:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Nem emlékszem pontossan mennyi, de talán közel ennyi a különbség a 634 és a b38 dugók, illetve a csapszegjeik jözött.Nem lehetett valami ilyen összecserélés nálad, vagy a gyárban, illetve a boltban? Vagy valami hasonló dolog két azonos méretű , de nem azonos tipusú, súlyú csapszeggel?
Rázkódás!
Én úgy oldottam meg, hogy a motor első felfogatásai allá közé mindenhova /4csavar / raktam 12db 3mm vastag gumitömítést. 1 centivel hosszabb 8csavarok kellettek de így le fel mozog 1-2mm a blokk és ez rengeteget számít! A barátosnőm szerint azóta nem remeg a hátsó kapaszkodó! Javaslom mindenkinek .
Üdv!
Találtam egy csehszlovák porlasztót a sufniban, valószínűleg 175-ös cetkáé lehetett, ahogy nézem még talán működőképes is lehet. Ha valakinek szüksége van rá szivesen átadom a használat jogát.
Rázkódás ügyben van még egy lényeges dolog, - ha tán nem a leglényegesebb- . Felújítás esetén mostanság már gyári dugót közel lehetetlen szerezni. Egyes utángyártott dugók súlya meg eltér a gyáritól, amihez a főtengely ki lett egyensúlyozva. Tudok konkrét esetről hogy az utángyártott (Csehországból beszerzett !) dugó 210 gr-ot nyomott a gyári 190 helyett. Ilyen estben a rázkódás törvényszerű:(
sorszám: 18967 (116133)
( előzmény: Blackestdaemon, 2009-08-13 00:45:32)
Ha jól tudom, például a Vape gyújtás ilyen, és mintha ilyen lenne a 640 gyújtása is, de ez utóbbi csak egy nagyon bizonytalan emlék bennem.
A trabi gyújtáson lehet állítani a két hengert, mert úgy van mágnesezve a gyűrű, hogy ha be- ki mozgatod a hallt a középpont felé, nem félkörig lesz megfelelő a polaritás, hanem vagy tovább, vagy rövidebb ideig. Azaz a második hengert lehet változtatni 180 fokhoz képest. Így be lehet játszani mindkét hengert pontosan, csak kissé macerás. De ez van, jó ez így is.Az előgyújtásos dolgot én is érzékeltem már, Pont ezért gond, ha nem lehet mind két hengert állítani. Akkor az egyik előgyújtása rossz lesz, vagy mind kettőé, csak eltérő irányba.
A 634-4t, 638-at fel lehet pörget akár 6000 ig is, esetleg 6500 ig is. Ha minden tökéletes. De a legtöbb megáll 5500nál.Nekem a csúcs 6500, de az csak egyszer volt próbálva, nem biztos, hogy most is tudja. Akkor nagyon egyben volt a gép.De nincs ilyen fordulatra szükség, ha jól emlékszem 4.ben 5000 fordulatnál már 120 felett van.Persze csalhatott az órám is, ha sokat nem is. De alényeg, hogy 4000-4500 körül érdememes szerintem ballagni vele, akkor nem tulságosan rászkódik. Szerintem a klasszikus angol egyhengeresek jobban rázkódnak.Az ETZ meg mint írtam, sokkal jobban. Azon rendszeressen kell ellenőrizni a csavarokat, mert letekerednek, akárhogy meghúzod. Kontraanya, csavarrögzítő persze segít.
sorszám: 18966 (116128)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-13 09:30:36)
Ha túl nagy az előgyújtás akkor is rászkódhat. A régebbi jawaknak max 5500 a fordulata papíron, az enyém kiforog 5000-ig négyesben. Tovább nem. A 638-as mintha nagyobb fordulatot bírna, de ebben nem vagyok biztos. Mert a fordulatszámmérőjén is máshol van a sárga és a piros csík.
Szia.
Meylik kéthengeres gyújtás nem állítható egymáshoz képest? Nem tudom ezzel melyikre típusra gondolsz.
Én trabi gyújtást használok egy hall ic és egy mánest. A 180 foktól való eltérést a mágnes alá be illetve kitolással lehet eltolni. A mechanikus is elfordítható egymástól az alaplapon. Nem kötözködésnek szántam:-)
Ha Lakitelek közelében jársz itt is csinálnak nagyon finom lángost :-)
Attól függ, mennyire rázkódik. Az én Jawám meglehetőssen békés magas fordulaton is.Persze attól függ, mi a nagy fordulat. 5000 föké nem érdemes az én 634met pörgetni. De úgy tudom, ezzel így van a többi kétütemű jawa is, van amelyiket nem is lehet sokkal magassabb fordulatra bírni. Szerintem a jawáknak megfelel, ha 4000-4500 ig pörgeted max ki, nem fog ellustulni, vagy fogja eltömni idő előtt a kipuffokat.. Ha a tied nagyon rászkódik, akkor nem tökéletes a főtengely, esetleg a gyújtás beállítás.Ezért nem szeretem többekközött az olyan gyújtásokat, ahol nem lehet a két hengert egymáshoz képest állítani.Én úgy tapasztaltam, növekszik a rázkódás, ha az egyik henger optimális időben kapja a gyújtást, a másik nem. Az pedig csak a könyvekben van, hogy a két dugó pont 180 fokban van.
Szóval a jawák szerintem nem rázkódnak, legalábbis az ETZ-hez képest nem.:)
sorszám: 18963 (116122)
( előzmény: Blackestdaemon, 2009-08-13 00:45:32)
Nem tudom mi volt, de mostmar semmi baja, szepen megy.. :) a nagy fordulatnal valo razasra nincsen orvossag>? minden ketutemunel igyvan?
Legvalószínübb, hogy a szimeringet okoló embereknek volt igazuk.Főleg ha nagyon le is gyengült a motor, és hozzá még kihagyogat néha a generátor felöli henger.
sorszám: 18961 (116102)
( előzmény: Blackestdaemon, 2009-08-12 17:02:22)
Jawa 640, de a motra 638as :)
Nekem rendedszeren akkor volt ilyen, ha az alapjárati fúvóka eldugult. Milyen a motorod 634?
sorszám: 18959 (116093)
( előzmény: Blackestdaemon, 2009-08-12 00:01:14)
Túlhevülés miatt nem hinném. Talán megfeszül valahol a gázbowden, vagy főtengelyszimeringes, vagy csak egyszerűen be van dugulva, vagy nincs beállitva a karburátor.
sorszám: 18958 (116088)
( előzmény: Blackestdaemon, 2009-08-12 00:01:14)
Nekem üresben akkor volt 4000-es fordulatom, mikor megadta magát a generátor mögötti szimering.:)
sorszám: 18957 (116087)
( előzmény: Blackestdaemon, 2009-08-12 00:01:14)
Egy kerdes.. az lehetseges,hogy a motor tulhevulese miatt ha uresbe teszem a motort, magatol felmegy a tura 1000rol 4000re? megijedtem,h nem fog leallni,mert vlmkor olvastam itt ilyesmit.. de mar nem emlekszem,h azt mi okozta..
Nekem is csak megszakító hibáim és karbi dugulásaim voltak, illetve úgy vettem, hogy a négyest kidobta.Ez utóbbit úgy néz ki, sikerült megcsinálnom. Pár ezer benne van azóta, nem jött újra elő a dolog.Ha mégis előjön, azt a bizonyos pillangólemezt és az azt piszkáló pöcköket kell cserélnem. De egyenlőre úgy tűnik, jól mértem fel az álapotokat amikor nem cseréltem. Síma villa kopás volt ezek szerint a bibi.
sorszám: 18954 (116080)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-11 19:13:51)
Még hozzá kell tennem , amikor vettem a Cz-m az előző gondos gazdája gyertya nélkül fának támasztva tárolta olyan blokkal amit a lánc beütött és kicsit huzatos volt. Ebből pofoztam helyre a mai állapotára. A dugattyút úgy kellet kiverni a hengerből kalapáccsal. Mire a főtengelyt ki tudtam szedni összevissza elcsavarodott mert a rozsda kicsit megfogdosta. A tulaj szerint csak aksi kellet volna bele és ment volna. Szóval kicsi pénzért vettem szerelést magamnak. Főtengelyt megjavíttatam a hengerek megfúrattam, blokkot beheggesztettem, majd összeszerelés akkor jöttek a cifraságok. A főtengely 5 km után csörgött. Újból szétszerelés majd mivel hogy ismét ne csapjanak be én magam szedtem szét, láttam is hogy használt tűgörgőt rakott bele a mester. Vettem bele új görgőket elvittem hogy ezzel rakják össze, összeraktam ismét megint csörgött. Akkor már idegesseb lettem, csináltam prést vettem hajtokar szettet ezzel összeraktam, csúcsok közt 3 indikátorórával központba raktam, ezzel a főtengelyel szaladgálok már rég óta. Egy váltóhiba volt az elején azt megcsináltam. Elektronikus szabályzó van mz dinamóval és trabi gyújtással rajta. Most működik, lassan fúrni kellene a hengereket. De más problémája nincs a gépnek. Útszélén eddig defektem volt de az is a csepptankos jawammal.
7.2 hivatalossan, ha jól emlékszem. De ha zselés aksit használsz, elég a 7.1 is, az azt szereti jobban. Elvileg.
A 6.5 nagyon satnya 4000en.Azt már 1800 nál el kell érnie.Sőt gykran már alatta is eléri.
A feszszabályzós típp bejött, vagyis a rúgótartó lemez finom hajlításával hangolható a töltés. Most 4 ezres fordulaton az akku sarukon 6.65 volt mérhető. Mennyire állítsam be ezt az értéket? 7-ig vagy 7,1-ig fel kellene vinni nem? A 6 voltos izzók max hány voltig bírják? Köszi a típpeket, már két sörrel jövök. :-))
Nem is annyira hozzáértés, inkább szemlélet kérdése szerintem. Ha valaki nem is ért hozzá, de gondos gazda, nem szív sokat azt hiszem a Jawákkal. Vagy meg kell csinálni sk, vagy keresni kell egy megbízható szerelőt. Pár van még belőlük. Utánna már csak arra kell figyelni, hogy nem akkor kell a géphez nyulni amikor szétesett már valami, hanem rendszeressen utánna nézni a dolgok állásának.Még csak tragikussan sűrűn sem kell az átvizsgálásokat végezni. Elég pár évenként. De meg kell ejteni őket. Ha még figyelünk is valamennyire motorunkra menet közben, elviselhető arányú meghibásodást kell csak átélnünk.
Szóval a jawa olyan mint egy hű háziállat. Ha jól bánnak vele, meghálálja.
Azt persze nem szereti, ha csak hajtják amíg bele nem rokkan. De gondolom más motor is így van vele pár év után.
Pár éve motorozok már, nagy részét jawán töltöttem. de még sose maradtam az út szélén végképp, valahogy mindig helyre lehetett pofozni a jószágot. Persze előbb utóbb én is rászorulok majd valami műszaki mentésre, De a statisztika kedvező. Egy japán motorral sem jártam volna sokkal jobban ilyen szempontból.
A lényeg, hogy én szeretem a jawát, és meg is bízom benne. Bár tartalék alkatrészek mindig vannak nálam.:) De elfér rajta.:)
sorszám: 18950 (116068)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-11 15:31:50)
ja, szar elektromos rendszer:)
638-om boldogan elbírja évek óta a szivargyújtó töltőt meg a markolatfűtést, az állítólag villanyra érzékeny trabant gyújtással együtt. Amint felérek 2000 rpm-re már bármilyen fogyasztó mellett maximálisan tölt.
Így lehet rámondani hogy a jawaknak szar a váltója. Így álltalánosítva elég ilyesztő a dolog.
Az én motoromon is volt gond amikor nem volt a váltóban olaj, elégett a léptetővilla és kidobálta a 4.-et és az elsőt. De amióta tudom mi miért van és pontosan mekkorának kell lenni a hézagoknak, nincs hibája a váltónak. Kicsit utánna olvastam kicsit nézelődtem kicsit kérdezősködtem és összeállt a kép. Sokan ránéznek amikor éppen szét van húzva a blokk, legyintenek jó az még nem látszik rajta semmi. Majd öszzerakják, azután derül hogy mégis valami nagyon nem jó benne.
Aki műszaki analfabéta volt régen az szidja még most is a jawákat, mert szar az elektromos rendszerük és a váltójuk, és sokat eszik. Hozzáértés kérdése és orvosolható az összes probléma.
Távoláljon tőlem, hogy bárkit is ilyeszgessek! Végül is ti is hasonló következtetére jutottatok, hogy valószínű bontnani kell a blokkot. Elég gyakori probléna a váltóhiba, látom többeknek is meggyűlt a baja.
Ebben az esetben sikerült kideríteni, később megtudtam, hogy egy villatörés után (csere, csak villa) vettem a motort, 5300 km-el.Az első esetben a pillangótárcsa derékszöge elgörbült, ezzel elveszett a váltótengellyel való párhuzamosság, innen már tudjuk, mi történhet.Kellett egy plusz parti, amíg rájöttem a görbülésre, de utána az egész ügyet elfelejtettem, az eredeti, kiegyengetett pillangótárcsával.
A kivehető villavezető Furfarag találmánya, működik, meg lehet csinálni, bár, ha egyszer össze van hangolva a váltó, a hibák eléggé ritkán jelentkeznek.
Ja, és Tibi2T-nek igaza van, amióta lehet kapni acélöntvény villákat a stancolt lemezvilla helyett, persze hogy azokat kell beépíteni, sokkal merevebbek, kevésbé sérülékenyek, ezért is találták ki a módosítást.
üdv.: R
Nehéz kideríteni, a tyúk volt e előbb, vagy a tojás. Az általad leírt hiba is eltörhette a rudat, a rúd hibája is elgörbíthette a lapot. Igazából a végeredmény ugyanaz. Cserélni kellene az egész hobelevancot együtt, mert amelyik része még jó valamennyire, annál is esélyes, hogy a másik hibája már okozott olyan változást, ami miatt hamarossan az is tönkre megy.A baj csak az, hogy blokkot kellene bontani.Illetve valaki itt a foromról már cserélt rudat azt hiszem annélkül, hogy bintotta volna a blokkott. Kifúrta a túloldalról a rúd végén a falat, kihúzta a rudat, kioperálta a villákat, majd valahogy vissza varázsolta az új cuccost, majd azt hiszem egy hernyócsavarrak zárta a furatot, vagy valami hasonlót művelt.Talán érdemes lenne ilyesmivel próbálkozni. Vagy mégis a széthúzás. Két villa törés után én nem hagynék benne semmit se, aminek köze lehet ehhez.
Igazad van, legyünk konstruktívak.
Velem is előfordult ez a hiba, nehezen vette a 4-est, aztán már nem is kapcsolhattam, szétkaptam, találtam egy kapcsolóvillát, kissé lila színben, tettem egy újat bele.10 km-en belül, egy hosszú húzatás után 3-asban, kapcsoltam/próbáltam 4-est, sivít, lassul, megáll, hazatol.
Újra szétkaptam, a végén kiderült, hogy a pillangótárcsa (a lemeztárcsa, amiben a vezérgörbék vannak) nem volt tökéletesen derékszögű, pedig annak kell lennie.Nem volt hirtelen másik, de kiegyengettem, kipróbáltam (csak a váltó a blokkban), ezután 16500 km-t megtettem, eladtam, semmi gond nem volt vele.Ja, másodszor is új (lemez)villát tettem bele, akkor még a 638-nak híre sem volt.A motor maga egy 472, ugyanaz, mint a 634.
A fent említett második hiba alkalmával a villa kifordult a fogaskerékhoronyból, elégett az egyik (rövidebb)füle, valamint a villavezető rúd 3 darabra törött.
De mondom, a derékszögelés után jó lett.
üdv.: R
Sose müxik tökéletesen, de az ilyen fokú üzemzavar ritka. Tipikussan a netezéstől van. Már mástól is láttam. Lusták vagyunk írás közben gondolkozni, viszont a ne írjunk J-t az LY helyett reflex működik. Így LY-t írunk J helyett is időnként.Magyarázható, de durva hiba.
No de beszéljünk inkább a javákról. Arról kellemesebb.:) Főleg annak, aki segíteni próbál, és nem annak, aki valami hibával szív.:D
De ezzel már vissza is jött!
üdv.: R
Űristen tényleg elszállt :-)))
Űisten! Megint elszált a helyesírás processzorom! :(
Egyik haverom már 2 alkalommal is járt ugyanigy 4-essel megy, hirtelen felpörög, mintha üresben lenne, de a váltókar olyan mintha lehegesztették volna. Ilyenkor még idegből le lehet rugni 3.-ba, de ettől már a léptetőautomata biztosan kuka. De én amugy is cserélném egy ilyen után...
Szia!
Szerintem vidd vissza,becsület és garancia is létezik a világon. Ha 30 ezret fizettél érte és ő szaki akkor meg kell hogy csinálja . Az alkatrészt állnám maximum.Viszont ha fogaskereket nem cserét csak villát akkor az is lehet kopott.Én is végigjártam ezt, Pestről lehet rendelni kovácsolt villát, újpesti motorcenter től.Vagy Kassán is megpróbálhatod ,de ebben nem vagyok biztos.
Ilyesztgetni én is tudom. :D
A másik lehetséges hiba a villa trmgrlyének a hibája. Annak cseréjéhez is kell a blokk széthúzás.Valami hasonló lesz az ok, mert a lemez léptető villa ugyan gyorsan megy tönkre, de nagyon nem ennyire gyorsan. Szerinte, Lehetne anyag hiba, de két azonos meghibásodás gyanúra ad okot.Véleményem szerint jelen esetben valszeg rosszul nyomódik valamiért a villa., vagy tényleg kiugrik. A gáz az, hogy a léptető szerkenytyűn kívül minden cseréjéhez bontani kell a blokkot.A léptető szerkezet viszont inkább olyant szokott okozni, hogy nem teszi be sebességbe. Mivel racsnihoz hasonló dolog, nehezen tud úgy elromlani, hogy kiékelje magát. Bár nem lehetetlen. Csakhát ha nem sokkal előbb villa probléma volt, akkor megint az lesz valószínüleg, és nem kizárólag a villa hibájából. De nem vagyok váltószakértő, csak láttam párat szétkapva, meg raktam is össze párat. Sokat nem, tehát bármi lehet...
Mindenképpen hasznos dolog. három járható út közül választhatsz: Veszel egy trabi gyújtást kompletten. Utánna már csak mechaikai melód lesz vele. Hátránya, hogy 6 voltra jó, jó, de nem tökéletes. Alacsony fordulaton, lemerültebb aksinál kihagyogathat. De nem vészes a dolog.
A második út, hogy veszel valakitől egy fetes elektrónikát jeladóstul. A harmadik, hogy kapcsolásirajz és leírás alapján te készíted a fetest. A fetesnek hátránya nincs, csak előnye. Alacsony feszültségnél, esetleg rosszabb benzin-levegő keveréknél is biztosan gyújt. Ha valaki felajánl neked házilag készült gyújtást, ragaszkodj a feteshez,A tranzisztoros elavult már. Ha van gyári trabi az más, azt érdemes betenni ha olcsó.A feteset kéthengeres jawára 4000-6000 FT között valószínüleg bevállalja valaki. Úgyis ideje, hogy azok akik ilyesmivel foglalkoznak, modernizálják egy kicsit a terméküket. Ha valakinek kell, kapcsrajzokat tudok hozzá adni. Az alkatrész ár kevesebb, mint a tranyósé. Egyet kényelmetlenséget csak az okozza, hogy új nyák rajzot kell készíteni, meg persze nyákokat is.De ennyit meg lehet tenni a jobb minőségért.
Szia
Én jártam hasonlóan. A Szekunder csapágya hervadt meg. Szedd le a jobb oldali deklit, aztán a kuplungautómatát, aztán a szekunder lánc lánckerekét. Alatta van egy kétsoros csapágy. Azt nézd meg, nem tört-e szét. Ha a csapágy tört szét, akkor nem tartja a váltótengyelyt központosan, és előfordulhat, hogy a váltóvilla kiugrik a helyéről. Remélem nincs igazam, mert az szívás, bontani kell az egész blokkot a csapágycsere miatt.
Valószinűleg a szerelő lemez léptetővillákkal rakta össze, léptetőautomata cseréje nélkül. Ilyenkor ez szokott történni. 638, 639, 640-be csak kovácsolt villákat szabad tenni. De már nem ismétlem magam még egyszer :-)
Sziasztok!
Üdvözlök mindenkit!
Nekem egy 634-es 6v-os Jawam van,hagyományos gyújtással.Amiket olvasgattam arra jutottam hogy átszerelem elektromosgyújtásra.Szerintetek is jó döntés?Tudtok valakit ájánlani aki tudna segíteni vagy megcsinálná?Én helyileg békés megyei vagyok,de hajdú-bihar vagy csongrád megoldható.Előre is köszönöm!
Tipikus tünet, elszállt a lemez léptetővillád. Ha cseréled, ajánlatos léptetőautomatát is cserélni. Semmiképpen se rakj bele újra lemezvillákat, mert messzire nem mész. Kovácsolt 640-esbe valót kell bele tenni, és nagyon sokáig jó lesz.
Értem. Szóval a rúgó erősséggel kell játszani. Ha soha sem húz be, akkor a max áramot kapja a gerjesztés.
Ezt az elektromos fesszabályzót hol lehet kapni? Egy linkkel megdobhatnátok, ahol árulják a cuccost, meg ahol postára is adják, mert én a Nyírségben lakom.
Amúgy köszönöm a gyors és kimerítő segítséget, ha jártok felém jövök egy sörrel. :-))
Így van. De a rugós játék előtt nem árt egy kis nagytakarítás. Érintkezők megpucolása először. Aztán a rugó és azok helyének a megpucolása, ahova be van akasztva. Elvileg a nyelv is átvezetné az áramot a szegecseken keresztül, de csak elvileg. Idővel fura dolgok történhetnek. Van, hogy csak a rugó viszi át az áramot.Futottam már bele négy-öt ilyen fesszabba.
De az igazi megoldás az elektronikus fesszab. Utoljára tavaly vettem 6 voltos jawába valót a Futár Petinél, nem emlékszem mennyiért. Talán a négyezret sem érte el. De ha nincs 6 voltos jawa, akkor jó a 6 voltos MZ is, csak két vezetéket át kell kötni. Valahol lejjebb már írtam hogyan. Egy biztos, a jó megoldás az elektronikus feszszab. szerintem megéri az árát. Kevesebb bosszúság, az esetleg később beszerelésre kerülő elektronikus cuccok, pl elektronikus gyújtás is jobban szereti.
Tényleg ezt mondtad , valahogy elkerülte a figyelmem az előző hszek ragadtak meg bennem. :(
Allan: ha nincs másik fesszabod próbáld meg azt , hogy a fesszabályzó oszlopának fegyverzetét kitámasztod kézzel , úgy hogy ne tudja magához huzni a mágnes. Ha a dinamó akkor is azt produkálja mint amikor az "M" vezeték testen volt akkor egy fogóval próbáljmeg fesziteni azon a kis rugón ami a mágnes hátulján van. Ezt a rugót tartó fix fülének hajlitásával lehet csinálni. De nagyon kicsit (jószerint tizedeket) állíts ás közben mérd a feszültséget. Minél feszesebb a rugó annál magasabb lesz a feszültség. Úgy kell beállítani hogy bekapcsolt terhelésnél nagy fordulaton se menjen a fesz 7 V fölé, (olyan 6,6-6,9V a megfelelő). Terhelés nélkül pedig ne menjen 7,2 fölé, mert akkor már kezd gázosodni az akksi. Ha igy be tudod állítani akkor csak ennyi volt a baj. Ha ezzel nem megy akkor a szabályzót jobban meg kell nézni (érintkezők stb), vagy kuka.
Valószínüleg jól látod. A feszszab lesz a ludas.
Üdv!
Sajnos csak azt tudom elmondani, ami történt a motorral. Kb. 90 km/h-val haladtunk 4-esben. Egyszer csak felbőgött a motor, üresbe került. Ezután próbáltam visszatenni négyesbe, de nem mozdult a váltókar. Itthon leeresztettem az olajat, leszedtem az oldaldeklit. Amennyire rá tudtam nézni a fogaskerekekre, nem láttam semmi rendelleneset. Még a kuplung kosarat sem tudtam leszedni szerszámok hiányában. Másrészt szakértelemben is szűkölködök. Már javíttattam a sokak által ismert jarovcei szakival, de 30000 Ft-nak megfelelő eurót kért el. Igaz szétszedte az egész motort, minden tömítést és szimeringet kicserélt. Az előbb felsorolt okok miatt keresek magyarországi szerelőt, vagy valaki hozzáértő és szerszámokkal felvértezett egyént. Söröm és műhelyem van, ha valakinek van kedve segíteni! Csorna mellett lakom.
sziasztok.A guta megűt egy honapig állt a motorom <638> mert eltőrőtt a válltovillam.alkatrészt szereztem kivartam mig szerelőnél volt.tegnap készlett kiprobaltam,olyan volt mint kés a vajban.ma sikerűlt kemény
három kilométert motorozzak aztan a baj ugyanaz,válto beált 3és 4es kőzé,se ki se be,tolhattam haza.ennyit a kellemes motorozásrol lehet,hogy befalcolok,ujabb egy honap?
A forgórészt kimértem, minden rendben volt, nincs menetzárlat. A gerjesztés vezetékét (szürkés fehér M jelű) levettem a szabályzónál (középen van) és letesteltem, a voltmérőt bekötöttem a D töltésvezetékére és a testre. Alapjáraton a mért feszültség 4,5-4,8 volt. Gázadásra megindult felfelé, 3000-nél már 8,1 voltot mértem. Nem vittem feljebb, nehogy elszálljon valami. Tehát a szabályzó a hibás, jól látom srácok?
Sziasztok! Bocsi , de biztos ezerszer megbeszeltetek mar , de segitseg szorulok. Van egy 634-5 Jawam es most sikerult osszekutyulnom a gyujtast. Probaltam visszanezegetni a forumba de konkret leirast nem talaltam. Esetleg tudnatok egy linket adni vagy leirni, hogy is csinaljam. Elore is koszi.
Ezt mondtam én is neki, azzal a különbséggel, hogy én azt is javasoltam, hogy ezen kívül berugás után huzza le az aksit. Ez azért jó, mert az aksik is tudnak fura dolgot művelni.A forgó rész mérése pedig azért jó, mert akkor azt is megtudja, hogy a dinamón belül mi a hiba.Némelyik 634-en még előtét ellenállásos gerjesztés. Ha ilyenje van, a földre kötött vezérlő vezeték csak a fesszab hibát szűri ki, marad lehetséges hibaként a gerjesztő tekercs, az előtét ellállás, a forgórész. A forgórész az egyik legvalószínűbb hiba forrás, ha nagyon nem jó a töltés, de valamennyi azért még van.Ezért célszerű lehet egyből annak a mérésével kezdeni.Ha a fesszab csak el lenne állítódva, akkor csak lassan, sok alapjárati tötyörgés után kezdődnének a gondok. Ha egyáltalán nem menne a fesszab, vagy az előtét ellenállás lenne szakadt akkor pedig fél órán belül leállna motor.Az állórész tekercsének meghibásodása ritka. A forgórész földfelé való menetzárlata gyakori, mert a menetek elég védtelenül vannak a forgórész alján. elég rosszul letenni egyszer szerelés közben a betonra, földre, és megsérül a lakozás, utánna időzített bombaként működik. Valami erőssebb felmelegedés, odakerülő fémforgács, esetleg a rázkódás kialakítja a zárlatot.Igaz nem sok dinamó hibával találkoztam eddig, de min forgórész volt. Olyan 6-8 esetbe futhattam bele, a sajátomon kívül.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|