanikus fesszab. Nem akarok nekiesni mint borjú az anyjának, amíg nem tudom szűkíteni a kört, viszont nem csinálja stabilan, hogy rá tudnék mérni meddig megy az áram.
Nemazért, de ha valaki amiatt nem cserélteti ki a hajtókarcsapokat meg a görgőskosarakat, mert a középső csapágycsere önmagában olcsóbb, az meg is érdemli, hogy utána újra szét kelljen szednie a motort, ha azok is lefekszenek....
Ezt a sóherkedést sosem értettem....Ha nincs pénzem, akkor inkább egy hónappal később csináltatom meg és addigra összelapátolom a hiányzó részt, mint kétszer kelljen szétszedni..
Ráadásul nem olcsóbb ha csak a középső csapágyat cserélteted ki, max anyagban, mivel munkából ugyanannyi kell hozzá....
sorszám: 18848 (115767)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-08-02 23:11:26)
"...nem lenne rossz egy adatbázis..."
Igazad van, ez valóban jó lenne.A tapasztalatokat egymásnak átadva mindig tudnánk, hová kell egy adott munkát vinni.Rajtunk múlik, meg tudjuk csinálni.
A sajnálatosabb része az ügynek, hogy igen kevés jó műhely van már (de van!) ahol ilyesmivel foglalkoznak.Ha megosztjuk egymással az infót, mindenkinek jól jön.
üdv.: R
sorszám: 18847 (115764)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-08-02 23:11:26)
Üdv.
Nem tudom helyileg hol vagy.
Én az egyik fötengelyemet Taszáron csináltattam a Kacsó Gép Kft-nél.Nem ott helybe csinálták hanem felküldték Kecskemétre valami maszeknak.
Ez kb 12eFt-ba fájt.
A másik illető Nagykanizsán van.
Csík Tamás ,Nagykanizsa Bajcsy Zs .u.34
Tel:93/319-412
Itt ha jól emlékszem 15eft körül van.
De ha egy középső csapágy cseréröl van szo azt gondolom olcsobban is megszámítják..
Ha ezek messze vannak tőled ,akkor nem tudtam segíteni.
Amugy nem lenne rossz egy adatbázis arrol,hogy az ország melyik részén milyen cégek illetve emberek foglalkoznak ilyen jellegü gépmunkával.Meg hogy menyire vannak ajánlva.
Köszi a válaszod,de még mindig nem tudom ,hogy kivel csináltassam meg a csapágyas főtengelyemet....
A fémszórástól való para felesleges.....Nagyon szépen meg tudják csinálni a jobb szakemberek...A persely nem oda való...csak elgyengíted valamelyik alkatrészt...szóval hülyeség....
Nem tudom emlékeztek-e rá, de sokat szívtam,hogy megállás után 2-3 órávan nem indult a motorom. Úgy nézki az AKKU -volt a bűnös. Igaz ,hogy 12,8V volt benne mindig ,de nem birt akkora áramot leadni /nagyobb áram folyik most ha ráadom a gyujtást/. Lényeg a lényeg az új akksival jó lett.
Jó műhelyt nem tudok. De azt tudom ajánlani, hogy ha egy mód van rá, a Futár Petihez ne vidd. Minden másban kiválló, a főtengelyt egy a szintén a Zichy utcában lévő műhelybe viszi, amire már volt pár panasz. Az enyém is ott volt, igaz két éve már , de nem lett tökéletes.
A másik dolog, az anyag felszórásról is vannak rossz tapasztalataim. Ha ilyesmire lenne szükséged, akkor inkább a perselyezést választd. Szerintem.
Sziasztok!
Keresek,szakműhelyt,ahol 350Jawa főtengelyt jól felújítanak.Kinek van ebben tapasztalata?
Szia!
Köszönöm a segitséget,remélem tud venni valahol.
üdv RAT
Nagyon nem sürgős, mert itthon is mozgósitottam ismerősöket a mellett hogy én is keresem ahol csak lehet. De ha addig nem találok és hamarabb találsz, akkor zsir :) Itt megtalálsz, vagy mail ben is! Köszi!
Cak most értem ide.A válasz: csapágyboltban is, a méret pedig: Bal oldali INA HN 15x22x12 ez a nyitott, jobb oldali INA BN 16x22x12 ez pedig a zárt darab.Nem a márka a lényeg hanem a méret, lehet, hogy más gyártóknak is van ilyen.
Ezenkívül motorosboltokban, de ők is többnyire a csapágyboltokból szerzik be.
üdv.: R
Sziasztok!
Egy jáwás haverom bajban van,és a segitségeteket kérném.
12 voltos jáwához váltó tengely végeire tűgörgőt hol lehetne sos ben szerezni?
Köszi RATBIKE
Megkérdeztem neked! most nincs mennyire sürgös? mert azt mondták hogy jővöhére menjek vissza lehet hogy lessz!
Lehet hülye a kérdés, de hogyan kell fél (kis) gázon mennie egy 250-es Jawanak. Most olyan kicsit köpködős, mintha ki-ki hagyna, kicsit rángat is, ahogy kapja a szikrát, nem kapna elég benzint? Lehet ez? Ha odahúzok neki akkor persze ugrik.
A jobb oldali gyújtás fedél hiányzik és a karbi sérült. 7000ft
Üdv!
kiderült, a kolitól vagy 200m-re van egy bolt, ott kaptam :)
Holnap irány az acélváros. Szeretlek Miskolc!!! :D
Ne bonyolítsuk, nem az árokparton szerel kohászunk. Piros hőálló tömítő paszta, motoros boltokban és építők áruházában is kapható. Nekem bejött, kb. 500 Ft és vagy 5 tömítés kijön belőle. Kikened, vársz pár percet, összehúzatod és elfelejted. Ha érdekes, megnézem a nevét, a maradék még ott figyel a garázspolcon. Nekem ez az ami tartósan bevált a szuperszónikus Czetka Sport kecskéhez...
Ha nincsenek kikészülve a felületek, össze lehet rakni hengerfejtömités nélkül is. Nekem igy üzemel már vagy 15000 km óta.
Én hengerfejtömítést Griltálcából szoktam csinálni.Vastag és strapabíró szerintem jobb mint amit kapni lehet.
simóra a féliteres johurtos kupak is jó.
just for fun:
jóbarátom egy túra alkalmával vesztette el a hengerfejtömítést, és mivel semmi más nem volt nála, egy sóletkonzervből oldotta meg. Nem, nem a lemezből, hanem babból. Összetörte, csinált belőle sűrű masszát, amiből hengerfejtömítőpaszta lett, és aztán vagy egy évig elüzemelt a jó 638-as így:)
Még el is hiszem, mert ő egy állat:)
alufóliából akkor inkább sodorni kell egy hosszú vékony hengert és azt körbetekerni, úgy lehúzni....."porózusabb", homogénebb a szerkezete...De az inkább csak végszükség, mert az alufólia nagyon vékony és veszett gyorsan ég ki.....
Egész jó ár....Mennyire van legatyásodva?
Letekersz egy szálat úgy 30 centi hosszan, bekened zsírral a hengerfej felfekvő felületét, belenyomkodod a szalagot kétszer koncentrikusan és felteszed a hengerfejet a helyére....lehúzod és kész is....nem ég ki, az fix.....a 250-esemmel így járok 10 éve már és hibátlan....igaz, tényleg nem lehet visszatenni, ha leszeded a HF-et :D Viszont egy méter szalag elfér bárhol összetekerve....
A blokk 7000ft Fejér megye.
Én csináltam már végszükség esetnén alufoliábol is töbször össze hajtotam és ki vágtam! egy bizonyos ideig meg teszi!
most gondolkodom... aztbeszt-szalag... azzal meg hogy?
Nem vagyok alkoholista!!! Egyszerű kohász :D
A Kólás is megfelel, hejj!!! Idült alkoholista barátom :D Bár az kicsit kemény anyagú.....szerezz azbesztszalagot...én azzal csinálom mindig :)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|