:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Mondok egy egyszerűbbet: kösd le a fesszabról az "M" vezetéket, kösd testre. Tégy a D és a test közé egy voltmérőt. Rugd be a moccot és kezd óvatosan emelni a fordulatszámot. A feszültségnek emelkednie kell.
7,5 V elérésekor hagyd abba. Ha ezt elérte a dinamóddal semmi gond. Akkor a fesszabot szabályoz tul alacsony feszültségre.
Üdv.
Mi a panasz a váltóra?
Ha nem nagy baj esetleg tudnánk segíteni hogy te csináldd meg.
Üdv!
Csorna, Kapuvár környékén tud valaki egy jó szerelőt, aki elválla egy 638-as jawa javítását? Valami a váltóval van.
Nem tudom a gerjesztő áram értékét. De mechanikus szabályzónál nem is tudod azt hiszem korrektül mérni.
De eszembe jutott még egy mérési módszer 634-nél. Itt a fesszab föld felé huzza a gerjesztő tekercset.Tehát a szbályzóról le kell húzni a gerjesztő tekercshez menő vezetéket, majd földre tenni. Utánna mérni mekkora a feszültség az aksin.Ha meg tudod csinálni, a berugás után célszerű leszedni az aksit, és csak a dinamóról feljövő feszt mérni járó motornál. Ez azért lenne jó, mert az aksi is tudja limitálni néha a feszültséget.Aksi nélkül, földre kötött vezérlő lábbal már viszonylag alacsony, 2000 alatti fordulaton is többnek kell lennie 6 voltnál.
Holnap kimérem a forgórészt, köszi a tippet. Meg szerzek a kölcsön szabályzót is, mert lehet hogy alacsony a gerjesztő feszkó, és emiatt alacsony a töltőfeszültség. (ha jól emlékszem a D ponton mért feszültség a fordulatszám és az állórész gerjesztő feszültségének a függvénye, bár lehet hogy nem jól emlékszem) A gerjesztőáramot meg a töltőáramból szabályozza le a szabályzó. De mennyi lehet ennek az értéke?
Ha alacsony feszültséget ad le valamiért a dinamó akkor is elalszik egy idő után a töltés jelző. amikor az aksi lemerül a dinamóról feljövő feszültség alá, elalszik a visszajelző.
Nekem ilyesmit forgórész miatt művelt. De neked ettől még lehet szerencséd, és feszszab hibád.
Köszi a gyors választ. Az akku a 6,28 voltos töltöttségét nem a gépről kapta, hanem töltőröl, mert folyamatos csepptölésen van. A motort havonta csak 2-3 alkalommal használom, így mindig menetkész. Amúgy azt vettem észre, hogy hiába alszik el a töltésjelző lámpa, a motor folyamatosan akkuról mehet, mert 80-100km után már az index sem megy, fékezésnél mivel felgyullad mindkét féklámpa kihagy a gyújtás. Én arra gondoltam, hogy lehet, hogy a feszszab. nem jó, vagyis kevés gerjesztőáramot adhat az állórésznek. Az az F vezeték lenne amúgy, rámérve 0,2--2,8 volt között változik az értéke.
A forgórészre nem is gondoltam, lehet hogy igazad van.
Ha jól emlékszem a D az a dinamóról feljövő vezeték kapcsa. Azaz az aksin magassabb a fesz. Gondolom fel van még töltődve. Hibás lehet a fesszab vagy a dinamó. Az, hogy esetleg az aksi magassabbra van töltődve arra utal, hogy lehet magassabb a fesz magas fordulaton. Ez viszont ha így van azt jelenti, hogy a legvalószínűbb a dinamó hiba. Én a forgórészre tippelnék. Ott nagyon könnyen lehet menetzárlatot előidézni föld felé.Ezt ki is mérheted. Mindent lehúzol a dinamóról, azokat a fezetékeket ami földre megy az egyik szénkeféről leveszed a földről, majd a földhöz képest mérsz ellenállást a másik szénkefénél. Ha a pár ohmot mérsz, a forgórésznek annyi.
Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék. 634-es oldalas JAWA-m van. Nincs töltés, pedig a töltésjelző lámpa elalszik kb. kétezres fordulatnál. Az akku alapállapotban 6,28 volt, gyújtással alap 'pöfögésen' 6,06 volt, és ahogy adom rá a fogyasztókat (helyzetjelző, féklámpa, stb) úgy megy lejjebb. Ha ráhúzom a gázt a töltésjelző lámpa elalszik, mégsem tudok az akku sarukon magasabb feszkót mérni. Kommutátor és a kefék rendben, kontaktok jók. Mit cseréljek le?
( a fesszabályzó kék vezetékénél /D pont/ 5,45-5,68 voltot mértem)
Köszi kipróbálom holnap megcsinálom utána írok milyen lett.
A hidraulika olaj nagyon híg, a célja nem a csillapítás hanem pont a könnyű áramlás! Tegyél bele W15-40 és Botond 1/1 keveréket, vagy simán Botond váltóolajat (minél sűrűbb, annál erősebben csillapít, de túlcsillapítás se jó). Gyári leírás a keveréket javasolja.
Sziasztok kérdezném hogy nem tudtok e véletlenül jawa350/638 motorhoz eredeti ülést eladót
jah az emil címem, ha valakinek ötlete: ada79@citromail.hu
Hali Istenek! Egy kis segítség kellene: Jawa 350 638 a típus és az a bajom, hogy kib..tul nem csillapít a telók elöl, szimmeringet cseréltem, olajjal feltöltöttem (2 dl igaz nem leng.csill. olaj hanem hidraulika olaj) és már fáj 100 km után a könyököm, annyire nem csillapít!! Ha szétkapom, mit nézzek, mit cseréljek még?? Köszi mindenkinek
Bocsi. Tényleg nem állt szándékomban megsérteni senkit. De ez a téma havonta legalább egyszer felmerül mindíg válaszolok is linkeket is küldök. amikor már 3-4 alkalommal u.a szajkózom abból van elegem. Kicsit visszaolvasnál találnál még több infót.
De amikor írom hogy mz dianmóból egy típus van mindegyiken akkor ne kérdezz vissza hogy melyiké jó rá.
Egyébként ha mz dinamót akarsz felszerlni akkor a rögzítő csavaroknak át kell fúrni nagyobbra mert az mz-5 csavar fogja fel a jawanál 6-os. Kell egy 2 mm átmérőjű karika a dinamó alá ami kiemel annyira hogy a szénkefék ne érjenek be a forgórészbe. Ha tudok segíteni írj nyugodtan:-)
Ha az én előbbi hozzászólásom is minősítésnek sikeredett volna, elnézést kérek. Csak úgy általában írtam, ki mire képes. Nem rád céloztam. Persze senki olyanra sem, aki olvassa sorainkat.:)
szerintem azért két vezetéket fel tud cserélni mindenki. Megnézi, melyik az a kettő ami nem a kefékre megy, aztán egyszerűen megcseréli őket.Csavarozni tudnak általában az emberek, Azt is látják általában hova megy két vezeték, ha azok vizsgálandó végei szem előtt vannak. Azt is meg szokták érteni, hogy két vezeték megcserélése azt jelent, hogy oda megy az egyik vezeték ahol eddig a másik volt és fordítva.
Erre még azok is képesek, akik a gyújtást összekeverik az áramforrással.
De nem is ez a lényeg. A lényeges az, hogy a legegyszerűbb megoldást kell kínálni az embereknek. Egy elektronikus szab beszerzése, esetleges átkötéssel jóval egyszerűbb és olcsóbb mint másik dinamót keresni.
sorszám: 18903 (115917)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-07 12:09:28)
Nagyon köszönöm a segítséget mindenkinek!
Azért én ha segíteni akarok nem minősitem
le a másikat,egyszerüen segitek vagy nem.
Lehet hogy van olyan dolog amit én tudok és a másik nem. Azt hittem hogy ez az oldal arról szól ,hogy segitenek egymásnak a jawasokk de ugylátom nem mindenki.Azért köszönök mindent a jót is meg lenézést is .Üdv Laci.
sorszám: 18902 (115899)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-07 12:09:28)
Árpi, én ezeket tudom de aki már ott elakd hogy melyik mz dinamó és melyik trabi gyújtás annak nem kezdem el ecsetelni, hogy ide meg oda cseréld a vezetéket. De azért köszi a segítséget:-)
http://peti74.atw.hu/gyujtas/jelado/jawa/jawajelado.html
Itt lehet látni hogy kell elektronkis gyújtást felszerelni. Ha rákeresel gooogleban lehet találni még többet is.
Én mz dinamóból egy típust ismerek, ez van mindegyiken amelyik dinamós szóval egy van! Trabant elektronikus gyújtás is egy típus van, a régiek megszakítósak. Szóval mi volt még a kérdés?
Sziasztok,
Van valakinek tapasztalata Hengerfúró kkt. termékeivel? Jawa 250 dugattyú kellene nékem.
Viktor
Valakinek van tippje,hogy amikor nem gazalok, vagy relantinban mukodik a motor miert van egy halk nyikorgashoz hasonlo hang a valtomu kornyekerol? Ha kicsit jobban turaztatom, akkor a szoksasos razas erosebb..
Erdelyben ellenorzik a motorszamot is... habar legutobbi vizsgan, odaadtam a papirokat, lefotoztak, es meg azt sem neztek meg,h ket kereke van e :))) nemtudom miert.. nem is nagyon kerleltem oket ,mentem a dolgomra :D
Ha elektromos alkatresszel van problema, akkor tudok ket honlapot.. nekem szerencsesen megerkezett egy gyujtas tekercs nemetorszagbol.. igaz ,h 111euromba kerult, de legalabb mukodik mar a Jawa 640em :) az egyik a powerdynamo.biz , a masik az mz-b.com .. az utobbira a rendelesem utan talaltam ra, ez budapesti ceg.
Haho!
Mostanában szokás a műszakin a motorszám ellenőrzése?
Köszi: M
Azt értem hogy mz de melyik tipus,125 150 250 250/1 sok fajta van? Trabantból is van 600 601 melyik jó rá,mert igy nagyon rossz hol jó hol nem.Ez a motor 6v-os nem volna baj ha az is maradna csak valami jó megoldás kellene mert 30 év után fogok megválni tőle.Tudna valaki képeket is róla feltenni,nagyon megköszönném .Üdv Laci.
sorszám: 18893 (115862)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-06 15:47:06)
A 6 voltos javához is lehet elektronikus feszszabot kapni. Sőt az Mz fesszabot is rá lehet tenni. Csak akkor a gersjesztő tekercs kivezetéseit kell átkötni. Amelyik földön volt, arra kell kötni a szabályzót, a másikat amelyik eddig a szabályzó áramot kapta, le kell kötni földre. Enyyi.
sorszám: 18892 (115860)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-06 15:47:06)
A 6 voltos javához is lehet elektronikus feszszabot kapni. Sőt az Mz fesszabot is rá lehet tenni. Csak akkor a gersjesztő tekercs kivezetéseit kell átkötni. Amelyik földön volt, arra kell kötni a szabályzót, a másikat amelyik eddig a szabályzó áramot kapta, le kell kötni földre. Enyyi.
sorszám: 18891 (115859)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-06 15:47:06)
Mz dianmó az egy fajta és az jó rá. Nem is a dinamó miatt javul meg a töltés hanem a feszültségszabályzó cserével, mivel mz -hez elektronikus fesszabot lehet kapni. Felszerelés egyszerű, de ha megszakítósként akarod hagyni akkor kell egy kicsit fabrikálni hogy 2 megszakítót ráoperálj. Ezért érdemes trabi gyújtást is rászerelni egyből és akkor nincs vele annyi macera.
Heló!
Kérdezném a jawasoktól melyik mz 6v-os dinamó jó a cz350 634-eshez,mert sajnos én is sokat küszködök.Alacsony fordulaton eggyik henger kihagy,pl lámpánál főleg még ha irányjelző rá van kapcsolva,az aksit tavasszal vettem a gyújtás jó, nem értem mitől van ez.Mennyinek kell a töltésnek lenni min-max? Üdv Laci.
sorszám: 18889 (115853)
( elözmény: Jawa350speed, 2009-08-03 19:20:39)
A rendőrök nem díjaznák szerintem.
Ha jól tudom a sisakban benne kell lenni egy "E" jelzésnek.Az mutatja hogy az európai normáknak megfelel a sisak.utána van egy szám az e mellet, ha minden igaz az a gyártó országnak a száma.
A rendőrök ha kötekedni akarnak,megnézhetik a sisakodat hogy benne van-e az E betű.Jawa részt nem foglalkoznak vele..de a biciklis siak eléggé kirívó.
Ha veszel valami tecso gazdaságos élelmiszert és a csomagolásával kibéleled a sisak belsejét,a rendőr mikor megnézi az összetevők rovatot ,sok-sok E betűt találhat majd benne:D
sorszám: 18888 (115851)
( előzmény: Blackestdaemon, 2009-08-06 14:14:49)
Lenne egy kerdesem.. mi van ,ha valakit biciklis sisakkal szallitok a motoron.. a torveny nem irja elo,h milyen sisak kell legyen.. vagy igen?
Hali!Skacok,nincs véletlenül valakinek egy jobb oldali jawa kéménye könyökkel?Egy jó állagúra lenne szükségem,fel akarom tenni a cg125 hondámra,mert nincs semmi hangja,és így nem maradhat!:-)
A felső éritnkezőnél természetesen sehogy. A mozgóérinkező és az alsó között van megadva a hézag értéke. De ha belegondolsz: amikor a mozgó rázár az alsóra akkor a másik oldalon pont akkora lesz a hézag mint amit nyugalmi helyzetben beállítottál. Ezenkívül persze meg van adva a fegyverzet és a tekercs vasmag közti légrések értéke is. Tehát nem csak az érintkezőpogácsák közti légrést kell állítani. Rugóerőt mérni nem kell , mert a rugó feszítésének változtatásával állítod a szabályzott feszültséget. Nem egyszerű buli beállítani a régi tipusú egyoszlopos Jawa szabályzót, mivel egy fegyverzet végez mindent, a szabályzást meg a visszáramkapcsolást is. Ennél jóval egyszerűbb az MZ szabályzó, igaz az is egyoszlopos , de legalább külön fegyverzete van a két funkciónak. Az ujabb Jawa szabályzók (dinamóról beszélek) meg eleve kétoszloposak.
Hali. Én is feketére festettem. Első műszakira elvittem mondtam hogy fekete a motor, a papírjain még kék volt. Rántottak a vállukon egyet ennyi volt. Műszaki volt rajta színe fekete volt papírjai maradtak kéken. Így használtam majd ismét műszaki akkor ismét szóltam akkor adtak egy lapot amit az okmányirodába vittem és ott felvezették a színváltozást adtak új forgalmit és törzskönyvet. Ja nem u.a a helyre vittem mind a kétszer vizsgára a motort.
Bocs, még a személyes vélemények is ott vannak a cég címek alatt.
Sziasztok
Az adatbázishoz: http://ural.hu/www/shops.php
Érdemes megnézegetni, van elég sok műhely, bolt, meg miegymás. Nekünk is kéne valami hasonló, kiegészítve személyes tapasztalattal.
Átfestettem a motoromat feketére,felhívtam az Ocsmányirodát hogy változot a szine mibe kerül és mennyi.Azt monták 12eFt és csak a forgalmi kell az átíráshoz,adtak időpontot .Ma bementem elkezte rögzíteni a programban,majd közölte ,hogy mégis kell egy KPM-s papír is a szinváltoztatásról.Úgyhogy holnap megyek a KPM-be 1200Ft az igazolás .
Festék ,lakk stb. kb. 5000Ft +meló/tankot és a dekliket fújtam csak/
Papirok 13200Ft
Király!
Az aksit akkor választja le a fesszab a dinamóról, ha alacsony afordualat, azaz amikor nem a dinamó töltené az aksit, hanem az aksiból folyna áram a dinamóba, és villanymotorként akarná használni azt. Az aksin mérd a töltőfesz különböző fordulatoknál. Nem haladhatja meg a 14.4 voltot.De valószínüleg nem is fogja meghaladni, hanem időnként kevesebb lesz.Olynkor, amikor kigyullad a töltés jelző.DE a legvalószínübb hibaforrás a feszszab. Kellene venned egy elektronikussat. Az ETZ-jé is jó rá, csak át kell akkor kötni a dinamó kivezetésein a vezetékeket.Valamint be kell egy diódát iktatni sorosan a generátor és a vesszab közé.Valószínüleg valami hasonlót kell művelni, mert nem hiszem hogy lenne 12 voltos dinamóhoz való gyári szabályzó, főleg nem olyan, amelyik a gerjesztő tekercset föld felé szabályozza. Kíváncsi lennék, a mostani szabályzód hogy oldja meg a viszáram kapcsolást, azaz hogy akadályozza meg hogy az aksiból follyon áram a dinamóba.Ha mégis visszafolyna az áram, azt onnan veszed észre, hogy rákapcsolt gyújtásnál a szokottnál is hamarabb merül le az aksi. Illetve ha olyan a kábelezésed, a gyújtás ráadása nélkül is lemerül villámgyorsan az aksi. De én azért megnézném a szénkeféket is, a komutátort is, hogy minden rendben van e.
Visszatérve az eredeti kérdésre: nekem gyári dinamó van 12 V áttekerve, évekig ment gond nélkül, tölt mint a disznó és olvasva a véleményeteket a fesszabályzó gyanús. Láma kérdés: az akksit le kell hogy válassza néha? Ha túltölt, akkor ha leveszem a fogyasztást, önmagában gerjed vagy mi az elv. Magyarul mit kell tapasztalnom ha elkezdem a fordulatot változtatni, a fogyasztókat kapcsolgatni és az akksi bemenetet mérni? Rámérjek a fesszab kapcsokon is? Ha gondoljátok dobok fel képet a fesszabról, Bosch típusú mekányikus...
A feszültség kétszerező vághatja inkább haza a cuccot, ha az érzékenyebb. Nem szokott a kétszerezők kimenete tökéletessen szürt lenni, ez néha kellemetlen hatásokkal jár. Legenyhébb esetben lefagyogatások, vagy zenés cuccoknál alap sípolás.
De a GPST, stb-t csak kiegészítésként mondtam. Nagyobb baj az izzók, gyújtótekercs beszerzése.Tudom, hordjunk magunkkal tartalékot..... De mindenkivel előfordulhat, hogy csak akkor jön rá az ember, hogy a tartalék égett éppen ki, amikor elég messze van az otthontól. Márpedig 6 voltos izzókat ne nagyon keressetek a benzinkutaknál, gyújtótrafót se. 12 voltos trafó néha van, izzó is általában. De ha bevergődtök az első lakott településrem akkor se oldodódot meg a probléma. 6 voltos trafót ott se fogtok kapni.Ha ki kell hívnotok a motormentőt, 12 voltos esetben megcsinálják a helyszínen a trafó cserét, 6 voltos trafó nem szokott náluk lenni az ismerőseim szerint. Akkor pedig szállítják a motort, ami tízezres tétel.Ezért van, hogy a jawánál mindig nálam van dupla mennyiségű tartalék alkatrész, az ETZ-nél néha csak minimális szerszám készlet van.
Persze aki csak a környéken használja a motort, annak nem ennyire tragiskus a helyzet.
sorszám: 18878 (115824)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-05 07:49:09)
tényleg xsak három, mert amikor középen van a nyelv, akkor kapcsolódik az ellenálláson keresztül.
De a hézag mérés felejtős. Vagy utángyártott a cucc, akkor mások az értékek, vagy nagyon öreg, akkor a rugók fáradtak el.Ha egyáltalán PAL vagy hasonló van a jószágban, és nem cserélték már régen le másra.A másik: Hogy mérsz hézagot a felső érinkezőnél?!!! Ott nyugalmi állapotban a hézag mindig nulla! Csak a felső érintkező helyzetétől függő erővel nyomódnak össze a pogácsák. Tehát ezekszerint nem csak hézagot, hanem erőt is mérni kellene.
Üdv. Én is próbáltam blaukpunt travel pilot-ot 6 voltos aksiról üzemeltetni, tényleg mutatta hogy tölti. De nem mertem arról üzemeltetni nehogy csak részben töltse fel. Nem hogy a gps-ek aksija hány voltos de a bemeneten 12 v-van. Szóval inkább feszültségkétszerzőt raktam be a motorba. Ezzel tölt szépen, és talán nem cseszek ki az gps aksijával. De aki ért hozzá majd megválaszolja hogy elég e neki a 6 volt.
sorszám: 18876 (115822)
( elözmény: Jawa350speed, 2009-08-03 21:24:30)
Bizony pedig a hézagmérés legalább olyan fontos mint a feszültségmérés. Azzal nyit az ember . Az első, hogy mechanikusan állítja be az ember a cuccot, aztán jöhet a voltmérő és a szabályzott feszültség állítása. A fesszabályzó általad említett 4 állapota pedig csak három. Olyan hogy lóg a gerjesztőtekecs vége a levegőben, nincs
sorszám: 18875 (115819)
( elözmény: Jawa350speed, 2009-08-03 19:43:47)
Lehetőség nem kényszer a dolog. Tudtam mi hiányzik még a motoromról xenon és led, meg kishűtő, és 220-ra átalakító:-). Semmi közdarab nem kell a jawahoz hogy mz dinamót felszerelhető legyen, 2mm-es karika az állórész alá és kész. A rögzítés csavarják kell nagyobb átmérőre fúrni és ennyi. Ha elektronikus gyújtást akar rárakni az ember akkor kell a megszakítóbütyök helyett egy közdarab, kd 15 perc egy esztergályosnak. Ha meghalt a dinamó arra javasolta ma cserét. Lehet kapni mindent 6-v hoz ami a motor működéséhez kell, izzókat is gyártanak. 40/45 W os izzót használok elől és akkor sötétben sincs gond.
sorszám: 18874 (115806)
( elözmény: Jawa350speed, 2009-08-03 20:43:03)
Mit gondolsz miért nem építettem be? :D
Ha a középső csapágyak szarok, akkor a hajtókarral is baj lesz....még ha nem is érzed rögtön....kirevésedik állásban simán....akkor aztán kuka....de te tudod...én össze nem raknék főtengelyt úgy, hogy nem cserélek benne mindent amit kell......
sorszám: 18872 (115804)
( elözmény: Jawa350speed, 2009-08-03 11:02:06)
Mondasz valamit...Akksiból fogy a sav és meleg, test vezeték amikor hozzám került már meg volt barnulva, a sima helyzetjelző lámpa néha úgy ég mint a refi...Szerzek egy multimétert és rámérek. Gondolom az aksi bemenetnél kell elkapni. A dinamó mérés kicsit még ijesztő számomra, de átgondolom. Én se villanyos se gépész nem vagyok, csak azt tudom miket etetnek meg veled és hogyan sózzák rád :)
sorszám: 18871 (115803)
( elözmény: Jawa350speed, 2009-08-03 19:48:34)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|