:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ha szar a főtengely, akkor persze, hogy összecseszi. De melyik gyújtás nem? A főtengelyem egyébként most halt be nem rég, hazajöttem Sirokról, itthon már brutálisan zörgött. Élt 55 000 km-t :-)
Igen, robogókban is valami hasonló van, de nem esküszöm meg rá.
sorszám: 19020 (116230)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-15 06:34:04)
Vadi új korában sem volt sosem PONT 180fok......A trabi gyárban sem voltak hülyék .......tudták mit miért csinálnak...
Nem a fórumból szoktam kiindulni, nem ismerem az előzményeket... 4 darab Vape használót ismerek, mind a 4 gyújtás köszöni jól van. Van ott olyan is, ami 1995-től használva van.
Egy szóval sem irtam, hogy pontosan, mert pontosan nem lehet 180 fok.De nem jelentős az eltérés- a főtengely a használattól nem csavarodik. Az öt éve állitott Jawát nem kötelező elhinni, viszont meg lehet tekinteni.
A vapera vissztérve. Elhiszem hogy tökéletesen működik, és nincs vele gond. De ezt elmondhatom minden olyan dologról ami rendben van tartva. Pl ha a főtengelycsapágy beadná a kulcsot a vape is összecseszné az alaktrészeket. Ilyen gondoskodásra értettem a dolgok ,nem a babusgatásra.
Ami miatt nem veszek soha vape rendszert az az ára.
Egyébként robogókban nem ugyan ezen az elven működő dolgok vannak? Ránézésre úgy néz ki. Akkor bontóan olcsóbban lehetne venni a generátor részt és arra rakni trabi gyújtásrrendszert, vagy hagyni csak egy trafót két vezetékkel.
Egy mondatodra reagálnék csak, aminek a vége vicc volt. Biztos hallotál már olyanról amikor egy autót csak gyorsulásra építenek és kibelezik a karosszériát teljesen, hogy minél könnyebb legyen a masina. Ilyen esetben még a generátort is lekapcsolják róla egy kapcsolóval, nem fizikálisan. 1-2 lóerőt számít ott is. Amit én írtam hogy nagyon fogta a motort amikor meghibásodott a fesszab és nem szabályozta le a gerjesztő árramot. Ez tapasztalat nem mellébeszélés. Ha a szabályzó működik nincs semmi problémám vele, ez egyszer történt meg ez a kezdetetkor.
Bocsi lehet hogy nem vettem észre vagy elsiklottam felette..de tényleg ki az akinek gondja van vele?
és mi a gondja?
csak hogy tudjam mire számitsak a késöbbekben..
Ezen a fórumon is rendszeressen lehet hallani meghibásodott vape gyújtásról. Most is, ha elolvasod, látod, hogy négy ember rendelkezett a most hozzászólók közül Vapével. Ebből a négyből kettőnek komoly gondja voltak, vannak vele.
sorszám: 19013 (116218)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-08-14 23:10:11)
Aki szerint pontossan 180 fokban van egy pár ezer kilométert futott jawa két hengere, nem lehet vitatkozni.Azzal se, aki szerint egy öt éve állított megszakítós jawa tökéletesen megy.Gondolom, a Vape van olyan jó, mint egy pár ezer kilométer óta nem állított megszakítós gyújtás.
üdv.
Én is csak egy esetben halottam hogy elromlott vape gyújtásról.Az haver 175-ös CZ-jén volt.
Az is azért történt,mert nem földelte le a trafó kihasználatlan gyújtókábel kivezetését,és a szikra szétolvasztotta a szigetelését..
Még így is működött,csak rohadt idegesítő hangja volt.
Amúgy egyszer én is véletlenül letesteltem az áram szálat ,azért annyi energiát tudott termelni hogy a motor elinduljon..jah és nem ment tönkre...
Nem tudom hogy csinálták de valóban egy faék konstrukció.
Hangsúlyozom nagy hátránya hogy nem állítható a két henger egymáshoz képesti gyújtásideje,de ezen kívül más hátrányát nem tudnám említeni.
Még egy kis info
Haver ugye vett egy új gyújtótrafót(ami kicsit megolvadt)
kb.8000Ft-ba fájt neki.Egy hagyományos trafból is kell kettő nem tudom menyivel jönne ki olcsóbban az ember...ezzel csak azt akarom mondani hogy nem hiszem hogy az elektronika a drága ebben a gyújtásban.
Inkább az álló és a forgó rész legyártása,persze ha kínában készülne lehet olcsóbb lenne..
És azért kerülhet még ennyibe mert annyira instant hogy egy 7 éves gyereknek oda merném adni hogy szerelje fel a motoromra..
Az elnevezés valóban azt jelenti, amit mondasz. De a klasszikus CDInél nem trafóra kapcsolták rá a kondit, hanem egy tekecsre, és annak a visszarúgása csinálta a nagyfeszt. Manapság mint írtam is, minden tirisztoros, kondis cuccot CDInek hívnak. De ez lényegtelen a Vapével kapcsolatban, vagy egy akumulátoros gyújtás esetében. A Vape akár CDI, akár nem, elég rossz, az akumulátoros gyújtás helyére pedig mindenképpen felesleges tirisztoros gyújtást betenni.
Nekem többéves tapasztalatom van a VAPE rendszerével. Nem igaz, hogy rossz konstrukció.
Azért ez durva, egyesek szidják a Vapet, mint a bokrot. Nem lehet a két hengert külön beállitani? Igaz. Viszont ha a főtengely nem 180 fokban van, az régen rossz. Van tűrése, mert nincs pontos alkatrész, de itt nem beszélhetünk tizedmiliméterekről egy jó főtengelynél. Egyébként is a Jawa nem érzékeny az előgyújtásra, mert hosszúlöketű. Haverom már vagy 5 éve nem állitott gyújtást, (megszakitót viszont cserélt :D)nagyon összevissza lehet már és megy a gépe pöcc-röff, 5 liter benzinnel. Forditva még nem láttam indulni 350-est. A motorgyengitő áramfejlesztés megy egy vicc. Simsonnál talán esik 200-at az alapfordulat ráadott lámpánál, de már ennél a kis gépnél sem érzékelhető menet közben semmi teljesitménycsökkenés. Egy járműnél alap az erős áramfejlesztés, ha normálisan akarja az ember használni. Hétvégén pl. lenyomtam 70 km-t egy túrán, max. 1500-ig forgatva a motort, világitással, gyakran fékezve, irányjelző, Vape... minden töltésgond nélkül. Már csak ezért is jó a 180W-os alternátor. A gyertyák sem birnak ki kevesebbet Vapeval, mert jobban tisztulnak. Évente cserélem (8 - 10ezer km) csak hogy új legyen benne. Nem akarom agyondicsérni, biztos, hogy van jobb is, de egyszerű mint a faék, meghibásodásra abszolut nem hajlamos. Akinek mégis beszart, annak óriási balszerencséje van, vagy valamilyen zárlat nyirhatta ki.
Árpádom a CDI azt jelenti, hogy Capacitor Discharged Ignition. Ez pedig pontosan a tirisztoros gyújtókat jelenti gyűjtőnéven, amelyben az energia tárolására egy kondenzátor szolgál nem pedig a trafó mágneses tere. Aztán ezt sütik rá a trafóra amiból keletkezik az a pár kiloVolt ami a szikrához kell. De Te ezt lagalább olyan jól tudod mint én, a fapapucsos gépész
Honan tudod, hogy CDI-s? Nem véletlenül az téveszt meg, hogy esetleg mágnes gyújtású, mint például a Simson, vagy a babetta?Nem minden tirisztoros cucc CDI.
De Ha CDI lenne is a Vape, nem változtat azon, hogy rosszul van megkonstruálva.De klasszikus CDI nem igen lehet, ugyanis abban tekercs van , és nem trafó. Azaz a kondit nem trafóra sütik rá.De manapság persze hajlamossak minden tirisztoros gyújtást CDInek nevezni.
Ha lecserélem a Jawám gyújtását én is trabi jeladót meg tranzisztoros elektronikát rakok bele de egy MZ dinamóval. Ez utóbbit az általatok korábban részletezett gyenge mechanikai felépítésú Jawa dinamó miatt. Egyelőre hagyom mert minősített veterán a járgányom és sztem ehhez az is hozzátartozikm, hogy a dinamó fesszab stb. eredeti legyen . Igaz a VAPE-val nincs gyakorlati tapasztalatom, de ismerem és tudom hogy CDI-s a cucc.(tirisztoros)
Az a durva, hogy a gyújtásrendszerben már minden alkatrész új (leszámítva az egy éves kondikat). Egy karburátor hiba miatti hibakeresgélés közben cseréltem a gyújtás alkatrészeit. Most, hogy a karbi király, beszart a gyújtás :(
Egyébként egy stabil alapjáratot mindkét henger ad önmagában is (úgy, hogy a másikról lehúzom a pipát). De az egyik nem pörög fel annyira mint a másik ha gázt adok (viszont a megszakítóknál olyankor erőteljesebb a kék ív). A levegő csavar tekergetése sem igazán emelte/csökkentette a fordulatszámot.
Holnap megpróbálom visszatenni a régi kondikat, meg cserélgetni a trafókat.
A 3 mili kiindulásnak jó. Itt nem lelkifínomságról van szó, hanem valami durván rosszalkodik. Valószínüleg valóban gyújtás hiba lesz. Talán trafó, talán kondi. Vigyázni, némelyik jawánál a trafóra is van szerelve egy kondi, azaz megszakítonként két kondi van. De okuva az előbb említett esetből, nem tudom kizárni a dugulást sem.Ha lecseréled a gyújtást trabi gyújtásra, esetleg felcseréled a két trafót, kiderül hol a hiba. Ha nem változik semimire sem, akkor valami gépészeri hiba, ha már a trabi gyújtásra megjavul akkor kondi volt. Jut eszembe, ne felejtsd el leszedni a kondikat, mert némelyik elektronikus gyújtásnak nem használ ha fent van a kondi.Ha a trafó felcserélésre átmegy a hiba a másik oldalra, egyértelmű a trafóhiba.
Más: Ne csak azt nézd, melyik kipuff hogy füstöl, tedd oda a tenyered eléjük hogy érezd, milyen erőssen eregetik a gázt.
Nekem épp most van folyamatban a trabi gyújtás beszerzése 638-ra.
Úgy néz ki 5000 pénzért sikerül használtat venni, 12000-ért lenne új is.
A megszakítóssal folyamatosan szívok.
Ma reggel állítottam be, de valahogy a bal kipu kevésbbé füstöl, a jobból folyik a cucc, az egész motor erőtlen, lomha és kövérebb gázra durrog-puffog.
Mi a fenét ronthattam el? A megszakítók, trafók, gyertyák kábelek újak, az előgyújtást 3mm-re állítottam, de egy haverom szerint a gép úgy viselkedik, mintha későn gyújtana.
Nem jó a 3mm-es előgyújtás?
A lángos tényleg nem egy hátráltató tényező.:) Kár, hogy a babgulyás nem fogyasztható kényelmesen szerelés közben. Pedig akkor nem csak a motor durrogna, így a motor szellentése nem érné váratlanul a jelenlévőket.:D
sorszám: 18999 (116197)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-14 18:04:06)
Bizony, a jawák hajlamossak a visszabeszélésre berugáskor. Elég egy kis gyújtás beállítási hiba, és minden 5. rúgásnál kapaszkodni kell a kormányba, hogy ne emelkedjünk túl magasra. Nem véletlen, hogy hozzászoktam a bakancs viseléshez.:) Nem is rugdosom be a motort rajta ülve, mert snassz dolog rugni és felborulni.:) Sőt a hallásom is specializálódott. Meghallom, amikor egy motor fordítva indul be. Ugynis néha ezt is művelik a jawák. Persze az ETZ-k is, csak azok még ritkábban.
Rödösgatyát... Meg síbakancsot, mert a gyújtás lapot ütközésig eltekerve is akkora előgyújtást ad hogy megint második hete sántítok ...bár lehet hogy ez a normális és én emlékeztem rosszul a régi Jawamra, amit akár mezítláb is berúghattam maradandó fogyatékosság nélkül. Árpád, akkor írok privát és egyeztessünk. Előre is köszönet.
sorszám: 18997 (116192)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-14 18:04:06)
Bigula akkor a szereléshez nem elhanyagolható dolgokat vigyél! Egy vagy két lángos, és tiszta alsógatya sikertől függően ebből lehet több is! Szerintem ezek nélkül Árpi gurut ne is keresd fel:-)
Jó szerelést:-)
Valahogy talán meg lehet oldani a dolgot, bár én Délpesti vagyok. Vagyis XVIII:kerületi. Ami déli határán van Pestek és meglehetősen kelete. Mondhatnám délkeleti vége a városnak.:)
Kézrátételben jó vagyok. 10 esetből minimum 9 szer meggyógyul a motor a hatásomra. Körülbelül minden második esetben már a műtét elkezdésénél tudom mi a baj. Kétharmadnál legalább a végére tudom, mi is történt. A maradék, hogy csak úgy megjavul. :D
Példának mondok egy nem túl régi esetet: Egy 638 gyengélkedett. Leállogatott a jobboldali henger. Szimering csere, gyújtás beállítás. Nem igazán javult a helyzet, bár egy picit igen. Amíg próbálgattuk a dolgot, lemerült az aksi. Feltöltöttem. A friss aksival a gyújtás ráadásának a pillanatában durrant egy egetverőt a jobboldali henger. Nem síma után gyújtás volt, hanem olyan robbanás hangja, aminek folytása is van. Miután ellenőriztük és kicseréltük alsógatyáinkat, ráadtuk újra a gyújtást. Pöcre indult. Ment csodálatossan a jobb henger is. Ez az eset azokhoz tartozott, amikor legalább a végére megtudtam a baj forrását. Valami dugulása volt jobb oldalon.Miután kirobbantotta magából, rendbe is jött.De a végeredmény a fontos, a motor megjavult. Csak kitartás kellett hozzá.:D
Árpád, motorranézést/mérést/kézrátételt vállalsz egyébként? Egy henger, 12 V, az áttekert 485-ös... Vállalom, hogy az elektromos cuccokhoz béna vagyok, leragadtam az 1970-es kis elektroműszerész játékkészletnél a laposelemérrel... Budai oldalról járhatok Pesten, amúgy Dorog melléki lennék.
Én a 150 wattos wape generátorra mondtam hogy fogyasztás növelő. Úgy saccolom, az a 150 watjához igényel legalább 450 wattot. Az 3 százalék A normál dinamó és generátor is eszik valamennyi energiát. Olyan 1-2 százalék lehet csak a fogyasztás növekedés csak a generátor miatt. Ehhet jön hozzá még vagy 5 százalék a külön nem állítható gyújtás miatt. Még pár apróság a Vape miatt, és már ki is jön a 10 százalékos fogyasztás emelkedés. A dupla szikrázás pedig bizony fogyasztja a gyertyát. A modern gyertyák bírnak annyit Vapéval, mint a régi gyertyák bírtak normál gyújtással.Valóban, a régi négyhengeresekben is ennyit szikráztattak a gyújtótrafók, de azok a trafók máshogy voltak méretezve. Persze be lehetett a 12 voltos trabi trafót tenni a ladába, de nem voltak hosszú életűek ott.Legalábbis én erőssen így emlékszem.Ami biztos, hogy a Vape trafójánál valamit nagyon elméreteztek. Sorozatban hibásodnak meg, rendszeresek a gyújtás hibák melegedésre, stbre.
A trabi gyújtásra csak az a panasz érkezett eddig, hogy nagyon melegszik. Esetleg rajtahagyott gyújtás, illetve rossz szellőzés esetén hajlamos a legésre, valamint a 6 voltosoknál induláskor picit kihagyogathat.Da a trabi gyújtás egy nagyon elavult valami, szégyen, hogy számottevően jobb, mint egy nem annyira régi fejlesztésű Vape. Npjainkban nem lenne szabad ilyent gyártani. Feteset kell csinálni, esetleg egy tisztességes vasmagú gyújtótrafóval. Esetleg CDI vagy hasonló gyújtást. Bár a CDI kétüteműben olyan, mintha verébre lőnénk elefántlövő puskával.
Hali, rossz volt a szabályzó ami azt jelenti nem vette le a gerjesztés érezhetően fogta. Elindulásnál nem hiszem mind a 13 kW indítja a motort mondjuk kis fordulatról. Nem is ez a lényeg csak arra akartam kijukadni hogy nem a semmiből lesz a 150W hanem a motor termeli meg a benzinből, ez volna a lényeg. Én mz dinamóval elektronikus fesszabal és trabi gyújtással használom a gépemet.
Ugye nem gondoljátok komolyan, hogy egy kb 13000 W teljesítményű motort érezhetően le tud fogni egy 45W-os dinamó ? Ott vmi más volt a bibi. Nem védem a Vapét de az a dupla szikrázás nem gond. Közel az összes 4 hengeres motor 2 trafóval szerelt hengerenként duplán gyújtó megoldás. Ennek ellenére a Banditomban 12000 km a gyertyacsere intervallum gyárilag de mentem már csere nélkül 18000-et is. Szal dupla szikrától nem fog elfogyni a gyertyátok.
sorszám: 18991 (116185)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-14 14:52:46)
Illetve azt nem tudom, hogy a nagyobb áramfelvételt a kapcsolók hogy bírják. Anno a kispolákomba a lengyelpiacon vettem gyári H4-es fényszórót, de a kormánykapcsoló úgy megolvadt mint a huzat, csak relével lehetett megoldani. Nagyon sötétben én sem szeretek menni, még autóval sem, pedig az ad ki fényt rendesen.
A jawa gyújtásalaplapnál csak maga a dinamó fala gyengébb. Eredmény: Amikor meghúzod a rögzítő csavart, elállítódik a gyújtás, lehet az egészet előről kezdeni.
De ezért találták ki az elektromos gyújtásokat.:) Azokat csak egyszer kell beállítani. Ráadásul a trabigyújtás alaplapja elég masszív. Tehát a gyűjtás beállítás stabilan megmarad, Addig biztosan, amíg szimering csere, vagy főtenygely felújítás miatt szét kell szedni az egészet.Viszont a gyújtótrafókat alig melegíti jobban, és lehet állítani mind két hengert. Előnyök hátrányok nélkül. Ennél már csak a fetes gyújtás jobb, mert egyszerűbb, kevésbé melegszik és picivel erőssebb szikrát ad.Da a szikra ereje csak lemerült aksinál, vagy híg, esetleb túl sűrű benzin levegő elegynél vehető észre, jo motornál, főleg ha az 12 voltos, megfelel a trabigyújtás.
sorszám: 18989 (116180)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-08-14 15:30:27)
Ráadásul nem bántja a foncsort. Én úgy vettem észre, hogy a 80as idővel jelentősen bemattítja a fényvisszaverő felületet. Akkor pedig hiába nagyobb már a teljesítménye, jó ha nem halványabb a fény.
Elvileg tehetnénk bele xenont is. Annak mégjobb a fénye, és úgy emlékszem láttam olyan teljesítményben, ami még jó a lámpáinkba. Talán ha ritkán is, de mintha találni lehetne 6 voltos xenont is. Halogén van 6 voltosban .
Mivel nekem farkasvakságom van, szinte mindegy az izzó fénye a határon túl, mert úgyis csak olyan 40-el és bizonyos fokú izgalom mellet araszolok csak sötétben városon kívül, vagy egyébb kivilágítatlan helyeken. De nem is művelek ilyent, csak ha valami miatt elkerülhetetlen. Mindig úgy tervezem az utat, hogy sötétre haza, vagy legalább Pestre érjek.
Én ilyent nem tapasztaltam mikor még dinamó volt fent.Nem is a dinamóval volt bajom hanem a gyújtás állítgatással..Meguntam hogy az alaplap anyaga túl gyenge.Lehet ezért most megköveztek...
egy sokat kapott alaplap volt fent,és ha nem húztam meg a megszakítót azért ment el a gyújtás,ha meg meghúztam akkor az alaplapban szakadt meg a menet.
Pedig nem vagyok barbár..
A másik amit észre vettem,hogy amikor levettem az alaplapot pár tized millimétert meg volt tekeredve.Kiegyengettem,de pár száz km után ismét el volt csavarodva.Meguntam a silány anyagminőséget,és spóroltam 2 hónapot megvettem és elégedett vagyok vele..
Persze nem isteníteni akarom,mert ha akkoriban tudok arról hogy az MZ dinamót is rá lehet szerelni,akkor nem veszem meg ennyi pénzért..
De most hogy már meg van,akkor buknék rajta a legnagyobbat ha eladnám,azt a pénzt már nem kapom vissza,így meg marad..
sorszám: 18987 (116178)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-14 14:52:46)
Jó a 150 watt, de nem kárpótoé a hibákért. Az egymáshoz képest állíthatatlan hengerek nagyon kellemetlenek tudnak lenni, jobbik esetben fogyasztás növelő hatásúak.Minr ahogy fogyasztás növelő hatású a generátora is. Az állandó mágnesű generátorok elég rossz hatásfokúak. Ráadásul ha jó a dinamó, akkor az általa szolgáltatott 75 watt (illetve a régebbin kevesebb) elég. Én a jawámmal ugyan csak 40/45 wattos első izzóval járkálok, de az indexeim és a féklámpa 20 wattos.Nincs vele semmi gond.Az ETZ ben is csak ilyen refi izzó van, mert a sokkal nagyobb szétégetné a foncsort idővel, pedig a max teljesítmény ennél vagy 180 watt. Egyébbként a wapénál a gyújtótrafó is nagyobb teljesítményt vesz el az elektromos rendszerből, ugyanis a normál mechanikus trafóknál kétszerte rövidebb ideje van rá, hogy kialakuljon benne a mágneses tér. Viszont a trafó vasmagja ezt nem igen bírja, nagy a vas veszteség. Ráadásul nagyobb emiatt a trafó melegedése is, ami gyakoribb meghibásodáshoz vezet.A gyújtógyertyák életét is jelentőssen megrövidíti a dupla szikrázás.
Szóval hátrány hátrány hátán, ez a Vape. Neked szerencséd van, hogy feltünő problémák nélkül tudod használni.
sorszám: 18986 (116177)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-08-14 13:10:21)
Én is 45/40-est használok, igaz abból a halogént. Észrevehetően jobb fénye van és a hatóság sem tud belekötni.:)
Arra értem a teljesítményt hogy amikor rossz volt a szabályzó a motoromon a dinamó úgy begerjedt hogy nem tudtam normálisan gyorsítani mert annyira fogta a dinamó a motort.
Én 40/45W izzót használok elől elég barátságos fénye van a siaskom plexije zavar be este mert sötétített olyan mint a napszemüveg:-). De egyébként tökéletes most az elektromos rendszer a gépemen. És nem vape.
sorszám: 18984 (116175)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-08-14 14:43:03)
Első izzó 80/100W
helyzetjelző 2X5W
irányjelzésnél még rájön a 2X15W
ezt kb. 2000-es fordulatszámtól tudja teljesíteni gond nélkül..Ha az akkumlátor is rendben akkor nem fordulatszám függvénye..
sorszám: 18983 (116174)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-14 14:06:49)
Ezt elhiszem hogy ha működik akkor tökéletes. A 150 W teljesítményt valamiből elő kell állítani azt meg a benzinből teszi, szóval ha ráeresztenél valami jó nagy fogyasztót azt észre lehetne venni hogy kicsit nem akar forogni a motor. Olyan mint a kispolszki az is egy trafóal működtet 2 hengert:-). A két gyertya a négy szikrát, egy fordulat alatt két megszakítás, mivel egy trafós ez is. Kicsit puritánnak tűnik:-)
sorszám: 18982 (116173)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-08-14 13:10:21)
Üdv.
Kicsit ünneprontó leszek...
Az enyémen Vape van fent,és nem panaszkodom.Azt aláírom hogy a két hengert nem lehet egymáshoz viszonyítva állítani,de ezért cserébe kárpótol hogy 150W-l lehet terhelni.
Anno megvettem az egész gyújtásrendszert mert meguntam hogy akkor megy el a gyújtásom mikor épp sietőben vagyok.nem volt olcsó 200Euros ár.De kárpótol érte hogy utoljára akkor láttam, mikor a láncot zsíroztam.
Hangsúlyozom feltétele a jó működésnek hogy valóban 180fokban legyen elékelve a főtengely.Eddig ezt a kérésemet minden gond nélkül teljesítették a gépműhelyek..
Esetleg még annyi a hátránya hogy egy főtengely fordulat alatt 4 szikrát ad le,ez a gyertya élettartamot csökkenti.
No végre, van amit közössen, nagy egyetértésben szidhatunk. Nekem már ránézésre se tetszett a Vape, azán ami kevéssel találkoztam, mind szar volt. A trabi 12 voltosra jó, 6 voltosra elmegy. A Vapénél sokkal jobb.Annál talán még a megszakajtó is.
Tényleg bevált, én is azzal nyomom. Nem mellesleg olcsóbb is, 320 euro körül van a komlett vape jawara. Annyival nem tudhat többet mint amennyivel drágább a trabi gyújtásnál egy jó dinamónál.
ja, ez a vape.
nálam szarabb volt a dolog: 3000 fordulat fölött kihagyogatott az egyik henger. Előzésnél nem frankó, mikor dudálva közeledik az M.A.N. felirat, te meg bakkecskézel.
A Trabi gyújti bevált, nagyonfaja.
sorszám: 18978 (116166)
( előzmény: Blackestdaemon, 2009-08-13 22:33:08)
Igazabol enis ereztem,hogy 4000fele simabban fut, de nem merem nyomni, hogy artok neki.. 120 nal amugy mar nem is menne tobbet. huh en nem tudom,h mit jelent a vape sajnos :/ kezdo motoros vagyok .. de ezt rendeltem http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/7150/300/z04.jpg
amikor mar uton volt a csomag ,akkor talaltam egy oldalt Magyarorszagrol.. mz-b.hu en amugy Erdelyben lakom, ugyh eleg dragan hoztak el.. Nem gyujtott az egyik henger rendesen, nagy fordulatszamban bekapcsolodott,de amugy nem, alapjaraton meg lott jo nagyokat..
elvileg van egy rezonanciás fordulatszámtartomány, nekem is kb 3500-tól van, de 4000-4200 körül kisimul.
A gyújtótrafó amit cserélni kellett, az vape volt? Érdekelne, mert akkor te lennél a második (rajtam kívül) aki alatt széjjelment a vape gyújtás :)
sorszám: 18976 (116156)
( előzmény: Blackestdaemon, 2009-08-13 22:10:34)
A 640esemben a razkodas mar 3500nal durvan erzodik, 5000re nem is merem nyomni, felek,hogy szetesik.. a piros 6000nel kezdodik amugy.. az optimalis meg 3 es 4ezer kozott. Volt benne dugattyu cserelve, de nem az en tulajdonomban volt akkor. Amugy elektromos gyujtas van benne, nemreg kellett cserelni a gyujtotekercset.. nemetorszagbol hoztak 111euroert :(
Az ciki. Akkor valóban vagy elcserélték egy másik tipuséra (nem tudom mi lenne azonos méretű), vagy tényleg elfuserálták a gyártást. Nekem szerencsém volt. Amit Futár Peti adott a 634 hez nekem, az tökéletes volt. Illetve most is az. Nem rázkódik, nem sül bele a hengerbe.Egyébbként Peti úgy tartja a boltban a dugókat, hogy beléjük van félig nyomva a csapszeg, nehogy összecserélje véletlenül a két fajtát valami doboz leborítás vagy ilyesmi miatt.
Gyengén melegedhet a trafó szerintem. Bár ritkán fogdosom. :D
Valamennyi szikra is lehet a megszakítónál. Csak túl intenzív nem lehet. Szóval lehet látni valami kékes fényt, de heggeszteni nem lehet vele. :) Szerintem a legjobb , ha rövid használat után megnézi az ember az érintkezőket. Nem szabad rajtuk semminek sem látszódni,Füstösédesnek sem.
Sziasztok,
Lenne két kérdésem, ha segítenétek:
1.) A gyújtótrafóknak mennyire szabad melegedniük? - sok rugás után és egy kevés alapjárati üzemelés után szabad érezhetően melegednie? Nem süt, de egy kicsit meleg. (Ezt a hőt nem a hengerfejtől kapja, mert az még nem melegedett be annyi idő alatt). Új trafóról van szó, nem agyonhasznált régiről.
2.) A megszakító érintkezői között szabad ívnek, szikrának keletkeznie?
Nem azért van a kondenzátor, hogy ezt megakadályozza? A kondijaim is újak egyébként.
én a meztelen dugót mértem egy 360-ashoz. Szemmel láthatólag is nagyobb volt a falvastagsága az utángyártott dugónak
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|