:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Valóban van ilyen, kb. 25 éve létezik. Egy ezresért szokott lenni használtan.
állítólag van valami műanyag blokktartó előre a fém helyett... én sem láttam még. :D
És mindenféle átalakítás nélkül rá lehet szerelni a plexit?
Más: Valami megoldást tudtok rá hogy a blokk rezonanciáját a vázról a lábtartóra hogyan tudnám csillapítani? 80-90 km/h körül annyira rezonál hogy elzsibbad a talpam XD Tettem már alá gumilapot, de mintha ott se lenne...
megint szétburítottam egy apróság miatt a motort, oszt egy hete így van. :) Hegeszteni kellett a lábtartónyúlványt, mert az én taknyolásom nem hegsztés... letört. Szóval, ha már szét van szedve, gondoltam szétkapom a kínai rugóstagot hátul. Persze, hogy libeg a segg, ha nincs csillapítás... GRRRR, a 30-40 éves Jawa/CZ rugók meg még mindíg jók, nem eresztenek. most rajkak össze egy működő párat valahogy...
Pontosan ilyen hangról beszélek. Nekem is úgy 300km után kezdte. Nálam viszont melegen megszűnik. Van egy hőfokmérőm a motoron és úgy 40 fok környékén kezd előjönni ez a hang és úgy 80fok körül hagyja el. Bár nehéz lesz de megpróbálok nem foglalkozni vele.
Kösz a hozzászólást!
Hát ez jó :D
sorszám: 26315 (140712)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2013-09-04 13:02:36)
Az enyém teljesen csendes igaz nehéz felvenni a sisakot a fülvédőtől.
Jah még annyi az előzőhöz, hogy 60 km/h környékén teljesen meg is szűnik ez a kerregés. Onnantól már csendes.
Szia charlye73!
Hallgasd meg az enyémet! Felújítás után kb 500 km -el jött elő ez a hang. Akkor levettem a hengereket átnéztem mi lehet az, de rendben találtam mindent. Azóta nem is lett se hangosabb se halkabb de sok ezer km eltelt.
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/jawa-88497
Mottó: A kert kapu is akkor jó ha nyikorog! :D
Engem egyszerűen nem érdekel a zakatolása. Motorja erős, keveset fogyaszt és semmi rendelleneset nem produkál.
Akkor valószinüleg a görgőket lehet hallani. A kosaras megoldás mindig jóval zajosabb, mint a gyári. Ha ez adja a hangot, akkor nem kell vele foglalkozni.
Új tűgörgők lettek bele(kosár). Prox márkájú. Minden új. A hengerek fúrva, új hajtókar,főtengelycsapágyak stb. Ez a hang a hengerek felső részénél hallható.
A felső hajtórúdszemnél görgőskosár, vagy a gyári kosár nélküli megoldás van? Esetleg a generátor forgórészre kukkants rá.
Sziasztok!
Nincs valakinek tippje miért van az hogy a motor hidegen erős kerregő hangot ad de melegen ez a hang megszűnik?
500km van a motorban és nem jövök rá mi okozza. Levettem a kipufogókönyököket hogy belássak a hengerekbe és a dugókhoz, de ott minden hibátlannak tűnik. Jawa 638-ról van szó.
Hello, az előbb elfelejtettem írni és nem derül ki rögtön, de a plexiről van szó.
Szia, az enyémen ilyen van.
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/veteran/?dr=71983
Ideiglenesen szigszalaggal is körbe tekerheted, könnyen lehet, hogy megoldódik a probléma.
szerintem megvana baj, likas a gumicső a karbi- légszűrő között.
Ez tutti bejátszik.
A Vaterán tegnap láttam egy nagyon jó állapotút a veterán alkatrészek között.
Sziasztok!
Vásárolt már valaki ilyen plexit a motorjára?
http://www.louis.de/_202a381f20dbffae395744fce406c165a1/shop/img450/10006508_810_ANW_FR_05.JPG
Arra volnék kíváncsi rátehető-e ez a 350es Jawa-ra? Mennyi lehet a két felfogatási pont közötti távolság.
Sziasztok!
1961-es 175-ös Czetkához keresek első lámpabúrát.
Megvan a megfelelő szívó oldali fojtásod (légszűrő), hajdan az úsztatós porlasztók mellé járt egy elzárható szívás fojtás is, tudom, hogy a 634-en ilyen nincs de az érdekesség kedvéért leírtam.
hmmm. inkább szivatózás lesz... utóljára azt csináltam, hogy gyújtás nélkül 10 picit rúgtam rajta (épp csak átfordítom a főtengelyt) aztán gyújtás, rúg, és járt.
Érdekes.
sorszám: 26298 (140662)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2013-08-29 16:50:07)
A vape gyújtás nagyon feszültség érzékeny az én 634-es,emen 638-as generátor van és 12,7 voltnál csak egy hengerezik amíg fel nem pörög,hogy a generátor töltsön.
kompressziót mértem a blokk vétele előtt, jó. Szikra csak jó, VAPE.
Üzemanyag, gondolom jó, ha már elindul akkor szépen jár.
Szimmering épp lehet, de akkor nem lehetne szépen alapjáratot állítani nem? Vagy füstölne a bal oldal, vagy túl sok levegőt kapna a jobb. Semmi nem utal erre. Labirint? Nna, azt nem tudom hogyan ellenőrizzem le.
A probléma fennáll, mióta beraktam ezt a blokkot. Talán valami karburátor-gond? Talán ereszt valahol? Mindíg van egy kis benzin a karbi alatt. Aztán lehet a tömött kipufogo? elég vastagon áll a cucc a leömlőkben.
Kompresszió? Szikra? Üzemanyag?
Valamelyik szimering, vagy labirint?
kérdésem van. Baromi nehezen indul a vas. Illetve nem nehezen, csak nem lehet megszivatni rendesen.
elárasztom, benzin kibuggyan, rárugok 3-at, gyújtás, rugás, semmi. rá kell rúgni gyujtás nélkül vagy 10-et, és akkor 2-3 rugásra elindul gyujtással.
632-es blokk meg a kis oldaltúszos Jikov karbi. Nem tudom mi lehet a gebasz, mert menni jól megy, a gyújtásom meg VAPE, állítani vagy akár ellenőrizni nem tudom. :(
tehát, a furulya elé be van rakva egy tőcsér, hogy a dob első táguló, aztán kb hengeres majd a behegesztett tölcsér rész egy rezonátorra emlékeztet.
Ebből pedig azonnal a hangtompítóba megy a cucc, amit összehegesztettél (miért is van külön??) és kifúrtad középen, hogy átjárható legyen.
Jól értem?
Mert ha igen, akkor ez egész használható és kivitelezhető "rezós" kipuf.
Milyen tapasztalataid vannak vele, és ha elárulod, hogy kb mekkora az a kúp... :D Van egy esztergolyós-lakatos szomszédom, szerintem simán belehegeszti nekem. Gondolom el lett készítve és ponthegesztéssel felrakva a furulyára?
Igen, így csináltam, csak nem volt róla képem!Annyi még, hogy én egybe heggesztettem az összes darabot, és a közepét 1 12- es fúróval átfurtam.
én kihagytam a furulya kissebb drabját. Szeritem acélosabb hangja is lett. Holnap megpróbálom.
Arra a lamellákra gondolt szerintem, amely fixen vannak beépítve a dobba ( 3 db), azokból kell egyet kicsípni, a középső a leghasznosabb, tulajdonképpen egy lépcső megszűnik a hangtompításban.
CZ kipufról beszélünk, a szivar alakú, leszerelhető végkúppal.
Van rozsdás kipufogóm, de egyben van, lehet, megpróbálom a dolgot.
üdv: R
valami ilyen tölcsér, mint a képen?
http://www.buyak.sk/pics/oldtimer_polozky_obrazky4/big/1274644007.jpg
Ok, asszem ez cinkesebb lenne a CZ kidurrantóknál, ott van a végdarab, amit csak a közbenső hosszú menetes szár fog a cucc végére. Valami olyasmit magyarázott Andy, hogy üssem ki az egyik lamellát, nem nem vágom melyiket említi. :D Ze, neked Jawa kipufogód van ügye, ahol a lezáró elemet oldal fogja két lemezcsavar?
Örömhír mindkettő! Várjuk a képeket, akár emailre is.
A lényeg az, hogy belülről rezó formája lett a dobnak, a simson gyári cső adta az ötletet. A kihúzott hangtopítót átjárhatóvá tettem, majd a belső végére régi kipofogóból heggesztettem 1-1 tölcsért. Talán kicsit vágni kellet a hosszából, de már nem emlékszem. Ja és nem nincs benne a középső csavar, hanem egybe van heggesztve.
azt írta nekem Andy, hogy ki lehet ütni a fém tölcsért a végéről, az is dob rajta...
nna, szétszedtem, megfordítottam, összeraktam, szinte semmi hangerő változás... Aztán azt csináltam, hogy a hosszabbik furulya darabot (ez egy CZ kipuf, nem tudom, a Jawa milyen, már nem emlékszem) a végébe tettem és úgy raktam össze. Ezzel a tompító előtti üreget meghosszabbítottam. Tutti változtat valamit a gázáramláson, de persze nem tudom, mit. Kicsit talán ércesebb lett vele a hangja, de még mindíg nem olyan hangos, mint a Pancsis kollégáé. :)
Arra gondolok, hogy a gáz átáramlására kialakított kis lyukak a furulyán, na azokat kellene növelni...
Ze78, tudnál nekem dobni egy informatív ákombákomrajzot a tölcsérről, mert így nem értem... :D
sajna elkelt. 477-es volt, nem a külön olajozású.
A kipufogó, ésszerű megbuherálása hoz némi érőt. Csak ügyesen kell csinálni nem ész nélkül. Nekem 2 tölcsér lett készítve a furulya belső végére,és végig átjárhatóvá tettem a közepét. De 3 -4 verzió készült mire jó lett.
477 vagy 477/1? Az első keverékkenésű, a másik olajpumpás, fordulat- és terhelésfüggő adagolással.A különolajozásúnál bal oldaldobozban van a kb. 1,4 literes olajtartály.
Ha bármi van, írj!
Sok szerencsét, üdv.: R
Nézd is/hallgasd is meg, aztán várjuk a beszámolót!
üdv.: R
Hát nem tudom, ha a gyári csapat is ezt ajánlotta az erősített motorokra, egy régi tuningleírásban, akkor szerintem ez nem barbár tuning, hatásos lépés, az ellennyomás csökkentése, bevált dolog.
üdv.: R
Igen, ezt tudom az előző írásodból, a felső tűgörgőkre azért tértem rá, mert az sem kisebb probléma, közelebb van a "tűzhöz".
Az alsó görgők hogy mentek szét, elkoptak, elvékonyodtak, vagy a kosár ment tönkre?
Nem mindig ideális fordulaton használom a gépem, ezért vagyok óvatos és próbálok valamit megoldani.
A felső tűgörgők azért is kerültek elő, mert úgy vettem annó a motort, hogy már egyszer "szétfolytak" a felső, kosár nélküli tűgörgők, a hulladék összehasogatta a hengert, dugót, csak egy mm fúrás tudta eltüntetni a sérüléseket.Fizikailag lehetetlen, hogy a távtartók mellett kibújjon egy tűgörgő, de mégis így történt, ráadásul mindössze 9500 km.nél...persze, hogy előtte hogy volt összerakva (gyárilag), azt már nem tudjuk meg.Én főtengellyel úgy jártam, hogy majdnem 1 (!) mm-t ütött a sonka a külső átmérőn, de még ment, csak éktelenül csörgött már.Javítás után újra finoman működött.
üdv.: R
sorszám: 26278 (140554)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2013-08-19 12:48:35)
wáááá, találtam egy eladó CZ175 477-est! :) Ezt látnom/hallanom kell.
nagy lelkesen szétkaptam a kipufogót, de fordítva tettem bele a furulyát. :P utólag belegondolva így pont totál lezárja. :D Halk is volt! :)
A jobb oldali hajtókar főtengely tűgörgői pusztultak el.
volt nálam látógatóba két cimbora, egy Pancsival meg egy TS250-el. Mindkét gép jóval hangosabb az enyémnél, ezért arra gondoltam, kiveszem a dobból a furulya utolsó kis különálló részét. Szerintetek ez menetteljesítményben segít valamennyit? tudom, barbár "tuning" de miért is ne?? Tényleg halk a gép így, nagyon halk.
nekem VAPE van, NGK gyertyákkal, rézkábellel és Cinquecento gyertyapipákkal (mer' az ingyen volt a bontóból) csisztharang. Soha semmi gondom nem volt vele, igaz talán 4000km-t mentem eddig. Érdemesebb állíthatósat venni, mint amit Gyula-bá is gyárt, mert így semmi állítási lehetőség.
35-40 ezer nagyon szép teljesítmény, sok km az.A múltkor beszélgettünk itt a felső tűgörgőkről, hát elméletileg jó olajjal elég lenne az 1:50 is, de az ember óvatos, előbb ki kell próbálni olajosabban, aztán jöhet a kevesebb olaj.
Csúcson terhelve valószínű az történik, hogy a meleg dugófenékről átsugárzó hő jelentősen melegíti a felső tűgörgőket, azaz, azt a kevés olajat, ami odajut.Tibi 2T is ilyet említett, hogy párszor sikerült "lilára"hajtani a tűgörgőket.Ha van vizes hűtés, mint nálad, akkor a fej összességében hidegebb lehet, a dugótető is, ezek a gondok csak később- vagy nem jelentkeznek.Mivel a hengerfejtömítés legtöbbször hővezető anyagból van, még a henger felső részének hűtésében is segíthet a fej vízhűtése.
Elgurulok valamennyit, aztán belenézek, mit mutat a kép a hengerben, abból már valami látszik majd, hogy mennyire lehet az olajjal variálni.
üdv.: R
sorszám: 26272 (140505)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2013-08-18 17:40:30)
Kb.35-40ezer km de sajnos atóta kétszer költözött a műhely és nem találom a feljegyzéseimet,ja és amikor elpusztult 50es keverék volt benne és az egyik hajtókar főtengely csapágy döglött meg.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|